تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

نهادهای مسؤول پدرخواندگی ارتباط صنعت و دانشگاه را بپذیرند

عضو هیات علمی دانشگاه امیرکبیر با تاکید بر اینکه اعتماد برای شکل‌گیری ارتباط بین دانشگاه و صنعت وجود ندارد،‌گفت: باید ارگان‌ها و نهادهایی مثل معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری پدرخواندگی برای تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه را بپذیرند تا صنایع حس کنند از مسیر دانشگاه می‌توانند اقداماتی برای توسعه کشور انجام دهند.

 

دکتر مسعود شفیعی با اعلام این مطلب به وضعیت ارتباط صنعت و دانشگاه‌ در کشور اشاره کرد و افزود: به نظر من این وضعیت امروز روز به روز بهتر می‌شود و در حال حاضر بسیاری از دانشگاه‌های سطح یک کشور ارتباط خوبی با صنعت دارند؛ چرا که دانشگاه و صنعت هر دو به این ارتباط نیاز دارند. مثلا برج فناوری که در دانشگاه امیرکبیر تاسیس شده است، جایگاه بسیار خوبی را بدست آورده است؛ بطوریکه حجم قراردادهای این دانشگاه افزایش یافته است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: ورود تکنولوژی‌های جدی موجب شده است صنایع به سمت علم و دانشگاه‌ها حرکت کنند و کشوری به توسعه دست می‌یابد که در آن دانشگاه‌ و صنعت هر دو در کنار هم و در ارتباط با یکدیگر قرار بگیرند.

 

دبیر دائمی کنگره‌ همکاری‌های سه جانبه دولت، صنعت و دانشگاه در خصوص میزان انجام تحقیقات کاربردی در کشور، اظهار کرد: اصولا تحقیقاتی که در کشور صورت می‌گیرد، ممکن است این پژوهش‌ها در کوتاه مدت،‌ میان مدت و یا بلند مدت به قابلیت کاربردی شدن تبدیل شوند؛ ولی اصولا فاصله تحقیقاتی که امروزه در دانشگاه‌ها صورت می‌گیرند، به تکنولوژی بسیار نزدیک شده است.

 

این استاد دانشگاه امیرکبیر تاکید کرد: متاسفانه ارتباط صنعت با دانشگاه جزو ماموریت‌های دانشگاه‌های ما قرار ندارد؛ این در حالی است که تحقیقات علمی از مهم‌ترین ماموریت‌های دانشگاه محسوب می‌شود. باید ارگان‌ها و نهادهایی مثل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پدرخواندگی برای تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه را بپذیرند تا صنایع حس کنند از مسیر دانشگاه می‌توانند اقداماتی برای توسعه کشور انجام دهند.

 

دکتر شفیعی در پایان با تاکید بر اینکه اعتماد برای شکل‌گیری ارتباط بین دانشگاه و صنعت از سوی هر دو طرف وجود ندارد،‌ گفت: متاسفانه در حال حاضر صنایع اعتقاد چندانی به دانشگاه ندارند، البته اگر چه وضعیت در مقایسه با گذشته بهتر شده، اما دانشگاه هم به دنبال حل مشکلات صنعت نیست و تربیت و ارتقای دانشجویان را مهم‌ترین اولویت خود می‌داند.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics