تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

طرح اوراق پیش فروش سکه به تاخیر افتاد

در حالی که دبیرکل بانک مرکزی هفته گذشته از آغاز طرح اوراق پیش فروش سکه در بورس کالا از امروز یکشنبه 10 تیر ماه خبر داده بود اما این طرح به تعویق افتاده است.

 

طرح اوراق پیش فروش سکه که به امکان قابل معامله شدن اوراق سکه قبل از سررسید مرتبط می شود و از کارشناسان نیز طرحی مثبت در راستای ایجاد تعادل در بازار سکه و طلا عنوان شده بود، به دو دلیل امروز اجرایی نشده است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

دلیل نخست به مباحث مالیاتی مربوط است به طوریکه متولیان امر هنوز در خصوص پرداخت مالیات از سوی خریداران اوراق سکه در این طرح به توافق نرسیده اند؛ البته این موضوع در شرایطی بوده که اوراق پیش فروش سکه در قالب اوراق سلف موازی در بورس کالا اجرایی خواهد شد و این ابزار مالی معاف از مالیات است.

 

اما موضوع دومی که مانع از آغاز طرح جدید بانک مرکزی شده است، طرح دو فوریتی ممنوعیت واگذاری سکه به صورت نامحدود است که از موضوع به تازگی در مجلس پیگیری شده است. بر اساس این طرح هر فرد هر تعداد سکه که پیش خرید کرده باشد ۱۰ سکه تحویل می‌گیرد و در رابطه با مابقی نیز پولش را دریافت می‌کند.

 

با این تفاسیر دو عامل ذکر شده نگذاشت تا طبق اعلامی قبلی بانک مرکزی، طرح اوراق پیش فروش سکه در بورس کالا با وجود درج نمادهای این معاملات با نام «عسکه» امروز آغاز شود.

 

منبع خبر: اقتصاد آنلاین
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics