تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

لزوم حمایت از کالای ایرانی با افزایش قدرت خرید مردم

استاندار یزد با اشاره به ضرورت شناسایی ظرفیت‌های داخلی برای حمایت از تولید کنندگان بومی،‌گفت: گرایش به تولیدات داخلی مستلزم افزایش قدرت خرید مردم،‌ متعادل‌سازی قیمت‌ها و افزایش کیفیت تولید است.

 

به گزارش ایسنا، «محمود زمانی‌قمی» در اولین جلسه امسال شورای اداری استان یزد که با حضور مدیران کل استان و «سیدابوالفضل موسوی بیوکی» نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، ضمن تبریک سال جدید، اظهار کرد: سال 96 با تمام حوادث تلخ و شیرین سپری شد که مهمترین آنها برگزاری دو انتخابات شکوهمند ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و رستا بود.

وی زلزله غرب کشور را یکی از تلخ‌ترین حوادث سال گذشته دانست و بیان کرد: خوشبختانه ملت ایران همیشه در سخت ترین شرایط با اتحاد و همبستگی بر مشکلات غلبه کردند.

استاندار یزد در ادامه با اشاره به توطئه شوم دشمنان دین و نظام اسلامی، افزود: مردم فهیم ایران اسلامی با حضور گسترده خود در راهپیمایی 22 بهمن بار دیگر حمایت قاطعانه خود از نظام جمهوری اسلامی ایران را اعلام کردند.

زمانی‌قمی با بیان این‌که بهار طبیعت بهانه‌ای برای تقویت ظرفیت های اجتماعی و فرهنگی است، گفت: سال 97 با ماه رجب که یکی از بهترین و عزیزترین ماه های الهی آغاز شده و این از دیگر نعمت های حق تعالی است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری به نام «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری شده است، تصریح کرد: از شروع دولت یازدهم بیش از 20 میلیارد دلار کالای قاچاق در ایران داشتیم و در حال حاضر این میزان به 13 میلیارد دلار کاهش یافته است.

وی با بیان این‌که هر یک میلیارد دلار کالای قاچاق یک میلیون شغل را نابود می‌کند، خاطرنشان کرد: صنعت کفش و لوازم خانگی از جمله صنایع موثر در توسعه اقتصادی کشور هستند که در صورت حمایت و البته ارتقای کیفیت تولید، می‌توانند گامی موثر در راستای تحقق شعال سال بردارند.

استاندار یزد ارتقای کیفیت تولید داخلی و محدود کردن واردات موثرترین راهکار برای حمایت از کالای ایرانی دانست و بیان کرد:‌ به طور مثال مدیریت تولید و البته واردات کفش به ایران شرایط ایجاد 10 هزار شغل را ایجاد می‌کند.

وی شعار امسال را شعار جامع عنوان کرد و ادامه داد: در شعار«حمایت از کالای ایرانی» اقتصاد مقاومتی و استقلال جای گرفته و رمز توسعه بیش از پیش کشور است.

زمانی قمی جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی و همچنین افزایش ارزش پول ملی را از دیگر ویژگی‌های حمایت از کالای ایرانی دانست و اظهار کرد: گرایش به تولیدات داخلی مستلزم افزایش قدرت خرید مردم،‌ متعادل سازی قیمت تولیدات داخلی و افزایش کیفیت است.

استاندار یزد در پایان سخنان خود با بیان این‌که هر زمان نرخ ارز در کشور ثابت شده، شرایط برای افزایش واردات و ورود کالاهای قاچاق هم ایجاد شده است،‌افزود:‌ مفهوم حمایت از کالای ایرانی در حقیقت اجرای دقیق سیاست‌های مالی و پشتیبانی است.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics