تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

وزیر خارجه جدید آمریکا درباره ایران و برجام چه می‌گوید؟

وزیر خارجه جدید آمریکا که در ایام نمایندگی در مجلس نمایندگان آمریکا، بمباران تأسیسات هسته‌ای ایران را به مذاکرات هسته‌ای ترجیح می‌داد، اکنون وارد گود شده و مواضع خود را به اصلاح توافق هسته‌ای تقلیل داده است.

 

«مایک پامپئو» نماینده سه‌دوره‌ای سابق کانزاس در کنگره آمریکا، پس از تجربه مدیریت سنا این بار به‌عنوان هفتادمین وزیر خارجه آمریکا رسماً معرفی شد.

 

تور مجازی:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

پامپئو کیست؟

پامپئو ایتالیایی‌تبار و متولد اورنج، کالیفرنیای جنوبی است. او در آکادمی نظامی ایالات متحده در وست‌پوینت تحصیل کرد و سپس به‌عنوان افسر سواره‌نظام در شاخه زرهی نیروی زمینی از 1986 تا 1991 فعالیت کرد. پامپئو در دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد نیز تحصیل کرد و پس از فارغ التحصیلی، در زمینه مدیریت دو کسب و کار در کانزاس مشغول فعالیت شد. او پس از پیروزی در انتخابات در سال 2010، اولین دوره خود به‌عنوان نماینده کانزاس در مجلس نمایندگان آمریکا را تجربه کرد.

 

وی همچنین در کمیته منتخب مجلس نمایندگان برای بررسی حوادث سال 2012 در بنغازی، لیبی، حضور داشت و در آنجا انتقادات بسیاری را متوجه هیلاری کلینتون، وزیر خارجه وقت کرد.

 

اما دیری نپایید که پامپئو محافظه‌کار به‌خاطر مواضع افراطی‌اش درباره مسائل امنیت ملی، به‌ویژه مخالفت با توافق هسته‌ای ایران و حمایت از شنود از شهروندان آمریکایی مشهور شد. او پس از اینکه به‌عنوان رئیس سازمان سیا به دولت دونالد ترامپ در سال 2017 ملحق شد، در 26 آوریل 2018 به‌عنوان وزیر خارجه جدید آمریکا رسماً معرفی شد.

 

 

منبع خبر: تسنیم
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics