تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تشکیل کارگروه ارائه پیشنهادات درباره پیشرفت علمی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از تشکیل کارگروهی تخصصی با حضور رؤسای برخی از دانشگاه‌ها برای ارائه پیشنهادات در زمینه پیشرفت علمی، فناوری، آموزشی و پژوهشی به این شورا خبر داد.

 

دکتر محمدرضا مخبر دزفولی امروز در حاشیه نشست هم‌اندیشی «مفهوم واقعی پیشرفت علمی و مؤلفه‌های تأثیرگذار بر آن» که با حضور وزیر علوم و تعدادی از رؤسای دانشگاه‌های برتر کشور برگزار شد، گفت: بخش اصلی در این جلسه در مورد شاخص‌های اصلی پیشرفت علمی کشور بود.

 

وی ادامه داد: در این زمینه دوستان و همکاران نکات و تجربیاتی را از جمله تنوع شاخص‌ها و مؤلفه‌هایی که در پیشرفت علمی کشور باید مورد توجه باشد، مطرح کردند.

 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: نباید روی یک یا دو شاخص متمرکز شویم، بلکه باید شاخص‌های گوناگون بر اساس وزنشان در زمینه پیشرفت علمی را مورد ارزیابی قرار دهیم.

 

مخبر دزفولی تصریح کرد: توجه به تبدیل شدن این مقالات به سبک اختراعات و پتنت، تبدیل این دانش‌ها به ثروت و خلق ثروت برای کشور و امکاناتی که دانشگاه‌ها برای جذب توانمندی گوناگون برای مأموریت‌های علمی، پژوهشی و فناوری خودشان به کار می‌برند، جزو مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد.

 

به گفته وی، حرکت ما در کلان در کشور رو به جلو و پیشرفت است، جزو کشورهایی هستیم که در حال حاضر به خوبی توانمندی‌های علمی دانشمندان‌مان در سطح جهان و رقابت‌های بین‌المللی دیده می‌شود و این برای ما حائز اهمیت است؛ باید آن را تقویت کنیم، البته اگر آفت‌ و آسیب‌هایی در این زمینه داریم، باید آنها را رفع کنیم.

 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: بر همین اساس کارگروهی تخصصی با حضور تعدادی از رؤسای دانشگاه‌ها و صاحب‌نظران تشکیل می‌شود تا پیشنهادات خود را در کلان قضیه، برای پیشرفت علمی، فناوری، آموزشی و پژوهشی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه دهند.

 

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics