تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ایجاد رانت مانع قیمت‌گذاری بر اساس نرخ ارز/ اختصاص ارز رسمی تصمیم غلط کارشناسی است

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: باید قیمت گذاری‌ کالاهای وارداتی بر اساس نرخ ارزی باشد که برای واردات کالا هزینه شده است اما به دلیل اینکه رانت ایجاد می‌شود قابل کنترل نیست.

 

 

 

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبر گزاری تسنیم در خصوص درخواست افزایش قیمت محصولات به دلیل افزایش نرخ ارز، اظهار داشت: فضای اقتصاد یک فضای واقعی است که در آن زندگی می‌کنیم بنابراین هر تصمیمی که گرفته می‌شود اثر آن را در این فضا می‌بینیم.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان زمانی که ارز تک نرخی را اعلام می‌کنیم و می‌گوییم تمامی کالاها با این ارز تامین شود به این معنا است که ارز دیگری وجود ندارد، گفت: افرادی که ثبت سفارش کرده‌اند ارز دریافت کرده و اقدامات آنها قانونی است.

 

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید قیمت گذاری‌ کالاهای وارداتی بر اساس نرخ ارزی باشد که برای واردات کالا هزینه شده است اما به دلیل اینکه رانت ایجاد می‌شود قابل کنترل نیست، ادامه داد: اعلام ارز تک نرخی از ابتدا غلط بود زیرا نمی‌توان تمام کشور را با بازرسی اداره کرد هرچقدر دخالت دولت‌ها در اقتصاد کمتر باشد سالم‌تر است.

 

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ارز رسمی باید با نظارت دقیق به واردات کالاهای اساسی و احتیاجات مردم اختصاص پیدا کند تا امکان رانت در آن از بین برود، عنوان کرد: اختصاص ارز رسمی تصمیم غلط کارشناسی بود که باید راهکار جدیدی برای آن پیدا شود.

منبع خبر: خبر گزاری تسنیم
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics