تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

معاون پلیس راهور: در آرای قضایی مربوط به سوانح رانندگی، سهم تمام مقصران لحاظ شود

سرهنگ جهانی با اشاره به عوامل متعدد بروز سوانح رانندگی از قضات خواست تا سهم تمام عوامل حادثه‌ساز از جمله راه‌ها، خودروسازها و عدم استفاده برخی پیمانکاران راهسازی از علایم هشداردهنده را نیز لحاظ کنند.

 

 

به  گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری تسنیم، سرهنگ جهانی معاون سردار مهری فرمانده راهور ناجا در سومین همایش تجلیل از اساتید و فعالان حقوق طی سخنانی از حوادث و سوانح ترافیکی به عنوان یکی از واقعیت‌های تلخ جامعه یاد کرد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی از قوه‌قضائیه برای ایجاد حاشیه امن برای همکارانش در پلیس راهور در ایفای نقش ضابط در تخلفات راهنمایی و رانندگی تشکر کرد و گفت: قضات و وکلا می‌توانند نقش بسیار موثر در فرهنگ جلوگیری از حوادث راهنمایی و رانندگی داشته باشند.

سرهنگ جهانی با اشاره به این که مواد قانونی مربوط به تشدید مجازات در تخلفات راهنمایی مورد توجه است، گفت: کسانی که سبقت غیرمجاز می‌گیرند و یا در مسیرهای دوطرفه انحراف به چپ دارند و یا حرکات مارپیچ انجام می‌دهند باید بدانند که این تخلفات شامل تشدید مجازات است.

 

 معاون فرمانده راهور ناجا، رسانه‌ای شدن آرای صادر شده در این خصوص را در پیشگیری بسیار موثر دانست و از قضات نیز درخواست کرد تا در خصوص تخلفات رانندگی به خصوص جرایم غیرعمد از مجازات‌های جایگزین حبس و آثار خوب آنها در پیشگیری از جرم استفاده کنند.

 

وی با اشاره به لزوم در نظر گرفتن سهم سازمان‌های مختلف در آرای قضایی مرتبط با حوادث رانندگی گفت: 5 هزار و 200 نقطه در راه‌های کشور به عنوان نقاط حادثه‌‌خیز شناسایی شده است که وزارت راه باید نسبت به برطرف کردن آن اقدام کند.

 

سرهنگ جهانی در ادامه به پیمانکارانی اشاره کرد که در برخی از معابر مشغول به کار هستند و به واسطه استفاده نکردن آنها از علائم، حوادثی بروز می‌کند.

 

معاون فرمانده راهور ناجا همچنین با اشاره به بروز حوادث به واسطه کیفیت خودروسازی گفت: هر کسی که در بروز حوادث رانندگی مقصر باشد باید به سزای عمل خود برسد.

 

وی اشاره‌ای هم به سوء استفاده‌ها و صحنه‌سازی‌ها برای گرفتن دیه از صندوق اشاره کرد و خواستار جلوگیری از آنها با استفاده از کارهای پلیسی و حقوقی شد.

 

منبع خبر: خبرگزاری تسنیم
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics