تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ثبت ۱۱۷۵۰فریم در ثانیه با دوربین فیلمبرداری فوق دقیق

رقابت برای تولید دوربین های قدرتمند که بتوانند صحنه های آهسته را با کیفیت بالا به تصویر بکشند، پایان ندارد و به تازگی دوربینی با قدرت ثبت ۱۱۷۵۰ فریم در ثانیه با دقت ۱۰۸۰ پیکسل تولید شده است.

 

این دوربین که فانتوم وی ۲۶۴۰ نام دارد، در بالاترین کیفیت فیلم برداری یعنی ۲۰۴۸ در ۱۹۲۵ پیکسل می تواند ۶۶۰۰ فریم در ثانیه را ثبت کند. اما در صورت فیلمبرداری با کیفیت پایین تر ۱۰۸۰ پیکسل این رقم به ۱۱۷۵۰ فریم در ثانیه افزایش می یابد.

 

بنابراین این دوربین برای ثبت فرایندهایی که در ۱۴۲ نانوثانیه اتفاق افتاده و به اتمام می رسند، مناسب است. هر نانوثانیه برابر با یک میلیاردیم یک ثانیه است.

 

در صورت کاهش دقت دوربین یادشده برای فیلم برداری در حالت عادی می توان با استفاده از آن ۲۵۰۳۰ فریم را در هر ثانیه به ثبت رساند. البته کیفیت تصاویر تهیه شده به این شیوه برای مشاهده برخی جزئیات کافی نخواهد بود.

 

دوربین یادشده مجهز به ۲۸۸ گیگابایت حافظه است که البته می توان حافظه های یک ودوترابایتی CineMags را نیز بر روی آن نصب کرد. قیمت این دوربین هنوز اعلام نشده، هر چند قیمت مدل قبلی دوربین های فانتوم با توانمندی کمتر ۱۱۰ هزار دلار بوده است.

 

منبع خبر: اقتصاد انلاین
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics