تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

زلزله‌زدگان مستاجر صاحب مسکن مهر می‌شوند

استاندار کرمانشاه گفت: براساس برنامه‌ریزی و هماهنگی انجام‌شده به مستاجران مناطق زلزله‌زده استان در صورت تمایل واحد‌های مسکن مهر داده می‌شود.

 

هوشنگ بازوند در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، افزود: در مناطق زلزله زده با تایید فرمانداری‌ها، به مستاجران روستایی مبلغ ۳۰ میلیون تومان و به مستاجران شهری ۴۰ میلیون تومان وام پرداخت می‌شود.

 

وی در ادامه گفت: طبق برنامه زمانبندی ارائه شده از طرف بنیاد مسکن، باید هفته‌ای ۶۰۰ اسکلت برای واحدهای مسکن روستایی برپا شود. انجام این تعهد را به دقت دنبال می‌کنیم.

 

وی اظهار کرد: تاکنون سه هزار و ۵۴۱ پی کنی واحدهای روستایی انجام شده است و از این پس هر هفته باید یک هزار و ۵۰۰ مورد به این آمار اضافه شود.

 

وی اظهار داشت: هزار میلیارد تومان تسهیلات برای کمک به واحدهای صنعتی، خدماتی، کشاورزی و گردشگری خسارت دیده استان در مناطق زلزله زده در نظر گرفته شده که پیگیر ابلاغ آن هستیم.

 

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: کمیته‌ای متشکل از نماینده بازرسی استان، فرمانداران شهرستان‌های زلزله زده، مدیرکل مدیریت بحران، مدیران عامل بانک‌ها و مدیر کل بازرسی استانداری، طی یک بررسی جامع عملکرد بیمه‌ها را در پرداخت خسارت‌ها ارزیابی کنند و اگر حقی از مردم ضایع شده باشد، حتما و رسما از بیمه‌ها شکایت می‌کنیم.

 

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله، ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشته است.

 

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته حدود ۹۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.

 

منبع خبر: شهر خبر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics