تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

۳۰ درصد مردم پرمصرف هستند/ در خاموشی‌ها هیچگاه به سراغ مصارف خانگی نخواهیم رفت

رئیس کمیسیون انرژی مجلس نشست امروز کمیسیون متبوعش با حضور اردکانیان درباره خاموشی‌های اخیر را تشریح کرد.

 

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست امروز( سه شنبه، 12 تیر) کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با حضور وزیر نیرو گفت: با توجه به بحرانی که در حوزه آب  و برق کشور پیش‌بینی می‌شد پیش از شروع سال جدید جلساتی در زمستان و همچنین در بهار سال جاری با وزارت نیرو برگزار شد که پیش‌بینی کمیسیون انرژی و وزارتخانه این بود که با توجه به کمبود بارش در کشور و کاهش تولید در برخی نیروگاه‌های برقابی مشکلاتی برای کشور ایجاد شود.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت نیرو معتقد است که بیش از 20 هزار مگاوات برق توسط دستگاه‌های سرمایشی همانند کولر، یخچال و فریزر مصرف می‌شود که از این میزان 4 هزار مگاوات مربوط به دستگاه‌های دولتی و وزارتخانه‌ها است.

 

در خاموشی‌ها هیچگاه به سراغ مصارف خانگی نخواهیم رفت

وی با بیان اینکه در بین مجموع دستگاه‌های سرمایشی مصرف کولرهای آبی خیلی پایین است، ادامه داد: اگر فیدرهای خروجی برق یعنی برق خانگی، روشنایی معابر، روشنایی دستگاه‌های اداری، روشنایی مجموعه‌های ورزشی و روشنایی پارک‌ها و میادین تفکیک شود.

 

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در خاموشی‌ها هیچگاه به سراغ مصارف خانگی نخواهیم رفت، یادآور شد: حتی در صنعت نیز کوچکترین خاموشی را نخواهیم داشت.

70 درصد مردم در حوزه آب و برق کم مصرف هستند

وی افزود: پیشنهاد شده که بتوان از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد و منابع آب و برق را مدیریت کرد، همچنین کمیته‌ای برای تشویق و تنبیه افراد مصرف‌کننده در نظر گرفته شود.

بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

هدف ما در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

 

 

حسنوند با بیان اینکه 70 درصد مردم در حوزه آب و برق کم مصرف هستند، ادامه داد: 30 درصد مردم پرمصرف هستند که برای آنها تنبیه و برای 70 درصد تشویق در نظر گرفته شود.

 

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای اصلاح الگوی مصرف باید ساختار اصلاح شود، همچنین استفاده از سرمایه داخلی و خارجی برای تأمین منابع یکی دیگر از موارد ضروری است.

 

 

منبع خبر: خانه ملت
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics