تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

نقش دانشگاه‌ها در ایجاد شکاف دیجیتالی میان کشورها

اخیرا در کنفرانسی که توسط انجمن "دانشگاه‌های همسایه اقیانوس آرام"(APRU) برگزار شد، اعلام شد که دانشگاهها در آینده به عنوان یک منبع کلیدی در پدیداری "شکاف دیجیتالی" میان کشورهایی خواهند بود که "هوش مصنوعی" و فناوری‌های دیگر در آن‌ها اجرا می‌شود.

 

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل ار خبرگزاری ایسنا "شکاف دیجیتالی" اصطلاحی است در اشاره به فاصله بین مردمانی است که به فناوری دیجیتال و فناوری اطلاعات دسترسی موثری دارند با مردمانی که دسترسی بسیار محدودی به این فناوری‌ها داشته یا اصلا دسترسی ندارند. 

 

در کنفرانسی که درتاریخ ۲۴ تا ۲۶ ژوئن در "تایپه" و "تایوان" برگزار شد، ۱۰۰ نماینده از کشورهای مختلف حضور داشتند که ۳۰ مورد از این کشورها، دانشگاه های همسایه حوزه اقیانوس آرام بودند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

کشورهای آسیایی، استرالیا و آمریکای شمالی و جنوبی از کشورهای شرکت کننده در این کنفرانس بودند.

 

در این کنفرانس مطرح شد که دانشگاه‌ها در آینده نقشی کلیدی در ایجاد تحقیقات دقیقی دارند که تضمین خواهد کرد "هوش مصنوعی" این قابلیت را دارد که مورد استفاده همه قرار گیرد نه فقط گروه خاصی.

 

درحالی که این ابهام وجود دارد که "هوش مصنوعی" و فناوری‌های دیگر چگونه آینده انسان‌ها را شکل خواهند داد، کشورهای حاضر در کنفرانس بر سر این موضوع توافق کردند که در آینده اختلالات قابل توجهی در حوزه این فناوری‌ها وجود خواهد داشت.

 

"پیتر کووی" استاد رشته ارتباطات و فناوری دانشگاه کالیفرنیا گفت: فناوری دیجیتال در حال تغییر نوآوری و ساختارهای موجود هر صنعت است.

 

بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

هدف ما در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

آمریکا و چین که دو غول فناوری دنیا هستند، با داشتن شرکت‌هایی بزرگ از قبیل "گوگل"،"فیسبوک"،"آمازون" در آمریکا و "تنسنت"،"بایدو" و "علی بابا" در چین بالغ بر ۷۰ درصد از سود حاصل از فناوری "هوش مصنوعی" را خود به تنهایی کسب می‌کنند.

 

"دبورا المس" مدیر مرکز تجارت آسیا در سنگاپور اظهار کرد، در کشورهایی که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، یک شکاف دیجیتالی در حال شکل‌ گیری است.

 

سچی ماتسو رئیس دانشگاه "ناگویا" ژاپن گفت: دانشگاه‌ها دارایی‌ بسیار ارزشمندی برای بشریت هستند و نقش مهمی در ایجاد شکاف‌های دیجیتالی بین کشورها ایفا می‌کنند.

 

بنابراین در دوران انقلاب دیجیتالی باید نقش دانشگاه‌ها را بازبینی کنیم.

 

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics