تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

رنو مگان 2017 ، تکرار خاطرات خوش

نگین خودرو تا اواخر امسال دو محصول جدید رنو را در ایران معرفی می‌کند. شاید یکی از این دو محصول، رنو مگان 2017 باشد.

سری محصولات مگان در سال 1995 میلادی متولد شدند و تنها 20 سال سن دارند. بعد از معرفی نسخه هاچ­‌بک و استیشن­‌ مگان در 2015 ، نسخه سدان آن نیز از حدود 6 ماه پیش در اروپا معرفی شد. رنو با عرضه نسخه سدان مگان، تصمیم به گسترش محصولات خود در سگمنت C گرفته است و این خبری خوش برای ایرانی­‌هاست چراکه از آخرین نسل مگان سدان خاطره‌ه­ای خوشی دارند

 

سلام مگان؛ خداحافظ فلوئنس!
 

مهم‌ترین اتفاقی که در نسل چهارم رخ داده، بازگشت نسخه سدان به خانواده مگان است. هواداران رنو خوب می‌دانند که نسل سوم مگان (2008 تا 2016) فاقد نسخه سدان بود چراکه رنو می‌خواست نام فلوئنس را در بازار جهانی جابندازد ولی نشد که نشد! حالا با آمدن مگان سدان، رنو دو محصول در یک کلاس دارد که یعنی سال آینده باید با فلوئنس خداحافظی کند. البته هنوز نحوه خداحافظی رنو با فلوئنس مشخص نیست و همچنان این احتمال وجود دارد که فروش محدود آن تا مدتی در برخی کشورها ادامه داشته باشد.

 

از ترکیه به تمام جهان
 

با آمدن مگان سدان، رنو خط تولید مگان هاچ‌بک و مگان استیشن را از کارخانه Oyak Renault در بورسا ترکیه به کارخانه پالنسیا در اسپانیا منتقل کرد. حالا مگان سدان فقط و فقط در ترکیه و در کنار فلوئنس و کلیو (هاچ‌بک و استیشن) تولید می‌شود. مگان سدان قرار است از ترکیه به بیش از 30 کشور جهان، از آسیای شرقی بگیرید تا آفریقای جنوبی و همچنین لهستان، بلغارستان، رومانی، ایتالیا، کرواسی و ... ، صادر می‌شود. باید این نکته را هم بدانید که مگان سدان مختص بازار فرانسه نیست و رنو در آنجا فقط مدل هاچ‌بک و استیشن مگان را می‌فروشد.

 

چه امکاناتی دارد؟
 

طراحی مگان جدید متناسب با زبان طراحی محصولات اخیر رنو است؛ گیرا و پویا. در جلو همچنان لوگو بزرگ رنو در کنار چراغ­‌های C شکل، که حالا به امضایی آشنا در محصولات رنو تبدیل شده است، خودنمایی می­‌کند. در داخل کابین مگان جدید طراحی مشابه تلیسمان را مشاهده می‌کنید؛ طراحی مدرن و نسبتا لوکسی که راحتی سرنشینان را تأمین خواهد کرد.

 

طراحی صندلی‌های خودرو به میزان چشمگیری بهبود پیدا کرده‌اند و استفاده از فلز کروم در جای جای کابین به چشم می‌خورد. دو نمایشگر برای کابین در نظر گرفته شده است: مانیتور 7 اینچی در صفحه کیلومتر و مانیتور 8.7 اینچی در مرکز کنسول. بسته به نوع تیپ‌های مگان، امکانات زیر برای این خودرو وجود دارد:

  • ورود بدون کلید / استارت دکمه‌ای
  • دی‌لایت / اتولایت / نوربالا اتومات
  • سانروف پانوراما
  • گرمکن / ماساژور / تنظیم برقی گودی کمر (همگی برای صندلی‌های جلو)
  • 6 ایربگ (راننده، سرنشین جلو، جانبی جلو، پرده‌ای) / پشت‌سری فعال / قابلیت نصب صندلی کودک
  • تهویه اتومات دوگانه / گرمکن فرمان
  • سیستم صوتی Arkamys با 8 اسپیکر / پردازنده دیجیتالی / بلوتوث / جک 3.5 میلیمتری (همگی استاندارد)
  • اس‌دی کارت (استاندارد برای چندرسانه‌ای R-LINK 2)
  • یک یا دو پورت USB / یک یا دو خروجی 12 ولت
  • هدآپ جمع‌شونده رنگی (HUD) / نویگیشن
  • دوربین عقب / سنسورهای پارک جلو، عقب و جانبی
  • هشداردهنده تغییر لاین (LDW) / هشداردهنده نقطه کور (BSW)
  • هشداردهنده فاصله مجاز با خودروی جلویی (TDW)
  • تابلوخوان با قابلیت تشخیص سرعت مجاز (OSP)
  • تشخیص خواب‌آلودگی راننده (TDW)
  • بازشدن هوشمند درب صندوق (ETA)
  • کمکی پارک (Easy Park Assist) / ترمز پارک / کروز کنترل هوشمند (ACC)
  • سیستم MULTI-SENSE با 5 حالت رانندگی و قابلیت شخصی‌سازی حساسیت پدال‌ها، گیربکس، فرمان، نورپردازی داخلی و ...
  • کنترل پایداری (ESC) / کنترل کشش / ترمز کمکی (AEBS) / توزیع نیروی ترمز / کمکی حرکت در شیب (همگی استاندارد)

همچنین مگان جدید را می‌توان در 8 رنگ متالیک شامل سفید، مشکی، قهوه‌ای، بژ، خاکستری، آبی، قرمز و مرکوری (سفید/نقره‌ای) سفارش داد. تنها رنگ غیرمتالیک مگان نیز سفید یخچالی است.

 

3 رکورد مگان جدید چیست؟
 

این سدان خانوادگی جمع­‌وجور با پلت­فرم مشترک CMF C/D گروه رنونیسان شکل گرفته است؛ پلتفرمی که قبلا در کولئوس جدید و قبل‌تر هم در تلیسمان و چند مدل دیگر رنو استفاده شده بود.

اما با آمدن مگان جدید، سه رکورد در کلاس سدان‌های جمع و جور جهان جابجا شد؛ مگان سدان هم در فاصله محوری و هم در حجم صندوق درمیان همکلاسانش حرف اول را می‌زند. در مدل سدان دو رکورد حجم صندوق مگان جدید نیز به 550 لیتر می‌رسد و درمیان سدان‌های جمع و جور جهان، رکورددار است. برای مقایسه باید بدانید فاصله محوری مگان تنها 10 سانتیمتر کمتر از تلیسمان است. صندوق آن نیز حدود 20 لیتر بزرگ‌تر از رنو فلوئنس و همچنین 75 لیتر بزرگ‌تر از صندوق پژو 508 است.

سومین رکورد مگان نیز مربوط به عرض محورهاست. در هر محور مگان، چرخ‌ها 1.57 سانتیمتر از یکدیگر فاصله دارند که عریض‌ترین فاصله در میان همکلاسان این خودروست.

طول عرض ارتفاع فاصله محوری فاصله تا زمین حجم صندوق حجم باک
4.63m 1.81m 1.44m 2.71m 13cm 550L 49L

رنو برای مگان سدان دو پیشرانه بنزینی درنظر گرفته است، که براساس کشوری که به آن راه پیدا خواهد کرد، انتخاب می­‌شوند. پیشرانه اول SCe115 است که برای انتقال قدرتش از گیربکس 5 سرعته دستی یا CVT X-Tronic استفاده می‌شود. پیشرانه دوم نیز TCe130 است و با گیربکس 7 سرعته دوکلاچه اتومات یا 6 سرعته دستی (از ابتدای 2017) به‌دست مشتریان می‌شود. مگان سدان در صورت ورود به ایران باید با تویوتا کرولا، هیوندای النترا و کیا سراتو رقابت کند.

  SCe115 Energy TCe130
پیشرانه 1.6L 1.2L-Turbo
قدرت 115hp 130hp
گشتاور 156nm 205nm
شتاب 11.8sec 10.9sec
سرعت 190km/h 200km/h
گیربکس 5 دستی CVT 6 دستی 7 اتومات
مصرف شهری 8.6L - - 6.8L
مصرف جاده‌ای 5.0L - - 4.7L-4.9L
مصرف ترکیبی 6.3L 6.6L 5.4L 5.4L-5.6L

 

منبع خبر:
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics