تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

کارگروه‌های مشترک توسعه فناوری و اقتصاد فضا تشکیل می‌شود

با انعقاد تفاهم میان وزارت ارتباطات و وزارت علوم، کارگروه‌های مشترک در حوزه توسعه فناوری و اقتصاد فضا تشکیل می شود.

 

 

 

به گزارش لحظهنگر مالی تیم فرانگر به نقل از خبرگزاری مهر نشست مشترک رئیس سازمان فضایی ایران و معاون وزیر ارتباطات با معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم برگزار شد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

در این نشست که با حضور معاونان پژوهشی و نمایندگان دانشگاه‌های تهران، شریف، امیرکبیر، علم و صنعت، خواجه نصیر و صنعتی اصفهان و نیز رئیس پژوهشگاه فضایی برپا شد، طرفین مقرر کردند کارگروه‌های مشترک در حوزه توسعه فناوری و اقتصاد فضا تشکیل شود.

 

براین اساس مقرر شد با انعقاد تفاهم‌نامه بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، برنامه‌های تعیین‌شده در این کارگروهها اجرایی شود.

 

در این نشست، مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ضرورت تدوین طرح جامع توسعه فضایی کشور و تعیین نقش دانشگاه‌ها در آن، گفت: تمرکز فعالیت‌ها باید به صورت همزمان بر موضوع توسعه فناوری و توسعه اقتصاد بخش باشد تا با حمایت سازمان فضایی ایران و ایجاد زیرساخت‌های لازم، دانشگاه‌ها بتوانند کسب و کارهای فضاپایه را توسعه دهند.

 

وی با بیان اینکه دوره رقابت در دانشگاه‌ها را پشت سر گذاشته‌ایم و اکنون در حال ایجاد همکاری استراتژیک بین دانشگاه‌ها هستیم، خواستار حمایت سازمان فضایی ایران از این رویکرد شد.

 

برومند افزود: لازم است تمهیدات لازم برای همکاری و توسعه فعالیت‌ها براساس این الگو اندیشیده شده و ضروری است ابزارهای حمایتی نظیر ارائه تسهیلات، جذب VC (صندوق های خطرپذیر) و پرداخت‌های حمایتی در این الگو پیش‌بینی شود.

 

منبع خبر: خبرگزاری مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics