تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

توقف حرکت خودرو در بورس

دیروز شاخص‌ها تغییر محسوسی نداشتند؛ به‌طوری‌که شاخص قیمت تنها با سه واحد رشد به ٢٧‌هزارو ٤٢٦ واحد رسید و شاخص کل با ٨ واحد رشد به ٧٧‌هزارو ٨٩ واحد رسید.

 صنعت خودرو پس از دو روز حرکت روبه‌جلو متوقف شد و معاملات منفی را تجربه کرد. در مقابل کاهش قیمت‌های اکثر سهام بازار، رشد سهام پتروشیمی خلیج فارس، کشتی‌رانی، سرمایه‌گذاری غدیر و صنعت سیمان جلوی کاهش شاخص را گرفت. گرچه ارزش معاملات سهام به ١٩٧‌میلیارد تومان رسید، اما ٦٠‌ میلیارد تومان از این حجم، متعلق به معاملات عمده بود. صنعت خودرو با ٢٨‌ میلیارد تومان و صنایع فلزی با ١٤‌میلیارد تومان داد‌و‌ستد در رتبه‌های اول و دوم حجم معاملات قرار گرفتند. در گزارشی از شرکت تاپیکو، معاون مالی شرکت درخواست کرد سهام شرکت به خاطر مشخص‌نبودن سیاست سهام‌دار عمده در میزان تقسیم سود تا زمان برگزاری مجمع در ١٠ مهر متوقف باشد. داروسازی امین قصد دارد به منظور جبران مخارج سرمایه‌ای و اصلاح ساختار مالی به میزان ٤٣ درصد از محل سود انباشته افزایش سرمایه بدهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق ، شرکت حمل‌ونقل پتروشیمی در نظر دارد برای نوسازی و توسعه ناوگان خود از محل دریافت تسهیلات بانکی و فروش کِشنده و تانکرهای فرسوده خود تعداد ٥٠ دستگاه کشنده و ٣٠ دستگاه تانکر از شرکت ماموت خریداری و جایگزین کند. در مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت کی‌بی‌سی متعلق به گروه داروسازی سبحان، سهام‌داران با افزایش سرمایه ٣٦‌درصدی از محل مطالبات و آورده نقدی موافقت کردند. با توجه به زمان برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه، افزایش سرمایه فوق تا زمان برگزاری این مجمع نزد مرجع ثبت شرکت‌ها، به ثبت خواهد رسید. شرکت ایندامین سایپا با توجه به رشد قیمتی سهام شرکت اعلام کرده است هیچ تغییر خاصی در سود شرکت اتفاق نیفتاده است.

با شفاف‌سازی شرکت، قیمت سهام با ایجاد صف فروش پنج درصد کاهش یافت. سهام‌داران شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تأمین (تیپیکو) با تقسیم ٩٥٠ریال سود به ازای هر سهم موافقت کردند. گفتنی است سود محقق‌شده شرکت ١١٧٢ ریال به ازای هر سهم اعلام شده است. دیروز نماد معاملاتی شرکت مهندسی نصیر ماشین با توجه به تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم، متوقف شد. همچنین نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان با توجه به اطلاعات دریافتی مبنی بر ارائه اطلاعات واقعی سال مالی ١٣٩٥ و افزایش سود محقق‌شده به ٥٤٣ ریال بازگشایی شد. در پایان معاملات دیروز، نماد معاملاتی شرکت بهمن لیزینگ برای برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده متوقف شد. 

منبع خبر:
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics