تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

دلار به ظاهر ۴۲۰۰ اما به واقع نرخ آزاد با راه‌اندازی بازار گواهی ارزی از هفته آینده

صادرکنندگان کالا می‌توانند ارز حاصل از صادرات خود را به نرخ رسمی ۴۲۰۰ تومان به واردات کالاهای گروه (۳) که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده است، اختصاص دهند.

 

محسن خدابخش، مدیر نظارت بر بازارهای سازمان بورس در برنامه تیتر امشب گفت: با توجه به ابلاغیه معاون اول رئیس جمهور صادرکنندگان کالا می‌توانند ارز حاصل از صادرات خود را به نرخ رسمی ۴۲۰۰ تومان به واردات کالاهای گروه (۳) که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده است، اختصاص دهند و حق استفاده از گواهی صادراتی را در بازار بورس با نرخ رقابتی به واردکنندگان این گروه واگذار می‌شود.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید


وارد کنندگان این گواهی را با نرخ رسمی ۴۲۰۰ تومان خریداری خواهند کرد و مابه التفاوت معامله بورسی به صادر کننده پرداخت خواهد شد. این طرح برای صادرکنندگان و واردکنندگان گروه ۳ است.

 

اجرایی این طرح مزیت‌هایی را به همراه دارد، عرضه و تقاضا با کیفیت خوبی صورت خواهد گرفت و از نظام ساختاری خوبی برخوردار خواهد بود.

 

بهرام شکوری ، عضو اتاق بازرگانی ایران نیز گفت: قاچاق ارز به اقتصاد لطمه وارد خواهد کرد.

 

باید پول‌های سرگردان و نقدینگی مردم هدایت شود، تا از این طریق ضمن تقویت زیرساخت بنگاه‌های اقتصادی به فضای کسب و کار و تولید کمک کنیم.

 

اگر نقدینگی در بازار ساماندهی نشود، فعالیت‌های اقتصادی تعدیل خواهد شد و می‌تواند برای دولت مشکلاتی را ایجاد کند.

 

پیش از این باید قیمت ارز براساس تورم داخلی و حتی بدون درنظر گرفتن تورم خارجی افزایش می‌یافت تا امروزه با یک عدد معقولی در بازار روبرو می‌شد.

 

دولت باید بخشی از بازار ارز را که از طریق فروش نفت بود، مدیریت می‌کرد و الباقی آن را در اختیار بازار و صرافان قرار دهد تا دولت با کسری تراز تجاری روبرو نشود.

 

سامانه نیما به منظور کنترل التهاب بازار طراحی شده است. درصورتی که بازار معلول است و باید به دنبال علت آن بود.

 

منبع خبر: مشهد فوری
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics