تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

جریمه تاخیر فارغ التحصیلان بدهکار در صورت پرداخت بدهی تا شهریورماه، بخشیده می شود

رییس صندوق رفاه دانشجویان از تدبیر هیئت امنای این صندوق در جهت ترغیب فارغ التحصیلان بدهکار جهت پرداخت بدهی معوقه خود خبر داد و گفت :این تدبیر در جهت کمک به فارغ التحصیلان بدهکار در پرداخت بدهی و دانشج...

 

رییس صندوق رفاه دانشجویان از تدبیر هیئت امنای این صندوق در جهت ترغیب فارغ التحصیلان بدهکار جهت پرداخت بدهی معوقه خود خبر داد و گفت :این تدبیر در جهت کمک به فارغ التحصیلان بدهکار در پرداخت بدهی و دانشجویان جدید الورود در دریافت وام لحاظ شده است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، ذوالفقار یزدان‌مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: صندوق رفاه دانشجویان از طریق هیئت امنا اداره می‌شود که این هیئت امنا  متشکل از وزیر علوم،‌ وزیر اقتصاد، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، رئیس سازمان امور دانشجویان و رئیس صندوق رفاه دانشجویان بوده و مصوبات آن برای صندوق لازم‌الاجرا است.


وی افزود: از سال 53 تا 79 تعداد زیادی فارغ التصیل وجود دارند که به صندوق رفاه دانشجویان بدهکار هستند و اخیرا در هیئت امنا مصوبه‌ای در رابطه با این بدهکاران تصویب شد که طبق آن، بدهکارانی که از سال 53 تا 79 تسهیلات از صندوق رفاه دانشجویان دریافت کرده‌اند و اقساط آن را پرداخت نکرده‌اند اگر بدهی خود را تا 31 شهریور 94 به صندوق بدهند جریمه آنها بخشیده خواهد شد.


یزدان‌مهر تأکید کرد: از سال 1353 تا سال 1379 جمع بدهی بدهکاران فارغ التحصیل به صندوق حدود صد میلیارد تومان می‌شود که این مبلغ مربوط به حدود 350 هزار فارغ‌التحصیل است و بدهی‌ها به صندوق رفاه دانشجویان در این سال‌ها برای هر فارغ التحصیل از 800 تومان تا 8 میلیون تومان است.


رئیس صندوق رفاه دانشجویان ادامه داد: نگاهی که وزیر علوم به فارغ‌التحصیلان بدهکار صندوق رفاه دارد این است که با تعامل ، بتوانیم بدهی‌های صندوق را دریافت کنیم. با توجه به اینکه فارغ‌التحصیلان جزو قشر نخبه و تحصیلکرده جامعه هستند خواستیم بدون دخالت قضایی و با تعامل از آنها بخواهیم بدهی‌های خود را به صندوق پرداخت کنند.


وی تأکید کرد: حجم زیادی از دانشجویان امروز منتظر دریافت تسهیلات از صندوق رفاه هستند و معضلات و مشکلات برای دانشجویان شاید بیشتر از سال‌های گذشته باشد به همین خاطر اگر فارغ‌التحصیلانی که به صندوق بدهکار هستند بدهی خود را بازگردانند کمک بسیاری به دانشجویان کم بضاعت دیگر می کنند.


رئیس صندوق رفاه دانشجویان اظهار داشت: تعاملاتی با بانک مرکزی داشته‌ایم و قراردادی با موسسه اعتبارسنجی ایران امضا کرده‌ایم که طبق این قرارداد اگر کسی به صندوق رفاه دانشجویان بدهکار باشد و بخواهد از تسهیلات بانکی استفاده کند ابتدا باید بدهی خود به این صندوق را تسویه کند.


وی با اشاره به اینکه  ما به تمام تعهداتی که به دانشجویان داریم عمل خواهیم کرد گفت :صندوق رفاه دانشجویان نزدیک به 400 میلیارد تومان مطالبات وصول نشده از فارغ‌التحصیلان دارد که اگر این مطالبات وصول شود می‌توانیم تسهیلات بیشتری به دانشجویان بدهیم.

 

منبع خبر: msrt
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics