تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

کاهش تعرفه خودروهای هیبریدی متناسب با مصرف سوخت باشد/ دریافت مالیات دوسال گذشته از واردکنندگان خودرو عجیب است

یک کارشناس خودرو درباره اطلاعیه وزارت صنعت مبنی بر کاهش تعرفه خودرو‌های هیبریدی گفت: اگر کاهش تعرفه متناسب با میزان مصرف سوخت انجام شود کار منطقی است.

 

فربد زاوه گفت‌: مبنا قرار دادن تکنولوژی در تعیین تعرفه را اشتباه دانست و تصریح کرد: میزان مصرف خالص سوخت و میزان مصرف آلایندگی، باید مبنای تعیین تعرفه‌ها قرار بگیرند.

 

او با بیان این‌که هر خودروی هیبریدی به دلیل مصرف سوخت کم و ایجاد آلایندگی کم‌تر نباید مشمول کاهش تعرفه شود، گفت: این کار منطقی و مهندسی نیست و ممکن است خودرویی استاندارد آلایندگی هیبریدی داشته باشد اما یورو 2 باشد.

 

زاوه ادامه داد: اگر در حوزه مصرف سوخت بازبینی انجام شود و به طور مثال خودروهایی که کم‌تر از 6 لیتر بنزین مصرف می‌کنند تعرفه‌شان کاهش پیداکند، کار درستی است.

 

این کارشناس خودرو درباره مصوبه مجلس مبنی بر دریافت 60 درصد سود واردات از واردکنندگان  به عنوان مالیات خاطرنشان کرد: عجیب است که می‌گویند برای کار دو سال قبل باید مالیات بدهیم و من منطق این کار را درک نمی‌کنم.

 

این کارشناس خودرو اضافه کرد: می‌توانند برای سال آینده مالیات ها را تغییر دهند اما دریافت مالیات دو سال گذشته کار دشوار و پیچیده ای است.

 

 

منبع خبر: اقتصاد انلاین
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics