تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تشویق مالیاتی برای ساخت مسکن کوچک ‌متراژ

تهران- ایرنا- معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی بر ضرورت اجتناب از شتاب‌زدگی در ارائه طرح های ساماندهی بازار مسکن تاکید کرد و گفت: سیاست ها و مشوق های مالیاتی برای ساخت مسکن کوچک متراژ تدوین می شود.

 

 

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایرنا حامد مظاهریان روز پنجشنبه در حاشیه نشست راهکارهای تعادل‌بخشی به بازارمسکن در جمع خبرنگاران افزود: باید از اقدام هایی که در ظاهر مطلوب به نظر می رسد اما در نهایت به ضرر مصرف کننده نهایی است، اجتناب کرد.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید


وی با بیان اینکه بخش مسکن متاثر از ساختارهای کلان اقتصادی است، ادامه داد: با ایجاد ثبات در اقتصاد کلان، بازارهای رقیب و موازی بخش مسکن هم می تواند به ثبات برسد.


مظاهریان بر تدوین سیاست هایی که سرمایه را به سمت تولید مسکن سوق دهد تاکید و خاطرنشان ساخت: اکنون گرایش عمومی و درآمد خانوارها به سمت مسکن کوچک متراژ است بنابراین باید سیاست ها و مشوق ها نیز به این سمت باشد.


معاون وزیر راه و شهرسازی به صندوق پس انداز یکم برای خانه اولی ها اشاره کرد که 400 هزار نفر در آن سپرده گذاری کرده اند و گفت: صندوق به دلیل بی نیازی به دولت تحت تاثیر جریان های مختلف قرار نمی گیرد بنابراین انبوه سازان می توانند از آن برای ساخت مسکن استفاده کنند.

 

بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

هدف ما در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

وی با بیان اینکه شاخص های مسکن با یک شیب خیلی ملایم در پایان پارسال خیلی مثبت بود، ادامه داد: تحول های رخ داده در بازارهای موازی سرمایه ها را متلاطم کرد و بازارمسکن را تحت تاثیر قرار داد.


مظاهریان گفت: پیش بینی می شود بازار مسکن به زودی به سمت ثبات پیش برود و با متوقف شدن سفته بازی در بازارهای موازی و نبود افزایش قیمت های پیش بینی نشده، دیگر بازار مسکن ثبات خواهد یافت.


معاون وزیر راه وشهرسازی با تاکید بر اینکه بازار مسکن را باید با شاخص های موجود سنجید، ادامه داد: بازار مسکن آنقدر ظرفیت دارد که تلاطم دیگر بازارها موجب افزایش بیشتر آن نشود.


وی بر افزایش تولید مسکن تاکید کرد و افزود: قراردادهای کوتاه مدت اجاره باید دوساله شوند و معافیت مالیاتی به آنها تعلق گیرد تا بازار مسکن، متعادل شود.

 

منبع خبر: خبرگزاری جمهوری اسلامی
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics