تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تماشا کنید: نسل هفتم ب‌‌ام‌‌و سری 5 معرفی شد

این نسل هم خوشتیپ و باوقار است. با وجود شباهت ظاهری به نسل قبل در باطن تفاوت بسیار زیادی دارد. خصوصا این که پس از رژیم جدیدش از اضافه وزن خود کاسته و با پیشرانه‌های پیشرفته، به چالاکی و قدرت بیشتری دست پیدا کرده است.

طراحی این ماشین بیشتر تکاملی است تا انقلابی، به همین خاطر ضمن تشابه به نسل قبل شاهد شباهت­‌های  آن به پرچمدار باواریایی‌ها، یعنی سری 7 هستیم.
 

بیشترین تغییر را نمای جلو به خود دیده است، جایی که همچون اکثر محصولات ب­‌ام­‌و، چراغ­‌های جلو با جلوپنجره­‌های کلیوی شکل به زیبایی ادغام شده­‌اند. البته تغییر در فرم جلوپنجره­‌ها نیز کمی خودرو را عریض‌تر نشان می­‌دهد. علاوه‌براین همچون سری 7 فضای بین دریچه‌های جلوپنجره به صورت خودکار بسته می‌شود تا ضمن تنظیم دمای پیشرانه، به جریان یافتن بهتر هوا بر روی بدنه کمک کند.

این نسل در حدود 30 میلی­متر نسبت به نسل قبل طویل­‌تر شده است همچنین فاصله محوری 5 میلی­متر افزایش افزایش داشته است. این تغییرات راحتی بیشتری را برای سرنشینان عقب به ارمغان آورده است. علاوه‌براین عرض و ارتفاع به ترتیب به میزان 7 و 15 میلی­متر رشد داشته­‌اند.

در حال حاضر ب‌­ام­‌و دو پیشرانه بنزینی برای این نسل درنظر گرفته است. پیشرانه ضعیف­‌تر برای نسخه 530i، 4 سیلندر به حجم 2.0 لیتر و مجهز به توربوشارژر با قدرت 248 اسب­‌بخار و گشتاور 350 نیوتن­‌متر،  که شتاب 6 ثانیه­‌ای را برای خودرو رقم خواهد زد. در نسخه قوی­تر 540i، پیشرانه 3 لیتری 6 سیلندر مجهز به توربوشارژر با قدرت 335 اسب­‌بخار و گشتاور 450 نیوتن­‌متر مورد استفاده قرار گرفته است که شتاب صفرتاصد 4.9 ثانیه­‌ای را ثبت می­‌کند. هردو مدل توسط جعبه­‌دنده 8 سرعته اتوماتیک همراهی می‌شوند. انتقال قدرت به صورت استاندارد به چرخ­‌های عقب صورت می­‌گیرد، اما برای هر دو نسخه امکان سفارش سیستم چهارچرخ محرک xDrive وجود دارد.

وزن آن به لطف بدنه‌ای از جنس فولاد تقویت شده، آلومینیوم و منیزیوم در نسخه بازار آمریکا نزدیک به 62 و در نسخه بازار اروپا نزدیک به 100 کیلوگرم کاهش پیدا کرده است. علاوه­‌براین به کمک سیستم رانندگی تطبیق­‌پذیر که در آن  کمک­‌فنرها به جای ساختار هیدرولیکی توسط موتورهای الکتریکی کنترل می­‌شوند، فرمان­‌پذیری و سواری خودرو ارتقا یافته است. همچنین سیستم فرمان­‌گیری چرخ‌های عقب در مدل‌های چهارچرخ محرک قابل سفارش است.

برای افرادی که به دنبال ارتقا این مدل هستند فعلا پکیج M Sport قابل سفارش است که با انتخاب آن، ورودی­‌های هوا در سپر جلو بزرگتر، رکاب­‌های کناری با تریمی متفاوت تزئین، طراحی سپرهای عقب متفاوت و خروجی­‌های اگزوز مستطیل شکل می­‌شوند. علاوه­‌براین کاهش ارتفاع سواری و بهره­‌مندی از رینگ­‌های 19 اینچی ظاهری اسپرت به این نسخه بخشیده است.

منبع خبر: اقتصاد آنلاین
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics