تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

زیان انباشته ۵ بانک بورس به ۲۰ هزار میلیارد تومان رسید

بانک های تجارت،صادرات،سرمایه،دی و ایران زمین براساس تازه ترین اطلاعات مالی زیانشان 13 هزارو 857 میلیارد تومان رشد کرده است

 

اطلاعات آماری نشان می دهد دریک رویداد بی سابقه در اقتصاد ایران زیان انباشته ۵ بانک بزرگ در بورس به مرز ۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

 

اطلاعات موجود در صورت های مالی بانک ها که در سامانه کدال هم درج شده است نشان می دهد که ۵ بانک تجارت،صادرات،سرمایه،دی و ایران زمین با زیان های سنگین مواجه اند و جمع کل زیان انباشته این بانک ها به مرز ۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

در میان آنها شرایط مالی بانک تجارت به مراتب بدتر است به طوری که مقدار زیان عملکرد این بانک در سال مالی ۹۶ به ۵ هزارو ۷۰۴ میلیارد تومان رسیده است که نسبت به سال قبل ۶۶۰ درصد رشد نشان می دهد با این رویه ای که بانک تجارت طی می کند مقدار زیان انباشته این بانک در پایان سال مالی ۹۶ به ۷ هزارو ۲۳۱ میلیارد تومان خواهدرسید.

 

بعد از بانک تجارت ،بانک صادرات در رتبه دوم جدول از نظر زیان قرار گرفته است. مقدار زیان بانک صادرات اگرچه امسال نسبت به سال قبل کمتر شده اما با این حال جمع کل زیان انباشته این بانک در پایان سال مالی ۹۶ به ۳ هزارو ۳۵ میلیارد تومان خواهد رسید با این رویه  جمع کل زیان انباشته این بانک در سال ۹۶ به ۶ هزارو ۴۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

 

بعد از دو بانک تجارت و صادرات رتبه سوم زیان ده ترین بنگاه پولی به بانک سرمایه  که مدت هاست معاملات سهامش در بورس متوقف است اختصاص یافته است اگرچه اطلاعات تازه ای از وضعیت عملکرد این بانک در دست نیست اما گزارش های مالی سال مالی ۹۴ این شرکت که بعد از مدت ها آخر فرودین ماه امسال مورد بررسی و تصویب قرار گرفت، نشان می دهد که مقدار زیان ثبت شده این شرکت در سال مالی ۹۴ به ۶۷۴ میلیارد تومان رسیده بود و این مقدار در سال مالی ۹۵ به ۳ هزارو۶۳۳ میلیارد تومان خواهد رسید. بااین رویه جمع کل زیان انباشته این بانک به ۴ هزارو ۳۱۹ میلیارد تومان خواهد رسید که البته پیش بینی می شود با انتشار گزارش های مالی سال ۹۶ این مقدار حتی افزایش پیدا کند.

 

بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

با دعوت از دوستان خود در تیم متفکران، در اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری سهیم باشید (کلیک کنید)

هدف ما در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

همچنین بخوانید:هجوم سرمایه گذاران برای خرید صندوق های طلا/۳۷۵ میلیارد تومان خریداری شد

رتبه چهارم جدول زیان ده ترین بانک های ایران به بانک دی اختصاص یافته و این بانک با ثبت ۱۲۰۹ میلیارد تومان زیان در سال مالی ۹۵ به جرگه بانک هایی پیوست که بدترین عملکرد را دارند. پیش بینی می شود مقدار زیان عملکرد این بانک به ۱۴۰۰ میلیارد تومان برسد.

 

اما در میان زیان ده ترین بانک ها، بهترین عملکرد را بانک ایران زمین ثبت کرده است، مطابق آخرین اطلاعات مالی این بانک در ۶ میلیارد تومان دیگر به زیان های قبلی اش اضافه کرده و ارزش کل زیان انباشته اش اکنون به ۲۶۹ میلیارد تومان رسیده است.

 

همه این اطلاعات نشان می دهد که عملکرد بانک ها نه فقط رو به بهبود نیست بلکه رویه چندان امید بخشی در جریان نیست.

 

بانک

آخرین زیان

زیان انباشته

بانک تجارت 5704 7231
بانک صادرات 3305 6405
بانک سرمایه 3633 4319
بانک دی 1209 1403
بانک ایران زمین 6 269
جمع 13857 19627

 

منبع خبر: گزارش بورس
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics