تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

مشوق‌های مالیاتی، در راستای تسهیل و رفع موانع تولید

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: مشوق‌های مالیاتی در راستای تسهیل و رفع موانع تولید است و سازمان مالیاتی برای حمایت از تولید داخلی، این ظرفیت‌های قانونی را بکار خواهد گرفت.

 

سید کامل تقوی‏نژاد در همایش «تبیین برنامه‌های ابلاغی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی» که با حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی، استانداران سراسر کشور و اعضای کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید استان‌ها برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوب در اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم که از ابتدای سال جاری در حال اجراست، مشوق‌های مالیاتی مناسبی برای حمایت از تولید در نظر گرفته‌شده است.


وی افزود: اعمال نرخ صفر مالیاتی صادرات کالا از این جمله است البته افرادی که مواد خام صادر می‌کنند، فقط 20 درصد معافیت مالیاتی دارند تا تشویق شوند مواد خام را به کالا و فرآورده تبدیل کنند.


تقوی‏نژاد حمایت مالیاتی از سرمایه‏گذاری را از دیگر مشوق‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: درآمد ناشی از سرمایه‏گذاری در بخش‌های تولیدی و معدنی به مدت پنج سال مشمول نرخ صفر مالیاتی می‌شود و اگر این سرمایه‏گذاری در شهرک‌های صنعتی انجام شود، این مدت به هفت سال افزایش می‌یابد. همچنین سرمایه‌گذاری در مناطق محروم 10 سال و در شهرک‌های صنعتی مناطق محروم 13 سال مشمول نرخ صفر مالیاتی است.


رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور افزود: همچنین افرادی که در شهرک‌های صنعتی مناطق محروم سرمایه‌گذاری کنند و پس از 13 سال سرمایه آنان به دو برابر سرمایه ثبت و پرداخت‌شده نرسد، همچنان مشمول اعمال نرخ صفر مالیاتی خواهند بود. تقوی‏نژاد اعطای امتیازهای مالیاتی برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های بهداشتی، گردشگری و معافیت مالیاتی 15 ساله شرکت‌های دانش‌بنیان را از دیگر مشوق‌های مالیاتی برشمرد.


وی درباره بدهی مالیاتی بنگاه‌های کوچک و متوسط گفت: بر اساس بخشنامه ابلاغی سازمان مالیاتی، این واحدها می‏توانند تا سه سال پرداخت مالیات خود را تقسیط کنند.

 

 

منبع خبر: سازمان امور مالیاتی کشور
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics