تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

قیمت نفت افت کرد

روز پنج‌شنبه، پس از این که رییس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، با ارسال توییتی آمرانه و گوش خراش از اوپک خواست قیمت نفت خام را کاهش دهد، قیمت‌های نفت افت کرد.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری مهر، روز پنج‌شنبه، پس از این که رییس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، با ارسال توییتی گوش‌خراش و آمرانه از اوپک خواست قیمت نفت خام را کاهش دهد، قیمت‌های نفت افت کرد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

بالا گرفتن تقابل تجاری بین چین و آمریکا و هشدار چین برای وضع تعرفه بر واردات نفت از آمریکا، بر بازارها سایه انداخته است.

 

تا ساعت ۹:۵۰ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید نفت برنت، ۵۶ سنت یا ۰.۷ درصد افت کرد و به هر بشکه ۷۷.۶۸ دلار رسید.

 

قیمت نفت خام تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۲۹ سنت یا ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۷۳.۸۵ دلار در هر بشکه رسید.

 

ترامپ در توییت خود گفت: انحصارطلبان اوپک باید به یاد داشته باشند که قیمت بنزین درحال بالا رفتن است و آنها هیچ کاری برای کمک به این وضع نمی‌کنند. باید گفت آنها در شرایطی قیمت را بالا می‌برند که ایالات‌متحده در ازای دلار ناچیزی، از بسیاری از کشورهای عضو اوپک دفاع می‌کند.

 

او ادامه داد: این باید یک خیابان ۲ طرفه باشد. ترامپ در ادامه توئیت خود با فونت درشت نوشته است: همین حالا قیمت را کاهش دهید!

 

این درحالی است که قیمت نفت اخیرا با اعلام برنامه آمریکا برای تحریم ایران از ماه نوامبر و هدف قرار دادن صادرات نفت این کشور، بالا رفته است.

 

بانک ملی استرالیا در چشم‌انداز ماه جولای خود نوشته است: عامل اصلی بالا رفتن قیمت نفت تا به حال توافق کاهش تولید اوپک-روسیه بوده است که با سقوط تولید ونزوئلا و تصمیم آمریکا برای خروج از برجام، مصادف شده است.

 

روسیه و اوپک در ماه ژوئن اعلام کردند که برای برطرف کردن نگرانی‌های مربوط به اختلال در عرضه نفت که با افت شدید تولید ونزوئلا، درگیری‌های گروه‌های مخالف در لیبی و احتمال کاهش صادرات نفت ایران تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا، به‌وجود آمده‌اند، می‌خواهند تولید نفت خود را افزایش دهند.

 

علی‌رغم این اقدامات برای تامین تولیدات از دست رفته، گلدمن‌ساکز در یادداشت ۴ جولای خود به مشتریان می‌نویسد: در نیمه دوم سال، بازار با کسری عرضه مواجه خواهد ماند.

منبع خبر: خبرگزاری مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics