تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

31 خرداد اخرین مهلت ارائه و پرداخت مالیات صاحبان مشاغل

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان سمنان عباس بی نیاز در برنامه رادیویی صبح بخیر قومس مهلت ارائه اظهارنامه صاحبان مشاغل ( اشخاص حقیقی ) را تا پایان خرداد ماه سالجاری عنوان کرد و افزود :

 

با اصلاحیه قانون مالیاتهای مستقیم در تاریخ 31 تیرماه 1394 ، موعد تسلیم اظهارنامه صاحبان محترم مشاغل از تیرماه به خرداد ماه تغییر یافته است که این موضوع در سال گذشته برای مردم شریف استان سمنان اطلاع رسانی گردید و مودیان محترم استان همانند کلیه مودیان محترم مالیاتی سراسر کشور در خرداد ماه سال 1396 نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتهای مستقیم عملکرد 95 اقدام نمودند که امیدواریم انشاالله در سال 97 هم صاحبان محترم مشاغل نیز نسبت به تسلیم اظهارنامه های عملکرد 96 خود تا پایان خرداد ماه سالجاری از طریق سامانه www.tax.gov.ir اقدام نمایند و این زمان طبق قانون قابل تمدید نمی باشد و تسلیم اظهارنامه ها صرفا بصورت الکترونیکی صورت می پذیرد .

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

بی نیاز تصریح کرد : سازمان امور مالیاتی کشور برای صاحبان مشاغل گروه سوم موضوع ماده 2 آیین نامه اجرایی موضوع ماده 95 یعنی مودیان مالیاتی که مجموع فروش کالا و خدمات آنها در سال 96 حداکثر 10 برابر معافیت موضوع ماده 84 ق . م . م باشد ، یعنی معادل 240 میلیون تومان ، می توانند از مقررات تبصره اصلاحی ماده 100 ق . م . م استفاده نمایند .
مدیر کل امور مالیاتی استان بیان کرد : در سال 1397 با توجه به شرایط حاکم بر اقتصاد کشور و مشکلات پیش روی صاحبان محترم مشاغل ، سازمان امور مالیاتی کشور با هماهنگی شورای اصناف کشور نرخ توافق را با 5 % افزایش نسبت به مالیات قطعی شده سال 1395 ، اعلام نموده است .


بی نیاز افزود : انتظار می رود در شرایط فعلی اقتصادی اکثریت قریب به اتفاق صاحبان محترم مشاغل گروه سوم که مالیات سال 95 آنها قطعیت یافته ، با 5 % افزایش نسبت به پرداخت مالیات قطعی خود در سال 1396 در راستای مقررات تبصره اصلاحی ماده 100 ق . م . م مشارکت نمایند که این گروه از مودیان محترم مالیاتی نیازی به نگهداری و ارائه اسناد و مدارک خود ندارند .
مدیر کل امور مالیاتی استان تصریح کرد : برخی از مودیان محترم مالیاتی گروه سوم که مالیات سال 95 آنها قطعی نگردیده می توانند از طریق ادارات امور مالیاتی در سراسر استان نسبت به قطعی نمودن مالیات عملکرد سال 95 خود اقدام و سپس با افزایش 5 % به مالیات قطعی شده ، مالیات سال 96 خود را قطعی نمایند و چنانچه قادر به پرداخت مالیات بصورت نقدی نباشند می توانند بصورت 4 ماه مالیات خود را بطور مساوی تقسیط نمایند و در صورت عدم پرداخت در سر رسید مقرر مشمول جریمه موضوع ماده 191 ق . م . م خواهند بود .


بی نیاز بیان کرد : مودیان محترم مالیاتی معاف هم می توانند در این توافق ( تبصره ماده 100 ق.م.م ) مشارکت نمایند و سایر نکات نیز در برنامه های بعدی و در نشست تخصصی و تعاملی که با کلیه روسای محترم اتاق اصناف در شرق و غرب مرکز استان خواهند داشت ، مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و به اطلاع صاحبان محترم مشاغل خواهد رسید .


مدیر کل امور مالیاتی استان سمنان با اشاره به چگونگی نحوه تسلیم اظهارنامه مالیاتی بیان کرد : کلیه واحدهای خدمات مودیان در سراسر ادارات امور مالیاتی ، دفاتر پیشخوان دولت ، دفاتر خدمات پستی ، کافی نتها آمادگی دارند تا با ارائه اطلاعات صحیح و درست از سوی مودیان محترم مالیاتی ، نسبت به تکمیل اظهارنامه الکترونیکی همکاری نمایند و شماره تلفن 1526 مرکز اطلاعات مردمی اداره کل امور مالیاتی استان نیز آمادگی پاسخگویی به سوالات و ابهامات مودیان محترم را دارد .

 

منبع خبر: intamedia
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics