تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

فارغ التحصیلان و بازار کار: مروری بر آخرین رخدادها

در طول سالهای گذشته رشته‌هایی در دانشگاه ها تدریس شده اند که تناسب چندانی با بازار کار کشور نداشته است؛ به همین دلیل امروز با جمعیت بالای فارغ التحصیلان بیکار مواجه شده‌ایم. در حال حاضر بازار کار و کارآفرینی در کشور به اندازه کافی توسعه پیدا نکرده و همین امر یکی از عواملی است که به افزایش نرخ بیکاری در کشور دامن زده است. حجم عظیم نیروی کار تحصیل کرده که بازار کار کنونی قدرت جذب آنان را نداشته و حتی ممکن است این وضعیت در آینده نیز تشدید گردد. وجود فاصله میان اشتغال بر اساس مدرک و نیاز های صنعت به نیروی کار متخصص، مسئله‌ایست که نیاز به بازبینی در روند آموزشی دانشگاه ها را برای تعادل بخشی میان دانشگاه و بازار کار را بیش از پیش گوشزد می نماید. کسب درآمد به عنوان یکی از ابعاد اصلی سواد مالی در نظر گرفته می شود. درک افراد از درآمد به نسبت استفاده از منابع سرمایه ، آنها را در چهار گروه: کارمند، خویش فرما، کارآفرین و سرمایه گذار قرار می دهد که سواد مالی برای هر یک از این گروهها راهکارهای تخصصی کاربردی برای افزایش سطح درآمد ارائه می دهد .در این گزارش ویژه به مروری بر تازه های منتشر شده در رسانه های معتبر کشور در ارتباط با بازار کار و اشتغال پرداخته شده و یک "گنجینه خبری" در ارتباط با موضوع ایجاد شده است. با رصد کردن روزانه محتوای ارائه شده، در جریان آخرین رخدادها و سیر موضوعات مرتبط با بازار کار و اشتغال قرار گرفته و با افزایش دانش و آگاهی خود در جهت زندگی بهتر گام بردارید. در قسمت مروری برعناوین مهم خبری، کلیه رویدادهای خبری مرتبط و به تفکیک هر ماه ارائه شده است. "هوای بازار" را داشته باشید تا بهترین فرصت ها را انتخاب کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/05/31: 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/04/31: 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/03/31: 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/02/31: 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/01/31: 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/12/29: 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/11/30:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/3/31: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این موضوع خبری مرتبط با محتوای دوره مجازی" مدیریت ریسک بانکی" در وب سایت انتخاب برتر محصولات، خدمات و بازار حسابداری، مالی و سرمایه گذاری ویژه علاقه مندان به سرمایه گذاری در بازار بانک می باشد. در صورت علاقه مندی به یادگیری کامل این مبحث، بعد از پیش ثبت نام دوره مذکور و تایید مدیر سایت، با دیگر اعضای تیم در دوره آموزشی شرکت کنید.

شایان ذکر است جهت اطلاع رسانی زمان ثبت نام نهایی دوره، نیاز به اطلاعات تماس شما می باشد؛ خواهشمند است در میزکار خود اطلاعات تماس خود را تکمیل نمایید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع خبر: جمعی از نویسندگان تیم
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

سعید میرجلیلی |   1398/05/08 14:18:46   |
0     0
کلمه کارآفرینی ریشه آن از زبان فرانسوی به مشخصه Entrepreneurship آمده است که یک کلمه قدیمی به حساب می آید. کلمه کارآفرین حدود چند صد سال سابقه دارد و اولین اشخاصی که از کلمه کارآفرین به عنوان کارآفرینی استفاده کردند کسانی جز اقتصادانان نبودند.رشته کارآفرینی دارنده یک سری روش ها ، فرضیه ها ، شیوه های چگونگی و کارکردهای کارآفرینی. قرض از پیاده سازی کارشناسی ارشد کارآفرینی ایجاد استعدادهای کارآفرینی در قسمت خصوصی دولت و قسمت عمومی می باشد و آموزش سیاست گذاران و کارشناسان کارآفرینی و مشاورین راه اندازی و پیشرفت در ایجاد کارهای جدید کوچک و متوسط می باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضا فلاح تفتی |   1398/05/21 17:32:33   |
0     0
افراد بعد از فارغ التحصیلی برای پیدا کردن شغل مناسب دچار مشکلات با توجه به آماری که در کشور آمریکا جمع آوری شده است ده شغل برتر برای فارغ التحصیلان انتخاب شده :مهندس نرم افزار ؛ پرستار ؛ فروشنده ؛ معلم ؛ حسابدار ؛ مدیر پروژه و غیره وجود دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدسعید حسینی منش |   1398/05/22 17:39:14   |
0     0
در عین حال افزایش ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، منجر به عدم تعادل بین فرصت‌های شغلی موجود و نیاز واقعی بازار کار و جمعیت فارغ التحصیل دانشگاهی شده است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهنام رقاقی |   1399/02/27 10:20:58   |
0     0
با سلام
علت عدم اقبال بازار کار به نیروی های جوان و تحصیل کرده و فارالتحصیلان دانشگاهی این است که متاسفانه سرفصل های آموزشی ما متناسب با صنعت در حال رشد کشور ما نیست و فارغ التحصیل بدون داشتن هیچ گونه مهارتی از دانشگاه وارد بازار کار می شوند، درحالی که درصد پایینی از آنها جذب بازار کار شده و قسمت اعظمی از آنها درخصوص سایررشته های تحصیلی مشغول بکار می شوند و عملا وقت و هزینه ای که برای دانشگاه صرف شده بیهوده به نظر می آید.
تنها راهکار برون رفت از این چالش متناسب سازی سرفصل های آموزشی و مهارت آموزی و کاربردی ساختن رشته های تحصیلی است.
بهنام رقاقی 09120962984
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهنام رقاقی |   1399/02/27 10:28:15   |
1     0
با سلام
متاسفانه این فرهنگ غلط در جامعه ما جا افتاده که انتظار ما از حضور در دانشگاه صرفا بخاطر فارغ‌التحصیلی و پشت میز نشینی است. در واقع فارغ‌التحصیلان باید در مسیر کارآفرینی برای خود و دیگران قدم بردارند و علاوه بر خود برای تعداد هرچند محدودی فرصت های شغلی و درآمدی فراهم نمایند.
بهنام رقاقی 09120962984
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهنام رقاقی |   1399/02/27 10:33:28   |
0     0
با سلام
بحث درآمدی خویش فرمایان یکی از مولفه های مهم کارآفرینی است. اگر کارآفرین خود دغدغه نان شب داشته باشد به رسالت واقعی خود نمی تواند جامه عمل بپوشاند.
به همین دلیل خویش فرمایان جهت حل مشکل درآمدی خود باید ابتدا نیاز های اولیه معیشتی خود را پوشش داده و سپس اقدام به کارآفرینی نماید.
بهنام رقاقی 09120962984
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهنام رقاقی |   1399/02/27 10:38:12   |
0     0
با سلام
یکی از روش های حل معضل سرمایه گذاری کارآفرینان برخورداری از مهارت های سواد مالی است. دوره های سواد مالی با ایجاد دیدگاهی متفاوت به کارآفرینان مشکل سرمایه گذاری و حفظ فیزیکی سرمایه گذاری اولیه را فراهم می کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا ابراهیمی |   1399/02/28 12:28:29   |
0     0
اکثر کشورهای دنیا با مسائل و مشکلات اشتغال درگیرند، ولی تعدد عوامل مشکل‌آفرین و ناشناخته بودن برخی از آن‌ها در کشورهای جهان سوم موجب پیچیده‌تر شدن موضوع شده است. امروزه مدیریت کلان کشور به دنبال استفاده از روش‌های علمی برای شناخت و کنترل عوامل مشکل‌آفرین در زمینه اشتغال و تبدیل چالش‌ها به فرصت‌ها برای شتاب دادن به حرکت توسعه است. به گزارش خبرنگار سرویس «نگاهی به وبلاگ‌ها»ی ایسنا بلاگر http://irankarafarin.persianblog.com/ نوشته است: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی عهده‌دار رسالت‌هایی چون تولید دانش، تربیت نیروی متخصص مورد نیاز جامعه، گسترش فناوری، نوآوری و خلاقیت هستند و امروزه صاحب‌نظران معتقدند دستیابی به توسعه پایدار فقط در سایه به کارگیری دانش روز و فناوری پیشرفته حاصل می‌شود. بنابراین برای قرار گرفتن در جاده توسعه و جلوگیری از عقب ماندگی باید شرایطی فراهم شود که دانشگاه‌ها بتوانند دانشجویان را برای به کارگیری فناوری جدید و پذیرش مسؤولیت‌های مختلف در سطح سازمان و جامعه پرورش دهند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا ابراهیمی |   1399/02/28 12:36:53   |
0     0
اکثر عوامل درونی، فرآیندها و راهبردهایی هستند که در نظام آموزش عالی به کار گرفته می‌شوند و به طور مستقیم یا غیرمستقیم با مقوله اشتغال و کاریابی فارغ‌التحصیلان ارتباط دارند. مهم‌تریـن عوامل درونـی در زیر ذکر شده‌اند. 1- عدم تناسب بین ظرفیت فعلی پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و نیازهای آتی بازار کار براساس مطالعات انجام گرفته جمعیت جوان و فعال کشور تا سال 1400 بالغ بر 61 میلیون نفر می‌شود و به عبارتی 2/5 درصد رشد خواهد داشت. پس سطح اشتغال نیز باید رشدی معادل 2/5 درصد در سال داشته باشد تا وضعیت فعلی حفظ شود. یعنی تا سال 1400 در ایران باید 29 میلیون فرصت شغلی ایجاد شود. با توجه به اهمیت موضوع، دولت تدابیری را اتخاذ کرده است. به عنوان مثال، در برنامه سوم توسعه ایجاد حدود چهارمیلیون فرصت شغلی پیش بینی شده است. اما نکته‌ای که مورد نظر است عدم تناسب بین تعداد فرصت‌های شغلی تخصصی ایجاد شده در جامعه و تعداد فــــارغ التحصیلان است. در ایران فقدان ارتباط نزدیک بین دانشگاه‌ها و بخش‌های مختلف جامعه موجب شده است که بین ظرفیت پذیرش دانشجو و تقاضای بازار به نیروی متخصص تناسب وجود نداشته باشد که علت آن عدم هماهنگی و انسجام در تصمیم گیری بین نظام آموزش عالی با سایر بخش‌های جامعه به دلایلی چون؛ عدم وجود آمار واقعی، فقدان نگرش استراتژیک در بخش‌های دولتی و خصوصی، ناتوانی مدیران در طرح‌ریزی و برآورد احتیاجات نیروی انسانی براساس استراتژی‌های کلان توسعه، عدم اجرای برنامه‌های میان مدت و بلندمدت جذب، اجرای سلیقـــه‌ای سیـاست‌هــــا و خط‌مشی‌ها و تغییر در برنامه‌های تدوین شده پس از هر تغییر در مدیریت‌هاست. ضمن این که دفتر گسترش آموزش عالی نیز در صورت تامین امکانات و استاد توسط مقامات محلی و بدون در نظر گرفتن وضعیت اشتغال در آینده برای ایجاد رشته تحصیلی مجوز صادر می‌کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا ابراهیمی |   1399/02/28 12:40:10   |
0     0
فارغ التحصیلان انتظار دارند که با گرفتن مدرک تحصیلی موجبات اشتغال یا تسهیل شرایط اشتغال آنان فراهم آید. لذا پیشنهاد می‌شود تدبیری اتخاذ گردد که اولا ظرفیت پذیرش دانشجو براساس نیاز آینده بازار کار به نیروی متخصص تعیین شود و ثانیاً مجوزهای ایجاد رشته تحصیلی در دانشگاه دایمی نباشد و با تغییر در کیفیت نیازهای جامعه و تخصص‌های جدید، مشخصات مجوزهای صادره تغییر یابند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا |   1399/02/28 12:41:04   |
0     0
فارغ التحصیلان انتظار دارند که با گرفتن مدرک تحصیلی موجبات اشتغال یا تسهیل شرایط اشتغال آنان فراهم آید. لذا پیشنهاد می‌شود تدبیری اتخاذ گردد که اولا ظرفیت پذیرش دانشجو براساس نیاز آینده بازار کار به نیروی متخصص تعیین شود و ثانیاً مجوزهای ایجاد رشته تحصیلی در دانشگاه دایمی نباشد و با تغییر در کیفیت نیازهای جامعه و تخصص‌های جدید، مشخصات مجوزهای صادره تغییر یابند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا ابراهیمی |   1399/02/28 12:44:26   |
0     0
عدم تناسب بین محتوای آموزش با مهارت‌های شغلی یکی از مهم‌ترین اهداف نظام‌های آموزشی جوامع فراهم آوردن امکان ارایه آموزش متناسب با مهارت‌های شغلی مورد نیاز جامعه است. بنابراین، در طراحی هر نظام آموزشی اثربخش، عوامل مهمی چون شرایط و ویژگی‌های داوطلبان، محتوای دروس، تسهیلات و تجهیزات مورد نیاز، روش‌های تدریس و غیره مدنظر قرار می‌گیرند. از طرف دیگر به هنگام طراحی مشاغل، شرح شغل و شرایط احراز (که تعیین کننده ویژگی‌های رفتاری، توانایی‌ها و مهارت‌هایی هر شغل است) تنظیم می‌گردد. این مهارت‌ها شامل مهارت فنی، مهارت انسانی، مهارت ادارکی و آشنایی با رایانه هستند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا ابراهیمی |   1399/02/28 12:50:29   |
0     0
روش­‌های بسیار زیادی برای کسب در آمد وجود دارند از جمله کسب در آمد اینترنتی، کسب در آمد از طریق سرمایه گذاری، کسب در آمد از بورس، کسب در آمد از طریق آموزش تخصص، کسب در آمد از طریق معاملات، کسب درآمد با گرفتن حق کمیسیون و غیره. بعضی روش های کسب درآمد پنهان هستند. یعنی هنوز خودشان را در عرصه کسب و کار نشان نداده‌اند ولی پر درآمد هستند. افراد موفق معمولا به دنبال این نوع کسب و کارهای بکر و بدیع می‌گردند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا ابراهیمی |   1399/02/28 12:54:28   |
0     0
داشتن چندین منبع درآمد، استرس ناشی از تکیه بر یک منبع درآمد را به میزان زیادی کاهش می‌دهد.

با وجود چندین منبع درآمد، نفس راحتی خواهید کشید زیرا آمادگی مواجهه با بدترین اتفاق ممکن را نیز خواهید داشت.

اگر یکی از منابع از دست برود، نگران نخواهید بود که از کجا هزینه‌ها را تامین کنید، بلکه با خیال آسوده به این فکر خواهید بود که یک جایگزین برای منبع درآمد از دست رفته بدست آورید.

با داشتن چندین منبع درآمد، فرصت‌های مختلفی برای رشد درآمدتان خواهید داشت. وقتی از هرکدام از 3-4 منبع درآمد، چندمیلیون درآمد ماهیانه داشته باشید زندگی لذت‌بخش خواهد بود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا ابراهیمی |   1399/02/28 13:03:14   |
0     0
با درآمد غیرفعال نیازی ندارید که زمان خود را با پول معاوضه کنید

در هر ساعتی از شبانه روز بدون اینکه تمام وقت مشغول باشید کسب درآمد می‌کنید.

با در آمد غیر فعال دیگر برای پول کار نمی‌کنید، پول برای شما کار می‌کنید.

اگر برای شروع سرمایه دارید که می‌توانید با خرید سهام یا ملک شروع کنید.

اگر سرمایه کمی دارید بهترین کار سرمایه گذاری بر روی مهارت و زمان‌تان است تا به درآمد غیر فعال برسید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ندازارع شحنه |   1399/02/28 14:29:00   |
0     0
با سرمایه گذاری غیر فعال درآمد بسیار خوبه به طوری که از آینده کار اطلاع داشته باشیم و خرید و فروش سهام یا هرگونه فعالیتی با پیش بینی و آینده نگری به اهداف خود دست پیدا می کند اما قشر دیگری نادیده گرفته می‌شوند که برای پرداخت هزینه های خود حق آنها نادیده گرفته می‌شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ندازارع شحنه |   1399/02/28 14:31:36   |
0     0
باسلام
اینکه برای کسب درآمدها انسان ها می بایست دارای سواد مالی باشند تا نسبت درآمد ها به هزینه ها و نسبت سودوزیان را محاسبه کنند تاسود بالاتری داشته باشند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ندازارع شحنه |   1399/02/28 14:34:27   |
0     0
باسلام
به نظر من صرفا همه ی کسانی که دارای تحصیلات هستند نباید وارد کارهای دولتی شوند بلکه باید خود این افراد تحصیل کرده ی جامعه کارآفرینی کنن و باعث توسعه اقتصاد جامعه خودشون شوند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ندازارع شحنه |   1399/02/28 14:39:21   |
0     0
باسلام
اینکه همه‌ی افراد یک جامعه بعد از تحصیل وارد مشاغل دولتی بشن یک فرهنگ غلط و می بایست خودشون کار آفرینی کنن
این در حالی هست که مشاغل پر طرفدار کار آنها تظمین شده است و افرادی که طبق سلیقه خود درس خواندند و الان شغل متناسب با کار خود ندارند آسیب می بینند.
واینکه فضای آموزشی باید سعی بکنن که علاوه بر آموز شمیدن فعالیت های عملی کار هم متمرکز بشن و با وارد شدن به بازار کار و عملی کرده مباحث درسی میتونه کار آمد تر باشه.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ندازارع شحنه |   1399/02/28 14:41:59   |
0     0
افراد نباید همه ی پول خود را یک جا سرمایه گذاری کنن بلکه می بایست چند جای مختلف با سرمایه های متناسب سرمایه گذاری بکنن که اگر یکی از این فعالیت ها دچار زیان شد تمامی سرمایه های اون سرمایه گذار نابود یا دچار زیان نشود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ندازارع شحنه |   1399/02/28 14:48:12   |
0     0
امروز روز متناسب با شرایط اقتصادی دولت و شرایط و حوادث ناگوار مثل بیماری یا هر اتفاق ناگوار دیگر باعث بشه که منبع درآمد فرد مختل بشه فعالیت دیگری داشته باشد تا کسب درآمد کند و مایهتاج زندگی خود را فراهم کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Fatemeh shayegh |   1399/02/29 23:19:31   |
0     0
ربع اولEmployee یا ربع کارمندی:
افراد شاغل در این گروه به دنبال شغل دائمی و مطمئن با در آمدی متوسط ولی مستمر میباشند ، این دسته از افراد همیشه در حال کار کردن برای دیگران هستند و به ازای میزان کارکردشان دستمزد دریافت میکنند.
این گروه سعی میکنند با بیشتر یا بهتر کار کردنشان درآمدشان را افزایش دهند.
ارزش اصلی این گروه امنیت میباشد ، امنیت در کار ، امنیت در درآمد ، امنیت در دوران بازنشستگی.
ربع دوم Small business dh کسب و کار کوچک :
افراد شاغل در این دسته صاحبان مشاغل خویش فرما و کوچک میباشند ، صاحبان فروشگا ها ، موسسات کوچک ، خرده فروشان و …
این افراد بر اساس آرمان ها و ارزشهای خود میگویند : اگر میخواهی کاری درست انجام شود خودت انجامش بده و بر این اساس سعی دارند همیشه کار را مستقل انجام دهند. در این گروه بیشترین مسئولیتها بر دوش صاحبان کسب و کار میباشد و کیفیت کار بر اساس میزان توانایی فردی آنهاست.
ارزش این افراد حفظ درآمد متوسط در کسب و کار میباشد.
ربع سوم Big business یا کسب و کار بزرگ :
افرادی مثل بیل گیتس ، این گروه سعی دارند با راه اندازی بنگاهها ، شرکتها ، و موسسات بزرگ به درآمدی ایده آل برسند ،
شعار افراد این گروه این است:
سیستم مناسب، شبکه کار گروهی قوی،استفاده از باهوش ترین و بهترین افراد،دقیقا بر خلاف گروه دوم که میخواهند خودشان همه کارها انجام دهند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Fatemeh shayegh |   1399/02/29 23:22:39   |
0     0
ربع چهارم lnvestorsیا گروه سرمایه گذاران :
افراد مربوط به این گروه با شناسایی بازارها ، مطالعات دقیق ، معاملات ، تغیرات بازار ، بورسها و با سرمایه گذاریهای کوچک و بزرگ سعی میکنند از پولشان بهترین استفاده را میکنند. این گروه سعی دارند از پول ، پول بسازند.
این گروه بر این باورند : سرمایه گذاری مناسب و به موقع مساوی است با سود بالا و باورنکردنی.
دسته چهارم از پول بیشترین استفاده را میبردند ، دسته سوم از افراد و کار گروهی بیشترین سود را میبردند اما دسته اول و دوم در خدمت این دو گروه هستند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Fatemeh shayegh |   1399/02/29 23:31:02   |
0     0
مهمترین اولویت کارمندان امنیت شغلی و دریافت حقوق مشخص است.به عبارتی دسمتزدی که کارمندان دریافت می کنند لز لحاظ زمانی و مقداری مشخص است و مهمترین خصوصیت کارمندی محافطه کاری است...افرادی که شغل کارمندی را انتخاب میکنند کمتر بدنبال ریسک هستند و درامد کمتر همراه با آرامش بیشتر را به به درآمد بالاتر همراه با استرس ترجیح میدهند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Fatemeh shayegh |   1399/02/29 23:37:15   |
0     0
در این روش کسب درآمد فرد یک گام فراتر از کارمندی برداشته و خود از طریق دانش و تخصص‌هایی که از طرق مختلفی همچون تحصیل در دانشگاه و یا تجربیاتی که طی سال‌ها کسب کرده، برای خود درآمدزایی می‌کند. به عنوان مثال پزشکی را در نظر بگیرید که با توجه به رشته تحصیلی خود مطبی باز کرده و در آن بیماران را مداوا می‌کند. در این حالت پزشک خویشفرماست.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Fatemeh shayegh |   1399/02/29 23:39:32   |
0     0
عده‌ای از افراد از طریق سرمایه‌گذاری کسب درآمد می‌کنند. این افراد از طریق سرمایه‌گذاری روی شرکت‌ها و کالاهای خاص معمولا درآمد خوبی به دست می‌آورند. این افراد با استفاده از هوش اقتصادی خود بهترین خرید و فروش‌ها را انجام می‌دهند و در واقع این پول است که برای آن‌ها کار می‌کند نه آن‌ها برای پول.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Fatemeh shayegh |   1399/02/29 23:44:43   |
0     0
افراد نباید همه پول خود را یکجا سرمایه گذاری کنند بلکه میبایست چند جای مختلفبا سرمایه های متناسب سرمایه گذاری بکنند که اگر یکی از این فعالیت ها دچار زیان شد تمامی سرمایه های اون سرمایه گذار نابود یا دچار زیان نشود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Fatemeh shayegh |   1399/02/29 23:48:45   |
0     0
ممکن است این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که آیا راه راحتی برای افزایش درآمد وجود دارد؟
برخی از افراد،  کسب درآمد بیشتر را خیلی “راحت” نشان می‌دهند ولی در واقع اینطور نیست. شاید فرایند ساده باشد ولی رسیدن به درآمد بیشتر، اغلب اوقات نیاز به وقت، انرژی و تمرکز دارد.
یک راه بهتر برای افزایش درآمد این است که چندین منبع درآمد ایجاد کنید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Fatemeh shayegh |   1399/02/30 00:06:32   |
0     0
عدم محدودیت نسبت به زمان:با توجه به اینکه درامد غیر فعال وابسته به زمان نیست در نتیجه ما هیچ محدودیتی نسبت به زمان نداریم.به عبارت دیگر افراد با درامد فعال فقط میتواننر روزی 24 ساعت کار کنند،اما افرادی که درامد غیرفعال دارند میتوانند روزی هزاران ساعت کار کنند!به عنوان مثال فردی که دارای یک کارخانه تولیدی و 500نفر در آن مسغول به کار میباشند،اگر فرص کنید هرکارگر روزی2ساعت مفید کار میکند در مجموع روزی 100ساعت در آن کارخانه کار انجام میگردد.در نتیجه صاحب کارخانه به طور غیر مستقیم روزی1000ساعت کار کرده است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین علی پناه |   1399/02/30 18:29:27   |
0     0
درخصوص پاسخ به سوال رابطه بین بازار کار و فارغ التحصیلان و نحوه ایجادی آن و همچنین ایجاد راه حل های کاربردی به ذکر چند عامل اساسی به شرح ذیل پیشنهاد می گردد.
اصولا در کشورهای جهان سومی همیشه عدم تناسب و وجود رابطه بین بازار کار و تحصیل کرده ها و یا جویندگان کار بوده و خواهد بود اگر عوامل ذیل مرتفع نگردد در جامعه جهان سومی و در حال رشد کشور ایران میتوان اولین علت که از بعد اجتماعی و کلان میتوان بررسی نمود عدم تناسب و برنامه ریزی در زمینه زاد و ولد در خانواده ها اشاره کرد که این موضوع نیز به عدم رشد فکری و اطلاع رسانی اجتماعی و فرهنگی کشور برمیگردد . جامعه ما در دهه های 40 الی 60 دچار مازاد تولد در خانوار ها بود که اگر میزان رشد زاد و ولد طبق آمار رسمی به پردازیم متوجه خواهیم شده که نسل جوان آن دهه ها با عوامل متعددی مانند 1) کار و اشتغال 2) ازدواج 3) تحصیل 4) نبود شرایط تحصیلی و زندگی مناسب 5) رقابتی بودن تمام آزمونهای استخدامی و تحصیلی در دانشگاههای معتبر و..... مواجهه بوده کهاین امر به مسیر های متعددی یا به اصطلاح با زیرشاخه های متعددی ارتباط گرفته کهاگر مهار و کنترل نگردد به عنوان یک غده سرطانی نفس جامعه را از بعد اجتماعی ، مالی، اقتصادی، فرهنگی ، سیاسی ، غربزدگی و... خواهد گرفت حال عوامل اساسی عبارتند از :
1) عدم کاربردی بودن دانشگاهها و اساتید ( تلفیق اجرا و تئوری ).
2) عدم سیاست گذاری کلان اقتصادی در استفاده از اشخاص کارآفرین.
3) مشکلات بروکراسی اداری و مالیاتی دست پاگیر.
4) ایجاد دانشگاهها به عنوان مراکز تجاری و نه سواد و مهارت آموزی .
5) فاصله گذاری صنعت با دانشگاه با توجه به سیاستهای کلان و خرد اقتصادی .
6) عدم وجود برنامه های بلند مدت کلان جامعه با توجه به سیستم دموکراسی ایران.
7) عدم اعتماد و نگاه واقعی اجتماعی در تمامی رشته های دانشگاهی و جوانگرایی کالبد نظام .
8) سنگ اندازی و عدم پوشش مالی جوانان و نخبه گان دانشگاهی .
9) عدم بستر سازی انتخاب رشته متناسب با علائق و توانایی هر شخص .
10) نگاه قیاسی و نه استقرایی به دانشگاهها و شنیدن و دیدن نظرات فارغ التحصیلان دانشگاهی.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید سرایانی |   1399/03/05 15:08:32   |
0     0
سلام و درود.
دانشگاه‌ها با اختصاص وقت بیشتری برای آموزش مهارت‌های با اهمیت، می‌توانند ارزش مدرک دانشگاهی را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهند. در شرایط کنونی مدیران و کارفرمایان تحت تاثیر متقاضیانی قرار می گیرند که بتوانند درجه خاصی از مهارت روابط اجتماعی و کاری را نشان دهند و دانشگاه‌ ها به‌ندرت این ویژگی‌ها را مورد توجه قرار داده و یا برای ورود به محیط دانشگاهی در نظر می‌گیرند.
کارفرمایان بزرگی مانند گوگل، آمازون و مایکروسافت، به جای معدل و دانشگاه محل فارغ التحصیلی، اهمیت کنجکاوی و داشتن ذهن تشنه یادگیری را به‌عنوان شاخصه اصلی استعداد شغلی مطرح کرده‌اند . استخدام افرادی با ذهن کنجکاو و جستجوگر، نرخ بازگشت سرمایه این شرکتها را به حداکثر می‌رساند.
اغلب قوی‌ترین افراد سازمان به مقام مدیریت ارتقا پیدا می‌کنند، حتی اگر مهارت‌های لازم برای رهبری گروه را نداشته باشند و اشخاص معمولا بدون آموزش رسمی مدیریت یا مدرک دانشگاهی مرتبط، سمت‌های رهبری را عهده‌دار می‌شوند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سپیده دهقان |   1399/03/05 21:21:00   |
0     0
مهارت لازم در رهبری گروه و اشخاض بدون آموزش و مدرک دانشگاهی امکان پذیر باشد . تشکر
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سپیده دهقان |   1399/03/05 21:23:55   |
0     0
یادگیری شاخصه اصلی و مهم در شغل افراد می باشد و سرمایه و سواد مالی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سپیده دهقان |   1399/03/05 21:28:35   |
0     0
استخدام فردی با ذهن جستجو گر و خلاق می تواند جهت ارتقا مهم باشد .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سپیده دهقان |   1399/03/05 21:32:13   |
0     0
آموزش مهارت مالی و تخصصی کار کنان می تواند در روابط اجتماعی و کاری در
سرمایه و میزان کارکرد شرکت مفید باشد .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیاوش اسماعیلی |   1399/03/25 22:44:51   |
0     0
بیکاری فارغ‌التحصیلان به هدر رفتن سرمایه عظیم انسانی کشور منجر می گردد و ازآنجا که اکنون رقابت اقتصادی، بیش‌ازپیش به نیروی انسانی آموزش‌دیده و متخصص وابسته است، با این اوصاف بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهها، به معنی از دست رفتن سرمایه‌های مادی، علمی و فرهنگی است.

پدیده بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی در حدود اوایل دهه 1370 در ایران بروز کرده و هرساله شدیدتر شده است. ادامه روند فعلی نیز چشم‌انداز اشتغال آینده این گروه را تیره‌تر می‌نمایاند. این پیش‌بینی و استدلال‌های مربوط به حساسیت بیکاری این گروه، لزوم برنامه ریزی اصولی و تدوین سیاست‌های دقیق برای تنظیم عرضه و تقاضای نیروی انسانی متخصص را برای توجه بیشتر مسئولان و برنامه¬ریزان، مورد تأکید قرار داده است.

در سال‌های اخیر اقتصاد ایران، به ویژه در شهرستان‌ها و روستاها به شکل بحرانی گریبان گیر این معضل می‌باشد، مسئله ای که باعث می‌شود هرساله نیروی انسانی فعال و بیکار موجود در شهرستان‌ها و روستاها راهی مراکز استان ها شوند. مراکزی که خود از این جنبه مشکلات زیادی دارند، با این گروه از مهاجرین مشکلات آن‌ها دوچندان شده که علاوه بر معضل بیکاری، مشکلات دیگری مثل حاشیه نشینی، فساد، ترافیک و .... گریبان گیر آن می شود.

اکنون جمعیت عظیمی از دانشجویان استان ایلام فارغ التحصیل شده اند و مدارک کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و بالاتر را اخذ نموده ولی بدون شغل سرگردان مانده اند. شغلی که متناسب با رشته و تخصص آنها باشد در شهرستان و حتی استان یافت نمی شود. این قشر از جامعه که سرمایه عمده نیروی انسانی و پتانسیل نهفته کار و انرژی هستند و آینده جامعه به تلاش و همت آنان نیازمند است، در حال حاضربه دلیل بیکاری و بالارفتن سن دچار یاس و سرگردانی هستند، برخی از آنان به مشاغل کاذب و نامناسب روی آورده و برخی از آنها مهاجرت از شهرستان را بر هرچیزی ترجیح می دهند تا در شهرها و بنادر دورافتاده کشور شغل و کسب و کاری مهیا کنند و سربار خانواده نشوند.

موضوع اشتغال و دستیابی افراد به شغل موردنظر از اساسی‌ترین نیازهای جامعه محسوب می‌شود. بیکاری به‌عنوان یک پدیده‌ی مخرب اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مطرح بوده و رفع آن‌همواره ازجمله دغدغه‌های برنامه ریزان بوده است. اشتغال و بیکاری ازجمله موضوعات مهم اقتصادی هر کشوری است، به‌گونه‌ای که افزایش اشتغال و کاهش بیکاری به‌عنوان یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی جوامع تلقی می‌شود.

در حال حاضر بیکاری و تبعات ناشی از آن، یکی از معضلات اساسی کشور به شمار می‌آید، بی‌شک مسئله‌ی بیکاری در کشور ما متأثر از خیل عظیم جوانانی است که در چند سال اخیر به‌عنوان جویندگان شغل به بازار کار کشور واردشده‌اند.

اگرچه مسئله بیکاری با توجه به تبعات آن در ناهنجاری‌های اقتصادی-اجتماعی و فرهنگی برای کلیه آحاد جمعیت کشور آزاردهنده و برای اقتصاد کشور بازدارنده است. با این حال بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها از حساسیت و ضریب اهمیتی دوچندان برخوردار است.

بدون شک به مسئله بیکاری نمی‌توان تنها از منظر اقتصادی نگاه کرد بلکه بحرانی است که ازجوانب مختلف اقتصادی ، اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی قابل بحث و بررسی است، تجربه نشان داده است که برای حل معضل بیکاری چاره‌ای جز توجه به تمام جوانب فوق و همچنین تعامل مناسب با تحولات جهانی نبوده، بسیج کلیه امکانات مادی و معنوی جامعه و استفاده از تمامی ظرفیتهای بالقوه آن را می طلبد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیاوش اسماعیلی |   1399/03/25 22:55:24   |
0     0
مزایای درآمد غیرفعال:
عدم محدودیت نسبت به زمان: با توجه به اینکه درآمد غیرفعال وابسته به زمان نیست درنتیجه ما هیچ محدودیتی نسبت به زمان نداریم. به‌عبارت‌دیگر افراد با درآمد فعال فقط می‌توانند روزی ۲۴ ساعت کار کنند، اما افرادی که درآمد غیرفعال دارند می‌توانند روزی هزاران ساعت کار کنند! به‌عنوان‌مثال فردی که دارای یک کارخانه تولیدی می‌باشد و ۵۰۰ نفر در آن مشغول به کار می‌باشند، اگر فرض کنید هر کارگر روزی ۲ ساعت مفید کار می‌کند درمجموع روزی ۱۰۰۰ ساعت در آن کارخانه کار انجام می‌گردد. درنتیجه صاحب کارخانه به‌طور غیرمستقیم روزی ۱۰۰۰ ساعت کار کرده‌است.
عدم محدودیت نسبت به مکان: در کسب درآمد فعال یاد گرفتیم که محدود به مکان هستیم و نمی‌توان همزمان در ۲ مکان مختلف کار کرد؛ اما در درآمد غیرفعال این امر امکان‌پذیر است زیرا کسب این نوع درآمد محدود به جسم ما نیست. فردی که صاحب چند واحد مسکونی و تجاری است و آن‌ها را به اجاره داده است یا صاحب کارخانه‌ای که دارای چندین کارخانه می‌باشد همزمان در چند نقطه مختلف به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در حال کار است. همچنین شخصی که مؤلف یک کتاب است ممکن است کتابش در چند استان مختلف و در هر استان در چند کتاب‌فروشی مختلف به‌طور همزمان به فروش برسد. از این مثال‌ها متوجه می‌شویم که در کسب درآمد غیرفعال محدودیتی نسبت به مکان نداریم.
کم شدن ریسک‌های زندگی: با توجه به اینکه درآمد غیرفعال نیازی به جسم و حضور ما ندارد درنتیجه ریسک‌های حاصل از بیماری، ازکارافتادگی و … را برای ما کاهش می‌دهند؛ زیرا آن درآمد بدون حضور پیوسته فرد هم به دست می‌آید. به‌طور مثال درآمد سرمایه‌گذار سهام در صورت بیماری و ازکارافتادگی متوقف نمی‌گردد بلکه تجارت‌هایی که فرد، سهام‌دار آن‌ها می‌باشد در مدت ازکارافتادگی او متوقف نشده‌اند.
نرخ رشد بالا: معمولاً درآمد غیرفعال دارای نرخ رشد نمایی در بلندمدت هستند و بیشتر از نرخ تورم رشد می‌کنند. همچنین رشد درآمد غیرفعال معمولاً از چند جنبه اتفاق می‌افتد. به‌عنوان‌مثال فردی که دارای یک کارخانه تولیدی است، در طول زمان همزمان با نرخ تورم قیمت محصولات خود را بالا می‌برد، علاوه بر این با رشد کسب‌وکار تعداد کارگرها، تعداد دستگاه‌های تولیدی و حتی تعداد کارخانه‌ها بیشتر می‌شوند و در بلندمدت رشدی که از برآیند همه‌ی این‌ها می‌گیرد خیلی بیشتر از رشد درآمدی است که یک کارگر آن کارخانه به دست می‌آورد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیاوش اسماعیلی |   1399/03/25 22:56:51   |
0     0
مزایای درآمد غیرفعال:
عدم محدودیت نسبت به زمان: با توجه به اینکه درآمد غیرفعال وابسته به زمان نیست درنتیجه ما هیچ محدودیتی نسبت به زمان نداریم. به‌عبارت‌دیگر افراد با درآمد فعال فقط می‌توانند روزی ۲۴ ساعت کار کنند، اما افرادی که درآمد غیرفعال دارند می‌توانند روزی هزاران ساعت کار کنند! به‌عنوان‌مثال فردی که دارای یک کارخانه تولیدی می‌باشد و ۵۰۰ نفر در آن مشغول به کار می‌باشند، اگر فرض کنید هر کارگر روزی ۲ ساعت مفید کار می‌کند درمجموع روزی ۱۰۰۰ ساعت در آن کارخانه کار انجام می‌گردد. درنتیجه صاحب کارخانه به‌طور غیرمستقیم روزی ۱۰۰۰ ساعت کار کرده‌است.
عدم محدودیت نسبت به مکان: در کسب درآمد فعال یاد گرفتیم که محدود به مکان هستیم و نمی‌توان همزمان در ۲ مکان مختلف کار کرد؛ اما در درآمد غیرفعال این امر امکان‌پذیر است زیرا کسب این نوع درآمد محدود به جسم ما نیست. فردی که صاحب چند واحد مسکونی و تجاری است و آن‌ها را به اجاره داده است یا صاحب کارخانه‌ای که دارای چندین کارخانه می‌باشد همزمان در چند نقطه مختلف به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در حال کار است. همچنین شخصی که مؤلف یک کتاب است ممکن است کتابش در چند استان مختلف و در هر استان در چند کتاب‌فروشی مختلف به‌طور همزمان به فروش برسد. از این مثال‌ها متوجه می‌شویم که در کسب درآمد غیرفعال محدودیتی نسبت به مکان نداریم.
کم شدن ریسک‌های زندگی: با توجه به اینکه درآمد غیرفعال نیازی به جسم و حضور ما ندارد درنتیجه ریسک‌های حاصل از بیماری، ازکارافتادگی و … را برای ما کاهش می‌دهند؛ زیرا آن درآمد بدون حضور پیوسته فرد هم به دست می‌آید. به‌طور مثال درآمد سرمایه‌گذار سهام در صورت بیماری و ازکارافتادگی متوقف نمی‌گردد بلکه تجارت‌هایی که فرد، سهام‌دار آن‌ها می‌باشد در مدت ازکارافتادگی او متوقف نشده‌اند.
نرخ رشد بالا: معمولاً درآمد غیرفعال دارای نرخ رشد نمایی در بلندمدت هستند و بیشتر از نرخ تورم رشد می‌کنند. همچنین رشد درآمد غیرفعال معمولاً از چند جنبه اتفاق می‌افتد. به‌عنوان‌مثال فردی که دارای یک کارخانه تولیدی است، در طول زمان همزمان با نرخ تورم قیمت محصولات خود را بالا می‌برد، علاوه بر این با رشد کسب‌وکار تعداد کارگرها، تعداد دستگاه‌های تولیدی و حتی تعداد کارخانه‌ها بیشتر می‌شوند و در بلندمدت رشدی که از برآیند همه‌ی این‌ها می‌گیرد خیلی بیشتر از رشد درآمدی است که یک کارگر آن کارخانه به دست می‌آورد.
معایب کسب درآمد غیرفعال:
سرمایه اولیه: اکثر روش‌هایی که شما را به درآمد غیرفعال می‌رساند نیاز به سرمایه اولیه دارند. روش‌های محدودی مثل تألیف یا ترجمه کتاب و فروش آن که یک درآمد غیرفعال محسوب می‌شود نیازی به سرمایه اولیه ندارند. درنتیجه رفتن به سمت این نوع درآمد به‌سادگی درآمدهای فعال نیست.
نتیجه بلندمدت: درآمد غیرفعال نیاز به صبر و حوصله دارد زیرا کسب این نوع درآمد مسیر بلندمدتی است. در درآمدهای فعال یاد گرفتیم که فرد از همان روز اول متناسب با وقتی که برای کار می‌گذارد کسب درآمد می‌کند؛ اما درآمد غیرفعال کمی متفاوت است. فردی را که تصمیم به راه‌اندازی یک کارخانه تولیدی دارد، در نظر بگیرید. این فرد در ابتدای کار زحمت بسیار زیادی می‌کشد و شبانه‌روز کار می‌کند تا بتواند حداقل‌های یک کارخانه تولیدی را تهیه کند و حتی در روزهای ابتدایی تولید با وجود تلاش زیاد، به دلیل عدم فروش محصولات هیچ درآمدی نداشته یا از جیب خودش هم خرج می‌کند؛ اما کم‌کم محصول تولیدی او در بازار جای باز کرده و کار به‌جایی می‌رسد که صاحب کارخانه با روزی چند ساعت کار کردن چندین کارخانه را مدیریت کرده و درآمدهای میلیاردی ایجاد می‌کند. مثال دیگر می‌تواند طراحی یک سایت فروش اینترنتی باشد. سرمایه‌گذار در ابتدای کار باید زحمت زیادی بکشد و به خاطر اینکه سایت او برند معتبری نیست درآمدی هم به‌دست نمی‌آورد اما در طول زمان می‌تواند به درآمدهایی از همان سایت برسد که کسب آن‌ها از طریق درآمدهای فعال ممکن نیست.
ریسک زیاد: با توجه به توضیحات مربوط به بلندمدت بودن درآمد غیرفعال می‌توان متوجه این شد که رسیدن به این نوع درآمد با ریسک همراه است. مطمئناً ریسک یک صاحب کارخانه خیلی بیشتر از ریسک کارگر همان کارخانه است. همچنین ریسک یک سرمایه‌گذار بیشتر از ریسک کارمند یک کارگزاری بورس است. فردی که وقت زیادی صرف می‌کند و یک کتاب تألیف یا ترجمه می‌کند ممکن است نتواند آن را به مرحله چاپ برساند یا این‌که مخاطب زیادی نداشته باشد. با توجه به این‌که در این نوع درآمد فرد باید در ابتدای کار زحمت زیادی بکشد و بعد نتیجه را ببیند، ریسک ندیدن نتیجه وجود دارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فائزه |   1399/04/10 10:52:01   |
0     0
کسب درآمد به عنوان یکی از ابعاد اصلی سواد مالی در نظر گرفته می شود. درک افراد از درآمد به نسبت استفاده از منابع سرمایه ، آنها را در چهار گروه: کارمند، خویش فرما، کارآفرین و سرمایه گذار قرار می دهد که سواد مالی برای هر یک از این گروهها راهکارهای تخصصی کاربردی برای افزایش سطح درآمد ارائه می دهد و داشتن سواد مالی برای هر شخص و با هر شغلی بسیار مفید و مهم است و می تواند بربرای داشتن زندگی راحت کمک بسیار بزرگی باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فائزه |   1399/04/10 10:53:56   |
0     0
کسب درآمد به عنوان یکی از ابعاد اصلی سواد مالی در نظر گرفته می شود. درک افراد از درآمد به نسبت استفاده از منابع سرمایه ، آنها را در چهار گروه: کارمند، خویش فرما، کارآفرین و سرمایه گذار قرار می دهد که سواد مالی برای هر یک از این گروهها راهکارهای تخصصی کاربردی برای افزایش سطح درآمد ارائه می دهد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فائزه |   1399/04/10 11:03:34   |
0     0
فارغ التحصیلان انتظار دارند که با گرفتن مدرک تحصیلی موجبات اشتغال یا تسهیل شرایط اشتغال آنان فراهم آید. لذا پیشنهاد می‌شود تدبیری اتخاذ گردد که اولا ظرفیت پذیرش دانشجو براساس نیاز آینده بازار کار به نیروی متخصص تعیین شود و ثانیاً مجوزهای ایجاد رشته تحصیلی در دانشگاه دایمی نباشد و با تغییر در کیفیت نیازهای جامعه و تخصص‌های جدید، مشخصات مجوزهای صادره تغییر یابند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فائزه |   1399/04/10 11:07:38   |
0     0
افراد بعد از فارغ التحصیلی برای پیدا کردن شغل مناسب دچار مشکلات با توجه به آماری که در کشور آمریکا جمع آوری شده است ده شغل برتر برای فارغ التحصیلان انتخاب شده :مهندس نرم افزار ؛ پرستار ؛ فروشنده ؛ معلم ؛ حسابدار ؛ مدیر پروژه و غیره وجود دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد |   1399/04/11 21:03:07   |
0     0
ربع کارمندی: امنیت

ربع شغل آزاد: استقلال

ربع صاحبان شرکتهای بزرگ: تولید ثروت

ربع سرمایه گزاران: آزادی اقتصادی

ارزشهای ربع کارمندی:

" دنبال کاری ثابت و مطمئن با حقوق و مزایای عالی هستم".

برای کسی که در ربع کارمندی است ارزش اصلی امنیت شغلی است.

کسی که در ربع کارمندی قرار گرفته، صرف نظر از این که رئیس یا نظافتچی شرکت باشد، این جمله را می گوید:" دنبال کاری ثابت و مطمئن با حقوق و مزایای عالی هستم." یا " برای اضافه کاری چقدر حقوق می دهند؟" یا " چند روز مرخصی با حقوق داریم؟"

ارزشهای ربع شغل آزاد:

" اگر می خواهی کار را بصورت درست انجام دهی خودت انجام بده."

برای افراد ربع شغل آزاد ارزش اصلی استقلال است. آنها می خواهند در کارهایشان آزادی داشته باشند. وقتی که کسی می گوید:" می خواهم شغلم را رها کنم و برای خودم کار کنم." یعنی تغییر از ربع کارمندی به ربع شغل آزاد.

افرادی که در ربع شغل آزاد هستند شامل صاحبان شرکتهای کوچک، تجارتهایی که توسط زن و شوهرها اداره می شود، افراد متخصص و مشاورین هستند. فروشندگان شامل دلالهای معاملات ملکی و بیمه که بر اساس درصد کار می کنند از همین طبقه هستند. شغلهای حرفه ای مانند پزشکان، وکلا وحسابداران که برای شرکتهای بزرگ کار نمی کنند نیز از این قبیل هستند.

افرادی که در این دسته هستند به کار کردن با دست و مغزشان افتخار می کنند.

در این گروه اغلب درآمد از طریق درصد فروش و یا نرخ ساعاتی که صرف یک کار شده حساب می شود. مثلا می گویند:" درصد کمیسیون من شش درصد کل خرید است." یا " ساعتی ده هزار تومان هزینه کار من است." یا " هزینه به اضافه ده درصد."

افراد گروه شغل آزاد معمولا با بقیه نمی توانند همکاری خوب داشته باشند و ممکن است کمی منم منم داشته باشند.

برای این که از ربع شغل آزاد به صاحبان شرکتهای بزرگ بروید به پرش در مهارتهای فنی نیاز ندارید بلکه پرش در مهارتهای رهبری لازم است.

:ارزشهای ربع صاحبان شرکتهای بزرگ

" دنبال بهترین افراد برای تیم خود هستم."

ارزش اصلی افرادی که صاحبان شرکتهای بزرگ هستند تولید ثروت است.

در حالی که افراد ربع شغل آزاد می خواهند در محدوده خود بهترین باشند،افراد ربع صاحبان شرکتهای بزرگ تلاش می کنند تا تیمی از از بهترین افراد در محدوده های مختلف داشته باشند. هنری فورد افرادی را دور خود جمع کرد که از او باهوشتر بودند.

در حالی که تاجر ربع شغل آزاد اغلب باهوشتر و با استعدادتر از بقیه است، گروه صاحبان شرکتهای بزرگ این ویژگی را ندارند.

وقتی که صحبت از درآمد می شود صاحبان شرکتهای بزرگ می توانند شرکت را رها کنند و هنوز هم درآمد داشته باشند. در اغلب موارد اگر کسی در گروه شغل آزاد کار نکند درآمد هم متوقف می شود.

بنابراین سوالی که باید از خود بپرسید این است که " آیا اگر روزی کار نکنم چقدر درآمد مداوم خواهم داشت؟" اگر درآمد شما پس از شش ماه یا زودتر متوقف شود پس شما در گروه کارمند یا شغل آزاد هستید.

ارزشهای ربع سرمایه گزاران:

"از سرمایه گزاری چقدر عاید من می شود؟"

افرادی که در ربع سرمایه گزاران هستند آزادی اقتصادی را ارزش اصلی می بینند. سرمایه گزار می خواهد سرمایه او به جای او کار کند.

اگر بخواهید ثروتمند شوید باید حرکت را آغاز کنید. نیازی به تغییر شغل نیست بلکه باید آدرس را عوض کنید.

اگر بخواهید که اختیار زندگی و سرنوشت خود را در دست بگیرید، اگر آزادی واقعی می خواهید که تصمیم گیرنده شما باشید ، برنامه روزانه را شما مشخص کنید ، با خانواده و برای خود وقت بیشتری صرف کنید ، کارهایی که علاقه دارید انجام دهید ، نوعی از زندگی را که طراح آن خود هستید ادامه دهید ، زندگی باعلاقه پرهیجان و ثمربخش داشته باشید و بالاخره اگر می خواهید ثروتمند باشید و ثروتمند زندگی کنید ، زمان آن رسیده که بار خود را ببندید و حرکت را آغاز کنید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
وحیده کاظمی |   1399/04/12 18:09:56   |
0     0
وضعیت بازار کار کشور نشان می دهد که در حال حاضر با حجم عظیمی از نیروی کار تحصیل کرده مواجه است که قدرت جذب آن را ندارد. از طرف دیگر در آینده نیز این وضعیت به مراتب تشدید خواهد شد. این وضعیت به گونه ای است که بیکاری فارغ التحصیلان عمدتا به افراد 30 ساله و کمتر اختصاص دارد که بیش از 80 درصد تحصیل کردگان بیکار را تشکیل می دهند. از طرف دیگر وضعیت جمعیت غیرفعال بالای 10 ساله
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
وحیده کاظمی |   1399/04/12 18:15:04   |
0     0
افراد بعد از فارغ التحصیلی برای پیدا کردن شغل مناسب دچار مشکلات با توجه به آماری که در کشور آمریکا جمع آوری شده است ده شغل برتر برای فارغ التحصیلان انتخاب شده :مهندس نرم افزار ؛ پرستار ؛ فروشنده ؛ معلم ؛ حسابدار ؛ مدیر پروژه و غیره وجود دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضازارعیان |   1399/04/14 09:33:05   |
0     0
افراد بعد از فارغ التحصیلی برای پیدا کردن شغل مناسب دچار مشکلات با توجه به آماری که در کشور آمریکا جمع آوری شده است ده شغل برتر برای فارغ التحصیلان انتخاب شده :مهندس نرم افزار ؛ پرستار ؛ فروشنده ؛ معلم ؛ حسابدار ؛ مدیر پروژه و غیره وجود دارد
آموزش مهارت مالی و تخصصی کار کنان می تواند در روابط اجتماعی و کاری در
سرمایه و میزان کارکرد شرکت مفید باشد .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضازارعیان |   1399/04/14 09:36:19   |
0     0
یکی از روش های حل معضل سرمایه گذاری کارآفرینان برخورداری از مهارت های سواد مالی است. دوره های سواد مالی با ایجاد دیدگاهی متفاوت به کارآفرینان مشکل سرمایه گذاری و حفظ فیزیکی سرمایه گذاری اولیه را فراهم می کند.

در حال حاضر بیکاری و تبعات ناشی از آن، یکی از معضلات اساسی کشور به شمار می‌آید، بی‌شک مسئله‌ی بیکاری در کشور ما متأثر از خیل عظیم جوانانی است که در چند سال اخیر به‌عنوان جویندگان شغل به بازار کار کشور واردشده‌اند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضازارعیان |   1399/04/14 09:40:37   |
0     0
فارغ التحصیلان انتظار دارند که با گرفتن مدرک تحصیلی موجبات اشتغال یا تسهیل شرایط اشتغال آنان فراهم آید. لذا پیشنهاد می‌شود تدبیری اتخاذ گردد که اولا ظرفیت پذیرش دانشجو براساس نیاز آینده بازار کار به نیروی متخصص تعیین شود و ثانیاً مجوزهای ایجاد رشته تحصیلی در دانشگاه دایمی نباشد و با تغییر در کیفیت نیازهای جامعه و تخصص‌های جدید، مشخصات مجوزهای صادره تغییر یابند.

افراد بعد از فارغ التحصیلی برای پیدا کردن شغل مناسب دچار مشکلات با توجه به آماری که در کشور آمریکا جمع آوری شده است ده شغل برتر برای فارغ التحصیلان انتخاب شده :مهندس نرم افزار ؛ پرستار ؛ فروشنده ؛ معلم ؛ حسابدار ؛ مدیر پروژه و غیره وجود دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد رضا تیموری |   1399/04/15 15:32:31   |
0     0
باتوجه به میزان بالای فارغ التحصیلان دانشگاهی و عدم پاسگویی بازار کار برای جذب انها جامعه دچار چالش بزرگ بیکاری شده است و یکی از راه کار های ان پویایی و کارا نمورن رشته های دانشگاهی و مرتبط ساختن دانشگاه ها با بازار کار است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد زارع |   1399/04/15 21:38:43   |
0     0
بع های نقدینگی چیستند ؟ اکثر افراد جامعه صرف نظر از شغل و کسب و کاری که دارند اغلب با مشکلات مختلف مالی دست به گریبان هستند. و ما تمام کسب و کار ها را بر اساس نوع نگرش صاحبان آن به چهار قسمت تقسیم کرده ایم
ربع اول یا ربع کارمندی
ربع دوم کسب و کارکوچک
ربع سوم یا کسب و کار بزرگ
ربع چهارم سرمایه گذاران
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد زارع |   1399/04/15 22:05:05   |
0     0
پول، مهم است. چون کیفیت زندگی انسان‌ها به کم و زیاد آن بستگی دارد. به همین دلیل، عده‌ای دو یا سه شغل برای خودشان دست و پا می‌کنند تا از این راه بتوانند حجم بیشتری از پول را از آن خود کنند. اما در حقیقت، روش‌های کسب درآمد بسیار ساده‌تری نیز وجود دارند. دورانی که در آن زندگی می‌کنیم، یکی از بهترین زمان‌ها برای کسب درآمد بدون زحمت اضافه است البته اگر راه و روش این کار را بدانیم و برای اجرایی شدنش قدمی برداریم.
روش­‌های بسیار زیادی برای کسب در آمد وجود دارند از جمله کسب در آمد اینترنتی، کسب در آمد از طریق سرمایه گذاری، کسب در آمد از بورس، کسب در آمد از طریق آموزش تخصص، کسب در آمد از طریق معاملات، کسب درآمد با گرفتن حق کمیسیون و غیره. بعضی روش های کسب درآمد پنهان هستند. یعنی هنوز خودشان را در عرصه کسب و کار نشان نداده‌اند ولی پر درآمد هستند. افراد موفق معمولا به دنبال این نوع کسب و کارهای بکر و بدیع می‌گردند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
behzad hajihoseini |   1399/04/17 19:30:50   |
0     0
عدم آگاهی و علاقه نداشتن به رشته تحصیلی موجب به وجود آمدن ناهماهنگی بین شغل آینده افراد با نیازها و انتظارات می‌گردد و عواقب و پیامدهای سوء ناشی از این مسأله متوجه نظام آموزشی خواهد شد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
fatemeh pourghasemi |   1399/04/20 11:53:58   |
0     0
مشکلات جامعه ریشه‌های واقعی دارند و تا زمانی که با تحلیل‌های درست، این ریشه‌ها را نشناسیم، نمی‌توانیم راه‌حل درست انتخاب کنیم. در حوزه کار ترویج برخی تحلیل‌ها و حرکت روی برخی کلیشه‌ها باعث شده چشم بر واقعیت بسته شود. وجود تعداد زیادی فارغ‌التحصیل بیکار در ایران و ناتوانی در رفع بیکاری فارغ‌التحصیلان باعث شده در مواردی برخی افراد تقصیر را گردن خود افراد بیندازند. ممکن است کسانی به دلیل مدرک بالا توقع‌شان هم بالا رفته باشد، اما این موضوع عمومیت نداشته و نمی‌توان بر اساس آن برنامه‌ریزی کرد. هر چند فردی که وقت و هزینه می‌گذارد و مدرک دانشگاهی می‌گیرد حق دارد که بخواهد کاری متناسب با تحصیلاتش پیدا کند، اما بازار بد کار در ایران باعث شده بسیاری آرمان‌های خود را کنار بگذارند و برای کسب درآمد به کار‌های ساده رو بیاورند. با وجود این، به نظر می‌رسد فضا برای کار کردن به این صورت هم فراهم نیست. جدای از کوچک بودن کیک اقتصاد کشور، در بسیاری موارد رابطه بر ضابطه ارجحیت دارد و ساختار بازار کار هم طوری است که ارتقای شغلی تقریبا بی‌معنا شده است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
fatemeh pourghasemi |   1399/04/20 11:56:34   |
0     0
کار کردن با اهداف مختلفی انجام می‌شود. یک فرد در عین حال که برای کسب درآمد کار می‌کند، علاقه‌مندی‌های خود را دنبال می‌کند، به دنبال چیز‌های جدید و پیشرفت است، دوست دارد استعداد‌های خود را شکوفا کند و ... . در ایران روز به روز انگیزه‌های شغلی کم می‌شوند و افراد فقط برای کسب درآمد کار می‌کنند. در چنین شرایطی عنوان کردن اینکه فارغ‌التحصیلان کار نمی‌کنند چون توقع‌شان بالاست بی‌معنا به نظر می‌رسد. واقعیتی که می‌توان روی آن تمرکز کرد و بر اساس آن برنامه‌ریزی کرد این است که به رغم اینکه افرادی با تحصیلات بالا تن به کار‌های ساده داده‌اند، باز هم نرخ بیکاری این افراد بالاست. اقتصاد کشور گنجایش این جحم از افراد بیکار را ندارد و برای رفع بیکاری نیازمند بزرگ کردن اقتصاد هستیم که آن هم با افزایش سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی ممکن است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
fatemeh pourghasemi |   1399/04/20 11:59:13   |
0     0
کارشناسان می گویند اینکه چرا اقتصاد ایران به چنین وضعیتی دچار شده که توان جذب تقاضاهای شغلی موجود را ندارد و در نتیجه چند میلیون تقاضا برای کار شکل می گیرد به چند عامل بستگی دارد. اولًا جهش یکباره میزان تولدها در دهه 60 و رسیدن آنها به سن کار در دهه های 80و 90، رشد نامناسب و ضعیف بنگاه های شغل ساز، ورشکستگی، تعدیل نیرو، در برخی موارد ورود تکنولوژی های نوین در کار، افزایش چشمگیر تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی و تغییر ذائقه آنها نسبت به کار؛ می توانند در ایجاد شرایط فعلی بازار کار ایران تاثیر مستقیم داشته باشند.

از سوی دیگر یکی از نقاط ضعف در اشتغال فارغ التصحیلان نبود مهارت و تخصص و دانش قابل عرضه برای نیروی کار است. امروز مشاهده می کنیم که نیروی کار با داشتن چندین مدرک اما هیچ کدام از مدرک ها کاربردی نیست . همین موضوع باعث علاقه مندی فارغ التحصیلان به سمت مشاغل کاذب می شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
fatemeh pourghasemi |   1399/04/20 12:25:43   |
0     0
دسته خویش فرمایان یا صاحبان کسب و کار کوچک: (Small business) خویش فرمایان افرادی هستند که می خواهند رئیس خود باشند و کارها را خودشان انجام دهند و تمایلی به تشکیل تیم و تفویض اختیار به دیگران ندارند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
fatemeh pourghasemi |   1399/04/20 12:31:13   |
0     0
انواع روش های سرمایه گذاری به طور کلی عبارت است از تبدیل وجوه مالی به یک یا چند نوع دارایی که برای مدتی در زمان آتی نگهداری خواهد شد. سرمایه­ گذاری مستلزم مدیریت “ثروت“ سرمایه ­گذاران است. این ثروت شامل مجموع درآمد فعلی و ارزش فعلی درآمدهای آتی است. سرمایه­ گذاری درواقع چشم­ پوشی از مصرف امروز به امید کسب بازدهی در زمان آینده است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
fatemeh pourghasemi |   1399/04/20 12:38:26   |
0     0
روش­‌های بسیار زیادی برای کسب در آمد وجود دارند از جمله کسب در آمد اینترنتی، کسب در آمد از طریق سرمایه گذاری، کسب در آمد از بورس، کسب در آمد از طریق آموزش تخصص، کسب در آمد از طریق معاملات، کسب درآمد با گرفتن حق کمیسیون و غیره.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
fatemeh pourghasemi |   1399/04/20 12:42:52   |
0     0
داشتن چندین منبع درآمد، استرس ناشی از تکیه بر یک منبع درآمد را به میزان زیادی کاهش می‌دهد. با وجود چندین منبع درآمد، نفس راحتی خواهید کشید زیرا آمادگی مواجهه با بدترین اتفاق ممکن را نیز خواهید داشت. اگر یکی از منابع از دست برود، نگران نخواهید بود که از کجا هزینه‌ها را تامین کنید، بلکه با خیال آسوده به این فکر خواهید بود که یک جایگزین برای منبع درآمد از دست رفته بدست آورید. با داشتن چندین منبع درآمد، فرصت‌های مختلفی برای رشد درآمدتان خواهید داشت
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
fatemeh pourghasemi |   1399/04/20 12:54:07   |
0     0
مزایا: عدم محدودیت نسبت به زمان ، عدم محدودیت نسبت به مکان
کم شدن ریسک های زندگی و ....
معایب: سرمایه اولیه ، نتیجه بلند مدت ، ریسک زیاد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید گلزارفر |   1399/04/22 15:48:47   |
0     0
در کشور ما دستگاه‌های عریض و طویلی در زمینه «کار» وجود دارند اما هنوز خروجی آنها منجر به تدوین نظام مشخص جهت کاریابی نشده است.
آموزش‌های دانشگاهی نامرتبط، ناکافی و ناکارآمد: حقیقت تلخ جاری در چارت تحصیلی رشته‌های دانشگاهی این است که سرعت به‌روز شدن آموزش‌ها، متناسب با نیاز بازار نیست. این امر سبب کهنه شدن روش‌های آموزشی و اطلاعات دروس‌ دانشگاهی شده است. در این فضای نامطلوب است که برخی دروس کارآمدی مطلوب در زمینه برآورده کردن نیاز «بازار کار» را ندارند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید گلزارفر |   1399/04/22 17:50:48   |
0     0
موضوع اشتغال و دستیابی افراد به شغل موردنظر از اساسی‌ترین نیازهای جامعه محسوب می‌شود. بیکاری به‌عنوان یک پدیده‌ی مخرب اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مطرح بوده و رفع آن‌همواره ازجمله دغدغه‌های برنامه ریزان بوده است. اشتغال و بیکاری ازجمله موضوعات مهم اقتصادی هر کشوری است، به‌گونه‌ای که افزایش اشتغال و کاهش بیکاری به‌عنوان یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی جوامع تلقی می‌شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید گلزارفر |   1399/04/22 17:54:44   |
0     0
یکی از روش های حل معضل سرمایه گذاری کارآفرینان برخورداری از مهارت های سواد مالی است. دوره های سواد مالی با ایجاد دیدگاهی متفاوت به کارآفرینان مشکل سرمایه گذاری و حفظ فیزیکی سرمایه گذاری اولیه را فراهم می کند.
افراد بعد از فارغ التحصیلی برای پیدا کردن شغل مناسب دچار مشکلات با توجه به آماری که در کشور آمریکا جمع آوری شده است ده شغل برتر برای فارغ التحصیلان انتخاب شده :مهندس نرم افزار ؛ پرستار ؛ فروشنده ؛ معلم ؛ حسابدار ؛ مدیر پروژه و غیره وجود دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید گلزارفر |   1399/04/22 18:03:19   |
0     0
شاید اگر از یک فارغ‌التحصیل دیگر درباره ارتباط مدرک و بیکاری بپرسیم، گفته‌های متفاوتی داشته باشد، اما مهمتر از نظرات و رویکرد‌های شخصی روند‌های موجود و واقعیت‌هایی است که در این زمینه وجود دارد. زمانی که یک تلقی کلی درباره مساله‌ای وجود داشته باشد، برنامه‌ریزی‌ها نیز بر آن اساس شکل می‌گیرد. اینکه طرفداران این نظر که بسیاری افراد از بازار کار بیرون مانده‌اند چون مدرک دانشگاهی دارند و به قول معروف توقع‌شان زیاد است، دست بالا را دارند و برنامه‌ریزی‌ها را عوض می‌کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدمصطفی قاسمی بنادکوکی |   1399/04/23 17:21:29   |
0     0
دلیل اصلی افزایش فارغ التحصیلان بیکار نبود عدم تناسب رشته های تحصیلی موجود با بازار کار واقعی ، تئوری محوری و عدم مهارت ورزشی در دانشگاه هاست.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مصطفى عربى |   1399/04/25 23:57:21   |
بله دقیقا موافقم مهارت خیلی مهم است.
مصطفى عربى |   1399/04/25 23:58:50   |
0     0
تئوری محوری و عدم مهارت ورزشی در دانشگاه ها خیلی مسئله مهمی است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
f.khalafy |   1399/04/26 11:31:54   |
0     0
ربع اول) کارمندی : ربع کارمندی یا تمام افرادی که برای دیگران کار میکنند از ویژگی های این بخش حقوق ثابت و بیمه هست و شعار این قبیل از ادمها امنیت شغلی است که به اصطلاح یک آب باریکه داری همیشه که بتونی زندگی کنی و خوب اگر در این ربع کاری قرار دارید بدونید که هیچگاه نمیتوانید به پول زیاد برسید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
f.khalafy |   1399/04/26 13:31:34   |
0     0
خوداشتغالی یا خویش فرمایی به آن دسته از مشاغل گفته می شود که در آن فرد با یادگیری نرم افزارهای مرتبط به یک شغل، مهارت در جستجو و وبگردی و مهارتهایی از این دست؛ نقش مهمی در ایجاد کار برای خود می کند و کارفرمای خود می باشد تا بتواند از روش های مختلف درآمدزایی کند، برخلاف کارمندان یا کارگران که حقوق و دستمزد خود را از کسب و کار دیگران به دست می آورند.

در این مدل کسب و کارها در واقع فرد و تجارت در عمل یکی هستند و شخصی که تجارت را راه‌اندازی می‌کند، مسئولیت مدیریت، قراردادها، مسایل مالی و … تجارت را به عهده دارد و به همین دلیل ریسک پذیری از مشخصات این نوع کسب و کار محسوب می شود زیرا درآمد ثابت نیست و به شرایط مختلفی بستگی دارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
f.khalafy |   1399/04/26 13:33:11   |
0     0
سرمایه گذاری در بورس با هر مبلغی امکان پذیر است و شما میتوانید با ۱۰۰هزارتومان هم به خرید و فروش سهام بپردازید و با خرید های درست پولتان را چند برابر کنید.

علاوه بر اینکه با هر مبلغی میتوانید در بورس سرمایه گذاری کنید، نحوه معامله در بورس هم بسیار راحت است نیازی به شرایط سخت و یا امکانات عجیب و پیشرفته نیست و شما در هر کجای دنیا باشید میتوانید با داشتن اینترنت معامله را انجام دهید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
f.khalafy |   1399/04/26 13:35:18   |
0     0
کسب و کار، فعالیتی برای خلق پول و ثروت است که می‌تواند به شخص و حتی تمام جامعه منفعت برساند. به زبان ساده‌تر، هر فعالیتی که در آن تولید محصول، خرید کالا و ارائه خدمات – با هدف فروش و کسب سود – جریان داشته باشد را کسب و کار می‌گویند. این نوع فعالیت همواره در دوره‌های مختلف زندگی انسان و به اشکال مختلف وجود داشته است. ایجاد کسب و کار را می‌توان در شمار نخستین کارهای اجتماعی انسان به حساب آورد. در گذشته، اکثر فعالیت‌های تجاری بر پایه داد و ستد یا مبادله کالا به کالا بوده‌اند. اکنون آن شیوه‌ها به گونه‌ای جدیدتر و تکامل‌ یافته‌تر در حال انجام هستند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
f.khalafy |   1399/04/26 13:36:27   |
0     0
اگه یکی از منبع درامد قطع شد منبع دیگری باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
f.khalafy |   1399/04/26 13:39:02   |
0     0
به نظرمن کسب و کار، فعالیتی برای خلق پول و ثروت است که می‌تواند به شخص و حتی تمام جامعه منفعت برساند. به زبان ساده‌تر، هر فعالیتی که در آن تولید محصول، خرید کالا و ارائه خدمات – با هدف فروش و کسب سود – جریان داشته باشد را کسب و کار می‌گویند. این نوع فعالیت همواره در دوره‌های مختلف زندگی انسان و به اشکال مختلف وجود داشته است. ایجاد کسب و کار را می‌توان در شمار نخستین کارهای اجتماعی انسان به حساب آورد. در گذشته، اکثر فعالیت‌های تجاری بر پایه داد و ستد یا مبادله کالا به کالا بوده‌اند. اکنون آن شیوه‌ها به گونه‌ای جدیدتر و تکامل‌ یافته‌تر در حال انجام هستند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدی کاظمی |   1399/04/26 21:08:32   |
0     0
اینکه اینقدر فارغ التحصیل داریم وبیکارند دولت باید راهکارهای مناسبتریایجادکند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدی کاظمی |   1399/04/26 21:12:05   |
0     0
درحال حاضر کارهایی وجود دارد که هم حقوق آن بیشتر از کارمندی هست وهم استوهم رضایت طرف از شغش بیشتر است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نادر گندمکار |   1399/04/26 22:04:19   |
0     0
رابرت کیوساکی، سرمایه گذار و نویسنده پرفروش کتاب پدر پول دار، پدر بی پول، معتقد است روش های کسب درآمد در دنیا به ۴ دسته زیر تقسیم می شود:



انواع نظام های درآمدی از دید رابرت کیوساکی
1_کارمند
2_ خویش فرمایان
3_صاحب کسب و کارهای بزرگ
4_سرمایه گذار
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نادر گندمکار |   1399/04/26 22:09:17   |
0     0
ربع های نقدینگی چیستند؟ اکثر افراد جامعه صرف نظر از شغل و کسب و کاری که دارند اغلب با مشکلات مختلف مالی دست به گریبان هستند. رابرت کیوساکی تمام کسب و کار ها را بر اساس نوع نگرش صاحبان آن ماهیت درامدی فعال و غیر فعال به چهار قسمت تقسیم کرده است.

رابرت کیوساکی، سرمایه گذار و نویسنده پرفروش کتاب پدر پول دار، پدر بی پول، معتقد است روش های کسب درآمد در دنیا به ۴ دسته زیر تقسیم می شود:



انواع نظام های درآمدی از دید رابرت کیوساکی
1_کارمند
2_ خویش فرمایان
3_صاحب کسب و کارهای بزرگ
4_سرمایه گذار
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نادر گندمکار |   1399/04/26 22:10:11   |
0     0
- کارمندان / کارگران (حقوق بگیران)
۱ – ۱ – اولویت کارمندان امنیت شغلی است.
این افراد تحت استخدام و دارای یک شغل هستند. به‌دنبال یک کار امن و مطمئن هستند. آنها برای دیگران کار می‌کنند. همیشه ترس از‌دست‌دادن شغل‌شان را دارند.


۱ – ۲ – پتانسیل درآمدی محدودی دارند.
پول و زمان کافی برای لذت‌بردن در اختیار ندارند. به‌علت درگیر‌شدن در تجارت وقت در برابر پول، پتانسیل درآمدی محدود دارند. آنها زمان محدودی که دارند را می‌دهند تا پول بگیرند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد زارع |   1399/04/27 08:09:14   |
0     0
در این روش کسب درآمد فرد یک گام فراتر از کارمندی برداشته و خود از طریق دانش و تخصص‌هایی که از طرق مختلفی همچون تحصیل در دانشگاه و یا تجربیاتی که طی سال‌ها کسب کرده، برای خود درآمدزایی می‌کند. به عنوان مثال پزشکی را در نظر بگیرید که با توجه به رشته تحصیلی خود مطبی باز کرده و در آن بیماران را مداوا می‌کند. در این حالت پزشک خویشفرماست
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد زارع |   1399/04/27 08:10:49   |
0     0
در این روش کسب درآمد فرد یک گام فراتر از کارمندی برداشته و خود از طریق دانش و تخصص‌هایی که از طرق مختلفی همچون تحصیل در دانشگاه و یا تجربیاتی که طی سال‌ها کسب کرده، برای خود درآمدزایی می‌کند. به عنوان مثال پزشکی را در نظر بگیرید که با توجه به رشته تحصیلی خود مطبی باز کرده و در آن بیماران را مداوا می‌کند. در این حالت پزشک خویش فرماست
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد زارع |   1399/04/27 08:43:11   |
0     0
روش های سرمایه گذاری افراد ثروتمند
بسیار آسان است که پول خود را صرف چیزهایی کنیم که دوست داریم اما در پایان روز می بینید که همه پولی را که کسب کرده اید خرج شده و اهمیتی هم ندارد که درآمد شما چقدر بوده است. به جای رضایت در لحظه، تمرکز خود را روی آینده برگردانید.
هیچ کس نیست که دوست نداشته باشد پول بیشتری داشته باشد اما اگر گاهی در شگفت هستید که چگونه افراد ثروتمند و موفق آن همه پول دارند، باید این متن را بخوانید. ما لیستی از اقداماتی را گرد آورده ایم که می توانید در زندگی روزمره خود به کار بندید تا به روش افراد ثروتمند پول پس انداز کنید.
1 - مراقب هزینه های کوچک باشید
همه ما مراقب سرمایه گذاری های بزرگ و خریدهای عظیم هستیم اما هزینه های کوچک را با بی دقتی و بی مبالاتی می پردازیم اما این هزینه های کوچک می توانند به کوهی بزرگ تبدیل شوند.
همانگونه که یک اقتصاددان به درستی گفته: «دنبال هر راهی برای از بین بردن هزینه های کوچک خود باشید؛ در نهایت به عدد قابل توجهی می رسید.»
2 - روی آینده متمرکز شوید
بسیار آسان است که پول خود را صرف چیزهایی کنیم که دوست داریم اما در پایان روز می بینید که همه پولی را که کسب کرده اید خرج شده و اهمیتی هم ندارد که درآمد شما چقدر بوده است. به جای رضایت در لحظه، تمرکز خود را روی آینده برگردانید.
«شما می توانید در جوانی، بی پول باشید؛ ولی نمی توانید پیری را با بی پولی سر کنید.» (تنیسی ویلیامز)
3 - برای تاثیر گذاشتن روی دیگران، چیزهای غیرضروری نخرید
هر چند همه ما دوست داریم که بازخورد خوبی از دوستان و آشنایان در مورد چیزهایی که داریم، دریافت کنیم اما باید برای خود حد و مرزی بگذاریم. شما باید چیزهایی را بخرید که نیاز دارید و تنها چیزهایی را نخرید که بتوانند دیگران را تحت تاثیر قرار دهند. در غیر اینصورت آسمان هم مرزی برای خریدهایتان نخواهد بود.
«متوقف کنید خرید چیزهایی را که نیاز ندارید و تنها به خاطر تاثیر گذاشتن روی افرادی است که حتی دوست شان ندارید.» (سوز اورمن)
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد زارع |   1399/04/27 08:49:20   |
0     0
بسیاری از مردم به دنبال راهی برای افزایش میزان درآمد ماهانه خود هستند و می‌خواهند در کنار کار ثابت و تمام‌وقت خود به روش‌های مختلف پول بیشتری به‌دست بیاورند.
در سال‌های اخیر در ایران دخل و خرج مردم با هم هم‌خوانی ندارد و درآمد‌ها بسیار کمتر از میزان مخارج هستند. بسیاری از خانواده‌های چند نفره توان پس‌انداز برای دوران بازنشستگی را از دست داده‌اند و بعضا حتی برای تسویه کردن ماهانه قبوض، قرض‌ها و وام‌ها با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند.
همین امر باعث شده تا بسیاری از افراد به سراغ مشاغل جانبی بروند و به روش‌های گوناگون سعی در افزایش میزان درآمد ماهانه خود داشته باشند. شاید همین نگرانی‌هاست که چنین آشفتگی‌های مالی و اقتصادی را در ایران به وجود آورده و برخی افراد سودجو به منظور افزودن بر میزان دارایی خود به دلالی و خرید و فروش‌های غیر منصفانه روی آورده‌اند و برای پر کردن حساب‌های خود دست در جیب اقشار ضعیف‌تر کرده‌اند.
صرف‌نظر از ضعف مدیریتی شدید در بدنه‌ی کشور و مسئولیت‌ناپذیر بودن شمار زیادی از مدیران رده‌بالا، مردم برای داشتن یک زندگی معمول با دغدغه‌های کم نیازمند راهی برای دور زدن چنین مشکلاتی هستند. یکی از این موارد افزایش میزان درآمد ماهانه است. کار ثابت که رقم مشخصی را وارد حساب افراد می‌کند، پس باید به فکر روش‌های جانبی دیگری بود که این امر به مهارت، توانایی و زمینه کاری و سبک زندگی افراد بستگی دارد. اما ما در زیر به طور کلی چندین روش برای افزایش میزان درآمد را نام برده‌ایم که می‌توان با کمک آن‌ها تغییری هر چند اندک در سبک زندگی خود ایجاد کرد. تا انتهای مطلب با روزیاتو همراه باشید.
۱- کار تمام وقت / کار ثابت
بهتر است که یک کار تمام وقت و ثابت داشته باشید. این کار احساس امنیت مالی و عاطفی به شما می‌دهد و نگرانی از هزینه‌های اولیه زندگی را از روی دوش‌هایتان بر می‌دارد. برای حفظ کار خود لازم است در کنار سخت‌کوشی، خلاقیت و نوآوری نیز داشته باشید تا بتوانید در همان شغل هم ارتقا یافته و بر میزان درآمدتان بیفزایید.
۲- بلاگ‌نویسی / نویسنده آزاد / مترجم از راه دور
افرادی که کار رسانه‌ای انجام می‌دهند، آن‌هایی که در نوشتن دستی بر آتش دارند و کسانی که مهارت ترجمه را آموخته‌اند می‌توانند از این هنر و توان خود برای کسب درآمد استفاده کنند. این‌روز‌ها بسیاری از کمپانی‌ها به ارزش تولید محتوا پی برده‌اند و اغلب برای معرفی سیستم کاری خود یا به منظور تبلیغات بدنبال نویسنده‌های پاره‌وقت و مترجمین آزاد هستند؛ بنابراین با ارسال رزومه کاری خود برای رسانه‌های آنلاین یا دیگر شرکت‌هایی که به محتوا نیاز دارند می‌توانید کاری دیگر در کنار کار اصلی خود پیدا کنید و میزان درآمد خود را افزایش دهید.
نویسنده‌های فریلنس می‌توانند ماهانه تا ۲ یا ۳ میلیون تومان نیز درآمد جانبی داشته باشند که رقم قابل توجهی است.
یا اگر مهارت خاصی دارید می‌توانید از بستر وردپرس برای آموزش آنلاین آن استفاده کنید و به مرور با گرفتن آگهی، درآمد مضاعفی برای خود رقم بزنید.
برای این منظور شاید بد نباشد در مورد نویسندگی، تولید محتوا و سئو مطالعه داشته باشید تا بتوانید از همان ابتدا در مسیر درست گام بردارید.
۴- فروش رابطه‌ای
فروش رابطه‌ای یک روش بازاریابی‌است که در آن شرکت اصلی به یک یا چند نفر که بازدید کننده یا مشتریانی را به کسب و کار آن‌ها ارجاع داده‌اند، پاداش می‌دهد. برای مثال سایت‌ها برای ارجاع بازدیدکنندگان جدید یا خریداران جدید هدیه یا مبلغی را به شخصی که معرفی را انجام داده پرداخت می‌کنند. این صنعت چهار بازیگر اصلی دارد: کالا، شبکه، ناشر و مشتری.
در واقع شما محصولات و خدمات دیگران را در قبال دریافت کمیسیون برای فروش یا ارئه خدمات در سایت، وبلاگ یا از طریق لینک‌های که در اختیار شما قرار داده می‌شود بصورت آنلاین به کاربران دیگر معرفی می‌کنید.
۵- بازاریابی شبکه‌ای
سال‌هاست که سیستم بازاریابی شبکه‌ای به یکی از راه‌های درآمد جانبی مردم در سراسر جهان تبدیل شده است. البته نام این شبکه‌ها بد در رفته است و اغلب مردم نگاه بدبینانه‌ای به آن دارند. اما اگر کمپانی درست را انتخاب کنید و مطمئن باشید که سود حاصل از معرفی مشتریان بیشتر را به موقع به حساب شما واریز می‌کنند، می‌توانید به عنوان یک منبع درآمد جانبی به آن تکیه کنید.
۶- مهارت‌های خود را به سایت‌های مستقل و استارت‌آپ‌ها بفروشید
اگر مهارت یا توانایی‌های خاصی دارید، مثلا گرافیست حرفه‌ای یا طراح سایت هستید می‌توانید به واسطه همکاری با سایت‌های فریلنس از این مهارت‌ها کسب درآمد کنید. بسیاری از استارت‌آپ‌ها به لوگو، راه‌اندازی وب‌سایت، صفحه‌های فروش و … نیاز دارند. اگر بتوانید برای خود یک برند شخصی تعریف کنید، می‌توانید درآمد زیادی از این طریق بدست بیاورید.
۷- اجاره دادن دارایی‌های خود
یکی از بهترین کار‌هایی که می‌توانید برای کسب درآمد راحت داشته باشید، سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات است. اگر بتوانید با وام آپارتمان (هر چند کوچک) خریداری کنید می‌توانید با اجاره دادن آن درآمد ماهانه مضاعف داشته باشید. با خرید ماشین و اجاره دادن آن به راننده، می‌توانید بر میزان درآمد ماهانه خود بیفزایید.
۸- فروش کتاب الکترونیک / ویدئو‌های آموزشی
اگر مهارتی دارید که بقیه به آن احتیاج دارند چرا سراغ تولید کتاب الکترونیک نمی‌روید؟ شما می‌توانید مهارت خود را در قالب ویدئو، کتاب صوتی یا کتاب الکترونیک آموزش دهید و این محصول را به متقاضیانش بفروشید.
۹- کسب درآمد از طریق همکاری در فروش
این ایده برای آن‌دسته از افرادی مناسب است که دارای فن بیان قوی هستند. بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ به دنبال نماینده برای فروش بیشتر محصولاتشان هستند. شما می‌توانید به این سازمان‌ها مراجعه کرده و با بررسی شرایط، محصولات و یا خدمات آن‌ها را به فروش برسانید و از این طریق بدون نیاز به سرمایه، کسب درآمد کنید.
بدین‌ترتیب با تکیه بر یک برند معروف و بوسیله اعتبار آن در بازار بدون نیاز به صرف زمان برای برندسازی می‌توانید فروش محصول یا خدمات آن سازمان را شروع کنید.
برای بازاریابی و فروش محصول شرکت‌های دیگر راه‌های بسیار وجود دارد، مثلا بازاریابی تلفنی و حضوری یا دریافت نمایندگی آن سازمان از جمله این موارد است. اینگونه مشاغل عمدتا پورسانتی هستند و می‌توانید نسبت به تلاش و زمانی که برای آن صرف می‌کنید درآمد کسب کنید.
۱۰- کسب درآمد از طریق شبکه‌های اجتماعی
اگر یک فرد فعال در شبکه‌های اجتماعی هستید می‌توانید مدیریت این رسانه‌ها را برای بعضی شرکت‌ها و کسب و کار‌های دیگر نیز به عهده بگیرید و از این طریق به درآمد خیلی خوبی برسید. حتی می‌توانید در این فضای مجازی مهارت‌ها و محصولات خود را کاملا رایگان تبلیغ کنید و مخاطبان خود را جذب کنید.
۱۱- کسب درآمد از طریق فروش هنر‌های دستی
این ایده برای افرادی است که در زمینه هنر‌های دستی دارای استعداد هستند. این افراد می‌توانند محصولات و دست سازه‌های هنری خود را تهیه و به فروش برسانند.
۱۲- مشاوره دادن
ممکن است مردم برای کار‌های مختلف از جمله طراحی وب سایت به مشاوره نیاز داشته باشند این می‌تواند یک نکته مثبت برای شما باشد که با ارائه دادن خدمات خود به او علاوه بر راهنمایی می‌توانید به کسب درآمد نیز بپردازید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد زارع |   1399/04/27 08:59:41   |
0     0
شاید فرایند ساده باشد ولی رسیدن به درآمد بیشتر، اغلب اوقات نیاز به وقت، انرژی و تمرکز دارد. یک راه بهتر برای افزایش درآمد این است که چندین منبع درآمد ایجاد کنید. با انجام این کار، تخم‌مرغ‌هایتان در یک سبد نخواهد بود و اتفاقات غیرمنتظره که شما روی آنها کنترلی ندارید باعث بحرانی شدن وضعیت مالی شما نمی‌شوند.
در زندگی گاهی اوقات اتفاقاتی رخ می‌دهد که به هیچ عنوان انتظار آن را ندارید. به همین خاطر است که وارن بافت (سرمایه‌گذار برجسته جهانی) گفته است: «هیچ‌وقت روی یک منبع درآمد تکیه نکنید، هر چیزی ممکن است، اتفاقات خوب و بد وجود دارد.»
ممکن است فردا خودتان را در میان رخدادهای آشفته ببینید که در حال تلاش برای یافتن راه خود هستید. این موضوع حتی می‌تواند در نهایت یک اتفاق مثبت باشد.
برای مثال، شاید کارفرمایتان به شما بگوید که قصد تعدیل نیرو را دارند و شما گزینه‌ انتخابی برای رفتن هستید. با وجودیکه قلب و روح‌تان را در یک شرکت یا کسب و کار گذاشته‌اید، ساعات زیادی برای آنها کار کرده‌اند، در نهایت آنها می‌توانند به راحتی تصمیم بگیرند که دیگر جایی در آنجا ندارید و پس از تشکر و عذرخواهی از شما بخواهند که کار را ترک کنید.
چنین اتفاقی برای کسی که درآمد دیگری ندارد و پس‌اندازی نیز نداشته مشابه یک فاجعه است. اگر درآمد از راه دیگری تامین نشود، قسط‌ها عقب خواهد افتاد و هزینه‌های دیگر زندگی نیز وجود دارد. تصور اینکه این هزینه‌ها را از کجا تامین خواهید کرد از ذهن‌تان خارج نخواهد شد.

ممکن است کسی شما را اخراج نکند، بلکه خودتان به دلایل مختلف تصمیم بگیرید از آن شرکت یا کسب و کار خارج شوید. شاید خودشان روی شما فشار و استرس بیشتری بیاورند تا مجبور به استعفا شده و با تصمیم خودتان کار را ترک کنید.

تا ترک کار، چند هفته فرصت باقیست ولی این چندهفته برای یافتن کار جدید کافی نیست. شرکت‌هایی که رزومه یا درخواست کار خود را فرستاده‌اید هنوز پاسخ نداده‌اند و هر لحظه هزینه‌هایی که روی هم انباشته می‌شوند فکر شما را بیشتر مشغول می‌کند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد زارع |   1399/04/27 09:14:29   |
0     0
مزایای درآمد غیرفعال:
عدم محدودیت نسبت به زمان: با توجه به اینکه درآمد غیرفعال وابسته به زمان نیست درنتیجه ما هیچ محدودیتی نسبت به زمان نداریم. به‌عبارت‌دیگر افراد با درآمد فعال فقط می‌توانند روزی ۲۴ ساعت کار کنند، اما افرادی که درآمد غیرفعال دارند می‌توانند روزی هزاران ساعت کار کنند! به‌عنوان‌مثال فردی که دارای یک کارخانه تولیدی می‌باشد و ۵۰۰ نفر در آن مشغول به کار می‌باشند، اگر فرض کنید هر کارگر روزی ۲ ساعت مفید کار می‌کند درمجموع روزی ۱۰۰۰ ساعت در آن کارخانه کار انجام می‌گردد. درنتیجه صاحب کارخانه به‌طور غیرمستقیم روزی ۱۰۰۰ ساعت کار کرده‌است.
عدم محدودیت نسبت به مکان: در کسب درآمد فعال یاد گرفتیم که محدود به مکان هستیم و نمی‌توان همزمان در ۲ مکان مختلف کار کرد؛ اما در درآمد غیرفعال این امر امکان‌پذیر است زیرا کسب این نوع درآمد محدود به جسم ما نیست. فردی که صاحب چند واحد مسکونی و تجاری است و آن‌ها را به اجاره داده است یا صاحب کارخانه‌ای که دارای چندین کارخانه می‌باشد همزمان در چند نقطه مختلف به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در حال کار است. همچنین شخصی که مؤلف یک کتاب است ممکن است کتابش در چند استان مختلف و در هر استان در چند کتاب‌فروشی مختلف به‌طور همزمان به فروش برسد. از این مثال‌ها متوجه می‌شویم که در کسب درآمد غیرفعال محدودیتی نسبت به مکان نداریم.
کم شدن ریسک‌های زندگی: با توجه به اینکه درآمد غیرفعال نیازی به جسم و حضور ما ندارد درنتیجه ریسک‌های حاصل از بیماری، ازکارافتادگی و … را برای ما کاهش می‌دهند؛ زیرا آن درآمد بدون حضور پیوسته فرد هم به دست می‌آید. به‌طور مثال درآمد سرمایه‌گذار سهام در صورت بیماری و ازکارافتادگی متوقف نمی‌گردد بلکه تجارت‌هایی که فرد، سهام‌دار آن‌ها می‌باشد در مدت ازکارافتادگی او متوقف نشده‌اند.
نرخ رشد بالا: معمولاً درآمد غیرفعال دارای نرخ رشد نمایی در بلندمدت هستند و بیشتر از نرخ تورم رشد می‌کنند. همچنین رشد درآمد غیرفعال معمولاً از چند جنبه اتفاق می‌افتد. به‌عنوان‌مثال فردی که دارای یک کارخانه تولیدی است، در طول زمان همزمان با نرخ تورم قیمت محصولات خود را بالا می‌برد، علاوه بر این با رشد کسب‌وکار تعداد کارگرها، تعداد دستگاه‌های تولیدی و حتی تعداد کارخانه‌ها بیشتر می‌شوند و در بلندمدت رشدی که از برآیند همه‌ی این‌ها می‌گیرد خیلی بیشتر از رشد درآمدی است که یک کارگر آن کارخانه به دست می‌آورد.
معایب کسب درآمد غیرفعال:
سرمایه اولیه: اکثر روش‌هایی که شما را به درآمد غیرفعال می‌رساند نیاز به سرمایه اولیه دارند. روش‌های محدودی مثل تألیف یا ترجمه کتاب و فروش آن که یک درآمد غیرفعال محسوب می‌شود نیازی به سرمایه اولیه ندارند. درنتیجه رفتن به سمت این نوع درآمد به‌سادگی درآمدهای فعال نیست.
نتیجه بلندمدت: درآمد غیرفعال نیاز به صبر و حوصله دارد زیرا کسب این نوع درآمد مسیر بلندمدتی است. در درآمدهای فعال یاد گرفتیم که فرد از همان روز اول متناسب با وقتی که برای کار می‌گذارد کسب درآمد می‌کند؛ اما درآمد غیرفعال کمی متفاوت است. فردی را که تصمیم به راه‌اندازی یک کارخانه تولیدی دارد، در نظر بگیرید. این فرد در ابتدای کار زحمت بسیار زیادی می‌کشد و شبانه‌روز کار می‌کند تا بتواند حداقل‌های یک کارخانه تولیدی را تهیه کند و حتی در روزهای ابتدایی تولید با وجود تلاش زیاد، به دلیل عدم فروش محصولات هیچ درآمدی نداشته یا از جیب خودش هم خرج می‌کند؛ اما کم‌کم محصول تولیدی او در بازار جای باز کرده و کار به‌جایی می‌رسد که صاحب کارخانه با روزی چند ساعت کار کردن چندین کارخانه را مدیریت کرده و درآمدهای میلیاردی ایجاد می‌کند. مثال دیگر می‌تواند طراحی یک سایت فروش اینترنتی باشد. سرمایه‌گذار در ابتدای کار باید زحمت زیادی بکشد و به خاطر اینکه سایت او برند معتبری نیست درآمدی هم به‌دست نمی‌آورد اما در طول زمان می‌تواند به درآمدهایی از همان سایت برسد که کسب آن‌ها از طریق درآمدهای فعال ممکن نیست.
ریسک زیاد: با توجه به توضیحات مربوط به بلندمدت بودن درآمد غیرفعال می‌توان متوجه این شد که رسیدن به این نوع درآمد با ریسک همراه است. مطمئناً ریسک یک صاحب کارخانه خیلی بیشتر از ریسک کارگر همان کارخانه است. همچنین ریسک یک سرمایه‌گذار بیشتر از ریسک کارمند یک کارگزاری بورس است. فردی که وقت زیادی صرف می‌کند و یک کتاب تألیف یا ترجمه می‌کند ممکن است نتواند آن را به مرحله چاپ برساند یا این‌که مخاطب زیادی نداشته باشد. با توجه به این‌که در این نوع درآمد فرد باید در ابتدای کار زحمت زیادی بکشد و بعد نتیجه را ببیند، ریسک ندیدن نتیجه وجود دارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جواد زارع |   1399/04/27 14:28:00   |
0     0
❗️ربع اول Employee یا ربع کارمندی :

❕افراد شاغل در این گروه به دنبال شغل دائمی و مطمئن با در آمدی متوسط ولی مستمر میباشند ، این دسته از افراد همیشه در حال کار کردن برای دیگران هستند و به ازای میزان کارکردشان دستمزد دریافت میکنند.
این گروه سعی میکنند با بیشتر یا بهتر کار کردنشان درآمدشان را افزایش دهند.

ارزش اصلی این گروه امنیت میباشد ، امنیت در کار ، امنیت در درآمد ، امنیت در دوران بازنشستگی.

❗️ربع دوم Small business dh کسب و کار کوچک :

❕افراد شاغل در این دسته صاحبان مشاغل خویش فرما و کوچک میباشند ، صاحبان فروشگا ها ، موسسات کوچک ، خرده فروشان و …

این افراد بر اساس آرمان ها و ارزشهای خود میگویند : اگر میخواهی کاری درست انجام شود خودت انجامش بده و بر این اساس سعی دارند همیشه کار را مستقل انجام دهند. در این گروه بیشترین مسئولیتها بر دوش صاحبان کسب و کار میباشد و کیفیت کار بر اساس میزان توانایی فردی آنهاست.

ارزش این افراد حفظ درآمد متوسط در کسب و کار میباشد.

❗️ربع سوم Big business یا کسب و کار بزرگ :

❕افرادی مثل بیل گیتس ، این گروه سعی دارند با راه اندازی بنگاهها ، شرکتها ، و موسسات بزرگ به درآمدی ایده آل برسند ، افراد مدیر در این گروه حداقل ۵۰۰ کارمند را در خدمت شرکت خود دارند و سعی میکنند با استفاده از تعدادی افراد خبره ، توانمند و با تجربه کارهای شرکت خود را انجام دهند و به صورت گروهی به درآمدی بالا برسند.ربع چهارم Investorُs یا گروه سرمایه گذاران :
❕افراد مربوط به این گروه با شناسایی بازارها ، مطالعات دقیق ، معاملات ، تغیرات بازار ، بورسها و با سرمایه گذاریهای کوچک و بزرگ سعی میکنند از پولشان بهترین استفاده را میکنند. این گروه سعی دارند از پول ، پول بسازند.

این گروه بر این باورند : سرمایه گذاری مناسب و به موقع مساوی است با سود بالا و باورنکردنی.

دسته چهارم از پول بیشترین استفاده را میبردند ، دسته سوم از افراد و کار گروهی بیشترین سود را میبردند اما دسته اول و دوم در خدمت این دو گروه هستند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جواد زارع |   1399/04/27 14:30:21   |
0     0
شغل دوم مناسب برای کارمندان چه خصوصیاتی دارد؟
فارغ از زمان است:
کارمندان ساعات کاری مشخصی دارند. شغلی که این افراد برای خودشان انتخاب می‌کنند باید به‌گونه‌ای باشد که انجام دادنش نیاز به ساعات به خصوصی نداشته باشد؛ یعنی کارمندان بتوانند بعد از اتمام زمان حضور در اداره یا شرکت به فعالیت‌های شغل دوم خود بپردازند.

فارغ از مکان است:
8 ساعت کار روزانه دیگر رمقی برای افراد باقی نمی‌گذارد تا برای رسیدن به محل کار دومشان در راه و ترافیک باشند. بسیاری از کارمندها دوست دارند تا بتوانند در منزل کارهای مرتبط با شغل دوم خود را انجام دهند.

بدون سرمایه اولیه راه‌اندازی می‌شود:
بهتر است که شغل دوم یک کارمند به سرمایه اولیه نیاز نداشته باشد. حقوق یک کارمند برای تأمین معاش صرف می‌شود و معمولاً پولی باقی نمی‌ماند که برای راه انداختن فعالیتی دیگر استفاده شود.

درآمد و سودی قابل‌توجه دارد:
هیچ‌کس دوست ندارد که در مقابل کار و زحمتش پول ناچیزی دریافت کنند. کاری که کارمندان پس از پایان شیفت کاری‌شان انجام می‌دهند باید درآمدی قابل‌قبول داشته باشد. خلاصه اینکه باید ارزشش به زحمتش بیازرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جواد زارع |   1399/04/27 14:31:40   |
0     0
خویش‌فرمایی

در این روش کسب درآمد فرد یک گام فراتر از کارمندی برداشته و خود از طریق دانش و تخصص‌هایی که از طرق مختلفی همچون تحصیل در دانشگاه و یا تجربیاتی که طی سال‌ها کسب کرده، برای خود درآمدزایی می‌کند. به عنوان مثال پزشکی را در نظر بگیرید که با توجه به رشته تحصیلی خود مطبی باز کرده و در آن بیماران را مداوا می‌کند. در این حالت پزشک خویشفرماست.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جواد زارع |   1399/04/27 14:32:29   |
0     0
شناخت انواع سهام ها برای کسب سود در بورس
سرمایه‌گذارانی که اقدام به خرید سهام می‌کنند، به دو دلیل این کار را انجام می‌دهند. آن‌ها معتقد هستند که قیمت سهم افزایش می‌یابد و می‌توانند با فروش سهم خود به سود برسند و یا قصد دارند تا سود پرداختی(DPS) حاصل از نگه‌داری سهم را جمع‌آوری کنند. بازار بورس می‌تواند پاسخگوی هر دو نیاز باشد اما در بعضی موارد لازم است که سهم موردنظر از یکی از سه گروه زیر انتخاب شود: ۱) سهام قابل رشد ۲) سهام منبع درآمد ۳) سهام ارزشی. کسانی که با این سه ویژگی مختلف سهام آشنا باشند، می‌توانند روش‌های بهتری برای سرمایه‌گذاری در نظر بگیرند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جواد زارع |   1399/04/27 14:33:39   |
0     0
همین که نیازی به داشتن سرمایه‌ای هنگفت برای راه‌اندازی کسب‌وکار ندارید، مزیت بزرگی است و انگیزه‌تان را برای حرکت در مسیر زیاد می‌کند. بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک، بدون سرمایه‌ اولیه به سود بالایی می‌رسند و چه چیز مهیج‌تر از این؟! بسیاری از کسب‌وکارهای بدون سرمایه به شکل اینترنتی یا کار در منزل و دورکاری هستند و این خودش امتیازهایی دارد. در این کارها شما می‌توانید زمان را مدیریت کنید و به قول معروف «رییس خودتان باشید». چنین مشاغلی نیاز به حضور فیزیکی در محل کار مشخصی ندارد و در نتیجه شما انرژی و هزینۀ‌ رفت‌و‌آمدتان را نیز ذخیره می‌کنید. دست‌تان برای ایده‌پردازی هم باز است و می‌دانید هر چقدر تلاش کنید و راه‌های خلاقانه‌تری را پیش بگیرید، به درآمد بالاتری می‌رسید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جواد زارع |   1399/04/27 14:36:08   |
0     0
داشتن چندین منبع درآمد، استرس ناشی از تکیه بر یک منبع درآمد را به میزان زیادی کاهش می‌دهد.

با وجود چندین منبع درآمد، نفس راحتی خواهید کشید زیرا آمادگی مواجهه با بدترین اتفاق ممکن را نیز خواهید داشت.

اگر یکی از منابع از دست برود، نگران نخواهید بود که از کجا هزینه‌ها را تامین کنید، بلکه با خیال آسوده به این فکر خواهید بود که یک جایگزین برای منبع درآمد از دست رفته بدست آورید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جواد زارع |   1399/04/27 14:46:31   |
0     0
مزایای درآمد غیرفعال:
عدم محدودیت نسبت به زمان: با توجه به اینکه درآمد غیرفعال وابسته به زمان نیست درنتیجه ما هیچ محدودیتی نسبت به زمان نداریم. به‌عبارت‌دیگر افراد با درآمد فعال فقط می‌توانند روزی ۲۴ ساعت کار کنند، اما افرادی که درآمد غیرفعال دارند می‌توانند روزی هزاران ساعت کار کنند! به‌عنوان‌مثال فردی که دارای یک کارخانه تولیدی می‌باشد و ۵۰۰ نفر در آن مشغول به کار می‌باشند، اگر فرض کنید هر کارگر روزی ۲ ساعت مفید کار می‌کند درمجموع روزی ۱۰۰۰ ساعت در آن کارخانه کار انجام می‌گردد. درنتیجه صاحب کارخانه به‌طور غیرمستقیم روزی ۱۰۰۰ ساعت کار کرده‌است.
عدم محدودیت نسبت به مکان: در کسب درآمد فعال یاد گرفتیم که محدود به مکان هستیم و نمی‌توان همزمان در ۲ مکان مختلف کار کرد؛ اما در درآمد غیرفعال این امر امکان‌پذیر است زیرا کسب این نوع درآمد محدود به جسم ما نیست. فردی که صاحب چند واحد مسکونی و تجاری است و آن‌ها را به اجاره داده است یا صاحب کارخانه‌ای که دارای چندین کارخانه می‌باشد همزمان در چند نقطه مختلف به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در حال کار است. همچنین شخصی که مؤلف یک کتاب است ممکن است کتابش در چند استان مختلف و در هر استان در چند کتاب‌فروشی مختلف به‌طور همزمان به فروش برسد. از این مثال‌ها متوجه می‌شویم که در کسب درآمد غیرفعال محدودیتی نسبت به مکان نداریم.
کم شدن ریسک‌های زندگی: با توجه به اینکه درآمد غیرفعال نیازی به جسم و حضور ما ندارد درنتیجه ریسک‌های حاصل از بیماری، ازکارافتادگی و … را برای ما کاهش می‌دهند؛ زیرا آن درآمد بدون حضور پیوسته فرد هم به دست می‌آید. به‌طور مثال درآمد سرمایه‌گذار سهام در صورت بیماری و ازکارافتادگی متوقف نمی‌گردد بلکه تجارت‌هایی که فرد، سهام‌دار آن‌ها می‌باشد در مدت ازکارافتادگی او متوقف نشده‌اند.
نرخ رشد بالا: معمولاً درآمد غیرفعال دارای نرخ رشد نمایی در بلندمدت هستند و بیشتر از نرخ تورم رشد می‌کنند. همچنین رشد درآمد غیرفعال معمولاً از چند جنبه اتفاق می‌افتد. به‌عنوان‌مثال فردی که دارای یک کارخانه تولیدی است، در طول زمان همزمان با نرخ تورم قیمت محصولات خود را بالا می‌برد، علاوه بر این با رشد کسب‌وکار تعداد کارگرها، تعداد دستگاه‌های تولیدی و حتی تعداد کارخانه‌ها بیشتر می‌شوند و در بلندمدت رشدی که از برآیند همه‌ی این‌ها می‌گیرد خیلی بیشتر از رشد درآمدی است که یک کارگر آن کارخانه به دست می‌آورد.
معایب کسب درآمد غیرفعال:
سرمایه اولیه: اکثر روش‌هایی که شما را به درآمد غیرفعال می‌رساند نیاز به سرمایه اولیه دارند. روش‌های محدودی مثل تألیف یا ترجمه کتاب و فروش آن که یک درآمد غیرفعال محسوب می‌شود نیازی به سرمایه اولیه ندارند. درنتیجه رفتن به سمت این نوع درآمد به‌سادگی درآمدهای فعال نیست.
نتیجه بلندمدت: درآمد غیرفعال نیاز به صبر و حوصله دارد زیرا کسب این نوع درآمد مسیر بلندمدتی است. در درآمدهای فعال یاد گرفتیم که فرد از همان روز اول متناسب با وقتی که برای کار می‌گذارد کسب درآمد می‌کند؛ اما درآمد غیرفعال کمی متفاوت است. فردی را که تصمیم به راه‌اندازی یک کارخانه تولیدی دارد، در نظر بگیرید. این فرد در ابتدای کار زحمت بسیار زیادی می‌کشد و شبانه‌روز کار می‌کند تا بتواند حداقل‌های یک کارخانه تولیدی را تهیه کند و حتی در روزهای ابتدایی تولید با وجود تلاش زیاد، به دلیل عدم فروش محصولات هیچ درآمدی نداشته یا از جیب خودش هم خرج می‌کند؛ اما کم‌کم محصول تولیدی او در بازار جای باز کرده و کار به‌جایی می‌رسد که صاحب کارخانه با روزی چند ساعت کار کردن چندین کارخانه را مدیریت کرده و درآمدهای میلیاردی ایجاد می‌کند. مثال دیگر می‌تواند طراحی یک سایت فروش اینترنتی باشد. سرمایه‌گذار در ابتدای کار باید زحمت زیادی بکشد و به خاطر اینکه سایت او برند معتبری نیست درآمدی هم به‌دست نمی‌آورد اما در طول زمان می‌تواند به درآمدهایی از همان سایت برسد که کسب آن‌ها از طریق درآمدهای فعال ممکن نیست.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ارزو |   1399/04/27 23:25:36   |
0     0
باسلام
حوزه بیکاری وجود هزار جوان فارغ التحصیل بیکار آماده به بازار کار است. اما به دلیل بالا بودن میزان تقاضاهای کار، بسیاری از آنها بیکاری های طولانی مدت را تجربه می کنند.   


در بازار کار برخی به دلیل داشتن تخصص ها و مهارت های ویژه یا گاهی شانس، پارتی و آشنابازی و مواردی از این دست فوراً جذب بازار کار می شوند ولی با شرایط فعلی برخی فارغ التحصیلان آمادگی ورود به بازار کار با شرایط پارتی و آشنابازی و... را ندارند و به دلیل بالا بودن میزان تقاضاهای کار، بیکاری آنها طولانی مدت می شود.


اهمیت این مسئله تا جایی است که تمامی دولت ها به منظور جلب نظر مردم و اخذ رای جامعه، در زمان تبلیغات انتخاباتی یکی از مهم ترین برنامه ها والویت های کاری خود را پرداخت به مسئله بیکاری جوانان و ایجاد اشتغال اعلام می کنند.


این دولت هم از این برنامه های تبلیغاتی مستثنی نبود،  متأسفانه ضعف عملکرد دولت ها، کوچک شمردن مسئله و بحرانی شدن آن، تلاش برای ارائه طرح های کوتاه مدت و ضربتی اشتغال زایی، تزریق منابع بانکی به برخی طرح ها به امید ایجاد اشتغال، بعضاً آمارسازی و ارائه عملکردهای غیرواقعی و باقی ماندن مسائل ریشه ای و تاریخی دلایل بیکاری جوانان؛ نه تنها معضل بیکاری حل نشده بلکه با سر کار آمدن هر دولت، این مسئله جلوه های جدید و زوایای تازه ای را از خود نشان می دهد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
- |   1399/04/28 10:13:14   |
0     0
کسی که کاری به او داده می شود علاوه بر تحصیلات داشتن تخصص و مهارت کافی دران کارخیلی مهم است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدعلی حسنی پور |   1399/04/28 22:19:14   |
0     0
ربع کارمندی
کسب وکار کوچک
کسب وکار بزرگ
گروه سرمایه گذاران
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدعلی حسنی پور |   1399/04/28 22:20:47   |
0     0
کارمندان افرادی هستند که در ازای کاری که انجام می دهند و ارزشی که ایجاد می کنند، حقوق می گیرند. 

در حقیقت حقوقی که به کارمند داده می شود، کمتر از ارزشی است که وی ایجاد می کند؛ زیرا کارمند باید برای سازمانی که او را استخدام کرده است، سود دهی داشته باشد. مثلا اگر یک کارمند در سازمانی در ماه ۵ میلیون تومان ارزش خالص ایجاد کند، یک میلیون تومان آن برای خودش است و ۴ مییون تومان دیگر سهم آن سازمان
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مریم دهقان بنادکی |   1399/04/30 21:56:55   |
0     0
سلام
واقعا همه کسانی که وارد دانشگاه میشوندخیلی از آنان فقط برای کسب مدرک وفرد شاید هیچ آینده ای کاری برای رشته ای که انتخاب کرده در نظر ندارد.شاید خیلی از آنها میتوانند در حرفه های دیگر که شاید با روحیه آنها متناسب باشد را انتخاب کنند.بحث در این است که فرد تناسب بین مهارت خود،روحیه وعلاقه وانتخاب رشته متناسب رادرک کند(که این بستگی به نظام تدریسی در مقاطع پایین تر دارد)
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مریم دهقان بنادکی |   1399/04/30 22:09:57   |
0     0
سلام
ورودی های دانشگاه ها وبازار کار هیچ تناسبی باهم ندارن،دانشگاه ها برای جذب دانشجوهادست به پیشنهادهای که(تخفیف شهریه...)میزندواستفاده افرادی که سواد متناسبی وگماردن آنان در مشاغلی که هیچ تناسبی باهم ندارن.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مریم دهقان بنادکی |   1399/04/30 22:42:47   |
0     0
سلام
باید بین سیاست های هرکشور وکارآفرین یک هماهنگی ویک حمایت وجود داشته باشد.تا بیشتر از فارغ التحصیلان در عرصه های مختلف شغلی به کار گمارده شوند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مریم دهقان بنادکی |   1399/04/30 22:52:18   |
0     0
سلام
باید دولت ها از بخش خصوصی وکارآفرین ها حمایت کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فائزه |   1399/04/31 09:42:25   |
0     0
لازمه کسب و کار بزرگ اول از همه ریسک پذیری شخص هست و بعد کسب مهارت و داشتن مهارت لازم در انجام کار ؛ تحقیق در مورد بازار تقاضا و بازار یابی خوب که بتواند ر ریسک کمتر و کاهش ریسک و سوخت سرمایه کمک کند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فائزه |   1399/04/31 09:45:20   |
0     0
داشتن چندتا شغل توی دنیای امروز به ویژه ایران با این اقتصاد ملتهبی که داره بیشتر میشه گفت لازمه زندگیه ، حتی گاهی اوقات میشه گفت لازمه زندگی متوسط حتی ؛ اما داشتن چند کسب و کار و شغل میتونه باعث بشه ریسک بیکاری رو کاهش بده و اگه شغل اصلی مون رو از دست دادیم ، مهارت دیگه ای رو بلد باشیم تا بتونیم امرار معاش کنیم و زندگیمونو بگذرونیم .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه دهقان منشادی |   1399/04/31 11:35:42   |
0     0
ربع اول ربع کارمندی
ربع دوم کسب وکار کوچک
ربع سوم کسب وکاربزرگ
ربع چهارم گروه سرمایه گذاران
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضا زارعشاهی |   1399/04/31 13:43:15   |
0     0
4ربع:
ربع اول:کارمندی
ربع دوم:کسب کار کوچک
ربع سوم:کسب کار بزرگ
ربع چهارم:گروه سرمایه گذاران
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مریم بیکی |   1399/04/31 22:27:43   |
0     0
وجود فاصله میان اشتغال بر اساس مدرک و نیاز های صنعت به نیروی کار متخصص، مسئله‌ایست که نیاز به بازبینی در روند آموزشی دانشگاه ها را برای تعادل بخشی میان دانشگاه و بازار کار را بیش از پیش گوشزد می نماید. کسب درآمد به عنوان یکی از ابعاد اصلی سواد مالی در نظر گرفته می شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مریم بیکی |   1399/04/31 22:28:33   |
0     0
در حال حاضر بازار کار و کارآفرینی در کشور به اندازه کافی توسعه پیدا نکرده و همین امر یکی از عواملی است که به افزایش نرخ بیکاری در کشور دامن زده است. حجم عظیم نیروی کار تحصیل کرده که بازار کار کنونی قدرت جذب آنان را نداشته و حتی ممکن است این وضعیت در آینده نیز تشدید گردد. وجود فاصله میان اشتغال بر اساس مدرک و نیاز های صنعت به نیروی کار متخصص، مسئله‌ایست که نیاز به بازبینی در روند آموزشی دانشگاه ها را برای تعادل بخشی میان دانشگاه و بازار کار را بیش از پیش گوشزد می نماید. کسب درآمد به عنوان یکی از ابعاد اصلی سواد مالی در نظر گرفته می شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مریم بیکی |   1399/04/31 22:30:03   |
0     0
وجود فاصله میان اشتغال بر اساس مدرک و نیاز های صنعت به نیروی کار متخصص، مسئله‌ایست که نیاز به بازبینی در روند آموزشی دانشگاه ها را برای تعادل بخشی میان دانشگاه و بازار کار را بیش از پیش گوشزد می نماید. کسب درآمد به عنوان یکی از ابعاد اصلی سواد مالی در نظر گرفته می شود. درک افراد از درآمد به نسبت استفاده از منابع سرمایه ، آنها را در چهار گروه: کارمند، خویش فرما، کارآفرین و سرمایه گذار قرار می دهد که سواد مالی برای هر یک از این گروهها راهکارهای تخصصی کاربردی برای افزایش سطح درآمد ارائه می دهد .در این گزارش ویژه به مروری بر تازه های منتشر شده در رسانه های معتبر کشور در ارتباط با بازار کار و اشتغال پرداخته شده و یک "گنجینه خبری" در ارتباط با موضوع ایجاد شده است. با رصد کردن روزانه محتوای ارائه شده، در جریان آخرین رخدادها و سیر موضوعات مرتبط با بازار کار و اشتغال قرار گرفته و با افزایش دانش و آگاهی خود در جهت زندگی بهتر گام بردارید. در قسمت مروری برعناوین مهم خبری، کلیه رویدادهای خبری مرتبط و به تفکیک هر ماه ارائه شده است. "هوای بازار" را داشته باشید تا بهترین فرصت
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مریم بیکی |   1399/04/31 22:30:54   |
0     0
جریان آخرین رخدادها و سیر موضوعات مرتبط با بازار کار و اشتغال قرار گرفته و با افزایش دانش و آگاهی خود در جهت زندگی بهتر گام بردارید. در قسمت مروری برعناوین مهم خبری، کلیه رویدادهای خبری مرتبط و به تفکیک هر ماه ارائه شده است. "هوای بازار" را داشته باشید تا بهترین فرصت ها را انتخاب کنید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فائزه |   1399/05/01 10:37:54   |
0     0
کسب درآمد به عنوان یکی از ابعاد اصلی سواد مالی در نظر گرفته می شود. درک افراد از درآمد به نسبت استفاده از منابع سرمایه ، آنها را در چهار گروه: کارمند، خویش فرما، کارآفرین و سرمایه گذار قرار می دهد که سواد مالی برای هر یک از این گروهها راهکارهای تخصصی کاربردی برای افزایش سطح درآمد ارائه می دهد .در این گزارش ویژه به مروری بر تازه های منتشر شده در رسانه های معتبر کشور در ارتباط با بازار کار و اشتغال پرداخته شده و یک "گنجینه خبری" در ارتباط با موضوع ایجاد شده است. با رصد کردن روزانه محتوای ارائه شده، در جریان آخرین رخدادها و سیر موضوعات مرتبط با بازار کار و اشتغال قرار گرفته و با افزایش دانش و آگاهی خود در جهت زندگی بهتر گام بردارید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فائزه |   1399/05/01 10:39:29   |
0     0
وجود فاصله میان اشتغال بر اساس مدرک و نیاز های صنعت به نیروی کار متخصص، مسئله‌ایست که نیاز به بازبینی در روند آموزشی دانشگاه ها را برای تعادل بخشی میان دانشگاه و بازار کار را بیش از پیش گوشزد می نماید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فائزه |   1399/05/01 10:40:17   |
0     0
مزایای درآمد غیرفعال:
عدم محدودیت نسبت به زمان: با توجه به اینکه درآمد غیرفعال وابسته به زمان نیست درنتیجه ما هیچ محدودیتی نسبت به زمان نداریم. به‌عبارت‌دیگر افراد با درآمد فعال فقط می‌توانند روزی ۲۴ ساعت کار کنند، اما افرادی که درآمد غیرفعال دارند می‌توانند روزی هزاران ساعت کار کنند! به‌عنوان‌مثال فردی که دارای یک کارخانه تولیدی می‌باشد و ۵۰۰ نفر در آن مشغول به کار می‌باشند، اگر فرض کنید هر کارگر روزی ۲ ساعت مفید کار می‌کند درمجموع روزی ۱۰۰۰ ساعت در آن کارخانه کار انجام می‌گردد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فائزه |   1399/05/01 10:41:33   |
0     0
اینکه همه‌ی افراد یک جامعه بعد از تحصیل وارد مشاغل دولتی بشن یک فرهنگ غلط و می بایست خودشون کار آفرینی کنن
این در حالی هست که مشاغل پر طرفدار کار آنها تظمین شده است و افرادی که طبق سلیقه خود درس خواندند و الان شغل متناسب با کار خود ندارند آسیب می بینند.
واینکه فضای آموزشی باید سعی بکنن که علاوه بر آموز شمیدن فعالیت های عملی کار هم متمرکز بشن و با وارد شدن به بازار کار و عملی کرده مباحث درسی میتونه کار آمد تر باشه.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فائزه |   1399/05/01 10:43:01   |
0     0
صاحب‌نظران معتقدند دستیابی به توسعه پایدار فقط در سایه به کارگیری دانش روز و فناوری پیشرفته حاصل می‌شود. بنابراین برای قرار گرفتن در جاده توسعه و جلوگیری از عقب ماندگی باید شرایطی فراهم شود که دانشگاه‌ها بتوانند دانشجویان را برای به کارگیری فناوری جدید و پذیرش مسؤولیت‌های مختلف در سطح سازمان و جامعه پرورش دهند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فائزه |   1399/05/01 10:44:06   |
0     0
افراد بر اساس آرمان ها و ارزشهای خود میگویند : اگر میخواهی کاری درست انجام شود خودت انجامش بده و بر این اساس سعی دارند همیشه کار را مستقل انجام دهند. در این گروه بیشترین مسئولیتها بر دوش صاحبان کسب و کار میباشد و کیفیت کار بر اساس میزان توانایی فردی آنهاست
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فائزه |   1399/05/01 12:22:11   |
0     0
در طول سالهای گذشته رشته‌هایی در دانشگاه ها تدریس شده اند که تناسب چندانی با بازار کار کشور نداشته است؛ به همین دلیل امروز با جمعیت بالای فارغ التحصیلان بیکار مواجه شده‌ایم. در حال حاضر بازار کار و کارآفرینی در کشور به اندازه کافی توسعه پیدا نکرده و همین امر یکی از عواملی است که به افزایش نرخ بیکاری در کشور دامن زده است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فائزه |   1399/05/01 12:22:59   |
0     0
روش کسب درآمد فرد یک گام فراتر از کارمندی برداشته و خود از طریق دانش و تخصص‌هایی که از طرق مختلفی همچون تحصیل در دانشگاه و یا تجربیاتی که طی سال‌ها کسب کرده، برای خود درآمدزایی می‌کند. به عنوان مثال پزشکی را در نظر بگیرید که با توجه به رشته تحصیلی خود مطبی باز کرده و در آن بیماران را مداوا می‌کند. در این حالت پزشک خویشفرماست.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فائزه |   1399/05/01 12:24:11   |
0     0
در برنامه سوم توسعه ایجاد حدود چهارمیلیون فرصت شغلی پیش بینی شده است. اما نکته‌ای که مورد نظر است عدم تناسب بین تعداد فرصت‌های شغلی تخصصی ایجاد شده در جامعه و تعداد فــــارغ التحصیلان است. در ایران فقدان ارتباط نزدیک بین دانشگاه‌ها و بخش‌های مختلف جامعه موجب شده است که بین ظرفیت پذیرش دانشجو و تقاضای بازار به نیروی متخصص تناسب وجود نداشته باشد که علت آن عدم هماهنگی و انسجام در تصمیم گیری بین نظام آموزش عالی با سایر بخش‌های جامعه به دلایلی چون؛ عدم وجود آمار واقعی، فقدان نگرش استراتژیک در بخش‌های دولتی و خصوصی، ناتوانی مدیران در طرح‌ریزی و برآورد احتیاجات نیروی انسانی براساس استراتژی‌های کلان توسعه، عدم اجرای برنامه‌های میان مدت و بلندمدت جذب، اجرای سلیقـــه‌ای سیـاست‌هــــا و خط‌مشی‌ها و تغییر در برنامه‌های تدوین شده پس از هر تغییر در مدیریت‌هاست.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فائزه |   1399/05/01 12:25:03   |
0     0
اصولا در کشورهای جهان سومی همیشه عدم تناسب و وجود رابطه بین بازار کار و تحصیل کرده ها و یا جویندگان کار بوده و خواهد بود اگر عوامل ذیل مرتفع نگردد در جامعه جهان سومی و در حال رشد کشور ایران میتوان اولین علت که از بعد اجتماعی و کلان میتوان بررسی نمود عدم تناسب و برنامه ریزی در زمینه زاد و ولد در خانواده ها اشاره کرد که این موضوع نیز به عدم رشد فکری و اطلاع رسانی اجتماعی و فرهنگی کشور برمیگردد .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فائزه |   1399/05/01 12:25:57   |
0     0
واقعیتی که می‌توان روی آن تمرکز کرد و بر اساس آن برنامه‌ریزی کرد این است که به رغم اینکه افرادی با تحصیلات بالا تن به کار‌های ساده داده‌اند، باز هم نرخ بیکاری این افراد بالاست. اقتصاد کشور گنجایش این جحم از افراد بیکار را ندارد و برای رفع بیکاری نیازمند بزرگ کردن اقتصاد هستیم که آن هم با افزایش سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی ممکن است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فائزه |   1399/05/01 12:27:21   |
0     0
کارفرمایان بزرگی مانند گوگل، آمازون و مایکروسافت، به جای معدل و دانشگاه محل فارغ التحصیلی، اهمیت کنجکاوی و داشتن ذهن تشنه یادگیری را به‌عنوان شاخصه اصلی استعداد شغلی مطرح کرده‌اند . استخدام افرادی با ذهن کنجکاو و جستجوگر، نرخ بازگشت سرمایه این شرکتها را به حداکثر می‌رساند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فائزه |   1399/05/01 12:32:41   |
0     0
با در آمد غیر فعال دیگر برای پول کار نمی‌کنید، پول برای شما کار می‌کنید.

اگر برای شروع سرمایه دارید که می‌توانید با خرید سهام یا ملک شروع کنید.

اگر سرمایه کمی دارید بهترین کار سرمایه گذاری بر روی مهارت و زمان‌تان است تا به درآمد غیر فعال برسید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فائزه حاجی حسینی |   1399/05/01 19:38:06   |
0     0
کارآفرینی به فرایند خلق ارزش جدید از طریق یک تلاش متعهدانه با در نظر گرفتن ریسکهای ناشی از آن اطلاق می‌شود. واژه کارآفرینی از کلمه فرانسوی "Entrepreneurs " به معنای "متعهد شدن " نشات گرفته‌است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فائزه حاجی حسینی |   1399/05/01 19:48:46   |
0     0
اگر کارآفرینی به عنوان محور اصلی برنامه‌ریزی‌ها در بازار کار شکل بگیرد بخش زیادی از فارغ التحصیلان در قالب کارآفرین وارد بازار کار می‌شوند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فائزه |   1399/05/01 20:31:21   |
0     0
با در آمد غیر فعال دیگر برای پول کار نمی‌کنید، پول برای شما کار می‌کنید.

اگر برای شروع سرمایه دارید که می‌توانید با خرید سهام یا ملک شروع کنید.

اگر سرمایه کمی دارید بهترین کار سرمایه گذاری بر روی مهارت و زمان‌تان است تا به درآمد غیر فعال برسید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا فتحی |   1399/05/03 08:19:43   |
0     0
ربع کارمندی یا تمام افرادی که برای دیگران کار میکنند از ویژگی های این بخش حقوق ثابت و بیمه هست

و شعار این قبیل از ادمها امنیت شغلی است که به اصطلاح یک آب باریکه داری همیشه که بتونی زندگی کنی

و خوب اگر در این ربع کاری قرار دارید بدونید که هیچگاه نمیتوانید به پول زیاد برسید.

بعد از کارمندی پر طرفدار ترین شغل ها مربوط به این بخش میشود .

تمامی مشاغل کوچک جزء این دسته قرار میگیرند مانند فروشگاه های کوچک خرده فروشی که درآمد بهتری

نسبت به کارمندی داره ولی به خاطر سرمایه گذاری و شرایط بازار راه اندازی این قبیل کارها ریسک بالایی داره

ربع سوم از چهار ربع نقدینگی رابرت کیوساکی

افرادی که در این سمت راست از جدول قرار میگیرند به جای استفاده از صد در صد توان و تجربه و زمان خود

۱۰۰ نفر از ادم های مختلف رو گرد هم جمع میکند و از یک درصد از توان این صد نفر استفاده میکند.

مثل شرکت ها و کارگاه ها ی تولیدی و کارخانه ها
ربع چهارم
به ربع یا قسمت ثروت مندان معروف است افرادی که در این گروه قرار میگیرند با پول خود سرمایه گذاری کرده و به پول دست پیدا میکنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا فتحی |   1399/05/03 08:23:38   |
0     0
باید یاد بگیرید روی خودتان سرمایه گذاری کنید و این سرمایه گذاری میسر نمیشود مگر با کسب یک مهارت جدید ،که به شما کمک میکند بتوانید به درآمدزایی برسید .

یادگیری مهارت جدید به شما کمک میکند زودتر وارد بازار کار شوید و این امر در موفقیت شما در آینده تاثیر گذار خواهد بود .

سعی کنید به علاقه ی خود توجه کنید و کاری را فرا بگیرید که بتوانید در آینده نیز آن را انجام دهید. این مهارت میتواند از یک کار ساده شروع شود و سپس ارتقا داده شود هرگز از سختی کار نهراسید و به خودتان ایمان داشته باشید .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد حسین بخت جو |   1399/05/03 11:59:18   |
0     0
با درآمد غیر فعال پول برای شما کار میکنه و روش های جدید آدما رو از فکر کارمند شدن یک پله بالاتر برده و از موقعی که تعداد فارغ التحصیلان بیکار بالا رفته این فکر یعنی کار آفرینی به فکر افراد افتاده
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
یوسف موحدی فر |   1399/05/05 09:11:46   |
0     0
تا زمانی که دانشگاه ها فقط به صورت تئوری تدریس شود و پس از اینکه دانشجو فارغ التحصیل شد و راهی بازار کار شد اصلا تجربه کار ندارد و برای پیدا کردن شغل هم نیاز به سابقه کاری دارد
یکی از دوستان خودم دانشجوی دکتری بود یه کار حسابداری فرستادمش بعد دو روز بیرون اومد گفت من کاری بلد نیستم و نمیرم اینست نتیجه فقط تئوری
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
یوسف موحدی فر |   1399/05/05 09:24:24   |
0     0
چهار ربه کیوساکی به ما کمک می کند که برای پیدا کردن یک شغل مناسب و یا راه اندازی کسب و کاری پر درآمد ویژگی های مثل پتانسیل درآمدی را بررسی کنیم و با آگاهی کامل به سراغ کارمان برویم.
قبل از شروع و راه اندازی کسب و کار های نو آورانه و بالا بردن درآمد زایی در کسب و کارهای سنتی و ساخت پلن درآمد زایی در ابتدای امر بایستی بررسی کرد که کسب و کارهای مختلف چه جایگاهی دارن و چطور میتونیم اون هارو تحلیل کنیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
یوسف موحدی فر |   1399/05/05 09:32:53   |
0     0
چرا با وجود این همه نمونه از تحصیل‌کردگانی که کارگر ساده شده‌اند، باز هم عنوان می‌شود بیکاران بیکار هستند چون دنبال شغل رده بالا می‌گردند؟ به نظر می‌رسد اهداف پنهانی پشت این بزرگان کشور هست؛ برخی می‌خواهند با ترویج این کلیشه توپ را در زمین بیکاران بیندازند و بگویند اگر آنها بیکار هستند، دلیلش این است که خودشان نمی‌خواهند کار کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
یوسف موحدی فر |   1399/05/05 09:49:23   |
0     0
افراد سرمایه گذار به هیچ عنوان نباید سرمایه های خود را در یک جا سرمایه گذاری کنند که اگر یکی از انها با شکست مواجه شد جایی دیگر جبران شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
یوسف موحدی فر |   1399/05/05 09:55:03   |
0     0
ده شغل برترو پرسود در ایران
۱۰ – خدمات آنلاین، شغل پردرآمد و بدون سرمایه
یکی از شغل‌های پردرآمد در ایران انجام انواع خدمات آنلاین است. فارغ از هر نوع تخصصی که داشته باشید و در دنیای واقعی از آن به کسب و درآمد می‌پردازید، مطمئن باشید که در دنیای مجازی هم می‌تونید از این خدمات استفاده ببرید.
۹ – واسطه گری شغلی با سود خالص
شغل واسطه گری یا دلالی در هر زمینه‌ای یکی از کم زحمت‌ترین و پر سود‌ترین مشاغل در ایران به شمار می‌آید. در شغل واسطه گری که نه سرمایه نیاز است و نه اطلاعات و آموزش خاص، می‌توانید با پیدا کردن مشتری برای چیز‌های مختلف مثل خانه، ماشین یا هر نوع وسیله‌ای سود خالص بدست بیاورید.
شغل بازاریابی هم که این روز‌ها خیلی فراگیر شده است در حیطه همین واسطه گری قرار دارد و در بازاریابی اگه بتوانید با استفاده از فنون فروشندگی مشتری‌ها را جذب کنید و فروش محصول را بالا ببرید پورسانت خوبی دریافت می‌کنید. بازاریاب‌های موفق بعضاً ماهانه تا ۱۰ میلیون تومان هم درآمد دارند.
۸ – آرایشگری بهترین شغل پردرآمد برای بانوان
یکی از پولساز‌ترین مشاغلی که یک خانم می‌تواند انجام دهد انجام خدمات آرایشگری است. آرایش و گریم عروس، کاشت ناخن، پاکسازی پوست، اکستنشن و… در حال حاضر در کشورمان طرفداران زیادی دارد و آرایشگرانی که بتوانند مشتری ثابت و روزانه برای خود بیابند می‌توانند به راحتی یک ثروت خوب کسب کنند.
۷ – فروشگاه آنلاین راهکاری برای گسترش کسب و کار
راه اندازی فروشگاه آنلاین و فروش کالا در اینترنت این روز‌ها یک شغل پردرآمد در ایران به شمار می‌آید. فروش محصول از طریق وب سایت فروشگاهی یا پیج اینستاگرام سود خوبی دارد و از آنجایی که با فروش کالا از طریق اینترنت از پرداخت مالیات و کرایه مغازه و سایر هزینه‌های این چنینی در امان هستید، می‌توانید کالا‌ها را با قیمت کمتری نسبت به مغازه‌ها بفروش برسانید و مشتری‌های زیادی پیدا کنید.
۶ – پرورش قارچ یک شغل‌های پردرآمد و زود بازده
یکی از عمده مشاغلی که به دلیل داشتن هزینه پایین برای شروع در ایران خیلی درآمد زا و مطرح شده پرورش قارچ است. خیلی از افرادی که در شغل تولید و پرورش قارچ فعالیت می‌کنند درآمد خیلی خوبی از این کار به دست می‌آورند و چون این شغل به‌صورت گلخانه‌ای انجام می‌شود بهره برداری از آن تقریباً در تمام کشور مقدور است. از دیگر شغل‌های این چنینی که درآمد زایی بالایی دارند می‌شود به پرورش بلدرچین، شترمرغ، انواع آبزیان و انواع گیاهان اشاره کرد.
۵ – سخنرانی بهترین راه برای کسب درآمد اساتید
یک شغل خیلی خوب برای کسب درآمد قابل قبول که در سال‌های اخیر در ایران رشد خیلی خوبی داشته انجام سخنرانی در حوزه موفقیت و کسب درآمد است. ظاهراً این طور به نظر می‌رسد افرادیکه در این شغل فعالیت می‌کنند مشغول هدایت و راهنمایی دیگران و نشان دادن مسیر درست به افراد هستند.
۴ – وکالت شغلی با درآمد عالی
یکی از شلوغ‌ترین و پر طرفدار‌ترین رشته‌های دانشگاهی بین جوانان رشته وکالت است و یکی از مهم‌ترین علت‌هایی که این رشته دارای طرفداران فراوانی است پردرآمد بودن آن است.
۳ – دندان پزشکی پردرآمد‌ترین رشته پزشکی
رشته دندان پزشکی تخصص‌های مختلفی همانند بهداشت عمومی دهان و دندان، جراحی دهان و فک، کاشت دندان، ارتودنسی و… را شامل می‌شود که هر کدام هزینه‌های سرسام آوری را دارد و از آنجایی که تعرفه دندانپزشکی نسبت به سایر رشته‌های پزشکی بالاتر است می‌توان گفت؛ این شغل یکی از پردرآمدترین مشاغل ایران به شمار می‌آید.
۲ – بازیگری یک شغل خوب!
بازیگری نیز دارای درآمد بالایی است بخصوص برای افراد با استعداد و خوش قیافه! دستمزد بازیگری در سال‌های اخیر افزایش زیادی داشته است و اگه دقت کنید متوجه می‌شوید که بازیگر‌های مستعد و حرفه‌ای اکثراً در شرایط بسیار ایده آلی زندگی می‌کنند و هر چیزی که مردم عادی آرزوی داشتنش را دارند در اختیار دارند.
۱ – شغل‌های حوزه علوم پزشکی
چند نمونه از شغل‌های حوزه علوم پزشکی عبارتند از: جراح، دندانپزشک، پرستار، دارو ساز، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی، پرستار سالمند و…
اگه یک نگاه گذرا به مردم کوچه و خیابون بیندازید متوجه خواهید شد که جراحی زیبایی چقدر بین جوانان و بخصوص خانم‌ها باب شده است و تقریبا از هر ۱۰ نفر ۴ نفر به سراغ این موضوع می‌روند که این نیز سبب افزایش ثروت جراحان زیبایی شده است.
همانطور که خودتان در جریان هزینه بالای دندانپزشکی‌ها هستید، دندانپزشک‌ها درآمد خوبی دارند و شغلشان در ایران بسیار موردنیاز است. در حال حاضر تعداد دندانپزشکان عمومی در ایران حدود ۱۸۰۰۰ نفر است که فقط ۳۰۰۰ نفر از آنها در این رشته متخصص هستند. یعنی تقریبا به ازای هر ۲۷۰۰۰ ایرانی، یک دندانپزشک وجود دارد که همین شانس آنها برای درآمد بالا را بیشتر می‌کند.
رشته داروسازی ممکن است از دید خیلی‌ها جذابیت پزشکی را نداشته باشد، اما در عوض مزایایی دارد که می‌توان به عنوان یک شغل خوب و پولساز روی آن حساب کرد. اگر در این رشته فارغ التحصیل شوید می‌توانید در کارخانه‌های داروسازی مشغول به کار شوید و اگر سرمایه خوبی دارید یک داروخانه تاسیس کنید. سرانه مصرف دارو در ایران حدود ۵۰ دلار است و این گردش مالی ۴میلیارد دلاری، ظرفیت قابل توجهی برای کسب درآمد دارد.
ایران با رشد سریع جمعیت سالمند روبروست. رشد جمعیت سالمند کشور، ۴ برابر رشد جمعیت است! به همین دلیل در حال حاضر و در آینده نزدیک مشاغلی مثل متخصصین طب فیزیکی و توانبخشی و پرستاری از سالمندان بسیار موردنیاز است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
یوسف موحدی فر |   1399/05/05 09:58:58   |
0     0
در زندگی گاهی اوقات اتفاقاتی رخ می‌دهد که به هیچ عنوان انتظار آن را ندارید. به همین خاطر است که وارن بافت (سرمایه‌گذار برجسته جهانی) گفته:
هیچ‌وقت روی یک منبع درآمد تکیه نکنید.
هرچیزی ممکن رخ دهد.
اتفاقات خوب و بد وجود دارد.
ممکن است فردا خودتان را در میان رخ دادهای آشفته ببینید که در حال تلاش برای یافتن راه خود هستید.
این موضوع حتی می‌تواند در نهایت یک اتفاق مثبت باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
یوسف موحدی فر |   1399/05/05 10:09:16   |
0     0
مزایای درآمد غیرفعال:
• عدم محدودیت نسبت به زمان: با توجه به اینکه درآمد غیرفعال وابسته به زمان نیست درنتیجه ما هیچ محدودیتی نسبت به زمان نداریم. به‌عبارت‌دیگر افراد با درآمد فعال فقط می‌توانند روزی ۲۴ ساعت کار کنند، اما افرادی که درآمد غیرفعال دارند می‌توانند روزی هزاران ساعت کار کنند! به‌عنوان‌مثال فردی که دارای یک کارخانه تولیدی می‌باشد و ۵۰۰ نفر در آن مشغول به کار می‌باشند، اگر فرض کنید هر کارگر روزی ۲ ساعت مفید کار می‌کند درمجموع روزی ۱۰۰۰ ساعت در آن کارخانه کار انجام می‌گردد. درنتیجه صاحب کارخانه به‌طور غیرمستقیم روزی ۱۰۰۰ ساعت کار کرده‌است.
• عدم محدودیت نسبت به مکان: در کسب درآمد فعال یاد گرفتیم که محدود به مکان هستیم و نمی‌توان همزمان در ۲ مکان مختلف کار کرد؛ اما در درآمد غیرفعال این امر امکان‌پذیر است زیرا کسب این نوع درآمد محدود به جسم ما نیست. فردی که صاحب چند واحد مسکونی و تجاری است و آن‌ها را به اجاره داده است یا صاحب کارخانه‌ای که دارای چندین کارخانه می‌باشد همزمان در چند نقطه مختلف به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در حال کار است. همچنین شخصی که مؤلف یک کتاب است ممکن است کتابش در چند استان مختلف و در هر استان در چند کتاب‌فروشی مختلف به‌طور همزمان به فروش برسد. از این مثال‌ها متوجه می‌شویم که در کسب درآمد غیرفعال محدودیتی نسبت به مکان نداریم.
• کم شدن ریسک‌های زندگی: با توجه به اینکه درآمد غیرفعال نیازی به جسم و حضور ما ندارد درنتیجه ریسک‌های حاصل از بیماری، ازکارافتادگی و … را برای ما کاهش می‌دهند؛ زیرا آن درآمد بدون حضور پیوسته فرد هم به دست می‌آید. به‌طور مثال درآمد سرمایه‌گذار سهام در صورت بیماری و ازکارافتادگی متوقف نمی‌گردد بلکه تجارت‌هایی که فرد، سهام‌دار آن‌ها می‌باشد در مدت ازکارافتادگی او متوقف نشده‌اند.
• نرخ رشد بالا: معمولاً درآمد غیرفعال دارای نرخ رشد نمایی در بلندمدت هستند و بیشتر از نرخ تورم رشد می‌کنند. همچنین رشد درآمد غیرفعال معمولاً از چند جنبه اتفاق می‌افتد. به‌عنوان‌مثال فردی که دارای یک کارخانه تولیدی است، در طول زمان همزمان با نرخ تورم قیمت محصولات خود را بالا می‌برد، علاوه بر این با رشد کسب‌وکار تعداد کارگرها، تعداد دستگاه‌های تولیدی و حتی تعداد کارخانه‌ها بیشتر می‌شوند و در بلندمدت رشدی که از برآیند همه‌ی این‌ها می‌گیرد خیلی بیشتر از رشد درآمدی است که یک کارگر آن کارخانه به دست می‌آورد.
معایب کسب درآمد غیرفعال:
• سرمایه اولیه: اکثر روش‌هایی که شما را به درآمد غیرفعال می‌رساند نیاز به سرمایه اولیه دارند. روش‌های محدودی مثل تألیف یا ترجمه کتاب و فروش آن که یک درآمد غیرفعال محسوب می‌شود نیازی به سرمایه اولیه ندارند. درنتیجه رفتن به سمت این نوع درآمد به‌سادگی درآمدهای فعال نیست.
• نتیجه بلندمدت: درآمد غیرفعال نیاز به صبر و حوصله دارد زیرا کسب این نوع درآمد مسیر بلندمدتی است. در درآمدهای فعال یاد گرفتیم که فرد از همان روز اول متناسب با وقتی که برای کار می‌گذارد کسب درآمد می‌کند؛ اما درآمد غیرفعال کمی متفاوت است. فردی را که تصمیم به راه‌اندازی یک کارخانه تولیدی دارد، در نظر بگیرید. این فرد در ابتدای کار زحمت بسیار زیادی می‌کشد و شبانه‌روز کار می‌کند تا بتواند حداقل‌های یک کارخانه تولیدی را تهیه کند و حتی در روزهای ابتدایی تولید با وجود تلاش زیاد، به دلیل عدم فروش محصولات هیچ درآمدی نداشته یا از جیب خودش هم خرج می‌کند؛ اما کم‌کم محصول تولیدی او در بازار جای باز کرده و کار به‌جایی می‌رسد که صاحب کارخانه با روزی چند ساعت کار کردن چندین کارخانه را مدیریت کرده و درآمدهای میلیاردی ایجاد می‌کند. مثال دیگر می‌تواند طراحی یک سایت فروش اینترنتی باشد. سرمایه‌گذار در ابتدای کار باید زحمت زیادی بکشد و به خاطر اینکه سایت او برند معتبری نیست درآمدی هم به‌دست نمی‌آورد اما در طول زمان می‌تواند به درآمدهایی از همان سایت برسد که کسب آن‌ها از طریق درآمدهای فعال ممکن نیست.
• ریسک زیاد: با توجه به توضیحات مربوط به بلندمدت بودن درآمد غیرفعال می‌توان متوجه این شد که رسیدن به این نوع درآمد با ریسک همراه است. مطمئناً ریسک یک صاحب کارخانه خیلی بیشتر از ریسک کارگر همان کارخانه است. همچنین ریسک یک سرمایه‌گذار بیشتر از ریسک کارمند یک کارگزاری بورس است. فردی که وقت زیادی صرف می‌کند و یک کتاب تألیف یا ترجمه می‌کند ممکن است نتواند آن را به مرحله چاپ برساند یا این‌که مخاطب زیادی نداشته باشد. با توجه به این‌که در این نوع درآمد فرد باید در ابتدای کار زحمت زیادی بکشد و بعد نتیجه را ببیند، ریسک ندیدن نتیجه وجود دارد.
مزایا و معایب کسب درآمد غیرفعال گفته شد. به‌طورکلی می‌توان گفت ایجاد درآمد غیرفعال سخت‌تر از درآمد فعال است؛ به همین دلیل معمولاً اکثر مردم به کسب درآمدهای فعال بسنده کرده و به سمت درآمد غیرفعال نمی‌روند. باید به این افراد گفت بهشت را به بها می‌دهند نه به بهانه! اگر تصمیم داریم در مسیر موفقیت مالی قدم برداریم، باید بهای آن را بپردازیم. درآمد غیرفعال برای رسیدن به موفقیت مالی یک امر ضروری است. البته این به آن معنی نیست که برای قدم برداشتن در مسیر موفقیت مالی باید درآمد فعال را از زندگی خود حذف کنیم؛ بلکه باید در کنار آن به فکر ایجاد درآمد غیرفعال بوده و در بلندمدت برای هر چه بیشتر شدن آن تلاش کنیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضا زارعشاهی |   1399/05/05 22:31:53   |
0     0
واقعیتی که می‌توان روی آن تمرکز کرد و بر اساس آن برنامه‌ریزی کرد این است که به رغم اینکه افرادی با تحصیلات بالا تن به کار‌های ساده داده‌اند، باز هم نرخ بیکاری این افراد بالاست. اقتصاد کشور گنجایش این جحم از افراد بیکار را ندارد و برای رفع بیکاری نیازمند بزرگ کردن اقتصاد هستیم که آن هم با افزایش سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی ممکن است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضا زارعشاهی |   1399/05/05 22:32:37   |
0     0
اقتصاد کشور گنجایش این جحم از افراد بیکار را ندارد و برای رفع بیکاری نیازمندبزرگ کردن اقتصاد هستیم که آن هم با افزایش سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی ممکن است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضا زارعشاهی |   1399/05/05 22:34:41   |
0     0
در ایران فقدان ارتباط نزدیک بین دانشگاه‌ها و بخش‌های مختلف جامعه موجب شده است که بین ظرفیت پذیرش دانشجو و تقاضای بازار به نیروی متخصص تناسب وجود نداشته باشد که علت آن عدم هماهنگی و انسجام در تصمیم گیری بین نظام آموزش عالی با سایر بخش‌های جامعه به دلایلی چون؛ عدم وجود آمار واقعی، فقدان نگرش استراتژیک در بخش‌های دولتی و خصوصی، ناتوانی مدیران در طرح‌ریزی و برآورد احتیاجات نیروی انسانی براساس استراتژی‌های کلان توسعه، عدم اجرای برنامه‌های میان مدت و بلندمدت جذب، اجرای سلیقـــه‌ای سیـاست‌هــــا و خط‌مشی‌ها و تغییر در برنامه‌های تدوین شده پس از هر تغییر در مدیریت‌هاست. ضمن این که دفتر گسترش آموزش عالی نیز در صورت تامین امکانات و استاد توسط مقامات محلی و بدون در نظر گرفتن وضعیت اشتغال در آینده برای ایجاد رشته تحصیلی مجوز صادر می‌کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضا زارعشاهی |   1399/05/05 22:42:10   |
0     0
در حال حاظر و باتوجه به شرایط موجود در جامعه باید چند شغله باشیم تا بتوانیم از عهده زندگی بربیاییم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدعلی حسنی پور |   1399/05/07 22:25:13   |
0     0
پزشک علاوه بر کار در بیمارستان، در مطب خودش هم فعالیت می کند.

معلم در هفته تعدادی شاگرد خصوصی دارد و منبع درآمد جدیدی برای او به حساب می آید.

این نوع کسب و کارها چندان قابل توسعه نیستند و هدف اصلی صاحب کار استقلال است. یعنی خودش مدیر خودش باشد. اصطلاحاً آقا بالاسر نمی خواهند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدعلی حسنی پور |   1399/05/07 22:28:24   |
0     0
راه های کسب درآمد زیادی وجود دارند که نیاز به سرمایه اولیه ندارند و یا اگر هم داشته باشند مقدار آن خیلی کم است. تعدادی از آنها به شرح زیر میباشد:

سرمایه گذاری در بورس
تولید محتوا
ترجمه متون
عکاسی
انجام امور حسابداری
طراحی لوگو
شمع‌سازی
تایپ
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدعلی حسنی پور |   1399/05/07 22:33:47   |
0     0
کسب و کارها باید راهی را بیابند که به شکل مثبتی در اجتماع حضور یابند، ولی تا زمانی که فعالیت‌های اجتماعی خود را جدا از کسب و کار اصلی ببینند، این امر محقق نمی‌شود. در حقیقت به جای تاکید بیشتر بر فعالیت‌های متمرکز بر مسوولیت اجتماعی- اقتصادی، رهبران کسب و کار باید در سطح محلی، ارزش افزوده ایجاد نمایند. منظور من از این مطلب، رقابت کردن به نحوی است که با فعالیت‌های شرکت‌ها در جوامع، همزمان شرایط اجتماعی و سطح رقابت‌پذیری آن جوامع، ارتقا یابند. اکنون زمان آن است که ضمن کاستن تفاوت‌ها از نیازهای مشترک کسب و کار و جامعه بهره برد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدعلی حسنی پور |   1399/05/07 22:35:39   |
0     0
به جای داشتن درآمد از یک منبع، با انجام چندین کار سایر منابع درآمدی را ایجاد کنید. این درآمد می‌تواند از کارهایی باشد که همین الان انجام می‌دهید ولی پولی بابت‌شان نمی‌گیرید. برای مثال، اگر همین الان یک دوربین عکاسی حرفه‌ای دارید و دوره‌های آنلاین یا حضوری برای استفاده از آن گذرانده‌اید، می‌توانید اینکار را جدی بگیرید و به عنوان یک عکاس، منبع درآمدی جدیدی برای خودتان ایجاد کنید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدعلی حسنی پور |   1399/05/07 22:42:36   |
0     0
عدم محدودیت نسبت به زمان: با توجه به اینکه درآمد غیرفعال وابسته به زمان نیست درنتیجه ما هیچ محدودیتی نسبت به زمان نداریم. به‌عبارت‌دیگر افراد با درآمد فعال فقط می‌توانند روزی ۲۴ ساعت کار کنند، اما افرادی که درآمد غیرفعال دارند می‌توانند روزی هزاران ساعت کار کنند! به‌عنوان‌مثال فردی که دارای یک کارخانه تولیدی می‌باشد و ۵۰۰ نفر در آن مشغول به کار می‌باشند، اگر فرض کنید هر کارگر روزی ۲ ساعت مفید کار می‌کند درمجموع روزی ۱۰۰۰ ساعت در آن کارخانه کار انجام می‌گردد. درنتیجه صاحب کارخانه به‌طور غیرمستقیم روزی ۱۰۰۰ ساعت کار کرده‌است.
ریسک زیاد: با توجه به توضیحات مربوط به بلندمدت بودن درآمد غیرفعال می‌توان متوجه این شد که رسیدن به این نوع درآمد با ریسک همراه است. مطمئناً ریسک یک صاحب کارخانه خیلی بیشتر از ریسک کارگر همان کارخانه است. همچنین ریسک یک سرمایه‌گذار بیشتر از ریسک کارمند یک کارگزاری بورس است. فردی که وقت زیادی صرف می‌کند و یک کتاب تألیف یا ترجمه می‌کند ممکن است نتواند آن را به مرحله چاپ برساند یا این‌که مخاطب زیادی نداشته باشد. با توجه به این‌که در این نوع درآمد فرد باید در ابتدای کار زحمت زیادی بکشد و بعد نتیجه را ببیند، ریسک ندیدن نتیجه وجود دارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا |   1399/05/08 12:37:07   |
0     0
عدم محدودیت نسبت به زمان: با توجه به اینکه درآمد غیرفعال وابسته به زمان نیست درنتیجه ما هیچ محدودیتی نسبت به زمان نداریم. به‌عبارت‌دیگر افراد با درآمد فعال فقط می‌توانند روزی ۲۴ ساعت کار کنند، اما افرادی که درآمد غیرفعال دارند می‌توانند روزی هزاران ساعت کار کنند! به‌عنوان‌مثال فردی که دارای یک کارخانه تولیدی می‌باشد و ۵۰۰ نفر در آن مشغول به کار می‌باشند، اگر فرض کنید هر کارگر روزی ۲ ساعت مفید کار می‌کند درمجموع روزی ۱۰۰۰ ساعت در آن کارخانه کار انجام می‌گردد. درنتیجه صاحب کارخانه به‌طور غیرمستقیم روزی ۱۰۰۰ ساعت کار کرده‌است.
ریسک زیاد: با توجه به توضیحات مربوط به بلندمدت بودن درآمد غیرفعال می‌توان متوجه این شد که رسیدن به این نوع درآمد با ریسک همراه است. مطمئناً ریسک یک صاحب کارخانه خیلی بیشتر از ریسک کارگر همان کارخانه است. همچنین ریسک یک سرمایه‌گذار بیشتر از ریسک کارمند یک کارگزاری بورس است. فردی که وقت زیادی صرف می‌کند و یک کتاب تألیف یا ترجمه می‌کند ممکن است نتواند آن را به مرحله چاپ برساند یا این‌که مخاطب زیادی نداشته باشد. با توجه به این‌که در این نوع درآمد فرد باید در ابتدای کار زحمت زیادی بکشد و بعد نتیجه را ببیند، ریسک ندیدن نتیجه وجود دارد....
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا |   1399/05/08 12:38:04   |
0     0
عدم محدودیت نسبت به زمان: با توجه به اینکه درآمد غیرفعال وابسته به زمان نیست درنتیجه ما هیچ محدودیتی نسبت به زمان نداریم. به‌عبارت‌دیگر افراد با درآمد فعال فقط می‌توانند روزی ۲۴ ساعت کار کنند، اما افرادی که درآمد غیرفعال دارند می‌توانند روزی هزاران ساعت کار کنند! به‌عنوان‌مثال فردی که دارای یک کارخانه تولیدی می‌باشد و ۵۰۰ نفر در آن مشغول به کار می‌باشند، اگر فرض کنید هر کارگر روزی ۲ ساعت مفید کار می‌کند درمجموع روزی ۱۰۰۰ ساعت در آن کارخانه کار انجام می‌گردد. درنتیجه صاحب کارخانه به‌طور غیرمستقیم روزی ۱۰۰۰ ساعت کار کرده‌است.
ریسک زیاد: با توجه به توضیحات مربوط به بلندمدت بودن درآمد غیرفعال می‌توان متوجه این شد که رسیدن به این نوع درآمد با ریسک همراه است. مطمئناً ریسک یک صاحب کارخانه خیلی بیشتر از ریسک کارگر همان کارخانه است. همچنین ریسک یک سرمایه‌گذار بیشتر از ریسک کارمند یک کارگزاری بورس است. فردی که وقت زیادی صرف می‌کند و یک کتاب تألیف یا ترجمه می‌کند ممکن است نتواند آن را به مرحله چاپ برساند یا این‌که مخاطب زیادی نداشته باشد. با توجه به این‌که در این نوع درآمد فرد باید در ابتدای کار زحمت زیادی بکشد و بعد نتیجه را ببیند، ریسک ندیدن نتیجه وجود می‌دارد...
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا |   1399/05/08 12:38:57   |
0     0
عدم محدودیت نسبت به زمان: با توجه به اینکه درآمد غیرفعال وابسته به زمان نیست درنتیجه ما هیچ محدودیتی نسبت به زمان نداریم. به‌عبارت‌دیگر افراد با درآمد فعال فقط می‌توانند روزی ۲۴ ساعت کار کنند، اما افرادی که درآمد غیرفعال دارند می‌توانند روزی هزاران ساعت کار کنند! به‌عنوان‌مثال فردی که دارای یک کارخانه تولیدی می‌باشد و ۵۰۰ نفر در آن مشغول به کار می‌باشند، اگر فرض کنید هر کارگر روزی ۲ ساعت مفید کار می‌کند درمجموع روزی ۱۰۰۰ ساعت در آن کارخانه کار انجام می‌گردد. درنتیجه صاحب کارخانه به‌طور غیرمستقیم روزی ۱۰۰۰ ساعت کار کرده‌است.
ریسک زیاد: با توجه به توضیحات مربوط به بلندمدت بودن درآمد غیرفعال می‌توان متوجه این شد که رسیدن به این نوع درآمد با ریسک همراه است. مطمئناً ریسک یک صاحب کارخانه خیلی بیشتر از ریسک کارگر همان کارخانه است. همچنین ریسک یک سرمایه‌گذار بیشتر از ریسک کارمند یک کارگزاری بورس است. فردی که وقت زیادی صرف می‌کند و یک کتاب تألیف یا ترجمه می‌کند ممکن است نتواند آن را به مرحله چاپ برساند یا این‌که مخاطب زیادی نداشته باشد. با توجه به این‌که در این نوع درآمد فرد باید در ابتدای کار زحمت زیادی بکشد و بعد نتیجه را ببیند، ریسک ندیدن نتیجه وجود دارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا |   1399/05/08 12:39:46   |
0     0
افراد بعد از فارغ التحصیلی برای پیدا کردن شغل مناسب دچار مشکلات با توجه به آماری که در کشور آمریکا جمع آوری شده است ده شغل برتر برای فارغ التحصیلان انتخاب شده :مهندس نرم افزار ؛ پرستار ؛ فروشنده ؛ معلم ؛ حسابدار ؛ مدیر پروژه و غیره وجود دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا |   1399/05/08 12:42:25   |
0     0
توجه به آماری که در کشور آمریکا جمع آوری شده است ده شغل برتر برای فارغ التحصیلان انتخاب شده :مهندس نرم افزار ؛ پرستار ؛ فروشنده ؛ معلم ؛ حسابدار ؛ مدیر پروژه و غیره وجود دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا |   1399/05/08 12:43:41   |
0     0
عدم تناسب بین محتوای آموزش با مهارت‌های شغلی یکی از مهم‌ترین اهداف نظام‌های آموزشی جوامع فراهم آوردن امکان ارایه آموزش متناسب با مهارت‌های شغلی مورد نیاز جامعه است. بنابراین، در طراحی هر نظام آموزشی اثربخش، عوامل مهمی چون شرایط و ویژگی‌های داوطلبان، محتوای دروس، تسهیلات و تجهیزات مورد نیاز، روش‌های تدریس و غیره مدنظر قرار می‌گیرند. از طرف دیگر به هنگام طراحی مشاغل، شرح شغل و شرایط احراز (که تعیین کننده ویژگی‌های رفتاری، توانایی‌ها و مهارت‌هایی هر شغل است) تنظیم می‌گردد. این مهارت‌ها شامل مهارت فنی، مهارت انسانی، مهارت ادارکی و آشنایی با رایانه هستند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا |   1399/05/08 13:37:38   |
0     0
توجه به آماری که در کشور آمریکا جمع آوری شده است ده شغل برتر برای فارغ التحصیلان انتخاب شده :مهندس نرم افزار ؛ پرستار ؛ فروشنده ؛ معلم ؛ حسابدار ؛ مدیر پروژه و غیره وجود دارد...
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید علی محمد رئیسیان |   1399/05/09 11:57:43   |
0     0
1- جمعیت دارای تحصیلات عالی بعد از انقلاب 14 برابر شد که این میزان برای مردان حدود 10 برابر و برای زنان 23 برابر است؛ اما ظرفیت های بازار کار به عقیده کارشناسان اقتصادی و بازار کار پیشرفت نکرده است.

2- جامعه برای جستجوی بهتر کار از سطح تحصیلات کاردانی در دهه 60 به سمت تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد در دهه 90 حرکت کرده است. این مسئله علاوه بر اینکه سطح توقعات جامعه از کار و اشتغال را تغییر می دهد، شاغل شدن افراد را پیچیده تر می کند این موضوعی مزید بر علت است.

3- طی یکی دو دهه گرایش شدیدی به برخی رشته ها مانند بازرگانی، حقوق، مهندسی، رشته های گروه بهداشت و پزشکی، کشاورزی، کامپیوتر، دامپزشکی، علوم تربیتی و... شکل گرفت که نتیجه آن انباشت تقاضا برای کار برای فارغ التحصیلان این رشته ها، دشوارتر شدن ورود به بازار کار و در نتیجه دامن زدن به بیکاری کارجویان جوان است.

4- آمارها نشان می دهد تمایل به تحصیل در برخی از این رشته ها به صورت تصاعدی و چشمگیر افزایش یافته است. به عنوان نمونه متقاضیان تحصیل در رشته های گروه بهداشت و پزشکی 17 برابر شده، اما بازار کار برای این بخش وجود ندارد.

5- با وجود بی میلی بیشتر فارغ التحصیلان به تحصیل در برخی رشته ها مانند زیرگروه های خدماتی، اما نرخ بیکاری افراد فارغ التحصیل در این رشته ها از سال 65تا 90 کاهش یافته و در سال های گذشته این رشته ها از بازار کار بهتری برخوردار شده اند. بنابراین نامتوازن بودن تحصیل در رشته های مختلف نیز دلیلی بر مسئله دار شدن اشتغال کارجویان تحصیلکرده است.

6- برخی گروه های تحصیلی مانند کشاورزی، دامپزشکی و علوم تربیتی دارای بالاترین درصد از بیکاران هستند که دلایل گوناگونی دارد. اساساً در ایران، هیچگونه پایش و تحقیقی از وضعیت بازار کار رشته های دانشگاهی توسط دولت یا خود دانشگاه ها صورت نمی گیرد و افراد بدون هرگونه اطلاعی از بازار کار آینده رشته های تحصیلی، وارد دانشگاه ها می شوند. متأسفانه در حال حاضر، هیچگونه بانک اطلاعاتی قابل اعتنایی از وضعیت بازار کار، نیازها، وضعیت جذب دانشجو، آینده شغلی کارجویان و اطلاعات مهم و کلیدی از این دست وجود ندارد و انتخاب ها باید با چشمانی بسته انجام شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا |   1399/05/09 12:04:32   |
0     0
افراد بعد از فارغ التحصیلی برای پیدا کردن شغل مناسب دچار مشکلات با توجه به آماری که در کشور آمریکا جمع آوری شده است ده شغل برتر برای فارغ التحصیلان انتخاب شده :مهندس نرم افزار ؛ پرستار ؛ فروشنده ؛ معلم ؛ حسابدار ؛ مدیر پروژه و غیره وجود دارد...
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا |   1399/05/09 12:05:17   |
0     0
افراد بعد از فارغ التحصیلی برای پیدا کردن شغل مناسب دچار مشکلات با توجه به آماری که در کشور آمریکا جمع آوری شده است ده شغل برتر برای فارغ التحصیلان انتخاب شده :مهندس نرم افزار ؛ پرستار ؛ فروشنده ؛ معلم ؛ حسابدار ؛ مدیر پروژه و غیره وجود دارد
...
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا |   1399/05/09 12:06:30   |
0     0
در عین حال افزایش ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، منجر به عدم تعادل بین فرصت‌های شغلی موجود و نیاز واقعی بازار کار و جمعیت فارغ التحصیل دانشگاهی شده است...
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا |   1399/05/09 12:07:22   |
0     0
در عین حال افزایش ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، منجر به عدم تعادل بین فرصت‌های شغلی موجود و نیاز واقعی بازار کار و جمعیت فارغ التحصیل دانشگاهی شده است.....
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا |   1399/05/09 12:09:21   |
0     0
یکی از روش های حل معضل سرمایه گذاری کارآفرینان برخورداری از مهارت های سواد مالی است. دوره های سواد مالی با ایجاد دیدگاهی متفاوت به کارآفرینان مشکل سرمایه گذاری و حفظ فیزیکی سرمایه گذاری اولیه را فراهم می کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا |   1399/05/09 12:10:14   |
0     0
افراد بعد از فارغ التحصیلی برای پیدا کردن شغل مناسب دچار مشکلات با توجه به آماری که در کشور آمریکا جمع آوری شده است ده شغل برتر برای فارغ التحصیلان انتخاب شده :مهندس نرم افزار ؛ پرستار ؛ فروشنده ؛ معلم ؛ حسابدار ؛ مدیر پروژه و غیره وجود دارد......
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا |   1399/05/09 12:13:17   |
0     0
در حال حاظر و باتوجه به شرایط موجود در جامعه باید چند شغله باشیم تا بتوانیم از عهده زندگی بربیاییم...
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدعلی حسنی پورجعفرآباد |   1399/05/09 21:14:46   |
0     0
عدم محدودیت نسبت به زمان: با توجه به اینکه درآمد غیرفعال وابسته به زمان نیست درنتیجه ما هیچ محدودیتی نسبت به زمان نداریم. به‌عبارت‌دیگر افراد با درآمد فعال فقط می‌توانند روزی ۲۴ ساعت کار کنند، اما افرادی که درآمد غیرفعال دارند می‌توانند روزی هزاران ساعت کار کنند! به‌عنوان‌مثال فردی که دارای یک کارخانه تولیدی می‌باشد و ۵۰۰ نفر در آن مشغول به کار می‌باشند، اگر فرض کنید هر کارگر روزی ۲ ساعت مفید کار می‌کند درمجموع روزی ۱۰۰۰ ساعت در آن کارخانه کار انجام می‌گردد. درنتیجه صاحب کارخانه به‌طور غیرمستقیم روزی ۱۰۰۰ ساعت کار کرده‌است.
عدم محدودیت نسبت به مکان: در کسب درآمد فعال یاد گرفتیم که محدود به مکان هستیم و نمی‌توان همزمان در ۲ مکان مختلف کار کرد؛ اما در درآمد غیرفعال این امر امکان‌پذیر است زیرا کسب این نوع درآمد محدود به جسم ما نیست. فردی که صاحب چند واحد مسکونی و تجاری است و آن‌ها را به اجاره داده است یا صاحب کارخانه‌ای که دارای چندین کارخانه می‌باشد همزمان در چند نقطه مختلف به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در حال کار است. همچنین شخصی که مؤلف یک کتاب است ممکن است کتابش در چند استان مختلف و در هر استان در چند کتاب‌فروشی مختلف به‌طور همزمان به فروش برسد. از این مثال‌ها متوجه می‌شویم که در کسب درآمد غیرفعال محدودیتی نسبت به مکان نداریم.
کم شدن ریسک‌های زندگی: با توجه به اینکه درآمد غیرفعال نیازی به جسم و حضور ما ندارد درنتیجه ریسک‌های حاصل از بیماری، ازکارافتادگی و … را برای ما کاهش می‌دهند؛ زیرا آن درآمد بدون حضور پیوسته فرد هم به دست می‌آید. به‌طور مثال درآمد سرمایه‌گذار سهام در صورت بیماری و ازکارافتادگی متوقف نمی‌گردد بلکه تجارت‌هایی که فرد، سهام‌دار آن‌ها می‌باشد در مدت ازکارافتادگی او متوقف نشده‌اند.
نرخ رشد بالا: معمولاً درآمد غیرفعال دارای نرخ رشد نمایی در بلندمدت هستند و بیشتر از نرخ تورم رشد می‌کنند. همچنین رشد درآمد غیرفعال معمولاً از چند جنبه اتفاق می‌افتد. به‌عنوان‌مثال فردی که دارای یک کارخانه تولیدی است، در طول زمان همزمان با نرخ تورم قیمت محصولات خود را بالا می‌برد، علاوه بر این با رشد کسب‌وکار تعداد کارگرها، تعداد دستگاه‌های تولیدی و حتی تعداد کارخانه‌ها بیشتر می‌شوند و در بلندمدت رشدی که از برآیند همه‌ی این‌ها می‌گیرد خیلی بیشتر از رشد درآمدی است که یک کارگر آن کارخانه به دست می‌آورد.
معایب کسب درآمد غیرفعال:
سرمایه اولیه: اکثر روش‌هایی که شما را به درآمد غیرفعال می‌رساند نیاز به سرمایه اولیه دارند. روش‌های محدودی مثل تألیف یا ترجمه کتاب و فروش آن که یک درآمد غیرفعال محسوب می‌شود نیازی به سرمایه اولیه ندارند. درنتیجه رفتن به سمت این نوع درآمد به‌سادگی درآمدهای فعال نیست.
نتیجه بلندمدت: درآمد غیرفعال نیاز به صبر و حوصله دارد زیرا کسب این نوع درآمد مسیر بلندمدتی است. در درآمدهای فعال یاد گرفتیم که فرد از همان روز اول متناسب با وقتی که برای کار می‌گذارد کسب درآمد می‌کند؛ اما درآمد غیرفعال کمی متفاوت است. فردی را که تصمیم به راه‌اندازی یک کارخانه تولیدی دارد، در نظر بگیرید. این فرد در ابتدای کار زحمت بسیار زیادی می‌کشد و شبانه‌روز کار می‌کند تا بتواند حداقل‌های یک کارخانه تولیدی را تهیه کند و حتی در روزهای ابتدایی تولید با وجود تلاش زیاد، به دلیل عدم فروش محصولات هیچ درآمدی نداشته یا از جیب خودش هم خرج می‌کند؛ اما کم‌کم محصول تولیدی او در بازار جای باز کرده و کار به‌جایی می‌رسد که صاحب کارخانه با روزی چند ساعت کار کردن چندین کارخانه را مدیریت کرده و درآمدهای میلیاردی ایجاد می‌کند. مثال دیگر می‌تواند طراحی یک سایت فروش اینترنتی باشد. سرمایه‌گذار در ابتدای کار باید زحمت زیادی بکشد و به خاطر اینکه سایت او برند معتبری نیست درآمدی هم به‌دست نمی‌آورد اما در طول زمان می‌تواند به درآمدهایی از همان سایت برسد که کسب آن‌ها از طریق درآمدهای فعال ممکن نیست.
ریسک زیاد: با توجه
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد عابدی شمس آبادی |   1399/05/10 12:23:57   |
0     0
با سلام
علت عدم اقبال بازار کار به نیروی های جوان و تحصیل کرده و فارالتحصیلان دانشگاهی این است که متاسفانه سرفصل های آموزشی ما متناسب با صنعت در حال رشد کشور ما نیست و فارغ التحصیل بدون داشتن هیچ گونه مهارتی از دانشگاه وارد بازار کار می شوند، درحالی که درصد پایینی از آنها جذب بازار کار شده و قسمت اعظمی از آنها درخصوص سایررشته های تحصیلی مشغول بکار می شوند و عملا وقت و هزینه ای که برای دانشگاه صرف شده بیهوده به نظر می آید.
تنها راهکار برون رفت از این چالش متناسب سازی سرفصل های آموزشی و مهارت آموزی و کاربردی ساختن رشته های تحصیلی است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد عابدی شمس آبادی |   1399/05/10 12:25:09   |
0     0
بحث درآمدی خویش فرمایان یکی از مولفه های مهم کارآفرینی است. اگر کارآفرین خود دغدغه نان شب داشته باشد به رسالت واقعی خود نمی تواند جامه عمل بپوشاند.
به همین دلیل خویش فرمایان جهت حل مشکل درآمدی خود باید ابتدا نیاز های اولیه معیشتی خود را پوشش داده و سپس اقدام به کارآفرینی نماید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد عابدی شمس آبادی |   1399/05/10 12:26:20   |
0     0
افراد بعد از فارغ التحصیلی برای پیدا کردن شغل مناسب دچار مشکلات با توجه به آماری که در کشور آمریکا جمع آوری شده است ده شغل برتر برای فارغ التحصیلان انتخاب شده :مهندس نرم افزار ؛ پرستار ؛ فروشنده ؛ معلم ؛ حسابدار ؛ مدیر پروژه و غیره وجود دارد
پاسخ
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد عابدی شمس آبادی |   1399/05/10 12:27:32   |
0     0
با سرمایه گذاری غیر فعال درآمد بسیار خوبه به طوری که از آینده کار اطلاع داشته باشیم و خرید و فروش سهام یا هرگونه فعالیتی با پیش بینی و آینده نگری به اهداف خود دست پیدا می کند اما قشر دیگری نادیده گرفته می‌شوند که برای پرداخت هزینه های خود حق آنها نادیده گرفته می‌شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد عابدی شمس آبادی |   1399/05/10 12:28:20   |
0     0
فارغ التحصیلان انتظار دارند که با گرفتن مدرک تحصیلی موجبات اشتغال یا تسهیل شرایط اشتغال آنان فراهم آید. لذا پیشنهاد می‌شود تدبیری اتخاذ گردد که اولا ظرفیت پذیرش دانشجو براساس نیاز آینده بازار کار به نیروی متخصص تعیین شود و ثانیاً مجوزهای ایجاد رشته تحصیلی در دانشگاه دایمی نباشد و با تغییر در کیفیت نیازهای جامعه و تخصص‌های جدید، مشخصات مجوزهای صادره تغییر یابند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد عابدی شمس آبادی |   1399/05/10 12:29:07   |
0     0
افراد بعد از فارغ التحصیلی برای پیدا کردن شغل مناسب دچار مشکلات با توجه به آماری که در کشور آمریکا جمع آوری شده است ده شغل برتر برای فارغ التحصیلان انتخاب شده :مهندس نرم افزار ؛ پرستار ؛ فروشنده ؛ معلم ؛ حسابدار ؛ مدیر پروژه و غیره وجود دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد عابدی شمس آبادی |   1399/05/10 12:31:38   |
0     0
یکی از حرفه های پردرآمد در ایران مشاغل خانگی است. که خصوصا در ایران بسیار مورد اهمیت و تعداد شغل های بالا هست. بنده در جهت حمایت از مشاغل خانگی و افرادی که در منزل کارخانگی و هنردستی انجام می دهند سایتی طراحی کردم. که در اینده نزدیک شاهد پیشرفت و حمایت از صاحبان کسب و کار خانگی می شود
پاسخ
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا فتحی |   1399/05/11 15:17:01   |
0     0
❗️ربع اول Employee یا ربع کارمندی :

❕افراد شاغل در این گروه به دنبال شغل دائمی و مطمئن با در آمدی متوسط ولی مستمر میباشند ، این دسته از افراد همیشه در حال کار کردن برای دیگران هستند و به ازای میزان کارکردشان دستمزد دریافت میکنند.
این گروه سعی میکنند با بیشتر یا بهتر کار کردنشان درآمدشان را افزایش دهند.

ارزش اصلی این گروه امنیت میباشد ، امنیت در کار ، امنیت در درآمد ، امنیت در دوران بازنشستگی.

❗️ربع دوم Small business dh کسب و کار کوچک :

❕افراد شاغل در این دسته صاحبان مشاغل خویش فرما و کوچک میباشند ، صاحبان فروشگا ها ، موسسات کوچک ، خرده فروشان و …

این افراد بر اساس آرمان ها و ارزشهای خود میگویند : اگر میخواهی کاری درست انجام شود خودت انجامش بده و بر این اساس سعی دارند همیشه کار را مستقل انجام دهند. در این گروه بیشترین مسئولیتها بر دوش صاحبان کسب و کار میباشد و کیفیت کار بر اساس میزان توانایی فردی آنهاست.

ارزش این افراد حفظ درآمد متوسط در کسب و کار میباشد.

❗️ربع سوم Big business یا کسب و کار بزرگ :

❕افرادی مثل بیل گیتس ، این گروه سعی دارند با راه اندازی بنگاهها ، شرکتها ، و موسسات بزرگ به درآمدی ایده آل برسند ، افراد مدیر در این گروه حداقل ۵۰۰ کارمند را در خدمت شرکت خود دارند و سعی میکنند با استفاده از تعدادی افراد خبره ، توانمند و با تجربه کارهای شرکت خود را انجام دهند و به صورت گروهی به درآمدی بالا برسند
❗️ربع چهارم Investorُs یا گروه سرمایه گذاران :
❕افراد مربوط به این گروه با شناسایی بازارها ، مطالعات دقیق ، معاملات ، تغیرات بازار ، بورسها و با سرمایه گذاریهای کوچک و بزرگ سعی میکنند از پولشان بهترین استفاده را میکنند. این گروه سعی دارند از پول ، پول بسازند.

این گروه بر این باورند : سرمایه گذاری مناسب و به موقع مساوی است با سود بالا و باورنکردنی.

دسته چهارم از پول بیشترین استفاده را میبردند ، دسته سوم از افراد و کار گروهی بیشترین سود را میبردند اما دسته اول و دوم در خدمت این دو گروه هستند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا فتحی |   1399/05/11 15:22:23   |
0     0
بعد از این‌که کتاب پدر ثروتمند پدر فقیر، اثر رابرت کیوساکی را خواندم، چشمان‌ام برای نخستین بار به روی ایده‌ی “درآمد منفعل” باز شد. هرچند آن کتاب درباره‌ی املاک و مستغلات نبود، اما ارزش داشتن دارایی‌های درآمدزا را به من آموخت، که من را به سوی املاک و مستغلات هدایت کرد. سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات همیشه منفعل، و همیشه آسان نیست، اما می‌تواند سودآوری بالایی داشته‌باشد. به علاوه‌ها صدها راه برای سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات وجود دارد. مثلاً می‌توانید:

خانه بخرید و پس از مدتی بفروشید.

خانه بخرید و اجاره بدهید

بخشی از خانه‌ای را که در آن زندگی می‌کنید اجاره دهید

صاحب اقامتگاه‌هایی شوید که در تعطیلات اجاره بدهید

آپارتمان‌های ۲ طبقه، ۳ طبقه، و ۴ طبقه اجاره بدهید

مجموعه‌های آپارتمانی بخرید و اجاره بدهید

سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات روش مورد علاقه‌ی من برای کسب درآمد جانبی است چون مانند یک لوکوموتیو عمل می‌کند. شاید ساختن‌اش کمی طول بکشد، اما وقتی به حرکت درآمد راه زیادی را بدون دردسر طی می‌کند و متوقف کردن‌اش دشوار است.

۲. کتاب بنویسید

خیلی از آدم‌ها رویای نوشتن کتاب را در سر دارند، اما تعداد خیلی کمی از آن‌ها دست به این کار می‌زنند. آن‌ها فکر می‌کنند خیلی دشوار است، به اندازه‌ی کافی دانش ندارند، زمان کافی ندارند، به اندازه‌ی کافی باهوش نیستند یا هر بهانه‌ای دیگری به ذهنشان برسد. اما حقیقت این است که شما می‌توانید ‌کتاب بنویسید، و آن کتاب می‌تواند کمکتان کند درآمد ماهیانه‌ی اضافی داشته باشید.

راه‌های زیادی برای نوشتن کتاب وجود دارد، و هیچ راهی “بهترین مسیر” نیست. برای مثال:

می‌توانید یک سری کتاب‌هایی با موضوع مشخص بنویسید و در کیندل منتشر کنید.

می‌توانید خودتان آن را از طریق وب‌گاه خودتان منتشر کنید و مشتریانی که دارید بفروشید.

می‌توانید با یک پلتفرم بزرگ‌تر مشارکت کنید و کتابتان را به مخاطبان آن پلتفرم بفروشید(همان کاری که من کردم).

می‌توانید تلاش کنید تا یک انتشارات مهم کتابتان را چاپ کند(احتمالاً این سخت‌ترین مسیر است)

می‌توانید یک کتاب گویا ضبط کنید و در وب‌گاه آدیبل منتشر کنید.

امروزه نوشتن کتاب به دشواری قبل نیست، چون راه‌های زیادی هست که از طریق آن‌ها می‌توانید کتابتان را منتشر کنید. این کلید دیگر در دستان شرکت‌های انتشاراتی بزرگ در نیویورک نیست. این کلید اکنون در دستان شما است.

۳. یک وبلاگ راه بیندازید

یک راه خوب برای کسب درآمد جانبی، می‌تواند از طریق وبلاگ میسر شود. هرچند ساختن وبلاگی پرطرفدار زمان می‌برد، اما هنگامی که آن مجموعه طرفداران را ایجاد کردید، راه‌های بی‌شماری برای پول درآوردن از آن وبلاگ وجود دارد.

جف رز(از وب‌گاه GoodFinancialCents.com) از وبلاگ‌اش استفاده می‌کند تا به عنوان برنامه‌ریز مالی با مدرک معتبر، آدم‌ها را به این وب‌گاه هدایت کند و درآمد کسب و کارش را افزایش دهد. در عین حال، وبلاگ‌اش به او این امکان را می‌دهد که از روش‌های منفعل‌تر دیگر مانند بازاریابی رابطه‌ای، فروش برخط محصولات، و مشاوره پول دربیاورد. ‌

برای موفقیت در وبلاگ‌سازی، مهم است شما:

روی نوشتن محتوای باکیفیت تمرکز کنید

بکوشید آن محتوا را در به آدم‌های دنیا نشان دهید

از روی اول فهرست ایمیلتان را بسازید، تا بعد بتوانید محصولاتتان را به آن آدم‌ها عرضه کنید.

قطعاً وبلاگ‌ساختن کاری نیست که “با لباس راحتی در خانه بنشینید و به آسانی پول دربیاورید.” بلکه مستلزم شخت‌کوشی کار باکیفیت، و صرف زمان است. با این حال وبلاگ‌سازی می‌تواند بی‌نهایت مفید باشد.

۴. مهارت‌هایتان را بفروشید

این احتمال وجود دارد که شما در دنیای کسب و کار در زمینه‌ای خوب باشید. شاید حسابداری، ثبت داده‌ها، فیلم‌سازی، یا نوشتن باشد.

در هر زمینه‌ای که خوب هستید، احتمالاً آدم‌هایی هستند که حاضرند پول خوبی به شما بپردازند تا آن بخش از کسب و کارشان را برای-شان انجام دهید. صاحبان باهوش کسب و کار می‌دانند باید روی چیزی تمرکز کنند که در آن خوب هستند، و برای سایر چیزها دیگران را استخدام کنند. این عرصه‌ای است که می‌توانید به آن وارد شوید و با انجام کاری عاشق‌اش هستید درآمد جانبی کسب کنید.

هم‌چنین علاوه‌بر کار آزاد، می‌توانید مشاور هم بشوید. مثلاً، دوست من، جاشوآ لانگ با استفاده از اطلاعات‌اش درمورد اینفیوژن‌سافت، کلیک‌فانلز، و دیگر سامانه‌های بازاریابی، یک کسب و کار مشاوره‌ای تمام و کمال به راه انداخته است، که به مدیرعاملان کمک می‌کند فرصت‌های موجود در کسب و کارشان را شناسایی کنند.

شما در چه‌چیزی خوب هستید؟ آدم‌های دیگر بابت چه‌چیزی به شما پرداخت خواهندکرد؟

۵. محصولی را در آمازون بفروشید

من اعتیاد خفیفی به آمازون پرایم(خدمات ارسال کالای خریداری شده به منزل، م.) دارم، و راننده‌ی پست منطقه می‌تواند به این موضوع شهادت دهد. به نظر می‌رسد هر روز یک یا دو بسته‌ روی پله‌های ورودی منتظر من است، و معمولاً از طرف آدم‌هایی مثل شما است. بیش‌تر آن‌ها احتمالاً هرگز محصولی را که من می‌خرم حتی لمس نکرده‌اند.

درست است: دیگر مجبور نیستید برای خرید عمده‌ی محصولات و خرده‌فروشی انبار، فهرست موجودی، و کارمند داشته‌باشید. آمازون این فرصت را برای همه فراهم کرده است و اکنون هر فرد می‌تواند محصولاتی را بفروشد.

همه‌ی روش‌های کسب درآمد جانبی که در بالا ذکر شد، یک درون‌مایه‌ی مشترک دارند. می‌دانید این درون‌مایه چیست؟ همه‌ی آن‌ها مستلزم تلاش هستند. درست است، اگر برای رسیدن به سبک زندگی مطلوبتان تلاش نکنید، هرگز به آن دست پیدا نمی‌کنید. پس همین امروز بیرون بروید و شروع کنید. شما خیلی سریع‌تر از تصور‌تان قادر خواهیدبود آن شغل را ترک کنید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا فتحی |   1399/05/11 15:25:38   |
0     0
همیشه مردم برای ایجاد کسب و کار سراغ کتابهای کارآفرینی میرن و بعد از مطالعه آنها دچار فلج فکری میشن چون در مبحث کارآفرینی میگن: خدمتی نو و جدید پیدا کنین و به مردم ارائه کنین. همین جمله باعث میشه همه فکر کنن کارآفرینی مثل اختراع میمونه. در صورتیکه همه یک نابغه هستند و اختراع و ایده نو در ذات هر کسی وجود داره اما در دوران مدرسه اختراع و دانشمندان را تبدیل به تصویری بزرگ کرده و ما رو کوچک کرده اند که همه فکر میکنن اختراع کردن فقط مخصوص تعداد معدودی است. در صورتیکه روزانه هزاران مساله رو میبینین که راهکارش رو شما میدونین. ولی به خاطر تصویری که در مغز شما ایجاد شده و قالبی که به فکر شما داده، به اشتباه فیلتر میشن!

مثلا میرین نون بخرین و میبینین که با عصبانیت با مردم رفتار میکنن، با خود فکر میکنین چرا این فرد خوش رویی رو امتحان نمیکنه؟ خوب این یه کشف از محیط زندگی خودتونه. همین ایده باید شما رو به ایجاد یک نانوایی در محل زندگیتون راهنمایی کنه و مردم رو از دست او نجات بدین و این کار شما، دنیا رو به محل بهتری برای زندگی کردن تبدیل میکنه! هر ایده ای که دنیا رو به محل بهتری برای زندگی تبدیل کنه حتما و حتما پولساز خواهد بود! کارآفرینی به همین سادگیست! همه کسانی که از آن نانوایی نان میخرن این مساله رو میبینن ولی کاری نمیکنن، چون مسائلی که ما در دوران مدرسه دیدیم جوابش در کتاب بود و یک ورق کاغذ هزاران بار قویتر از مغز ما عمل میکرد. کسانی که تحصیل نکردن، دیدین چقد راحت شغل ایجاد میکنن و هیچوقت بیکار نمیمونن؟

میرین سبزی فروشی و میبینین که به میزان دلخواه از سبزی دلخواه، به شما نمیدن، همین به شما میگه یک سبزی فروشی در همون محل بزنین و آزادی به مردم بدین که هر چقد از هر سبزی میخان بتونن بخرن؟ یک ساندویچی میبینین که ابزار کارش، غیربهداشتیه همین یک ایده استارت یک کسب و کار خویش فرما به شما میده.

یک اصل در مورد قدرت رشد یک کسب و کار: هدف شما از هر کار میزان رشد کسب و کارتان را تعیین میکنه!

همه ساندویچی میزنن که نان شبشون رو تامین کنن ولی ری کراک همبرگرهای عالی مک دانلد رو از ریچارد و موریس خریداری کرد و تبدیل به برندی در سطح جهانی کرد که روزانه به 68 میلیون نفر در 119 کشور جهان با 35 هزار شعبه سرویس میدن. سود خالص سالیانه این شرکت در سال دو هزار و دوازده 5/5 میلیارد دلار بود! تصور کنین، خدمتی پیدا کنین که هر ایرانی هر روز یک تومن در قلک شما بندازه، روزی هفتاد میلیون تومن درآمد خواهید داشت.

هر کسب و کار خویش فرما در خود پتانسیل تبدیل شدن به یک بیزینس رو داره ولی ابتدا با هدف محدود و بعد با حصارهایی که براش خلق میشه، محدود میشه و برکه توسط شخص دیگری شناسایی میشه و بعد کسب و کار خویش فرما به همان نان شب محدود میشه. عباس برزگر رو میشناسین؟ همون جوان “عشایر” بوانات فارس، مردی که تا پنج سال آینده درآمدش به درآمد کل چاههای نفت کشور خواهد رسید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا فتحی |   1399/05/11 15:28:18   |
0     0
واژه سرمایه گذاری می‌تواند دامنه وسیعی از فعالیت‌ها را شامل شود. این واژه می‌تواند شامل سرمایه گذاری در گواهی سپرده، اوراق قرضه، سهام عادی یا صندوق‌های مشترک سرمایه گذاری باشد. اگرچه کسانی که به صورت حرف‌های به سرمایه گذاری می‌پردازند از دارایی‌های دیگری، از قبیل گواهی خرید، برگ اختیار خرید و فروش سهام و دارایی‌های مشهود مانند طلا و اشیاء قیمتی برای انجام سرمایه گذاری نیز استفاده می‌کنند. سرمایه گذاری می‌تواند دارای درجات مختلف ریسک‌پذیری باشد و هر فردی، خواه شخصی با تحصیلات دانشگاهی و خواه یک شهروند عادی، می‌تواند با توجه به شرایط خود از تصمیمات سرمایه گذاری استفاده کند.

سرمایه گذاری عبارت است از تبدیل وجوه مالی به یک یا چند نوع دارایی که برای مدتی در زمان آتی نگهداری خواهد شد؛ بنابراین مستلزم مدیریت ثروت سرمایه گذاران است. این ثروت شامل مجموع درآمد فعلی و ارزش فعلی درآمدهای آتی است؛ بنابراین ارزش فعلی و مفهوم بهره مرکب می‌تواند نقش مهمی را در این فرایند داشته باشد.

هدف سرمایه گذاران معمولا، رشد و توسعه سرمایه خود و بهره مندی از منافع آن در آینده، هست. آن ها معمولا ممکن است سرمایه خود را به مدت طولانی و طی سال‌ها و دهه‌ها نگه داشته و از سود دهی آن بهره ببرند. البته سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف دارای تعابیر مختلفی است. برای مثال، در اقتصاد شرکت ها، شامل ایجاد و تامین سرمایه اولیه و یا افزایش سرمایه در شرکت‌ها است که در انتظار پیشرفت کسب و کار و سود بیشتر است. هر چقدر سرمایه یک شرکت بیشتر باشد، بهتر می‌توان فعالیت‌ها را توسعه داده و در نتیجه به سود و درآمد بیشتری دست پیدا کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا فتحی |   1399/05/11 15:29:13   |
0     0
وقتی صحبت از راه‌اندازی کسب‌وکار به میان می‌آید، بیشترِ افراد با حسرت به این موضوع نگاه می‌کنند. آن‌ها متصورند که تا سرمایه بزرگی نداشته باشند، نمی‌توانند موفق شوند. راه‌اندازی کسب‌وکاری پُرسود برای بیشترِ افراد همان سنگ بزرگی است که علامتِ نزدن است؛ در نتیجه انگیزه‌شان را از دست می‌دهند و بی‌علاقگی به شغل فعلی‌شان را تحمل می‌کنند. اگر بگوییم بدون سرمایه هم می‌شود به کسب‌وکار پرسودی رسید، شاید عجیب به نظر برسد، ولی واقعاً این‌طور نیست. افراد زیادی در دنیا هستند که بدون سرمایه یا با سرمایه بسیار اندک، به کسب‌وکارشان رونق بخشیده‌اند. لازمۀ رسیدن به این موفقیت، داشتن آگاهیِ کافی است. در این مقاله می‌خواهیم به روش‌های کسب درآمد بدون سرمایه بپردازیم و خیال‌تان را راحت کنیم که لازم نیست حتماً سرمایه بزرگی داشته باشید تا به سود فراوان برسید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا فتحی |   1399/05/11 15:30:54   |
0     0
هرچیزی ممکن است
اتفاقات خوب و بد وجود دارد.

ممکن است فردا خودتان را در میان رخدادهای آشفته ببینید که در حال تلاش برای یافتن راه خود هستید.

این موضوع حتی می‌تواند در نهایت یک اتفاق مثبت باشد.

برای مثال، شاید کارفرمایتان به شما بگوید که قصد تعدیل نیرو را دارند و شما گزینه‌ی انتخابی برای رفتن هستید. با وجودیکه قلب و روح‌تان را در یک شرکت یا کسب و کار گذاشته‌اید، ساعات زیادی برای آنها کار کرده‌اند، در نهایت آنها می‌توانند به راحتی تصمیم بگیرند که دیگر جایی در آنجا ندارید و پس از تشکر و عذرخواهی از شما بخواهند که کار را ترک کنید.

چنین اتفاقی برای کسی که درآمد دیگری ندارد و پس‌اندازی نیز نداشته مشابه یک فاجعه است.

اگر درآمد از راه دیگری تامین نشود، قسط‌ها عقب خواهد افتاد و هزینه‌های دیگر زندگی نیز وجود دارد. تصور اینکه این هزینه‌ها را از کجا تامین خواهید کرد از ذهن‌تان خارج نخواهد شد.

ممکن است کسی شما را اخراج نکند، بلکه خودتان به دلایل مختلف تصمیم بگیرید از آن شرکت یا کسب و کار خارج شوید. شاید خودشان روی شما فشار و استرس بیشتری بیاورند تا مجبور به استعفا شده و با تصمیم خودتان کار را ترک کنید.

تا ترک کار، چند هفته فرصت باقیست ولی این چندهفته برای یافتن کار جدید کافی نیست.

شرکت‌هایی که رزومه یا درخواست کار خود را فرستاده‌اید هنوز پاسخ نداده‌اند و هر لحظه هزینه‌هایی که روی هم انباشته می‌شوند فکر شما را بیشتر مشغول می‌کند.

راه هوشمندانه چیست؟
داشتن چندین منبع درآمد، استرس ناشی از تکیه بر یک منبع درآمد را به میزان زیادی کاهش می‌دهد.

با وجود چندین منبع درآمد، نفس راحتی خواهید کشید زیرا آمادگی مواجهه با بدترین اتفاق ممکن را نیز خواهید داشت.

اگر یکی از منابع از دست برود، نگران نخواهید بود که از کجا هزینه‌ها را تامین کنید، بلکه با خیال آسوده به این فکر خواهید بود که یک جایگزین برای منبع درآمد از دست رفته بدست آورید.

با داشتن چندین منبع درآمد، فرصت‌های مختلفی برای رشد درآمدتان خواهید داشت. وقتی از هرکدام از 3-4 منبع درآمد، چندمیلیون درآمد ماهیانه داشته باشید زندگی لذت‌بخش خواهد بود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا فتحی |   1399/05/11 15:34:14   |
0     0
هرچیزی ممکن است
اتفاقات خوب و بد وجود دارد.

ممکن است فردا خودتان را در میان رخدادهای آشفته ببینید که در حال تلاش برای یافتن راه خود هستید.

این موضوع حتی می‌تواند در نهایت یک اتفاق مثبت باشد.

برای مثال، شاید کارفرمایتان به شما بگوید که قصد تعدیل نیرو را دارند و شما گزینه‌ی انتخابی برای رفتن هستید. با وجودیکه قلب و روح‌تان را در یک شرکت یا کسب و کار گذاشته‌اید، ساعات زیادی برای آنها کار کرده‌اند، در نهایت آنها می‌توانند به راحتی تصمیم بگیرند که دیگر جایی در آنجا ندارید و پس از تشکر و عذرخواهی از شما بخواهند که کار را ترک کنید.

چنین اتفاقی برای کسی که درآمد دیگری ندارد و پس‌اندازی نیز نداشته مشابه یک فاجعه است.

اگر درآمد از راه دیگری تامین نشود، قسط‌ها عقب خواهد افتاد و هزینه‌های دیگر زندگی نیز وجود دارد. تصور اینکه این هزینه‌ها را از کجا تامین خواهید کرد از ذهن‌تان خارج نخواهد شد.

ممکن است کسی شما را اخراج نکند، بلکه خودتان به دلایل مختلف تصمیم بگیرید از آن شرکت یا کسب و کار خارج شوید. شاید خودشان روی شما فشار و استرس بیشتری بیاورند تا مجبور به استعفا شده و با تصمیم خودتان کار را ترک کنید.

تا ترک کار، چند هفته فرصت باقیست ولی این چندهفته برای یافتن کار جدید کافی نیست.

شرکت‌هایی که رزومه یا درخواست کار خود را فرستاده‌اید هنوز پاسخ نداده‌اند و هر لحظه هزینه‌هایی که روی هم انباشته می‌شوند فکر شما را بیشتر مشغول می‌کند.

راه هوشمندانه چیست؟
داشتن چندین منبع درآمد، استرس ناشی از تکیه بر یک منبع درآمد را به میزان زیادی کاهش می‌دهد.

با وجود چندین منبع درآمد، نفس راحتی خواهید کشید زیرا آمادگی مواجهه با بدترین اتفاق ممکن را نیز خواهید داشت.

اگر یکی از منابع از دست برود، نگران نخواهید بود که از کجا هزینه‌ها را تامین کنید، بلکه با خیال آسوده به این فکر خواهید بود که یک جایگزین برای منبع درآمد از دست رفته بدست آورید.

با داشتن چندین منبع درآمد، فرصت‌های مختلفی برای رشد درآمدتان خواهید داشت.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فائزه حاجی حسینی |   1399/05/11 19:40:23   |
0     0
بسیاری از مردم جامعه ما از این طریق کسب درآمد می‌کنند. ساختار دولتی اقتصاد و محدود بودن قدرت بخش خصوصی موجب شده بسیاری از افراد جامعه به سمت کارمندی روی آورده و برای پیدا کردن یک شغل در سازمان‌های دولتی یا شرکتی بزرگ، تلاش بسیاری کنند. البته این وضعیت در سال‌های اخیر تغییر کرده و بخشی از جامعه به روش‌های دیگر کسب درآمد توجه داشته اند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فائزه حاجی حسینی |   1399/05/11 19:42:12   |
0     0
سرمایه گذاری در بورس: هرچند بسیاری از سهامداران، بورس را به عنوان محلی برای سرمایه گذاری پس انداز خود در نظر می‌گیرند و سود حاصل از فعالیت در این بازار، درآمد دوم آنها به حساب می‌آید، لکن برخی از افراد صرفا از طریق بورس به کسب درآمد می‌پردازند. به هر صورت چه فرد بورس را به عنوان منبع اول درآمد خود و چه منبع دوم در نظر داشته باشد، این روش یکی از روش‌هایی است که در سال‌های اخیر مورد توجه مردم کشورمان قرار گرفته است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فائزه حاجی حسینی |   1399/05/11 20:08:41   |
0     0
خوداشتغالی یا خویش فرمایی به آن دسته از مشاغل گفته می شود که در آن فرد با یادگیری نرم افزارهای مرتبط به یک شغل، مهارت در جستجو و وبگردی و مهارتهایی از این دست؛ نقش مهمی در ایجاد کار برای خود می کند و کارفرمای خود می باشد تا بتواند از روش های مختلف درآمدزایی کند، برخلاف کارمندان یا کارگران که حقوق و دستمزد خود را از کسب و کار دیگران به دست می آورند.
در این مدل کسب و کارها در واقع فرد و تجارت در عمل یکی هستند و شخصی که تجارت را راه‌اندازی می‌کند، مسئولیت مدیریت، قراردادها، مسایل مالی و … تجارت را به عهده دارد و به همین دلیل ریسک پذیری از مشخصات این نوع کسب و کار محسوب می شود زیرا درآمد ثابت نیست و به شرایط مختلفی بستگی دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فائزه حاجی حسینی |   1399/05/11 20:09:38   |
0     0
سه گروه از مشاغل که مورد حمایت قرار می‌گیرند:

یک گروه همان اشخاص حقیقی هستند که براساس مهارت همه کار را خودشان انجام می‌دهند و تسهیلات را هم خودشان دریافت می‌نمایند.

گروه دوم کسانی هستند که مهارت دارند ولی در بحث بازاریابی و فروش نیازمند افراد دیگر هستند.

گروه سوم افراد و مجموعه هائی هستند که توان مدیریت و حمایت از این اشخاص را دارند که از این‌ها به عنوان پشتیبان نام می‌بریم؛

بر اساس تحقیقات انجام شده گروه سوم در کشور های مختلف دنیا بسیار هستند و باید تلاش کنیم کسب و کار های خانگی به این سمت و سو پیش بروند و امکان کار در عرصه وسیع‌تری فراهم آید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فائزه حاجی حسینی |   1399/05/11 20:16:34   |
0     0
روش اوّل کسب درآمد از بورس
در روش اوّل، شما پس از اینکه سهام یک شرکت را در بورس خریداری کریدید، پس از مدتی قیمت سهام رشد می‌کند. در این حالت شما اگر سهام را بفروشید، ما بالتفاوت قیمت خرید سهام و قیمت فروش سهام سود شما و در واقع، میزان درآمد شما از بورس بوده است.

برای روشن تر شدن این مسئله، مثالی را به شما ارائه می دهیم. مثلا اگر شما هر برگه سهم شرکت مد نظر خود را 250 تومان خریداری می ‌کنید و قیمت آن بعد از 6 ماه به مبلغ 450 تومان می‌ رسد. اگر این رشد قیمت 200 تومانی را در تعداد سهامی که در اختیار داشته ‌اید ضرب کنید و تمام کارمزد ها را نیز از آن کم کنید، سود خالص شما از آن معامله بورس به دست خواهد آمد.

البته باید در نظر بگیرید که این عدد و رقم فقط یک مثال ساده و ابتدایی است و احتمال هر چیزی در بازار بورس وجود دارد. به دلیل همین ماهیت غیر قابل پیش بینی بورس است که نمی‌توان به طور قطع گفت که شما سود می ‌کنید یا ضرر می ‌کنید. البته که همین غیرقابل پیش ‌بینی بودن بورس هم از طرفی باعث شده به عنوان یک سرمایه ‌گذاری جذاب و پر پتانسیل و البته دارای ریسک زیاد بین مردم مطرح شود و خواستگاه زیادی داشته باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فائزه حاجی حسینی |   1399/05/11 20:18:18   |
0     0
روش دوم کسب درآمد از بورس
علاوه بر کسب سود در بورس از طریق بالا روفتن قیمت سهام، روش دیگر کسب درامد این است که شرکت صاحب سهام، سود هر سهم را بین صاحبان آن توزیع می کند. به این صورت که شما سهام یک شرکت مدنظر خود را خریداری می‌ کنید و پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه سهام، این شرکت مبلغی سود بین سهامدارانش تقسیم کرده و به آن ها پرداخت می کند. اگر در زمان برگزاری مجمع شرکت، شما نیز سهام آن شرکت را در اختیار داشته باشید، سود آن سهام را می‌توانید دریافت کنید.

روش دریافت سود سهام بورس در این روش نیز به این گونه است که شرکت ‌ها معمولا سود نقدی سهام که همیشه سالیانه پرداخت می ‌شود را به حساب بانکی سهام داران شرکت واریز می ‌کنند. در حالت دیگر، سهام داران خود باید با مدارک مورد نیاز به بانک مشخص شده از سمت شرکت مد نظر مراجعه کرده و سود سهام را از بانک دریافت کنند.
برای اینکه سو برداشتی ایجاد نشود، در این جا باید نکته ای را برای شما توضیح دهیم. ممکن است همه شرکت‌ ها سود نقدی سهام پرداخت نکنند. به هر دلیلی مانند نداشتن سود دهی شرکت، زیان ده بودن، عدم تحقق پیش‌ بینی‌ ها، کم بودن میزان نقدینگی در شرکت و غیره ممکن است یک شرکت سود نقدی بین سهام داران خود تقسیم نکند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فائزه حاجی حسینی |   1399/05/12 00:18:55   |
0     0
داشتن چندین منبع درآمد، استرس ناشی از تکیه بر یک منبع درآمد را به میزان زیادی کاهش می‌دهد.

با وجود چندین منبع درآمد، نفس راحتی خواهید کشید زیرا آمادگی مواجهه با بدترین اتفاق ممکن را نیز خواهید داشت.

اگر یکی از منابع از دست برود، نگران نخواهید بود که از کجا هزینه‌ها را تامین کنید، بلکه با خیال آسوده به این فکر خواهید بود که یک جایگزین برای منبع درآمد از دست رفته بدست آورید.

با داشتن چندین منبع درآمد، فرصت‌های مختلفی برای رشد درآمدتان خواهید داشت.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فائزه حاجی حسینی |   1399/05/12 00:21:38   |
0     0
با داشتن چندین منبع درآمد، علاوه بر اینکه اطمینان و حس امنیت بیشتری در زندگی خواهید داشت، در صورت از دست دادن یک منبع درآمد زندگی مالی شما بحرانی نخواهد شد.

بهانه‌ آوردن را متوقف کنید، اگر بخواهید واقعا چندین منبع درآمد ایجاد کنید به دنبال آن می‌روید و راه آنرا می‌یابید.

بهتر است قبل از اینکه مجبور شوید، منابع درآمد را ایجاد کنید. وقتی مجبور و تحت استرس هستید، کار کردن و یافتن منابع درآمد جدید مشکل‌تر خواهد بود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فائزه حاجی حسینی |   1399/05/12 00:49:32   |
0     0
مزایای درآمد غیرفعال:
عدم محدودیت نسبت به زمان: با توجه به اینکه درآمد غیرفعال وابسته به زمان نیست درنتیجه ما هیچ محدودیتی نسبت به زمان نداریم. به‌عبارت‌دیگر افراد با درآمد فعال فقط می‌توانند روزی ۲۴ ساعت کار کنند، اما افرادی که درآمد غیرفعال دارند می‌توانند روزی هزاران ساعت کار کنند! به‌عنوان‌مثال فردی که دارای یک کارخانه تولیدی می‌باشد و ۵۰۰ نفر در آن مشغول به کار می‌باشند، اگر فرض کنید هر کارگر روزی ۲ ساعت مفید کار می‌کند درمجموع روزی ۱۰۰۰ ساعت در آن کارخانه کار انجام می‌گردد. درنتیجه صاحب کارخانه به‌طور غیرمستقیم روزی ۱۰۰۰ ساعت کار کرده‌است.
عدم محدودیت نسبت به مکان: در کسب درآمد فعال یاد گرفتیم که محدود به مکان هستیم و نمی‌توان همزمان در ۲ مکان مختلف کار کرد؛ اما در درآمد غیرفعال این امر امکان‌پذیر است زیرا کسب این نوع درآمد محدود به جسم ما نیست. فردی که صاحب چند واحد مسکونی و تجاری است و آن‌ها را به اجاره داده است یا صاحب کارخانه‌ای که دارای چندین کارخانه می‌باشد همزمان در چند نقطه مختلف به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در حال کار است. همچنین شخصی که مؤلف یک کتاب است ممکن است کتابش در چند استان مختلف و در هر استان در چند کتاب‌فروشی مختلف به‌طور همزمان به فروش برسد. از این مثال‌ها متوجه می‌شویم که در کسب درآمد غیرفعال محدودیتی نسبت به مکان نداریم.
کم شدن ریسک‌های زندگی: با توجه به اینکه درآمد غیرفعال نیازی به جسم و حضور ما ندارد درنتیجه ریسک‌های حاصل از بیماری، ازکارافتادگی و … را برای ما کاهش می‌دهند؛ زیرا آن درآمد بدون حضور پیوسته فرد هم به دست می‌آید. به‌طور مثال درآمد سرمایه‌گذار سهام در صورت بیماری و ازکارافتادگی متوقف نمی‌گردد بلکه تجارت‌هایی که فرد، سهام‌دار آن‌ها می‌باشد در مدت ازکارافتادگی او متوقف نشده‌اند.
نرخ رشد بالا: معمولاً درآمد غیرفعال دارای نرخ رشد نمایی در بلندمدت هستند و بیشتر از نرخ تورم رشد می‌کنند. همچنین رشد درآمد غیرفعال معمولاً از چند جنبه اتفاق می‌افتد. به‌عنوان‌مثال فردی که دارای یک کارخانه تولیدی است، در طول زمان همزمان با نرخ تورم قیمت محصولات خود را بالا می‌برد، علاوه بر این با رشد کسب‌وکار تعداد کارگرها، تعداد دستگاه‌های تولیدی و حتی تعداد کارخانه‌ها بیشتر می‌شوند و در بلندمدت رشدی که از برآیند همه‌ی این‌ها می‌گیرد خیلی بیشتر از رشد درآمدی است که یک کارگر آن کارخانه به دست می‌آورد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فائزه حاجی حسینی |   1399/05/12 00:51:04   |
0     0
معایب کسب درآمد غیرفعال:
سرمایه اولیه: اکثر روش‌هایی که شما را به درآمد غیرفعال می‌رساند نیاز به سرمایه اولیه دارند. روش‌های محدودی مثل تألیف یا ترجمه کتاب و فروش آن که یک درآمد غیرفعال محسوب می‌شود نیازی به سرمایه اولیه ندارند. درنتیجه رفتن به سمت این نوع درآمد به‌سادگی درآمدهای فعال نیست.
نتیجه بلندمدت: درآمد غیرفعال نیاز به صبر و حوصله دارد زیرا کسب این نوع درآمد مسیر بلندمدتی است. در درآمدهای فعال یاد گرفتیم که فرد از همان روز اول متناسب با وقتی که برای کار می‌گذارد کسب درآمد می‌کند؛ اما درآمد غیرفعال کمی متفاوت است. فردی را که تصمیم به راه‌اندازی یک کارخانه تولیدی دارد، در نظر بگیرید. این فرد در ابتدای کار زحمت بسیار زیادی می‌کشد و شبانه‌روز کار می‌کند تا بتواند حداقل‌های یک کارخانه تولیدی را تهیه کند و حتی در روزهای ابتدایی تولید با وجود تلاش زیاد، به دلیل عدم فروش محصولات هیچ درآمدی نداشته یا از جیب خودش هم خرج می‌کند؛ اما کم‌کم محصول تولیدی او در بازار جای باز کرده و کار به‌جایی می‌رسد که صاحب کارخانه با روزی چند ساعت کار کردن چندین کارخانه را مدیریت کرده و درآمدهای میلیاردی ایجاد می‌کند. مثال دیگر می‌تواند طراحی یک سایت فروش اینترنتی باشد. سرمایه‌گذار در ابتدای کار باید زحمت زیادی بکشد و به خاطر اینکه سایت او برند معتبری نیست درآمدی هم به‌دست نمی‌آورد اما در طول زمان می‌تواند به درآمدهایی از همان سایت برسد که کسب آن‌ها از طریق درآمدهای فعال ممکن نیست.
ریسک زیاد: با توجه به توضیحات مربوط به بلندمدت بودن درآمد غیرفعال می‌توان متوجه این شد که رسیدن به این نوع درآمد با ریسک همراه است. مطمئناً ریسک یک صاحب کارخانه خیلی بیشتر از ریسک کارگر همان کارخانه است. همچنین ریسک یک سرمایه‌گذار بیشتر از ریسک کارمند یک کارگزاری بورس است. فردی که وقت زیادی صرف می‌کند و یک کتاب تألیف یا ترجمه می‌کند ممکن است نتواند آن را به مرحله چاپ برساند یا این‌که مخاطب زیادی نداشته باشد. با توجه به این‌که در این نوع درآمد فرد باید در ابتدای کار زحمت زیادی بکشد و بعد نتیجه را ببیند، ریسک ندیدن نتیجه وجود دارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا فتحی |   1399/05/12 09:49:42   |
0     0
ربع اول) کارمندی : ربع کارمندی یا تمام افرادی که برای دیگران کار میکنند از ویژگی های این بخش حقوق ثابت و بیمه هست و شعار این قبیل از ادمها امنیت شغلی است که به اصطلاح یک آب باریکه داری همیشه که بتونی زندگی کنی و خوب اگر در این ربع کاری قرار دارید بدونید که هیچگاه نمیتوانید به پول زیاد برسید.
ارزشهای ربع کارمندی:
” دنبال کاری ثابت و مطمئن با حقوق و مزایای عالی هستم”.
برای کسی که در ربع کارمندی است ارزش اصلی امنیت شغلی است.
کسی که در ربع کارمندی قرار گرفته، صرف نظر از این که رئیس یا نظافتچی شرکت باشد، این جمله را می گوید:” دنبال کاری ثابت و مطمئن با حقوق و مزایای عالی هستم.” یا ” برای اضافه کاری چقدر حقوق می دهند؟” یا ” چند روز مرخصی با حقوق داریم؟”

ربع دوم)کسب و کار کوچک مثل :صاحبان فروشگاه ها ، موسسات کوچک ، خرده فروشان و …

بعد از کارمندی پر طرفدار ترین شغل ها مربوط به این بخش میشود ، تمامی مشاغل کوچک جزء این دسته قرار میگیرند مانند فروشگاه های کوچک خرده فروشی که درآمد بهتری نسبت به کارمندی داره ولی به خاطر سرمایه گذاری و شرایط بازار راه اندازی این قبیل کارها ریسک بالایی دارد.

ربع سوم )کسب و کار بزرگ مثل : صاحبان بنگاهها ، شرکتها ، و موسسات بزرگ و کارخانجات ها و مدیر و رئیس شرکت ها
افرادی که در این سمت راست از جدول قرار میگیرند به جای استفاده از صد در صد توان و تجربه و زمان خود ۱۰۰ نفر از ادم های مختلف رو گرد هم جمع میکند و از یک درصد از توان این صد نفر استفاده میکند. مثل شرکت ها و کارگاه ها ی تولیدی و کارخانه ها

ربع چهارم )سرمایه گذاران :
به ربع ثروت مندان معروف است افرادی که در این گروه قرار میگیرند با پول خود سرمایه گذاری کرده و به پول دست پیدا می کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا فتحی |   1399/05/12 09:50:43   |
0     0
وقتی صحبت از راه‌اندازی کسب‌وکار به میان می‌آید، بیشترِ افراد با حسرت به این موضوع نگاه می‌کنند. آن‌ها متصورند که تا سرمایه بزرگی نداشته باشند، نمی‌توانند موفق شوند. راه‌اندازی کسب‌وکاری پُرسود برای بیشترِ افراد همان سنگ بزرگی است که علامتِ نزدن است؛ در نتیجه انگیزه‌شان را از دست می‌دهند و بی‌علاقگی به شغل فعلی‌شان را تحمل می‌کنند. اگر بگوییم بدون سرمایه هم می‌شود به کسب‌وکار پرسودی رسید، شاید عجیب به نظر برسد، ولی واقعاً این‌طور نیست. افراد زیادی در دنیا هستند که بدون سرمایه یا با سرمایه بسیار اندک، به کسب‌وکارشان رونق بخشیده‌اند. لازمۀ رسیدن به این موفقیت، داشتن آگاهیِ کافی است. در این مقاله می‌خواهیم به روش‌های کسب درآمد بدون سرمایه بپردازیم و خیال‌تان را راحت کنیم که لازم نیست حتماً سرمایه بزرگی داشته باشید تا به سود فراوان برسید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا فتحی |   1399/05/12 09:51:39   |
0     0
وقتی صحبت از راه‌اندازی کسب‌وکار به میان می‌آید، بیشترِ افراد با حسرت به این موضوع نگاه می‌کنند. آن‌ها متصورند که تا سرمایه بزرگی نداشته باشند، نمی‌توانند موفق شوند. راه‌اندازی کسب‌وکاری پُرسود برای بیشترِ افراد همان سنگ بزرگی است که علامتِ نزدن است؛ در نتیجه انگیزه‌شان را از دست می‌دهند و بی‌علاقگی به شغل فعلی‌شان را تحمل می‌کنند. اگر بگوییم بدون سرمایه هم می‌شود به کسب‌وکار پرسودی رسید، شاید عجیب به نظر برسد، ولی واقعاً این‌طور نیست. افراد زیادی در دنیا هستند که بدون سرمایه یا با سرمایه بسیار اندک، به کسب‌وکارشان رونق بخشیده‌اند. لازمۀ رسیدن به این موفقیت، داشتن آگاهیِ کافی است. در این مقاله می‌خواهیم به روش‌های کسب درآمد بدون سرمایه بپردازیم و خیال‌تان را راحت کنیم که لازم نیست .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا فتحی |   1399/05/12 09:52:27   |
0     0
وقتی صحبت از راه‌اندازی کسب‌وکار به میان می‌آید، بیشترِ افراد با حسرت به این موضوع نگاه می‌کنند. آن‌ها متصورند که تا سرمایه بزرگی نداشته باشند، نمی‌توانند موفق شوند. راه‌اندازی کسب‌وکاری پُرسود برای بیشترِ افراد همان سنگ بزرگی است که علامتِ نزدن است؛ در نتیجه انگیزه‌شان را از دست می‌دهند و بی‌علاقگی به شغل فعلی‌شان را تحمل می‌کنند. اگر بگوییم بدون سرمایه هم می‌شود به کسب‌وکار پرسودی رسید، شاید عجیب به نظر برسد، ولی واقعاً این‌طور نیست. افراد زیادی در دنیا هستند که بدون سرمایه یا با سرمایه بسیار اندک، به کسب‌وکارشان رونق بخشیده‌اند. لازمۀ رسیدن به این موفقیت، داشتن آگاهیِ کافی است. در این مقاله می‌خواهیم به روش‌های کسب درآمد بدون سرمایه بپردازیم و خیال‌تان را راحت کنیم که لازم نیست حتماً سرمایه بزرگی داشته باشید تا به سود فراوان برسید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا فتحی |   1399/05/12 09:55:32   |
0     0
۴۱ راهکار فوق‌العاده کسب درآمد از اینترنت که نیازی به سرمایه ندارد
امروزه اکثر افراد علاقه‌مند به دنیای وب و یا کارمندانی که در مشاغل مختلف فعالیت می‌کنند به دنبال راه اندازی کسب و کار اینترنتی و کسب درآمد از اینترنت هستند، اما نمی‌دانند از کجا شروع کنند. کسب درآمد اینترنتی راه‌های متفاوتی دارد. در این مقاله شما را با ۴۱ راهکار سودمند کسب درآمد از اینترنت که نیازی به سرمایه ندارد آشنا خواهیم کرد.

خب، اگر به دنبال راه‌های قانونی برای کسب درآمد بیشتر در اینترنت هستید بدون اینکه یک دوره آموزشی جامع درباره کسب‌ و کار اینترنتی خریداری کنید راهکارهای لازم را دراختیارتان می‌گذاریم تا بتوانید ایده‌های خود را در جهت درستی پرورش دهید.

روش‌های هوشمندانه برای کسب درآمد آنلاین در جامعه‌ امروز
۱.ساخت یک بلاگ (وبلاگ) نیچ و استفاده از بازاریابی
کسب درآمد از اینترنت - ساخت یک بلاگ (وبلاگ) نیچ و استفاده از بازاریابی

اگر به یک نیچ (در تجارت به معنای جایگاهی خارج از بازار اصلی و دور از توجه رقبای بزرگ) علاقمندید و می‌توانید مخاطبان زیادی را برای آن بدست آورید، ساخت وبلاگ و ساخت سایت استفاده از بازاریابیِ وابسته برای درآمدزایی یک روش خارق‌العاده برای کسب درآمد آنلاین می‌باشد.

۲.راه‌اندازی و رشد یک استارت‌آپ
کسب درآمد از اینترنت - راه‌اندازی و رشد یک استارت‌آپ

آیا میدانید تعریف درست یک استارتاپ چیست؟ آیا رویای مدیریت کسب‌وکار خودتان در آینده را در سر دارید؟ ساخت و پیمایش یک استارت‌آپ با رشد بالا درحالیکه دشوارترین راه برای کسب درآمد آنلاین است اما دارای بیشترین میزان سوددهی است.

۳.ساخت و فروش نرم‌افزار
کسب درآمد از اینترنت - ساخت و فروش نرم‌افزار

همین حالا با یک نیازِ سیری‌ناپذیر با نرم‌افزار سودمند روبرو هستیم. چه یک برنامه کاربردی تخصصی برای حل یک مشکل خاص طراحی شده باشد چه حتی یک بازی وقتگیر در تلفن همراهتان باشد، می‌توانید یک کسب‌وکار به شدت موفقیت‌آمیز بسازید اگر نرم‌افزاری درست کنید که به مردم کمک کند. (به ریسکِ کسادی نگاه کنید – نرم‌افزار ارتباط تیمی که فقط ظرف دو سال از یک پروژه فرعی به یک شرکت میلیارد دلاری تبدیل شد.)

پیشنهاد وب رمز: گیمیفیکیشن چیست؛ نحوه کار، مزایا و ۱۰ نمونه موفق آن در بازاریابی

۴.شروع یک سایت تجارت الکترونیک و فروش محصولات فیزیکی
کسب درآمد از اینترنت - شروع یک سایت تجارت الکترونیک و فروش محصولات فیزیکی

اگر به دنبال یک راه حل بهتر برای یک مشکلی هستید که صدها یا هزاران نفر هنوز آن را پیدا نکرده‌اند بهتر است برای طراحی فروشگاه اینترنتی اقدام کرده و اقلام فیزیکی را بفروش برسانید. برای کمتر هزینه کردن و یک شروع سریع میتوانید از فروشگاه ساز هیرو برای راه اندازی فروشگاه آنلاین خود استفاده کنید.

۵.پیدا کردن مشتریان غیروابسته و فروش خدمات به آن‌ها
کسب درآمد از اینترنت - پیدا کردن مشتریان غیروابسته و فروش خدمات به آن‌ها

اگر دارای یک مهارتِ بازاریابی هستید – مثل نوشتن، طراحی، توسعه وب، بازاریابی، مدیریت پروژه یا هر چیز دیگری و از طریق وبلاگ یا سایت اینترنتی ارتباطی موثر با مخاطبان خاص خود دارید، یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای کسب درآمد اینترنتی اضافی و آنلاین شروع همکاری در فروش است.

۶.مربی‌گری آنلاین و فروش خدمات
کسب درآمد از اینترنت - مربی‌گری آنلاین و فروش خدمات

همانند فروش خدمات غیروابسته (انفرادی)، همچنین می‌توانید دانش و توصیه‌هایتان را در حیطه تخصصی‌تان بصورت یک مربی یا مشاور بفروش برسانید. اگر مهارت کافی دارید پیشنهاد می‌کنیم خودتان را متخصص معرفی کنید، هزاران نفر در دنیای آنلاین مشتاقند در ازای زمانی که به آن‌ها اختصاص می‌دهید به شما پول پرداخت کنند.

۷.ایجاد دوره‌های آنلاین جهت توسعه دانش
کسب درآمد از اینترنت - ایجاد دوره‌های آنلاین جهت توسعه دانش

اگر در یک زمینه متخصص هستید – چه شغل فعلی‌تان، چه کسب‌وکار انفرادی و چه مربی‌گری – می‌توانید دانشتان به صورت پکیج آموزشی جمع‌آوری کنید و آن را برای سال‌های آتی بفروش برسانید.

۸.ضبط پادکست و اشتراک‌گذاری داستان‌های الهام‌بخش
کسب درآمد از اینترنت - ضبط پادکست و اشتراک‌گذاری داستان‌های الهام‌بخش

پادکست‌ها در حال حاضر فوق‌العاده داغ هستند و دلیل خوبی دارند. با مشغله‌هایی که در زندگی‌مان داریم، افراد بیشتری به دنبال روش‌های سریع‌تر و مفیدتر برای دریافت یک محتوا هستند. پادکست‌ها فرصت فوق‌العاده‌ای را برای جذب مخاطب و کسب درآمد آنلاین فراهم می‌کنند.

۹.ملحق شدن به یک شرکت پاره وقت (یا تمام وقت) از راه دور
درحالیکه بیشتر ایده‌های مربوط به کسب درآمد آنلاین که تا اینجا پوشش دادیم در کنار یک شغل اصلی قابل اجرا هستند، اگر به دنبال تغییر کاملِ شغلتان و شروع کسب‌وکار آنلاین هستید هزاران شرکت به دنبال استخدام شما هستند و برایشان اهمیتی ندارد شما کجا زندگی می‌کنید. دورکاری این فرصت را به شما می‌ذهذ تا از روال کار سنتی فاصله گرفته نوع جدیدی از کسب‌ درآمد را تجربه کنید.

۱۰.تست وب‌سایت‌ها
کسب درآمد از اینترنت - تست وب‌سایت‌ها



شما احتمالأ ایده نسبتأ قوی نسبت به طراحی و ساخت سایت خوب دارید. آیا طراحی آن تمیز است و به آسانی می‌شود با آن کار کرد؟ آیا محتوا معنادار است؟ خوشبختانه افراد زیادی آن بیرون هستند که می‌خواهند افکار شما را در مورد آنالیز سایت و روش‌های بهبود یک سایت بشنوند و حتی پول خوبی برای توسعه سایتشان پرداخت می‌کنند .

۱۱.روایت کتاب‌های صوتی
کسب درآمد از اینترنت - روایت کتاب‌های صوتی



صنعت کتاب صوتی در حال رونق است، با این حال فقط ۵ درصد از کتاب‌ها تاکنون در قالب کتاب‌های صوتی منتشر شده‌اند. اگر سابقه بازیگری دارید یا اگر مردم می‌گویند صدای خوبی برای شرکت در رادیو دارید می‌توانید با ضبط نسخه‌های صوتیِ کتاب‌های مستقل و معروف پول بیشتری دربیاورید. سایت‌هایی مثل ACX نویسندگان را به مجریان کتاب‌های صوتی متصل می‌کنند. خب، چه یک نویسنده باشید که به دنبال روش‌های بیشتری برای فروش کتابتان هستید، چه یک هنرپیشه/صداپیشه باشید که به دنبال کسب درآمد بیشتر هستید، می‌توانید خدماتتان را بصورت آنلاین بفروش برسانید.

۱۲.نوشتن و فروش کتاب‌های الکترونیکی
کسب درآمد از اینترنت - نوشتن و فروش کتاب‌های الکترونیکی

تعداد زیادی از مردم رویای نوشتن یک کتاب را دارند اما هرگز با آن مواجه نمی‌شوند. من مطمئنم که شما می‌توانید تجربه و ارزش‌هایتان را از طریق نوشتن یک کتاب منتقل کنید. با گردآوری مهارت‌ها و دانشتان در قالب یک کتاب الکترونیکی قابل‌دانلود که به مردم کمک می‌کند یک مهارت را بیاموزند، حرفه‌شان را توسعه دهند یا یک کسب‌وکار را راه‌اندازی کنند، می‌توانید زندگی دیگران را تغییر دهید و حتی پول بیشتری در اینترنت بدست بیاورید. فقط باید از یک ابزار ساده و آسان مثل Sellfy برای فروش سریع فایل‌های PDF (مثل یک کتاب الکترونیکی) به خوانندگانتان استفاده کنید.

۱۳.پیوستن به سایت‌های مشاغل آزاد (مثل Flexjobs و SolidGigs)
ایجاد کسب‌وکار آزاد (انفرادی) وقت‌گیر است. با این حال تقاضای زیادی بیش از پیش برای کارکنانِ مشاغل آزاد وجود دارد. بنابراین اگر می‌خواهید از طریق شغل آزاد پول بیشتری در اینترنت بدست آورید می‌توانید به یکی از شبکه‌های شغل آزاد مثل Flexjobs، SolidGigs، Contena، Upwork، Fiverr یا PeoplePerHour بپیوندید. ثبت نام کنید، پروفایل خودتان را بسازید، چند نمونه از کارهایتان را آپلود کنید و با انجام مشاغل آزاد کوچک شروع به کسب درآمد کنید.

۱۴.فروش خدمات به سایت‌های نیچ مثل 99Designs، Cloudpeeps یا TopTal
اگر یک شخص ماهر در زمینه خاصی هستید مثل بازاریابی، طراحی یا توسعه نرم‌افزار، بازارهای تخصصی وجود دارد که به شما اهمیت می‌دهند. این بازارها مکان‌های خارق‌العاده‌ای برای کسب درآمد آنلاین هستند چون می‌دانید کسانی که از این مکان‌ها بازدید می‌کنند به دنبال مهارت‌های تخصصی شما هستند. به مکان‌هایی مثل 99Designs یا Dribbble برای طراحان، Cloudpeeps برای متخصصان بازاریابی و SEO و TopTal، Crew یا Gigster برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزار سر بزنید. وقتی مهارت‌های توسعه‌ای‌تان را ایجاد کردید، می‌توانید به عنوان یک مشاور باکیفیت برند خودتان را بسازید و برای پروژه‌های بزرگ‌تری مثل تعمیرات کامل امنیت WordPress یا تبدیل یک وب‌سایت از http به https پول کسب کنید.

۱۵.طراحی گرافیک برای شرکت‌های محلی
در محله یا شهرتان دور بزنید؛ مطمئنم که هزاران کسب‌وکار محلی فوق‌العاده را با طراحی خیلی بد پیدا خواهید کرد. هرچند با ابزارهای آسانی که امروزه در اختیار داریم مثل Adobe Illustrator، Venngage، Stencil و Visme، هر کسی با یک ذهن خلاق و انگیزه زیاد می‌تواند به عنوان یک طراح گرافیک برای شرکت‌های محلی بصورت آنلاین پول دربیاورد.

۱۶.بازاریابی ایمیلی با یک خبرنامه نیچ (The Skimm، Mister Spoils)
کسب درآمد از اینترنت - بازاریابی ایمیلی با یک خبرنامه نیچ

روزانه با چند خبرنامه ایمیلی بمباران می‌شوید؟ این کار یک علت دارد. بازاریابی ایمیلی برای گروه علاقمندی از مشترکین ایمیل یکی از بهترین روش‌ها برای کسب درآمد آنلاین است. برخی از کسب‌وکارهای بزرگ براساس خبرنامه‌های ایمیلی ساده‌ای مثل TheSkimm یا Mister Spoils ساخته شده‌اند. هر خبرنامه نوع خاصی از کاربران را با محتوای روزانه جالب هدف‌گذاری می‌کند، درحالیکه با شرکت‌های مربوطه و وابسته همکاری می‌کند تا پول بیشتری دربیاورد.

۱۷.فروش محصولات در فروشگاه Shopify
کسب درآمد از اینترنت - فروش محصولات در فروشگاه Shopify

اگر به دنبال فروش محصولات بصورت آنلاین هستید نمی‌توانید فروشگاه Shopify را نادیده بگیرید. این پلت‌فرم هرچیزی که برای راه‌اندازی فروشگاه آنلاین و اجرای آن نیاز دارید را ظرف کمتر از یک روز در اختیارتان قرار می‌دهد، از جمله ثبت دامنه سفارشی، قالب‌های زیبا (بنابراین نیازی به مهارت‌های طراحی ندارید)، گزینه‌های پرداخت امن و حتی به بازاریابی و حمل و نقل کالا نیز اهمیت می‌دهد. اگر به دنبال تبلیغ محصولات، طرح‌ها یا فروش محصولات دیگر به مردم هستید، فروشگاه ساز آنلاین هیرو بهترین گزینه برای قدرت بخشیدن به فروشگاه آنلاین شما است.

۱۸.اینفلوئنسر در اینستاگرام
کسب درآمد از اینترنت - اینفلوئنسر در اینستاگرام



این روزها اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از روش‌های بازاریابی متداول است. اگر دنبال‌کننده‌هایتان در حساب اینستاگرام را افزایش دهید به سرعت می‌توانید پول بیشتری بصورت آنلاین بدست بیاورید. برندهای بزرگ، شرکت‌های قوی و حتی استارت‌آپ‌ها مشتاقند ۵۰۰-۵۰۰۰ دلار را برای هر پست پرداخت کنند تا جلوی چشم مخاطبان شما باشند. درحالیکه جذب مخاطب انبوه در اینستاگرام روز به روز سخت‌تر می‌شود، اگر از قبل یک موقعیت منسجم دارید و محتوای باکیفیت را به طور منظم با یک دوربین فوق‌العاده برای ثبت تصاویر در اینستاگرام پست می‌کنید می‌توانید خودتان را اینفلوئنسر بنامید.

۱۹.مشاوره کسب‌وکار محلی
کسب درآمد از اینترنت - مشاوره کسب‌وکار محلی

اگر دارای مجموعه مهارت‌های باارزش یا مدارکی در زمینه صنعت مورد نظرتان دارید عرضه خدماتتان به مالکین کسب‌وکارهای محلی می‌تواند روش سودآوری برای کسب درآمد آنلاین باشد. چه یک بازاریاب متخصص هستید چه یک استراتژیست کسب‌وکار یا هواخواه تولید، احتمالأ یک مالک کسب‌وکار محلی وجود دارد که در ازای کمکتان برای حل مشکلات شرکتش به شما پول پرداخت کند. با این چک‌لیست ۱۸ مرحله‌ایِ کارین گرین‌استریت شروع کنید تا به یک مشاور کسب‌وکار محلی تبدیل شوید و سپس از راهنمایی من برای تهیه یک ایمیل موثر استفاده کنید تا بتوانید این مالکان را مجاب کنید شما را استخدام کنند.

۲۰.اجاره منزل یا اتاق در AirBnB
نه تنها با اجاره اتاق خوابتان در Airbnb می‌توانید پول اضافی از اینترنت بدست آورید، بلکه می‌توانید افراد جدیدی را ملاقات کنید (اگر به دنبال آن هستید). حتی می‌توانید کل آپارتمان جدید را در Airbnb اجاره دهید.

۲۱.کسب‌وکار تیشرت آنلاین
گاهی اوقات نمی‌توان درک کرد که چرا مردم تا این حد عاشق تیشرت هستند. و با جایگاه، بازاریابی و ابزار درست می‌توانید یک کسب‌وکار فروش آنلاین تیشرت راه بیندازید که حتی در حین خواب نیز برایتان سودآور است.

۲۲.دستیار مجازی
اگر یک سازمان به مهارت شما نیاز داشته باشد می‌توانید به عنوان یک دستیار مجازی بصورت آنلاین کسب درآمد کنید. یک دستیار مجازی همه کار انجام می‌دهد، از حسابداری گرفته تا تحقیق، ورود به پایگاه داده، رزرو مسافرت و مدیریت ایمیل. این یک روش فوق‌العاده برای ملاقات با افراد بسیار مهم، ساخت شبکه حرفه‌ای خاص خودتان و البته رشد یک جریان دیگرِ درآمد می‌باشد. می‌توانید نکات مهمی را در UpWork، Fiverr، Indeed و Remote.co پیدا کنید.

۲۳.تدریس زبان انگلیسی به عنوان یک مدرس مجازی
تدریس زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم یک روش فوق‌العاده برای کسب درآمد آنلاین است و همچنین درهایی را برای سفر به سراسر دنیا به رویتان می‌گشاید اگر تمایل داشته باشید. درحالیکه توصیه می‌شود مدارک رسمی ESL (زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم) را داشته باشید، اما تا زمانیکه یک سخنگوی بومی باشید و توانایی تدریس داشته باشید کسانی در کشورهایی مثل هنگ کنگ یا امارت متحده عربی هستند که بخواهند تا 25 دلار در ساعت در ازای تدریس زبان انگلیسی از طریق اسکایپ به شما پرداخت کنند. سایت‌های Indeed، Learn4Good و remote.co را در زمینه مشاغل تدریس زبان انگلیسی بازدید کنید یا به سایت‌های تخصصی مثل verbalPlanet یا Chegg Tutors وارد شوید.

۲۴.پست مهمان به عنوان یک نویسنده آزاد برای وب‌سایت‌های نیچ
اگر قلم خوبی دارید و در یک زمینه تخصص دارید، سایت‌های زیادی وجود دارد که در ازای مقالات و محتوایی که می‌نویسید به شما پول پرداخت می‌کنند. به سایت‌هایی که به طور منظم در آن‌ها مقاله می‌خوانید فکر کنید. شما چه مشارکت جالبی می‌توانید با آن‌ها داشته باشید؟ تخصصتان را جستجو کنید و سپس به دنبال روش‌هایی برای نوشتن مقالات بگردید. بسیاری از سایت‌ها یک لینک ارسال یا تماس در بالا یا پایین صفحه دارند. برای شروع راهنمای کامل برای تبدیل شدن به یک نویسنده آزاد را مطالعه کنید و سپس مقالاتتان را به سایت‌هایی مثل Instash، Listverse، A List Apart، International Living، FundforWriters و textbroker ارسال نمایید.

۲۵.پیاده کردن (رونوشت) صوت و مصاحبه‌ها
روزنامه نگاران، پزشکان، وکلا، دانشگاهیان و محققان هر روز مصاحبه‌ها را ضبط می‌کنند و به کسی برای پیاده کردن و رونوشت آن‌ها نیاز دارند. بنابراین اگر مشکلی با بارها گوش دادن به یک صوت و نوشتن آن ندارید می‌توانید پول خوبی را بصورت آنلاین بدست آورید.

۲۶.ویرایش مقالات
تا زمانیکه تولید محتوا وجود داشته باشد همیشه به ویراستارها نیز نیاز است. ویرایش آزاد (انفرادی) و اصلاح خطاها نه تنها دستمزد ساعتی خوبی را به دنبال دارد بلکه فرصت خواندن موضوعات جالب را نیز به شما می‌دهد. همچنین دنبال کردن نوشتن و ویرایش آزاد به عنوان یک ایده تجاری می تواند سبک زندگی را به شما اعطا کند که به کمک آن بتوانید به عنوان یک عشایر دیجیتالی به سراسر دنیا سفر کنید. بسیاری از شرکت‌ها و افراد به خدمات نوشتار، تصحیح و ویرایش در Contena نیاز دارند؛ در نتیجه فرصت بسیار زیادی برای کسب درآمد آنلاین وجود دارد.

۲۷.مشاور سفر آنلاین
اگر عاشق سفر هستید و به طور تصادفی به دنبال فروش بلیط‌های هواپیما یا گشت‌زنی در سایت Lonely Planet هستید، چرا یک جایگاه برای خودتان به عنوان نماینده سفر خصوصی درست نمی‌کنید؟ دوستم مارک جکسون دقیقأ همین کار را کرد و با کسب‌وکار فرعی خود (مشاوره سفر) توانست درآمد بیشتری بصورت آنلاین کسب کند. با توصیه‌های دهان به دهان دوستانتان که می‌دانند برای داشتن ارزان‌ترین سفرهای هوایی می‌توانند به شما اطمینان کنند شروع کنید و سپس گروه‌هایی را در فیسبوک یا LinkedIn بسازید و کسانی که می‌خواهند از آخرین معاملات اطلاع داشته باشند را دعوت کنید. در نهایت می‌توانید بصورت تمام وقت به مردم مشاوره دهید چگونه رویای سفرشان را به واقعیت تبدیل کنند.

۲۸.پاکسازی موتورهای جستجو
آیا تا حالا پیش آمده که در گوگل به دنبال چیزی بگردید و وقتی نتیجه جستجو را دیدید از خودتان بپرسید: «چطور سر از اینجا درآوردم؟» درحالیکه گوگل و موتورهای جستجوی دیگر از الگوریتم‌های قدرتمندی برای نمایش صفحات در نتایج جستجو استفاده می‌کنند، اما افرادی با اطمینان از صحت عملکرد موتورهای جستجو بصورت آنلاین از طریق انجام سئو سایت برای صاحبان سایت‌ها، کسب درآمد می‌کنند.

۲۹.رقابت‌های آنلاین بر سر انتخاب نام و شعارهای شرکت
آیا همیشه حس شوخ طبعی و مزاح دارید؟ آیا رویای روزی را دارید که به سبک سریال مردان دیوانه (Mad Men) تبلیغ کنید؟ اگر ایده‌هایی برای انتخاب نام تجاری دارید یا به تازگی به یک نسخه تخیلی دست پیدا کرده‌اید، فرصت‌های زیادی برای کسب درآمد آنلاین از طریق رقابت‌هایی برای انتخاب نام و شعار شرکت‌ها پیش روی شما قرار دارد. اگر احساس می‌کنید در زمینه نامگذاری استعداد دارید، پلتفرم Squadhelp را بازدید کنید؛ در آنجا می‌توانید با نامگذاری برندها، خدمات، محصولات، شعارهای شرکت و حتی طراحی لوگو پول بیشتری بدست آورید.

۳۰.ثبت داده‌های شرکت‌ها
اگر یک جزئیات یادتان می‌ماند و در تایپ سریع مهارت دارید، می‌تواند با ثبت داده‌ها برای شرکت‌ها، بصورت آنلاین پول دربیاورید. فقط کافی است عبارت «ثبت داده/data entry» را در Craigslist، Indeed یا UpWork جستجو کنید.

۳۱.اجاره خودرو در Turo
اگر مالک یک خودرو هستید اما به ندرت از آن استفاده می‌کنید با اجاره دادن آن در Turo به راحتی می‌توانید بصورت آنلاین کسب درآمد کنید. قبل از اینکه جابخورید باید بدانید تمام خودروهایی که در Turo اجاره داده می‌شوند باید حق بیمه 1 میلیون دلاری را پرداخت کنند.

۳۲.مقاله‌نویس یا نویسنده اخبار آنلاین
این روزها نیاز نیست مدرک روزنامه نگاری داشته باشید تا بتوانید به عنوان یک خبرنگار یا مقاله‌نویس آنلاین پول دربیاورید. همچنین وب‌سایت‌های جدید زیادی وجود دارد که همیشه برای پوشش محلی‌شان به کمک احتیاج دارند.

۳۳.خرید و فروش اسامی دامنه
تجارت ثبت و خرید دامنه در چند دهه اخیر رونق پیدا کرده و درحالیکه بیشتر اسامی خوب قبلأ فروخته شده‌اند، هنوز اسامی دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید بصورت نسبتأ ارزان برروی آن‌ها دست بگذارید و بدین طریق به طور آنلاین کسب درآمد کنید.

۳۴.تحلیل داده برای شرکت‌ها
آیا با اعداد میانه خوبی دارید؟ شرکت‌های زیادی به پیمانکاران بااستعدادی که عملکرد خوبی در زمینه تحلیل داده دارند پول خوبی پرداخت می‌کنند، در نتیجه تحلیل داده روش سودآوری برای کسب درآمد آنلاین است، البته اگر از مدارک و تجربیات درستی برخوردارید. پلتفرم‌هایی مثل UpWork و Digiserved فقط دو نمونه از وب‌سایت‌هایی هستند که برای افرادی با مهارت تحلیل فوق‌العاده‌اند.

۳۵.مربی شخصی یا مربی تناسب اندام آنلاینکسب درآمد از اینترنت - مربی شخصی یا مربی تناسب اندام آنلاین
اگر در زمینه تناسب اندام سررشته دارید و از ترکیبی از کاریزما و حس تجارت برخوردارید می‌توانید به عنوان یک مربی شخصی پاره وقت آنلاین کار کنید تا هم به طور جسمی و هم مالی سود کسب کنید. وقتی شهرت پیدا کردید و مبنای مشتریانتان مستحکم شد، به راحتی می‌توانید آن را به یک کار تمام وقت تبدیل کنید. به چند عدد از بلاگ‌های تناسب اندام برتر سربزنید و ببینید آن‌ها از حمایت مالی محتوا، درآمدهای وابسته و فروش محصولات چگونه بصورت آنلاین پول درمی‌آورند.

۳۶.ویرایش آنلاین ویدیوها
ویدیو به طرز دیوانه‌واری در حال رشد است و افراد بیشتری به دنبال کمک‌های حرفه‌ای برای تبدیلِ فیلم‌های خام به محتواهای ارزشمندی هستند. اگر نرم‌افزار درست و قدری مهارت در این زمینه داشته باشید به راحتی می‌توانید به عنوان یک ویراستار ویدیویی بصورت آنلاین کسب درآمد کنید. مقالاتِ Fstoppers درمورد تبدیل شدن به یک ویراستار ویدیویی آنلاین را مطالعه کنید و سپس به دنبال مشاغل مربوطه در سایت‌های Mandy.com، Creative Cow Job Search یا ProductionHub بگردید.

۳۷.ساخت یک وب‌سایت نیچ
مخاطبانی را برای شور و اشتیاق یا سرگرمی‌تان پیدا کنید؛ سپس فقط از طریق انجام دادن کاری که عاشقش هستید در یک وب‌سایت نیچ می‌توانید بصورت آنلاین پول بدست بیاورید. البته گفتن آن آسان‌تر از انجام دادنش است. ساخت وب‌ سایت نیچ سودآور زمانبر است و برای افراد ضعیف مناسب نیست. اما اگر می‌توانید با چالش‌های سخت مقابله کنید و به این سوال که آیا ایده تجاریِ وب‌سایتتان سودآور است پاسخ مثبت می‌دهید، آنگاه می‌توانید شروع به ساخت آن کنید و در نهایت از طریق تبلیغات سایت‌های وابسته یا محصولات مربوطه دیگر کسب درآمد کنید.

۳۸.خرید یک وب‌سایت موجود
وب‌سایت‌ها تفاوت زیادی با سهام ندارند. خیلی از آن‌ها بدرد نمی‌خورند اما بعضی‌ها می‌توانند درآمد زیادی را به شما اعطا کنند. می‌توانید خرید یک وب‌سایت موجود را به یک ایده قوی برای کسب درآمد آنلاین تبدیل کنید (اگر چشمان تیزبینی دارید تا الماس را در سنگ تشخیص دهید)

۳۹.دفتردار آنلاین
هر ساله صدها میلیون سند و مدرک در ایالات متحده محضری می‌شود: وصیت نامه، رهن، فرم شهروندی، فرم حمل اسلحه و … درحالیکه برای چندین دهه این کار بصورت حضوری انجام می‌شد، امروزه سایت‌های زیادی وجود دارد که دفتردارها را قادر می‌سازند خدماتشان را بصورت آنلاین انجام دهند. اگر یک دفتردار هستید می‌توانید خدماتتان را بصورت آنلاین بفروش برسانید. یا اگر تازه می‌خواهید شروع کنید، چک لیست دفتر اسناد رسمی ملی را مطالعه کنید تا به یک دفتردار معتبر تبدیل شوید.

۴۰.مدیریت کارگاه‌های شرکتی
یک روش دیگر برای استفاده از استعداد و مهارت‌های تجاری‌تان مدیریت کارگاه‌های شرکتی بصورت آنلاین است. کسب‌وکارها همیشه به دنبال روش‌های منحصربفردی برای بالا بردن آگاهی نیروی کارشان هستند و اگر بتوانید استعدادهایتان را در یک جلسه نیم‌روزه یا یک روزه آموزش دهید آنگاه می‌توانید آن را به شرکت‌هایی در سراسر دنیا بفروش برسانید تا بصورت آنلاین کسب درآمد کنید. در ابتدا یک پورتفولیو بسازید و سپس از طریق LinkedIn به اینفلوئنسرها در شرکت‌های مربوطه دسترسی پیدا کنید تا ببینید آیا آن‌ها تمایل دارند شما به تیمشان تدریس کنید.

۴۱.مشاور بازاریابی کسب‌وکارهای کوچک
کسب درآمد از اینترنت - مشاور بازاریابی کسب‌وکارهای کوچک

اگر در زمینه بازاریابی و سئو سایت تجربه دارید یا می‌توانید مردم را از محصولات و خدماتی که به طور روزمره استفاده می‌کنید حیرت‌زده کنید، می‌توانید به عنوان یک مشاور بازاریابی کسب‌وکار کوچک مشغول به کار شوید و بصورت آنلاین پول دربیاورید – به ویژه اگر یک متخصص SEO محلی شوید و به مشتریان محلی کمک کنید به نتایج بهتری در جستجوهایشان دست پیدا کنند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا فتحی |   1399/05/12 09:56:21   |
0     0
۴۱ راهکار فوق‌العاده کسب درآمد از اینترنت که نیازی به سرمایه ندارد
امروزه اکثر افراد علاقه‌مند به دنیای وب و یا کارمندانی که در مشاغل مختلف فعالیت می‌کنند به دنبال راه اندازی کسب و کار اینترنتی و کسب درآمد از اینترنت هستند، اما نمی‌دانند از کجا شروع کنند. کسب درآمد اینترنتی راه‌های متفاوتی دارد. در این مقاله شما را با ۴۱ راهکار سودمند کسب درآمد از اینترنت که نیازی به سرمایه ندارد آشنا خواهیم کرد.

خب، اگر به دنبال راه‌های قانونی برای کسب درآمد بیشتر در اینترنت هستید بدون اینکه یک دوره آموزشی جامع درباره کسب‌ و کار اینترنتی خریداری کنید راهکارهای لازم را دراختیارتان می‌گذاریم تا بتوانید ایده‌های خود را در جهت درستی پرورش دهید.

روش‌های هوشمندانه برای کسب درآمد آنلاین در جامعه‌ امروز
۱.ساخت یک بلاگ (وبلاگ) نیچ و استفاده از بازاریابی
کسب درآمد از اینترنت - ساخت یک بلاگ (وبلاگ) نیچ و استفاده از بازاریابی

اگر به یک نیچ (در تجارت به معنای جایگاهی خارج از بازار اصلی و دور از توجه رقبای بزرگ) علاقمندید و می‌توانید مخاطبان زیادی را برای آن بدست آورید، ساخت وبلاگ و ساخت سایت استفاده از بازاریابیِ وابسته برای درآمدزایی یک روش خارق‌العاده برای کسب درآمد آنلاین می‌باشد.

۲.راه‌اندازی و رشد یک استارت‌آپ
کسب درآمد از اینترنت - راه‌اندازی و رشد یک استارت‌آپ

آیا میدانید تعریف درست یک استارتاپ چیست؟ آیا رویای مدیریت کسب‌وکار خودتان در آینده را در سر دارید؟ ساخت و پیمایش یک استارت‌آپ با رشد بالا درحالیکه دشوارترین راه برای کسب درآمد آنلاین است اما دارای بیشترین میزان سوددهی است.

۳.ساخت و فروش نرم‌افزار
کسب درآمد از اینترنت - ساخت و فروش نرم‌افزار

همین حالا با یک نیازِ سیری‌ناپذیر با نرم‌افزار سودمند روبرو هستیم. چه یک برنامه کاربردی تخصصی برای حل یک مشکل خاص طراحی شده باشد چه حتی یک بازی وقتگیر در تلفن همراهتان باشد، می‌توانید یک کسب‌وکار به شدت موفقیت‌آمیز بسازید اگر نرم‌افزاری درست کنید که به مردم کمک کند. (به ریسکِ کسادی نگاه کنید – نرم‌افزار ارتباط تیمی که فقط ظرف دو سال از یک پروژه فرعی به یک شرکت میلیارد دلاری تبدیل شد.)

پیشنهاد وب رمز: گیمیفیکیشن چیست؛ نحوه کار، مزایا و ۱۰ نمونه موفق آن در بازاریابی

۴.شروع یک سایت تجارت الکترونیک و فروش محصولات فیزیکی
کسب درآمد از اینترنت - شروع یک سایت تجارت الکترونیک و فروش محصولات فیزیکی

اگر به دنبال یک راه حل بهتر برای یک مشکلی هستید که صدها یا هزاران نفر هنوز آن را پیدا نکرده‌اند بهتر است برای طراحی فروشگاه اینترنتی اقدام کرده و اقلام فیزیکی را بفروش برسانید. برای کمتر هزینه کردن و یک شروع سریع میتوانید از فروشگاه ساز هیرو برای راه اندازی فروشگاه آنلاین خود استفاده کنید.

۵.پیدا کردن مشتریان غیروابسته و فروش خدمات به آن‌ها
کسب درآمد از اینترنت - پیدا کردن مشتریان غیروابسته و فروش خدمات به آن‌ها

اگر دارای یک مهارتِ بازاریابی هستید – مثل نوشتن، طراحی، توسعه وب، بازاریابی، مدیریت پروژه یا هر چیز دیگری و از طریق وبلاگ یا سایت اینترنتی ارتباطی موثر با مخاطبان خاص خود دارید، یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای کسب درآمد اینترنتی اضافی و آنلاین شروع همکاری در فروش است.

۶.مربی‌گری آنلاین و فروش خدمات
کسب درآمد از اینترنت - مربی‌گری آنلاین و فروش خدمات

همانند فروش خدمات غیروابسته (انفرادی)، همچنین می‌توانید دانش و توصیه‌هایتان را در حیطه تخصصی‌تان بصورت یک مربی یا مشاور بفروش برسانید. اگر مهارت کافی دارید پیشنهاد می‌کنیم خودتان را متخصص معرفی کنید، هزاران نفر در دنیای آنلاین مشتاقند در ازای زمانی که به آن‌ها اختصاص می‌دهید به شما پول پرداخت کنند.

۷.ایجاد دوره‌های آنلاین جهت توسعه دانش
کسب درآمد از اینترنت - ایجاد دوره‌های آنلاین جهت توسعه دانش

اگر در یک زمینه متخصص هستید – چه شغل فعلی‌تان، چه کسب‌وکار انفرادی و چه مربی‌گری – می‌توانید دانشتان به صورت پکیج آموزشی جمع‌آوری کنید و آن را برای سال‌های آتی بفروش برسانید.

۸.ضبط پادکست و اشتراک‌گذاری داستان‌های الهام‌بخش
کسب درآمد از اینترنت - ضبط پادکست و اشتراک‌گذاری داستان‌های الهام‌بخش

پادکست‌ها در حال حاضر فوق‌العاده داغ هستند و دلیل خوبی دارند. با مشغله‌هایی که در زندگی‌مان داریم، افراد بیشتری به دنبال روش‌های سریع‌تر و مفیدتر برای دریافت یک محتوا هستند. پادکست‌ها فرصت فوق‌العاده‌ای را برای جذب مخاطب و کسب درآمد آنلاین فراهم می‌کنند.

۹.ملحق شدن به یک شرکت پاره وقت (یا تمام وقت) از راه دور
درحالیکه بیشتر ایده‌های مربوط به کسب درآمد آنلاین که تا اینجا پوشش دادیم در کنار یک شغل اصلی قابل اجرا هستند، اگر به دنبال تغییر کاملِ شغلتان و شروع کسب‌وکار آنلاین هستید هزاران شرکت به دنبال استخدام شما هستند و برایشان اهمیتی ندارد شما کجا زندگی می‌کنید. دورکاری این فرصت را به شما می‌ذهذ تا از روال کار سنتی فاصله گرفته نوع جدیدی از کسب‌ درآمد را تجربه کنید.

۱۰.تست وب‌سایت‌ها
کسب درآمد از اینترنت - تست وب‌سایت‌ها



شما احتمالأ ایده نسبتأ قوی نسبت به طراحی و ساخت سایت خوب دارید. آیا طراحی آن تمیز است و به آسانی می‌شود با آن کار کرد؟ آیا محتوا معنادار است؟ خوشبختانه افراد زیادی آن بیرون هستند که می‌خواهند افکار شما را در مورد آنالیز سایت و روش‌های بهبود یک سایت بشنوند و حتی پول خوبی برای توسعه سایتشان پرداخت می‌کنند .

۱۱.روایت کتاب‌های صوتی
کسب درآمد از اینترنت - روایت کتاب‌های صوتی



صنعت کتاب صوتی در حال رونق است، با این حال فقط ۵ درصد از کتاب‌ها تاکنون در قالب کتاب‌های صوتی منتشر شده‌اند. اگر سابقه بازیگری دارید یا اگر مردم می‌گویند صدای خوبی برای شرکت در رادیو دارید می‌توانید با ضبط نسخه‌های صوتیِ کتاب‌های مستقل و معروف پول بیشتری دربیاورید. سایت‌هایی مثل ACX نویسندگان را به مجریان کتاب‌های صوتی متصل می‌کنند. خب، چه یک نویسنده باشید که به دنبال روش‌های بیشتری برای فروش کتابتان هستید، چه یک هنرپیشه/صداپیشه باشید که به دنبال کسب درآمد بیشتر هستید، می‌توانید خدماتتان را بصورت آنلاین بفروش برسانید.

۱۲.نوشتن و فروش کتاب‌های الکترونیکی
کسب درآمد از اینترنت - نوشتن و فروش کتاب‌های الکترونیکی

تعداد زیادی از مردم رویای نوشتن یک کتاب را دارند اما هرگز با آن مواجه نمی‌شوند. من مطمئنم که شما می‌توانید تجربه و ارزش‌هایتان را از طریق نوشتن یک کتاب منتقل کنید. با گردآوری مهارت‌ها و دانشتان در قالب یک کتاب الکترونیکی قابل‌دانلود که به مردم کمک می‌کند یک مهارت را بیاموزند، حرفه‌شان را توسعه دهند یا یک کسب‌وکار را راه‌اندازی کنند، می‌توانید زندگی دیگران را تغییر دهید و حتی پول بیشتری در اینترنت بدست بیاورید. فقط باید از یک ابزار ساده و آسان مثل Sellfy برای فروش سریع فایل‌های PDF (مثل یک کتاب الکترونیکی) به خوانندگانتان استفاده کنید.

۱۳.پیوستن به سایت‌های مشاغل آزاد (مثل Flexjobs و SolidGigs)
ایجاد کسب‌وکار آزاد (انفرادی) وقت‌گیر است. با این حال تقاضای زیادی بیش از پیش برای کارکنانِ مشاغل آزاد وجود دارد. بنابراین اگر می‌خواهید از طریق شغل آزاد پول بیشتری در اینترنت بدست آورید می‌توانید به یکی از شبکه‌های شغل آزاد مثل Flexjobs، SolidGigs، Contena، Upwork، Fiverr یا PeoplePerHour بپیوندید. ثبت نام کنید، پروفایل خودتان را بسازید، چند نمونه از کارهایتان را آپلود کنید و با انجام مشاغل آزاد کوچک شروع به کسب درآمد کنید.

۱۴.فروش خدمات به سایت‌های نیچ مثل 99Designs، Cloudpeeps یا TopTal
اگر یک شخص ماهر در زمینه خاصی هستید مثل بازاریابی، طراحی یا توسعه نرم‌افزار، بازارهای تخصصی وجود دارد که به شما اهمیت می‌دهند. این بازارها مکان‌های خارق‌العاده‌ای برای کسب درآمد آنلاین هستند چون می‌دانید کسانی که از این مکان‌ها بازدید می‌کنند به دنبال مهارت‌های تخصصی شما هستند. به مکان‌هایی مثل 99Designs یا Dribbble برای طراحان، Cloudpeeps برای متخصصان بازاریابی و SEO و TopTal، Crew یا Gigster برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزار سر بزنید. وقتی مهارت‌های توسعه‌ای‌تان را ایجاد کردید، می‌توانید به عنوان یک مشاور باکیفیت برند خودتان را بسازید و برای پروژه‌های بزرگ‌تری مثل تعمیرات کامل امنیت WordPress یا تبدیل یک وب‌سایت از http به https پول کسب کنید.

۱۵.طراحی گرافیک برای شرکت‌های محلی
در محله یا شهرتان دور بزنید؛ مطمئنم که هزاران کسب‌وکار محلی فوق‌العاده را با طراحی خیلی بد پیدا خواهید کرد. هرچند با ابزارهای آسانی که امروزه در اختیار داریم مثل Adobe Illustrator، Venngage، Stencil و Visme، هر کسی با یک ذهن خلاق و انگیزه زیاد می‌تواند به عنوان یک طراح گرافیک برای شرکت‌های محلی بصورت آنلاین پول دربیاورد.

۱۶.بازاریابی ایمیلی با یک خبرنامه نیچ (The Skimm، Mister Spoils)
کسب درآمد از اینترنت - بازاریابی ایمیلی با یک خبرنامه نیچ

روزانه با چند خبرنامه ایمیلی بمباران می‌شوید؟ این کار یک علت دارد. بازاریابی ایمیلی برای گروه علاقمندی از مشترکین ایمیل یکی از بهترین روش‌ها برای کسب درآمد آنلاین است. برخی از کسب‌وکارهای بزرگ براساس خبرنامه‌های ایمیلی ساده‌ای مثل TheSkimm یا Mister Spoils ساخته شده‌اند. هر خبرنامه نوع خاصی از کاربران را با محتوای روزانه جالب هدف‌گذاری می‌کند، درحالیکه با شرکت‌های مربوطه و وابسته همکاری می‌کند تا پول بیشتری دربیاورد.

۱۷.فروش محصولات در فروشگاه Shopify
کسب درآمد از اینترنت - فروش محصولات در فروشگاه Shopify

اگر به دنبال فروش محصولات بصورت آنلاین هستید نمی‌توانید فروشگاه Shopify را نادیده بگیرید. این پلت‌فرم هرچیزی که برای راه‌اندازی فروشگاه آنلاین و اجرای آن نیاز دارید را ظرف کمتر از یک روز در اختیارتان قرار می‌دهد، از جمله ثبت دامنه سفارشی، قالب‌های زیبا (بنابراین نیازی به مهارت‌های طراحی ندارید)، گزینه‌های پرداخت امن و حتی به بازاریابی و حمل و نقل کالا نیز اهمیت می‌دهد. اگر به دنبال تبلیغ محصولات، طرح‌ها یا فروش محصولات دیگر به مردم هستید، فروشگاه ساز آنلاین هیرو بهترین گزینه برای قدرت بخشیدن به فروشگاه آنلاین شما است.

۱۸.اینفلوئنسر در اینستاگرام
کسب درآمد از اینترنت - اینفلوئنسر در اینستاگرام



این روزها اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از روش‌های بازاریابی متداول است. اگر دنبال‌کننده‌هایتان در حساب اینستاگرام را افزایش دهید به سرعت می‌توانید پول بیشتری بصورت آنلاین بدست بیاورید. برندهای بزرگ، شرکت‌های قوی و حتی استارت‌آپ‌ها مشتاقند ۵۰۰-۵۰۰۰ دلار را برای هر پست پرداخت کنند تا جلوی چشم مخاطبان شما باشند. درحالیکه جذب مخاطب انبوه در اینستاگرام روز به روز سخت‌تر می‌شود، اگر از قبل یک موقعیت منسجم دارید و محتوای باکیفیت را به طور منظم با یک دوربین فوق‌العاده برای ثبت تصاویر در اینستاگرام پست می‌کنید می‌توانید خودتان را اینفلوئنسر بنامید.

۱۹.مشاوره کسب‌وکار محلی
کسب درآمد از اینترنت - مشاوره کسب‌وکار محلی

اگر دارای مجموعه مهارت‌های باارزش یا مدارکی در زمینه صنعت مورد نظرتان دارید عرضه خدماتتان به مالکین کسب‌وکارهای محلی می‌تواند روش سودآوری برای کسب درآمد آنلاین باشد. چه یک بازاریاب متخصص هستید چه یک استراتژیست کسب‌وکار یا هواخواه تولید، احتمالأ یک مالک کسب‌وکار محلی وجود دارد که در ازای کمکتان برای حل مشکلات شرکتش به شما پول پرداخت کند. با این چک‌لیست ۱۸ مرحله‌ایِ کارین گرین‌استریت شروع کنید تا به یک مشاور کسب‌وکار محلی تبدیل شوید و سپس از راهنمایی من برای تهیه یک ایمیل موثر استفاده کنید تا بتوانید این مالکان را مجاب کنید شما را استخدام کنند.

۲۰.اجاره منزل یا اتاق در AirBnB
نه تنها با اجاره اتاق خوابتان در Airbnb می‌توانید پول اضافی از اینترنت بدست آورید، بلکه می‌توانید افراد جدیدی را ملاقات کنید (اگر به دنبال آن هستید). حتی می‌توانید کل آپارتمان جدید را در Airbnb اجاره دهید.

۲۱.کسب‌وکار تیشرت آنلاین
گاهی اوقات نمی‌توان درک کرد که چرا مردم تا این حد عاشق تیشرت هستند. و با جایگاه، بازاریابی و ابزار درست می‌توانید یک کسب‌وکار فروش آنلاین تیشرت راه بیندازید که حتی در حین خواب نیز برایتان سودآور است.

۲۲.دستیار مجازی
اگر یک سازمان به مهارت شما نیاز داشته باشد می‌توانید به عنوان یک دستیار مجازی بصورت آنلاین کسب درآمد کنید. یک دستیار مجازی همه کار انجام می‌دهد، از حسابداری گرفته تا تحقیق، ورود به پایگاه داده، رزرو مسافرت و مدیریت ایمیل. این یک روش فوق‌العاده برای ملاقات با افراد بسیار مهم، ساخت شبکه حرفه‌ای خاص خودتان و البته رشد یک جریان دیگرِ درآمد می‌باشد. می‌توانید نکات مهمی را در UpWork، Fiverr، Indeed و Remote.co پیدا کنید.

۲۳.تدریس زبان انگلیسی به عنوان یک مدرس مجازی
تدریس زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم یک روش فوق‌العاده برای کسب درآمد آنلاین است و همچنین درهایی را برای سفر به سراسر دنیا به رویتان می‌گشاید اگر تمایل داشته باشید. درحالیکه توصیه می‌شود مدارک رسمی ESL (زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم) را داشته باشید، اما تا زمانیکه یک سخنگوی بومی باشید و توانایی تدریس داشته باشید کسانی در کشورهایی مثل هنگ کنگ یا امارت متحده عربی هستند که بخواهند تا 25 دلار در ساعت در ازای تدریس زبان انگلیسی از طریق اسکایپ به شما پرداخت کنند. سایت‌های Indeed، Learn4Good و remote.co را در زمینه مشاغل تدریس زبان انگلیسی بازدید کنید یا به سایت‌های تخصصی مثل verbalPlanet یا Chegg Tutors وارد شوید.

۲۴.پست مهمان به عنوان یک نویسنده آزاد برای وب‌سایت‌های نیچ
اگر قلم خوبی دارید و در یک زمینه تخصص دارید، سایت‌های زیادی وجود دارد که در ازای مقالات و محتوایی که می‌نویسید به شما پول پرداخت می‌کنند. به سایت‌هایی که به طور منظم در آن‌ها مقاله می‌خوانید فکر کنید. شما چه مشارکت جالبی می‌توانید با آن‌ها داشته باشید؟ تخصصتان را جستجو کنید و سپس به دنبال روش‌هایی برای نوشتن مقالات بگردید. بسیاری از سایت‌ها یک لینک ارسال یا تماس در بالا یا پایین صفحه دارند. برای شروع راهنمای کامل برای تبدیل شدن به یک نویسنده آزاد را مطالعه کنید و سپس مقالاتتان را به سایت‌هایی مثل Instash، Listverse، A List Apart، International Living، FundforWriters و textbroker ارسال نمایید.

۲۵.پیاده کردن (رونوشت) صوت و مصاحبه‌ها
روزنامه نگاران، پزشکان، وکلا، دانشگاهیان و محققان هر روز مصاحبه‌ها را ضبط می‌کنند و به کسی برای پیاده کردن و رونوشت آن‌ها نیاز دارند. بنابراین اگر مشکلی با بارها گوش دادن به یک صوت و نوشتن آن ندارید می‌توانید پول خوبی را بصورت آنلاین بدست آورید.

۲۶.ویرایش مقالات
تا زمانیکه تولید محتوا وجود داشته باشد همیشه به ویراستارها نیز نیاز است. ویرایش آزاد (انفرادی) و اصلاح خطاها نه تنها دستمزد ساعتی خوبی را به دنبال دارد بلکه فرصت خواندن موضوعات جالب را نیز به شما می‌دهد. همچنین دنبال کردن نوشتن و ویرایش آزاد به عنوان یک ایده تجاری می تواند سبک زندگی را به شما اعطا کند که به کمک آن بتوانید به عنوان یک عشایر دیجیتالی به سراسر دنیا سفر کنید. بسیاری از شرکت‌ها و افراد به خدمات نوشتار، تصحیح و ویرایش در Contena نیاز دارند؛ در نتیجه فرصت بسیار زیادی برای کسب درآمد آنلاین وجود دارد.

۲۷.مشاور سفر آنلاین
اگر عاشق سفر هستید و به طور تصادفی به دنبال فروش بلیط‌های هواپیما یا گشت‌زنی در سایت Lonely Planet هستید، چرا یک جایگاه برای خودتان به عنوان نماینده سفر خصوصی درست نمی‌کنید؟ دوستم مارک جکسون دقیقأ همین کار را کرد و با کسب‌وکار فرعی خود (مشاوره سفر) توانست درآمد بیشتری بصورت آنلاین کسب کند. با توصیه‌های دهان به دهان دوستانتان که می‌دانند برای داشتن ارزان‌ترین سفرهای هوایی می‌توانند به شما اطمینان کنند شروع کنید و سپس گروه‌هایی را در فیسبوک یا LinkedIn بسازید و کسانی که می‌خواهند از آخرین معاملات اطلاع داشته باشند را دعوت کنید. در نهایت می‌توانید بصورت تمام وقت به مردم مشاوره دهید چگونه رویای سفرشان را به واقعیت تبدیل کنند.

۲۸.پاکسازی موتورهای جستجو
آیا تا حالا پیش آمده که در گوگل به دنبال چیزی بگردید و وقتی نتیجه جستجو را دیدید از خودتان بپرسید: «چطور سر از اینجا درآوردم؟» درحالیکه گوگل و موتورهای جستجوی دیگر از الگوریتم‌های قدرتمندی برای نمایش صفحات در نتایج جستجو استفاده می‌کنند، اما افرادی با اطمینان از صحت عملکرد موتورهای جستجو بصورت آنلاین از طریق انجام سئو سایت برای صاحبان سایت‌ها، کسب درآمد می‌کنند.

۲۹.رقابت‌های آنلاین بر سر انتخاب نام و شعارهای شرکت
آیا همیشه حس شوخ طبعی و مزاح دارید؟ آیا رویای روزی را دارید که به سبک سریال مردان دیوانه (Mad Men) تبلیغ کنید؟ اگر ایده‌هایی برای انتخاب نام تجاری دارید یا به تازگی به یک نسخه تخیلی دست پیدا کرده‌اید، فرصت‌های زیادی برای کسب درآمد آنلاین از طریق رقابت‌هایی برای انتخاب نام و شعار شرکت‌ها پیش روی شما قرار دارد. اگر احساس می‌کنید در زمینه نامگذاری استعداد دارید، پلتفرم Squadhelp را بازدید کنید؛ در آنجا می‌توانید با نامگذاری برندها، خدمات، محصولات، شعارهای شرکت و حتی طراحی لوگو پول بیشتری بدست آورید.

۳۰.ثبت داده‌های شرکت‌ها
اگر یک جزئیات یادتان می‌ماند و در تایپ سریع مهارت دارید، می‌تواند با ثبت داده‌ها برای شرکت‌ها، بصورت آنلاین پول دربیاورید. فقط کافی است عبارت «ثبت داده/data entry» را در Craigslist، Indeed یا UpWork جستجو کنید.

۳۱.اجاره خودرو در Turo
اگر مالک یک خودرو هستید اما به ندرت از آن استفاده می‌کنید با اجاره دادن آن در Turo به راحتی می‌توانید بصورت آنلاین کسب درآمد کنید. قبل از اینکه جابخورید باید بدانید تمام خودروهایی که در Turo اجاره داده می‌شوند باید حق بیمه 1 میلیون دلاری را پرداخت کنند.

۳۲.مقاله‌نویس یا نویسنده اخبار آنلاین
این روزها نیاز نیست مدرک روزنامه نگاری داشته باشید تا بتوانید به عنوان یک خبرنگار یا مقاله‌نویس آنلاین پول دربیاورید. همچنین وب‌سایت‌های جدید زیادی وجود دارد که همیشه برای پوشش محلی‌شان به کمک احتیاج دارند.

۳۳.خرید و فروش اسامی دامنه
تجارت ثبت و خرید دامنه در چند دهه اخیر رونق پیدا کرده و درحالیکه بیشتر اسامی خوب قبلأ فروخته شده‌اند، هنوز اسامی دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید بصورت نسبتأ ارزان برروی آن‌ها دست بگذارید و بدین طریق به طور آنلاین کسب درآمد کنید.

۳۴.تحلیل داده برای شرکت‌ها
آیا با اعداد میانه خوبی دارید؟ شرکت‌های زیادی به پیمانکاران بااستعدادی که عملکرد خوبی در زمینه تحلیل داده دارند پول خوبی پرداخت می‌کنند، در نتیجه تحلیل داده روش سودآوری برای کسب درآمد آنلاین است، البته اگر از مدارک و تجربیات درستی برخوردارید. پلتفرم‌هایی مثل UpWork و Digiserved فقط دو نمونه از وب‌سایت‌هایی هستند که برای افرادی با مهارت تحلیل فوق‌العاده‌اند.

۳۵.مربی شخصی یا مربی تناسب اندام آنلاینکسب درآمد از اینترنت - مربی شخصی یا مربی تناسب اندام آنلاین
اگر در زمینه تناسب اندام سررشته دارید و از ترکیبی از کاریزما و حس تجارت برخوردارید می‌توانید به عنوان یک مربی شخصی پاره وقت آنلاین کار کنید تا هم به طور جسمی و هم مالی سود کسب کنید. وقتی شهرت پیدا کردید و مبنای مشتریانتان مستحکم شد، به راحتی می‌توانید آن را به یک کار تمام وقت تبدیل کنید. به چند عدد از بلاگ‌های تناسب اندام برتر سربزنید و ببینید آن‌ها از حمایت مالی محتوا، درآمدهای وابسته و فروش محصولات چگونه بصورت آنلاین پول درمی‌آورند.

۳۶.ویرایش آنلاین ویدیوها
ویدیو به طرز دیوانه‌واری در حال رشد است و افراد بیشتری به دنبال کمک‌های حرفه‌ای برای تبدیلِ فیلم‌های خام به محتواهای ارزشمندی هستند. اگر نرم‌افزار درست و قدری مهارت در این زمینه داشته باشید به راحتی می‌توانید به عنوان یک ویراستار ویدیویی بصورت آنلاین کسب درآمد کنید. مقالاتِ Fstoppers درمورد تبدیل شدن به یک ویراستار ویدیویی آنلاین را مطالعه کنید و سپس به دنبال مشاغل مربوطه در سایت‌های Mandy.com، Creative Cow Job Search یا ProductionHub بگردید.

۳۷.ساخت یک وب‌سایت نیچ
مخاطبانی را برای شور و اشتیاق یا سرگرمی‌تان پیدا کنید؛ سپس فقط از طریق انجام دادن کاری که عاشقش هستید در یک وب‌سایت نیچ می‌توانید بصورت آنلاین پول بدست بیاورید. البته گفتن آن آسان‌تر از انجام دادنش است. ساخت وب‌ سایت نیچ سودآور زمانبر است و برای افراد ضعیف مناسب نیست. اما اگر می‌توانید با چالش‌های سخت مقابله کنید و به این سوال که آیا ایده تجاریِ وب‌سایتتان سودآور است پاسخ مثبت می‌دهید، آنگاه می‌توانید شروع به ساخت آن کنید و در نهایت از طریق تبلیغات سایت‌های وابسته یا محصولات مربوطه دیگر کسب درآمد کنید.

۳۸.خرید یک وب‌سایت موجود
وب‌سایت‌ها تفاوت زیادی با سهام ندارند. خیلی از آن‌ها بدرد نمی‌خورند اما بعضی‌ها می‌توانند درآمد زیادی را به شما اعطا کنند. می‌توانید خرید یک وب‌سایت موجود را به یک ایده قوی برای کسب درآمد آنلاین تبدیل کنید (اگر چشمان تیزبینی دارید تا الماس را در سنگ تشخیص دهید)

۳۹.دفتردار آنلاین
هر ساله صدها میلیون سند و مدرک در ایالات متحده محضری می‌شود: وصیت نامه، رهن، فرم شهروندی، فرم حمل اسلحه و … درحالیکه برای چندین دهه این کار بصورت حضوری انجام می‌شد، امروزه سایت‌های زیادی وجود دارد که دفتردارها را قادر می‌سازند خدماتشان را بصورت آنلاین انجام دهند. اگر یک دفتردار هستید می‌توانید خدماتتان را بصورت آنلاین بفروش برسانید. یا اگر تازه می‌خواهید شروع کنید، چک لیست دفتر اسناد رسمی ملی را مطالعه کنید تا به یک دفتردار معتبر تبدیل شوید.

۴۰.مدیریت کارگاه‌های شرکتی
یک روش دیگر برای استفاده از استعداد و مهارت‌های تجاری‌تان مدیریت کارگاه‌های شرکتی بصورت آنلاین است. کسب‌وکارها همیشه به دنبال روش‌های منحصربفردی برای بالا بردن آگاهی نیروی کارشان هستند و اگر بتوانید استعدادهایتان را در یک جلسه نیم‌روزه یا یک روزه آموزش دهید آنگاه می‌توانید آن را به شرکت‌هایی در سراسر دنیا بفروش برسانید تا بصورت آنلاین کسب درآمد کنید. در ابتدا یک پورتفولیو بسازید و سپس از طریق LinkedIn به اینفلوئنسرها در شرکت‌های مربوطه دسترسی پیدا کنید تا ببینید آیا آن‌ها تمایل دارند شما به تیمشان تدریس کنید.

۴۱.مشاور بازاریابی کسب‌وکارهای کوچک
کسب درآمد از اینترنت - مشاور بازاریابی کسب‌وکارهای کوچک

اگر در زمینه بازاریابی و سئو سایت تجربه دارید یا می‌توانید مردم را از محصولات و خدماتی که به طور روزمره استفاده می‌کنید حیرت‌زده کنید، می‌توانید به عنوان یک مشاور بازاریابی کسب‌وکار کوچک مشغول به کار شوید و بصورت آنلاین پول دربیاورید – به ویژه اگر یک متخصص SEO محلی شوید و به مشتریان محلی کمک کنید به نتایج بهتری در جستجوهایشان دست پیدا کنند...
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا فتحی |   1399/05/12 10:00:40   |
0     0
سواد مالی چیست؟
چند سالی است که کلمه سواد مالی بیشتر به گوش می‌رسد. به‌ویژه در وضعیت کنونی که ضرورت بیشتری پیدا کرده است.

سواد مالی چیست و چرا ضرورت دارد؟
تعاریف مختلفی در مورد سواد مالی وجود دارد، اما به‌طورکلی می‌توان چنین گفت که سواد مالی مجموعه‌ای از دانش و مهارت‌هایی است که منجر به بهینه شدن رفتار مالی فرد می‌شود.

به زبان دیگر می‌توان گفت سواد مالی توان استفاده از دانش و مهارت‌هایی است که برای مدیریت منابع مالی به کار گرفته می‌شود تا وضعیت مالی مناسبی را در طول زندگی تجربه کنیم.

همچنین یونسکو سواد مالی را این‌گونه تعریف می‌کند: توانایی مدیریت مالی خانواده، دانستن روش‌های پس‌انداز و متعادل کردن دخل‌وخرج.

این ادبیات نسبتاً جدید ، مدتی است که اهمیت بیشتری برای دولت‌ها و شهروندان پیداکرده است زیرا می‌تواند آثار بسیاری بر سلامت اقتصادی و پایداری کشورها داشته باشد.

اهمیت سواد مالی چیست؟
اقتصاد ایران در حال فاصله‌گیری از یک اقتصاد دولتی و در حال حرکت به سمت یک اقتصاد بازار آزاد می‌باشد؛ در بازار آزاد درآمد از طریق قواعد و سازوکارهای رقابتی بازار انجام می‌گیرد و خبری از یک حقوق ثابت وجود ندارد. از همین رو برای موفقیت در چنین شرایطی لازم است تا قواعد حاکم بر سازوکارهای بازار آزاد را فراگیریم. تقویت هوش مالی می‌تواند موفقیت ما را در این فضای جدید یاری کند.

(برای مطالعه بیشتر در این رابطه به مطلب چشم‌انداز اقتصادی و سرمایه‌گذاری در ایران مراجعه گردد )

همچنین تصور برخی به این‌گونه است که برای اهداف خود بیش از هر چیز به درآمد بیشتر نیاز دارند و هزینه‌ کردن آن‌ها نیاز به تغییر ندارد؛ حتی اگر شما درآمد هنگفتی داشته باشید ولی سواد مالی مناسبی نداشته باشید، به‌مرور همه سرمایه خود را به‌سرعت از دست خواهید داد. گواه این مسئله افرادی هستند که در برنامه‌های بخت‌آزمایی پول زیادی کسب کردند اما اکثر آن‌ها در فاصله کوتاهی همه مبلغ را از دست دادند.

سواد مالی می‌تواند از طریق افزایش دانش و مهارت در نگهداری و مدیریت پول باعث شود که صرفه‌جویی مالی بهتری داشته باشیم و توان مالی خود را به‌مرور افزایش دهیم تا اینکه رفاه بیشتری را تجربه کنیم.

تفاوت کسانی که سواد مالی دارند با کسانی که ندارند در چیست؟
داشتن سواد مالی مناسب مثل زیربنای یک ساختمان است. هرچه این ساختمان از پایه‌ی قوی‌تری ساخته‌شده باشد در مقابل فشارها مقاوم‌تر خواهد بود و همچنین رضایت خاطر بیشتری را به ارمغان می آورد.

سواد مالی نیز کمک می‌کند تا در مقابل بحران‌ها و شرایط سخت اقتصادی از آسیب‌های جدی در امان بمانیم؛ همچنین باعث می‌شود تا بتوانیم در شرایط عادی از رفاه بیشتری برخوردار باشیم.

مفهوم هموارسازی مصرف (consumption smoothing)
در اقتصاد مفهومی به نام هموارسازی مصرف وجود دارد. این مفهوم تأکید می‌کند که برای داشتن پایداری مالی در طول عمر خود، باید مصرفتان را طوری تنظیم کنید که در تمام شرایط دچار نوسانات شدید در مصرف نشوید.

برای فهم بهتر این موضوع به تصویر زیر دقت کنیم.



این نمودار نشان می‌دهد که ما اگر بخواهیم به‌اندازه تمام درآمد خود، مصرف داشته باشیم، در طول زمان رفاه ما دچار نوسانات زیادی خواهد شد.

لذا هوشمندانه‌تر این است، زمانی که درآمدی بالاتر از سطح عادی درآمد خود داشتیم بخشی از آن را پس‌انداز کنیم تا در زمان‌های افول درآمدی مانند بحران‌ها یا دوره‌های رکود و یا زمان‌هایی که هزینه‌های ناخواسته برایمان پیش می‌آید بتوانیم آن‌ها را پوشش دهیم و افت چندانی در سطح رفاه خود تجربه نکنیم.

سواد مالی و سرمایه‌گذاری:
گرچه پس‌انداز کردن به ‌خودی ‌خود ایده خوبی است اما در شرایطی موضوعیت بیشتری دارد، که تورم پایینی در اقتصاد داشته باشیم. در شرایط کشور ما حداقل تا زمانی که کسری بودجه ساختاری وجود دارد به‌تناسب آن نیز تورم وجود خواهد داشت.

لذا ایده پس‌انداز کردن چندان مناسب نخواهد بود و بهتر است به فکر سرمایه‌گذاری پس‌اندازهای خود باشیم تا حداقل در طول زمان ارزش خود را حفظ کرده باشند و نیز با افزایش دانش خود این زمینه بتوانیم سود کسب کنیم.

همچنین گفتن این نکته ضروری است که هرچه در سال‌های ابتدایی کار خود، مصرف کمتری داشته باشید و به سرمایه‌گذاری بیشتر بپردازید، در سال‌های بعد می‌توانید از بازده این سرمایه‌گذاری‌ها استفاده کرده و به‌مرور مصرف خود را افزایش دهید.

برای مثال در سال‌های ابتدایی کسب‌وکار خود می‌توانید 50 درصد از درآمد خود را مصرف کنید و با سرمایه‌گذاری آن در سال‌های آتی مصرف خود را بالاتر برده و به 70 تا 80 درصد برسانید.

همچنین توصیه می‌کنیم هیچ‌گاه بیش از 80 درصد از درآمد خود را مصرف نکنید تا برای مواقع ضروری اطمینان خاطر بیشتری داشته باشید.

اما اکنون طبیعتاً این سؤال برایتان پیش می‌آید که روی چه چیزی سرمایه‌گذاری کنیم؟ و یا چگونه دانش خود را در سرمایه‌گذاری افزاش دهیم؟

زمینه‌های سرمایه‌گذاری:
سرمایه‌گذاری زمینه‌های مختلفی را در برمی‌گیرد که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر است:

سرمایه‌گذاری روی خود
سرمایه‌گذاری روی توسعه کسب‌وکار خود
سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارهای جدید
سرمایه‌گذاری در بازارهای مختلف (بورس، ارز، سکه و ...)
سرمایه‌گذاری روی خود:
ازآنجایی‌که معمولاً سرمایه‌گذاری را امری مالی می‌دانیم ممکن است این عبارت کمی عجیب به نظر برسد؛ اما بعضی سرمایه‌گذاری‌ها به‌طور غیرمستقیم بر افزایش درآمد تأثیر خواهند داشت.

این نوع سرمایه‌گذاری از بهترین انواع آن به‌حساب می‌آید زیرا در هر فعالیتی اولین و مهم‌ترین سرمایه‌ای که هر انسانی دارد وجود خودش است، که می‌تواند خلق ارزش کند.

در اقتصاد سرمایه به چهار بخش تقسیم می‌شود: سرمایه اقتصادی، سرمایه انسانی، سرمایه اجتماعی و سرمایه نمادین. تحقیقات بسیاری نشان می‌دهند که مؤثرترین عامل در رشد اقتصادی، سرمایه انسانی است و ارتقا و توسعه آن بیش از سرمایه‌های دیگر بازدهی خواهد داشت.

سرمایه‌گذاری روی خود می‌تواند شامل افزایش یا تقویت مهارت‌های کاری ما همچون مطالعات بیشتر درزمینهٔ شغلی خود، یادگیری نرم‌افزارهای مرتبط، یا مهارت‌های شخصی ازجمله مهارت تعامل با دیگران باشد.

سرمایه‌گذاری در توسعه کسب‌وکار خود:
توسعه کسب‌وکار لزوماً به معنای افزایش فروش و گسترش مقیاس آن نیست. توسعه گاهی می‌تواند در نحوه فعالیت کسب‌وکار باشد به‌طوری‌که با استفاده از فرآیند یا ابزارهای جدید در وقت یا سایر هزینه‌ها صرفه‌جویی شود.

مثال معروف آن نیز ایجاد خط تولید متحرک برای خودروها می‌باشد که تویوتا اولین بار آن را راه‌اندازی کرد؛ حرکتی انقلابی که زمان مونتاژ را از 12 ساعت به یک ساعت و نیم کاهش داد و موجب سودآوری بسیاری برای این شرکت شد.

از راه‌های دیگر سرمایه‌گذاری در توسعه کسب‌وکار می‌تواند استفاده از ابزارهای نوین بازاریابی، همچون بسترهای فنّاورانه، برای مثال بستر اینترنت و امکانات متنوعی که در آن وجود دارد می‌تواند در گسترش بازاریابی کمک شایانی به کسب‌وکارها نماید.

هم‌اینک شما می‌توانید با یک برنامه مناسب بازاریابی دیجیتال و هزینه‌ای بسیار کمتر از هزینه‌های رایج بازاریابی نتایج قابل‌توجهی کسب نمایید.

توجه به ترندهای (روندهای کاری روبه گسترش) موجود نیز می‌تواند زمینه دیگری در این حوزه به شمار رود. ترندهایی که در بلندمدت بر شرایط کسب‌وکار اثر می‌گذارند و یا ترندهایی که بسته به شرایط در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر ایجاد می‌شوند، بسترهای مناسبی برای سرمایه‌گذاری هستند.

یکی از مهم‌ترین ترندهای موجود در کشور ما، همه‌گیر شدن تکنولوژی است. در این زمینه یکی از اتفاقات مهم پیش رو اینترنت اشیاء(IOT) می‌باشد. سرمایه‌گذاری روی بردن کسب‌وکارهایمان به این سمت‌وسو و سوار شدن بر موج‌ این ترندها می‌تواند شما را در حوزه‌ کسب‌وکارتان پیشتاز کند.

سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارهای جدید


با توجه به تغییراتی که در وضعیت اقتصاد کلان کشور در دهه اخیر رخ داد (دهه 90 آنچه بر اقتصاد ایران گذشت) وضعیت اقتصادی جدیدی در حال حاکم شدن بر کشور است، که تا حدی در مطلب چشم‌انداز اقتصادی و سرمایه‌گذاری در ایران به توضیح آن پرداخته شد.

از مهم‌ترین این زمینه‌های در حال ظهور می‌توان به استارت‌آپ‌ها اشاره کرد. استارت‌آپ‌ها در اکثر زمینه‌ها قابلیت اجرا دارند و سرمایه‌گذاری روی آن‌ها می‌تواند بسیار سودآور باشد. این کسب‌وکارها به علت قابلیت مقیاس‌پذیری بالایی که دارند می‌توانند سودهایی رؤیایی به ارمغان بیاورند.

سرمایه‌گذاری در بازارهای مختلف
شاید بازارهای مالی را بتوان پرطرفدارترین زمینه سرمایه‌گذاری این روزها به شمار آورد. تورم بالای دو سال اخیر عامل اصلی رشد در بازارهای مالی بوده است؛ به‌طوری‌که شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در سال 98 بازدهی 188 درصدی را به ثبت رسانید.

زمینه‌های اصلی سرمایه‌گذاری در این بخش‌ به تفکیک زیر است:
بورس اوراق بهادار
ارزهای دیجیتال
طلا
ارز
ملک
آیا ریسک پذیر هستید؟
هرکدام از این بازارها ویژگی‌های خاص خود را دارند و هر شخصی با توجه به اهداف سرمایه‌گذاری خود آن‌ها را انتخاب می‌نماید. برای آشنایی با این بازارها می‌توانید به دوره رایگان آموزش همگانی سرمایه‌گذاری مراجعه کنید.

اما در بین این بازارها، بورس عمومیت بیشتری دارد و با ویژگی‌های مختلفی که طی چند سال اخیر به آن اضافه شده ، سلایق و انگیزه‌های متفاوتی را پوشش می‌دهد.

در بازار بورس افراد ریسک گریز که به دنبال سودی مطمئن و بیشتر از بانک‌ها هستند می‌توانند اقدام به خرید اوراق خزانه اسلامی(اخزا) و یا سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت نمایند.

(برای مطالعه بیشتر مراجعه شود به مطلب راه‌های سرمایه‌گذاری کم ریسک با سود مطمئن)

همچنین برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به مطلب عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهام در 10 ماهه اول سال 98 مراجعه کنید.

از دیگر قابلیت‌های موجود در بورس خرید سکه از طریق گواهی آن و یا سرمایه‌گذاری در صندوق‌های طلا می‌باشد که برای اطلاع بیشتر در این‌ باره می‌توانید به مطلب خرید طلا در بورس؛ دلیل و نحوه معامله طلا در بورس اوراق بهادار مراجعه نمایید.

اما اگر تا حدی ریسک‌پذیر هستید می‌توانید به سرمایه‌گذاری در سهام نیز فکر کنید. البته این کار، دانش و مهارت بیشتری می‌طلبد و شما می‌توانید با مطالعه و یا شرکت در دوره‌های آموزشی باتوجه به‌ نیازتان توان خود را در این زمینه افزایش دهید.

در آکادمی فیندو نیز روند آموزش موردنیاز در بورس از ابتدا و به‌طور پیوسته در قالب دوره‌های مختلفی وجود دارد و در صورت تمایل می‌تواند به آن‌ها مراجعه کنید.

بازار ارزهای دیجیتال
بازار ارزهای دیجیتال نیز به علت ماهیت و ویژگی‌هایشان چند سالی است که مورد استقبال سرمایه‌گذاران قرار گرفته است؛ که در دوره رایگان آشنایی با بازار ارزهای دیجیتال می‌توانید اطلاعات جامعی در این زمینه کسب نمایید.

بازار ملک به علت حجم بالای نقدینگی که نیاز دارد و همچنین دلایل دیگر، در حال تبدیل به یک بازار مصرفی است. دراین‌باره در مطلبی با عنوان دورنمای بازار ملک؛ رکودی فراتر ازآنچه هست! به توضیح مفصل پرداخته‌ شده است.

جمع بندی

سواد مالی از مقولاتی است که نیاز به آن روزبه‌روز افزایش می‌یابد و فراگیری آن را هرچه زودتر آغاز کنیم، زودتر نیز نتایج آن را در زندگی خود خواهیم دید. این امر می‌تواند نظم بیشتری به شرایط مالی ما دهد، و ما را در راستای اهدافمان یاری نماید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics