تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ممنوعیت تجارت زی‌تی‌ای در آمریکا موقتا برداشته شد

زی‌تی‌ای چین یک معافیت موقت از سوی دولت آمریکا دریافت کرد تا درحالی‌که برای برداشتن ممنوعیت دایم تلاش می‌کند، به تجارت خود در نگهداری از شبکه‌ها و تجهیزات موجود، ادامه دهد.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری مهر، شرکت زی‌تی‌ای چین یک معافیت موقت از سوی دولت آمریکا دریافت کرد تا درحالی‌که برای برداشتن ممنوعیت دایم تلاش می‌کند، به تجارت خود در نگهداری از شبکه‌ها و تجهیزات موجود، ادامه دهد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

در ماه آوریل دولت ایالات‌متحده شرکت زی‌تی‌ای چین را که سازنده گوشی‌های همراه هوشمند و تجهیزات مخابراتی است، از تجارت در آمریکا منع کرد. آمریکا این شرکت را متهم کرد که مدیران آن در دور زدن تحریم‌های ایران و کره‌شمالی دست داشته‌اند و این شرکت آنها را مجازات نکرده است.

 

این معافیت جدید که توسط رویترز رؤیت شده است توسط اداره صنعت و خدمات آمریکا صادر شده و از ۲ جولای تا ۱ آگوست معتبر است.

 

طبق این معافیت به دومین شرکت بزرگ مخابراتی چین اجازه داده می‌شود به فعالیت خود به عنوان اوپراتور شبکه‌ها و تجهیزات موجود و ارائه خدمات به مشتریان در راستای قراردادهای امضا شده قبل از ۱۵ آوریل، ادامه دهد. همچنین اجازه داده شده است مقدار محدودی سرمایه به یا از زی‌تی‌ای، انتقال داده شود.

 

شرکت زی‌تی‌ای به عنوان بخشی از معامله خود برای بازگشت به تجارت در آمریکا، توافق کرده است مبلغ ۱ میلیارد دلار را به عنوان جریمه به امریکا پرداخت کند و مبلغ ۴۰۰ میلیون دلار را هم در حسابی برای ضمانت، سپرده‌گذاری کند.

 

همچنین به عنوان بخشی از این معامله، زی‌تی‌ای توافق کرده است ظرف ۳۰ روز تمام اعضای تیم رهبری خود را که بالا تر از سطح معاون اول ارشد شرکت هستند، برکنار کند و تمام مدیران اجرایی خود را که در فعالیت‌های غیرقانونی مد نظر آمریکا دست داشته‌اند، کنار بگذارد.

 

زی‌تی‌ای با تغییر شدید مدیریت خود، هفته گذشته هیات‌مدیره جدید را معرفی کرد. مدیرعامل جدید این شرکت لی ژیژو نام دارد. مدیرعامل قبلی، یین ییمین بود که  استعفا کرد و فورا کنار رفت.

 

یک منبع داخلی به رویترز خبر داد که پیش‌نویسی آماده شده است که قرار است طی آن برکناری ۷ مدیر ارشد دیگر بدون ذکر دلیل، اعلام شود. این شامل معاونین شرکت وانگ کیو، ژی جیپنگ و ما جیه، می‌باشد که به ترتیب مسئول دپارتمان‌های حقوقی، مالی و زنجیره عرضه بودند.

منبع خبر: خبرگزاری مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics