تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

۴۰۰ میلیارد بودجه برای ارتقاء دانشگاه‌ها به تراز بین‌المللی نیاز داریم

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در یک ماه اخیر ۲ میلیارد تومان به دانشگاه‌ها در راستای ارتقاء به تراز بین‌المللی پرداخت شده است، از درخواست ۴۰۰ میلیارد تومانی این وزارت‌خانه برای سال آینده و ادامه این طرح خبر داد.

 

مجتبی شریعتی‌نیاسر درباره طرح منطقه‌ای کردن آموزش عالی گفت: آموزش عالی کشور به ۱۰ منطقه تقسیم شده است و طرح مدیریت منطقه‌ای را دنبال می‌کنیم. تشکیل شورای آموزش عالی هم در راستای همین طرح است که در مناطق یک شورایی تشکیل شود و این شورا بتواند از وزارت‌خانه اختیار بگیرد تا در برنامه‌ریزی‌های آموزشی منطقه مستقیما ورود پیدا کرده و تصمیم‌گیری کند. همچنین در فضای هم‌افزایی با سایر مراکز آموزش عالی در هر منطقه هم‌فکری کنند و اولویت‌های جامعه را تشخیص دهند و همان جا تصمیم‌گیری کنند.

 

معاون آموزشی وزیر علوم با اشاره به پروژه ارتقای دانشگاه‌های کشور به تراز بین‌المللی تاکید کرد: پروژه ارتقای دانشگاه‌های کشور به تراز بین‌المللی اردیبهشت امسال ابلاغ شد. براساس این طرح ۱۶ دانشگاه و ۹ پژوهشگاه برای ارتقا به تراز بین‌المللی مورد تایید قرار گرفته‌اند.

 

وی اضافه کرد: همه کشور‌های جهان و دولت‌های مختلف توجه ویژه‌ای به ارتقای جایگاه دانشگاه‌های خود در عرصه بین‌المللی دارند و ما هم باید در این راستا با همت زیاد و هدایت عالی برای ارتقاء جایگاه دانشگاه‌های خود در سطح جهان تلاش کنیم. البته این کار حمایت می‌خواهد و امیدواریم بتوانیم دانشگاه‌های خود را در فهرست ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا ببینیم.

 

شریعتی نیاسر خاطرنشان کرد: در این طرح در همین یک ماه اخیر ۲ میلیارد تومان به دانشگاه‌ها پرداخت شده، اما طرحی که برای سال آینده داریم درخواست ۴۰۰ میلیارد تومان است که آن را ارائه کرده‌ایم، ولی اینکه چقدر آن محقق شود بستگی به نظر مجلس شورای اسلامی دارد تا ببینیم چه تصمیمی خواهد گرفت.

 

منبع خبر: دانشجو
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics