تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

گردشگری می‌تواند از نفت هم سودمندتر باشد

نایب رییس اتحادیه هتل‌ آپارتمان‌داران مشهد گفت: اگر گردشگری یک دهم اهمیت صنعت نفت را در کشور پیدا کند برای ما موثرتر و سودمندتر از نفت خواهد بود.

 

مهدی آجیلیان، اظهار کرد: اگر نظام و حاکمیت نگاه ویژه‌ای به صنعت گردشگری داشته باشد، این صنعت از نفت موثرتر خواهد بود، زیرا صنعت گردشگری برخلاف صنعت نفت مردمی بوده و اثرات اقتصادی آن ملموس‌تر است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی بیان کرد: کشور ما جزو ۱۰ کشور اول دنیا در رتبه‌بندی ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی قرار دارد، اما در خصوص جذب گردشگر و اقتصاد گردشگری رتبه ۷۰ را دنیا داریم که این امر نشان می‌دهد با وجود ظرفیت گردشگری خوبی که داریم بازاریابی و تبلیغات مناسبی نداشته‌ایم.

 

نایب رییس اتحادیه هتل‌آپارتمان‌داران مشهد خاطرنشان کرد: این امر که بسیاری از ‌هتل‌های دنیا، خاص و شناخته شده هستند به دلیل قرار گفتن در طبیعتی است که آنها را به هتل‌های خاص تبدیل کرده و این امر باعث شده است که متقاضی زیادی داشته باشند اما با انقلابی که به تازگی در کشور ما در خصوص بوم گردی‌ها افتاده است می‌توان آینده خوبی را برای این صنعت تصور کرد.

 

آجیلیان افزود: ما نیز مکان‌ها‌ی اقامتی در دل طبیعت داریم و می‌توان با سرمایه‌گذاری کم  به جذب گردشگر پرداخت که باتوجه به خاص بودن بوم گردی‌های ما در دنیا، تبلیغات و معرفی آنها باعث رونق گردشگری خواهد شد.

 

وی عنوان کرد: در حال حاضر فعالیت کنسولگری‌ها و سفارتخانه‌های ایران در کشورهای دیگر با توجه به شرایط اقتصادی پیش آمده به منظور تبلیغ گردشگری مطرح است.

آجیلیان تصریح کرد: اگر هتلداری با همین روند در مشهد ادامه یابد آینده خوبی برای آن نمی‌توان پیش بینی کرد؛ در حال حاضر عرضه هتل بیشتر از تقاضا شده است و هر ساله ساخت و ساز هتل نیز در مشهد رو به افزایش است.

 

وی ادامه داد: هتل‌هایی در حال ساخت است که بدون برخورداری از مطالعه پیرامون بازار و زیرساخت و برنامه آینده از میزان تقاضا بنا می‎شوند. وجود هتل بیش از اندازه در مشهد باعث شده است که عمده واحد‌های اقامتی به فروش گذاشته شوند.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics