تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

قیمت طلا افزایش یافت

قیمت طلا روز سه‌شنبه به دنبال ریزش بازارهای سهام جهانی که سرمایه‌گذاران را متقاضی دارایی‌های مطمئنی مانند این فلز ارزشمند ساخت افزایش یافت اما انتظارات برای تحکیم سیاست پولی آمریکا رشد قیمت‌ها را محدود نگه داشت.

 

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۴ درصد رشد کرد و به ۱۳۴۵.۱۲ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه ۰.۵ درصد رشد کرده بود در حالی که روز جمعه پس از انتشار گزارش اشتغال بهتر از حد مطلوب آمریکا که انتظارات نسبت به رشد فشارهای تورمی و افزایش بیشتر نرخ‌های بهره این کشور در سال جاری را برانگیخت، ۱.۲ درصد ریزش کرده بود.

 

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل ۰.۹ درصد رشد کرد و به ۱۳۴۸ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه با ۸۰ سنت یا کمتر از ۰.۱ درصد افزایش، در ۱۳۳۶.۵۰ دلار بسته شده بود.

 

بهای معاملات طلا هفته گذشته ۱.۵ درصد کاهش یافت و رشد قیمت از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون را به ۱.۸ درصد محدود کرد.

 

دانیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی ANZ، رشد بیشتر طلا با توجه به تصحیح بازارهای سهام را پیش بینی کرد. به گفته وی، افزایش نرخ‌های بهره پیش از این در قیمت‌ها لحاظ شده، اما تحولات اخیر بورس‌ها مطمئنا می‌تواند قیمت طلا را بالا ببرد.

 

بورس‌های آسیایی پس از این‌که وال استریت روز دوشنبه تحت تاثیر باور سرمایه‌گذاران نسبت به به پایان گرفتن روند صعودی بازارها، با بزرگترین کاهش خود از سال ۲۰۱۱ روبه‌رو شد، افت چشمگیری پیدا کردند.

 

 طلا یک سرمایه‌گذاری مطمئن به حساب می‌آید و در شرایط ابهام مالی یا سیاسی ارزش خود را حفظ می‌کند.

 

بر اساس گزارش رویترز، بانک مرکزی آمریکا هفته گذشته نرخ‌های بهره خود را بدون تغییر نگه داشت، اما اعلام کرد تورم احتمالا امسال افزایش خواهد یافت و این بانک نرخ‌های بهره را به صورت تدریجی افزایش خواهد داد.

 

طلا به نرخ‌های بهره بالاتر آمریکا فوق العاده حساس است زیرا بالا رفتن نرخ‌های بهره جذابیت سرمایه‌گذاری در طلا که سوددهی ندارد، کمتر می‌کند.

 

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا ممکن است مقاومت در مرز ۱۳۵۴ دلار را دوباره بیازماید زیرا به نظر می‌رسد در محدوده ۱۳۲۶ دلار تثبیت شده است.

 

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۱.۱ درصد رشد کرد و به ۱۶.۹۲ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۹۹۳.۴۰ دلار رسید، در حالی که هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۱.۸ درصد کاهش، ۱۰۱۲ دلار معامله شد.

 

 

منبع خبر:
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics