تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

اقدامات موفقیت‌آمیز دولت در مبارزه با ویروس تب کریمه کنگو

مقابله با بیماری‌های مشترک بین دام و انسان نیازمند بودجه دائمی است.سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: اقدامات دولت در راستای مقابله با بیماری تب کریمه کنگو موفقیت آمیز بوده اما موارد نادری در سطح کشور گزارش شده که قابل رفع است.

 

نورمحمد تربتی نژاد، در خصوص شیوع بیماری تب کریمه کنگو، اظهار داشت: بیماری تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی است که معمولا در خون حیوانات وجود دارد و عوامل که به نوعی با حیوانات در ارتباط هستند مانند کنه که می‌توانند از خون حیوانات استفاده کنند بیماری را انتشار می‌دهند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بیمارستان‌ها انسان‌هایی که مبتلا هستند می‌توانند ویروس را به خدمه بیمارستان انتقال دهند، گفت: ویروس تب کریمه کنگو به دلیل اینکه در درجه حرارت خاصی می‌تواند زنده بماند بیشتر در فصول بهار و تابستان شیوع پیدا می‌کند و در فصول سرد امکان انتقال ویروس بسیار کم است.

 

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اقدامات دولت در راستای مقابله با بیماری تب کریمه کنگو موفقیت آمیز بوده اما موارد نادری در سطح کشور گزارش شده که قابل رفع است، ادامه داد: سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت و درمان باید دائما جامعه انسانی را مورد پایش قرار دهند تا اگر مواردی از این  بیماری مشاهده شد از شیوع آن پیشگیری کنند.

 

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اینکه دولت باید بودجه و اعتباراتی دائمی را برای مقابله با انواع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مخصوصا تب کریمه کنگو در نظر داشته باشد، خاطرنشان کرد: مواردی مانند آنفولانزای فوق حاد پرندگان خسارات بسیاری را به بار آورده که در این زمینه یکی از دلایل بالا بودن خسارت‌ها عدم وجود امکانات مالی لازم بوده است.

 

منبع خبر: خانه ملت
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics