تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

سه میلیون و 210 هزار واحد روستایی صاحب سند شده اند

قزوین- ایرنا- معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تاکنون سه میلیون و 210 هزار واحد مسکن روستایی و 197 هزار واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر کشور صاحب سند مالکیت شده اند.

 

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران محمدرضا شاملو بعدازظهر چهارشنبه در حاشیه سفر خود به استان قزوین به خبرنگاران افزود: صدور سند مالکیت روستایی کاری مشترک بین این نهاد و ثبت و اسناد کشور است و با توجه به حضور مستمر بنیاد مسکن در روستاها، قانونگذار این وظیفه را برعهده ما گذاشته است. 


گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با اشاره به اینکه حدود 50 درصد واحدهای مسکن روستایی کشور فاقد سند هستند، یادآور شد: امسال واگذاری 120 هزار جلد سند روستایی و 60 هزار جلد سند شهری در دستور کار این نهاد قرار دارد. 


شاملو، کاهش پرونده در محاکم قضائی و ثبتی با تثبیت مالکیت افراد، استفاده از اسناد مالکیت در مراودات اقتصادی مانند دریافت تسهیلات و وثیقه را از مزیت های سنددار شدن واحدهای مسکونی روستایی دانست. 


وی همچنین گفت: طی 12 سال گذشته در راستای توسعه روستاهای کشور 130 هزار میلیارد ریال تسهیلات از سوی این نهاد به مسکن روستایی تخصیص داده شده است.


معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: مهاجرت از شهرها به روستاها خیلی خوب است اما عکس آن نگران کننده بوده تا جایی که به گسترش شهرها، حاشیه نشینی و توسعه بافت های ناکارآمد می انجامد. 


وی تعداد روستاهای بالای 20 خانوار در کشور را 39 هزار و 465 واحد برشمرد و گفت: تاکنون برای 37 هزار و 900 واحد طرح هادی تهیه شده که این مساله یکی از اتفاقات خوب کشور بعد از پیروزی انقلاب بوده است. 

بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

هدف ما در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم


وی ادامه داد: تاکنون برای 17 هزار و 500 روستا عملیات اجرایی و بهسازی محیطی انجام شده و پنج هزار روستا نیز دارای طرح های نیمه تمام هستند که اگر بخواهیم این طرح ها را به همراه معابر اصلی روستاهایی که هیچ عملیاتی بر روی آنها صورت نگرفته را در یک دوره 10 ساله احیا کنیم سالانه به 35 هزار میلیارد ریال اعتبار با قیمت ثابت امروز نیازمندیم در حالی که مجموع اعتبارات ملی و استانی ما سالانه یک سوم این میزان است.

 
وی با اشاره به اتمام طرح هادی در هفت هزار روستای کشور، گفت: ما برای بازنگری این طرح ها هر سال به چهار هزار میلیارد ریال اعتیار نیازمندیم . 


شاملو در ادامه به فعالیت های عمرانی، بهسازی و احیای بافت های باارزش روستایی کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به اطلاعات موجود 300 روستا از این دست شناسایی و 300 روستای دیگر نیز دارای هسته های باارزش می باشند. 


وی اظهار داشت: در ماده 99 قانون برنامه ششم توسعه برای 300 روستای باارزش روستایی یا هدف گردشگری کشور، این نهاد به همراه میراث فرهنگی و گردشگری ملزم به تهیه طرح ویژه و اجرای آن شده اند که در سال جاری 100 روستا از جمله اوان، یله گنبد، وربن و گازرخان در استان قزوین برای این منظور شناسایی شده است. 


وی به کمک دولت در بخش واگذاری قیر رایگان اشاره کرد و افزود: سال گذشته پنج هزار و 100 میلیارد ریال به این نهاد واگذار شد و امسال نیز به همین میزان در بودجه دیده شده است. 


شاملو میزان اعتبارات مصوب امسال در بخش عمرانی بنیاد مسکن را 20 هزار میلیارد ریال اعلام کرد . 

 

منبع خبر: خبرگزاری جمهوری اسلامی
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics