تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

قرار داد شفاهی هم در قانون کار ایران معتبر است

اجرای قانون کار و تامین اجتماعی برای تمام کارفرمایان و بنگاههای اقتصادی الزامی است. بنابراین چنانچه کارفرمایی از انجام وظایف و تعهدات قانونی خود سرباز زد به این معنا نیست که دیگر مسئولیتی ندارد.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری میزان، پاسخ به مخاطبی که بیان داشت بدون انعقاد قرارداد کتبی به واسطه قراردادی شفاهی از طرف کارفرما استخدام و مشغول به کار شده اما کارفرما از دادن حقوق امتناع می کند ایا با وجو نداشتن قرارداد کتبی امکان پیگیری قانونی وجود دارد؟ در زیر ارائه شده است:

 

پاسخ کارشناسان وکیل‌آنلاین:


نداشتن قرارداد و یا شفاهی بودن رابطه کاری مانع مطالبه حقوق قانونی شما نخواهد بود. به عبارت دیگر کارفرما می‌تواند به صورت شفاهی نیروی انسانی مورد نیاز خود را تامین کند.

از همین روی ماده ۷ قانون کار چنین بیان داشته است: قرارداد کار عبارت است از قرارداد کتبی یا شفاهی که به موجب آن کارگر در قبال دریافت حق‌السعی کاری را برای مدت موقت یا مدت غیر‌موقت برای کارفرما انجام می‌دهد. اما این شفاهی بودن رابطه کاری مجوز سوء استفاده و عدم پرداخت مطالبات قانونی کارگران نخواهد بود. چه اینکه مطابق ماده ۶ قانون کار بهره‌کشی از دیگران ممنوع می‌باشد؛ بنابراین با اثبات رابطه کاری خود در مراجع مربوطه از جمله هیات تشخیص اداره کار می‌توانید نسبت به مطالبه حقوق قانونی خود اقدام نمایید.

 

منبع خبر: خبر گزاری مزان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics