تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

همکاری هالک بانک ترکیه با دولت آمریکا در مورد پرونده تحریم ایران

معاون نخست وزیر ترکیه گفت، هالک بانک ترکیه در حال همکاری نزدیک با خزانه داری و وزارت دادگستری آمریکا در مورد اتهام دور زدن تحریم ایران توسط یکی از مدیران ارشد این بانک است.

 

در حالی که یک هیئت منصفه آمریکایی یکی از مدیران ارشد هالک بانک ترکیه را در موضوع دور زدن تحریم های ایران مقصر تشخیص داده، مهمت سیمسک، معاون نخست وزیر ترکیه گفت، هالک بانک ترکیه در حال همکاری نزدیک با خزانه داری و وزارت دادگستری آمریکاست.

 

یک هیئت منصفه آمریکایی در ماه جاری میلادی مهمت هاکان آتیلا، یکی از مدیران هالک بانک را در خصوص اتهام کمک به دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران مقصر شناخت و وی را در خصوص 5 اتهام وارده از جمله کلاهبرداری بانکی و تبانی محکوم کرد. هالک بانک ترکیه بارها ارتکاب هرگونه اقدام غیرقانونی را رد کرده است.

 

این پرونده موجب افزایش تنش ها در روابط دیپلماتیک میان آنکارا و واشنگتن شده است.

 

خبر این همکاری در حالی منتشر می شود که چندی پیش، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در واکنشی تند به محاکمه این بانکدار ترک گفته بود تحریم های آمریکا علیه ایران اساسا برای ترکیه الزام آور نبوده و آنکارا هیچ تحریم ضد ایرانی ای را نقض نکرده است.

 

منبع خبر: تسنیم
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

فریبا میرتقی |   1396/11/06 14:54:39   |
0     0
همکاری "هالک بانک" ترکیه با آمریکا پس از پرونده ایران

معاون نخست وزیر ترکیه از همکاری نزدیک هالک بانک با وزارت خزانه داری و دادگستری آمریکا خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، مهمت شمشک -معاون نخست وزیر ترکیه- این مطلب را در مصاحبه با شبکه خبری بلومبرگ اچ.تی بیان کرد.

دادگاه آمریکا مهمت هاکان آتیلا- مدیر اجرایی هالک بانک - را در جریان محاکمات مربوط به تحریم های ایران، به جرم کمک به این کشور برای دور زدن تحریم های آمریکا مجرم شناخته است و علیه او پنج اتهام وارد کرده است که از جمله آن ها می توان به تقلب بانکی و توطئه اشاره کرد.

این پرونده موجب تنش در روابط آمریکا و ترکیه شده است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدحسین زاده جعفری |   1396/11/16 18:18:29   |
0     0
به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، مهمت شمشک -معاون نخست وزیر ترکیه- این مطلب را در مصاحبه با شبکه خبری بلومبرگ اچ.تی بیان کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics