تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تراکنش های بانکی, بانکداری الکترونیک و آمار و اطلاعیه های بانک مرکزی

به طور معمول بیشتر افراد حداقل در یکی از بانک ها و یا موسسات مالی و اعتباری حسابی دارند و این موسسات برای جلب رضایت مشتریان خدمات گوناگون و متنوعی را ارائه می دهند. امروزه با وجود رایانه ها و تلفن های همراه هوشمند به همراه فراگیر شدن اینترنت درجامعه باعث تحول در صنعت بانکداری و استفاده از خدمات بانکی شده است. به طوری که بسیاری از بانک ها خدمات خود را از صورت مجازی و غیر حضوری به مشتریانشان ارائه می نمایند. برخی از خدماتی که بانک ها ارائه می نمایند مانند تسهیلات بانکی، سود سپرده های سرمایه گذاری، کارت های اعتباری و ... با مفاهیم اساسی سواد مالی گره خورده اند. هرچه قدر فرد از مفاهیم سواد مالی و نحوه استفاده از خدمات بانکی بیشتر آگاهی یابد بهتر می تواند منابع مالی خود را مدیریت نماید به عبارتی هدف از توسعه سوادمالی در اشخاص، توانمندسازی آنها جهت تصمیم‌گیری های مالی کارآمد و آگاهانه ‏است. این گزارش ویژه به مروری بر تازه های منتشر شده در رسانه های معتبر کشور در ارتباط با بانک ها و خدماتشان پرداخته و یک "گنجینه خبر" در ارتباط با موضوع ایجاد شده است. با همسو و در جهت موفقیت مالی و شغلی خود گام بردارید. در قسمت مروری برعناوین مهم خبری، کلیه رویدادهای خبری مرتبط و به تفکیک هر ماه ارائه شده است. "هوای بازار " را داشته باشید تا بهترین فرصت ها را انتخاب کنید

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/08/25: 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/07/30: 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/06/31: 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/04/31: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/12/29:

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/11/30:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/2/31: 

 

 

 

 

 

این موضوع خبری مرتبط با محتوای دوره مجازی" مدیریت ریسک بانکی" در وب سایت انتخاب برتر محصولات، خدمات و بازار حسابداری، مالی و سرمایه گذاری ویژه علاقه مندان به سرمایه گذاری در بازار بانک می باشد. در صورت علاقه مندی به یادگیری کامل این مبحث، بعد از پیش ثبت نام دوره مذکور و تایید مدیر سایت، با دیگر اعضای تیم در دوره آموزشی شرکت کنید.

شایان ذکر است جهت اطلاع رسانی زمان ثبت نام نهایی دوره، نیاز به اطلاعات تماس شما می باشد؛ خواهشمند است در میزکار خود اطلاعات تماس خود را تکمیل نمایید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/6/31: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع خبر: جمعی از نویسندگان تیم
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

سید مجتبی مطهری |   1398/05/07 18:17:01   |
0     0
یکی از کارهایی که جدیدا بانک ها قراره انجام بدن در ارتباط با کارت های بانکی استفاده از رمز یکبار مصرف است که برای امنیت بیشتر این خدمات این کار انجام میشود حالا این کار جدید یک کار وقت گیر است و حالا چرا این کارت های اعتباری نباید از امنیت کافی برخوردار باشد باید از مراجع ذیصلاح پرسید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سمانه سلطانی |   1398/05/07 20:12:27   |
0     0
ایران دارای بالاترین نسبت تعداد حساب بانکی به جمعیت در جهان

🌀 بر اساس آمارهای در دسترس از مراجع معتبر جهانی، ایران دارای رتبه اول جهانی تعداد حساب بانکی به جمعیت بالغ در سطح جهان است.

🌀 نسبت تعداد حساب بانکی به ۱۰۰۰ نفر جمعیت بالغ در ایران بالای ۸۰۰۰ است که این نسبت برای کشورهای ترکیه ۱۲۰۰، عربستان سعودی ۱۰۰۰، مالزی ۸۰۰، هند، ایتالیا و ارمنستان ۷۰۰ و برزیل ۶۰۰ است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سمانه سلطانی |   1398/05/07 22:07:03   |
0     0
[ Photo ]
❇️ شیوه استعلام پیامکی چکهای صیادی

باارسال شناسه ۱۶ رقمی چک‌های صیادی به سرشماره ۷۰۱۷۰۱ می‌توان از وضعیت اعتباری صادرکننده چک از نظر تعداد و مبلغ چک‌های برگشتی مطلع شد.
می‌توانید با ارسال شناسه ۱۶ رقمی چک‌های صیادی به سرشماره ۷۰۱۷۰۱ از وضعیت اعتباری صادرکننده چک از نظر تعداد و مبلغ چک‌های برگشتی ثبت‌شده نزد بانک مرکزی مطلع شوید

⬅️قالب ارسال پیامک استعلام : ۱*۱* شناسه استعلام ۱۶ رقمی
در پیامک پاسخ، اطلاع رسانی به صورت رتبه بندی شده بر اساس یکی از رنگ های زیر اعلام می‌شود:

⬅️وضعیت سفید: صادرکننده چک فاقد هرگونه سابقه چک برگشتی بوده یا درصورت وجود سابقه، تمامی موارد رفع سوء اثر شده است

⬅️وضعیت زرد: صادرکننده چک دارای یک فقره چک برگشتی یا حداکثر مبلغ ۵۰ میلیون ریال تعهد برگشتی است

⬅️وضعیت نارنجی:‌ صادرکننده چک دارای دو الی چهار فقره چک برگشتی یا حداکثر مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال تعهد برگشتی است

⬅️وضعیت قهوه ای: صادرکننده چک دارای پنج تا ده فقره چک برگشتی یا حداکثر مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال تعهد برگشتی است

⬅️وضعیت قرمز: صادرکننده چک دارای بیش از ده فقره چک برگشتی یا بیش از مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال تعهد برگشتی است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعیده تشکری بافقی |   1398/05/08 22:01:37   |
0     0
مدیریت‌تراکنش یکی از مهمترین ملزومات برنامه‌های کاربردی تجاری هستند. بیشتر برنامه‌های تجاری در حوزه‌های مالی، بانکداری و تجارت الکترونیک برای ارائه خدمات خود تکیه بر پردازش‌تراکنش دارند.
این روزها هرکاری که در اینترنت بانک، موبایل بانک و اس ام اس بانکتان انجام می دهید به تراکنش ربط دارد. در واقع روز به روز بر تعداد دفعاتی که این واژه را می بینیم و می شنویم افزوده می شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعیده دهقان |   1398/05/09 12:22:17   |
0     0
بانک‌داری الکترونیک یا برخط یا اینترنتی، عبارت است از فراهم آوردن امکاناتی برای کارکنان در جهت افزایش سرعت و کارایی آن‌ها در ارائه خدمات بانکی در محل شعبه و همچنین فرایندهای بین شعبه‌ای و بین بانکی در سراسر دنیا و ارائه امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به مشتریان که با استفاده از آن‌ها بتوانند بدون نیاز به حضور فیزیکی در بانک، در هر ساعت از شبانه روز (۲۴ ساعته) از طریق کانال‌های ارتباطی ایمن و با اطمینان عملیات بانکی دلخواه خود را انجام دهند.
به عبارت دیگر بانکداری الکترونیکی استفاده از فناوری‌های پیشرفته نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مبتنی بر شبکه و مخابرات برای تبادل منابع و اطلاعات مالی به صورت الکترونیکی است و نیازی به حضور فیزیکی مشتری در شعبه نیست.
به مشتریان اجازه می‌دهد تا معاملات اقتصادی را در یک وبسایت امن به طرقی مثل کارهای خرده بانکی یا بانک مجازی، موسسه مالی و اعتباری یا شرکت‌های ساخت و ساز انجام دهند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدیه قانع |   1398/05/10 17:55:00   |
0     0
درصورت داشتن سواد مالی توسط مشتریان بانک‌ها و استفاده روز افزون از خدمات الکترونیک بانکی شاهد التلاف زمان کمتر سرعت بیشتر رسیدن به مقاصد خواهیم بود لاکن ایجاد محیطهای نرم افزاری این و فراگیر می‌تواند مزیت رقابتی برای بانک‌ها در جذب مشتریان جدید باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علی شیر محمدی |   1398/05/10 18:18:55   |
0     0
به طور معمول بیشتر افراد حداقل در یکی از بانک ها و یا موسسات مالی و اعتباری حسابی دارند و این موسسات برای جلب رضایت مشتریان خدمات گوناگون و متنوعی را ارائه می دهند. امروزه با وجود رایانه ها و تلفن های همراه هوشمند به همراه فراگیر شدن اینترنت درجامعه باعث تحول در صنعت بانکداری و استفاده از خدمات بانکی شده است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدرضا عابدی |   1398/05/10 18:19:54   |
0     0
برخی از خدماتی که بانک ها ارائه می نمایند مانند تسهیلات بانکی، سود سپرده های سرمایه گذاری، کارت های اعتباری و ... با مفاهیم اساسی سواد مالی گره خورده اند. هرچه قدر فرد از مفاهیم سواد مالی و نحوه استفاده از خدمات بانکی بیشتر آگاهی یابد بهتر می تواند منابع مالی خود را مدیریت نماید به عبارتی هدف از توسعه سوادمالی در اشخاص، توانمندسازی آنها جهت تصمیم‌گیری های مالی کارآمد و آگاهانه ‏است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فائزه جهانشاهی افشار |   1398/05/17 10:14:38   |
0     0
علل و دلایل این معضل اشاره کرد و گفت: مدیریت غلط و ناکارآمد بانکی دلایل خاص خود را دارد که به مهمترین آنها بشرح زیر اشاره میکنم.

ضعف فرهنگی و نبود آموزش صحیح

نبود نظارت بر عملکرد مدیران

عدم شایسته سالاری و گزینش مدیران بر حسب دوستی و یا وابستگی جناحی

وجود اقتصاد مریض و نابسامان

اعمال سیاستهای غلط پولی و اعتباری

وجود سیاستهای انقباظی و شل و سفت کردن درب خزانه

درخواست بالا برای دریافت پول (تسهیلات) و برعکس عرضه کم پول (بقول معروف عرضۀ کم در برابر تقاضای زیاد)

بنگاهداری بانکها و دور شدن از وظایف اصلی خود

اداره امور بانکها بصورت خانوادگی و یا توسط سهامداران عمده

حجم بالای نقدینگی در جامعه

بانکداری آلوده به ربا و فاصله زیاد سود سپرده و سود تسهیلات ( تجارت شیرین و پر سود خرید و فروش پول)

وجود رانت خواری و رفیق بازی

بالا بودن حجم معوقات بانکی و تعداد بالای بدهکاران خرد و کلان

عدم نظارت کافی بانک مرکزی بر عملکرد بانکها
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرتضی باغستانی |   1398/05/27 13:01:22   |
0     0
درگاه پرداخت اینترنتی (Internet Payment Gateway)

درگاه پرداخت اینترنتی به فروشندگان یا ارائه‌کنندگان کالاها و خدمات درگاه پرداخت اینترنتی، کانالی است که در قالب یک صفحه وب از طریق شرکت‌های PSP بین فروشندگان یا ارائه‌کنندگان اینترنتی کالاها و خدمات، خریداران و شبکه بانکی ارتباط برقرار و تراکنش مالی را پردازش نموده و اطلاعات پرداخت اینترنتی از طریق آن ردوبدل می‌شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
fatemeh pourghasemi |   1399/04/24 18:47:55   |
0     0
خودپرداز که گاهی عابربانک، زود‌پرداز و آنی بانک نیز نامیده می شود؛ دستگاهی الکترونیکی است که به مشتریان بانک این امکان را می دهد تا در هر زمان به وسیله قرار دادن کارت عابر بانک خاصی در دستگاه و وارد کردن یک گذرواژه از حساب خود پول دریافت کرده یا موجودی حساب بانکی خود را چک کنند بدون اینکه نیاز به شمارشگر انسانی باشد. بسیاری از خودپردازها نیز امکان واریز پول یا چک، جابجایی پول میان حساب های بانکی و حتی خرید تمبر را برای مشتریان فراهم می کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Fatemeh shayegh |   1399/04/31 10:19:53   |
0     0
0 0
خودپرداز که گاهی عابربانک، زود‌پرداز و آنی بانک نیز نامیده می شود؛ دستگاهی الکترونیکی است که به مشتریان بانک این امکان را می دهد تا در هر زمان به وسیله قرار دادن کارت عابر بانک خاصی در دستگاه و وارد کردن یک گذرواژه از حساب خود پول دریافت کرده یا موجودی حساب بانکی خود را چک کنند بدون اینکه نیاز به شمارشگر انسانی باشد. بسیاری از خودپردازها نیز امکان واریز پول یا چک، جابجایی پول میان حساب های بانکی و حتی خرید تمبر را برای مشتریان فراهم می کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
یوسف موحدی فر |   1399/05/06 12:22:21   |
0     0
استفاده بانک‌ها از اینترنت برای ارائه خدمات بانکی به مشتریان و استفاده مشتریان از اینترنت برای ساماندهی، کنترل و انجام تراکنش بر روی حسابهای بانکی خود تعریف می‌کند با این حال، برخی از صاحبنظران تعریف کلی تری ارائه کرده‌اند و استفاده از سایر ابزارها و کانال‌های الکترونیک نظیر تلفن همراه، تلفن و تلویزیون دیجیتال به منظور اطلاع‌رسانی، ایجاد ارتباط و انجام تراکنش بانکی را نیز مشمول تعریف بانک‌داری الکترونیک دانسته‌اند.[۲] مهم‌ترین کانال‌های بانکداری الکترونیک عبارتند از:
• رایانه‌های شخصی
• کیوسک
• شبکه‌های مدیریت یافته
• تلفن ثابت و همراه
• دستگاه‌های خودپرداز
• پایانه‌های فروش
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضا زارع شاهی |   1399/05/07 22:29:25   |
0     0
مدیریت‌تراکنش یکی از مهمترین ملزومات برنامه‌های کاربردی تجاری هستند. بیشتر برنامه‌های تجاری در حوزه‌های مالی، بانکداری و تجارت الکترونیک برای ارائه خدمات خود تکیه بر پردازش‌تراکنش دارند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضا زارع شاهی |   1399/05/07 22:30:21   |
0     0
درصورت داشتن سواد مالی توسط مشتریان بانک‌ها و استفاده روز افزون از خدمات الکترونیک بانکی شاهد التلاف زمان کمتر سرعت بیشتر رسیدن به مقاصد خواهیم بود لاکن ایجاد محیطهای نرم افزاری این و فراگیر می‌تواند مزیت رقابتی برای بانک‌ها در جذب مشتریان جدید باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا فرمانی |   1399/05/09 14:00:59   |
0     0
ایران دارای بالاترین نسبت تعداد حساب بانکی به جمعیت در جهان

🌀 بر اساس آمارهای در دسترس از مراجع معتبر جهانی، ایران دارای رتبه اول جهانی تعداد حساب بانکی به جمعیت بالغ در سطح جهان است.

🌀 نسبت تعداد حساب بانکی به ۱۰۰۰ نفر جمعیت بالغ در ایران بالای ۸۰۰۰ است که این نسبت برای کشورهای ترکیه ۱۲۰۰، عربستان سعودی ۱۰۰۰، مالزی ۸۰۰، هند، ایتالیا و ارمنستان ۷۰۰ و برزیل ۶۰۰ است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدعلی حسنی پورجعفرآباد |   1399/05/09 21:04:41   |
0     0
خودپرداز که گاهی عابربانک، زود‌پرداز و آنی بانک نیز نامیده می شود؛ دستگاهی الکترونیکی است که به مشتریان بانک این امکان را می دهد تا در هر زمان به وسیله قرار دادن کارت عابر بانک خاصی در دستگاه و وارد کردن یک گذرواژه از حساب خود پول دریافت کرده یا موجودی حساب بانکی خود را چک کنند بدون اینکه نیاز به شمارشگر انسانی باشد. بسیاری از خودپردازها نیز امکان واریز پول یا چک، جابجایی پول میان حساب های بانکی و حتی خرید تمبر را برای مشتریان فراهم می کنند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics