تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

اقدامات جدید بانک مرکزی/ طراحی ویژه اسکناس‌های جدید

مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی عنوان کرد که تمام اسکناس‌های جدید با قطع کوچکتر و طبق ویژگی‌های خاص تهیه می‌شوند و اسکناس‌های فعلی از رده خارج نمی‌شوند.

 

 مسعود رحیمی طرح جدید بانک مرکزی برای اسکناس‌های جدید را خبر داد و اظهار کرد: برای طراحی اسکناس‌های جدید در اقتصاد ایران سند ملی اسکناس توسط بانک مرکزی تهیه شده و طبق آن حوزه‌های مختلفی که در فرآیند طراحی و تولید و نشر اسکناس دخالت دارند دست به دست هم دادند و برای نخستین بار نگاهشان اینست که از طراحی موردی یک دموی خاص یا یک قطعه اسکناس خاص از این پس پرهیز نموده و به دنبال این باشند که سند ۵ ساله یا حتی ده ساله ملی در حوزه اسکناس باشد.

بر اساس این خبر، مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی گفت: طبق سند ملی اسکناس مقرر شده که در بانک مرکزی تمام دموهای خاص اسکناس‌های مختلف طراحی گردد و ابعاد و اندازه اسکناس را در کنار ویژگی‌های امنیتی و با توجه به دموهای مختلف طبقه‌بندی نموده و تخصیص دهیم.

رحیمی تاکید کرد: مقدمات نهایی شدن این سند فراهم آمده و تائید اولیه را هم در کمیته فنی در بانک مرکزی اخذ کرده و منتظریم تا با توجه به کار کارشناسی زیاد و مطالعات تطبیقی بسیاری که انجام شده تخصیص ویژگی امنیتی به هر طبقه از این کار انجام پذیرد که طبق مستندات را آماده کرده و در کمیسیون فنی و سپس هم شورای پول و اعتبار تصویب نماییم. قطعا اسکناس‌های جدید کوچکتر شده تا در کاغذ صرفه جویی شود البته فعلا نمی‌توان ابعاد دقیقی از اسکناس‌ها را بگوییم اما بر روی اسکناس‌های مختلف قطع را کوچک می کنیم.

 این مقام مسئول گفت: اسکناس‌های موجود را از رده خارج نمی‌کنیم بلکه از این به بعد تمام اسکناس‌های جدید طبق سند ملی اسکناس تهیه می شوند اما زمان اجرایی شدن آن به این بستگی دارد که در کمیسیون پولی و بانکی و مراجع دیگر این سند مورد تائید نهایی واقع شود اما از هر زمانی که این سند ملی تایید شود مبنای کار قرار می‌گیرد.

منبع خبر: جامعه خبر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics