تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

اختصاص٣٠ درصد بودجه دستگاه های اجرایی به طرح بازآفرینی شهری/ساماندهی مسکن به سرنوشت این طرح گره خورده است

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، اجرای طرح بازآفرینی شهری را لازمه ساماندهی وضعیت بازار مسکن خواند و گفت: مجلس پیگیر تخصیص بودجه مورد نیاز اجرای این طرح است.

 

به گزارش لحظه نگرمالی تیم  متفکران به نقل ازخبرگزاری خانه ملت،  سید ابوالفضل موسوی بیوکی با تاکید بر ضرورت تسریع در اجرای طرح بازآفرینی شهری، گفت: برای تسریع در اجرای این طرح مقرر شده که دستگاه های اجرایی رقمی در حدود ٣٠ درصد بودجه خود را به این مهم اختصاص دهند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

نماینده مردم یزد و صندوق در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در حال حاضر در شهرهای مختلف مناطق مشخصی برای اجرای طرح بازآفرینی شهری در نظر گرفته شده است، افزود: اجرای طرح بازآفرینی شهری عمل به مصوبه مجلس در حوزه برنامه ششم توسعه است و برخی از دستگاه ها متولی آن هستند.

 

دولت بودجه کافی در اختیار ندارد

وی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی دولت توان اختصاص بودجه کافی برای اجرای طرح مذکور در اختیار ندارد، تصریح کرد: با وجود کمبود اعتبار اما باز هم دولت در تلاش است بیشترین اعتبار در حوزه طرح های عمرانی را به این طرح اختصاص دهد.

 

موسوی بیوکی با بیان اینکه ایجاد اشتغال با اجرای طرح مذکور ارتباط نزدیکی دارد، گفت: به لحاظ اقتصادی چون با توجه به طرح بازآفرینی شهری و وجود بسیاری از زیرساخت ها در آن ها کاهش قیمت مسکن در بازار رخ می دهد دولت با هدف ساماندهی بازار نیز به این طرح توجه دارد.

 

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه اجرای طرح بازآفرینی شهری مناسب تر از طرح های مانند مسکن مهر است، افزود: کمیسیون عمران مجلس با برگزاری نشست های تخصصی پیگیر نحوه اجرای طرح بازآفرینی شهری بوده و اکنون نیز پیگیر آن در شهرهای مختلف است.

بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

هدف ما در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

 

نظارت مستمر مجلس بر عملکرد دولت در حوزه بازآفرینی شهری

موسوی بیوکی ادامه داد: نظارت مجلس بر برنامه اجرایی دولت در حوزه بازآفرینی شهری ادامه دارد و با اختصاص بودجه عملیاتی شدن آن را تسریع می کند.

 

وی با بیان اینکه طرح بازآفرینی شهری متکی بر مردم است، گفت: حل مشکلات حاشیه ای مسکن با اجرای هر چه سریع تر این طرح در مناطق مختلف کشور ممکن می شود.

 

موسوی بیوکی با تاکید بر اینکه در حال حاضر در حوزه عرضه و تقاضا در بازار مسکن با مشکل مواجه هستیم، افزود: تنظیم رابطه عرضه و تقاضا به معنای تامین نیاز مردم به میکنم متناسب با توان مالی آن ها که طرح بازآفرینی شهری به خوبی می تواند در این حوزه عمل کند.

 

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: با وجود بانک تخصصی در حوزه مسکن و موافقت مجلس با افزایش سرمایه آن به زودی تحولی در نحوه اجرای طرح بازآفرینی شهری رخ خواهد داد.

 

منبع خبر: خبرگزاری خانه ملت
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics