تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

HTC پرچمدارهای جدید سری Desire 10 را معرفی کرد

بالاخره بعد از مدتها شایعات و خبرها، اچ‌تی‌سی جدیدترین پرچمدار خانواده دیزایر خود را معرفی کرد. این گوشی که به مانند انتظارها Desire 10 Pro نام دارد از مشخصات سخت‌افزاری بسیار خوبی استفاده می‌کند. در کنار این گوشی، Desire 10 Lifestyle هم معرفی شد

سرانجام اچ‌تی‌سی گوشی Desire 10 Pro که مدتی است در شبکه‌های اجتماعی با هشتگ BeEdgier# مشغول تبلیغات برای این گوشی بود، معرفی کرد. البته پیش از آنکه درباره کلمه اج ذوق زده شوید باید بگوییم منظور خطوط نازک و جذاب فلزی این گوشی‌هاست و ارتباطی با صفحه نمایش دستگاه ندارد.

علاوه براین، اگر چه این دو گوشی از نظر نام بسیار شبیه به یکدیگر هستند اما از نظر مشخصات سخت‌ افزاری تفاوت بسیار زیادی وجود دارد.

 

 

HTC Desire 10 Pro
 

احتمالا این گوشی به سبب داشتن مشخصات سخت افزاری بسیار خوب، تنها مدلی از دیزایر ۱۰ است که دوست خواهید داشت. برای شروع باید بگوییم در بخش جلویی دستگاه یک نمایشگر ۵.۵ اینچی با رزولوشن FullHD قرار گرفته و تکنولوژی ساخت این نمایشگر نیز، IPS LCD است. شیشه محافظ این نمایشگر گوریلا گلس است ولی مشخص نشده کدام نسخه از شیشه‌های مقاوم این شرکت برای دیزایر ۱۰ پرو استفاده شده است. پردازنده این مدل نیز MediaTek Heilo P10 انتخاب شده که یکی از بهترین پردازنده‌های شرکت مدیاتک به حساب می‌آید. در کنار این پردازنده، چهار گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی وجود دارد که اگر تمایل داشته باشید می‌توانید به کمک SD Card آن را افزایش دهید.

یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی نیز در پشت گوشی قرار گرفته که با یک لنز ۲۲.۸ میلیمتری و گشادگی دیافراگم F/2.2 همراه است. فوکوس لیزری و فلش دوتایی LED نیز در زیر این دوربین مشاهده می‌شود. در بخش جلویی دستگاه نیز شاهد یک دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی هستیم که دقیقا همان لنز دوربین اصلی در جلوی آن قرار دارد. درون گوشی نیز قابلیتی برای گرفتن سلفی‌های پاناروما ۱۵۰ درجه‌ای گنجانده شده تا بتوانید با افراد بیشتری در یک قاب سلفی بگیرید.

از نظر امکانات ارتباطی، دیزایر ۱۰ پرو از LTE Cat. 6 پشتیبانی می‌کند. همچنین مودم WiFi دستگاه مجهز به استاندارد‌های a/b/g/n بوده و از دو باند ۵ و ۲.۴ گیگاهرتز نیز پشتیبانی می‌کند. بلوتوث ۴.۲، ان‌اف‌سی و جی‌پی‌اس از دیگر امکانات ارتباطی این دستگاه به حساب می‌آید.

این گوشی همچنین به یک پورت ۳.۵ میلیمتری هدفون مجهز شده و پورت ارتباطی آن نیز میکرو USB است و متاسفانه خبری از USB Type-C نیست. همچنین در بخش پشتی گوشی یک سنسور اثر انگشت دیده می‌شود که به گفته اچ‌تی‌سی بسیار سریع عمل می‌کند. یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری نیز در بدنه ۱۶۵ گرمی این گوشی قرار گرفته و وظیفه تامین انرژی برای این مجموعه سخت‌افزاری بسیار خوب را دارد.

 

 

HTC Desire 10 Lifestyle
 

این نسخه از دیزایر ۱۰ اگرچه ظاهری همانند برادر بزرگتر خود دارد، ولی با مشخصات سخت افزاری بسیار ضعیف‌تری عرضه خواهدشد. برای مثال نمایشگر این دستگاه نیز ۵.۵ اینچی است اما به رزولوشن 720P مجهز شده و با تراکم پیکسلی ۲۶۷ پیکسل در هر اینچ، خیلی شبیه یک گوشی عرضه شده در سال ۲۰۱۶ نیست. پردازنده این گوشی نیز اسنپ‌دراگن ۴۰۰ است  که حتی خود کوآلکام هم این پردازنده را در دسته بندی مخصوص پوشیدنی‌ها قرار داده است. 

در هر صورت این گوشی در دو مدل و با حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی و رم ۲ گیگابایتی و مدل بهتر با حافظه داخلی ۳۲ و رم ۳ گیگابایتی عرضه خواهدشد. همچنین هر دو مدل از کارت حافظ جانبی پشتیبانی به عمل می‌آورند تا کاربر در صورت نیاز حافظه داخلی دستگاه را افزایش دهد.

دوربینی که دیزایر ۱۰ پرو برای سلفی از آن استفاده می‌کند، به عنوان دوربین اصلی دیزایر ۱۰ لایف‌استایل انتخاب شده است. اگر هم این چنین نباشد حداقل اعداد که چنین چیزی می‌گویند. دوربین اصلی این گوشی ۱۳ مگاپیکسلی است و به یک لنز ۲۸ میلیمتری با گشادگی دیافراگم F/2.2 مجهز است. دوربین سلفی این گوشی نیز ۵ مگاپیکسلی است و به لنزی ۳۳.۷ میلیمتری با گشادگی دیافراگم F/2.8 مجهز شده است.

LTE Cat. 4 در این گوشی پشتیبانی می‌شود و خبری از کت ۶ در دیزایر ۱۰ لایف‌استایل نیست. همچنین مودم WiFi دستگاه به استاندارد‌های b/g/n مجهز شده و تنها از باند ۲.۴ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند. میکرو USB و پورت ۳.۵ میلیمتری هدفون در این گوشی نیز وجود دارد اما خبری از سنسور اثر انگشت نیست.

این گوشی از نظر ابعادی بسیار شبیه به دیزایر ۱۰ پرو بوده و از نظر وزنی نیز ۱۰ گرم سبک‌تر است. از نظر باتری نیز احتمالا درست حدس زدید؛ باتری این گوشی از نسخه پرو کم حجم‌تر بوده و یک باتری ۲۷۰۰ میلی‌آمپری وظیفه تامین انرژی برای دیزایر ۱۰ لایف‌استایل دارد.

از مشخصات سخت افزاری که بگذریم، هر دوی این گوشی‌ها از یک رابط کاربری نسبتا جدید در بین گوشی‌های اچ‌تی‌سی استفاده می‌کنند. البته همچنان اسم آن HTC Sense است و روی اندروید مارشملو ۶.۰.۱ نصب شده اما ویژگی‌های جدید آن سبب تمایزشان می‌شود. برای شروع دیگر اچ‌تی‌سی به طور کلی قید دکمه‌های نرم‌افزاری را زده و آن ها را به لبه پایینی گوشی‌هایش آورده است. در رابط کاربری جدید نیز شخصی سازی به شکل جدی قابل انجام خواهد بود و دیگر در هرجایی از هوم‌اسکرین هر آیکنی بخواهید می‌توانید قرار دهید. ویجت‌ها، اپلیکیشن‌ها و حتی استیکر‌های مختلف را می‌توانید در صفحه هوم گوشی در کنار یکدیگر بچینید و استفاده کنید.

Desire 10 Pro و Desire 10 Lifestyle در رنگ‌های مختلفی عرضه خواهندشد. مشکی، سفید قطبی، آبی رویال و Valentina Flux رنگ‌های این گوشی خواهندبود. در تمامی این رنگ‌ها نیز شاهد خطوط طلایی فلزی هستیم که در بدنه پلی‌کربناتی این گوشی‌ها به زیبایی جا گرفته است.

در نهایت باید بگوییم گوشی Desire 10 Lifestyle از همین امروز برای فروش عرضه شده است ولی نسخه برای نسخه پرو باید تا ماه آینده صبر کنید. شما درباره گوشی‌های جدید اچ‌تی‌سی چه فکر می‌کنید؟

منبع خبر: جی اس ام
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics