تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بیمه اشخاص و بیمه مسئولیت: مروری بر آخرین رخدادها

بیمه اشخاص یکی از ابزار های موجود جهت مقابله با اثرات مالی ناشی از حوادث گوناگون و ناگوار می باشد. بیمه اشخاص خود شامل بیمه عمر، درمان، مسافرتی و حوادث می‌شود. نوع دیگری از انواع بیمه، بیمه مسئولیت بوده که به تناسب کسب و کارها و فعالیت های متنوعی که در جامعه وجود دارد، گسترده و استفاده می شود. مهم ترین تضمین بیمه گر در این نوع از بیمه، جبران خسارت های مالی و جانی در حوزه مسئولیت های مدنی بیمه گذار می باشد. برخی از بیمه های مسئولیت عبارتند از: بیمه مسئولیت کارفرمایان در قبال کارکنان، بیمه‌ مسئولیت‌ مالکین‌ آسانسور، بیمه مسئولیت ناشی از آتش سوزی و …).. بیمه، اشخاصی را که متحمل لطمه، زیان یا حادثه ناخواسته ای شده اند قادر می سازد که پیامدهای این وقایع ناگوار را جبران کنند از این رو بیمه را نوعی مدیریت ریسک در نظر می گیرند آگاهی و آگاهی بخشی در ارتباط با انواع بیمه ها جهت مدیریت ریسک از ابعاد مهم سواد مالی والزامات وضروریات امروز است. این گزارش ویژه به مروری بر تازه های منتشر شده در رسانه های معتبر کشور در ارتباط با بیمه ها پرداخته و یک "گنجینه خبر" در ارتباط با موضوع ایجاد شده است. با رصد کردن روزانه محتوای ارائه شده، در جریان آخرین رخدادها و سیر موضوعات مرتبط قرار گرفته و برای تصمیم گیری و مدیریت ریسک های احتمالی در زمینه موضوعات بیمه ای در جهت موفقیت مالی و شغلی خود گام بردارید. در قسمت مروری برعناوین مهم خبری، کلیه رویدادهای خبری مرتبط و به تفکیک هر ماه ارائه شده است. "هوای بازار " را داشته باشید تا بهترین فرصت ها را انتخاب کنید

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/08/25: 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/07/30: 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/06/31:  

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/02/31: 

 



 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/10/30:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این موضوع خبری مرتبط با محتوای دوره مجازی" آشنائی با انواع بیمه " در وب سایت انتخاب برتر محصولات، خدمات و بازار حسابداری، مالی و سرمایه گذاری ویژه علاقه مندان به سرمایه گذاری در بازار بانک می باشد. در صورت علاقه مندی به یادگیری کامل این مبحث، بعد از پیش ثبت نام دوره مذکور و تایید مدیر سایت، با دیگر اعضای تیم در دوره آموزشی شرکت کنید.

شایان ذکر است جهت اطلاع رسانی زمان ثبت نام نهایی دوره، نیاز به اطلاعات تماس شما می باشد؛ خواهشمند است در میزکارخود اطلاعات تماس خود را تکمیل نمایید.

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/12/29: 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/10/30: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/7/30: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع خبر: جمعی از نویسندگان تیم
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

سید مجتبی مطهری |   1398/05/07 22:25:35   |
0     0
بیمه مسئولیت حق بیمه ای است که کارفرما در قبال حوادث غیر مترقبه که برای کارگر خود اتفاق می افتد پرداخت میکند و با توجه به اینکه در برخی از مشاغل سخت از جمله معادن ریسک بالایی دارد حق بیمه ان زیاد بوده و در نتیجه کارفرما از انجام ان تفره میرود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
میرجلیلی |   1398/05/08 08:53:17   |
0     0
بیمه اشخاص یکی از ابزار های موجود جهت مقابله با اثرات مالی ناشی از حوادث گوناگون و ناگوار می باشد. بیمه اشخاص خود شامل بیمه عمر، درمان، مسافرتی و حوادث می‌شود. نوع دیگری از انواع بیمه، بیمه مسئولیت بوده که به تناسب کسب و کارها و فعالیت های متنوعی که در جامعه وجود دارد، گسترده و استفاده می شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعیده تشکری بافقی |   1398/05/08 21:20:23   |
0     0
از انواع بیمه ‌های خصوصی بیمه مسئولیت . 

فهرست مندرجات۱ - بیان بیمه مسئولیت
۲ - مواد قانونی در بیمه مسئولیت
       ۲.۱ - انواع بیمه مسئولیت
۳ - پانویس
۴ - منبع

بیمه مسئولیت، بیمه‏ هایی است که بیمه ‏گذار، سرمایه خود را در مواردی که خود به صورت خطایی یا غفلت یا اضطرار، موجب خسارت دیگران می‏شود تضمین می‏کند. برخی از حقوقدانان در این زمینه نوشته‏اند: «بیمه مسئولیت بیمه‏ای است که به‏موجب آن بیمه ‏گر متعهد می‏شود که هرگاه بیمه‏گذار در عقد معینی به سبب تخطی از تعهد خود ملزم به پرداخت خسارتی به نفع متعهدله آن عقد گردد، بیمه‏ گر آن خسارت را بپردازد. این بیمه اثر شرط عدم مسئولیت را دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فرزانه توحیدفر |   1398/05/08 23:04:34   |
0     0
بیمه اتش سوزی خسارت های وارد شده به اشخاص ثالث که در اثر گسترش دامنه اتش دامنه اتش سوزی و انفجار در مجاورت محل وقوع حادثه استو سبب ورود خسارات مالی و جانی به اشخاص ثالث می گردد را تحت پوشش قرار نمی دهد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
وحیده اثنی عشریه |   1398/05/09 19:24:45   |
0     0
بیمه مسئولیت از جمله رشته های بیمه ای است که به طور مستقیم در تنظیم روابط اجتماعی افراد جامعه شناخت افراد از حقوق و مسئولیت های یکدیگرو تامین امنیت حرفه ای مشاغل و فعالیت ها تاثیر گذار می باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعیده دهقان |   1398/05/09 20:08:18   |
0     0
بیمه های مسئولیت از جمله رشته های بیمه ای است که به طور مستقیم در تنظیم روابط اجتماعی افراد جامعه ، شناخت افراد از حقوق و مسئولیتهای یکدیگر و تامین امنیت حرفه ای مشاغل و فعالیتها تاثیر گذار می باشد .
بطور کل اگرچه بیمه مسئولیت تأمینی برای اشخاص ثالث در قبال مخاطرات ناشی از فعالیت و زیست بیمه گذار می باشد اما بیمه گذار با توجه به جبران خسارت از سوی بیمه گر (شرکت بیمه) آرامش و اطمینان خاطری در زمان فعالیت خود کسب خواهد نمود.
با توجه به مسئولیتهای بیشماری که هریک از ما در قبال سایر افراد جامعه داریم می توان تعداد بسیار متنوعی از بیمه های مسئولیت را برشمرد اما با توجه به میزان استقبال مردم از انواع نسبتا محدود این نوع بیمه و عدم آشنایی با گونه های دیگر آن شرکتهای بیمه نیز بطور معمول تعداد اندکی از این پوششها را به مردم می فروشند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدیه قانع |   1398/05/10 18:12:22   |
0     0
در دنیای پر تلاطم امروزی با عدم اطمینان از جهان وجنبه های مختلف روبرو هستیم بیمه اشخاص یک آینده نگری افراد در مقابل عدم اطمینان های محیطی است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علی شیر محمدی |   1398/05/10 21:37:26   |
0     0
نوع دیگری از انواع بیمه، بیمه مسئولیت بوده که به تناسب کسب و کارها و فعالیت های متنوعی که در جامعه وجود دارد، گسترده و استفاده می شود. مهم ترین تضمین بیمه گر در این نوع از بیمه، جبران خسارت های مالی و جانی در حوزه مسئولیت های مدنی بیمه گذار می باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدرضا عابدی |   1398/05/10 21:38:25   |
0     0
بیمه اشخاص یکی از ابزار های موجود جهت مقابله با اثرات مالی ناشی از حوادث گوناگون و ناگوار می باشد. بیمه اشخاص خود شامل بیمه عمر، درمان، مسافرتی و حوادث می‌شود. نوع دیگری از انواع بیمه، بیمه مسئولیت بوده که به تناسب کسب و کارها و فعالیت های متنوعی که در جامعه وجود دارد، گسترده و استفاده می شود. مهم ترین تضمین بیمه گر در این نوع از بیمه، جبران خسارت های مالی و جانی در حوزه مسئولیت های مدنی بیمه گذار می باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعید میرجلیلی |   1398/05/16 12:48:04   |
0     0
بیمه مسئولیت، ( Liability insurance) بخشی از سیستم بیمه‌های عمومی است، که به‌طور مستقیم در تنظیم روابط اجتماعی افراد جامعه، شناخت افراد از حقوق و مسئولیت‌های یکدیگر و تأمین امنیت حرفه‌ای مشاغل و فعالیت‌ها، تأثیرگذار می‌باشد.
بطور کلی اگرچه بیمه مسئولیت، تأمینی برای اشخاص ثالث در قبال مخاطرات ناشی از فعالیت و زیست بیمه شونده می‌باشد، اما بیمه‌گذار با توجه به جبران خسارت از سوی بیمه‌گر (شرکت بیمه) آرامش و اطمینان خاطری در زمان فعالیت خود، کسب خواهد نمود.
زیر شاخه‌های بیمه مسئولیت عبارتند از: بیمه مسئولیت عمومی، بیمه مسئولیت حرفه‌ای، بیمه مسئولیت تولیدکنندگان و بیمه مسئولیت کارفرما در مقابل کارکنان
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فائزه جهانشاهی افشار |   1398/05/17 14:47:30   |
0     0
با بیمه اشخاص خود را بیمه می‌کنید! اغلب حوادث، بیماری، از کار افتادگی، نقص عضو و در کل تمام حوادثی که برای فرد ممکن است اتفاق بیفتد و بیمه آن را پوشش می‌دهد جزو بیمه اشخاص است.
این بیمه شامل 4 بیمه عمر، درمان، مسافرتی و حوادث می‌شود. بیمه اشخاص دارای دو نوع انفرادی و گروهی است. تمام انواع بیمه اشخاص هر دو حالت انفرادی و گروهی را دارند به جز بیمه درمان که فقط حالت گروهی را دارد و تهیه کردن آن به‌صورت انفرادی ممکن نیست.
فرضیه ایجاد بیمه‌های اشخاص، کاهش آثار اقتصادی (خطرات جانی - مالی) برای خانواده بوده است.
یکی از اهداف اصلی بیمه اشخاص، حمایت از افراد هنگام بروز مشکلات مالی است به‌طوری که پس از مرگ یا از کارافتادگی نان‌آور خانواده، درآمد مشخص و معینی برای بازماندگان جاری خواهد بود.
دیگر مزیت استفاده از بیمه‌نامه‌های اشخاص استفاده از آن به‌صورت نوعی پس‌انداز است. این بیمه‌نامه‌ها براساس شرایط می‌توانند جنبه حمایتی یا پس‌انداز داشته باشند و حتی یک منبع درآمد اضافی برای زمان پیری و از کارافتادگی شخص به حساب آیند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدسعید حسینی منش |   1398/05/17 17:10:45   |
0     0
روزانه حوادث بیشماری در اطراف ما رخ می‌دهد و طبق قانون، هر شخصی که باعث ایجاد خسارت (جانی و مالی) برای افراد دیگر شود مسئول جبران آن است. اگر چنین شرایطی پیش آید و شما در موقعیتی قرار گیرید که مسئول یک حادثه شناخته شوید داشتن یک بیمه نامه مناسب می تواند پوشش کافی را برای شما فراهم سازد. شرکت بیمه پارسیان با ارائه انواع بیمه های مسئولیت این امکان را برای شما فراهم می سازد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سمانه سلطانی |   1398/05/21 21:17:46   |
0     0
در دنیای حقوق به شخصی که بیمه‌نامه را امضا می‌کند تا اموال یا جان خودش یا شخص دیگری را بیمه کند، بیمه‌گذار و به طرف دیگر قرارداد که مسئولیت پرداخت مبلغی هنگام خسارت احتمالی بر عهده‌ا‌ش است، بیمه‌گر می‌گویند. در بیمه‌نامه‌ها معمولا موعدی برای پرداخت حق بیمه در نظر می‌گیرند که این موعد غالبا یک ماهه است.

مبلغ پرداختی با توجه به بسیاری عوامل مثل درصد ریسک و خطر و مسائل کارشناسی دیگر معین می‌شود. بیمه‌گذار باید این مبالغ را سر وقت پرداخت کند. گاهی ممکن است در قرارداد بیمه آمده باشد که به محض پرداخت اولین قسط حق بیمه، مسئولیت بیمه‌گر آغاز می‌شود. یعنی اگر بیمه‌گذار هنوز قسط اول حق بیمه را پرداخت نکرده باشد و اموالش در آتش‌سوزی یا زلزله یا … از بین برود، بیمه‌گر هیچ مسئولیتی برای جبران خسارت ندارد، چون در واقع تعهد و مسئولیتش از ابتدا آغاز نشده بود. گاهی نیز ممکن است در قرارداد شرط شود که حتی اگر یک قسط به تعویق بیفتد، بیمه‌گر می‌تواند قرارداد را برهم بزند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرتضی باغستانی |   1398/05/27 12:36:22   |
0     0
بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان


کارکنان در حین انجام کار در معرض خطر یا خطراتی قرار می‌گیرند که اجتناب ناپذیر است. در ماده ص91 قانون کار آمده است که "کلیه کارفرمایان و مسئولان واحدهای موضوع قانون کار، مکلفند بر اساس مصوبات شورای عالی حفاظت فنی برای تامین حفاظت و سلامت و بهداشت کارگران در محیط کار، وسایل و امکانات لازم را تهیه و در اختیار آنان قرار داده و چگونگی کاربرد وسایل فوق‌الذکر را به آنان بیاموزند و درخصوص رعایت مقررات حفاظتی و بهداشتی نظارت نمایند." بر اساس این ماده، در صورت وقوع حادثه‌ای که منجر به جراحت، نقص عضو و یا فوت کارکنان (اعم از استخدامی، قراردادی، روزمزد و...) شود، در بسیاری از موارد کارفرما مقصر شناخته شده و ناچار به جبران خسارت وارده و در صورت فوت پرداخت دیه خواهد بود. بیمه‌نامه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان به عنوان جانشین از طرف کارفرما جبران هزینه‌های پزشکی، غرامت فوت و نقص عضو و مطالبات سازمان تامین اجتماعی از کارفرما را بر عهده می‌گیرد.

پوششهای تکمیلی در بیمه های مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان عبارتند از:

1: دیه دوم

2: محل اقامت و ماموریت های خارج از کارگاه کارکنان

3: اماکن وابسته به کارگاه مانند رستوران، نمازخانه و ...

4: ایاب و ذهاب کارکنان ( با وسایل معین)

5: حوادث وسایل نقلیه موتوری جهت کارکنان

6 : مسئولیت پیمانکاران فرعی

7: مسئولیت مهندسین طراح، محاسب، ناظر و مشاور در قبال کارکنان

8: پرداخت غرامت فوت و نقص عضو بدون رای دادگاه

9: جبران هزینه های پزشکی کارکنان بدون اعمال تعرفه وزارت بهداشت

10: مطالبات تبصره یک ماده 66 قانون تامین اجتماعی

11: حوادث شخص بیمه گذار (کارفرما)

12: صدمات جسمانی وارد به اشخاص ثالث در محدوده تحت پوشش بیمه نامه

13: مابه التفاوت افزایش دیات

14: پرداخت غرامت دستمزد روزانه کارکنان

15: حوادث غیر مرتبط با فعالیت اصلی بیمه شده
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ندازارع شحنه |   1399/02/28 15:40:35   |
0     0
در بسیاری از کارخانه ها یا کارگاه ها و یا حتی شرکت ها اگر که خود کار فرمایان هم نخواهند که کارگران خود را بیمه کنند نمی‌توانند چون جان این افراد اولویت دارد م هر گونه حادثه ای آنها را تهدید کند می تواند یک خانواده را از بین ببرد پس اداره بیمه کارفرما را موظف می کند که یک سری بیمه نامه هایی را که اجباری هستن را امضاء کند و حتی بعد از باز نشستگی و یا از کار افتادگی کار گران استفاده کنند و حق آنها ضایع نشود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ندازارع شحنه |   1399/02/28 17:15:45   |
0     0
با توجه به هزینه های در مان سازمان بیمه یک بیمه نامه ای تحت عنوان بیمه عمر برای افراد در نظر گرفته است که افرادی که این حق بیمه را می پردازند در شرایطی که مریض باشند به هر علتی این بیمه هزینه های درمان اون فرد را می پردازد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ندازارع شحنه |   1399/02/28 17:17:39   |
0     0
کارفرمایانی که جان کار گران شون در خطر است جز بیمه اجباری هستند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ندازارع شحنه |   1399/02/28 17:22:03   |
0     0
همزمان با شروع فعالیت کاری که یک منبع درآمد مشخص داریم که با کم کردن هزینه ها می توانیم پولی را تحت عنوان پس انداز کنار بگذاریم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا ابراهیمی |   1399/03/01 12:09:53   |
0     0
19 گروهی که مشمول بیمه اجباری تامین اجتماعی می‌شوند
مشمولان بیمه اجباری
١- کسانی که در کارگاه‌ها و کارخانه‌های مشمول قانون کار مشغول به کارند و به هر عنوان در مقابل دریافت مزد، حقوق، سهم سود و سایر مزایا به درخواست کارفرما کار می‌کنند. هرگونه فعالیتی که در قبال دستمزد باشد مشمول مقررات تامین‌اجتماعی است و فرقی نمی‌کند کار موقت، پاره‌وقت، ساعتی، دائمی و... باشد.

٢- کارکنان نهادهای انقلابی از قبیل جهاد سازندگی، بنیاد شهید، نهضت سوادآموزی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و...

٣- کارکنان جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران و کمیته امداد امام خمینی (ره)

٤- کارکنان دستگاه‌های دولتی که مشمول نظام حمایتی خاص نیستند و همچنین افرادی که برای مشاغل کارگری در دستگاه‌های دولتی استخدام می‌شوند مشمول قانون تامین‌اجتماعی هستند.

٥- کارکنان پیمانکاری‌ها که در چارچوب قراردادهای کار فردی مشمول قانون کار نمی‌شوند
براساس ماده ٣٨ قانون تامین‌اجتماعی مشمول قانون تامین‌اجتماعی هستند.

٦- کلیه کارمندان پیمانی دستگاه‌های اجرائی از لحاظ برخورداری از مزایای تامین‌اجتماعی نظیر بازنشستگی، ازکارافتادگی، فوت، درمان با رعایت این قانون مشمول قانون تامین‌اجتماعی هستند.

٧- کارکنان شرکت‌های دولتی که برای مشاغل کارگری استخدام می‌شوند تابع مقررات قانون کار و تامین‌اجتماعی هستند.

٨- اتباع بیگانه که در ایران مشغول به کارند، در صورتی که در کشور خود از خدمات تامین‌اجتماعی برخوردار نباشند، براساس شرایط ماده ٥ قانون تامین‌اجتماعی مشمول مقررات این قانون می‌شوند (اتباع بیگانه کشورهای پیوسته به مقاوله‌نامه شماره ١٩ سازمان بین‌المللی کار مشمول حوادث ناشی از کار می‌شوند).

٩- کارکنان شرکت مخابرات ایران، شرکت ملی فولاد، سازمان بنادر و کشتیرانی، شرکت ملی صنایع ایران و شرکت سهامی تهیه و توزیع علوفه براساس قرارداد خاص مشمول مقررات تامین‌اجتماعی هستند.

١٠- باغداری و فعالیت‌های مرتبط با امور کشاورزی شامل تولید و پرورش ماکیان، کلیه فعالیت‌های مربوط به باغات مرکبات، خرما، پسته، چای، برنج و.. کلیه فعالیت‌های مربوط به شیلات و صنعت نوغان، پرورش ماهی، زنبورعسل و کرم ابریشم، کارکنان شاغل در باغات میوه، انواع نباتات، اشجار، پرورش گل و گیاهان زینتی و...

١١- دامداران بر اساس ماده ٧ قانون تامین‌اجتماعی از اول مردادماه ١٣٦٤ مشمول مقررات تامین‌اجتماعی قرار گرفته‌اند.

١٢- کارکنان مطبوعات بر اساس بخشنامه ٣١٥ فنی

١٣- کارکنان شاغل در واحدهای صنفی

١٤- کلیه کارکنان سازمان‌های مناطق آزاد تجاری- صنعتی

١٥- کارکنان شهرداری‌ها (به غیر از تهران)

١٦- کلیه کارکنان دفاتر اسناد رسمی

١٧ - قالیبافان، بافندگان فرش و شاغلان صنایع‌دستی

١٨- کارگران ساختمانی بر اساس قانون بیمه اجباری کارگران ساختمانی

١٩- رانندگان وسایط نقلیه عمومی بین‌شهری و درون‌شهری
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سپیده دهقان |   1399/03/05 21:53:14   |
0     0
با رصد کردن روزانه محتوای ارائه شده، در جریان آخرین رخدادها و سیر موضوعات مرتبط قرار گرفته و برای تصمیم گیری و مدیریت ریسک های احتمالی در زمینه موضوعات بیمه ای در جهت موفقیت مالی و شغلی خود گام بردارید. در قسمت مروری برعناوین مهم خبری، کلیه رویدادهای خبری مرتبط و به تفکیک هر ماه ارائه شده است. "
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سپیده دهقان |   1399/03/05 21:55:06   |
0     0
بیمه اشخاص یکی از ابزار های موجود جهت مقابله با اثرات مالی ناشی از حوادث گوناگون و ناگوار می باشد. بیمه اشخاص خود شامل بیمه عمر، درمان، مسافرتی و حوادث می‌شود. نوع دیگری از انواع بیمه، بیمه مسئولیت بوده که به تناسب کسب و کارها و فعالیت های متنوعی که در جامعه وجود دارد، گسترده و استفاده می شود. مهم ترین تضمین بیمه گر در این نوع از بیمه، جبران خسارت های مالی و جانی در حوزه مسئولیت های مدنی بیمه گذار می باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه پورقاسمی |   1399/04/24 20:00:07   |
0     0
در بیمه مشاغل آزاد شما حق ‌دارید نوع بیمه و خدمات موردنظر خود را انتخاب کنید! درصورتی‌که در بیمه اجباری همه خدمات و تعهدات که در چارچوب قانون به بیمه‌شده، ارائه می‌شود مانند انواع مستمری و درمان و… حق بیمه در حرف و مشاغل آزاد شامل ۱۸% و سرانه درمان هست. ولی در بیمه اجباری همه خدمات با پرداخت ۳۰% از حقوق ارائه می‌شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه پورقاسمی |   1399/04/24 20:08:17   |
0     0
بهترین زمان برای شروع پس انداز، هنگامی است که شما هنوز در چند دهه قبل از اینکه قصد بازنشستگی را داشته باشید، هستید؛ به این معنی که زمان بیشتری برای جمع آوری پول دارید. هرچه زودتر شروع به این کار کنید، میزان کمتری پول باید کنار بگذارید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه پورقاسمی |   1399/04/24 20:11:17   |
0     0
مهمترین تفاوت اجباری با بیمه‌های خویش‌فرما، همانگونه که از اسم این نوع بیمه مشخص است، به اجباری بودن آن بازمیگردد.این خصوصیت برای بیمه‌های اجباری دارای تبعات و نتایج خاصی است، به نحوی که برای احراز آن فقط وجود رابطه کاری و اشتغال فرد در کارگاه کافی است، حتی اگر حق‌بیمه توسط کارفرما پرداخت نشود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدعلی حسنی پورجعفرآباد |   1399/04/29 13:36:20   |
0     0
تمام کسانی که در قبال دریافت حقوق و دستمزد در شرکت‌ها، کارگاه‌ها و… کار می‌کنند و مشمول قانون کار می‌شوند.
در بیمه مشاغل آزاد شما حق ‌دارید نوع بیمه و خدمات موردنظر خود را انتخاب کنید! درصورتی‌که در بیمه اجباری همه خدمات و تعهدات که در چارچوب قانون به بیمه‌شده، ارائه می‌شود مانند انواع مستمری و درمان و… حق بیمه در حرف و مشاغل آزاد شامل ۱۸% و سرانه درمان هست. ولی در بیمه اجباری همه خدمات با پرداخت ۳۰% از حقوق ارائه می‌شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدعلی حسنی پورجعفرآباد |   1399/04/29 13:44:37   |
0     0
ساده زمانی:در این شکل از بیمه‌ عمر، پوشش بیمه‌ برای مدت معینی ارائه می‌شود. در این مدت معین، بیمه‌گذار تحت پوشش‌هایی قرار خواهد گرفت که هنگام عقد قرارداد انتخاب کرده است. مدت قرارداد را نیز بیمه‌گذار طبق توافق با شرکت بیمه مشخص می‌کند.
تمام عمر:در این نوع بیمه‌نامه بیمه‌گر متعهد می‌شود که در صورت فوت بیمه‌شده به هرعلت (چه فوت طبیعی و چه فوت بر اثر حادثه) در هر زمان، سرمایه ذکرشده در بیمه‌نامه را به بازماندگان وی بپردازد. مدت این قرارداد نامحدود است و تنها با فوت بیمه شده و پس از پرداخت سرمایه به ذی‌نفعان پایان می‌یابد.
عمر مانده بدهکار:در این شکل از بیمه عمر، سرمایه بیمه با گذشت زمان کاهش می‌یابد
بیمه سرمایه گزاری:مهم‌ترین آنها دریافت اندوخته، دریافت مستمری بازنشستگی و سرمایه فوت است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدعلی حسنی پورجعفرآباد |   1399/04/29 13:47:16   |
0     0
فکر نکنید بعدا پس‌انداز را شروع خواهید کرد و اینکار را به تاخیر نیندازید. هرچقدر سن‌تان بالاتر رود، روی ریل افتادن برایتان سخت‌تر می‌شود. هر بزرگسال که درآمد دارد باید از همین الان به فکر تشکیل سرمایه بازنشستگی باشد. نباید گذاشت افرادی که از شما جوان‌تر هستند پس‌انداز بازنشستگی را به تاخیر اندازند، اگر الان شروع به پس‌انداز کنید، زمان به نفع شما خواهدبود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدعلی حسنی پورجعفرآباد |   1399/04/29 13:50:04   |
0     0
بیمه اجباری شامل تمامی مشمولین قانون کار و کسانی است که در قبال دریافت مزد و حقوق در کارگاه‌ها، کارخانه ها و شرکت‌ها مشغول به کارند
بیمه اختیاری برای کسانی است که تحت پوشش بیمه خاصی نیستند. متقاضی این نوع بیمه، مستقیما با مراجعه به شعب سازمان تامین اجتماعی خواهان انعقاد قرارداد بیمه اختیاری می‌شود و موظف است خود حق بیمه را در زمان تعیین شده پرداخت کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ارزو پوراکبرزاده |   1399/04/29 21:06:27   |
0     0
سلام
بیمه مسئولیت:به‌طور کلی اگرچه بیمه مسئولیت، تأمینی برای اشخاص ثالث در قبال مخاطرات ناشی از فعالیت و زیست بیمه شونده می‌باشد، اما بیمه‌گذار با توجه به جبران خسارت از سوی بیمه‌گر (شرکت بیمه) آرامش و اطمینان خاطری در زمان فعالیت خود، کسب خواهد نمود.

زیر شاخه‌های بیمه مسئولیت عبارتند از: بیمه مسئولیت عمومی، بیمه مسئولیت حرفه‌ای، بیمه مسئولیت تولیدکنندگان و بیمه مسئولیت کارفرما در مقابل کارکنان، بیمه مسئولیت آتش سوزی، بیمه مسئولیت جامع شهرداری، بیمه مسئولیت جامع شهرداری، بیمه مسئولیت تابلوهای تبلیغاتی، بیمه مسئولیت حیوانات خانگی، بیمه مسئولیت مستأجر در قبال موجر .
بیمه اشخاص:هدف از بیمه ‏های اشخاص، مانند بیمه ‏های اموال و مسئولیت، تأمین آرامش خاطر برای بیمه‏گذار است. ولی دو ویژگی، این نوع بیمه را از بیمه‏های دیگر متمایز می‏سازد؛ نخست آنکه حوادثی را شامل می‏شود که به طور مستقیم به شخص انسان مربوط می‏شود؛ مانند فوت، بازماندگی، حوادث بدنی و بیماری‏ها. دوم آنکه حوادث مورد نظر، همواره جنبه خسارتی ندارند؛ مانند زنده ماندن بیمه شده در پایان مدت معین. لذا گفته می‏شود، بیمه‏های اشخاص بر خلاف بیمه‏های خسارتی، خصلت غرامتی ندارند و پیرو اصل غرامت نیستند.


 
بیمه‏ های اشخاص به پنج دسته اصلی تقسیم می‏شوند. 
۱. بیمه‏ های عمر. 
۲. بیمه‏ های مستمری. 
۳. بیمه‏ های حوادث. 
۴. بیمه‏ های درمانی. 
۵. بیمه‏ های بازنشستگی. 
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Fatemeh shayegh |   1399/04/31 09:40:40   |
0     0
0 0
سلام
بیمه مسئولیت:به‌طور کلی اگرچه بیمه مسئولیت، تأمینی برای اشخاص ثالث در قبال مخاطرات ناشی از فعالیت و زیست بیمه شونده می‌باشد، اما بیمه‌گذار با توجه به جبران خسارت از سوی بیمه‌گر (شرکت بیمه) آرامش و اطمینان خاطری در زمان فعالیت خود، کسب خواهد نمود.

زیر شاخه‌های بیمه مسئولیت عبارتند از: بیمه مسئولیت عمومی، بیمه مسئولیت حرفه‌ای، بیمه مسئولیت تولیدکنندگان و بیمه مسئولیت کارفرما در مقابل کارکنان، بیمه مسئولیت آتش سوزی، بیمه مسئولیت جامع شهرداری، بیمه مسئولیت جامع شهرداری، بیمه مسئولیت تابلوهای تبلیغاتی، بیمه مسئولیت حیوانات خانگی، بیمه مسئولیت مستأجر در قبال موجر .
بیمه اشخاص:هدف از بیمه ‏های اشخاص، مانند بیمه ‏های اموال و مسئولیت، تأمین آرامش خاطر برای بیمه‏گذار است. ولی دو ویژگی، این نوع بیمه را از بیمه‏های دیگر متمایز می‏سازد؛ نخست آنکه حوادثی را شامل می‏شود که به طور مستقیم به شخص انسان مربوط می‏شود؛ مانند فوت، بازماندگی، حوادث بدنی و بیماری‏ها. دوم آنکه حوادث مورد نظر، همواره جنبه خسارتی ندارند؛ مانند زنده ماندن بیمه شده در پایان مدت معین. لذا گفته می‏شود، بیمه‏های اشخاص بر خلاف بیمه‏های خسارتی، خصلت غرامتی ندارند و پیرو اصل غرامت نیستند.



بیمه‏ های اشخاص به پنج دسته اصلی تقسیم می‏شوند.
۱. بیمه‏ های عمر.
۲. بیمه‏ های مستمری.
۳. بیمه‏ های حوادث.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Fatemeh shayegh |   1399/04/31 10:36:20   |
0     0
0 0
سلام
بیمه مسئولیت:به‌طور کلی اگرچه بیمه مسئولیت، تأمینی برای اشخاص ثالث در قبال مخاطرات ناشی از فعالیت و زیست بیمه شونده می‌باشد، اما بیمه‌گذار با توجه به جبران خسارت از سوی بیمه‌گر (شرکت بیمه) آرامش و اطمینان خاطری در زمان فعالیت خود، کسب خواهد نمود.

زیر شاخه‌های بیمه مسئولیت عبارتند از: بیمه مسئولیت عمومی، بیمه مسئولیت حرفه‌ای، بیمه مسئولیت تولیدکنندگان و بیمه مسئولیت کارفرما در مقابل کارکنان، بیمه مسئولیت آتش سوزی، بیمه مسئولیت جامع شهرداری، بیمه مسئولیت جامع شهرداری، بیمه مسئولیت تابلوهای تبلیغاتی، بیمه مسئولیت حیوانات خانگی، بیمه مسئولیت مستأجر در قبال موجر .
بیمه اشخاص:هدف از بیمه ‏های اشخاص، مانند بیمه ‏های اموال و مسئولیت، تأمین آرامش خاطر برای بیمه‏گذار است. ولی دو ویژگی، این نوع بیمه را از بیمه‏های دیگر متمایز می‏سازد؛ نخست آنکه حوادثی را شامل می‏شود که به طور مستقیم به شخص انسان مربوط می‏شود؛ مانند فوت، بازماندگی، حوادث بدنی و بیماری‏ها. دوم آنکه حوادث مورد نظر، همواره جنبه خسارتی ندارند؛ مانند زنده ماندن بیمه شده در پایان مدت معین. لذا گفته می‏شود، بیمه‏های اشخاص بر خلاف بیمه‏های خسارتی، خصلت غرامتی ندارند و پیرو اصل غرامت نیستند.



بیمه‏ های اشخاص به پنج دسته اصلی تقسیم می‏شوند.
۱. بیمه‏ های عمر.
۲. بیمه‏ های مستمری.
۳. بیمه‏ های حوادث.
۴. بیمه‏ های درمانی.
۵. بیمه‏ های بازنشستگی.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Fatemeh shayegh |   1399/04/31 10:37:17   |
0     0
0 0
سلام
بیمه مسئولیت:به‌طور کلی اگرچه بیمه مسئولیت، تأمینی برای اشخاص ثالث در قبال مخاطرات ناشی از فعالیت و زیست بیمه شونده می‌باشد، اما بیمه‌گذار با توجه به جبران خسارت از سوی بیمه‌گر (شرکت بیمه) آرامش و اطمینان خاطری در زمان فعالیت خود، کسب خواهد نمود.

زیر شاخه‌های بیمه مسئولیت عبارتند از: بیمه مسئولیت عمومی، بیمه مسئولیت حرفه‌ای، بیمه مسئولیت تولیدکنندگان و بیمه مسئولیت کارفرما در مقابل کارکنان، بیمه مسئولیت آتش سوزی، بیمه مسئولیت جامع شهرداری، بیمه مسئولیت جامع شهرداری، بیمه مسئولیت تابلوهای تبلیغاتی، بیمه مسئولیت حیوانات خانگی، بیمه مسئولیت مستأجر در قبال موجر .
بیمه اشخاص:هدف از بیمه ‏های اشخاص، مانند بیمه ‏های اموال و مسئولیت، تأمین آرامش خاطر برای بیمه‏گذار است. ولی دو ویژگی، این نوع بیمه را از بیمه‏های دیگر متمایز می‏سازد؛ نخست آنکه حوادثی را شامل می‏شود که به طور مستقیم به شخص انسان مربوط می‏شود؛ مانند فوت، بازماندگی، حوادث بدنی و بیماری‏ها. دوم آنکه حوادث مورد نظر، همواره جنبه خسارتی ندارند؛ مانند زنده ماندن بیمه شده در پایان مدت معین. لذا گفته می‏شود، بیمه‏های اشخاص بر خلاف بیمه‏های خسارتی، خصلت غرامتی ندارند و پیرو اصل غرامت نیستند.



بیمه‏ های اشخاص به پنج دسته اصلی تقسیم می‏شوند.
۱. بیمه‏ های عمر.
۲. بیمه‏ های مستمری.
۳. بیمه‏ های حوادث.
۴. بیمه‏ های درمانی.
۵. بیمه‏ های بازنشستگی. ....
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Fatemeh shayegh |   1399/04/31 10:38:19   |
0     0
0 0
سلام
بیمه مسئولیت:به‌طور کلی اگرچه بیمه مسئولیت، تأمینی برای اشخاص ثالث در قبال مخاطرات ناشی از فعالیت و زیست بیمه شونده می‌باشد، اما بیمه‌گذار با توجه به جبران خسارت از سوی بیمه‌گر (شرکت بیمه) آرامش و اطمینان خاطری در زمان فعالیت خود، کسب خواهد نمود.

زیر شاخه‌های بیمه مسئولیت عبارتند از: بیمه مسئولیت عمومی، بیمه مسئولیت حرفه‌ای، بیمه مسئولیت تولیدکنندگان و بیمه مسئولیت کارفرما در مقابل کارکنان، بیمه مسئولیت آتش سوزی، بیمه مسئولیت جامع شهرداری، بیمه مسئولیت جامع شهرداری، بیمه مسئولیت تابلوهای تبلیغاتی، بیمه مسئولیت حیوانات خانگی، بیمه مسئولیت مستأجر در قبال موجر .
بیمه اشخاص:هدف از بیمه ‏های اشخاص، مانند بیمه ‏های اموال و مسئولیت، تأمین آرامش خاطر برای بیمه‏گذار است. ولی دو ویژگی، این نوع بیمه را از بیمه‏های دیگر متمایز می‏سازد؛ نخست آنکه حوادثی را شامل می‏شود که به طور مستقیم به شخص انسان مربوط می‏شود؛ مانند فوت، بازماندگی، حوادث بدنی و بیماری‏ها. دوم آنکه حوادث مورد نظر، همواره جنبه خسارتی ندارند؛ مانند زنده ماندن بیمه شده در پایان مدت معین. لذا گفته می‏شود، بیمه‏های اشخاص بر خلاف بیمه‏های خسارتی، خصلت غرامتی ندارند و پیرو اصل غرامت نیستند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Fatemeh shayegh |   1399/04/31 10:39:16   |
0     0
0 0
سلام
بیمه مسئولیت:به‌طور کلی اگرچه بیمه مسئولیت، تأمینی برای اشخاص ثالث در قبال مخاطرات ناشی از فعالیت و زیست بیمه شونده می‌باشد، اما بیمه‌گذار با توجه به جبران خسارت از سوی بیمه‌گر (شرکت بیمه) آرامش و اطمینان خاطری در زمان فعالیت خود، کسب خواهد نمود.

زیر شاخه‌های بیمه مسئولیت عبارتند از: بیمه مسئولیت عمومی، بیمه مسئولیت حرفه‌ای، بیمه مسئولیت تولیدکنندگان و بیمه مسئولیت کارفرما در مقابل کارکنان، بیمه مسئولیت آتش سوزی، بیمه مسئولیت جامع شهرداری، بیمه مسئولیت جامع شهرداری، بیمه مسئولیت تابلوهای تبلیغاتی، بیمه مسئولیت حیوانات خانگی، بیمه مسئولیت مستأجر در قبال موجر .
بیمه اشخاص:هدف از بیمه ‏های اشخاص، مانند بیمه ‏های اموال و مسئولیت، تأمین آرامش خاطر برای بیمه‏گذار است. ولی دو ویژگی، این نوع بیمه را از بیمه‏های دیگر متمایز می‏سازد؛ نخست آنکه حوادثی را شامل می‏شود که به طور مستقیم به شخص انسان مربوط می‏شود؛ مانند فوت، بازماندگی، حوادث بدنی و بیماری‏ها. دوم آنکه حوادث مورد نظر، همواره جنبه خسارتی ندارند؛ مانند زنده ماندن بیمه شده در پایان مدت معین. لذا گفته می‏شود، بیمه‏های اشخاص بر خلاف بیمه‏های خسارتی، خصلت غرامتی ندارند و پیرو اصل غرامت نیستند....
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فائزه |   1399/04/31 11:52:54   |
0     0
بیمه عمر درواقع برای بعد از مرگ لزوما نیست ، و می توان مثل بیمه تامین اجتماعی برای ان سال مشخص کرد و بعد از گذشت میزان سال تعیین شده از دریافتی ماهانه ان استفاده کرد ؛ اما در صورت مرگ هم به میزان سقف تعیین شده در بیمه نامه به وراث مبلغی پرداخت میگردد .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فائزه |   1399/05/01 23:15:53   |
0     0
بیمه اجباری شامل بیمه ای می شود که کارفرما ، کارگرانش را بیمه می نماید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نادر گندمکار |   1399/05/03 20:23:56   |
0     0
، بیمه مسئولیت بوده که به تناسب کسب و کارها و فعالیت های متنوعی که در جامعه وجود دارد، گسترده و استفاده می شود. مهم ترین تضمین بیمه گر در این نوع از بیمه، جبران خسارت های مالی و جانی در حوزه مسئولیت های مدنی بیمه گذار می باشد. برخی از بیمه های مسئولیت عبارتند از: بیمه مسئولیت کارفرمایان در قبال کارکنان، بیمه‌ مسئولیت‌ مالکین‌ آسانسور، بیمه مسئولیت ناشی از آتش سوزی و …).. بیمه، اشخاصی را که متحمل لطمه، زیان یا حادثه ناخواسته ای شده اند قادر می سازد که پیامدهای این وقایع ناگوار را جبران کنند از این رو بیمه را نوعی مدیریت ریسک در نظر می گیرند آگاهی و آگاهی بخشی در ارتباط با انواع بیمه ها جهت مدیریت ریسک از ابعاد مهم سواد مالی والزامات وضروریات امروز است. این گزارش ویژه به مروری بر تازه های منتشر شده در رسانه های معتبر کشور در ارتباط با بیمه ها پرداخته و یک "گنجینه خبر" در ارتباط با موضوع ایجاد شده است. با رصد کردن روزانه محتوای ارائه شده، در جریان آخرین رخدادها و سیر موضوعات مرتبط قرار گرفته و برای تصمیم گیری و مدیریت ریسک های احتمالی در زمینه موضوعات بیمه ای در جهت موفقیت مالی و شغلی خود گام بردارید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نادر گندمکار |   1399/05/03 20:24:41   |
0     0
بیمه اشخاص خود شامل بیمه عمر، درمان، مسافرتی و حوادث می‌شود. نوع دیگری از انواع بیمه، بیمه مسئولیت بوده که به تناسب کسب و کارها و فعالیت های متنوعی که در جامعه وجود دارد، گسترده و استفاده می شود. مهم ترین تضمین بیمه گر در این نوع از بیمه، جبران خسارت های مالی و جانی در حوزه مسئولیت های مدنی بیمه گذار می باشد. برخی از بیمه های مسئولیت عبارتند از: بیمه مسئولیت کارفرمایان در قبال کارکنان، بیمه‌ مسئولیت‌ مالکین‌ آسانسور، بیمه مسئولیت ناشی از آتش سوزی و …).. بیمه، اشخاصی را که متحمل لطمه، زیان یا حادثه ناخواسته ای شده اند قادر می سازد که پیامدهای این وقایع ناگوار را جبران کنند از این رو بیمه را نوعی مدیریت ریسک در نظر می گیرند آگاهی و آگاهی بخشی در ارتباط با انواع بیمه ها جهت مدیریت ریسک از ابعاد مهم سواد مالی والزامات وضروریات امروز است. این گزارش ویژه به مروری بر تازه های منتشر شده در رسانه های معتبر کشور در ارتباط با بیمه ها پرداخته و یک "گنجینه خبر" در ارتباط با موضوع ایجاد شده است. با رصد کردن روزانه محتوای ارائه شده، در جریان آخرین رخدادها و سیر موضوعات مرتبط قرار گرفته و برای تصمیم گیری و مدیریت ریسک های احتمالی در زمینه موضوعات بیمه ای در جهت موفقیت مالی و شغلی خود گام بردارید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نادر گندمکار |   1399/05/03 20:25:47   |
0     0
آگاهی و آگاهی بخشی در ارتباط با انواع بیمه ها جهت مدیریت ریسک از ابعاد مهم سواد مالی والزامات وضروریات امروز است. این گزارش ویژه به مروری بر تازه های منتشر شده در رسانه های معتبر کشور در ارتباط با بیمه ها پرداخته و یک "گنجینه خبر" در ارتباط با موضوع ایجاد شده است. با رصد کردن روزانه محتوای ارائه شده، در جریان آخرین رخدادها و سیر موضوعات مرتبط قرار گرفته و برای تصمیم گیری و مدیریت ریسک های احتمالی در زمینه موضوعات بیمه ای در جهت موفقیت مالی و شغلی خود گام بردارید. در قسمت مروری برعناوین مهم خبری، کلیه رویدادهای خبری مرتبط و به تفکیک هر ماه ارائه شده است. "هوای بازار " را داشته باشید تا بهترین فرصت ها را انتخاب کنید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نادر گندمکار |   1399/05/03 20:26:19   |
0     0
اشخاصی را که متحمل لطمه، زیان یا حادثه ناخواسته ای شده اند قادر می سازد که پیامدهای این وقایع ناگوار را جبران کنند از این رو بیمه را نوعی مدیریت ریسک در نظر می گیرند آگاهی و آگاهی بخشی در ارتباط با انواع بیمه ها جهت مدیریت ریسک از ابعاد مهم سواد مالی والزامات وضروریات امروز است. این گزارش ویژه به مروری بر تازه های منتشر شده در رسانه های معتبر کشور در ارتباط با بیمه ها پرداخته و یک "گنجینه خبر" در ارتباط با موضوع ایجاد شده است. با رصد کردن روزانه محتوای ارائه شده، در جریان آخرین رخدادها و سیر موضوعات مرتبط قرار گرفته و برای تصمیم گیری و مدیریت ریسک های احتمالی در زمینه موضوعات بیمه ای در جهت موفقیت مالی و شغلی خود گام بردارید. در قسمت مروری برعناوین مهم خبری، کلیه رویدادهای خبری مرتبط و به تفکیک هر ماه ارائه شده است. "هوای بازار " را داشته باشید تا بهترین فرصت ها را انتخاب کنید







مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/01/31:
بیمه عمر چیست و برای چه کسانی مناسب است؟
محاسبه بیمه عمر
نسبت خسارت بیمه شخص ثالث ۷.۱۱ درصد کاهش یافت
پاسخ بیمه مرکزی به پرسش رایج در خصوص نحوه محاسبه حق بیمه شخص ثالث
چرا نرخ بیمه شخص ثالث خودروها متفاوت است؟
شیوع ویروس کرونا فروش بیمه‌نامه‌های آتش سوزی و مسئولیت را کم کرد
5هزار میلیارد تومان به صندوق بیمه بیکاری اختصاص یافت
پرداخت بیمه بیکاری به بیکارشدگان کرونا/کارگران ساختمانی، قالیبافان و رانندگان تاکسی مشمول نیستند
شرایط دریافت مقرری برای کارکنان اخراجی
بیمه‌گذاران شخص ثالث نگران دریافت‌نکردن کد یکتا نباشند
تراز درآمد و خسارت شرکت‌های بیمه از حق بیمه شخص ثالث، منفی شد
7752نفر برای دریافت بیمه بیکاری ناشی از کرونا در استان تهران ثبت نام کردند
توضیحات دژپسند درباره افزایش ۲۵ درصدی نرخ بیمه شخص ثالث
جزئیات ثبت نام و دریافت بیمه بیکاری






مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/12/29:
۱۴ ریال خسارت به ازای هر ۱۰۰ ریال حق بیمه ثالث پرداخت می‌شود
​دستورالعمل اداری ‎ثبت درخواست بیمه بیکاری الکترونیکی تدوین شد
ضرورت بیمه عمر و حوادث دستیاران مشغول در بخش‌های پرخطر
میزان حق بیمه شخص ثالث موتورسیکلت یکی از دلایل عدم رغبت به خرید بیمه است
ثبت درخواست بیمه بیکاری کارگران غیر حضوری شد
سهیمه پذیرش متقاضیان بیمه قالیبافان به ۵۰ درصد رسیده است
بیمه شخص ثالث آنلاین شد
پوشش بیمه مکمل نیروهای مسلح بدون سقف اس






مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/10/30:
هفته آینده بدهی سازمان تامین اجتماعی به بیمه‌ها صفر می‌شود
حذف بیمه قالیبافان صنعت فرش را تهدید می‌کند
مهلت خودروها و موتورسیکلت‌های فاقد بیمه ثالث تا پایان سال
بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه داروی بیماران سرطانی را پرداخت می‌کند
ردیف بودجه مشخص برای بیمه هنرمندان اختصاص میابد
کارنامه نظام در حوزه بیمه قابل قبول است/ ضرورت توجه بیشتر به بیمه عمر و مسئولیت
خدمات روانشناختی با پوشش بیمه در سبد خانواده‌ها قرار می‌گیرد
شرکت‌های بیمه‌ای از ارائه خدمات دندانپزشکی دوری می‌کنند
نابسامانی بیمه کارگران ساختمانی/قطع ووصل به بهانه برخی سودجویی‌ها
نگاه سرد صنعت بیمه به مربیان آموزشگاه‌های رانندگی/۲۶ هزار مربی رانندگی فاقد بیمه‌نامه هستند
پرداخت ۳ میلیارد تومان برای کمک به جان‌باختگان و مصدومان حادثه کرمان
کمک سه میلیارد تومانی بیمه مرکزی به کشته شدگان حادثه کرمان
۲۴درصد روستاییان بوکان زیرپوشش بیمه اجتماعی قرار دارند
بدهی تامین اجتماعی بابت بیمه تکمیلی تسویه شده است
مردم در بیمه‌های عمر سرمایه‌گذاری کنند
جزئیات بیمه تکمیلی جدید فرهنگیان
زنان خانه‌دار مستمری بگیر می‌شوند
ورزشکاران برای بیمه درمانی خانواده‌هایشان با چالش روبرو هستند
حق بیمه عمر سال ۲۰۱۸ کره جنوبی به ۱۰۴ میلیارد دلار رسید
بیمه دانشجویی با کارت دانشجویی









مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/9/30:
اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای بهبود شرایط بیمه تکمیلی فرهنگیان
۷.۹ درصد مردم بیمه نیستند/ وضعیت هزینه های کمرشکن
۷۰۰۰ فعال قرآنی در کشور از خدمات بیمه ای بهره مند هستند
مشکلات بیمه ملوانان و صیادان رفع شود
بیمه ۱۰ هزار فعال قرآنی با کمبود اعتبار روبروست
پایان پرونده بیمه زندگی با اخذ مالیات بر ارزش افزوده
بیمه نکردن کارگران خسارت‌های سنگین به کشور تحمیل می‌کند
ریز تا درشت بیمه شخص ثالث
۲۴ نفر از هنرمندان صنایع‌دستی ایلام بیمه شدند








مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/8/30:
تایید اینترنتی نسخ بیمه سلامت مشکلی ندارد
۱۰۳ هزار مستمری بگیر تحت پوشش بیمه روستایی و عشایری هستند
همپوشانی ۱۵ درصد از بیمه ها در مازندران
رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی خبرداد؛ تعهدات بیمه درمانی بازنشستگان ۱۵ درصد افزایش یافته است
دفاتر پیشخوان مردم را در استفاده از پوشش بیمه راهنمایی می‌کنند
بیمه فوتبالیست‌ها و دانش آموزان در مصر اجباری شد
دهک یک تا سه به صورت رایگان از خدمات بیمه سلامت برخوردار می شوند
بیمه شخص ثالث راننده محور از ابتدای سال آینده اجرایی می‌شود
دولت پول بیمه قالیبافان را نپرداخت
بیمه‌ "پرستاری در منزل" برای ۵ بیماری شایع
شبکه فروش صنعت بیمه ۷هزار نماینده عمر در سال۹۷ جذب کرد








مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/7/30:
افراد فاقد پوشش بیمه‌ای برای بیمه درمانی مراجعه کنند
غفلت عشایر از مزایای بیمه
نرخ بیمه اربعین برای هر نفر هزار تومان کاهش یافت
مشترکین گاز طبیعی کردستان تحت پوشش بیمه حوادث هستند








مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/6/31:
جمعیت ورزشکاران بیمه شده در خراسان رضوی ۸۰ درصد افزایش یافت
پوشش بیمه‌ای زائران اربعین حسینی از ۵ کیلومتری مرز آغاز می‌شود

وضعیت بیمه‌ای کارگران مختومه می‌شود

پرستاران برای بیمه و بازنشستگی خود سردرگم هستند

بیمه درمان اعتیاد طی چندروز آینده به معتادان تعلق می‌گیرد

تشریح جزئیات پرداخت یارانه بیمه سلامت/ تقسیم بندی سهم دهک ها

شرایط «کفالت» پدر و مادر در تامین اجتماعی

چتر حمایت بیمه بر سر محیط بانان/۳۰۰ نفر بیمه شدند

۵ هزار هنرمند مشکل بیمه‌ای دارند

۶۰۰ نفر از عشایر فاقد هرگونه بیمه هستند

بیمه‌های تکمیلی در حوزه بیمه سلامت قرار گیرند









مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/5/31:
جزییات حذف ۱۰ درصد اضافه بیمه شخص ثالث تاکسی‌ها

شرایط بیمه و دریافت حقوق بازنشستگی زنان خانه‌دار

بیمه اجباری تاکسی ها کاهش پیدا می کند

کارفرمایان از پرداخت حق بیمه معاف می‌شوند

۳.۵ میلیون کارگر بدون قرارداد و بیمه داریم

۹ میلیون کارگر ایرانی دارای بیمه اجباری هستند

کارگران ساختمانی که حق بیمه می‌دهند در سامانه رفاهی ثبت نام کنند

کنترل و رصد مشمولان بیمه «کارگران ساختمانی»/احتمال حذف ۳۰ درصد از فهرست قدیم

۲۶۰ هزار کارگر ساختمانی ظرفیت خالی بیمه داریم

بیمه دانشجویان برای اعزام به اردوی جهادی الزامی است









مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/4/31:
خدمات رایگان بیمه برای هنرمندان سیل‌زده به مدت دوسال

یاد داشت آموزشی: آشنایی با مسئولیت افراد در پرداخت حق بیمه

دولت مکلف به بیمه محیط بانان و جنگل بانان شد









مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/3/31:
تشکیل بیمه زندگی باران با هدف افزایش ضریب نفوذ بیمه زندگی در کشور

بیمه‌ها عمل جراحی‌ مبتلایان اختلال هویت جنسیتی را «زیبایی» محسوب می‌کنند!

سرانجام «بیمه درمان اعتیاد» اعتیاد معتاد

بیمه اقشار جدید بدون طلب بودجه از دولت

بیمه ها از پوشش هزینه های پیوند خودداری می کنند

شرایط «بیمه دانشجویان» تامین اجتماعی اعلام شد

بیمه تامین اجتماعی،دغدغه اصلی کارگران ساختمانی











مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/02/31
بیمه ها از پوشش هزینه های پیوند خودداری می کنند

مشکل بیمه زنان شاغل در بخش خانگی حل می‌شود

پارسال ۱۸ هزار نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری اشتغال مجدد پیدا کردند

نحوه برقراری «بیمه بیکاری» برای کارگران خسارت دیده از سیل گلستان

اجرای کشوری پوشش بیمه ای خدمات پرستاری در منزل تا یک ماه آینده

جزئیات حق بیمه شخص ثالث خودروهای سواری در سال ۹۸+جدول











مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/1/31:
کارگران آسیب دیده در سیل بیمه بیکاری می‌گیرند

صدور بیمه نامه المثنی برای سیل زدگان گلستان

پرداخت مقرری بیمه بیکاری به تمام کارگران بیکار شده ناشی از سیل

ایرانی هایی که هنوز بیمه ندارند/ ماجرای ۱۱ میلیون بیمه شده

بیمه شدگان بیمه سلامت در مناطق سیل زده نگران دفترچه بیمه نباشند











مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/12/29:
افراد مجهول الهویه از پوشش بیمه بستری برخوردار می‌شوند

پرداخت بزرگترین‌ بیمه‌نامه جامع عمر و پس‌انداز در ایران

امسال بیش از ٢١ میلیون خودرو کد یکتا در بیمه نامه شخص ثالث دریافت کرده‌اند

۲۴۰۰ نفراز رانندگان کرمانی تحت پوشش بیمه هستند

ارائه خدمات بستری بدون دفترچه بیمه در ۶۰۵ بیمارستان دولتی

ضوابط بیمه سلامت برای خانواده شهدا، جانبازان و مددجویان

بودجه ۳۰۰ میلیارد تومانی برای پوشش بیمه زنان سرپرست خانوار تصویب شد

قالیبافان دارای صندوق کارگزاری تخصصی بیمه شدند

رنج مضاعف بیماری بر بیماران با عدم کارایی دفترچه درمانی

پوشش بیمه‌ای نیازمندان بدون محدودیت انجام می‌شود

۱۶۰ هزار نفر از زنان خانه‌دار تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گرفتند

راهکارهایی برای کاهش وابستگی بیمه‌های تکمیل درمان به دولت

عدم تخصیص بودجه بیمه سلامت از آذرماه

۲۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بیمه تاکسیرانان اختصاص یافت

ناجیان غریق بیمه مسئولیت مدنی می‌شوند

ضریب نفوذ بیمه زندگی را به ۳.۵درصد می‌رسانیم

صندوق توسعه ملی ۴ هزار میلیارد تومان به بیمه سلامت اختصاص داد











مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/11/30:
عوارض پرداختی صنعت بیمه به ناجا و وزارت بهداشت، ۱.۵ برابر سود بیمه‌گران بوده است

۳۲ هزار نفر تهرانی تحت پوشش بیمه روستایی هستند

نرخ بیمه شخص ثالث ۲۶ درصد کمتر از بهای واقعی آن است

جزئیاتی تازه از بیمه‌های جدید شخص ثالث

رانندگان حمل و نقل عمومی از بیمه‌های تکمیل درمان و شخص ثالث برخوردار می‌شوند

کارگران ایرانی و خارجی در مناطق آزاد باید بیمه شوند

بیمه هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی تامین اعتبار شد

قالیبافان روستایی و عشایری بدون هیچ محدودیتی بیمه اجتماعی می‌شوند

اعلام جزئیات بیمه‌های جدید شخص ثالث/ پول اضافه نمی‌گیریم









مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/10/30:
شرایط پوشش بیمه ایرانیان اعلام شد

رفع همپوشانی بیمه‌ای با اتمام اعتبار دفترچه‌ها

بیمه‌شدگان مشاغل سخت و زیان آور با ۲۰ یا ۲۵ سال کار بازنشسته می‌شوند

حذف ردیف «بیمه اعتیاد» در لایحه بودجه ۹۸

واریز بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان از ۵۰۰ میلیون یورو به حساب بیمه سلامت

وضعیت بیمه تکمیلی ایثارگران بازنشسته آموزش و پرورش همچنان بلاتکلیف است

بهانه‌های بی‌پایان/یک روز همراه با بیماران در مراکز بیمه‌ای پایتخت

بودجه بیمه سلامت را واقعی ببینید

راه اندازی مجتمع تخصصی بیمه‌های زندگی بیمه آسیا

سیاست ریاکارانه دفترچه دست مردم دادن و آنها را به بیمارستان راه ندادن

شرایط و میزان پرداختی بیمه سلامت برای "سمعک"

شرکت‌های کوچک بیمه توان پرداخت عوارض سال ۹۸ را ندارند

تغییر دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه برای مشاغل آزاد

گام‌های اولیه معاونت علمی برای صدور بیمه‌نامه محصولات دانش‌بنیان/عملیاتی‌شدن بیمه مسئولیت









مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/9/30:
آخرین مهلت «حذف و اضافه» بیمه تکمیلی بازنشستگان
بیمه سلامت هزینه درمان معتادان بی بضاعت کشور را تامین می کند
۶.۵میلیون نفر بیمه ندارند
جایگاه بیمه‌های تکمیلی در چرخه درمان کجاست؟

بیمه مرکزی آیین نامه اعطای نمایندگی فروش بیمه زندگی را ابلاغ کرد

قالیبافان با پرداخت ۶۰۰ هزار تومان خود را بیمه کنند

تخصیص ۵۰۰ میلیون یورو به بیمه سلامت کشور

کارگران از چه روزی باید بیمه شوند؟
کارگران و مشکلی به نام لیست بیمه








مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/8/30:
چتر کوچک بیمه برای آزمایش‌های ژنتیک

هزینه باور نکردنی هر ثانیه سازمان بیمه سلامت

بیمه سلامت، خدمات اقامتی معتادان را پوشش نمی دهد

90 درصد بیمه شدگان اتباع خارجی تامین اجتماعی افغان هستند

پوشش بیش از ۴۲میلیون نفر در سازمان تامین اجتماعی

سرانه ۸۵ درصد افراد بیمه سلامت را دولت پرداخت می کند

حذف دفترچه‌های کاغذی تغییری در خدمات بیمه سلامت ایجاد نمی‌کند

گام جدی صنعت بیمه در مسیر الکترونیکی‌سازی

۴۰ میلیون ایرانی تحت بیمه سلامت هستند

قرارداد بیمه تکمیل درمان صحافان با شرکت بیمه دولتی تمدید نشد

دفترچه بیمه سلامت حذف می‌شود

گام‌های اولیه معاونت علمی برای صدور بیمه‌نامه محصولات دانش‌بنیان/عملیاتی‌شدن بیمه مسئولیت









مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/7/30:
افزایش ۱۵ درصدی هزینه های بیمه درمان تا ماه‌های آینده

سالانه ۱۹۵میلیون بار مراجعه به ارائه دهندگان خدمات بیمه سلامت

پرداخت‌های بیمه سلامت در سال ۹۷ به روز می‌شوند

حذف ۸۰هزار همپوشانی بیمه‌ای توسط سازمان نیروهای مسلح

امکان پرداخت حق بیمه اینترنتی برای زنان خانه دار فراهم شد

مزایای بیمه‌ عمر در ایران هنوز شناخته شده نیست

دختران مجرد مشمول بیمه زنان خانه دار هستند

وضعیت پوشش بیمه ای داروی«اسپینرازا» برای کودکان SMA

جزئیات صدور مجوزهای بیمه در مجمع عمومی سالیانه

بخشنامه بیمه شاغلین در کسب و کارهای فضای مجازی صادر شد

توسعه بیمه‌های زندگی برای حمایت از اقشار آسیب پذیر/کاهش تخلفات باصدور کد یکتا

235 هزار کارگر زیر پوشش چتر بیمه بیکاری

توسعه بیمه‌های زندگی برای حمایت از اقشار آسیب پذیر/کاهش تخلفات باصدور کد یکتا

بخشنامه بیمه شاغلین در کسب و کارهای فضای مجازی صادر شد

چتر امنیت بیمه‌ای با افزایش توانمندی گسترده می‌شود









مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/6/31:
بیمه‌ها به کمک معلولان بیایند

تسهیل ارائه خدمات تامین اجتماعی به ایرانیان خارج از کشور

بایدها و نبایدها در بازاریابی‌های خیابانی بیمه عمر

پرداخت غرامت بیمه بین المللی به خانواده های سانچی کلید خورد

تعهدات بیمه عمر واقعی است؟

بیمه‌ها به کمک معلولان بیایند

تسهیل ارائه خدمات تامین اجتماعی به ایرانیان خارج از کشور

بایدها و نبایدها در بازاریابی‌های خیابانی بیمه عمر

پرداخت غرامت بیمه بین المللی به خانواده های سانچی کلید خورد

تعهدات بیمه عمر واقعی است؟









مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/5/31:
واقعیاتی که درباره بیمه‌نامه عمر نمی‌دانید

افزایش استقبال مردم از خرید بیمه عمر
آغاز بیمه تکمیلی رایگان ۹۰۰ هزار راننده کامیون از امروز
6 میلیون نفرمشمول بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور

تعرفه‌های کاغذی مبنای محاسبه بیمه‌های تکمیلی

بیمه شدن نوزادان از بدو تولد+مدارک مورد نیاز

رفع همپوشانی ۲.۵ میلیون بیمه شده تا پایان سال

پرداخت حق بیمه خدمت سربازی اجباری نیست

بیمه مسئولیت، پزشکان را نسبت به شکایات بی اهمیت کرده است

پوشش بیمه‌ای شاغلان خارج از کشور

بیمه تکمیلی رایگان رانندگان حمل و نقل جاده ای کشور آغاز شد









مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/4/31:
زائران حج تمتع تحت پوشش بیمه ایران قرار گرفتند

حذف بیمه رایگان چند بیمه‌ ای‌ ها

بیمه رایگان متعلق به محرومان است

امکان تعویض دفترچه بیمه سلامت در سراسر کشور

سوءمدیریت در بیمه سلامت/هزینه های بدون حساب و کتاب

بیمه تکمیلی درمان چیست؟/ شرایط بیمه تکمیلی انفرادی و بیمه تکمیلی گروهی

زنان سرپرست خانوار بیمه می‌شوند

اقدامی برای بیمه سلامت دندان در ۵ سال اخیر نشد/ سلامت دهان متولی ندارد

جزئیات شرایط دریافت غرامت دستمزد ایام بیماری

بیمه مسئولیت مدنی تورها چیست؟









مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/3/31:
بار مالی ۹۰۰ میلیاردی ناشی از افزایش تعرفه‌ها برای "بیمه سلامت"

چگونگی شرایط بیمه زائران حج ۹۷









مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/2/31:
دفترچه بیمه سلامت تا ۱۵۰ روز دیگر حذف می‌شود

هزینه درمان مصدومان ترافیکی بدون ارایه "بیمه‌نامه شخص ثالث"، "آزاد" شد

ثبت نام ۱۶۰ هزار کارگر ساختمانی تقلبی برای دریافت بیمه

بیمه مشاغل آزاد در سال ۱۳۹۷









مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/1/31:
شرایط پرداخت کمک هزینه کفن و دفن بیمه شدگان

ویژگی‌های بیمه مسافرت خارج از کشور +اینفوگرافیک

بیمه پردازی اختیاری دارندگان کارت پایان خدمت

کارگران چگونه خود را بیمه اختیاری کنند؟

هیچ دارویی از پوشش بیمه سلامت خارج نشده است

پرداخت‌های بیمه سلامت در سال ۹۷ به روز می‌شوند

مزایای بیمه‌ عمر در ایران هنوز شناخته شده نیست

آخرین جزئیات درباره بیمه بیکاری/ ۲۲۲ هزار نفر ماهانه ۲ میلیون تومان

بیمه های تکمیلی فقط ۱۲ درصد هزینه‌های دندانپزشکی را پوشش می دهند

حق بیمه کارگران چقدر است؟

خروج داروهای شیمی‌درمانی از شمول بیمه "خطرناک" است/وزارت بهداشت به ضرر فرودستان رفتار می‌کند



منبع خبر: جمعی از نویسندگان تیم


سید مجتبی مطهری | 1398/05/07 22:25:35 |
0 0
بیمه مسئولیت حق بیمه ای است که کارفرما در قبال حوادث غیر مترقبه که برای کارگر خود اتفاق می افتد پرداخت میکند و با توجه به اینکه در برخی از مشاغل سخت از جمله معادن ریسک بالایی دارد حق بیمه ان زیاد بوده و در نتیجه کارفرما از انجام ان تفره میرود
پاسخ
میرجلیلی | 1398/05/08 08:53:17 |
0 0
بیمه اشخاص یکی از ابزار های موجود جهت مقابله با اثرات مالی ناشی از حوادث گوناگون و ناگوار می باشد. بیمه اشخاص خود شامل بیمه عمر، درمان، مسافرتی و حوادث می‌شود. نوع دیگری از انواع بیمه، بیمه مسئولیت بوده که به تناسب کسب و کارها و فعالیت های متنوعی که در جامعه وجود دارد، گسترده و استفاده می شود.
پاسخ
سعیده تشکری بافقی | 1398/05/08 21:20:23 |
0 0
از انواع بیمه ‌های خصوصی بیمه مسئولیت .

فهرست مندرجات۱ - بیان بیمه مسئولیت
۲ - مواد قانونی در بیمه مسئولیت
۲.۱ - انواع بیمه مسئولیت
۳ - پانویس
۴ - منبع

بیمه مسئولیت، بیمه‏ هایی است که بیمه ‏گذار، سرمایه خود را در مواردی که خود به صورت خطایی یا غفلت یا اضطرار، موجب خسارت دیگران می‏شود تضمین می‏کند. برخی از حقوقدانان در این زمینه نوشته‏اند: «بیمه مسئولیت بیمه‏ای است که به‏موجب آن بیمه ‏گر متعهد می‏شود که هرگاه بیمه‏گذار در عقد معینی به سبب تخطی از تعهد خود ملزم به پرداخت خسارتی به نفع متعهدله آن عقد گردد، بیمه‏ گر آن خسارت را بپردازد. این بیمه اثر شرط عدم مسئولیت را دارد
پاسخ
فرزانه توحیدفر | 1398/05/08 23:04:34 |
0 0
بیمه اتش سوزی خسارت های وارد شده به اشخاص ثالث که در اثر گسترش دامنه اتش دامنه اتش سوزی و انفجار در مجاورت محل وقوع حادثه استو سبب ورود خسارات مالی و جانی به اشخاص ثالث می گردد را تحت پوشش قرار نمی دهد.
پاسخ
وحیده اثنی عشریه | 1398/05/09 19:24:45 |
0 0
بیمه مسئولیت از جمله رشته های بیمه ای است که به طور مستقیم در تنظیم روابط اجتماعی افراد جامعه شناخت افراد از حقوق و مسئولیت های یکدیگرو تامین امنیت حرفه ای مشاغل و فعالیت ها تاثیر گذار می باشد.
پاسخ
سعیده دهقان | 1398/05/09 20:08:18 |
0 0
بیمه های مسئولیت از جمله رشته های بیمه ای است که به طور مستقیم در تنظیم روابط اجتماعی افراد جامعه ، شناخت افراد از حقوق و مسئولیتهای یکدیگر و تامین امنیت حرفه ای مشاغل و فعالیتها تاثیر گذار می باشد .
بطور کل اگرچه بیمه مسئولیت تأمینی برای اشخاص ثالث در قبال مخاطرات ناشی از فعالیت و زیست بیمه گذار می باشد اما بیمه گذار با توجه به جبران خسارت از سوی بیمه گر (شرکت بیمه) آرامش و اطمینان خاطری در زمان فعالیت خود کسب خواهد نمود.
با توجه به مسئولیتهای بیشماری که هریک از ما در قبال سایر افراد جامعه داریم می توان تعداد بسیار متنوعی از بیمه های مسئولیت را برشمرد اما با توجه به میزان استقبال مردم از انواع نسبتا محدود این نوع بیمه و عدم آشنایی با گونه های دیگر آن شرکتهای بیمه نیز بطور معمول تعداد اندکی از این پوششها را به مردم می فروشند
پاسخ
مهدیه قانع | 1398/05/10 18:12:22 |
0 0
در دنیای پر تلاطم امروزی با عدم اطمینان از جهان وجنبه های مختلف روبرو هستیم بیمه اشخاص یک آینده نگری افراد در مقابل عدم اطمینان های محیطی است
پاسخ
علی شیر محمدی | 1398/05/10 21:37:26 |
0 0
نوع دیگری از انواع بیمه، بیمه مسئولیت بوده که به تناسب کسب و کارها و فعالیت های متنوعی که در جامعه وجود دارد، گسترده و استفاده می شود. مهم ترین تضمین بیمه گر در این نوع از بیمه، جبران خسارت های مالی و جانی در حوزه مسئولیت های مدنی بیمه گذار می باشد.
پاسخ
محمدرضا عابدی | 1398/05/10 21:38:25 |
0 0
بیمه اشخاص یکی از ابزار های موجود جهت مقابله با اثرات مالی ناشی از حوادث گوناگون و ناگوار می باشد. بیمه اشخاص خود شامل بیمه عمر، درمان، مسافرتی و حوادث می‌شود. نوع دیگری از انواع بیمه، بیمه مسئولیت بوده که به تناسب کسب و کارها و فعالیت های متنوعی که در جامعه وجود دارد، گسترده و استفاده می شود. مهم ترین تضمین بیمه گر در این نوع از بیمه، جبران خسارت های مالی و جانی در حوزه مسئولیت های مدنی بیمه گذار می باشد.
پاسخ
سعید میرجلیلی | 1398/05/16 12:48:04 |
0 0
بیمه مسئولیت، ( Liability insurance) بخشی از سیستم بیمه‌های عمومی است، که به‌طور مستقیم در تنظیم روابط اجتماعی افراد جامعه، شناخت افراد از حقوق و مسئولیت‌های یکدیگر و تأمین امنیت حرفه‌ای مشاغل و فعالیت‌ها، تأثیرگذار می‌باشد.
بطور کلی اگرچه بیمه مسئولیت، تأمینی برای اشخاص ثالث در قبال مخاطرات ناشی از فعالیت و زیست بیمه شونده می‌باشد، اما بیمه‌گذار با توجه به جبران خسارت از سوی بیمه‌گر (شرکت بیمه) آرامش و اطمینان خاطری در زمان فعالیت خود، کسب خواهد نمود.
زیر شاخه‌های بیمه مسئولیت عبارتند از: بیمه مسئولیت عمومی، بیمه مسئولیت حرفه‌ای، بیمه مسئولیت تولیدکنندگان و بیمه مسئولیت کارفرما در مقابل کارکنان
پاسخ
فائزه جهانشاهی افشار | 1398/05/17 14:47:30 |
0 0
با بیمه اشخاص خود را بیمه می‌کنید! اغلب حوادث، بیماری، از کار افتادگی، نقص عضو و در کل تمام حوادثی که برای فرد ممکن است اتفاق بیفتد و بیمه آن را پوشش می‌دهد جزو بیمه اشخاص است.
این بیمه شامل 4 بیمه عمر، درمان، مسافرتی و حوادث می‌شود. بیمه اشخاص دارای دو نوع انفرادی و گروهی است. تمام انواع بیمه اشخاص هر دو حالت انفرادی و گروهی را دارند به جز بیمه درمان که فقط حالت گروهی را دارد و تهیه کردن آن به‌صورت انفرادی ممکن نیست.
فرضیه ایجاد بیمه‌های اشخاص، کاهش آثار اقتصادی (خطرات جانی - مالی) برای خانواده بوده است.
یکی از اهداف اصلی بیمه اشخاص، حمایت از افراد هنگام بروز مشکلات مالی است به‌طوری که پس از مرگ یا از کارافتادگی نان‌آور خانواده، درآمد مشخص و معینی برای بازماندگان جاری خواهد بود.
دیگر مزیت استفاده از بیمه‌نامه‌های اشخاص استفاده از آن به‌صورت نوعی پس‌انداز است. این بیمه‌نامه‌ها براساس شرایط می‌توانند جنبه حمایتی یا پس‌انداز داشته باشند و حتی یک منبع درآمد اضافی برای زمان پیری و از کارافتادگی شخص به حساب آیند.
پاسخ
سیدسعید حسینی منش | 1398/05/17 17:10:45 |
0 0
روزانه حوادث بیشماری در اطراف ما رخ می‌دهد و طبق قانون، هر شخصی که باعث ایجاد خسارت (جانی و مالی) برای افراد دیگر شود مسئول جبران آن است. اگر چنین شرایطی پیش آید و شما در موقعیتی قرار گیرید که مسئول یک حادثه شناخته شوید داشتن یک بیمه نامه مناسب می تواند پوشش کافی را برای شما فراهم سازد. شرکت بیمه پارسیان با ارائه انواع بیمه های مسئولیت این امکان را برای شما فراهم می سازد.
پاسخ
سمانه سلطانی | 1398/05/21 21:17:46 |
0 0
در دنیای حقوق به شخصی که بیمه‌نامه را امضا می‌کند تا اموال یا جان خودش یا شخص دیگری را بیمه کند، بیمه‌گذار و به طرف دیگر قرارداد که مسئولیت پرداخت مبلغی هنگام خسارت احتمالی بر عهده‌ا‌ش است، بیمه‌گر می‌گویند. در بیمه‌نامه‌ها معمولا موعدی برای پرداخت حق بیمه در نظر می‌گیرند که این موعد غالبا یک ماهه است.

مبلغ پرداختی با توجه به بسیاری عوامل مثل درصد ریسک و خطر و مسائل کارشناسی دیگر معین می‌شود. بیمه‌گذار باید این مبالغ را سر وقت پرداخت کند. گاهی ممکن است در قرارداد بیمه آمده باشد که به محض پرداخت اولین قسط حق بیمه، مسئولیت بیمه‌گر آغاز می‌شود. یعنی اگر بیمه‌گذار هنوز قسط اول حق بیمه را پرداخت نکرده باشد و اموالش در آتش‌سوزی یا زلزله یا … از بین برود، بیمه‌گر هیچ مسئولیتی برای جبران خسارت ندارد، چون در واقع تعهد و مسئولیتش از ابتدا آغاز نشده بود. گاهی نیز ممکن است در قرارداد شرط شود که حتی اگر یک قسط به تعویق بیفتد، بیمه‌گر می‌تواند قرارداد را برهم بزند.
پاسخ
مرتضی باغستانی | 1398/05/27 12:36:22 |
0 0
بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان


کارکنان در حین انجام کار در معرض خطر یا خطراتی قرار می‌گیرند که اجتناب ناپذیر است. در ماده ص91 قانون کار آمده است که "کلیه کارفرمایان و مسئولان واحدهای موضوع قانون کار، مکلفند بر اساس مصوبات شورای عالی حفاظت فنی برای تامین حفاظت و سلامت و بهداشت کارگران در محیط کار، وسایل و امکانات لازم را تهیه و در اختیار آنان قرار داده و چگونگی کاربرد وسایل فوق‌الذکر را به آنان بیاموزند و درخصوص رعایت مقررات حفاظتی و بهداشتی نظارت نمایند." بر اساس این ماده، در صورت وقوع حادثه‌ای که منجر به جراحت، نقص عضو و یا فوت کارکنان (اعم از استخدامی، قراردادی، روزمزد و...) شود، در بسیاری از موارد کارفرما مقصر شناخته شده و ناچار به جبران خسارت وارده و در صورت فوت پرداخت دیه خواهد بود. بیمه‌نامه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان به عنوان جانشین از طرف کارفرما جبران هزینه‌های پزشکی، غرامت فوت و نقص عضو و مطالبات سازمان تامین اجتماعی از کارفرما را بر عهده می‌گیرد.

پوششهای تکمیلی در بیمه های مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان عبارتند از:

1: دیه دوم

2: محل اقامت و ماموریت های خارج از کارگاه کارکنان

3: اماکن وابسته به کارگاه مانند رستوران، نمازخانه و ...

4: ایاب و ذهاب کارکنان ( با وسایل معین)

5: حوادث وسایل نقلیه موتوری جهت کارکنان

6 : مسئولیت پیمانکاران فرعی

7: مسئولیت مهندسین طراح، محاسب، ناظر و مشاور در قبال کارکنان

8: پرداخت غرامت فوت و نقص عضو بدون رای دادگاه

9: جبران هزینه های پزشکی کارکنان بدون اعمال تعرفه وزارت بهداشت

10: مطالبات تبصره یک ماده 66 قانون تامین اجتماعی

11: حوادث شخص بیمه گذار (کارفرما)

12: صدمات جسمانی وارد به اشخاص ثالث در محدوده تحت پوشش بیمه نامه

13: مابه التفاوت افزایش دیات

14: پرداخت غرامت دستمزد روزانه کارکنان

15: حوادث غیر مرتبط با فعالیت اصلی بیمه شده
پاسخ
ندازارع شحنه | 1399/02/28 15:40:35 |
0 0
در بسیاری از کارخانه ها یا کارگاه ها و یا حتی شرکت ها اگر که خود کار فرمایان هم نخواهند که کارگران خود را بیمه کنند نمی‌توانند چون جان این افراد اولویت دارد م هر گونه حادثه ای آنها را تهدید کند می تواند یک خانواده را از بین ببرد پس اداره بیمه کارفرما را موظف می کند که یک سری بیمه نامه هایی را که اجباری هستن را امضاء کند و حتی بعد از باز نشستگی و یا از کار افتادگی کار گران استفاده کنند و حق آنها ضایع نشود.
پاسخ
ندازارع شحنه | 1399/02/28 17:15:45 |
0 0
با توجه به هزینه های در مان سازمان بیمه یک بیمه نامه ای تحت عنوان بیمه عمر برای افراد در نظر گرفته است که افرادی که این حق بیمه را می پردازند در شرایطی که مریض باشند به هر علتی این بیمه هزینه های درمان اون فرد را می پردازد.
پاسخ
ندازارع شحنه | 1399/02/28 17:17:39 |
0 0
کارفرمایانی که جان کار گران شون در خطر است جز بیمه اجباری هستند.
پاسخ
ندازارع شحنه | 1399/02/28 17:22:03 |
0 0
همزمان با شروع فعالیت کاری که یک منبع درآمد مشخص داریم که با کم کردن هزینه ها می توانیم پولی را تحت عنوان پس انداز کنار بگذاریم.
پاسخ
زهرا ابراهیمی | 1399/03/01 12:09:53 |
0 0
19 گروهی که مشمول بیمه اجباری تامین اجتماعی می‌شوند
مشمولان بیمه اجباری
١- کسانی که در کارگاه‌ها و کارخانه‌های مشمول قانون کار مشغول به کارند و به هر عنوان در مقابل دریافت مزد، حقوق، سهم سود و سایر مزایا به درخواست کارفرما کار می‌کنند. هرگونه فعالیتی که در قبال دستمزد باشد مشمول مقررات تامین‌اجتماعی است و فرقی نمی‌کند کار موقت، پاره‌وقت، ساعتی، دائمی و... باشد.

٢- کارکنان نهادهای انقلابی از قبیل جهاد سازندگی، بنیاد شهید، نهضت سوادآموزی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و...

٣- کارکنان جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران و کمیته امداد امام خمینی (ره)

٤- کارکنان دستگاه‌های دولتی که مشمول نظام حمایتی خاص نیستند و همچنین افرادی که برای مشاغل کارگری در دستگاه‌های دولتی استخدام می‌شوند مشمول قانون تامین‌اجتماعی هستند.

٥- کارکنان پیمانکاری‌ها که در چارچوب قراردادهای کار فردی مشمول قانون کار نمی‌شوند
براساس ماده ٣٨ قانون تامین‌اجتماعی مشمول قانون تامین‌اجتماعی هستند.

٦- کلیه کارمندان پیمانی دستگاه‌های اجرائی از لحاظ برخورداری از مزایای تامین‌اجتماعی نظیر بازنشستگی، ازکارافتادگی، فوت، درمان با رعایت این قانون مشمول قانون تامین‌اجتماعی هستند.

٧- کارکنان شرکت‌های دولتی که برای مشاغل کارگری استخدام می‌شوند تابع مقررات قانون کار و تامین‌اجتماعی هستند.

٨- اتباع بیگانه که در ایران مشغول به کارند، در صورتی که در کشور خود از خدمات تامین‌اجتماعی برخوردار نباشند، براساس شرایط ماده ٥ قانون تامین‌اجتماعی مشمول مقررات این قانون می‌شوند (اتباع بیگانه کشورهای پیوسته به مقاوله‌نامه شماره ١٩ سازمان بین‌المللی کار مشمول حوادث ناشی از کار می‌شوند).

٩- کارکنان شرکت مخابرات ایران، شرکت ملی فولاد، سازمان بنادر و کشتیرانی، شرکت ملی صنایع ایران و شرکت سهامی تهیه و توزیع علوفه براساس قرارداد خاص مشمول مقررات تامین‌اجتماعی هستند.

١٠- باغداری و فعالیت‌های مرتبط با امور کشاورزی شامل تولید و پرورش ماکیان، کلیه فعالیت‌های مربوط به باغات مرکبات، خرما، پسته، چای، برنج و.. کلیه فعالیت‌های مربوط به شیلات و صنعت نوغان، پرورش ماهی، زنبورعسل و کرم ابریشم، کارکنان شاغل در باغات میوه، انواع نباتات، اشجار، پرورش گل و گیاهان زینتی و...

١١- دامداران بر اساس ماده ٧ قانون تامین‌اجتماعی از اول مردادماه ١٣٦٤ مشمول مقررات تامین‌اجتماعی قرار گرفته‌اند.

١٢- کارکنان مطبوعات بر اساس بخشنامه ٣١٥ فنی

١٣- کارکنان شاغل در واحدهای صنفی

١٤- کلیه کارکنان سازمان‌های مناطق آزاد تجاری- صنعتی

١٥- کارکنان شهرداری‌ها (به غیر از تهران)

١٦- کلیه کارکنان دفاتر اسناد رسمی

١٧ - قالیبافان، بافندگان فرش و شاغلان صنایع‌دستی

١٨- کارگران ساختمانی بر اساس قانون بیمه اجباری کارگران ساختمانی

١٩- رانندگان وسایط نقلیه عمومی بین‌شهری و درون‌شهری
پاسخ
سپیده دهقان | 1399/03/05 21:53:14 |
0 0
با رصد کردن روزانه محتوای ارائه شده، در جریان آخرین رخدادها و سیر موضوعات مرتبط قرار گرفته و برای تصمیم گیری و مدیریت ریسک های احتمالی در زمینه موضوعات بیمه ای در جهت موفقیت مالی و شغلی خود گام بردارید. در قسمت مروری برعناوین مهم خبری، کلیه رویدادهای خبری مرتبط و به تفکیک هر ماه ارائه شده است. "
پاسخ
سپیده دهقان | 1399/03/05 21:55:06 |
0 0
بیمه اشخاص یکی از ابزار های موجود جهت مقابله با اثرات مالی ناشی از حوادث گوناگون و ناگوار می باشد. بیمه اشخاص خود شامل بیمه عمر، درمان، مسافرتی و حوادث می‌شود. نوع دیگری از انواع بیمه، بیمه مسئولیت بوده که به تناسب کسب و کارها و فعالیت های متنوعی که در جامعه وجود دارد، گسترده و استفاده می شود. مهم ترین تضمین بیمه گر در این نوع از بیمه، جبران خسارت های مالی و جانی در حوزه مسئولیت های مدنی بیمه گذار می باشد.
پاسخ
فاطمه پورقاسمی | 1399/04/24 20:00:07 |
0 0
در بیمه مشاغل آزاد شما حق ‌دارید نوع بیمه و خدمات موردنظر خود را انتخاب کنید! درصورتی‌که در بیمه اجباری همه خدمات و تعهدات که در چارچوب قانون به بیمه‌شده، ارائه می‌شود مانند انواع مستمری و درمان و… حق بیمه در حرف و مشاغل آزاد شامل ۱۸% و سرانه درمان هست. ولی در بیمه اجباری همه خدمات با پرداخت ۳۰% از حقوق ارائه می‌شود
پاسخ
فاطمه پورقاسمی | 1399/04/24 20:08:17 |
0 0
بهترین زمان برای شروع پس انداز، هنگامی است که شما هنوز در چند دهه قبل از اینکه قصد بازنشستگی را داشته باشید، هستید؛ به این معنی که زمان بیشتری برای جمع آوری پول دارید. هرچه زودتر شروع به این کار کنید، میزان کمتری پول باید کنار بگذارید
پاسخ
فاطمه پورقاسمی | 1399/04/24 20:11:17 |
0 0
مهمترین تفاوت اجباری با بیمه‌های خویش‌فرما، همانگونه که از اسم این نوع بیمه مشخص است، به اجباری بودن آن بازمیگردد.این خصوصیت برای بیمه‌های اجباری دارای تبعات و نتایج خاصی است، به نحوی که برای احراز آن فقط وجود رابطه کاری و اشتغال فرد در کارگاه کافی است، حتی اگر حق‌بیمه توسط کارفرما پرداخت نشود.
پاسخ
محمدعلی حسنی پورجعفرآباد | 1399/04/29 13:36:20 |
0 0
تمام کسانی که در قبال دریافت حقوق و دستمزد در شرکت‌ها، کارگاه‌ها و… کار می‌کنند و مشمول قانون کار می‌شوند.
در بیمه مشاغل آزاد شما حق ‌دارید نوع بیمه و خدمات موردنظر خود را انتخاب کنید! درصورتی‌که در بیمه اجباری همه خدمات و تعهدات که در چارچوب قانون به بیمه‌شده، ارائه می‌شود مانند انواع مستمری و درمان و… حق بیمه در حرف و مشاغل آزاد شامل ۱۸% و سرانه درمان هست. ولی در بیمه اجباری همه خدمات با پرداخت ۳۰% از حقوق ارائه می‌شود.
پاسخ
محمدعلی حسنی پورجعفرآباد | 1399/04/29 13:44:37 |
0 0
ساده زمانی:در این شکل از بیمه‌ عمر، پوشش بیمه‌ برای مدت معینی ارائه می‌شود. در این مدت معین، بیمه‌گذار تحت پوشش‌هایی قرار خواهد گرفت که هنگام عقد قرارداد انتخاب کرده است. مدت قرارداد را نیز بیمه‌گذار طبق توافق با شرکت بیمه مشخص می‌کند.
تمام عمر:در این نوع بیمه‌نامه بیمه‌گر متعهد می‌شود که در صورت فوت بیمه‌شده به هرعلت (چه فوت طبیعی و چه فوت بر اثر حادثه) در هر زمان، سرمایه ذکرشده در بیمه‌نامه را به بازماندگان وی بپردازد. مدت این قرارداد نامحدود است و تنها با فوت بیمه شده و پس از پرداخت سرمایه به ذی‌نفعان پایان می‌یابد.
عمر مانده بدهکار:در این شکل از بیمه عمر، سرمایه بیمه با گذشت زمان کاهش می‌یابد
بیمه سرمایه گزاری:مهم‌ترین آنها دریافت اندوخته، دریافت مستمری بازنشستگی و سرمایه فوت است.
پاسخ
محمدعلی حسنی پورجعفرآباد | 1399/04/29 13:47:16 |
0 0
فکر نکنید بعدا پس‌انداز را شروع خواهید کرد و اینکار را به تاخیر نیندازید. هرچقدر سن‌تان بالاتر رود، روی ریل افتادن برایتان سخت‌تر می‌شود. هر بزرگسال که درآمد دارد باید از همین الان به فکر تشکیل سرمایه بازنشستگی باشد. نباید گذاشت افرادی که از شما جوان‌تر هستند پس‌انداز بازنشستگی را به تاخیر اندازند، اگر الان شروع به پس‌انداز کنید، زمان به نفع شما خواهدبود
پاسخ
محمدعلی حسنی پورجعفرآباد | 1399/04/29 13:50:04 |
0 0
بیمه اجباری شامل تمامی مشمولین قانون کار و کسانی است که در قبال دریافت مزد و حقوق در کارگاه‌ها، کارخانه ها و شرکت‌ها مشغول به کارند
بیمه اختیاری برای کسانی است که تحت پوشش بیمه خاصی نیستند. متقاضی این نوع بیمه، مستقیما با مراجعه به شعب سازمان تامین اجتماعی خواهان انعقاد قرارداد بیمه اختیاری می‌شود و موظف است خود حق بیمه را در زمان تعیین شده پرداخت کند.
پاسخ
ارزو پوراکبرزاده | 1399/04/29 21:06:27 |
0 0
سلام
بیمه مسئولیت:به‌طور کلی اگرچه بیمه مسئولیت، تأمینی برای اشخاص ثالث در قبال مخاطرات ناشی از فعالیت و زیست بیمه شونده می‌باشد، اما بیمه‌گذار با توجه به جبران خسارت از سوی بیمه‌گر (شرکت بیمه) آرامش و اطمینان خاطری در زمان فعالیت خود، کسب خواهد نمود.

زیر شاخه‌های بیمه مسئولیت عبارتند از: بیمه مسئولیت عمومی، بیمه مسئولیت حرفه‌ای، بیمه مسئولیت تولیدکنندگان و بیمه مسئولیت کارفرما در مقابل کارکنان، بیمه مسئولیت آتش سوزی، بیمه مسئولیت جامع شهرداری، بیمه مسئولیت جامع شهرداری، بیمه مسئولیت تابلوهای تبلیغاتی، بیمه مسئولیت حیوانات خانگی، بیمه مسئولیت مستأجر در قبال موجر .
بیمه اشخاص:هدف از بیمه ‏های اشخاص، مانند بیمه ‏های اموال و مسئولیت، تأمین آرامش خاطر برای بیمه‏گذار است. ولی دو ویژگی، این نوع بیمه را از بیمه‏های دیگر متمایز می‏سازد؛ نخست آنکه حوادثی را شامل می‏شود که به طور مستقیم به شخص انسان مربوط می‏شود؛ مانند فوت، بازماندگی، حوادث بدنی و بیماری‏ها. دوم آنکه حوادث مورد نظر، همواره جنبه خسارتی ندارند؛ مانند زنده ماندن بیمه شده در پایان مدت معین. لذا گفته می‏شود، بیمه‏های اشخاص بر خلاف بیمه‏های خسارتی، خصلت غرامتی ندارند و پیرو اصل غرامت نیستند.



بیمه‏ های اشخاص به پنج دسته اصلی تقسیم می‏شوند.
۱. بیمه‏ های عمر.
۲. بیمه‏ های مستمری.
۳. بیمه‏ های حوادث.
۴. بیمه‏ های درمانی.
۵. بیمه‏ های بازنشستگی.
پاسخ
Fatemeh shayegh | 1399/04/31 09:40:40 |
0 0
0 0
سلام
بیمه مسئولیت:به‌طور کلی اگرچه بیمه مسئولیت، تأمینی برای اشخاص ثالث در قبال مخاطرات ناشی از فعالیت و زیست بیمه شونده می‌باشد، اما بیمه‌گذار با توجه به جبران خسارت از سوی بیمه‌گر (شرکت بیمه) آرامش و اطمینان خاطری در زمان فعالیت خود، کسب خواهد نمود.

زیر شاخه‌های بیمه مسئولیت عبارتند از: بیمه مسئولیت عمومی، بیمه مسئولیت حرفه‌ای، بیمه مسئولیت تولیدکنندگان و بیمه مسئولیت کارفرما در مقابل کارکنان، بیمه مسئولیت آتش سوزی، بیمه مسئولیت جامع شهرداری، بیمه مسئولیت جامع شهرداری، بیمه مسئولیت تابلوهای تبلیغاتی، بیمه مسئولیت حیوانات خانگی، بیمه مسئولیت مستأجر در قبال موجر .
بیمه اشخاص:هدف از بیمه ‏های اشخاص، مانند بیمه ‏های اموال و مسئولیت، تأمین آرامش خاطر برای بیمه‏گذار است. ولی دو ویژگی، این نوع بیمه را از بیمه‏های دیگر متمایز می‏سازد؛ نخست آنکه حوادثی را شامل می‏شود که به طور مستقیم به شخص انسان مربوط می‏شود؛ مانند فوت، بازماندگی، حوادث بدنی و بیماری‏ها. دوم آنکه حوادث مورد نظر، همواره جنبه خسارتی ندارند؛ مانند زنده ماندن بیمه شده در پایان مدت معین. لذا گفته می‏شود، بیمه‏های اشخاص بر خلاف بیمه‏های خسارتی، خصلت غرامتی ندارند و پیرو اصل غرامت نیستند.



بیمه‏ های اشخاص به پنج دسته اصلی تقسیم می‏شوند.
۱. بیمه‏ های عمر.
۲. بیمه‏ های مستمری.
۳. بیمه‏ های حوادث.
پاسخ
Fatemeh shayegh | 1399/04/31 10:36:20 |
0 0
0 0
سلام
بیمه مسئولیت:به‌طور کلی اگرچه بیمه مسئولیت، تأمینی برای اشخاص ثالث در قبال مخاطرات ناشی از فعالیت و زیست بیمه شونده می‌باشد، اما بیمه‌گذار با توجه به جبران خسارت از سوی بیمه‌گر (شرکت بیمه) آرامش و اطمینان خاطری در زمان فعالیت خود، کسب خواهد نمود.

زیر شاخه‌های بیمه مسئولیت عبارتند از: بیمه مسئولیت عمومی، بیمه مسئولیت حرفه‌ای، بیمه مسئولیت تولیدکنندگان و بیمه مسئولیت کارفرما در مقابل کارکنان، بیمه مسئولیت آتش سوزی، بیمه مسئولیت جامع شهرداری، بیمه مسئولیت جامع شهرداری، بیمه مسئولیت تابلوهای تبلیغاتی، بیمه مسئولیت حیوانات خانگی، بیمه مسئولیت مستأجر در قبال موجر .
بیمه اشخاص:هدف از بیمه ‏های اشخاص، مانند بیمه ‏های اموال و مسئولیت، تأمین آرامش خاطر برای بیمه‏گذار است. ولی دو ویژگی، این نوع بیمه را از بیمه‏های دیگر متمایز می‏سازد؛ نخست آنکه حوادثی را شامل می‏شود که به طور مستقیم به شخص انسان مربوط می‏شود؛ مانند فوت، بازماندگی، حوادث بدنی و بیماری‏ها. دوم آنکه حوادث مورد نظر، همواره جنبه خسارتی ندارند؛ مانند زنده ماندن بیمه شده در پایان مدت معین. لذا گفته می‏شود، بیمه‏های اشخاص بر خلاف بیمه‏های خسارتی، خصلت غرامتی ندارند و پیرو اصل غرامت نیستند.



بیمه‏ های اشخاص به پنج دسته اصلی تقسیم می‏شوند.
۱. بیمه‏ های عمر.
۲. بیمه‏ های مستمری.
۳. بیمه‏ های حوادث.
۴. بیمه‏ های درمانی.
۵. بیمه‏ های بازنشستگی.
پاسخ
Fatemeh shayegh | 1399/04/31 10:37:17 |
0 0
0 0
سلام
بیمه مسئولیت:به‌طور کلی اگرچه بیمه مسئولیت، تأمینی برای اشخاص ثالث در قبال مخاطرات ناشی از فعالیت و زیست بیمه شونده می‌باشد، اما بیمه‌گذار با توجه به جبران خسارت از سوی بیمه‌گر (شرکت بیمه) آرامش و اطمینان خاطری در زمان فعالیت خود، کسب خواهد نمود.

زیر شاخه‌های بیمه مسئولیت عبارتند از: بیمه مسئولیت عمومی، بیمه مسئولیت حرفه‌ای، بیمه مسئولیت تولیدکنندگان و بیمه مسئولیت کارفرما در مقابل کارکنان، بیمه مسئولیت آتش سوزی، بیمه مسئولیت جامع شهرداری، بیمه مسئولیت جامع شهرداری، بیمه مسئولیت تابلوهای تبلیغاتی، بیمه مسئولیت حیوانات خانگی، بیمه مسئولیت مستأجر در قبال موجر .
بیمه اشخاص:هدف از بیمه ‏های اشخاص، مانند بیمه ‏های اموال و مسئولیت، تأمین آرامش خاطر برای بیمه‏گذار است. ولی دو ویژگی، این نوع بیمه را از بیمه‏های دیگر متمایز می‏سازد؛ نخست آنکه حوادثی را شامل می‏شود که به طور مستقیم به شخص انسان مربوط می‏شود؛ مانند فوت، بازماندگی، حوادث بدنی و بیماری‏ها. دوم آنکه حوادث مورد نظر، همواره جنبه خسارتی ندارند؛ مانند زنده ماندن بیمه شده در پایان مدت معین. لذا گفته می‏شود، بیمه‏های اشخاص بر خلاف بیمه‏های خسارتی، خصلت غرامتی ندارند و پیرو اصل غرامت نیستند.



بیمه‏ های اشخاص به پنج دسته اصلی تقسیم می‏شوند.
۱. بیمه‏ های عمر.
۲. بیمه‏ های مستمری.
۳. بیمه‏ های حوادث.
۴. بیمه‏ های درمانی.
۵. بیمه‏ های بازنشستگی. ....
پاسخ
Fatemeh shayegh | 1399/04/31 10:38:19 |
0 0
0 0
سلام
بیمه مسئولیت:به‌طور کلی اگرچه بیمه مسئولیت، تأمینی برای اشخاص ثالث در قبال مخاطرات ناشی از فعالیت و زیست بیمه شونده می‌باشد، اما بیمه‌گذار با توجه به جبران خسارت از سوی بیمه‌گر (شرکت بیمه) آرامش و اطمینان خاطری در زمان فعالیت خود، کسب خواهد نمود.

زیر شاخه‌های بیمه مسئولیت عبارتند از: بیمه مسئولیت عمومی، بیمه مسئولیت حرفه‌ای، بیمه مسئولیت تولیدکنندگان و بیمه مسئولیت کارفرما در مقابل کارکنان، بیمه مسئولیت آتش سوزی، بیمه مسئولیت جامع شهرداری، بیمه مسئولیت جامع شهرداری، بیمه مسئولیت تابلوهای تبلیغاتی، بیمه مسئولیت حیوانات خانگی، بیمه مسئولیت مستأجر در قبال موجر .
بیمه اشخاص:هدف از بیمه ‏های اشخاص، مانند بیمه ‏های اموال و مسئولیت، تأمین آرامش خاطر برای بیمه‏گذار است. ولی دو ویژگی، این نوع بیمه را از بیمه‏های دیگر متمایز می‏سازد؛ نخست آنکه حوادثی را شامل می‏شود که به طور مستقیم به شخص انسان مربوط می‏شود؛ مانند فوت، بازماندگی، حوادث بدنی و بیماری‏ها. دوم آنکه حوادث مورد نظر، همواره جنبه خسارتی ندارند؛ مانند زنده ماندن بیمه شده در پایان مدت معین. لذا گفته می‏شود، بیمه‏های اشخاص بر خلاف بیمه‏های خسارتی، خصلت غرامتی ندارند و پیرو اصل غرامت نیستند.
پاسخ
Fatemeh shayegh | 1399/04/31 10:39:16 |
0 0
0 0
سلام
بیمه مسئولیت:به‌طور کلی اگرچه بیمه مسئولیت، تأمینی برای اشخاص ثالث در قبال مخاطرات ناشی از فعالیت و زیست بیمه شونده می‌باشد، اما بیمه‌گذار با توجه به جبران خسارت از سوی بیمه‌گر (شرکت بیمه) آرامش و اطمینان خاطری در زمان فعالیت خود، کسب خواهد نمود.

زیر شاخه‌های بیمه مسئولیت عبارتند از: بیمه مسئولیت عمومی، بیمه مسئولیت حرفه‌ای، بیمه مسئولیت تولیدکنندگان و بیمه مسئولیت کارفرما در مقابل کارکنان، بیمه مسئولیت آتش سوزی، بیمه مسئولیت جامع شهرداری، بیمه مسئولیت جامع شهرداری، بیمه مسئولیت تابلوهای تبلیغاتی، بیمه مسئولیت حیوانات خانگی، بیمه مسئولیت مستأجر در قبال موجر .
بیمه اشخاص:هدف از بیمه ‏های اشخاص، مانند بیمه ‏های اموال و مسئولیت، تأمین آرامش خاطر برای بیمه‏گذار است. ولی دو ویژگی، این نوع بیمه را از بیمه‏های دیگر متمایز می‏سازد؛ نخست آنکه حوادثی را
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نادر گندمکار |   1399/05/03 20:26:25   |
0     0
اشخاصی را که متحمل لطمه، زیان یا حادثه ناخواسته ای شده اند قادر می سازد که پیامدهای این وقایع ناگوار را جبران کنند از این رو بیمه را نوعی مدیریت ریسک در نظر می گیرند آگاهی و آگاهی بخشی در ارتباط با انواع بیمه ها جهت مدیریت ریسک از ابعاد مهم سواد مالی والزامات وضروریات امروز است. این گزارش ویژه به مروری بر تازه های منتشر شده در رسانه های معتبر کشور در ارتباط با بیمه ها پرداخته و یک "گنجینه خبر" در ارتباط با موضوع ایجاد شده است. با رصد کردن روزانه محتوای ارائه شده، در جریان آخرین رخدادها و سیر موضوعات مرتبط قرار گرفته و برای تصمیم گیری و مدیریت ریسک های احتمالی در زمینه موضوعات بیمه ای در جهت موفقیت مالی و شغلی خود گام بردارید. در قسمت مروری برعناوین مهم خبری، کلیه رویدادهای خبری مرتبط و به تفکیک هر ماه ارائه شده است. "هوای بازار " را داشته باشید تا بهترین فرصت ها را انتخاب کنید







مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/01/31:
بیمه عمر چیست و برای چه کسانی مناسب است؟
محاسبه بیمه عمر
نسبت خسارت بیمه شخص ثالث ۷.۱۱ درصد کاهش یافت
پاسخ بیمه مرکزی به پرسش رایج در خصوص نحوه محاسبه حق بیمه شخص ثالث
چرا نرخ بیمه شخص ثالث خودروها متفاوت است؟
شیوع ویروس کرونا فروش بیمه‌نامه‌های آتش سوزی و مسئولیت را کم کرد
5هزار میلیارد تومان به صندوق بیمه بیکاری اختصاص یافت
پرداخت بیمه بیکاری به بیکارشدگان کرونا/کارگران ساختمانی، قالیبافان و رانندگان تاکسی مشمول نیستند
شرایط دریافت مقرری برای کارکنان اخراجی
بیمه‌گذاران شخص ثالث نگران دریافت‌نکردن کد یکتا نباشند
تراز درآمد و خسارت شرکت‌های بیمه از حق بیمه شخص ثالث، منفی شد
7752نفر برای دریافت بیمه بیکاری ناشی از کرونا در استان تهران ثبت نام کردند
توضیحات دژپسند درباره افزایش ۲۵ درصدی نرخ بیمه شخص ثالث
جزئیات ثبت نام و دریافت بیمه بیکاری






مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/12/29:
۱۴ ریال خسارت به ازای هر ۱۰۰ ریال حق بیمه ثالث پرداخت می‌شود
​دستورالعمل اداری ‎ثبت درخواست بیمه بیکاری الکترونیکی تدوین شد
ضرورت بیمه عمر و حوادث دستیاران مشغول در بخش‌های پرخطر
میزان حق بیمه شخص ثالث موتورسیکلت یکی از دلایل عدم رغبت به خرید بیمه است
ثبت درخواست بیمه بیکاری کارگران غیر حضوری شد
سهیمه پذیرش متقاضیان بیمه قالیبافان به ۵۰ درصد رسیده است
بیمه شخص ثالث آنلاین شد
پوشش بیمه مکمل نیروهای مسلح بدون سقف اس






مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/10/30:
هفته آینده بدهی سازمان تامین اجتماعی به بیمه‌ها صفر می‌شود
حذف بیمه قالیبافان صنعت فرش را تهدید می‌کند
مهلت خودروها و موتورسیکلت‌های فاقد بیمه ثالث تا پایان سال
بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه داروی بیماران سرطانی را پرداخت می‌کند
ردیف بودجه مشخص برای بیمه هنرمندان اختصاص میابد
کارنامه نظام در حوزه بیمه قابل قبول است/ ضرورت توجه بیشتر به بیمه عمر و مسئولیت
خدمات روانشناختی با پوشش بیمه در سبد خانواده‌ها قرار می‌گیرد
شرکت‌های بیمه‌ای از ارائه خدمات دندانپزشکی دوری می‌کنند
نابسامانی بیمه کارگران ساختمانی/قطع ووصل به بهانه برخی سودجویی‌ها
نگاه سرد صنعت بیمه به مربیان آموزشگاه‌های رانندگی/۲۶ هزار مربی رانندگی فاقد بیمه‌نامه هستند
پرداخت ۳ میلیارد تومان برای کمک به جان‌باختگان و مصدومان حادثه کرمان
کمک سه میلیارد تومانی بیمه مرکزی به کشته شدگان حادثه کرمان
۲۴درصد روستاییان بوکان زیرپوشش بیمه اجتماعی قرار دارند
بدهی تامین اجتماعی بابت بیمه تکمیلی تسویه شده است
مردم در بیمه‌های عمر سرمایه‌گذاری کنند
جزئیات بیمه تکمیلی جدید فرهنگیان
زنان خانه‌دار مستمری بگیر می‌شوند
ورزشکاران برای بیمه درمانی خانواده‌هایشان با چالش روبرو هستند
حق بیمه عمر سال ۲۰۱۸ کره جنوبی به ۱۰۴ میلیارد دلار رسید
بیمه دانشجویی با کارت دانشجویی









مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/9/30:
اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای بهبود شرایط بیمه تکمیلی فرهنگیان
۷.۹ درصد مردم بیمه نیستند/ وضعیت هزینه های کمرشکن
۷۰۰۰ فعال قرآنی در کشور از خدمات بیمه ای بهره مند هستند
مشکلات بیمه ملوانان و صیادان رفع شود
بیمه ۱۰ هزار فعال قرآنی با کمبود اعتبار روبروست
پایان پرونده بیمه زندگی با اخذ مالیات بر ارزش افزوده
بیمه نکردن کارگران خسارت‌های سنگین به کشور تحمیل می‌کند
ریز تا درشت بیمه شخص ثالث
۲۴ نفر از هنرمندان صنایع‌دستی ایلام بیمه شدند








مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/8/30:
تایید اینترنتی نسخ بیمه سلامت مشکلی ندارد
۱۰۳ هزار مستمری بگیر تحت پوشش بیمه روستایی و عشایری هستند
همپوشانی ۱۵ درصد از بیمه ها در مازندران
رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی خبرداد؛ تعهدات بیمه درمانی بازنشستگان ۱۵ درصد افزایش یافته است
دفاتر پیشخوان مردم را در استفاده از پوشش بیمه راهنمایی می‌کنند
بیمه فوتبالیست‌ها و دانش آموزان در مصر اجباری شد
دهک یک تا سه به صورت رایگان از خدمات بیمه سلامت برخوردار می شوند
بیمه شخص ثالث راننده محور از ابتدای سال آینده اجرایی می‌شود
دولت پول بیمه قالیبافان را نپرداخت
بیمه‌ "پرستاری در منزل" برای ۵ بیماری شایع
شبکه فروش صنعت بیمه ۷هزار نماینده عمر در سال۹۷ جذب کرد








مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/7/30:
افراد فاقد پوشش بیمه‌ای برای بیمه درمانی مراجعه کنند
غفلت عشایر از مزایای بیمه
نرخ بیمه اربعین برای هر نفر هزار تومان کاهش یافت
مشترکین گاز طبیعی کردستان تحت پوشش بیمه حوادث هستند








مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/6/31:
جمعیت ورزشکاران بیمه شده در خراسان رضوی ۸۰ درصد افزایش یافت
پوشش بیمه‌ای زائران اربعین حسینی از ۵ کیلومتری مرز آغاز می‌شود

وضعیت بیمه‌ای کارگران مختومه می‌شود

پرستاران برای بیمه و بازنشستگی خود سردرگم هستند

بیمه درمان اعتیاد طی چندروز آینده به معتادان تعلق می‌گیرد

تشریح جزئیات پرداخت یارانه بیمه سلامت/ تقسیم بندی سهم دهک ها

شرایط «کفالت» پدر و مادر در تامین اجتماعی

چتر حمایت بیمه بر سر محیط بانان/۳۰۰ نفر بیمه شدند

۵ هزار هنرمند مشکل بیمه‌ای دارند

۶۰۰ نفر از عشایر فاقد هرگونه بیمه هستند

بیمه‌های تکمیلی در حوزه بیمه سلامت قرار گیرند









مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/5/31:
جزییات حذف ۱۰ درصد اضافه بیمه شخص ثالث تاکسی‌ها

شرایط بیمه و دریافت حقوق بازنشستگی زنان خانه‌دار

بیمه اجباری تاکسی ها کاهش پیدا می کند

کارفرمایان از پرداخت حق بیمه معاف می‌شوند

۳.۵ میلیون کارگر بدون قرارداد و بیمه داریم

۹ میلیون کارگر ایرانی دارای بیمه اجباری هستند

کارگران ساختمانی که حق بیمه می‌دهند در سامانه رفاهی ثبت نام کنند

کنترل و رصد مشمولان بیمه «کارگران ساختمانی»/احتمال حذف ۳۰ درصد از فهرست قدیم

۲۶۰ هزار کارگر ساختمانی ظرفیت خالی بیمه داریم

بیمه دانشجویان برای اعزام به اردوی جهادی الزامی است









مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/4/31:
خدمات رایگان بیمه برای هنرمندان سیل‌زده به مدت دوسال

یاد داشت آموزشی: آشنایی با مسئولیت افراد در پرداخت حق بیمه

دولت مکلف به بیمه محیط بانان و جنگل بانان شد









مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/3/31:
تشکیل بیمه زندگی باران با هدف افزایش ضریب نفوذ بیمه زندگی در کشور

بیمه‌ها عمل جراحی‌ مبتلایان اختلال هویت جنسیتی را «زیبایی» محسوب می‌کنند!

سرانجام «بیمه درمان اعتیاد» اعتیاد معتاد

بیمه اقشار جدید بدون طلب بودجه از دولت

بیمه ها از پوشش هزینه های پیوند خودداری می کنند

شرایط «بیمه دانشجویان» تامین اجتماعی اعلام شد

بیمه تامین اجتماعی،دغدغه اصلی کارگران ساختمانی











مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/02/31
بیمه ها از پوشش هزینه های پیوند خودداری می کنند

مشکل بیمه زنان شاغل در بخش خانگی حل می‌شود

پارسال ۱۸ هزار نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری اشتغال مجدد پیدا کردند

نحوه برقراری «بیمه بیکاری» برای کارگران خسارت دیده از سیل گلستان

اجرای کشوری پوشش بیمه ای خدمات پرستاری در منزل تا یک ماه آینده

جزئیات حق بیمه شخص ثالث خودروهای سواری در سال ۹۸+جدول











مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/1/31:
کارگران آسیب دیده در سیل بیمه بیکاری می‌گیرند

صدور بیمه نامه المثنی برای سیل زدگان گلستان

پرداخت مقرری بیمه بیکاری به تمام کارگران بیکار شده ناشی از سیل

ایرانی هایی که هنوز بیمه ندارند/ ماجرای ۱۱ میلیون بیمه شده

بیمه شدگان بیمه سلامت در مناطق سیل زده نگران دفترچه بیمه نباشند











مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/12/29:
افراد مجهول الهویه از پوشش بیمه بستری برخوردار می‌شوند

پرداخت بزرگترین‌ بیمه‌نامه جامع عمر و پس‌انداز در ایران

امسال بیش از ٢١ میلیون خودرو کد یکتا در بیمه نامه شخص ثالث دریافت کرده‌اند

۲۴۰۰ نفراز رانندگان کرمانی تحت پوشش بیمه هستند

ارائه خدمات بستری بدون دفترچه بیمه در ۶۰۵ بیمارستان دولتی

ضوابط بیمه سلامت برای خانواده شهدا، جانبازان و مددجویان

بودجه ۳۰۰ میلیارد تومانی برای پوشش بیمه زنان سرپرست خانوار تصویب شد

قالیبافان دارای صندوق کارگزاری تخصصی بیمه شدند

رنج مضاعف بیماری بر بیماران با عدم کارایی دفترچه درمانی

پوشش بیمه‌ای نیازمندان بدون محدودیت انجام می‌شود

۱۶۰ هزار نفر از زنان خانه‌دار تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گرفتند

راهکارهایی برای کاهش وابستگی بیمه‌های تکمیل درمان به دولت

عدم تخصیص بودجه بیمه سلامت از آذرماه

۲۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بیمه تاکسیرانان اختصاص یافت

ناجیان غریق بیمه مسئولیت مدنی می‌شوند

ضریب نفوذ بیمه زندگی را به ۳.۵درصد می‌رسانیم

صندوق توسعه ملی ۴ هزار میلیارد تومان به بیمه سلامت اختصاص داد











مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/11/30:
عوارض پرداختی صنعت بیمه به ناجا و وزارت بهداشت، ۱.۵ برابر سود بیمه‌گران بوده است

۳۲ هزار نفر تهرانی تحت پوشش بیمه روستایی هستند

نرخ بیمه شخص ثالث ۲۶ درصد کمتر از بهای واقعی آن است

جزئیاتی تازه از بیمه‌های جدید شخص ثالث

رانندگان حمل و نقل عمومی از بیمه‌های تکمیل درمان و شخص ثالث برخوردار می‌شوند

کارگران ایرانی و خارجی در مناطق آزاد باید بیمه شوند

بیمه هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی تامین اعتبار شد

قالیبافان روستایی و عشایری بدون هیچ محدودیتی بیمه اجتماعی می‌شوند

اعلام جزئیات بیمه‌های جدید شخص ثالث/ پول اضافه نمی‌گیریم









مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/10/30:
شرایط پوشش بیمه ایرانیان اعلام شد

رفع همپوشانی بیمه‌ای با اتمام اعتبار دفترچه‌ها

بیمه‌شدگان مشاغل سخت و زیان آور با ۲۰ یا ۲۵ سال کار بازنشسته می‌شوند

حذف ردیف «بیمه اعتیاد» در لایحه بودجه ۹۸

واریز بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان از ۵۰۰ میلیون یورو به حساب بیمه سلامت

وضعیت بیمه تکمیلی ایثارگران بازنشسته آموزش و پرورش همچنان بلاتکلیف است

بهانه‌های بی‌پایان/یک روز همراه با بیماران در مراکز بیمه‌ای پایتخت

بودجه بیمه سلامت را واقعی ببینید

راه اندازی مجتمع تخصصی بیمه‌های زندگی بیمه آسیا

سیاست ریاکارانه دفترچه دست مردم دادن و آنها را به بیمارستان راه ندادن

شرایط و میزان پرداختی بیمه سلامت برای "سمعک"

شرکت‌های کوچک بیمه توان پرداخت عوارض سال ۹۸ را ندارند

تغییر دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه برای مشاغل آزاد

گام‌های اولیه معاونت علمی برای صدور بیمه‌نامه محصولات دانش‌بنیان/عملیاتی‌شدن بیمه مسئولیت









مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/9/30:
آخرین مهلت «حذف و اضافه» بیمه تکمیلی بازنشستگان
بیمه سلامت هزینه درمان معتادان بی بضاعت کشور را تامین می کند
۶.۵میلیون نفر بیمه ندارند
جایگاه بیمه‌های تکمیلی در چرخه درمان کجاست؟

بیمه مرکزی آیین نامه اعطای نمایندگی فروش بیمه زندگی را ابلاغ کرد

قالیبافان با پرداخت ۶۰۰ هزار تومان خود را بیمه کنند

تخصیص ۵۰۰ میلیون یورو به بیمه سلامت کشور

کارگران از چه روزی باید بیمه شوند؟
کارگران و مشکلی به نام لیست بیمه








مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/8/30:
چتر کوچک بیمه برای آزمایش‌های ژنتیک

هزینه باور نکردنی هر ثانیه سازمان بیمه سلامت

بیمه سلامت، خدمات اقامتی معتادان را پوشش نمی دهد

90 درصد بیمه شدگان اتباع خارجی تامین اجتماعی افغان هستند

پوشش بیش از ۴۲میلیون نفر در سازمان تامین اجتماعی

سرانه ۸۵ درصد افراد بیمه سلامت را دولت پرداخت می کند

حذف دفترچه‌های کاغذی تغییری در خدمات بیمه سلامت ایجاد نمی‌کند

گام جدی صنعت بیمه در مسیر الکترونیکی‌سازی

۴۰ میلیون ایرانی تحت بیمه سلامت هستند

قرارداد بیمه تکمیل درمان صحافان با شرکت بیمه دولتی تمدید نشد

دفترچه بیمه سلامت حذف می‌شود

گام‌های اولیه معاونت علمی برای صدور بیمه‌نامه محصولات دانش‌بنیان/عملیاتی‌شدن بیمه مسئولیت









مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/7/30:
افزایش ۱۵ درصدی هزینه های بیمه درمان تا ماه‌های آینده

سالانه ۱۹۵میلیون بار مراجعه به ارائه دهندگان خدمات بیمه سلامت

پرداخت‌های بیمه سلامت در سال ۹۷ به روز می‌شوند

حذف ۸۰هزار همپوشانی بیمه‌ای توسط سازمان نیروهای مسلح

امکان پرداخت حق بیمه اینترنتی برای زنان خانه دار فراهم شد

مزایای بیمه‌ عمر در ایران هنوز شناخته شده نیست

دختران مجرد مشمول بیمه زنان خانه دار هستند

وضعیت پوشش بیمه ای داروی«اسپینرازا» برای کودکان SMA

جزئیات صدور مجوزهای بیمه در مجمع عمومی سالیانه

بخشنامه بیمه شاغلین در کسب و کارهای فضای مجازی صادر شد

توسعه بیمه‌های زندگی برای حمایت از اقشار آسیب پذیر/کاهش تخلفات باصدور کد یکتا

235 هزار کارگر زیر پوشش چتر بیمه بیکاری

توسعه بیمه‌های زندگی برای حمایت از اقشار آسیب پذیر/کاهش تخلفات باصدور کد یکتا

بخشنامه بیمه شاغلین در کسب و کارهای فضای مجازی صادر شد

چتر امنیت بیمه‌ای با افزایش توانمندی گسترده می‌شود









مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/6/31:
بیمه‌ها به کمک معلولان بیایند

تسهیل ارائه خدمات تامین اجتماعی به ایرانیان خارج از کشور

بایدها و نبایدها در بازاریابی‌های خیابانی بیمه عمر

پرداخت غرامت بیمه بین المللی به خانواده های سانچی کلید خورد

تعهدات بیمه عمر واقعی است؟

بیمه‌ها به کمک معلولان بیایند

تسهیل ارائه خدمات تامین اجتماعی به ایرانیان خارج از کشور

بایدها و نبایدها در بازاریابی‌های خیابانی بیمه عمر

پرداخت غرامت بیمه بین المللی به خانواده های سانچی کلید خورد

تعهدات بیمه عمر واقعی است؟









مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/5/31:
واقعیاتی که درباره بیمه‌نامه عمر نمی‌دانید

افزایش استقبال مردم از خرید بیمه عمر
آغاز بیمه تکمیلی رایگان ۹۰۰ هزار راننده کامیون از امروز
6 میلیون نفرمشمول بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور

تعرفه‌های کاغذی مبنای محاسبه بیمه‌های تکمیلی

بیمه شدن نوزادان از بدو تولد+مدارک مورد نیاز

رفع همپوشانی ۲.۵ میلیون بیمه شده تا پایان سال

پرداخت حق بیمه خدمت سربازی اجباری نیست

بیمه مسئولیت، پزشکان را نسبت به شکایات بی اهمیت کرده است

پوشش بیمه‌ای شاغلان خارج از کشور

بیمه تکمیلی رایگان رانندگان حمل و نقل جاده ای کشور آغاز شد









مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/4/31:
زائران حج تمتع تحت پوشش بیمه ایران قرار گرفتند

حذف بیمه رایگان چند بیمه‌ ای‌ ها

بیمه رایگان متعلق به محرومان است

امکان تعویض دفترچه بیمه سلامت در سراسر کشور

سوءمدیریت در بیمه سلامت/هزینه های بدون حساب و کتاب

بیمه تکمیلی درمان چیست؟/ شرایط بیمه تکمیلی انفرادی و بیمه تکمیلی گروهی

زنان سرپرست خانوار بیمه می‌شوند

اقدامی برای بیمه سلامت دندان در ۵ سال اخیر نشد/ سلامت دهان متولی ندارد

جزئیات شرایط دریافت غرامت دستمزد ایام بیماری

بیمه مسئولیت مدنی تورها چیست؟









مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/3/31:
بار مالی ۹۰۰ میلیاردی ناشی از افزایش تعرفه‌ها برای "بیمه سلامت"

چگونگی شرایط بیمه زائران حج ۹۷









مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/2/31:
دفترچه بیمه سلامت تا ۱۵۰ روز دیگر حذف می‌شود

هزینه درمان مصدومان ترافیکی بدون ارایه "بیمه‌نامه شخص ثالث"، "آزاد" شد

ثبت نام ۱۶۰ هزار کارگر ساختمانی تقلبی برای دریافت بیمه

بیمه مشاغل آزاد در سال ۱۳۹۷









مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/1/31:
شرایط پرداخت کمک هزینه کفن و دفن بیمه شدگان

ویژگی‌های بیمه مسافرت خارج از کشور +اینفوگرافیک

بیمه پردازی اختیاری دارندگان کارت پایان خدمت

کارگران چگونه خود را بیمه اختیاری کنند؟

هیچ دارویی از پوشش بیمه سلامت خارج نشده است

پرداخت‌های بیمه سلامت در سال ۹۷ به روز می‌شوند

مزایای بیمه‌ عمر در ایران هنوز شناخته شده نیست

آخرین جزئیات درباره بیمه بیکاری/ ۲۲۲ هزار نفر ماهانه ۲ میلیون تومان

بیمه های تکمیلی فقط ۱۲ درصد هزینه‌های دندانپزشکی را پوشش می دهند

حق بیمه کارگران چقدر است؟

خروج داروهای شیمی‌درمانی از شمول بیمه "خطرناک" است/وزارت بهداشت به ضرر فرودستان رفتار می‌کند



منبع خبر: جمعی از نویسندگان تیم


سید مجتبی مطهری | 1398/05/07 22:25:35 |
0 0
بیمه مسئولیت حق بیمه ای است که کارفرما در قبال حوادث غیر مترقبه که برای کارگر خود اتفاق می افتد پرداخت میکند و با توجه به اینکه در برخی از مشاغل سخت از جمله معادن ریسک بالایی دارد حق بیمه ان زیاد بوده و در نتیجه کارفرما از انجام ان تفره میرود
پاسخ
میرجلیلی | 1398/05/08 08:53:17 |
0 0
بیمه اشخاص یکی از ابزار های موجود جهت مقابله با اثرات مالی ناشی از حوادث گوناگون و ناگوار می باشد. بیمه اشخاص خود شامل بیمه عمر، درمان، مسافرتی و حوادث می‌شود. نوع دیگری از انواع بیمه، بیمه مسئولیت بوده که به تناسب کسب و کارها و فعالیت های متنوعی که در جامعه وجود دارد، گسترده و استفاده می شود.
پاسخ
سعیده تشکری بافقی | 1398/05/08 21:20:23 |
0 0
از انواع بیمه ‌های خصوصی بیمه مسئولیت .

فهرست مندرجات۱ - بیان بیمه مسئولیت
۲ - مواد قانونی در بیمه مسئولیت
۲.۱ - انواع بیمه مسئولیت
۳ - پانویس
۴ - منبع

بیمه مسئولیت، بیمه‏ هایی است که بیمه ‏گذار، سرمایه خود را در مواردی که خود به صورت خطایی یا غفلت یا اضطرار، موجب خسارت دیگران می‏شود تضمین می‏کند. برخی از حقوقدانان در این زمینه نوشته‏اند: «بیمه مسئولیت بیمه‏ای است که به‏موجب آن بیمه ‏گر متعهد می‏شود که هرگاه بیمه‏گذار در عقد معینی به سبب تخطی از تعهد خود ملزم به پرداخت خسارتی به نفع متعهدله آن عقد گردد، بیمه‏ گر آن خسارت را بپردازد. این بیمه اثر شرط عدم مسئولیت را دارد
پاسخ
فرزانه توحیدفر | 1398/05/08 23:04:34 |
0 0
بیمه اتش سوزی خسارت های وارد شده به اشخاص ثالث که در اثر گسترش دامنه اتش دامنه اتش سوزی و انفجار در مجاورت محل وقوع حادثه استو سبب ورود خسارات مالی و جانی به اشخاص ثالث می گردد را تحت پوشش قرار نمی دهد.
پاسخ
وحیده اثنی عشریه | 1398/05/09 19:24:45 |
0 0
بیمه مسئولیت از جمله رشته های بیمه ای است که به طور مستقیم در تنظیم روابط اجتماعی افراد جامعه شناخت افراد از حقوق و مسئولیت های یکدیگرو تامین امنیت حرفه ای مشاغل و فعالیت ها تاثیر گذار می باشد.
پاسخ
سعیده دهقان | 1398/05/09 20:08:18 |
0 0
بیمه های مسئولیت از جمله رشته های بیمه ای است که به طور مستقیم در تنظیم روابط اجتماعی افراد جامعه ، شناخت افراد از حقوق و مسئولیتهای یکدیگر و تامین امنیت حرفه ای مشاغل و فعالیتها تاثیر گذار می باشد .
بطور کل اگرچه بیمه مسئولیت تأمینی برای اشخاص ثالث در قبال مخاطرات ناشی از فعالیت و زیست بیمه گذار می باشد اما بیمه گذار با توجه به جبران خسارت از سوی بیمه گر (شرکت بیمه) آرامش و اطمینان خاطری در زمان فعالیت خود کسب خواهد نمود.
با توجه به مسئولیتهای بیشماری که هریک از ما در قبال سایر افراد جامعه داریم می توان تعداد بسیار متنوعی از بیمه های مسئولیت را برشمرد اما با توجه به میزان استقبال مردم از انواع نسبتا محدود این نوع بیمه و عدم آشنایی با گونه های دیگر آن شرکتهای بیمه نیز بطور معمول تعداد اندکی از این پوششها را به مردم می فروشند
پاسخ
مهدیه قانع | 1398/05/10 18:12:22 |
0 0
در دنیای پر تلاطم امروزی با عدم اطمینان از جهان وجنبه های مختلف روبرو هستیم بیمه اشخاص یک آینده نگری افراد در مقابل عدم اطمینان های محیطی است
پاسخ
علی شیر محمدی | 1398/05/10 21:37:26 |
0 0
نوع دیگری از انواع بیمه، بیمه مسئولیت بوده که به تناسب کسب و کارها و فعالیت های متنوعی که در جامعه وجود دارد، گسترده و استفاده می شود. مهم ترین تضمین بیمه گر در این نوع از بیمه، جبران خسارت های مالی و جانی در حوزه مسئولیت های مدنی بیمه گذار می باشد.
پاسخ
محمدرضا عابدی | 1398/05/10 21:38:25 |
0 0
بیمه اشخاص یکی از ابزار های موجود جهت مقابله با اثرات مالی ناشی از حوادث گوناگون و ناگوار می باشد. بیمه اشخاص خود شامل بیمه عمر، درمان، مسافرتی و حوادث می‌شود. نوع دیگری از انواع بیمه، بیمه مسئولیت بوده که به تناسب کسب و کارها و فعالیت های متنوعی که در جامعه وجود دارد، گسترده و استفاده می شود. مهم ترین تضمین بیمه گر در این نوع از بیمه، جبران خسارت های مالی و جانی در حوزه مسئولیت های مدنی بیمه گذار می باشد.
پاسخ
سعید میرجلیلی | 1398/05/16 12:48:04 |
0 0
بیمه مسئولیت، ( Liability insurance) بخشی از سیستم بیمه‌های عمومی است، که به‌طور مستقیم در تنظیم روابط اجتماعی افراد جامعه، شناخت افراد از حقوق و مسئولیت‌های یکدیگر و تأمین امنیت حرفه‌ای مشاغل و فعالیت‌ها، تأثیرگذار می‌باشد.
بطور کلی اگرچه بیمه مسئولیت، تأمینی برای اشخاص ثالث در قبال مخاطرات ناشی از فعالیت و زیست بیمه شونده می‌باشد، اما بیمه‌گذار با توجه به جبران خسارت از سوی بیمه‌گر (شرکت بیمه) آرامش و اطمینان خاطری در زمان فعالیت خود، کسب خواهد نمود.
زیر شاخه‌های بیمه مسئولیت عبارتند از: بیمه مسئولیت عمومی، بیمه مسئولیت حرفه‌ای، بیمه مسئولیت تولیدکنندگان و بیمه مسئولیت کارفرما در مقابل کارکنان
پاسخ
فائزه جهانشاهی افشار | 1398/05/17 14:47:30 |
0 0
با بیمه اشخاص خود را بیمه می‌کنید! اغلب حوادث، بیماری، از کار افتادگی، نقص عضو و در کل تمام حوادثی که برای فرد ممکن است اتفاق بیفتد و بیمه آن را پوشش می‌دهد جزو بیمه اشخاص است.
این بیمه شامل 4 بیمه عمر، درمان، مسافرتی و حوادث می‌شود. بیمه اشخاص دارای دو نوع انفرادی و گروهی است. تمام انواع بیمه اشخاص هر دو حالت انفرادی و گروهی را دارند به جز بیمه درمان که فقط حالت گروهی را دارد و تهیه کردن آن به‌صورت انفرادی ممکن نیست.
فرضیه ایجاد بیمه‌های اشخاص، کاهش آثار اقتصادی (خطرات جانی - مالی) برای خانواده بوده است.
یکی از اهداف اصلی بیمه اشخاص، حمایت از افراد هنگام بروز مشکلات مالی است به‌طوری که پس از مرگ یا از کارافتادگی نان‌آور خانواده، درآمد مشخص و معینی برای بازماندگان جاری خواهد بود.
دیگر مزیت استفاده از بیمه‌نامه‌های اشخاص استفاده از آن به‌صورت نوعی پس‌انداز است. این بیمه‌نامه‌ها براساس شرایط می‌توانند جنبه حمایتی یا پس‌انداز داشته باشند و حتی یک منبع درآمد اضافی برای زمان پیری و از کارافتادگی شخص به حساب آیند.
پاسخ
سیدسعید حسینی منش | 1398/05/17 17:10:45 |
0 0
روزانه حوادث بیشماری در اطراف ما رخ می‌دهد و طبق قانون، هر شخصی که باعث ایجاد خسارت (جانی و مالی) برای افراد دیگر شود مسئول جبران آن است. اگر چنین شرایطی پیش آید و شما در موقعیتی قرار گیرید که مسئول یک حادثه شناخته شوید داشتن یک بیمه نامه مناسب می تواند پوشش کافی را برای شما فراهم سازد. شرکت بیمه پارسیان با ارائه انواع بیمه های مسئولیت این امکان را برای شما فراهم می سازد.
پاسخ
سمانه سلطانی | 1398/05/21 21:17:46 |
0 0
در دنیای حقوق به شخصی که بیمه‌نامه را امضا می‌کند تا اموال یا جان خودش یا شخص دیگری را بیمه کند، بیمه‌گذار و به طرف دیگر قرارداد که مسئولیت پرداخت مبلغی هنگام خسارت احتمالی بر عهده‌ا‌ش است، بیمه‌گر می‌گویند. در بیمه‌نامه‌ها معمولا موعدی برای پرداخت حق بیمه در نظر می‌گیرند که این موعد غالبا یک ماهه است.

مبلغ پرداختی با توجه به بسیاری عوامل مثل درصد ریسک و خطر و مسائل کارشناسی دیگر معین می‌شود. بیمه‌گذار باید این مبالغ را سر وقت پرداخت کند. گاهی ممکن است در قرارداد بیمه آمده باشد که به محض پرداخت اولین قسط حق بیمه، مسئولیت بیمه‌گر آغاز می‌شود. یعنی اگر بیمه‌گذار هنوز قسط اول حق بیمه را پرداخت نکرده باشد و اموالش در آتش‌سوزی یا زلزله یا … از بین برود، بیمه‌گر هیچ مسئولیتی برای جبران خسارت ندارد، چون در واقع تعهد و مسئولیتش از ابتدا آغاز نشده بود. گاهی نیز ممکن است در قرارداد شرط شود که حتی اگر یک قسط به تعویق بیفتد، بیمه‌گر می‌تواند قرارداد را برهم بزند.
پاسخ
مرتضی باغستانی | 1398/05/27 12:36:22 |
0 0
بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان


کارکنان در حین انجام کار در معرض خطر یا خطراتی قرار می‌گیرند که اجتناب ناپذیر است. در ماده ص91 قانون کار آمده است که "کلیه کارفرمایان و مسئولان واحدهای موضوع قانون کار، مکلفند بر اساس مصوبات شورای عالی حفاظت فنی برای تامین حفاظت و سلامت و بهداشت کارگران در محیط کار، وسایل و امکانات لازم را تهیه و در اختیار آنان قرار داده و چگونگی کاربرد وسایل فوق‌الذکر را به آنان بیاموزند و درخصوص رعایت مقررات حفاظتی و بهداشتی نظارت نمایند." بر اساس این ماده، در صورت وقوع حادثه‌ای که منجر به جراحت، نقص عضو و یا فوت کارکنان (اعم از استخدامی، قراردادی، روزمزد و...) شود، در بسیاری از موارد کارفرما مقصر شناخته شده و ناچار به جبران خسارت وارده و در صورت فوت پرداخت دیه خواهد بود. بیمه‌نامه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان به عنوان جانشین از طرف کارفرما جبران هزینه‌های پزشکی، غرامت فوت و نقص عضو و مطالبات سازمان تامین اجتماعی از کارفرما را بر عهده می‌گیرد.

پوششهای تکمیلی در بیمه های مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان عبارتند از:

1: دیه دوم

2: محل اقامت و ماموریت های خارج از کارگاه کارکنان

3: اماکن وابسته به کارگاه مانند رستوران، نمازخانه و ...

4: ایاب و ذهاب کارکنان ( با وسایل معین)

5: حوادث وسایل نقلیه موتوری جهت کارکنان

6 : مسئولیت پیمانکاران فرعی

7: مسئولیت مهندسین طراح، محاسب، ناظر و مشاور در قبال کارکنان

8: پرداخت غرامت فوت و نقص عضو بدون رای دادگاه

9: جبران هزینه های پزشکی کارکنان بدون اعمال تعرفه وزارت بهداشت

10: مطالبات تبصره یک ماده 66 قانون تامین اجتماعی

11: حوادث شخص بیمه گذار (کارفرما)

12: صدمات جسمانی وارد به اشخاص ثالث در محدوده تحت پوشش بیمه نامه

13: مابه التفاوت افزایش دیات

14: پرداخت غرامت دستمزد روزانه کارکنان

15: حوادث غیر مرتبط با فعالیت اصلی بیمه شده
پاسخ
ندازارع شحنه | 1399/02/28 15:40:35 |
0 0
در بسیاری از کارخانه ها یا کارگاه ها و یا حتی شرکت ها اگر که خود کار فرمایان هم نخواهند که کارگران خود را بیمه کنند نمی‌توانند چون جان این افراد اولویت دارد م هر گونه حادثه ای آنها را تهدید کند می تواند یک خانواده را از بین ببرد پس اداره بیمه کارفرما را موظف می کند که یک سری بیمه نامه هایی را که اجباری هستن را امضاء کند و حتی بعد از باز نشستگی و یا از کار افتادگی کار گران استفاده کنند و حق آنها ضایع نشود.
پاسخ
ندازارع شحنه | 1399/02/28 17:15:45 |
0 0
با توجه به هزینه های در مان سازمان بیمه یک بیمه نامه ای تحت عنوان بیمه عمر برای افراد در نظر گرفته است که افرادی که این حق بیمه را می پردازند در شرایطی که مریض باشند به هر علتی این بیمه هزینه های درمان اون فرد را می پردازد.
پاسخ
ندازارع شحنه | 1399/02/28 17:17:39 |
0 0
کارفرمایانی که جان کار گران شون در خطر است جز بیمه اجباری هستند.
پاسخ
ندازارع شحنه | 1399/02/28 17:22:03 |
0 0
همزمان با شروع فعالیت کاری که یک منبع درآمد مشخص داریم که با کم کردن هزینه ها می توانیم پولی را تحت عنوان پس انداز کنار بگذاریم.
پاسخ
زهرا ابراهیمی | 1399/03/01 12:09:53 |
0 0
19 گروهی که مشمول بیمه اجباری تامین اجتماعی می‌شوند
مشمولان بیمه اجباری
١- کسانی که در کارگاه‌ها و کارخانه‌های مشمول قانون کار مشغول به کارند و به هر عنوان در مقابل دریافت مزد، حقوق، سهم سود و سایر مزایا به درخواست کارفرما کار می‌کنند. هرگونه فعالیتی که در قبال دستمزد باشد مشمول مقررات تامین‌اجتماعی است و فرقی نمی‌کند کار موقت، پاره‌وقت، ساعتی، دائمی و... باشد.

٢- کارکنان نهادهای انقلابی از قبیل جهاد سازندگی، بنیاد شهید، نهضت سوادآموزی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و...

٣- کارکنان جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران و کمیته امداد امام خمینی (ره)

٤- کارکنان دستگاه‌های دولتی که مشمول نظام حمایتی خاص نیستند و همچنین افرادی که برای مشاغل کارگری در دستگاه‌های دولتی استخدام می‌شوند مشمول قانون تامین‌اجتماعی هستند.

٥- کارکنان پیمانکاری‌ها که در چارچوب قراردادهای کار فردی مشمول قانون کار نمی‌شوند
براساس ماده ٣٨ قانون تامین‌اجتماعی مشمول قانون تامین‌اجتماعی هستند.

٦- کلیه کارمندان پیمانی دستگاه‌های اجرائی از لحاظ برخورداری از مزایای تامین‌اجتماعی نظیر بازنشستگی، ازکارافتادگی، فوت، درمان با رعایت این قانون مشمول قانون تامین‌اجتماعی هستند.

٧- کارکنان شرکت‌های دولتی که برای مشاغل کارگری استخدام می‌شوند تابع مقررات قانون کار و تامین‌اجتماعی هستند.

٨- اتباع بیگانه که در ایران مشغول به کارند، در صورتی که در کشور خود از خدمات تامین‌اجتماعی برخوردار نباشند، براساس شرایط ماده ٥ قانون تامین‌اجتماعی مشمول مقررات این قانون می‌شوند (اتباع بیگانه کشورهای پیوسته به مقاوله‌نامه شماره ١٩ سازمان بین‌المللی کار مشمول حوادث ناشی از کار می‌شوند).

٩- کارکنان شرکت مخابرات ایران، شرکت ملی فولاد، سازمان بنادر و کشتیرانی، شرکت ملی صنایع ایران و شرکت سهامی تهیه و توزیع علوفه براساس قرارداد خاص مشمول مقررات تامین‌اجتماعی هستند.

١٠- باغداری و فعالیت‌های مرتبط با امور کشاورزی شامل تولید و پرورش ماکیان، کلیه فعالیت‌های مربوط به باغات مرکبات، خرما، پسته، چای، برنج و.. کلیه فعالیت‌های مربوط به شیلات و صنعت نوغان، پرورش ماهی، زنبورعسل و کرم ابریشم، کارکنان شاغل در باغات میوه، انواع نباتات، اشجار، پرورش گل و گیاهان زینتی و...

١١- دامداران بر اساس ماده ٧ قانون تامین‌اجتماعی از اول مردادماه ١٣٦٤ مشمول مقررات تامین‌اجتماعی قرار گرفته‌اند.

١٢- کارکنان مطبوعات بر اساس بخشنامه ٣١٥ فنی

١٣- کارکنان شاغل در واحدهای صنفی

١٤- کلیه کارکنان سازمان‌های مناطق آزاد تجاری- صنعتی

١٥- کارکنان شهرداری‌ها (به غیر از تهران)

١٦- کلیه کارکنان دفاتر اسناد رسمی

١٧ - قالیبافان، بافندگان فرش و شاغلان صنایع‌دستی

١٨- کارگران ساختمانی بر اساس قانون بیمه اجباری کارگران ساختمانی

١٩- رانندگان وسایط نقلیه عمومی بین‌شهری و درون‌شهری
پاسخ
سپیده دهقان | 1399/03/05 21:53:14 |
0 0
با رصد کردن روزانه محتوای ارائه شده، در جریان آخرین رخدادها و سیر موضوعات مرتبط قرار گرفته و برای تصمیم گیری و مدیریت ریسک های احتمالی در زمینه موضوعات بیمه ای در جهت موفقیت مالی و شغلی خود گام بردارید. در قسمت مروری برعناوین مهم خبری، کلیه رویدادهای خبری مرتبط و به تفکیک هر ماه ارائه شده است. "
پاسخ
سپیده دهقان | 1399/03/05 21:55:06 |
0 0
بیمه اشخاص یکی از ابزار های موجود جهت مقابله با اثرات مالی ناشی از حوادث گوناگون و ناگوار می باشد. بیمه اشخاص خود شامل بیمه عمر، درمان، مسافرتی و حوادث می‌شود. نوع دیگری از انواع بیمه، بیمه مسئولیت بوده که به تناسب کسب و کارها و فعالیت های متنوعی که در جامعه وجود دارد، گسترده و استفاده می شود. مهم ترین تضمین بیمه گر در این نوع از بیمه، جبران خسارت های مالی و جانی در حوزه مسئولیت های مدنی بیمه گذار می باشد.
پاسخ
فاطمه پورقاسمی | 1399/04/24 20:00:07 |
0 0
در بیمه مشاغل آزاد شما حق ‌دارید نوع بیمه و خدمات موردنظر خود را انتخاب کنید! درصورتی‌که در بیمه اجباری همه خدمات و تعهدات که در چارچوب قانون به بیمه‌شده، ارائه می‌شود مانند انواع مستمری و درمان و… حق بیمه در حرف و مشاغل آزاد شامل ۱۸% و سرانه درمان هست. ولی در بیمه اجباری همه خدمات با پرداخت ۳۰% از حقوق ارائه می‌شود
پاسخ
فاطمه پورقاسمی | 1399/04/24 20:08:17 |
0 0
بهترین زمان برای شروع پس انداز، هنگامی است که شما هنوز در چند دهه قبل از اینکه قصد بازنشستگی را داشته باشید، هستید؛ به این معنی که زمان بیشتری برای جمع آوری پول دارید. هرچه زودتر شروع به این کار کنید، میزان کمتری پول باید کنار بگذارید
پاسخ
فاطمه پورقاسمی | 1399/04/24 20:11:17 |
0 0
مهمترین تفاوت اجباری با بیمه‌های خویش‌فرما، همانگونه که از اسم این نوع بیمه مشخص است، به اجباری بودن آن بازمیگردد.این خصوصیت برای بیمه‌های اجباری دارای تبعات و نتایج خاصی است، به نحوی که برای احراز آن فقط وجود رابطه کاری و اشتغال فرد در کارگاه کافی است، حتی اگر حق‌بیمه توسط کارفرما پرداخت نشود.
پاسخ
محمدعلی حسنی پورجعفرآباد | 1399/04/29 13:36:20 |
0 0
تمام کسانی که در قبال دریافت حقوق و دستمزد در شرکت‌ها، کارگاه‌ها و… کار می‌کنند و مشمول قانون کار می‌شوند.
در بیمه مشاغل آزاد شما حق ‌دارید نوع بیمه و خدمات موردنظر خود را انتخاب کنید! درصورتی‌که در بیمه اجباری همه خدمات و تعهدات که در چارچوب قانون به بیمه‌شده، ارائه می‌شود مانند انواع مستمری و درمان و… حق بیمه در حرف و مشاغل آزاد شامل ۱۸% و سرانه درمان هست. ولی در بیمه اجباری همه خدمات با پرداخت ۳۰% از حقوق ارائه می‌شود.
پاسخ
محمدعلی حسنی پورجعفرآباد | 1399/04/29 13:44:37 |
0 0
ساده زمانی:در این شکل از بیمه‌ عمر، پوشش بیمه‌ برای مدت معینی ارائه می‌شود. در این مدت معین، بیمه‌گذار تحت پوشش‌هایی قرار خواهد گرفت که هنگام عقد قرارداد انتخاب کرده است. مدت قرارداد را نیز بیمه‌گذار طبق توافق با شرکت بیمه مشخص می‌کند.
تمام عمر:در این نوع بیمه‌نامه بیمه‌گر متعهد می‌شود که در صورت فوت بیمه‌شده به هرعلت (چه فوت طبیعی و چه فوت بر اثر حادثه) در هر زمان، سرمایه ذکرشده در بیمه‌نامه را به بازماندگان وی بپردازد. مدت این قرارداد نامحدود است و تنها با فوت بیمه شده و پس از پرداخت سرمایه به ذی‌نفعان پایان می‌یابد.
عمر مانده بدهکار:در این شکل از بیمه عمر، سرمایه بیمه با گذشت زمان کاهش می‌یابد
بیمه سرمایه گزاری:مهم‌ترین آنها دریافت اندوخته، دریافت مستمری بازنشستگی و سرمایه فوت است.
پاسخ
محمدعلی حسنی پورجعفرآباد | 1399/04/29 13:47:16 |
0 0
فکر نکنید بعدا پس‌انداز را شروع خواهید کرد و اینکار را به تاخیر نیندازید. هرچقدر سن‌تان بالاتر رود، روی ریل افتادن برایتان سخت‌تر می‌شود. هر بزرگسال که درآمد دارد باید از همین الان به فکر تشکیل سرمایه بازنشستگی باشد. نباید گذاشت افرادی که از شما جوان‌تر هستند پس‌انداز بازنشستگی را به تاخیر اندازند، اگر الان شروع به پس‌انداز کنید، زمان به نفع شما خواهدبود
پاسخ
محمدعلی حسنی پورجعفرآباد | 1399/04/29 13:50:04 |
0 0
بیمه اجباری شامل تمامی مشمولین قانون کار و کسانی است که در قبال دریافت مزد و حقوق در کارگاه‌ها، کارخانه ها و شرکت‌ها مشغول به کارند
بیمه اختیاری برای کسانی است که تحت پوشش بیمه خاصی نیستند. متقاضی این نوع بیمه، مستقیما با مراجعه به شعب سازمان تامین اجتماعی خواهان انعقاد قرارداد بیمه اختیاری می‌شود و موظف است خود حق بیمه را در زمان تعیین شده پرداخت کند.
پاسخ
ارزو پوراکبرزاده | 1399/04/29 21:06:27 |
0 0
سلام
بیمه مسئولیت:به‌طور کلی اگرچه بیمه مسئولیت، تأمینی برای اشخاص ثالث در قبال مخاطرات ناشی از فعالیت و زیست بیمه شونده می‌باشد، اما بیمه‌گذار با توجه به جبران خسارت از سوی بیمه‌گر (شرکت بیمه) آرامش و اطمینان خاطری در زمان فعالیت خود، کسب خواهد نمود.

زیر شاخه‌های بیمه مسئولیت عبارتند از: بیمه مسئولیت عمومی، بیمه مسئولیت حرفه‌ای، بیمه مسئولیت تولیدکنندگان و بیمه مسئولیت کارفرما در مقابل کارکنان، بیمه مسئولیت آتش سوزی، بیمه مسئولیت جامع شهرداری، بیمه مسئولیت جامع شهرداری، بیمه مسئولیت تابلوهای تبلیغاتی، بیمه مسئولیت حیوانات خانگی، بیمه مسئولیت مستأجر در قبال موجر .
بیمه اشخاص:هدف از بیمه ‏های اشخاص، مانند بیمه ‏های اموال و مسئولیت، تأمین آرامش خاطر برای بیمه‏گذار است. ولی دو ویژگی، این نوع بیمه را از بیمه‏های دیگر متمایز می‏سازد؛ نخست آنکه حوادثی را شامل می‏شود که به طور مستقیم به شخص انسان مربوط می‏شود؛ مانند فوت، بازماندگی، حوادث بدنی و بیماری‏ها. دوم آنکه حوادث مورد نظر، همواره جنبه خسارتی ندارند؛ مانند زنده ماندن بیمه شده در پایان مدت معین. لذا گفته می‏شود، بیمه‏های اشخاص بر خلاف بیمه‏های خسارتی، خصلت غرامتی ندارند و پیرو اصل غرامت نیستند.



بیمه‏ های اشخاص به پنج دسته اصلی تقسیم می‏شوند.
۱. بیمه‏ های عمر.
۲. بیمه‏ های مستمری.
۳. بیمه‏ های حوادث.
۴. بیمه‏ های درمانی.
۵. بیمه‏ های بازنشستگی.
پاسخ
Fatemeh shayegh | 1399/04/31 09:40:40 |
0 0
0 0
سلام
بیمه مسئولیت:به‌طور کلی اگرچه بیمه مسئولیت، تأمینی برای اشخاص ثالث در قبال مخاطرات ناشی از فعالیت و زیست بیمه شونده می‌باشد، اما بیمه‌گذار با توجه به جبران خسارت از سوی بیمه‌گر (شرکت بیمه) آرامش و اطمینان خاطری در زمان فعالیت خود، کسب خواهد نمود.

زیر شاخه‌های بیمه مسئولیت عبارتند از: بیمه مسئولیت عمومی، بیمه مسئولیت حرفه‌ای، بیمه مسئولیت تولیدکنندگان و بیمه مسئولیت کارفرما در مقابل کارکنان، بیمه مسئولیت آتش سوزی، بیمه مسئولیت جامع شهرداری، بیمه مسئولیت جامع شهرداری، بیمه مسئولیت تابلوهای تبلیغاتی، بیمه مسئولیت حیوانات خانگی، بیمه مسئولیت مستأجر در قبال موجر .
بیمه اشخاص:هدف از بیمه ‏های اشخاص، مانند بیمه ‏های اموال و مسئولیت، تأمین آرامش خاطر برای بیمه‏گذار است. ولی دو ویژگی، این نوع بیمه را از بیمه‏های دیگر متمایز می‏سازد؛ نخست آنکه حوادثی را شامل می‏شود که به طور مستقیم به شخص انسان مربوط می‏شود؛ مانند فوت، بازماندگی، حوادث بدنی و بیماری‏ها. دوم آنکه حوادث مورد نظر، همواره جنبه خسارتی ندارند؛ مانند زنده ماندن بیمه شده در پایان مدت معین. لذا گفته می‏شود، بیمه‏های اشخاص بر خلاف بیمه‏های خسارتی، خصلت غرامتی ندارند و پیرو اصل غرامت نیستند.



بیمه‏ های اشخاص به پنج دسته اصلی تقسیم می‏شوند.
۱. بیمه‏ های عمر.
۲. بیمه‏ های مستمری.
۳. بیمه‏ های حوادث.
پاسخ
Fatemeh shayegh | 1399/04/31 10:36:20 |
0 0
0 0
سلام
بیمه مسئولیت:به‌طور کلی اگرچه بیمه مسئولیت، تأمینی برای اشخاص ثالث در قبال مخاطرات ناشی از فعالیت و زیست بیمه شونده می‌باشد، اما بیمه‌گذار با توجه به جبران خسارت از سوی بیمه‌گر (شرکت بیمه) آرامش و اطمینان خاطری در زمان فعالیت خود، کسب خواهد نمود.

زیر شاخه‌های بیمه مسئولیت عبارتند از: بیمه مسئولیت عمومی، بیمه مسئولیت حرفه‌ای، بیمه مسئولیت تولیدکنندگان و بیمه مسئولیت کارفرما در مقابل کارکنان، بیمه مسئولیت آتش سوزی، بیمه مسئولیت جامع شهرداری، بیمه مسئولیت جامع شهرداری، بیمه مسئولیت تابلوهای تبلیغاتی، بیمه مسئولیت حیوانات خانگی، بیمه مسئولیت مستأجر در قبال موجر .
بیمه اشخاص:هدف از بیمه ‏های اشخاص، مانند بیمه ‏های اموال و مسئولیت، تأمین آرامش خاطر برای بیمه‏گذار است. ولی دو ویژگی، این نوع بیمه را از بیمه‏های دیگر متمایز می‏سازد؛ نخست آنکه حوادثی را شامل می‏شود که به طور مستقیم به شخص انسان مربوط می‏شود؛ مانند فوت، بازماندگی، حوادث بدنی و بیماری‏ها. دوم آنکه حوادث مورد نظر، همواره جنبه خسارتی ندارند؛ مانند زنده ماندن بیمه شده در پایان مدت معین. لذا گفته می‏شود، بیمه‏های اشخاص بر خلاف بیمه‏های خسارتی، خصلت غرامتی ندارند و پیرو اصل غرامت نیستند.



بیمه‏ های اشخاص به پنج دسته اصلی تقسیم می‏شوند.
۱. بیمه‏ های عمر.
۲. بیمه‏ های مستمری.
۳. بیمه‏ های حوادث.
۴. بیمه‏ های درمانی.
۵. بیمه‏ های بازنشستگی.
پاسخ
Fatemeh shayegh | 1399/04/31 10:37:17 |
0 0
0 0
سلام
بیمه مسئولیت:به‌طور کلی اگرچه بیمه مسئولیت، تأمینی برای اشخاص ثالث در قبال مخاطرات ناشی از فعالیت و زیست بیمه شونده می‌باشد، اما بیمه‌گذار با توجه به جبران خسارت از سوی بیمه‌گر (شرکت بیمه) آرامش و اطمینان خاطری در زمان فعالیت خود، کسب خواهد نمود.

زیر شاخه‌های بیمه مسئولیت عبارتند از: بیمه مسئولیت عمومی، بیمه مسئولیت حرفه‌ای، بیمه مسئولیت تولیدکنندگان و بیمه مسئولیت کارفرما در مقابل کارکنان، بیمه مسئولیت آتش سوزی، بیمه مسئولیت جامع شهرداری، بیمه مسئولیت جامع شهرداری، بیمه مسئولیت تابلوهای تبلیغاتی، بیمه مسئولیت حیوانات خانگی، بیمه مسئولیت مستأجر در قبال موجر .
بیمه اشخاص:هدف از بیمه ‏های اشخاص، مانند بیمه ‏های اموال و مسئولیت، تأمین آرامش خاطر برای بیمه‏گذار است. ولی دو ویژگی، این نوع بیمه را از بیمه‏های دیگر متمایز می‏سازد؛ نخست آنکه حوادثی را شامل می‏شود که به طور مستقیم به شخص انسان مربوط می‏شود؛ مانند فوت، بازماندگی، حوادث بدنی و بیماری‏ها. دوم آنکه حوادث مورد نظر، همواره جنبه خسارتی ندارند؛ مانند زنده ماندن بیمه شده در پایان مدت معین. لذا گفته می‏شود، بیمه‏های اشخاص بر خلاف بیمه‏های خسارتی، خصلت غرامتی ندارند و پیرو اصل غرامت نیستند.



بیمه‏ های اشخاص به پنج دسته اصلی تقسیم می‏شوند.
۱. بیمه‏ های عمر.
۲. بیمه‏ های مستمری.
۳. بیمه‏ های حوادث.
۴. بیمه‏ های درمانی.
۵. بیمه‏ های بازنشستگی. ....
پاسخ
Fatemeh shayegh | 1399/04/31 10:38:19 |
0 0
0 0
سلام
بیمه مسئولیت:به‌طور کلی اگرچه بیمه مسئولیت، تأمینی برای اشخاص ثالث در قبال مخاطرات ناشی از فعالیت و زیست بیمه شونده می‌باشد، اما بیمه‌گذار با توجه به جبران خسارت از سوی بیمه‌گر (شرکت بیمه) آرامش و اطمینان خاطری در زمان فعالیت خود، کسب خواهد نمود.

زیر شاخه‌های بیمه مسئولیت عبارتند از: بیمه مسئولیت عمومی، بیمه مسئولیت حرفه‌ای، بیمه مسئولیت تولیدکنندگان و بیمه مسئولیت کارفرما در مقابل کارکنان، بیمه مسئولیت آتش سوزی، بیمه مسئولیت جامع شهرداری، بیمه مسئولیت جامع شهرداری، بیمه مسئولیت تابلوهای تبلیغاتی، بیمه مسئولیت حیوانات خانگی، بیمه مسئولیت مستأجر در قبال موجر .
بیمه اشخاص:هدف از بیمه ‏های اشخاص، مانند بیمه ‏های اموال و مسئولیت، تأمین آرامش خاطر برای بیمه‏گذار است. ولی دو ویژگی، این نوع بیمه را از بیمه‏های دیگر متمایز می‏سازد؛ نخست آنکه حوادثی را شامل می‏شود که به طور مستقیم به شخص انسان مربوط می‏شود؛ مانند فوت، بازماندگی، حوادث بدنی و بیماری‏ها. دوم آنکه حوادث مورد نظر، همواره جنبه خسارتی ندارند؛ مانند زنده ماندن بیمه شده در پایان مدت معین. لذا گفته می‏شود، بیمه‏های اشخاص بر خلاف بیمه‏های خسارتی، خصلت غرامتی ندارند و پیرو اصل غرامت نیستند.
پاسخ
Fatemeh shayegh | 1399/04/31 10:39:16 |
0 0
0 0
سلام
بیمه مسئولیت:به‌طور کلی اگرچه بیمه مسئولیت، تأمینی برای اشخاص ثالث در قبال مخاطرات ناشی از فعالیت و زیست بیمه شونده می‌باشد، اما بیمه‌گذار با توجه به جبران خسارت از سوی بیمه‌گر (شرکت بیمه) آرامش و اطمینان خاطری در زمان فعالیت خود، کسب خواهد نمود.

زیر شاخه‌های بیمه مسئولیت عبارتند از: بیمه مسئولیت عمومی، بیمه مسئولیت حرفه‌ای، بیمه مسئولیت تولیدکنندگان و بیمه مسئولیت کارفرما در مقابل کارکنان، بیمه مسئولیت آتش سوزی، بیمه مسئولیت جامع شهرداری، بیمه مسئولیت جامع شهرداری، بیمه مسئولیت تابلوهای تبلیغاتی، بیمه مسئولیت حیوانات خانگی، بیمه مسئولیت مستأجر در قبال موجر .
بیمه اشخاص:هدف از بیمه ‏های اشخاص، مانند بیمه ‏های اموال و مسئولیت، تأمین آرامش خاطر برای بیمه‏گذار است. ولی دو ویژگی، این نوع بیمه را از بیمه‏های دیگر متمایز می‏سازد؛ نخست آنکه حوادثی را
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نادر گندمکار |   1399/05/03 20:26:25   |
0     0
اشخاصی را که متحمل لطمه، زیان یا حادثه ناخواسته ای شده اند قادر می سازد که پیامدهای این وقایع ناگوار را جبران کنند از این رو بیمه را نوعی مدیریت ریسک در نظر می گیرند آگاهی و آگاهی بخشی در ارتباط با انواع بیمه ها جهت مدیریت ریسک از ابعاد مهم سواد مالی والزامات وضروریات امروز است. این گزارش ویژه به مروری بر تازه های منتشر شده در رسانه های معتبر کشور در ارتباط با بیمه ها پرداخته و یک "گنجینه خبر" در ارتباط با موضوع ایجاد شده است. با رصد کردن روزانه محتوای ارائه شده، در جریان آخرین رخدادها و سیر موضوعات مرتبط قرار گرفته و برای تصمیم گیری و مدیریت ریسک های احتمالی در زمینه موضوعات بیمه ای در جهت موفقیت مالی و شغلی خود گام بردارید. در قسمت مروری برعناوین مهم خبری، کلیه رویدادهای خبری مرتبط و به تفکیک هر ماه ارائه شده است. "هوای بازار " را داشته باشید تا بهترین فرصت ها را انتخاب کنید







مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/01/31:
بیمه عمر چیست و برای چه کسانی مناسب است؟
محاسبه بیمه عمر
نسبت خسارت بیمه شخص ثالث ۷.۱۱ درصد کاهش یافت
پاسخ بیمه مرکزی به پرسش رایج در خصوص نحوه محاسبه حق بیمه شخص ثالث
چرا نرخ بیمه شخص ثالث خودروها متفاوت است؟
شیوع ویروس کرونا فروش بیمه‌نامه‌های آتش سوزی و مسئولیت را کم کرد
5هزار میلیارد تومان به صندوق بیمه بیکاری اختصاص یافت
پرداخت بیمه بیکاری به بیکارشدگان کرونا/کارگران ساختمانی، قالیبافان و رانندگان تاکسی مشمول نیستند
شرایط دریافت مقرری برای کارکنان اخراجی
بیمه‌گذاران شخص ثالث نگران دریافت‌نکردن کد یکتا نباشند
تراز درآمد و خسارت شرکت‌های بیمه از حق بیمه شخص ثالث، منفی شد
7752نفر برای دریافت بیمه بیکاری ناشی از کرونا در استان تهران ثبت نام کردند
توضیحات دژپسند درباره افزایش ۲۵ درصدی نرخ بیمه شخص ثالث
جزئیات ثبت نام و دریافت بیمه بیکاری






مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/12/29:
۱۴ ریال خسارت به ازای هر ۱۰۰ ریال حق بیمه ثالث پرداخت می‌شود
​دستورالعمل اداری ‎ثبت درخواست بیمه بیکاری الکترونیکی تدوین شد
ضرورت بیمه عمر و حوادث دستیاران مشغول در بخش‌های پرخطر
میزان حق بیمه شخص ثالث موتورسیکلت یکی از دلایل عدم رغبت به خرید بیمه است
ثبت درخواست بیمه بیکاری کارگران غیر حضوری شد
سهیمه پذیرش متقاضیان بیمه قالیبافان به ۵۰ درصد رسیده است
بیمه شخص ثالث آنلاین شد
پوشش بیمه مکمل نیروهای مسلح بدون سقف اس






مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/10/30:
هفته آینده بدهی سازمان تامین اجتماعی به بیمه‌ها صفر می‌شود
حذف بیمه قالیبافان صنعت فرش را تهدید می‌کند
مهلت خودروها و موتورسیکلت‌های فاقد بیمه ثالث تا پایان سال
بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه داروی بیماران سرطانی را پرداخت می‌کند
ردیف بودجه مشخص برای بیمه هنرمندان اختصاص میابد
کارنامه نظام در حوزه بیمه قابل قبول است/ ضرورت توجه بیشتر به بیمه عمر و مسئولیت
خدمات روانشناختی با پوشش بیمه در سبد خانواده‌ها قرار می‌گیرد
شرکت‌های بیمه‌ای از ارائه خدمات دندانپزشکی دوری می‌کنند
نابسامانی بیمه کارگران ساختمانی/قطع ووصل به بهانه برخی سودجویی‌ها
نگاه سرد صنعت بیمه به مربیان آموزشگاه‌های رانندگی/۲۶ هزار مربی رانندگی فاقد بیمه‌نامه هستند
پرداخت ۳ میلیارد تومان برای کمک به جان‌باختگان و مصدومان حادثه کرمان
کمک سه میلیارد تومانی بیمه مرکزی به کشته شدگان حادثه کرمان
۲۴درصد روستاییان بوکان زیرپوشش بیمه اجتماعی قرار دارند
بدهی تامین اجتماعی بابت بیمه تکمیلی تسویه شده است
مردم در بیمه‌های عمر سرمایه‌گذاری کنند
جزئیات بیمه تکمیلی جدید فرهنگیان
زنان خانه‌دار مستمری بگیر می‌شوند
ورزشکاران برای بیمه درمانی خانواده‌هایشان با چالش روبرو هستند
حق بیمه عمر سال ۲۰۱۸ کره جنوبی به ۱۰۴ میلیارد دلار رسید
بیمه دانشجویی با کارت دانشجویی









مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/9/30:
اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای بهبود شرایط بیمه تکمیلی فرهنگیان
۷.۹ درصد مردم بیمه نیستند/ وضعیت هزینه های کمرشکن
۷۰۰۰ فعال قرآنی در کشور از خدمات بیمه ای بهره مند هستند
مشکلات بیمه ملوانان و صیادان رفع شود
بیمه ۱۰ هزار فعال قرآنی با کمبود اعتبار روبروست
پایان پرونده بیمه زندگی با اخذ مالیات بر ارزش افزوده
بیمه نکردن کارگران خسارت‌های سنگین به کشور تحمیل می‌کند
ریز تا درشت بیمه شخص ثالث
۲۴ نفر از هنرمندان صنایع‌دستی ایلام بیمه شدند








مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/8/30:
تایید اینترنتی نسخ بیمه سلامت مشکلی ندارد
۱۰۳ هزار مستمری بگیر تحت پوشش بیمه روستایی و عشایری هستند
همپوشانی ۱۵ درصد از بیمه ها در مازندران
رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی خبرداد؛ تعهدات بیمه درمانی بازنشستگان ۱۵ درصد افزایش یافته است
دفاتر پیشخوان مردم را در استفاده از پوشش بیمه راهنمایی می‌کنند
بیمه فوتبالیست‌ها و دانش آموزان در مصر اجباری شد
دهک یک تا سه به صورت رایگان از خدمات بیمه سلامت برخوردار می شوند
بیمه شخص ثالث راننده محور از ابتدای سال آینده اجرایی می‌شود
دولت پول بیمه قالیبافان را نپرداخت
بیمه‌ "پرستاری در منزل" برای ۵ بیماری شایع
شبکه فروش صنعت بیمه ۷هزار نماینده عمر در سال۹۷ جذب کرد








مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/7/30:
افراد فاقد پوشش بیمه‌ای برای بیمه درمانی مراجعه کنند
غفلت عشایر از مزایای بیمه
نرخ بیمه اربعین برای هر نفر هزار تومان کاهش یافت
مشترکین گاز طبیعی کردستان تحت پوشش بیمه حوادث هستند








مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/6/31:
جمعیت ورزشکاران بیمه شده در خراسان رضوی ۸۰ درصد افزایش یافت
پوشش بیمه‌ای زائران اربعین حسینی از ۵ کیلومتری مرز آغاز می‌شود

وضعیت بیمه‌ای کارگران مختومه می‌شود

پرستاران برای بیمه و بازنشستگی خود سردرگم هستند

بیمه درمان اعتیاد طی چندروز آینده به معتادان تعلق می‌گیرد

تشریح جزئیات پرداخت یارانه بیمه سلامت/ تقسیم بندی سهم دهک ها

شرایط «کفالت» پدر و مادر در تامین اجتماعی

چتر حمایت بیمه بر سر محیط بانان/۳۰۰ نفر بیمه شدند

۵ هزار هنرمند مشکل بیمه‌ای دارند

۶۰۰ نفر از عشایر فاقد هرگونه بیمه هستند

بیمه‌های تکمیلی در حوزه بیمه سلامت قرار گیرند









مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/5/31:
جزییات حذف ۱۰ درصد اضافه بیمه شخص ثالث تاکسی‌ها

شرایط بیمه و دریافت حقوق بازنشستگی زنان خانه‌دار

بیمه اجباری تاکسی ها کاهش پیدا می کند

کارفرمایان از پرداخت حق بیمه معاف می‌شوند

۳.۵ میلیون کارگر بدون قرارداد و بیمه داریم

۹ میلیون کارگر ایرانی دارای بیمه اجباری هستند

کارگران ساختمانی که حق بیمه می‌دهند در سامانه رفاهی ثبت نام کنند

کنترل و رصد مشمولان بیمه «کارگران ساختمانی»/احتمال حذف ۳۰ درصد از فهرست قدیم

۲۶۰ هزار کارگر ساختمانی ظرفیت خالی بیمه داریم

بیمه دانشجویان برای اعزام به اردوی جهادی الزامی است









مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/4/31:
خدمات رایگان بیمه برای هنرمندان سیل‌زده به مدت دوسال

یاد داشت آموزشی: آشنایی با مسئولیت افراد در پرداخت حق بیمه

دولت مکلف به بیمه محیط بانان و جنگل بانان شد









مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/3/31:
تشکیل بیمه زندگی باران با هدف افزایش ضریب نفوذ بیمه زندگی در کشور

بیمه‌ها عمل جراحی‌ مبتلایان اختلال هویت جنسیتی را «زیبایی» محسوب می‌کنند!

سرانجام «بیمه درمان اعتیاد» اعتیاد معتاد

بیمه اقشار جدید بدون طلب بودجه از دولت

بیمه ها از پوشش هزینه های پیوند خودداری می کنند

شرایط «بیمه دانشجویان» تامین اجتماعی اعلام شد

بیمه تامین اجتماعی،دغدغه اصلی کارگران ساختمانی











مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/02/31
بیمه ها از پوشش هزینه های پیوند خودداری می کنند

مشکل بیمه زنان شاغل در بخش خانگی حل می‌شود

پارسال ۱۸ هزار نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری اشتغال مجدد پیدا کردند

نحوه برقراری «بیمه بیکاری» برای کارگران خسارت دیده از سیل گلستان

اجرای کشوری پوشش بیمه ای خدمات پرستاری در منزل تا یک ماه آینده

جزئیات حق بیمه شخص ثالث خودروهای سواری در سال ۹۸+جدول











مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/1/31:
کارگران آسیب دیده در سیل بیمه بیکاری می‌گیرند

صدور بیمه نامه المثنی برای سیل زدگان گلستان

پرداخت مقرری بیمه بیکاری به تمام کارگران بیکار شده ناشی از سیل

ایرانی هایی که هنوز بیمه ندارند/ ماجرای ۱۱ میلیون بیمه شده

بیمه شدگان بیمه سلامت در مناطق سیل زده نگران دفترچه بیمه نباشند











مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/12/29:
افراد مجهول الهویه از پوشش بیمه بستری برخوردار می‌شوند

پرداخت بزرگترین‌ بیمه‌نامه جامع عمر و پس‌انداز در ایران

امسال بیش از ٢١ میلیون خودرو کد یکتا در بیمه نامه شخص ثالث دریافت کرده‌اند

۲۴۰۰ نفراز رانندگان کرمانی تحت پوشش بیمه هستند

ارائه خدمات بستری بدون دفترچه بیمه در ۶۰۵ بیمارستان دولتی

ضوابط بیمه سلامت برای خانواده شهدا، جانبازان و مددجویان

بودجه ۳۰۰ میلیارد تومانی برای پوشش بیمه زنان سرپرست خانوار تصویب شد

قالیبافان دارای صندوق کارگزاری تخصصی بیمه شدند

رنج مضاعف بیماری بر بیماران با عدم کارایی دفترچه درمانی

پوشش بیمه‌ای نیازمندان بدون محدودیت انجام می‌شود

۱۶۰ هزار نفر از زنان خانه‌دار تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گرفتند

راهکارهایی برای کاهش وابستگی بیمه‌های تکمیل درمان به دولت

عدم تخصیص بودجه بیمه سلامت از آذرماه

۲۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بیمه تاکسیرانان اختصاص یافت

ناجیان غریق بیمه مسئولیت مدنی می‌شوند

ضریب نفوذ بیمه زندگی را به ۳.۵درصد می‌رسانیم

صندوق توسعه ملی ۴ هزار میلیارد تومان به بیمه سلامت اختصاص داد











مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/11/30:
عوارض پرداختی صنعت بیمه به ناجا و وزارت بهداشت، ۱.۵ برابر سود بیمه‌گران بوده است

۳۲ هزار نفر تهرانی تحت پوشش بیمه روستایی هستند

نرخ بیمه شخص ثالث ۲۶ درصد کمتر از بهای واقعی آن است

جزئیاتی تازه از بیمه‌های جدید شخص ثالث

رانندگان حمل و نقل عمومی از بیمه‌های تکمیل درمان و شخص ثالث برخوردار می‌شوند

کارگران ایرانی و خارجی در مناطق آزاد باید بیمه شوند

بیمه هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی تامین اعتبار شد

قالیبافان روستایی و عشایری بدون هیچ محدودیتی بیمه اجتماعی می‌شوند

اعلام جزئیات بیمه‌های جدید شخص ثالث/ پول اضافه نمی‌گیریم









مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/10/30:
شرایط پوشش بیمه ایرانیان اعلام شد

رفع همپوشانی بیمه‌ای با اتمام اعتبار دفترچه‌ها

بیمه‌شدگان مشاغل سخت و زیان آور با ۲۰ یا ۲۵ سال کار بازنشسته می‌شوند

حذف ردیف «بیمه اعتیاد» در لایحه بودجه ۹۸

واریز بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان از ۵۰۰ میلیون یورو به حساب بیمه سلامت

وضعیت بیمه تکمیلی ایثارگران بازنشسته آموزش و پرورش همچنان بلاتکلیف است

بهانه‌های بی‌پایان/یک روز همراه با بیماران در مراکز بیمه‌ای پایتخت

بودجه بیمه سلامت را واقعی ببینید

راه اندازی مجتمع تخصصی بیمه‌های زندگی بیمه آسیا

سیاست ریاکارانه دفترچه دست مردم دادن و آنها را به بیمارستان راه ندادن

شرایط و میزان پرداختی بیمه سلامت برای "سمعک"

شرکت‌های کوچک بیمه توان پرداخت عوارض سال ۹۸ را ندارند

تغییر دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه برای مشاغل آزاد

گام‌های اولیه معاونت علمی برای صدور بیمه‌نامه محصولات دانش‌بنیان/عملیاتی‌شدن بیمه مسئولیت









مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/9/30:
آخرین مهلت «حذف و اضافه» بیمه تکمیلی بازنشستگان
بیمه سلامت هزینه درمان معتادان بی بضاعت کشور را تامین می کند
۶.۵میلیون نفر بیمه ندارند
جایگاه بیمه‌های تکمیلی در چرخه درمان کجاست؟

بیمه مرکزی آیین نامه اعطای نمایندگی فروش بیمه زندگی را ابلاغ کرد

قالیبافان با پرداخت ۶۰۰ هزار تومان خود را بیمه کنند

تخصیص ۵۰۰ میلیون یورو به بیمه سلامت کشور

کارگران از چه روزی باید بیمه شوند؟
کارگران و مشکلی به نام لیست بیمه








مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/8/30:
چتر کوچک بیمه برای آزمایش‌های ژنتیک

هزینه باور نکردنی هر ثانیه سازمان بیمه سلامت

بیمه سلامت، خدمات اقامتی معتادان را پوشش نمی دهد

90 درصد بیمه شدگان اتباع خارجی تامین اجتماعی افغان هستند

پوشش بیش از ۴۲میلیون نفر در سازمان تامین اجتماعی

سرانه ۸۵ درصد افراد بیمه سلامت را دولت پرداخت می کند

حذف دفترچه‌های کاغذی تغییری در خدمات بیمه سلامت ایجاد نمی‌کند

گام جدی صنعت بیمه در مسیر الکترونیکی‌سازی

۴۰ میلیون ایرانی تحت بیمه سلامت هستند

قرارداد بیمه تکمیل درمان صحافان با شرکت بیمه دولتی تمدید نشد

دفترچه بیمه سلامت حذف می‌شود

گام‌های اولیه معاونت علمی برای صدور بیمه‌نامه محصولات دانش‌بنیان/عملیاتی‌شدن بیمه مسئولیت









مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/7/30:
افزایش ۱۵ درصدی هزینه های بیمه درمان تا ماه‌های آینده

سالانه ۱۹۵میلیون بار مراجعه به ارائه دهندگان خدمات بیمه سلامت

پرداخت‌های بیمه سلامت در سال ۹۷ به روز می‌شوند

حذف ۸۰هزار همپوشانی بیمه‌ای توسط سازمان نیروهای مسلح

امکان پرداخت حق بیمه اینترنتی برای زنان خانه دار فراهم شد

مزایای بیمه‌ عمر در ایران هنوز شناخته شده نیست

دختران مجرد مشمول بیمه زنان خانه دار هستند

وضعیت پوشش بیمه ای داروی«اسپینرازا» برای کودکان SMA

جزئیات صدور مجوزهای بیمه در مجمع عمومی سالیانه

بخشنامه بیمه شاغلین در کسب و کارهای فضای مجازی صادر شد

توسعه بیمه‌های زندگی برای حمایت از اقشار آسیب پذیر/کاهش تخلفات باصدور کد یکتا

235 هزار کارگر زیر پوشش چتر بیمه بیکاری

توسعه بیمه‌های زندگی برای حمایت از اقشار آسیب پذیر/کاهش تخلفات باصدور کد یکتا

بخشنامه بیمه شاغلین در کسب و کارهای فضای مجازی صادر شد

چتر امنیت بیمه‌ای با افزایش توانمندی گسترده می‌شود









مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/6/31:
بیمه‌ها به کمک معلولان بیایند

تسهیل ارائه خدمات تامین اجتماعی به ایرانیان خارج از کشور

بایدها و نبایدها در بازاریابی‌های خیابانی بیمه عمر

پرداخت غرامت بیمه بین المللی به خانواده های سانچی کلید خورد

تعهدات بیمه عمر واقعی است؟

بیمه‌ها به کمک معلولان بیایند

تسهیل ارائه خدمات تامین اجتماعی به ایرانیان خارج از کشور

بایدها و نبایدها در بازاریابی‌های خیابانی بیمه عمر

پرداخت غرامت بیمه بین المللی به خانواده های سانچی کلید خورد

تعهدات بیمه عمر واقعی است؟









مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/5/31:
واقعیاتی که درباره بیمه‌نامه عمر نمی‌دانید

افزایش استقبال مردم از خرید بیمه عمر
آغاز بیمه تکمیلی رایگان ۹۰۰ هزار راننده کامیون از امروز
6 میلیون نفرمشمول بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور

تعرفه‌های کاغذی مبنای محاسبه بیمه‌های تکمیلی

بیمه شدن نوزادان از بدو تولد+مدارک مورد نیاز

رفع همپوشانی ۲.۵ میلیون بیمه شده تا پایان سال

پرداخت حق بیمه خدمت سربازی اجباری نیست

بیمه مسئولیت، پزشکان را نسبت به شکایات بی اهمیت کرده است

پوشش بیمه‌ای شاغلان خارج از کشور

بیمه تکمیلی رایگان رانندگان حمل و نقل جاده ای کشور آغاز شد









مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/4/31:
زائران حج تمتع تحت پوشش بیمه ایران قرار گرفتند

حذف بیمه رایگان چند بیمه‌ ای‌ ها

بیمه رایگان متعلق به محرومان است

امکان تعویض دفترچه بیمه سلامت در سراسر کشور

سوءمدیریت در بیمه سلامت/هزینه های بدون حساب و کتاب

بیمه تکمیلی درمان چیست؟/ شرایط بیمه تکمیلی انفرادی و بیمه تکمیلی گروهی

زنان سرپرست خانوار بیمه می‌شوند

اقدامی برای بیمه سلامت دندان در ۵ سال اخیر نشد/ سلامت دهان متولی ندارد

جزئیات شرایط دریافت غرامت دستمزد ایام بیماری

بیمه مسئولیت مدنی تورها چیست؟









مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/3/31:
بار مالی ۹۰۰ میلیاردی ناشی از افزایش تعرفه‌ها برای "بیمه سلامت"

چگونگی شرایط بیمه زائران حج ۹۷









مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/2/31:
دفترچه بیمه سلامت تا ۱۵۰ روز دیگر حذف می‌شود

هزینه درمان مصدومان ترافیکی بدون ارایه "بیمه‌نامه شخص ثالث"، "آزاد" شد

ثبت نام ۱۶۰ هزار کارگر ساختمانی تقلبی برای دریافت بیمه

بیمه مشاغل آزاد در سال ۱۳۹۷









مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/1/31:
شرایط پرداخت کمک هزینه کفن و دفن بیمه شدگان

ویژگی‌های بیمه مسافرت خارج از کشور +اینفوگرافیک

بیمه پردازی اختیاری دارندگان کارت پایان خدمت

کارگران چگونه خود را بیمه اختیاری کنند؟

هیچ دارویی از پوشش بیمه سلامت خارج نشده است

پرداخت‌های بیمه سلامت در سال ۹۷ به روز می‌شوند

مزایای بیمه‌ عمر در ایران هنوز شناخته شده نیست

آخرین جزئیات درباره بیمه بیکاری/ ۲۲۲ هزار نفر ماهانه ۲ میلیون تومان

بیمه های تکمیلی فقط ۱۲ درصد هزینه‌های دندانپزشکی را پوشش می دهند

حق بیمه کارگران چقدر است؟

خروج داروهای شیمی‌درمانی از شمول بیمه "خطرناک" است/وزارت بهداشت به ضرر فرودستان رفتار می‌کند



منبع خبر: جمعی از نویسندگان تیم


سید مجتبی مطهری | 1398/05/07 22:25:35 |
0 0
بیمه مسئولیت حق بیمه ای است که کارفرما در قبال حوادث غیر مترقبه که برای کارگر خود اتفاق می افتد پرداخت میکند و با توجه به اینکه در برخی از مشاغل سخت از جمله معادن ریسک بالایی دارد حق بیمه ان زیاد بوده و در نتیجه کارفرما از انجام ان تفره میرود
پاسخ
میرجلیلی | 1398/05/08 08:53:17 |
0 0
بیمه اشخاص یکی از ابزار های موجود جهت مقابله با اثرات مالی ناشی از حوادث گوناگون و ناگوار می باشد. بیمه اشخاص خود شامل بیمه عمر، درمان، مسافرتی و حوادث می‌شود. نوع دیگری از انواع بیمه، بیمه مسئولیت بوده که به تناسب کسب و کارها و فعالیت های متنوعی که در جامعه وجود دارد، گسترده و استفاده می شود.
پاسخ
سعیده تشکری بافقی | 1398/05/08 21:20:23 |
0 0
از انواع بیمه ‌های خصوصی بیمه مسئولیت .

فهرست مندرجات۱ - بیان بیمه مسئولیت
۲ - مواد قانونی در بیمه مسئولیت
۲.۱ - انواع بیمه مسئولیت
۳ - پانویس
۴ - منبع

بیمه مسئولیت، بیمه‏ هایی است که بیمه ‏گذار، سرمایه خود را در مواردی که خود به صورت خطایی یا غفلت یا اضطرار، موجب خسارت دیگران می‏شود تضمین می‏کند. برخی از حقوقدانان در این زمینه نوشته‏اند: «بیمه مسئولیت بیمه‏ای است که به‏موجب آن بیمه ‏گر متعهد می‏شود که هرگاه بیمه‏گذار در عقد معینی به سبب تخطی از تعهد خود ملزم به پرداخت خسارتی به نفع متعهدله آن عقد گردد، بیمه‏ گر آن خسارت را بپردازد. این بیمه اثر شرط عدم مسئولیت را دارد
پاسخ
فرزانه توحیدفر | 1398/05/08 23:04:34 |
0 0
بیمه اتش سوزی خسارت های وارد شده به اشخاص ثالث که در اثر گسترش دامنه اتش دامنه اتش سوزی و انفجار در مجاورت محل وقوع حادثه استو سبب ورود خسارات مالی و جانی به اشخاص ثالث می گردد را تحت پوشش قرار نمی دهد.
پاسخ
وحیده اثنی عشریه | 1398/05/09 19:24:45 |
0 0
بیمه مسئولیت از جمله رشته های بیمه ای است که به طور مستقیم در تنظیم روابط اجتماعی افراد جامعه شناخت افراد از حقوق و مسئولیت های یکدیگرو تامین امنیت حرفه ای مشاغل و فعالیت ها تاثیر گذار می باشد.
پاسخ
سعیده دهقان | 1398/05/09 20:08:18 |
0 0
بیمه های مسئولیت از جمله رشته های بیمه ای است که به طور مستقیم در تنظیم روابط اجتماعی افراد جامعه ، شناخت افراد از حقوق و مسئولیتهای یکدیگر و تامین امنیت حرفه ای مشاغل و فعالیتها تاثیر گذار می باشد .
بطور کل اگرچه بیمه مسئولیت تأمینی برای اشخاص ثالث در قبال مخاطرات ناشی از فعالیت و زیست بیمه گذار می باشد اما بیمه گذار با توجه به جبران خسارت از سوی بیمه گر (شرکت بیمه) آرامش و اطمینان خاطری در زمان فعالیت خود کسب خواهد نمود.
با توجه به مسئولیتهای بیشماری که هریک از ما در قبال سایر افراد جامعه داریم می توان تعداد بسیار متنوعی از بیمه های مسئولیت را برشمرد اما با توجه به میزان استقبال مردم از انواع نسبتا محدود این نوع بیمه و عدم آشنایی با گونه های دیگر آن شرکتهای بیمه نیز بطور معمول تعداد اندکی از این پوششها را به مردم می فروشند
پاسخ
مهدیه قانع | 1398/05/10 18:12:22 |
0 0
در دنیای پر تلاطم امروزی با عدم اطمینان از جهان وجنبه های مختلف روبرو هستیم بیمه اشخاص یک آینده نگری افراد در مقابل عدم اطمینان های محیطی است
پاسخ
علی شیر محمدی | 1398/05/10 21:37:26 |
0 0
نوع دیگری از انواع بیمه، بیمه مسئولیت بوده که به تناسب کسب و کارها و فعالیت های متنوعی که در جامعه وجود دارد، گسترده و استفاده می شود. مهم ترین تضمین بیمه گر در این نوع از بیمه، جبران خسارت های مالی و جانی در حوزه مسئولیت های مدنی بیمه گذار می باشد.
پاسخ
محمدرضا عابدی | 1398/05/10 21:38:25 |
0 0
بیمه اشخاص یکی از ابزار های موجود جهت مقابله با اثرات مالی ناشی از حوادث گوناگون و ناگوار می باشد. بیمه اشخاص خود شامل بیمه عمر، درمان، مسافرتی و حوادث می‌شود. نوع دیگری از انواع بیمه، بیمه مسئولیت بوده که به تناسب کسب و کارها و فعالیت های متنوعی که در جامعه وجود دارد، گسترده و استفاده می شود. مهم ترین تضمین بیمه گر در این نوع از بیمه، جبران خسارت های مالی و جانی در حوزه مسئولیت های مدنی بیمه گذار می باشد.
پاسخ
سعید میرجلیلی | 1398/05/16 12:48:04 |
0 0
بیمه مسئولیت، ( Liability insurance) بخشی از سیستم بیمه‌های عمومی است، که به‌طور مستقیم در تنظیم روابط اجتماعی افراد جامعه، شناخت افراد از حقوق و مسئولیت‌های یکدیگر و تأمین امنیت حرفه‌ای مشاغل و فعالیت‌ها، تأثیرگذار می‌باشد.
بطور کلی اگرچه بیمه مسئولیت، تأمینی برای اشخاص ثالث در قبال مخاطرات ناشی از فعالیت و زیست بیمه شونده می‌باشد، اما بیمه‌گذار با توجه به جبران خسارت از سوی بیمه‌گر (شرکت بیمه) آرامش و اطمینان خاطری در زمان فعالیت خود، کسب خواهد نمود.
زیر شاخه‌های بیمه مسئولیت عبارتند از: بیمه مسئولیت عمومی، بیمه مسئولیت حرفه‌ای، بیمه مسئولیت تولیدکنندگان و بیمه مسئولیت کارفرما در مقابل کارکنان
پاسخ
فائزه جهانشاهی افشار | 1398/05/17 14:47:30 |
0 0
با بیمه اشخاص خود را بیمه می‌کنید! اغلب حوادث، بیماری، از کار افتادگی، نقص عضو و در کل تمام حوادثی که برای فرد ممکن است اتفاق بیفتد و بیمه آن را پوشش می‌دهد جزو بیمه اشخاص است.
این بیمه شامل 4 بیمه عمر، درمان، مسافرتی و حوادث می‌شود. بیمه اشخاص دارای دو نوع انفرادی و گروهی است. تمام انواع بیمه اشخاص هر دو حالت انفرادی و گروهی را دارند به جز بیمه درمان که فقط حالت گروهی را دارد و تهیه کردن آن به‌صورت انفرادی ممکن نیست.
فرضیه ایجاد بیمه‌های اشخاص، کاهش آثار اقتصادی (خطرات جانی - مالی) برای خانواده بوده است.
یکی از اهداف اصلی بیمه اشخاص، حمایت از افراد هنگام بروز مشکلات مالی است به‌طوری که پس از مرگ یا از کارافتادگی نان‌آور خانواده، درآمد مشخص و معینی برای بازماندگان جاری خواهد بود.
دیگر مزیت استفاده از بیمه‌نامه‌های اشخاص استفاده از آن به‌صورت نوعی پس‌انداز است. این بیمه‌نامه‌ها براساس شرایط می‌توانند جنبه حمایتی یا پس‌انداز داشته باشند و حتی یک منبع درآمد اضافی برای زمان پیری و از کارافتادگی شخص به حساب آیند.
پاسخ
سیدسعید حسینی منش | 1398/05/17 17:10:45 |
0 0
روزانه حوادث بیشماری در اطراف ما رخ می‌دهد و طبق قانون، هر شخصی که باعث ایجاد خسارت (جانی و مالی) برای افراد دیگر شود مسئول جبران آن است. اگر چنین شرایطی پیش آید و شما در موقعیتی قرار گیرید که مسئول یک حادثه شناخته شوید داشتن یک بیمه نامه مناسب می تواند پوشش کافی را برای شما فراهم سازد. شرکت بیمه پارسیان با ارائه انواع بیمه های مسئولیت این امکان را برای شما فراهم می سازد.
پاسخ
سمانه سلطانی | 1398/05/21 21:17:46 |
0 0
در دنیای حقوق به شخصی که بیمه‌نامه را امضا می‌کند تا اموال یا جان خودش یا شخص دیگری را بیمه کند، بیمه‌گذار و به طرف دیگر قرارداد که مسئولیت پرداخت مبلغی هنگام خسارت احتمالی بر عهده‌ا‌ش است، بیمه‌گر می‌گویند. در بیمه‌نامه‌ها معمولا موعدی برای پرداخت حق بیمه در نظر می‌گیرند که این موعد غالبا یک ماهه است.

مبلغ پرداختی با توجه به بسیاری عوامل مثل درصد ریسک و خطر و مسائل کارشناسی دیگر معین می‌شود. بیمه‌گذار باید این مبالغ را سر وقت پرداخت کند. گاهی ممکن است در قرارداد بیمه آمده باشد که به محض پرداخت اولین قسط حق بیمه، مسئولیت بیمه‌گر آغاز می‌شود. یعنی اگر بیمه‌گذار هنوز قسط اول حق بیمه را پرداخت نکرده باشد و اموالش در آتش‌سوزی یا زلزله یا … از بین برود، بیمه‌گر هیچ مسئولیتی برای جبران خسارت ندارد، چون در واقع تعهد و مسئولیتش از ابتدا آغاز نشده بود. گاهی نیز ممکن است در قرارداد شرط شود که حتی اگر یک قسط به تعویق بیفتد، بیمه‌گر می‌تواند قرارداد را برهم بزند.
پاسخ
مرتضی باغستانی | 1398/05/27 12:36:22 |
0 0
بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان


کارکنان در حین انجام کار در معرض خطر یا خطراتی قرار می‌گیرند که اجتناب ناپذیر است. در ماده ص91 قانون کار آمده است که "کلیه کارفرمایان و مسئولان واحدهای موضوع قانون کار، مکلفند بر اساس مصوبات شورای عالی حفاظت فنی برای تامین حفاظت و سلامت و بهداشت کارگران در محیط کار، وسایل و امکانات لازم را تهیه و در اختیار آنان قرار داده و چگونگی کاربرد وسایل فوق‌الذکر را به آنان بیاموزند و درخصوص رعایت مقررات حفاظتی و بهداشتی نظارت نمایند." بر اساس این ماده، در صورت وقوع حادثه‌ای که منجر به جراحت، نقص عضو و یا فوت کارکنان (اعم از استخدامی، قراردادی، روزمزد و...) شود، در بسیاری از موارد کارفرما مقصر شناخته شده و ناچار به جبران خسارت وارده و در صورت فوت پرداخت دیه خواهد بود. بیمه‌نامه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان به عنوان جانشین از طرف کارفرما جبران هزینه‌های پزشکی، غرامت فوت و نقص عضو و مطالبات سازمان تامین اجتماعی از کارفرما را بر عهده می‌گیرد.

پوششهای تکمیلی در بیمه های مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان عبارتند از:

1: دیه دوم

2: محل اقامت و ماموریت های خارج از کارگاه کارکنان

3: اماکن وابسته به کارگاه مانند رستوران، نمازخانه و ...

4: ایاب و ذهاب کارکنان ( با وسایل معین)

5: حوادث وسایل نقلیه موتوری جهت کارکنان

6 : مسئولیت پیمانکاران فرعی

7: مسئولیت مهندسین طراح، محاسب، ناظر و مشاور در قبال کارکنان

8: پرداخت غرامت فوت و نقص عضو بدون رای دادگاه

9: جبران هزینه های پزشکی کارکنان بدون اعمال تعرفه وزارت بهداشت

10: مطالبات تبصره یک ماده 66 قانون تامین اجتماعی

11: حوادث شخص بیمه گذار (کارفرما)

12: صدمات جسمانی وارد به اشخاص ثالث در محدوده تحت پوشش بیمه نامه

13: مابه التفاوت افزایش دیات

14: پرداخت غرامت دستمزد روزانه کارکنان

15: حوادث غیر مرتبط با فعالیت اصلی بیمه شده
پاسخ
ندازارع شحنه | 1399/02/28 15:40:35 |
0 0
در بسیاری از کارخانه ها یا کارگاه ها و یا حتی شرکت ها اگر که خود کار فرمایان هم نخواهند که کارگران خود را بیمه کنند نمی‌توانند چون جان این افراد اولویت دارد م هر گونه حادثه ای آنها را تهدید کند می تواند یک خانواده را از بین ببرد پس اداره بیمه کارفرما را موظف می کند که یک سری بیمه نامه هایی را که اجباری هستن را امضاء کند و حتی بعد از باز نشستگی و یا از کار افتادگی کار گران استفاده کنند و حق آنها ضایع نشود.
پاسخ
ندازارع شحنه | 1399/02/28 17:15:45 |
0 0
با توجه به هزینه های در مان سازمان بیمه یک بیمه نامه ای تحت عنوان بیمه عمر برای افراد در نظر گرفته است که افرادی که این حق بیمه را می پردازند در شرایطی که مریض باشند به هر علتی این بیمه هزینه های درمان اون فرد را می پردازد.
پاسخ
ندازارع شحنه | 1399/02/28 17:17:39 |
0 0
کارفرمایانی که جان کار گران شون در خطر است جز بیمه اجباری هستند.
پاسخ
ندازارع شحنه | 1399/02/28 17:22:03 |
0 0
همزمان با شروع فعالیت کاری که یک منبع درآمد مشخص داریم که با کم کردن هزینه ها می توانیم پولی را تحت عنوان پس انداز کنار بگذاریم.
پاسخ
زهرا ابراهیمی | 1399/03/01 12:09:53 |
0 0
19 گروهی که مشمول بیمه اجباری تامین اجتماعی می‌شوند
مشمولان بیمه اجباری
١- کسانی که در کارگاه‌ها و کارخانه‌های مشمول قانون کار مشغول به کارند و به هر عنوان در مقابل دریافت مزد، حقوق، سهم سود و سایر مزایا به درخواست کارفرما کار می‌کنند. هرگونه فعالیتی که در قبال دستمزد باشد مشمول مقررات تامین‌اجتماعی است و فرقی نمی‌کند کار موقت، پاره‌وقت، ساعتی، دائمی و... باشد.

٢- کارکنان نهادهای انقلابی از قبیل جهاد سازندگی، بنیاد شهید، نهضت سوادآموزی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و...

٣- کارکنان جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران و کمیته امداد امام خمینی (ره)

٤- کارکنان دستگاه‌های دولتی که مشمول نظام حمایتی خاص نیستند و همچنین افرادی که برای مشاغل کارگری در دستگاه‌های دولتی استخدام می‌شوند مشمول قانون تامین‌اجتماعی هستند.

٥- کارکنان پیمانکاری‌ها که در چارچوب قراردادهای کار فردی مشمول قانون کار نمی‌شوند
براساس ماده ٣٨ قانون تامین‌اجتماعی مشمول قانون تامین‌اجتماعی هستند.

٦- کلیه کارمندان پیمانی دستگاه‌های اجرائی از لحاظ برخورداری از مزایای تامین‌اجتماعی نظیر بازنشستگی، ازکارافتادگی، فوت، درمان با رعایت این قانون مشمول قانون تامین‌اجتماعی هستند.

٧- کارکنان شرکت‌های دولتی که برای مشاغل کارگری استخدام می‌شوند تابع مقررات قانون کار و تامین‌اجتماعی هستند.

٨- اتباع بیگانه که در ایران مشغول به کارند، در صورتی که در کشور خود از خدمات تامین‌اجتماعی برخوردار نباشند، براساس شرایط ماده ٥ قانون تامین‌اجتماعی مشمول مقررات این قانون می‌شوند (اتباع بیگانه کشورهای پیوسته به مقاوله‌نامه شماره ١٩ سازمان بین‌المللی کار مشمول حوادث ناشی از کار می‌شوند).

٩- کارکنان شرکت مخابرات ایران، شرکت ملی فولاد، سازمان بنادر و کشتیرانی، شرکت ملی صنایع ایران و شرکت سهامی تهیه و توزیع علوفه براساس قرارداد خاص مشمول مقررات تامین‌اجتماعی هستند.

١٠- باغداری و فعالیت‌های مرتبط با امور کشاورزی شامل تولید و پرورش ماکیان، کلیه فعالیت‌های مربوط به باغات مرکبات، خرما، پسته، چای، برنج و.. کلیه فعالیت‌های مربوط به شیلات و صنعت نوغان، پرورش ماهی، زنبورعسل و کرم ابریشم، کارکنان شاغل در باغات میوه، انواع نباتات، اشجار، پرورش گل و گیاهان زینتی و...

١١- دامداران بر اساس ماده ٧ قانون تامین‌اجتماعی از اول مردادماه ١٣٦٤ مشمول مقررات تامین‌اجتماعی قرار گرفته‌اند.

١٢- کارکنان مطبوعات بر اساس بخشنامه ٣١٥ فنی

١٣- کارکنان شاغل در واحدهای صنفی

١٤- کلیه کارکنان سازمان‌های مناطق آزاد تجاری- صنعتی

١٥- کارکنان شهرداری‌ها (به غیر از تهران)

١٦- کلیه کارکنان دفاتر اسناد رسمی

١٧ - قالیبافان، بافندگان فرش و شاغلان صنایع‌دستی

١٨- کارگران ساختمانی بر اساس قانون بیمه اجباری کارگران ساختمانی

١٩- رانندگان وسایط نقلیه عمومی بین‌شهری و درون‌شهری
پاسخ
سپیده دهقان | 1399/03/05 21:53:14 |
0 0
با رصد کردن روزانه محتوای ارائه شده، در جریان آخرین رخدادها و سیر موضوعات مرتبط قرار گرفته و برای تصمیم گیری و مدیریت ریسک های احتمالی در زمینه موضوعات بیمه ای در جهت موفقیت مالی و شغلی خود گام بردارید. در قسمت مروری برعناوین مهم خبری، کلیه رویدادهای خبری مرتبط و به تفکیک هر ماه ارائه شده است. "
پاسخ
سپیده دهقان | 1399/03/05 21:55:06 |
0 0
بیمه اشخاص یکی از ابزار های موجود جهت مقابله با اثرات مالی ناشی از حوادث گوناگون و ناگوار می باشد. بیمه اشخاص خود شامل بیمه عمر، درمان، مسافرتی و حوادث می‌شود. نوع دیگری از انواع بیمه، بیمه مسئولیت بوده که به تناسب کسب و کارها و فعالیت های متنوعی که در جامعه وجود دارد، گسترده و استفاده می شود. مهم ترین تضمین بیمه گر در این نوع از بیمه، جبران خسارت های مالی و جانی در حوزه مسئولیت های مدنی بیمه گذار می باشد.
پاسخ
فاطمه پورقاسمی | 1399/04/24 20:00:07 |
0 0
در بیمه مشاغل آزاد شما حق ‌دارید نوع بیمه و خدمات موردنظر خود را انتخاب کنید! درصورتی‌که در بیمه اجباری همه خدمات و تعهدات که در چارچوب قانون به بیمه‌شده، ارائه می‌شود مانند انواع مستمری و درمان و… حق بیمه در حرف و مشاغل آزاد شامل ۱۸% و سرانه درمان هست. ولی در بیمه اجباری همه خدمات با پرداخت ۳۰% از حقوق ارائه می‌شود
پاسخ
فاطمه پورقاسمی | 1399/04/24 20:08:17 |
0 0
بهترین زمان برای شروع پس انداز، هنگامی است که شما هنوز در چند دهه قبل از اینکه قصد بازنشستگی را داشته باشید، هستید؛ به این معنی که زمان بیشتری برای جمع آوری پول دارید. هرچه زودتر شروع به این کار کنید، میزان کمتری پول باید کنار بگذارید
پاسخ
فاطمه پورقاسمی | 1399/04/24 20:11:17 |
0 0
مهمترین تفاوت اجباری با بیمه‌های خویش‌فرما، همانگونه که از اسم این نوع بیمه مشخص است، به اجباری بودن آن بازمیگردد.این خصوصیت برای بیمه‌های اجباری دارای تبعات و نتایج خاصی است، به نحوی که برای احراز آن فقط وجود رابطه کاری و اشتغال فرد در کارگاه کافی است، حتی اگر حق‌بیمه توسط کارفرما پرداخت نشود.
پاسخ
محمدعلی حسنی پورجعفرآباد | 1399/04/29 13:36:20 |
0 0
تمام کسانی که در قبال دریافت حقوق و دستمزد در شرکت‌ها، کارگاه‌ها و… کار می‌کنند و مشمول قانون کار می‌شوند.
در بیمه مشاغل آزاد شما حق ‌دارید نوع بیمه و خدمات موردنظر خود را انتخاب کنید! درصورتی‌که در بیمه اجباری همه خدمات و تعهدات که در چارچوب قانون به بیمه‌شده، ارائه می‌شود مانند انواع مستمری و درمان و… حق بیمه در حرف و مشاغل آزاد شامل ۱۸% و سرانه درمان هست. ولی در بیمه اجباری همه خدمات با پرداخت ۳۰% از حقوق ارائه می‌شود.
پاسخ
محمدعلی حسنی پورجعفرآباد | 1399/04/29 13:44:37 |
0 0
ساده زمانی:در این شکل از بیمه‌ عمر، پوشش بیمه‌ برای مدت معینی ارائه می‌شود. در این مدت معین، بیمه‌گذار تحت پوشش‌هایی قرار خواهد گرفت که هنگام عقد قرارداد انتخاب کرده است. مدت قرارداد را نیز بیمه‌گذار طبق توافق با شرکت بیمه مشخص می‌کند.
تمام عمر:در این نوع بیمه‌نامه بیمه‌گر متعهد می‌شود که در صورت فوت بیمه‌شده به هرعلت (چه فوت طبیعی و چه فوت بر اثر حادثه) در هر زمان، سرمایه ذکرشده در بیمه‌نامه را به بازماندگان وی بپردازد. مدت این قرارداد نامحدود است و تنها با فوت بیمه شده و پس از پرداخت سرمایه به ذی‌نفعان پایان می‌یابد.
عمر مانده بدهکار:در این شکل از بیمه عمر، سرمایه بیمه با گذشت زمان کاهش می‌یابد
بیمه سرمایه گزاری:مهم‌ترین آنها دریافت اندوخته، دریافت مستمری بازنشستگی و سرمایه فوت است.
پاسخ
محمدعلی حسنی پورجعفرآباد | 1399/04/29 13:47:16 |
0 0
فکر نکنید بعدا پس‌انداز را شروع خواهید کرد و اینکار را به تاخیر نیندازید. هرچقدر سن‌تان بالاتر رود، روی ریل افتادن برایتان سخت‌تر می‌شود. هر بزرگسال که درآمد دارد باید از همین الان به فکر تشکیل سرمایه بازنشستگی باشد. نباید گذاشت افرادی که از شما جوان‌تر هستند پس‌انداز بازنشستگی را به تاخیر اندازند، اگر الان شروع به پس‌انداز کنید، زمان به نفع شما خواهدبود
پاسخ
محمدعلی حسنی پورجعفرآباد | 1399/04/29 13:50:04 |
0 0
بیمه اجباری شامل تمامی مشمولین قانون کار و کسانی است که در قبال دریافت مزد و حقوق در کارگاه‌ها، کارخانه ها و شرکت‌ها مشغول به کارند
بیمه اختیاری برای کسانی است که تحت پوشش بیمه خاصی نیستند. متقاضی این نوع بیمه، مستقیما با مراجعه به شعب سازمان تامین اجتماعی خواهان انعقاد قرارداد بیمه اختیاری می‌شود و موظف است خود حق بیمه را در زمان تعیین شده پرداخت کند.
پاسخ
ارزو پوراکبرزاده | 1399/04/29 21:06:27 |
0 0
سلام
بیمه مسئولیت:به‌طور کلی اگرچه بیمه مسئولیت، تأمینی برای اشخاص ثالث در قبال مخاطرات ناشی از فعالیت و زیست بیمه شونده می‌باشد، اما بیمه‌گذار با توجه به جبران خسارت از سوی بیمه‌گر (شرکت بیمه) آرامش و اطمینان خاطری در زمان فعالیت خود، کسب خواهد نمود.

زیر شاخه‌های بیمه مسئولیت عبارتند از: بیمه مسئولیت عمومی، بیمه مسئولیت حرفه‌ای، بیمه مسئولیت تولیدکنندگان و بیمه مسئولیت کارفرما در مقابل کارکنان، بیمه مسئولیت آتش سوزی، بیمه مسئولیت جامع شهرداری، بیمه مسئولیت جامع شهرداری، بیمه مسئولیت تابلوهای تبلیغاتی، بیمه مسئولیت حیوانات خانگی، بیمه مسئولیت مستأجر در قبال موجر .
بیمه اشخاص:هدف از بیمه ‏های اشخاص، مانند بیمه ‏های اموال و مسئولیت، تأمین آرامش خاطر برای بیمه‏گذار است. ولی دو ویژگی، این نوع بیمه را از بیمه‏های دیگر متمایز می‏سازد؛ نخست آنکه حوادثی را شامل می‏شود که به طور مستقیم به شخص انسان مربوط می‏شود؛ مانند فوت، بازماندگی، حوادث بدنی و بیماری‏ها. دوم آنکه حوادث مورد نظر، همواره جنبه خسارتی ندارند؛ مانند زنده ماندن بیمه شده در پایان مدت معین. لذا گفته می‏شود، بیمه‏های اشخاص بر خلاف بیمه‏های خسارتی، خصلت غرامتی ندارند و پیرو اصل غرامت نیستند.



بیمه‏ های اشخاص به پنج دسته اصلی تقسیم می‏شوند.
۱. بیمه‏ های عمر.
۲. بیمه‏ های مستمری.
۳. بیمه‏ های حوادث.
۴. بیمه‏ های درمانی.
۵. بیمه‏ های بازنشستگی.
پاسخ
Fatemeh shayegh | 1399/04/31 09:40:40 |
0 0
0 0
سلام
بیمه مسئولیت:به‌طور کلی اگرچه بیمه مسئولیت، تأمینی برای اشخاص ثالث در قبال مخاطرات ناشی از فعالیت و زیست بیمه شونده می‌باشد، اما بیمه‌گذار با توجه به جبران خسارت از سوی بیمه‌گر (شرکت بیمه) آرامش و اطمینان خاطری در زمان فعالیت خود، کسب خواهد نمود.

زیر شاخه‌های بیمه مسئولیت عبارتند از: بیمه مسئولیت عمومی، بیمه مسئولیت حرفه‌ای، بیمه مسئولیت تولیدکنندگان و بیمه مسئولیت کارفرما در مقابل کارکنان، بیمه مسئولیت آتش سوزی، بیمه مسئولیت جامع شهرداری، بیمه مسئولیت جامع شهرداری، بیمه مسئولیت تابلوهای تبلیغاتی، بیمه مسئولیت حیوانات خانگی، بیمه مسئولیت مستأجر در قبال موجر .
بیمه اشخاص:هدف از بیمه ‏های اشخاص، مانند بیمه ‏های اموال و مسئولیت، تأمین آرامش خاطر برای بیمه‏گذار است. ولی دو ویژگی، این نوع بیمه را از بیمه‏های دیگر متمایز می‏سازد؛ نخست آنکه حوادثی را شامل می‏شود که به طور مستقیم به شخص انسان مربوط می‏شود؛ مانند فوت، بازماندگی، حوادث بدنی و بیماری‏ها. دوم آنکه حوادث مورد نظر، همواره جنبه خسارتی ندارند؛ مانند زنده ماندن بیمه شده در پایان مدت معین. لذا گفته می‏شود، بیمه‏های اشخاص بر خلاف بیمه‏های خسارتی، خصلت غرامتی ندارند و پیرو اصل غرامت نیستند.



بیمه‏ های اشخاص به پنج دسته اصلی تقسیم می‏شوند.
۱. بیمه‏ های عمر.
۲. بیمه‏ های مستمری.
۳. بیمه‏ های حوادث.
پاسخ
Fatemeh shayegh | 1399/04/31 10:36:20 |
0 0
0 0
سلام
بیمه مسئولیت:به‌طور کلی اگرچه بیمه مسئولیت، تأمینی برای اشخاص ثالث در قبال مخاطرات ناشی از فعالیت و زیست بیمه شونده می‌باشد، اما بیمه‌گذار با توجه به جبران خسارت از سوی بیمه‌گر (شرکت بیمه) آرامش و اطمینان خاطری در زمان فعالیت خود، کسب خواهد نمود.

زیر شاخه‌های بیمه مسئولیت عبارتند از: بیمه مسئولیت عمومی، بیمه مسئولیت حرفه‌ای، بیمه مسئولیت تولیدکنندگان و بیمه مسئولیت کارفرما در مقابل کارکنان، بیمه مسئولیت آتش سوزی، بیمه مسئولیت جامع شهرداری، بیمه مسئولیت جامع شهرداری، بیمه مسئولیت تابلوهای تبلیغاتی، بیمه مسئولیت حیوانات خانگی، بیمه مسئولیت مستأجر در قبال موجر .
بیمه اشخاص:هدف از بیمه ‏های اشخاص، مانند بیمه ‏های اموال و مسئولیت، تأمین آرامش خاطر برای بیمه‏گذار است. ولی دو ویژگی، این نوع بیمه را از بیمه‏های دیگر متمایز می‏سازد؛ نخست آنکه حوادثی را شامل می‏شود که به طور مستقیم به شخص انسان مربوط می‏شود؛ مانند فوت، بازماندگی، حوادث بدنی و بیماری‏ها. دوم آنکه حوادث مورد نظر، همواره جنبه خسارتی ندارند؛ مانند زنده ماندن بیمه شده در پایان مدت معین. لذا گفته می‏شود، بیمه‏های اشخاص بر خلاف بیمه‏های خسارتی، خصلت غرامتی ندارند و پیرو اصل غرامت نیستند.



بیمه‏ های اشخاص به پنج دسته اصلی تقسیم می‏شوند.
۱. بیمه‏ های عمر.
۲. بیمه‏ های مستمری.
۳. بیمه‏ های حوادث.
۴. بیمه‏ های درمانی.
۵. بیمه‏ های بازنشستگی.
پاسخ
Fatemeh shayegh | 1399/04/31 10:37:17 |
0 0
0 0
سلام
بیمه مسئولیت:به‌طور کلی اگرچه بیمه مسئولیت، تأمینی برای اشخاص ثالث در قبال مخاطرات ناشی از فعالیت و زیست بیمه شونده می‌باشد، اما بیمه‌گذار با توجه به جبران خسارت از سوی بیمه‌گر (شرکت بیمه) آرامش و اطمینان خاطری در زمان فعالیت خود، کسب خواهد نمود.

زیر شاخه‌های بیمه مسئولیت عبارتند از: بیمه مسئولیت عمومی، بیمه مسئولیت حرفه‌ای، بیمه مسئولیت تولیدکنندگان و بیمه مسئولیت کارفرما در مقابل کارکنان، بیمه مسئولیت آتش سوزی، بیمه مسئولیت جامع شهرداری، بیمه مسئولیت جامع شهرداری، بیمه مسئولیت تابلوهای تبلیغاتی، بیمه مسئولیت حیوانات خانگی، بیمه مسئولیت مستأجر در قبال موجر .
بیمه اشخاص:هدف از بیمه ‏های اشخاص، مانند بیمه ‏های اموال و مسئولیت، تأمین آرامش خاطر برای بیمه‏گذار است. ولی دو ویژگی، این نوع بیمه را از بیمه‏های دیگر متمایز می‏سازد؛ نخست آنکه حوادثی را شامل می‏شود که به طور مستقیم به شخص انسان مربوط می‏شود؛ مانند فوت، بازماندگی، حوادث بدنی و بیماری‏ها. دوم آنکه حوادث مورد نظر، همواره جنبه خسارتی ندارند؛ مانند زنده ماندن بیمه شده در پایان مدت معین. لذا گفته می‏شود، بیمه‏های اشخاص بر خلاف بیمه‏های خسارتی، خصلت غرامتی ندارند و پیرو اصل غرامت نیستند.



بیمه‏ های اشخاص به پنج دسته اصلی تقسیم می‏شوند.
۱. بیمه‏ های عمر.
۲. بیمه‏ های مستمری.
۳. بیمه‏ های حوادث.
۴. بیمه‏ های درمانی.
۵. بیمه‏ های بازنشستگی. ....
پاسخ
Fatemeh shayegh | 1399/04/31 10:38:19 |
0 0
0 0
سلام
بیمه مسئولیت:به‌طور کلی اگرچه بیمه مسئولیت، تأمینی برای اشخاص ثالث در قبال مخاطرات ناشی از فعالیت و زیست بیمه شونده می‌باشد، اما بیمه‌گذار با توجه به جبران خسارت از سوی بیمه‌گر (شرکت بیمه) آرامش و اطمینان خاطری در زمان فعالیت خود، کسب خواهد نمود.

زیر شاخه‌های بیمه مسئولیت عبارتند از: بیمه مسئولیت عمومی، بیمه مسئولیت حرفه‌ای، بیمه مسئولیت تولیدکنندگان و بیمه مسئولیت کارفرما در مقابل کارکنان، بیمه مسئولیت آتش سوزی، بیمه مسئولیت جامع شهرداری، بیمه مسئولیت جامع شهرداری، بیمه مسئولیت تابلوهای تبلیغاتی، بیمه مسئولیت حیوانات خانگی، بیمه مسئولیت مستأجر در قبال موجر .
بیمه اشخاص:هدف از بیمه ‏های اشخاص، مانند بیمه ‏های اموال و مسئولیت، تأمین آرامش خاطر برای بیمه‏گذار است. ولی دو ویژگی، این نوع بیمه را از بیمه‏های دیگر متمایز می‏سازد؛ نخست آنکه حوادثی را شامل می‏شود که به طور مستقیم به شخص انسان مربوط می‏شود؛ مانند فوت، بازماندگی، حوادث بدنی و بیماری‏ها. دوم آنکه حوادث مورد نظر، همواره جنبه خسارتی ندارند؛ مانند زنده ماندن بیمه شده در پایان مدت معین. لذا گفته می‏شود، بیمه‏های اشخاص بر خلاف بیمه‏های خسارتی، خصلت غرامتی ندارند و پیرو اصل غرامت نیستند.
پاسخ
Fatemeh shayegh | 1399/04/31 10:39:16 |
0 0
0 0
سلام
بیمه مسئولیت:به‌طور کلی اگرچه بیمه مسئولیت، تأمینی برای اشخاص ثالث در قبال مخاطرات ناشی از فعالیت و زیست بیمه شونده می‌باشد، اما بیمه‌گذار با توجه به جبران خسارت از سوی بیمه‌گر (شرکت بیمه) آرامش و اطمینان خاطری در زمان فعالیت خود، کسب خواهد نمود.

زیر شاخه‌های بیمه مسئولیت عبارتند از: بیمه مسئولیت عمومی، بیمه مسئولیت حرفه‌ای، بیمه مسئولیت تولیدکنندگان و بیمه مسئولیت کارفرما در مقابل کارکنان، بیمه مسئولیت آتش سوزی، بیمه مسئولیت جامع شهرداری، بیمه مسئولیت جامع شهرداری، بیمه مسئولیت تابلوهای تبلیغاتی، بیمه مسئولیت حیوانات خانگی، بیمه مسئولیت مستأجر در قبال موجر .
بیمه اشخاص:هدف از بیمه ‏های اشخاص، مانند بیمه ‏های اموال و مسئولیت، تأمین آرامش خاطر برای بیمه‏گذار است. ولی دو ویژگی، این نوع بیمه را از بیمه‏های دیگر متمایز می‏سازد؛ نخست آنکه حوادثی را
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
یوسف موحدی فر |   1399/05/06 09:33:47   |
0     0
بیمه اجباری و شرایط آن
بیمه اجباری و شرایط آن : بیمه اجباری در صورت وجود رابطه کاری بین کارگر و کارفرما ضرورت یافته و نیازمند شرایط دیگری نیست . از ویژگیهای بیمه اجباری حمایت نظام کاری کشور از این بیمه است و نظام اداری و حقوقی کشور موظف به گرفتن حق مشمولان این قانون هستند . مسئول اصلی بیمه اجباری کارفرما است و بیمه شده مسئولیتی برای پرداخت حق بیمه ندارد . در بیمه اجباری کافرما مجبور است تمام مقررات و قوانین سازمان تامین اجتماعی را بپذیرد و به صورت غیر اختیاری وارد قرارداد با سازمان تامین اجتماعی می شود. یکی از مزایای بیمه تأمین اجتماعی گستردگی خدمات آن است و می تواند کسانی که تحت پوشش هیچ بیمه‌ ای نیستند را بیمه می‌کند که به ۲ گروه تقسیم می‌شوند:

بیمه اجباری: برای افرادی که در شرکت‌ها، کارگاه‌ها و… کار می‌کنند و حقوق و دستمزد دریافت کرده و مشمول قانون کار می‌شوند.
بیمه خویش‌فرما که خود ۲ نوع است: ۱- بیمه اختیاری ۲- بیمه حرف و مشاغل آزاد.

در بیمه اجباری که در آن حق بیمه توسط کارفرما پرداخت می شود سوابق کاری و سابقه بیمه مورد نظر قرار می گیرد. در بیمه اجباری حق بیمه ۳۰ درصد حقوق و مزایای فرد می باشد . خدمات و مزایای بیمه اجباری بسیار کامل تر از شرایط از بیمه های اختیاری است و برخی تعهدات مانند بیمه بیکاری فقط شامل مشمولان بیمه اجباری است و بیمه اختیاری را پوشش نمی دهد.
برخی از مشمولان بیمه اجباری عبارتند از:

کسانی که در کارخانه ها و کارگاه ها کار می کنند
کارکنان دستگاه های دولتی
کارمندان پیمانی دستگاه های اجرایی
کارکنان شرکت های دولتی
کارکنان شاغل در مشاغل صنفی
کارکنان سازمان های مناطق تجاری آزاد
کارکنان دفاتر اسناد رسمی
دامداران و کشاورزان
رانندگان وسایط نقلیه عمومی بین شهری و درون شهری
کارگران ساختمانی
شاغلان صنایع دستی
کارکنان مطبوعات
اتباع بیگانه مشغول به کار در ایران
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
یوسف موحدی فر |   1399/05/06 14:08:12   |
0     0
مشمولان بیمه اجباری

با توجه به قوانین و مقررات مربوط به کار و تامین‌اجتماعی گروه‌ها و افراد تحت پوشش تامین‌اجتماعی قرار دارند و کارفرما موظف است آن‌ها را نزد سازمان تامین‌اجتماعی بیمه کند.

1- کسانی که در کارگاه‌ها و کارخانه‌های مشمول قانون کار مشغول به کارند و به هر عنوان در مقابل دریافت مزد، حقوق، سهم سود و سایر مزایا به درخواست کارفرما کار می‌کنند. هرگونه فعالیتی که در قبال دستمزد باشد مشمول مقررات تامین‌اجتماعی است و فرقی نمی‌کند کار موقت، پاره‌وقت، ساعتی، دائمی و... باشد.

2- کارکنان نهادهای انقلابی از قبیل جهاد سازندگی، بنیاد شهید، نهضت سوادآموزی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و...

3- کارکنان جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران و کمیته امداد امام خمینی (ره)

4- کارکنان دستگاه‌های دولتی که مشمول نظام حمایتی خاص نیستند و همچنین افرادی که برای مشاغل کارگری در دستگاه‌های دولتی استخدام می‌شوند مشمول قانون تامین‌اجتماعی هستند.

5- کارکنان پیمانکاری‌ها که در چارچوب قراردادهای کار فردی مشمول قانون کار نمی‌شوند
براساس ماده 38 قانون تامین‌اجتماعی مشمول قانون تامین‌اجتماعی هستند.

6- کلیه کارمندان پیمانی دستگاه‌های اجرائی از لحاظ برخورداری از مزایای تامین‌اجتماعی نظیر بازنشستگی، ازکارافتادگی، فوت، درمان با رعایت این قانون مشمول قانون تامین‌اجتماعی هستند.

7- کارکنان شرکت‌های دولتی که برای مشاغل کارگری استخدام می‌شوند تابع مقررات قانون کار و تامین‌اجتماعی هستند.

8- اتباع بیگانه که در ایران مشغول به کارند، در صورتی که در کشور خود از خدمات تامین‌اجتماعی برخوردار نباشند، براساس شرایط ماده 5 قانون تامین‌اجتماعی مشمول مقررات این قانون می‌شوند (اتباع بیگانه کشورهای پیوسته به مقاوله‌نامه شماره 19 سازمان بین‌المللی کار مشمول حوادث ناشی از کار می‌شوند).

9- کارکنان شرکت مخابرات ایران، شرکت ملی فولاد، سازمان بنادر و کشتیرانی، شرکت ملی صنایع ایران و شرکت سهامی تهیه و توزیع علوفه براساس قرارداد خاص مشمول مقررات تامین‌اجتماعی هستند.

10- باغداری و فعالیت‌های مرتبط با امور کشاورزی شامل تولید و پرورش ماکیان، کلیه فعالیت‌های مربوط به باغات مرکبات، خرما، پسته، چای، برنج و.. کلیه فعالیت‌های مربوط به شیلات و صنعت نوغان، پرورش ماهی، زنبورعسل و کرم ابریشم، کارکنان شاغل در باغات میوه، انواع نباتات، اشجار، پرورش گل و گیاهان زینتی و...

11- دامداران بر اساس ماده 7 قانون تامین‌اجتماعی از اول مردادماه 1364 مشمول مقررات تامین‌اجتماعی قرار گرفته‌اند.

12- کارکنان مطبوعات بر اساس بخشنامه 315 فنی

13- کارکنان شاغل در واحدهای صنفی

14- کلیه کارکنان سازمان‌های مناطق آزاد تجاری- صنعتی

15- کارکنان شهرداری‌ها (به غیر از تهران)

16- کلیه کارکنان دفاتر اسناد رسمی

17 - قالیبافان، بافندگان فرش و شاغلان صنایع‌دستی

18- کارگران ساختمانی بر اساس قانون بیمه اجباری کارگران ساختمانی

19- رانندگان وسایط نقلیه عمومی بین‌شهری و درون‌شهری
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
یوسف موحدی فر |   1399/05/06 14:13:56   |
0     0
بیمه عمر چیست !؟
بیمه عمر و تامین آتیه در واقع یک سرمایه گذاری مطمئن با سود تضمینی است که علاوه بر پرداخت سود علی الحساب به سپرده گذاری، مهمتر اینکه شامل پوششهای بیمه ای بسیار زیادی از قبیل اتفاق ناگواری مثل حادثه و فوت، نقص عضو، از کار افتادگی و یا بیماری های خاص اتفاق بیوفتد، بیمه حامی شما خواهد بود .

این نوع بیمه "بیمه عمر" یکی از پرطرفدارن ترین نوع بیمه در سراسر جهان است که با اضافه نموندن یک برنامه سرمایه گذاری امن به بیمه عمر بلند مدت، روز به روز طرفدارن بیشتری را در اکثر کشورها به خصوص ایران به خود جلب می کند.
در این طرح افراد"بیمه گذار" با پرداخت مبلغی به صورت ماهیانه، سه ماهه، شش ماهه، سالیانه و یا یکجا تحت عنوان حق بیمه علاوه بر تامین منابع لازم برای تشکیل سرمایه ای در آینده برای خود، از امکانات پوشش های بیمه نامه عمر نیز برخوردار خواهند شد.

هدف اساسی بیمه های عمر ایجاد و جمع آوری ذخایر مالی و سرمایه گذاری و کسب سود حاصله از سرمایه گذاری و نهایتاً ایفای تعهدات شرکت بیمه گر در قبال استفاده کنندگان می باشد . بیمه های عمر و ذخایر انباشته آن به عنوان یک عامل می تواند در ارتقای سطح تولید ملی نقشی سازنده ایفا نماید و این افزایش سطح تولید پرداخت سرمایه ها و غرامت های کلیه رشته های اشخاص در تسریع گردش چرخ های اقتصادی کشور موثر خواهد بود.

در بیمه های عمر، بیمه گذار با پرداخت حق بیمه معینی به صورت ماهانه ، سالانه یا یکجا مبلغ معینی ( سرمایه یا مستمری ) را پس از پایان مدت بیمه نامه به طور یکجا یا مستمری دریافت خواهد کرد و در صورت فوت بیمه شده در طول مدت قرارداد مبلغ مقرر به استفاده کنندگان تعلق می گیرد.


انواع بیمه های عمر

•بیمه عمر زمانی
• بیمه تمام عمر
• بیمه عمر تأمین آینده فرزندان
• بیمه عمر مانده بدهکار
• بیمه عمر و پس انداز
بیمه‌ عمر زمانی

بیمه‌ عمر در صورت‌ فوت‌ و یا به‌ اصطلاح‌ دیگر بیمه‌ عمر ساده‌ زمانی‌، نوعی‌ از بیمه‌ اشخاص‌ است‌که‌ پوشش‌ بیمه‌ای‌ برای‌ مدت‌ معینی‌ ارائه‌ می‌شود سرمایه‌ بیمه‌ در صورت‌ فوت‌ بیمه‌ شده‌ در اثناء مدت ‌اعتبار قرارداد قابل‌ پرداخت‌ است‌ و در صورتی‌که‌ بیمه‌ شده‌ تا پایان‌ قرارداد در قید حیات ‌باشد وجهی ‌بابت‌ تعهدات‌ بیمه‌گر به‌ بیمه‌گذار پرداخت‌ نخواهد شد. این‌ گونه‌ بیمه‌نامه‌ها برای‌ مدت های‌ کمتر از یک‌سال‌ و تا چندین‌ سال‌ صادر می‌شود.

بیمه تمام عمر

در این نوع بیمه ،‌شرکت بیمه متعهد میشود در صورت فوت بیمه شده در هر زمان سرمایه مندرج در بیمه نامه را به استفاده کنندگان یا وراث قانونی بپردازد، مدت این بیمه نامه نامحدود بوده، بیمه گر در ازاء دریافت حق بیمه، بطور مادام العمر متعهد میشود که هر زمان و به هر علت بیمه شده فوت نماید به تعهدات خود عمل نماید.

بیمه تأمین آتیه فرزندان

این بیمه مخصوص افرادی است که دارای فرزندان صغیر می‌باشند و نگران وضعیت معیشتی آنان پس از فوت خود هستند. به موجب این بیمه‌نامه، بیمه گر متعهد می‌شود پس از فوت شخص بیمه‌شده، مبلغ معینی مستمری ماهانه به فرزندان وی پرداخت کند. این مستمری تا زمانی که کوچکترین فرزند او به سن 18 سالگی برسد و یا طبق مفاد قرارداد بیمه، پرداخت می‌شود.

بیمه عمر مانده بدهکار

در این نوع از بیمه عمر ، سرمایه بیمه نامه با گذشت زمان کاهش می یابد.این بیمه امروزه کاربرد زیادی دارد زیرا بسیاری از بانکها و موسسات اعتباری به افراد متقاضی وام و تسهیلات مالی پرداخت می کنند و وام گیرندگان چنانچه فوت نمایند، خانواده آنها در بسیاری از موارد قادر به پرداخت اقساط وام نخواهند بود و ممکن است بانک یا موسسه وام دهنده از وثیقه ارائه شده نسبت به طلب خود استفاده نماید و خانواده وام گیرنده تحت فشار قرار خواهد گرفت برای حل این مشکل فرد وام گیرنده میتواند با پرداخت حق بیمه ای ناچیز این بیمه را تهیه و چنانچه در طول مدت بازپرداخت اقساط وام فوت نماید مانده اقساط وام توسط شرکت بیمه به بانک پرداخت خواهد شد و خانواده این افراد با مشکل بازپرداخت اقساط باقیمانده روبرو نخواهند بود. این نوع بیمه بصورت گروهی نیز قابل ارائه بوده و موسسات مالی می توانند کلیه وام گیرندگان خود را تحت پوشش قرار داده تا از مزایای این بیمه نامه استفاده کنند.

بیمه عمر و پس انداز

این نوع بیمه در واقع کامل ترین نوع بیمه های عمر می باشد چرا که در این بیمه نامه چنانچه بیمه شده در خلال مدت بیمه فوت نماید در صورتی که حق بیمه ها کامل پرداخت شده باشد سرمایه مندرج در بیمه نامه به اضافه سرمایه ای که از محل مشارکت در منافع ایجاد شده به استفاده کنندگان یا وراث قانونی پرداخت می گردد و چنانچه بیمه شده تا پایان مدت بیمه نامه در قید حیات باشد، سرمایه بیمه نامه بعلاوه سرمایه ایجاد شده از محل مشارکت در منافع به بیمه شده پرداخت خواهد شد. در واقع در این نوع از بیمه چه بیمه شده در طول مدت بیمه فوت نماید و یا تا پایان مدت بیمه در قید حیات باشد شرکت بیمه سرمایه بیمه نامه را به استفاده کنندگان بیمه نامه پرداخت خواهد کرد.

نحوه پس انداز و عملکرد در بیمه عمر و تامین آتیه :
شما میتوانید بخشی از درآمد ماهیانه خود را "بین 10 تا 15 درصد" که معمولا برای آن برنامه ریزی ندارید و یا صرف هزینه های غیر ضروری می کنید به بیمه عمر و تامین آتیه اختصاص دهید و اطمینان داشته باشید که این پس انداز به طور منظم برای شما سرمایه گذاری می شود .
مهمتر اینکه اگر خدای ناکرده حادثه و اتفاق ناگواری مثل فوت، نقص عضو، از کار افتادگی و یا بیماری های خاص اتفاق بیوفتد، بیمه حامی شما خواهد بود و نه تنها مبلغ سرمایه گذاری شده و سود آن را پرداخت می کند بلکه مبلغی هم به عنوان پوشش بیمه ای نیز پرداخت می شود تا مشکلات مالی را پوشش دهد .

بیمه عمر حق بیمه های پرداختی شما را با اختصاص نرخ سود تضمینی در اندوخته های شما انباشته می نماید، این اندوخته طی سالهای بعد با افزوده شدن حق بیمه ها و سود آنها، افزایش یافته و پس اندازی مطمئن برای رفع نیازهای احتمالی و برنامه ریزی آینده شما خواهد بود.

بیمه عمر، بیمه نامه ای ماندگار از طرف شما برای حمایت از خانوادتان;
همگی ما تصویری از آیند را تجسم می نماییم که در آن رفاه و امنیت مالی خانواده خویش که خواستی قلبی برای همه ماست درخشش می نماید. آنجه ما را در رسیدن به این هدف نائل می نماید حاصل دسترنج و تلاش ماست در طول سالیانی که پیش رو داریم. اگر این سالیان و آنچه حاصل گذر زمان است آن قدر که ما انتظار داریم به درازا نیانجامد جبران آن با چه کسی است؟ بیمه عمر مناسب تصویری را که ما از آینده تجسم می نماییم جاودانه می نماید. آسودگی و آرامش خاطر از رفاه و تامین خانواده ما حداقل حاصل آن است که خود به تنهایی از ارزش والایی برخوردار است.

مزایای بیمه عمر و جامع زندگی و بیمه عمر نوزادان ، کودکان و نوجوانان
از مزایای بیمه عمر می‌توان به این موارد اشاره کرد: «دریافت سرمایه ای قابل توجه در پایان مدت انتظار که متناسب است با میزان پرداختی شما، سن، شغل، سوابق پزشکی خانواده و میزان سرمایه درخواستی برای فوت »، « دریافت مستمری » که شما میتوانید بجای دریافت سرمایه فوق، درخواست مستمری بصورت مادام العمر یا با تعیین مدت زمان دلخواهتان شوید. در صورت فوت ناگهانی شخص، پرداخت مستمری تا 10 سال اول بعد از پایان قرارداد به وراث امکان پذیراست.

پرداخت وام بدون ضامن و معرف و مقررات دست و پاگیر ، در پایان سالهای دوم ، چهارم ، ششم و ... با بازپرداخت سه ماهه ، شش ماهه، یک ساله، دو و سه ساله با انتخاب شما از دیگر مزایای این بیمه نامه است. همچنین پرداخت هزینه های امراض خاص نظیر سکته های قلبی و مغزی ، پیوند اعضا ، انواع سرطان ، جراحی عروق کرونر ، فلج اطفال ، التهاب مغزی کودکان و ... توسط این بیمه نامه انجام می‌شود.

بنابر این گزارش، امکان پرداخت حق بیمه بصورت ماهانه ، سه ماهه ، شش ماهه ، سالانه و یا یکجا با انتخاب بیمه‌گر انجام پذیر است و پرداخت‌ها میتواند بصورت الکترونیک ( کارت خوان ، دستگاه خودپرداز ، اینترنت ) و یا مراجعه حضوری به هر یک از شعب بانک های طرف قرارداد با بیمه ایران در کل کشور صورت پذیرد. از دیگر مزایای این بیمه نامه آن است که امکان تغییر حق بیمه انتخابی در هر زمان وجود دارد و در صورت بروز نقص عضو از پرداخت مابقی حق بیمه معاف خواهید شد و همچنین در صورت فوت عادی علاوه بر اصل و سود مبلغ سرمایه فوت نیز به وراث انتخابی شما پرداخت خواهد شد.

براساس قانون بیمه عمر، در صورت فوت در اثر حادثه علاوه بر اصل و سود مبلغ سرمایه تا 3 برابر به وراث انتخابی شما پرداخت خواهد شد و در صورت پشیمانی از ادامه قرارداد ، هر زمان قادر به فسخ و دریافت مبلغ بازخریدی مندرج در بیمه نامه شوید و یا امتیازات خود را به شخص دیگری منتقل و واگذار کنید.همچنین نرخ سود این بیمه نامه تا 10 سال اول 18 درصد و بعد از آن 15 درصد است ضمن آنکه این بیمه نامه از بدو تولد نوزادان تا افراد 65 سالگی قابل صدور است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
یوسف موحدی فر |   1399/05/06 14:15:32   |
0     0
به نظر بنده پس انداز بازنشستگی را از دهه ی سوم زندگی باید شروع کرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
یوسف موحدی فر |   1399/05/06 14:19:15   |
0     0
در بیمه اختیاری کارفرما ندارد بنابراین مزایای قانون کار به آنها تعلق نمی گیرد به طور مثال بیمه اختیاری مشمول بیمه بیکاری نمی‌شود به همین دلیل از بحث غرامت دستمزد ایام بیکاری نیز بهره‌مند نمی‌شوند.
بسیاری از افراد به دلایل مختلف نمی‌توانند بیمه اجباری را ادامه دهند و برای اینکه سوابق این افراد بدون استفاده باقی نماند بنابراین می‌توانند از بیمه اختیاری و مشاغل آزاد استفاده کنند.
هیچ محدودیتی در دفعات بیمه اختیاری وجود ندارد و افراد می‌توانند بدون هیچ محدودیتی از لحاظ دفعات، در صورت عدم ادامه بیمه اجباری مبادرت به بیمه اختیاری کنند.
البته در بیمه اختیاری از نظر سنی محدودیت وجود دارد به طوریکه افراد باید دارای حداقل یک ماه سابقه بیمه بوده و زیر ۵٠ سال سن داشته باشند، همچنین زنان خانه‌دار بالای ۴۵ سال نمی‌توانند بیمه اختیاری شوند.
بیمه اختیاری بیشتر مزایای بیمه‌های اجباری مانند بازنشستگی، از کارافتادگی، درمان و… را شامل می‌شود.
نرخ بیمه اختیاری و مشاغل آزاد از بیمه اجباری کمتر است.
سه نرخ حق بیمه در بیمه‌های اختیاری و بیمه زنان خانه‌دار وجود دارد؛ ١٢، ١۴ و ١۶ درصد که در هر یک از این پرداخت‌ها دولت دو درصد حق بیمه پرداخت می‌کند در حالیکه ٣٠ درصد حق بیمه، شامل بیمه‌های اجباری می‌شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضا زارع شاهی |   1399/05/07 22:01:02   |
0     0
در بسیاری از کارخانه ها یا کارگاه ها و یا حتی شرکت ها اگر که خود کار فرمایان هم نخواهند که کارگران خود را بیمه کنند نمی‌توانند چون جان این افراد اولویت دارد م هر گونه حادثه ای آنها را تهدید کند می تواند یک خانواده را از بین ببرد پس اداره بیمه کارفرما را موظف می کند که یک سری بیمه نامه هایی را که اجباری هستن را امضاء کند و حتی بعد از باز نشستگی و یا از کار افتادگی کار گران استفاده کنند و حق آنها ضایع نشود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضا زارعشاهی |   1399/05/07 22:54:42   |
0     0
بیمه اجبراری بیمه یعنی بیمه کارگری
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضا زارعشاهی |   1399/05/07 22:56:48   |
0     0
از زمان جوانی و میانسالی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضا زارعشاهی |   1399/05/07 22:58:27   |
0     0
پرداخت هزینه‌های پزشکی در صورت بروز حادثه

- پرداخت خسارت در صورت بروز امراض خاص

- پرداخت سرمایه فوت به بازماندگان

- پرداخت وام‎هایی مانند وام مسکن یا خودرو

- پرداخت خسارت در صورت از کارافتادگی

- پرداخت خسارت برای نقص عضو بر اثر حادث
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضا زارعشاهی |   1399/05/07 23:00:05   |
0     0
کسانی که در قبال انجام کاری حقوق دریافت میکنند و کارفرما موظف به بیمه هست
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا فرمانی |   1399/05/09 13:41:45   |
0     0
بیمه عمر درواقع برای بعد از مرگ لزوما نیست ، و می توان مثل بیمه تامین اجتماعی برای ان سال مشخص کرد و بعد از گذشت میزان سال تعیین شده از دریافتی ماهانه ان استفاده کرد ؛ اما در صورت مرگ هم به میزان سقف تعیین شده در بیمه نامه به وراث مبلغی پرداخت میگردد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا فرمانی |   1399/05/09 14:12:46   |
0     0
مهمترین تفاوت اجباری با بیمه‌های خویش‌فرما، همانگونه که از اسم این نوع بیمه مشخص است، به اجباری بودن آن بازمیگردد.این خصوصیت برای بیمه‌های اجباری دارای تبعات و نتایج خاصی است، به نحوی که برای احراز آن فقط وجود رابطه کاری و اشتغال فرد در کارگاه کافی است، حتی اگر حق‌بیمه توسط کارفرما پرداخت نشود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا فرمانی |   1399/05/09 14:13:12   |
0     0
روزانه حوادث بیشماری در اطراف ما رخ می‌دهد و طبق قانون، هر شخصی که باعث ایجاد خسارت (جانی و مالی) برای افراد دیگر شود مسئول جبران آن است. اگر چنین شرایطی پیش آید و شما در موقعیتی قرار گیرید که مسئول یک حادثه شناخته شوید داشتن یک بیمه نامه مناسب می تواند پوشش کافی را برای شما فراهم سازد. شرکت بیمه پارسیان با ارائه انواع بیمه های مسئولیت این امکان را برای شما فراهم می سازد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا فرمانی |   1399/05/09 14:13:53   |
0     0
مهمترین تفاوت اجباری با بیمه‌های خویش‌فرما، همانگونه که از اسم این نوع بیمه مشخص است، به اجباری بودن آن بازمیگردد.این خصوصیت برای بیمه‌های اجباری دارای تبعات و نتایج خاصی است، به نحوی که برای احراز آن فقط وجود رابطه کاری و اشتغال فرد در کارگاه کافی است، حتی اگر حق‌بیمه توسط کارفرما پرداختتت نشود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا فرمانی |   1399/05/09 14:14:17   |
0     0
با رصد کردن روزانه محتوای ارائه شده، در جریان آخرین رخدادها و سیر موضوعات مرتبط قرار گرفته و برای تصمیم گیری و مدیریت ریسک های احتمالی در زمینه موضوعات بیمه ای در جهت موفقیت مالی و شغلی خود گام بردارید. در قسمت مروری برعناوین مهم خبری، کلیه رویدادهای خبری مرتبط و به تفکیک هر ماه ارائه شده است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد عابدی شمس آبادی |   1399/05/10 13:11:24   |
0     0
بیمه اشخاص یکی از ابزار های موجود جهت مقابله با اثرات مالی ناشی از حوادث گوناگون و ناگوار می باشد. بیمه اشخاص خود شامل بیمه عمر، درمان، مسافرتی و حوادث می‌شود. نوع دیگری از انواع بیمه، بیمه مسئولیت بوده که به تناسب کسب
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد عابدی شمس آبادی |   1399/05/10 13:38:08   |
0     0
مسئولیت ناشی از آتش سوزی و …).. بیمه، اشخاصی را که متحمل لطمه، زیان یا حادثه ناخواسته ای شده اند قادر می سازد که پیامدهای این وقایع ناگوار را جبران کنند از این رو بیمه را نوعی مدیریت ریسک در نظر می گیرند آگاهی و آگاهی بخشی در ارتباط با انواع بیمه ها جهت مدیریت ریسک از ابعاد مهم سواد مال
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد عابدی شمس آبادی |   1399/05/10 13:38:50   |
0     0
، بیمه مسئولیت ناشی از آتش سوزی و …).. بیمه، اشخاصی را که متحمل لطمه، زیان یا حادثه ناخواسته ای شده اند قادر می سازد که پیامدهای این وقایع ناگوار را جبران کنند از این رو بیمه را نوعی مدیریت ریسک در نظر می گیرند آگاهی و آگاهی بخشی در ارتباط با انواع بیمه ها جهت مدیریت ریسک از ابعاد مه
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد عابدی شمس آبادی |   1399/05/10 13:39:35   |
0     0
بیمه های مسئولیت عبارتند از: بیمه مسئولیت کارفرمایان در قبال کارکنان، بیمه‌ مسئولیت‌ مالکین‌ آسانسور، بیمه مسئولیت ناشی از آتش سوزی و …).. بیمه، اشخاصی را که متحمل لطمه، زیان یا حادثه ناخواسته ای شده اند قادر می سازد که پیامدهای این وقایع ناگوار را جبران کنند از این رو بیمه را نوعی مدیریت ریسک در نظر می گیرند آگاهی و آگاهی بخشی د
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد عابدی شمس آبادی |   1399/05/10 13:40:14   |
0     0
. نوع دیگری از انواع بیمه، بیمه مسئولیت بوده که به تناسب کسب و کارها و فعالیت های متنوعی که در جامعه وجود دارد، گسترده و استفاده می شود. مهم ترین تضمین بیمه گر در این نوع از بیمه، جبران خسارت های مالی و جانی در حوزه مسئولیت های مدنی بیمه گذار می باشد. برخی از بیمه های مسئولی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics