تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی اصفهان گردشگری صادرات نامریی است

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان گفت: رشد اقتصادی در ایران وابسته به نفت است به همین علت اقتصاد غیراشتغال زا در کشور به وجود آمده و به همین دلیل زمانی که رشد اقتصادی رخ می‌دهد، نمی‌تواند بیکاری را رفع کند.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از ایسنا، علی یارمحمدیان در افتتاحیه نمایشگاه گردشگری در خصوص صنعت گردشگری و منافع توریسم، اظهار کرد: حمایت از  گردشگری حمایت از کالا و خدمات ایرانی است، زیرا افرادی که وارد ایران می شوند برای رفاه و تفریح خود هزینه می کنند که در اقتصاد به این موضوع صادرات کالا و خدمات نامریی گفته می‌شود.

   

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی افزود: صنعت گردشگری می‌تواند به صادرات کالاها و خدمات منجر شود برای مثال در سال 2014 در ایران حدود 3/1‌ میلیارد دلار صادرات نامریی داشته‌ایم. البته واردات نامریی هم داشتیم که متاسفانه پنج برابر این مبلغ بوده است.

 

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان تصریح کرد: رشد اقتصادی در ایران وابسته به نفت است به همین علت اقتصاد غیراشتغال زا در کشور به وجود آمده و به همین دلیل زمانی که رشد اقتصادی رخ می‌دهد، نمی‌تواند بیکاری را رفع کند. 

 

یارمحمدیان گفت: توجه به صنعت گردشگری جزیی از بخش‌های اقتصاد است که اگر به آن توجه شود باعث رشد اقتصادی توسط صنعت توریسم و همچنین منجر به افزایش اشتغال و حل مشکل بیکاری می‌شود.

 

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری وابسته به نیروی کار است، افزود: به ازای هر شش توریست و هر 25 گردشگر داخلی یک شغل ایجاد می‌شود که نشان دهنده اهمیت گردشگردی در کشور است.

 

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی اصفهان افزود: سازمان یونسکو، اصفهان را به عنوان 10 شهر جذاب تاریخی برای جذب گردشگران معرفی کرده است و به همین منظور شرکت نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان در ادامه رسالت اقتصادی و اجتماعی خود سعی دارد نمایشگاهی برگزار کند در زمینه صنعت گردشگری که بتواند نقطه عطفی برای توسعه این صنعت و افزایش گردشگران در ایران باشد. 

نمایشگاه گردشگری فرصتی برای بازاریابی گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان هم با بیان اینکه نمایشگاه فرصتی برای بازاریابی است، گفت: باید جاذبه‌ها و ظرفیت‌ها معرفی شوند تا مخاطبینی که به این زمینه علاقه مند هستند، حضور یابند و زمینه تعریف‌ها و مسیرهای تازه فراهم شود.

 

 فریدون اللهیاری اظهار کرد: فلسفه برگزاری نمایشگاه نشان می‌دهد که باید زمینه تبادل تجربیات را فراهم کنیم و فعالان صنعت گردشگری از استان‌ها و شهرهای مختلف حضور پیدا می کنند و هر کدام توانایی و ظرفیت خودشان را گزارش می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه حضور همه فعالان گردشگری در یک مکان کمک می‌کند تا از تجربه های یکدیگر آگاه شده تا بتوانیم از این تجربیات در جهت رشد و ارتقا صنعت گردشگری استفاده کنیم، افزود: نمایشگاه فرصتی بازاریابی است و باید جاذبه‌ها و ظرفیت‌ها معرفی شوند و مخاطبانی که به این زمینه علاقه مندند، حضور می‌یابند و زمینه تعریف‌ها و مسیرهای تازه فراهم می‌شود.

 

بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

هدف ما در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تصریح کرد: نمایشگاه در کنار ظرفیت ‌آثار تاریخی و فرهنگی، طبیعت و طبیعت گردی که در اصفهان وجود دارد، فرصت ویژه‌ای تا همچون گذشته رتبه خود را در انواع گردشگری ارتقا بدهد، هرچند که  در زمینه طبیعت‌گردی رتبه اول را دار است و به‌دلیل تحت شعاع قرار گرفتن، باید این قابلیت‌ها را در گردشگری طبیعی پیدا کند.

صنعت گردشگری بزرگترین کارفرمای اقتصادی دنیا خواهد شد

همچنین ابوطالبی مدیرعامل هلدینگ هتل‌های پارسیان‌ اظهار کرد: صنعت گردشگری به سمتی می‌رود که بزرگترین کارفرمای اقتصادی در دنیا خواهد شد و در این فرصت پیش آمده شرایط خوبی برای منطقه و کشور ایران فراهم شده تا ما با توجه به برخورداری از جاذبه‌های فراوان تاریخی فرهنگی از آن استفاده کنیم.

 

وی افزود: روند این صنعت با توجه به ویژگی های اقتصادی و اجتماعی که برای کشور دارد به عنوان یکی از استراتژی‌های توسعه اقتصاد کشور مطرح است. طی سه سال گذشته گردشگری ایران روند خوبی را پشت سر گذاشته است، هرچند در سال 97 با مشکلاتی روبرو بوده ولی این مشکلات گذرا خواهد بود. 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics