تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

صادرات کالاهای مجاز، ممنوع المالیات شد.

در جلسه علنی روز (دوشنبه 16فروردین) مجلس شورای اسلامی، ممنوعیت‌های مالیاتی برای صادرات کالاهای مجاز و غیر یارانه‌ای تعیین شد.

 

 مطابق این مصوبه، وضع هرگونه مالیات یا عوارض برای صادرات کالاهای مجاز و غیر یارانه‌ای و جلوگیری از صادرات هرگونه کالا به‌منظور تنظیم بازار داخلی ممنوع است و صدور کلیه کالاها و خدمات به‌جز موارد مذکور در این ماده مجاز است.

 

‌ نمایندگان مجلس در نشست علنی روز (دوشنبه، 16 فروردین‌ 1395) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه تنظیم برخی از احکام توسعه کشور با ماده 25 این لایحه موافقت کردند.

بر اساس ماده 25 لایحه احکام برنامه‌های توسعه که به تصویب مجلس رسید، وضع هرگونه مالیات یا عوارض برای صادرات کالاهای مجاز و جلوگیری از صادرات هرگونه کالا به‌منظور تنظیم بازار داخلی به‌استثنای مواردی که در متن این ماده آمده است ممنوع است.


بر این اساس صادرات اشیاء عتیقه و میراث فرهنگی به تشخیص سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و آن دسته از اقلام خواست دامی،نباتی ، خاک زراعی، مرتعی، و گونه‌هایی که جنبه‌ی ذخایر ژنتیکی یا تنوع زیستی داشته باشند به تشخیص وزارت جهاد کشاورزی و سازمان محیط‌زیست ممنوع است.


همچنین بر اساس تبصره این ماده صادرات کالاهایی که دولت برای تأمین آن‌ها یارانه مستقیم پرداخت می‌کند تنها با پیشنهاد دستگاه‌های مربوطه و تصویب شورای اقتصاد مجاز است و در این صورت صادرکننده موظف است گواهی عودت یارانه‌های مستقیم پرداختی کالا را قبل از خروج از وزارت اقتصاد اخذ کند.

 

منبع خبر: خبر فارسی
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics