تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

لزوم همکاری بین بخشی در خصوص فناوری‌های سلامت

رییس سومین رویداد اینوتک سلامت بر لزوم بسیج همه نهادها و توسعه همکاری‌های بین بخشی در خصوص فناوری‌های سلامت تاکید کرد.

 

 

 

 

 

 

به گزارش  لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبر گزاری ایسنا فناوری‌های سلامت از چند بخش تشکیل می‌شود و در حدود 9 حیطه در این حوزه وجود دارد که شامل داروسازی، تولید کیت‌های تشخیصی، اطلاعات پزشکی با بایواینفورماتیک و تولید تجهیزات توانبخشی و پزشکی است و به همین دلیل فناوری‌های سیستم سلامت از سایر فناوری‌ها متفاوت است و به همین دلیل این فناوری‌ها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رصد و راهبری می‌شود.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی افزود: فناوری‌های سلامت دارای سه قسمت متفاوت است که شامل ایده، تبدیل ایده به محصول و تحویل محصول به حالت نیمه‌صنعتی و تولید صنعتی و عرضه به بازار می‌شود.

 

رییس سومین رویداد اینوتک سلامت با اشاره به این‌که اینوتک سلامت در رابطه با ایده‌هایی است که در واقع وارد بازار نشده و در مرحله محصول اولیه هستند، گفت: هدف از اینوتک سلامت این است که نفراتی که در حوزه‌های سلامت محصول اولیه‌ای دارند وارد اکوسیستم فناوری شوند، به این معنی که تمام کسانی که در حوزه فناوری سلامت هستند اعم از وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز رشد و همچنین پارک‌های فناوری و صندوق‌های غیردولتی که به نوآوران و فناوران کمک می‌کنند و سرمایه‌گذارهای خطرپذیر اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی که ممکن است حقوق‌دانان، سیاست‌مداران یا بانک‌ها باشند، در رویداد اینوتک دور هم جمع می‌شوند و فناورانی را که محصول اولیه‌ای را تولید کرده‌اند، با این افراد آشنا می‌کنند.

 

خرم خورشید ادامه داد: فناوران می‌توانند در این جمع مسائل و مشکلات خود اعم از مشکلات مالی، اطلاعاتی و حقوقی را مطرح کنند تا در جهت رفع این مشکلات گامی برداشته شود.

 

وی با اشاره به این‌که اولین رویداد سه سال پیش توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و در استان کرمانشاه برگزار شد، گفت: دومین رویداد توسط دانشگاه علوم بهزیستی و پژوهشگاه ابن‌سینا برگزار شد و معاونت تحقیقات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با توجه به موفقیت‌آمیز بودن این رویداد تصمیم گرفت از این پس تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی یا کسانی که می‌خواهند در حوزه فناوری‌های سلامت در قسمت معرفی نمونه اولیه خدمات کنگره یا رویدادی را داشته باشند، به صورت واحد در سطح کشور این کار را انجام دهند؛ به همین دلیل دفتر فناوری‌های وزارت بهداشت از دانشگاه علوم پزشکی ایران و دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی دعوت کرد تا این کار را انجام دهند.

 

رییس سومین رویداد اینوتک اظهار کرد: با توجه به تنوعی که در حوزه فناوری‌های سلامت وجود دارد، قرار بر این است که هرساله برخی از حیطه‌ها در این رویداد مورد توجه قرار گیرد و در سال جاری نیز در رویداد اینوتک سلامت محورهای "غذا و امنیت غذایی و فناوری‌هایی که در این رابطه وجود دارد"، "تجهیزات پزشکی و توانبخشی" و همچنین "اطلاع‌رسانی پزشکی" مورد توجه قرار گرفته‌اند.

بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

هدف ما در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

 

خرم خورشیدی گفت‌: امسال تاریخ برگزاری نمایشگاه اینوتک مصادف شد با برگزاری رویداد ملی اینوتک سلامت و با هماهنگی‌هایی که با معاونت علمی‌وفناوری ریاست جمهوری و پارک فناوری پردیس داشته‌ایم، قرار بر این شد که اینوتک سلامت 3 همزمان با هفتمین دوره اینوتکس برگزار شود.

 

وی تاکید کرد: برای موفقیت در حوزه فناوری‌های سلامت نباید فقط وزارت بهداشت را متولی بدانیم و لزوم همکاری همه‌جانبه بین وزارت بهداشت، وزارت علوم، وزارت صنایع و تمام بانک‌ها وجود دارد. به این معنی که در رابطه با فناوری‌ها باید بسیج سراسری در کشور وجود داشته باشد و همکاری و هماهنگی بین بخشی فوق‌العاده‌ای وجود داشته باشد.

 

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics