تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

برای اولین بار سه دانشگاه ایرانی در رتبه بندی جهانی 'کیو اس ' قرار گرفتند

تازه ترین نتایج رتبه بندی دانشگاه های جهان که روز سه شنبه از سوی موسسه «کیو اس» برای سال 17-2016 میلادی منتشر شد، نشان می دهد که علاوه بر دانشگاه های شریف و تهران، سه دانشگاه دیگر ایران برای اولین بار در این رتبه بندی جهانی قرار گرفته اند.

 

بر اساس نتایج رتبه بندی موسسه «کیو اس» دانشگاه صنعتی شریف، علم و صنعت، امیرکبیر، تهران و شهید بهشتی به عنوان برترین دانشگاه کشور در میان 916 دانشگاه برتر جهان در رتبه بندی کیو.اس قرار گرفته اند.
این برای اولین بار است که سه دانشگاه ایرانی علم و صنعت، صنعتی امیر کبیر و شهید بهشتی در کنار دانشگاه های تهران و شریف که در سال های گذشته در این فهرست قرار داشتند، قرار می گیرند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

بر اساس این گزارش، دانشگاه صنعتی شریف در رتبه بندی جدید 'کیو.اس' توانست با بیش از 40 پله رشد، رتبه ای در بازه 440-431 را کسب کند و دانشگاه تهران نیز با کسب رتبه قبلی اش در بازه 600-551 قرار دارد.


دانشگاه علم و صنعت، امیر کبیر و شهید بهشتی نیز که برای اولین بار به فهرست دانشگاه های برتر جهان موسسه 'کیو اس ' راه یافتند به ترتیب رتبه هایی در بازه 491-500، 501-550 و 700 را کسب کردند.


در این فهرست همچنین موسسه فناوری ماساچوست همچون سال گذشته مقام اول جهان را به دست آورده است.
دانشگاه استنفورد و دانشگاه هاروارد نیز به ترتیب مقام دوم و سوم جهان را به خود اختصاص دادند.


بر اساس نتایج این موسسه، دانشگاه های انگلیس برای اولین بار پس از دوازده سال با کاهش رتبه بندی مواجه شده اند.
در این رتبه بندی دانشگاه کمبریج که طی سنوات گذشته رتبه سوم را به خود اختصاص داده بود، در سال 2016 جای خود را به دانشگاه هاروارد آمریکا واگذار کرد.


در همین حال دانشگاه های «ایمپریال» از رتبه هشتم به نهم، «کینگز کالج» از رتبه 19 به 21، مدرسه اقتصاد انگلیس از رتبه 35 به 37 و دانشگاه «بریستول» از 37 به 41 افت کرده است.


به طور کلی از 48 دانشگاه انگلیس، 38 دانشگاه با کاهش رتبه در این گزارش مواجه شده اند.
کارشناسان انگلیسی، کاهش رتبه دانشگاه های این کشور را ناشی از برگزیت و ابهامات در خصوص وضعیت پذیرش دانشجو در این دانشگاه ها می دانند.


بر اساس گزارش یادشده، دانشگاه های آسیایی نیز همچون سالهای گذشته، رشد قابل ملاحظه ای را تجربه کردند.
براساس گزارش موسسه، 'کیو اس'، 916 دانشگاه برتر از میان 3هزار و 800 دانشگاه و موسسه آموزشی سراسر جهان برگزیده شده اند.


روش شناسی رتبه بندی جهانی کیو اس بر اساس دامنه گسترده ای از فعالیت های دانشگاه طراحی شده و در چهار حوزه کلی وضعیت آموزش، پژوهش، قابلیت جذب در بازار کار و بین المللی سازی دانشگاهها توسط شش شاخص از جمله اعتبار علمی، اعتبار کارفرما، نسبت هیات علمی با دانشجو، میزان مقالات اعضای هیات علمی ارزیابی می کند.

 

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics