تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

قیمت طلا پس از نشست فدرال رزرو آمریکا کاهش یافت

قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز پنجشنبه تحت تاثیر گمانه‌زنی‌های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا با کاهش روبرو شده است.

 

فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست دو روزه خود تصمیم گرفت تا نرخ بهره را تغییر ندهد ولی گمانه‌زنی‌ها و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که فدرال رزرو امسال ۳ بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد و نخستین بار در نشست مارس اقدام به این کار خواهد کرد.

 

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز با ۰٫۲ درصد کاهش به کمتر از ۱۳۴۲ دلار رسیده است. قیمت طلا در ماه ژانویه با رشد ۳ در صدی روبرو شد که این بهترین عملکرد قیمت این فلز گرانبها از ماه اوت به شمار می‌رود.

 

به نظر می‌رسد کاهش ارزش دلار آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا در این مدت داشته است. شاخص ارزش دلار نیز با تغییر چندانی روبرو نشده و به ۸۹٫۱۳ واحد رسیده است.

 

سرمایه‌گذاران بین المللی منتظر انتشار آمارهای تورم آمریکا نیز هستند که هنوز کمتر از هدف ۲ درصدی فدرال رزرو است.

 

فدرال رزرو همچنین قرار است ارزیابی خود از تاثیر قانون جدید مالیاتی دولت ترامپ نیز را منتشر کند.

 

اقتصاد آمریکا در دوره ۴ ساله ریاست جانت یلن بیش از ۱۰ میلیون فرصت شغلی ایجاد کرده و نرخ بیکاری نیز به ۴٫۱ درصد کاهش یافته است یعنی پایین‌ترین رقم در ۱۷ سال گذشته.

 

نرخ بهره بانکی آمریکا نیز در دوره یلن از نزدیک به صفر افزایش یافته است. فدرال رزرو مجبور شده بود تا برای مقابله با تبعات بحران مالی ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ نرخ بهره را پایین نگه دارد.

 

جرومی پاول رئیس جدید فدرال رزرو نیز دیدگاه‌های نزدیکی با یلن دارد و احتمالا سیاست افزایش تدریجی نرخ بهره را دنبال خواهد کرد و اجازه خواهد داد تا نرخ بیکاری بیش از پیش کاهش یابد.

 

کمیته بازار آزاد فدرال رزرو اعلام کرده است که نرخ بهره بین ۱٫۲۵ تا ۱٫۵ درصد ثابت خواهد ماند.

 

این کمیته پیش بینی کرده است که نرخ تورم ۱۲ ماهه در اقتصاد آمریکا افزایش خواهد یافت و در میان مدت حدود ۲ درصد تثبیت خواهد شد. کمیته بازار آزاد فدرال رزرو تاکید کرده است که تحولات مربوط به تورم را به دقت زیر نظر دارد.

 

پیش بینی می‌شود قیمت طلا در روزهای آینده تحت تأثیر آمارهای اشتغال آمریکا قرار خواهد داشت.

 

موسسه‌ای دی پی اعلام کرده است که بخش خصوصی آمریکا در ماه گذشته بیش از ۲۳۴ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است.

 

تازه‌ترین آمارهای رسمی نشان می‌دهد که فروش سکه طلا در بازار آمریکا طی ماه ژانویه نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۵۰ درصد کاهش داشته است.

 

طی ساعات آینده قرار است آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین منتشر شود.

 

 

منبع خبر: شهر خبر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics