تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بودجه روحانی شفاف نیست/ کسری بودجه با افزایش قیمت ارز جبران می‌شود؟

یک کارشناس اقتصادی با ذکر این نکته که در بودجه شفافیت وجود ندارد، عنوان کرد: بودجه کشور آن‌قدر پیچیده است که اگر کسی چندین سال در آن کار نکرده باشد، نمی‌تواند در این مورد صحبت کند.

 

بهروز هادی‌زنوز در گفت‌وگو با افکارنیوز اظهار داشت:قیمت ارز در بودجه منطقی نیست؛ زیرا با توجه به اینکه قیمت ارز در حال حاضر ۴ هزار و ۳۰۰ تومان است، طبیعی است قیمتی که دولت در بودجه سال ۹۷ گذاشته منطقی نباشد.

 

وی افزود: به نظر می‌رسد که سال آینده نیز یکسان‌سازی نرخ ارز رخ ندهد. به همین ترتیب بخشی از کسری بودجه را دولت باید از محل افزایش واقعی ارز تامین کند.

 

این کارشناس اقتصادی همچنین با اشاره به بودجه طرح‌های عمرانی در بودجه سال آینده، تصریح کرد: تعدادی از طرح‌های عمرانی پروژه‌های ملی هستند که در بودجه مشخص هستند. بقیه پروژه‌ها هیچ نام و نشانی از آنها در بودجه نیست.

 

هادی‌زنوز با ذکر این نکته که در بودجه شفافیت وجود ندارد، عنوان کرد: بودجه کشور آن‌قدر پیچیده است که اگر کسی چندین سال در آن کار نکرده باشد، نمی‌تواند در این مورد صحبت کند.

 

هادی‌زنوز عنوان کرد: در بودجه ۹۷ دو رفتار دیده می‌شود. می‌خواهد از یک طرف نشان دهد که رییس‌جمهور به وعده‌های انتخاباتی وفادار است و در تلاش برای از بین بردن فقر مطلق است و از سوی دیگر می‌خواهد به اقتصاد مقاومتی و اشتغال اهمیت دهد.

 

وی متذکر شد: به همین دلیل است که هزینه و درآمدی برای تامین اشتغال کنار گذاشته است. مقداری هم سعی کرده با کمک‌هایی که به اقشار پایین می‌کند، فقر مطلق را از بین ببرد. این موارد با نیازهای جامعه در ارتباط است.

 

 

منبع خبر: اقتصاد انلاین
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics