تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بانک‌های روسیه سوئیفت را از مبادلات بین‌ بانکی کنار می‌گذارند

معاون نخست‌وزیر روسیه از آمادگی موسسات مالی و بانک‌های این کشور برای کنار گذاشتن سوئیفت در مبادلات بین بانکی در این کشور خبر داد.

 

آرکادی دورکوویچ معاون نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد: بانک‌ها و موسسات مالی در این کشور آماده‌اند تا استفاده از سوئیفت در مبادلات بین بانکی را کنار وی تاکید کرد: به طور حتم استفاده از فناوری‌های قدیمی و کند برای بانک‌ها و موسسات مالی نامطلوب است چرا که به مانعی برای فعالیت آنها بدل می‌شود.

 

معاون نخست‌وزیر روسیه تصریح کرد: آن‌ها مجبورند برای نقل و انتقالات و همچنین حسابرسی خود از فناوری‌های تاریخ گذشته استفاده کنند. به هر حال هم‌اکنون هم از نظر روانی و هم از نظر فناوری بانک‌های ما آماده هستند که همانگونه که بارها گفته شده است ارتباط خود را با سوئیفت قطع کنند.

 

دوورکوویچ ادامه داد: البته این اقدام برای شرکت‌هایی که با اروپا و آمریکا همکاری می‌کنند زیان‌آور خواهد بود.

 

این مقام روس گفت: به طور کلی قطع ارتباط روسیه با سوئیفت برای غرب نیز خوشایند نیست.

 

البته اتحادیه اروپا و آمریکا از سال ۲۰۱۴ در راستای اعمال فشار علیه روسیه طرح قطع ارتباط این کشور با سوئیفت را مطرح کرده‌اند.

 

در شرایط کنونی نیز پارلمان اروپایی قصد دارد تحریم‌های علیه روسیه را تشدید کرده که یکی از برنامه‌های آنها قطع سوئیفت روسیه خواهد بود.

 

لازم به ذکر است جامعه ارتباطات راه دور بین بانکی جهانی این اقدام را ناقض حقوق تجاری عنوان کرده و اعلام کرده این اقدام برای فعالیت‌های تجاری زیان‌آور خواهد بود.

 

 

منبع خبر: شهر خبر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics