تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

پیش بینی بورس سبز در نیمه دوم سال

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: در شرایط کنونی برخی مولفه های اثرگذار بر اقتصاد و بازار سهام به وضعیت متعادلی رسیده اند و بر این اساس می توان انتظار بازاری مثبت برای نیمه دوم امسال را داشت.

 منصور کریمی در خصوص چشم انداز بازار سرمایه در نیمه دوم سالجاری گفت: بازار سهام در حالی نیمه نخست امسال را سپری کرد که شاخص بورس بیش از 3500 واحد افت را به ثبت رسانده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، این کارشناس بازار سرمایه افزود: البته بخشی از این افت بدلیل رشد شاخص و قیمتها در زمستان سال گذشته است که باید برای توجیه افت بازار در نیمه نخست امسال، ابهامات موجود در روند اجرای برجام را اضافه کرد.

وی اضافه کرد: با این وجود بنظر می رسد در شرایط کنونی برخی مولفه های اثرگذار بر اقتصادی و بازار سهام به وضعیت متعادلی رسیده اند به وضعیت متعادلی رسیده باشد و بر این اساس می توان انتظار بازاری مثبت برای نیمه دوم امسال را داشت.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه یکی از مولفه های مورد توجه اقتصاد و بورس را موضوع قیمت جهانی نفت برشمرد و گفت: خوشبختانه تصمیمات گرفته شده در جلسه اخیر اوپک در خصوص کاهش سقف تولید یکی از مواردی است که موجب ثبات قیمت جهانی نفت می شود و با کاهش عرضه توسط تولید کنندگان می توان انتظار داشت که قیمت نفت افزایش پیدا کند که این موضوع می تواند خبر خوبی برای اقتصاد و بازار سرمایه کشور باشد.

وی افزود: گزارش‌های عملکرد میان‌دوره‌ای شرکت‌ها در کنار پیش‌بینی سودآوری آنها در سال آینده هم می تواند یکی از مولفه های اثرگذار بر معاملات سهامداران در ماههای آینده باشد که باید به آنها برخی رویدادهای سیاسی از جمله انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را که بر اقتصاد جهانی اثرگذار است اضافه کرد که نتیجه آن می تواند برای بازار سرمایه کشور ما نیز تا حدودی مهم باشد.

کریمی اضافه کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها قیمت جهانی کالاها در شش ماهه دوم سال جاری تغییرات با اهمیتی نخواهد داشت و بر این اساس با توجه به اینکه بیشتر شرکت‌ها در بورس به‌طور مستقیم و غیرمستقیم وابسته به قیمت کالاهای پایه در جهان هستند این موضوع می‌تواند اثر خود را بر معاملات نیمه دوم امسال بازار سهام داشته باشد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: تک‌نرخی شدن نیز یکی دیگر از مولفه هایی است که در صورت تحقق می تواند بر اقتصاد و بازار سرمایه در ماههای باقی مانده از سالجاری اثرگذار باشد که البته بعید بنظر می سد با توجه به شرایط موجود این اتفاق بیفتد.

وی در پایان یادآور شد: با وجود همه این امیدواریها به روند مثبت و متعادل بازار سهام در نیمه دوم سالجاری نباید از این موضوع غافل شده که اقتصاد کشور کماکان در وضعیت رکودی بسر می برد و تا مادامی که اقتصاد از رکود خارج نشود نباید انتظار روند مثبت و پایدار بورس را داشت.

منبع خبر:
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics