تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تجارت الکترونیک: مروری بر آخرین رخدادها

در جریان شکل گیری پدیده اقتصاد نوین ، شاهد ظهور ابعاد گوناگونی از پدیده اقتصاد الکترونیکی یا حتی زندگی الکترونیکی هستیم. بهداشت الکترونیکی، بانکداری الکترونیک و بیمه الکترونیکی مثال‌هایی از تجارت الکترونیک در زندگی روزمره انسانها هستند. انجام کلیه فعالیت‌های تجاری اعم از فرایند خرید، فروش یا تبادل محصولات، خدمات و اطلاعات از طریق شبکه‌های کامپیوتری و اینترنت تحت عنوان تجارت الکترونیکی (Electronic commerce) شناخته می‌شود از مزیت‌های تجارت الکترونیک می توان به کمک موثر به جهانی شدن تجارت، رفع محدودیت های زمانی و مکانی، تسریع در فرایند مبادله، دسترسی سریع و آسان به اطلاعات و تخصیص بهینه منابع اقتصادی اشاره کرد. با توجه به اینکه برخی ابعاد سواد مالی با کاربرد فناوری اطلاعات، به نوعی با تجارت الکترونیک همراه شده است. جهت یادگیری و کاربرد سواد مالی در زندگی روزمره، باید از کاربردها و جنبه های مختلف تجارت الکترونیک هم آگاه بود. در این گزارش ویژه به مروری بر تازه های منتشر شده در رسانه های معتبر کشور در ارتباط با تجارت الکترونیک پرداخته شده و یک "گنجینه خبری" در ارتباط با موضوع ایجاد شده است. با رصد کردن روزانه محتوای ارائه شده، در جریان آخرین رخدادها و سیر موضوعات مرتبط با تجارت الکترونیک قرار گرفته و با افزایش دانش و آگاهی خود در جهت زندگی بهتر گام بردارید. در قسمت مروری برعناوین مهم خبری، کلیه رویدادهای خبری مرتبط و به تفکیک هر ماه ارائه شده است. . هوای بازار" را داشته باشید تا بهترین فرصت ها را انتخاب کنید .

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1400/04/12: 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1400/03/31: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/03/31: 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/02/31: 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/01/31: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این موضوع خبری مرتبط با محتوای دوره مجازی" مدیریت ریسک بانکی" در وب سایت انتخاب برتر محصولات، خدمات و بازار حسابداری، مالی و سرمایه گذاری ویژه علاقه مندان به سرمایه گذاری در بازار بانک می باشد. در صورت علاقه مندی به یادگیری کامل این مبحث، بعد از پیش ثبت نام دوره مذکور و تایید مدیر سایت، با دیگر اعضای تیم در دوره آموزشی شرکت کنید.

شایان ذکر است جهت اطلاع رسانی زمان ثبت نام نهایی دوره، نیاز به اطلاعات تماس شما می باشد؛ خواهشمند است در میزکار خود اطلاعات تماس خود را تکمیل نمایید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/7/31:

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/5/31: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع خبر: جمعی از نویسندگان تیم
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

مرتضی باغستانی |   1398/05/08 08:47:47   |
0     0
از جمله مزایای تجارت الکترونیک برای مشتریان 1 -راحتی 2-صرفه‌جویی در زمان 3-وجود طیف وسیعی از گزینه‌های مختلف 4 - راحتی در یافتن بررسی‌ها و نظرات 5- کوپن‌ها و تخفیف‌ها -
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید مجتبی مطهری |   1398/05/10 13:34:20   |
0     0
تجارت الکترونیک در این دوره و زمونه بسیتر کاربرد دارد خرید و فروش را راحت تر کرده در وقت صرفه جویی کرده تنوع کالاها خیلی زیاده و غیره
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعیده دهقان |   1398/05/13 11:25:04   |
0     0
تجارت الکترونیکی را می‌توان از حیث تراکنش‌ها(Transactions) به انواع مختلفی تقسیم نمود که بعضی از آن‌ها عبارتند از:

ارتباط بنگاه و بنگاه (B2B): به الگویی از تجارت الکترونیکی گویند، که طرفین معامله بنگاه‌ها هستند.
ارتباط بنگاه و مصرف‌کننده (B2C): به الگویی از تجارت الکترونیکی گویند که بسیار رایج بوده و ارتباط تجاری مستقیم بین شرکت‌ها و مشتریان می‌باشد.
ارتباط مصرف‌کننده‌ها و شرکت‌ها (C2B): در این حالت اشخاص حقیقی به کمک اینترنت فراورده‌ها یا خدمات خود را به شرکت‌ها می‌فروشند.
ارتباط مصرف‌کننده با مصرف‌کننده (C2C): در این حالت ارتباط خرید و فروش بین مصرف‌کنندگان است.
ارتباط بین بنگاه‌ها و سازمان‌های دولتی (B2A): که شامل تمام تعاملات تجاری بین شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی می‌باشد. پرداخت مالیاتها و عوارض از این قبیل تعاملات محسوب می‌شوند.
ارتباط بین دولت و شهروندان (G2C): الگویی بین دولت و توده مردم می‌باشد که شامل بنگاه‌های اقتصادی، موسسات دولتی و کلیه شهروندان می‌باشد. این الگو یکی از مؤلفه‌های دولت الکترونیک می‌باشد.
ارتباط بین دولت‌ها (G2G): این الگو شامل ارتباط تجاری بین دولت‌ها در زمینه‌هایی شبیه واردات و صادرات می‌باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سمیرا دهقان |   1398/05/13 22:32:55   |
0     0
تجارت الکترونیک، به معنیِ انجام معاملات تجاری، از طریق ابزارهای الکترونیکی مانند اینترنت، تلفن، تلویزیون و کامپیوتر است.
تجارت الکترونیک نیز، مانند هر تکنولوژی دیجیتالی یا بازار خریدِ دیگری که بر مصرف‌کننده‌ استوار است، در طول سال‌ها تکامل یافته است. با محبوب‌تر شدن دستگاه‌های تلفن همراه، تجارت گوشی همراه نیز بازار مختص خود را پیدا کرده است. با ظهور سایت‌هایی مانند فیس‌بوک و پینترست (Pinterest)، شبکه‌های اجتماعی به محرک مهمی برای تجارت الکترونیک مبدل شده‌اند. برای نمونه، بر اساس Paymill، از سال ۲۰۱۴، در فروش‌های انجام شده بر روی پلت‌فرمِ تجارت الکترونیکِ Shopify ، که به دلیل تبلیغات موجود بر روی شبکه‌های اجتماعی بوده است، در ۸۵ درصد موارد خریداران با استفاده از تبلیغات موجود بر روی فیس‌بوک به این پلت‌فرم هدایت شده‌اند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعیده تشکری بافقی |   1398/05/13 23:43:01   |
0     0
تجارت الکترونیک نیز، مانند هر تکنولوژی دیجیتالی یا بازار خریدِ دیگری که بر مصرف‌کننده‌ استوار است، در طول سال‌ها تکامل یافته است. با محبوب‌تر شدن دستگاه‌های تلفن همراه، تجارت گوشی همراه نیز بازار مختص خود را پیدا کرده است. با ظهور سایت‌هایی مانند فیس‌بوک و پینترست (Pinterest)، شبکه‌های اجتماعی به محرک مهمی برای تجارت الکترونیک مبدل شده‌اند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدسعید حسینی منش |   1398/05/19 17:49:11   |
0     0
تجارت الکترونیک نیز، مانند هر تکنولوژی دیجیتالی یا بازار خریدِ دیگری که بر مصرف‌کننده‌ استوار است، در طول سال‌ها تکامل یافته است. با محبوب‌تر شدن دستگاه‌های تلفن همراه، تجارت گوشی همراه نیز بازار مختص خود را پیدا کرده است. با ظهور سایت‌هایی مانند دیجی کالا ، شبکه‌های اجتماعی به محرک مهمی برای تجارت الکترونیک مبدل شده‌اند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فائزه جهانشاهی افشار |   1398/05/23 14:24:13   |
0     0
جارت الکترونیک، برای نخستین بار در دهه‌ی ۱۹۶۰ و از طریق یک مبادله‌ی الکترونیکی داده‌ها (EDI) بر روی شبکه‌های ارزش افزوده (VANs) معرفی شد و با افزایش دسترسی به اینترنت و ظهور فروشندگان آنلاینِ محبوب در دهه‌ی ۱۹۹۰ و اوایل دهه‌ی ۲۰۰۰، رشد کرد. برای نمونه، وب‌سایت آمازون، کار خود را در سال ۱۹۹۵ و در گاراژ جف بزوس (Jeff Bezos) به عنوان کسب‌و‌کار حمل‌و‌نقلِ کتاب شروع کرد. یا وب‌سایت EBay که امکان خرید و فروش آنلاین میان مصرف‌کنندگان را فراهم می‌کند، در سال ۱۹۹۵ مزایده‌های آنلاین را به جهان معرفی کرد و در سال ۱۹۹۷ و با استقبال شدید از عروسک‌های Beanie Babies، شهرت و محبوبیت بسیار زیادی یافت. با افزایش تعداد کاربران اینترنتی، بسیاری بر این باورند که به زودی تجارت الکترونیک به روش اصلیِ انجام معاملات تجاری مبدل می‌شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ندازارع شحنه |   1399/02/28 16:23:54   |
0     0
یکی از برنامه ریزی های بانک مرکزی برای کسب در آمد و افزایش سرمایه های دولت همین دستگاه های خود پرداز است که با توجه به راحتی کار مردم برای کارت به کارت و یا.... کار مزد در یافت می کند که وارد خزانه بانک مرکزی و دولت می‌شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ندازارع شحنه |   1399/02/28 16:26:02   |
0     0
فکر خلاقی است برای راحت تر کردن کار مردم که امکان جابه جایی و یا پرداخت وجه یا دریافت وجه و یا خرید آنلاین بدون جابه جایی پول زیاد و خطر دزدیده شدن یا گم شدن را کاهش می دهد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
fatemeh pourghasemi |   1399/04/24 18:52:38   |
0     0
کارت‌های اعتباری (Credit Card) وام‌های بدون وثیقه می‌باشند. یک سری وام کوچک بدون وثیقه که محبوب‌ترین و قابل‌انعطاف‌ترین منبع اعتبار برای اشخاص است. درواقع کارت‌های اعتباری شبیه وام هستند اما صرف هزینه‌ها و نیازهای روزانه می‌شوند به‌تدریج مصرف می‌شوند نه یک‌باره، مثل ویزا و مسترکارت.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
fatemeh pourghasemi |   1399/04/24 18:54:36   |
0     0
اولین کارت های اعتباری جهان که با آنها می شد در بده بستان ها و هنگام خرید از فروشگاه ها پول جابه جا کرد توسط شرکت ها به وجود آمدند. این شرکت ها که هنوز هم در جهان به فعالیتشان ادامه می دهند از مشتریانشان مبلغ عضویت سالانه دریافت می کنند و هر چند مدت یک بار برای آنها صورت حساب می فرستند. اما بزرگترین سیستم های کارت اعتباری توسط بانک ها رواج پیدا کردند. در این سیستم ها این بانک است که کارت صادر می کند و هر یک از دارندگان کارت اعتباری نزد بانک ها حساب دارند. بانک ها هم برای دارندگان کارت اعتباری صورتحساب می فرستند و در صورتی که فرد در حسابش پول یا اعتبار کافی نداشته باشد از او می خواهند که حسابش را تکمیل کند. ولی مشهورترین کارت های اعتباری در سطح ملی و سپس بین المللی زمانی شکل گرفتند که بانک ها به این نتیجه رسیدند که لازم است سیستم های مالشان را به هم متصل کنند تا مردم عادی به راحتی بتوانند با کارت اعتباری از همه جا خرید کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Fatemeh shayegh |   1399/04/31 10:22:37   |
0     0
0 0
اولین کارت های اعتباری جهان که با آنها می شد در بده بستان ها و هنگام خرید از فروشگاه ها پول جابه جا کرد توسط شرکت ها به وجود آمدند. این شرکت ها که هنوز هم در جهان به فعالیتشان ادامه می دهند از مشتریانشان مبلغ عضویت سالانه دریافت می کنند و هر چند مدت یک بار برای آنها صورت حساب می فرستند. اما بزرگترین سیستم های کارت اعتباری توسط بانک ها رواج پیدا کردند. در این سیستم ها این بانک است که کارت صادر می کند و هر یک از دارندگان کارت اعتباری نزد بانک ها حساب دارند. بانک ها هم برای دارندگان کارت اعتباری صورتحساب می فرستند و در صورتی که فرد در حسابش پول یا اعتبار کافی نداشته باشد از او می خواهند که حسابش را تکمیل کند. ولی مشهورترین کارت های اعتباری در سطح ملی و سپس بین المللی زمانی شکل گرفتند که بانک ها به این نتیجه رسیدند که لازم است سیستم های مالشان را به هم متصل کنند تا مردم عادی به راحتی بتوانند با کارت اعتباری از همه جا خرید کنند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Fatemeh shayegh |   1399/04/31 10:23:17   |
0     0
0 0
اولین کارت های اعتباری جهان که با آنها می شد در بده بستان ها و هنگام خرید از فروشگاه ها پول جابه جا کرد توسط شرکت ها به وجود آمدند. این شرکت ها که هنوز هم در جهان به فعالیتشان ادامه می دهند از مشتریانشان مبلغ عضویت سالانه دریافت می کنند و هر چند مدت یک بار برای آنها صورت حساب می فرستند. اما بزرگترین سیستم های کارت اعتباری توسط بانک ها رواج پیدا کردند. در این سیستم ها این بانک است که کارت صادر می کند و هر یک از دارندگان کارت اعتباری نزد بانک ها حساب دارند. بانک ها هم برای دارندگان کارت اعتباری صورتحساب می فرستند و در صورتی که فرد در حسابش پول یا اعتبار کافی نداشته باشد از او می خواهند که حسابش را تکمیل کند. ولی مشهورترین کارت های اعتباری در سطح ملی و سپس بین المللی زمانی شکل گرفتند که بانک ها به این نتیجه رسیدند که لازم است سیستم های مالشان را به هم متصل کنند تا مردم عادی به راحتی بتوانند با کارت اعتباری از همه جا خرید کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فائزه |   1399/05/01 13:09:16   |
0     0
بزرگترین سیستم های کارت اعتباری توسط بانک ها رواج پیدا کردند. در این سیستم ها این بانک است که کارت صادر می کند و هر یک از دارندگان کارت اعتباری نزد بانک ها حساب دارند. بانک ها هم برای دارندگان کارت اعتباری صورتحساب می فرستند و در صورتی که فرد در حسابش پول یا اعتبار کافی نداشته باشد از او می خواهند که حسابش را تکمیل کند. ولی مشهورترین کارت های اعتباری در سطح ملی و سپس بین المللی زمانی شکل گرفتند که بانک ها به این نتیجه رسیدند که لازم است سیستم های مالشان را به هم متصل کنند تا مردم عادی به راحتی بتوانند با کارت اعتباری از همه جا خرید کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فائزه |   1399/05/01 16:32:21   |
0     0
انجام کلیه فعالیت‌های تجاری اعم از فرایند خرید، فروش یا تبادل محصولات، خدمات و اطلاعات از طریق شبکه‌های کامپیوتری و اینترنت تحت عنوان تجارت الکترونیکی (Electronic commerce) شناخته می‌شود از مزیت‌های تجارت الکترونیک می توان به کمک موثر به جهانی شدن تجارت، رفع محدودیت های زمانی و مکانی، تسریع در فرایند مبادله، دسترسی سریع و آسان به اطلاعات و تخصیص بهینه منابع اقتصادی اشاره کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
یوسف موحدی فر |   1399/05/06 12:26:35   |
0     0
کارت بانکی یا کارت اعتبارینوعی کارت پرداخت است که برای اشخاص حقیقی یا حقوقی صادر می‌شود. این کارت به دارنده آن این امکان را می‌دهد که بر پایه نوع قرارداد، از خدمات و کالاهایی برخوردار شده و سالانه بهای آن را بپردازد.[۱] به عبارت دیگر یک حد اعتبار[۲] به کاربر اختصاص داده می‌شود که می‌تواند از آن پولی را برای پرداخت قرض بگیرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
یوسف موحدی فر |   1399/05/06 12:28:08   |
0     0
اولین کارت های اعتباری جهان که با آنها می شد در بده بستان ها و هنگام خرید از فروشگاه ها پول جابه جا کرد توسط شرکت ها به وجود آمدند. این شرکت ها که هنوز هم در جهان به فعالیتشان ادامه می دهند از مشتریانشان مبلغ عضویت سالانه دریافت می کنند و هر چند مدت یک بار برای آنها صورت حساب می فرستند. اما بزرگترین سیستم های کارت اعتباری توسط بانک ها رواج پیدا کردند. در این سیستم ها این بانک است که کارت صادر می کند و هر یک از دارندگان کارت اعتباری نزد بانک ها حساب دارند. بانک ها هم برای دارندگان کارت اعتباری صورتحساب می فرستند و در صورتی که فرد در حسابش پول یا اعتبار کافی نداشته باشد از او می خواهند که حسابش را تکمیل کند. ولی مشهورترین کارت های اعتباری در سطح ملی و سپس بین المللی زمانی شکل گرفتند که بانک ها به این نتیجه رسیدند که لازم است سیستم های مالشان را به هم متصل کنند تا مردم عادی به راحتی بتوانند با کارت اعتباری از همه جا خرید کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضا زارع شاهی |   1399/05/07 22:34:36   |
0     0
کارتهای اعتباری اصطلاحا به سری کارتهائی اطلاق می گردد که شخص با توجه به میزان اعتباری که بانک صادر کننده کارت به او داده ، بدون داشتن موجودی امکان برداشت از حساب خود ( تا سقف اعتبار )را دارد و پس از مدت معینی بدون هیچ گونه کارمزدی بدهی خود را به بانک پرداخت می نماید .



با توجه به کاربرد فراوان کارتهای اعتباری و پیشرفت تکنولوژی ارتباطات امکان صدور این کارتها به صورت بین المللی فراهم آمده است.



کارت های اعتباری جهت خرید های اینترنتی و خرید یا فروش بدون پرداخت وجه نقد استفاده می شوند. با این کارتها خریدار می تواند از سرویسهای موجود بر روی شبکه اینترنت استفاده و یا خریدهای خود را با امنیت بیشتر و با خیالی راحت انجام دهد.


شاید اصلی ترین دلائل گسترش روز افزون کاربرهای این کارتها سهولت در حمل و نقل پول های کلان، ایجاد امنیت برای صاحب پول، کاربری این کارتها در جهت خریدهای اینترنتی و در آخر تسهیلات روز افزونی که برای کاربرهای این کارتها در اکثر نقاط جهان در نظر گرفته شده و خواهد شد، باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضا زارع شاهی |   1399/05/07 22:35:36   |
0     0
لین کارت های اعتباری جهان که با آنها می شد در بده بستان ها و هنگام خرید از فروشگاه ها پول جابه جا کرد توسط شرکت ها به وجود آمدند. این شرکت ها که هنوز هم در جهان به فعالیتشان ادامه می دهند از مشتریانشان مبلغ عضویت سالانه دریافت می کنند و هر چند مدت یک بار برای آنها صورت حساب می فرستند. اما بزرگترین سیستم های کارت اعتباری توسط بانک ها رواج پیدا کردند. در این سیستم ها این بانک است که کارت صادر می کند و هر یک از دارندگان کارت اعتباری نزد بانک ها حساب دارند. بانک ها هم برای دارندگان کارت اعتباری صورتحساب می فرستند و در صورتی که فرد در حسابش پول یا اعتبار کافی نداشته باشد از او می خواهند که حسابش را تکمیل کند. ولی مشهورترین کارت های اعتباری در سطح ملی و سپس بین المللی زمانی شکل گرفتند که بانک ها به این نتیجه رسیدند که لازم است سیستم های مالشان را به هم متصل کنند تا مردم عادی به راحتی بتوانند با کارت اعتباری از همه جا خرید کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا فرمانی |   1399/05/09 14:02:37   |
0     0
لین کارت های اعتباری جهان که با آنها می شد در بده بستان ها و هنگام خرید از فروشگاه ها پول جابه جا کرد توسط شرکت ها به وجود آمدند. این شرکت ها که هنوز هم در جهان به فعالیتشان ادامه می دهند از مشتریانشان مبلغ عضویت سالانه دریافت می کنند و هر چند مدت یک بار برای آنها صورت حساب می فرستند. اما بزرگترین سیستم های کارت اعتباری توسط بانک ها رواج پیدا کردند. در این سیستم ها این بانک است که کارت صادر می کند و هر یک از دارندگان کارت اعتباری نزد بانک ها حساب دارند. بانک ها هم برای دارندگان کارت اعتباری صورتحساب می فرستند و در صورتی که فرد در حسابش پول یا اعتبار کافی نداشته باشد از او می خواهند که حسابش را تکمیل کند. ولی مشهورترین کارت های اعتباری در سطح ملی و سپس بین المللی زمانی شکل گرفتند که بانک ها به این نتیجه رسیدند که لازم است سیستم های مالشان را به هم متصل کنند تا مردم عادی به راحتی بتوانند با کارت اعتباری از همه جا خرید کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا فرمانی |   1399/05/09 14:03:08   |
0     0
اولین کارت های اعتباری جهان که با آنها می شد در بده بستان ها و هنگام خرید از فروشگاه ها پول جابه جا کرد توسط شرکت ها به وجود آمدند. این شرکت ها که هنوز هم در جهان به فعالیتشان ادامه می دهند از مشتریانشان مبلغ عضویت سالانه دریافت می کنند و هر چند مدت یک بار برای آنها صورت حساب می فرستند. اما بزرگترین سیستم های کارت اعتباری توسط بانک ها رواج پیدا کردند. در این سیستم ها این بانک است که کارت صادر می کند و هر یک از دارندگان کارت اعتباری نزد بانک ها حساب دارند. بانک ها هم برای دارندگان کارت اعتباری صورتحساب می فرستند و در صورتی که فرد در حسابش پول یا اعتبار کافی نداشته باشد از او می خواهند که حسابش را تکمیل کند. ولی مشهورترین کارت های اعتباری در سطح ملی و سپس بین المللی زمانی شکل گرفتند که بانک ها به این نتیجه رسیدند که لازم است سیستم های مالشان را به هم متصل کنند تا مردم عادی به راحتی بتوانند با کارت اعتباری از همه جا خرید کنند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدعلی حسنی پورجعفرآباد |   1399/05/09 21:07:36   |
0     0
نوعی کارت پرداخت است که برای اشخاص حقیقی یا حقوقی صادر می‌شود. این کارت به دارنده آن این امکان را می‌دهد که بر پایه نوع قرارداد، از خدمات و کالاهایی برخوردار شده و سالانه بهای آن را بپردازد.[۱] به عبارت دیگر یک حد اعتبار[۲] به کاربر اختصاص داده می‌شود که می‌تواند از آن پولی را برای پرداخت قرض بگیرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدعلی حسنی پورجعفرآباد |   1399/05/09 21:08:53   |
0     0
اولین کارت های اعتباری جهان که با آنها می شد در بده بستان ها و هنگام خرید از فروشگاه ها پول جابه جا کرد توسط شرکت ها به وجود آمدند. این شرکت ها که هنوز هم در جهان به فعالیتشان ادامه می دهند از مشتریانشان مبلغ عضویت سالانه دریافت می کنند و هر چند مدت یک بار برای آنها صورت حساب می فرستند. اما بزرگترین سیستم های کارت اعتباری توسط بانک ها رواج پیدا کردند. در این سیستم ها این بانک است که کارت صادر می کند و هر یک از دارندگان کارت اعتباری نزد بانک ها حساب دارند. بانک ها هم برای دارندگان کارت اعتباری صورتحساب می فرستند و در صورتی که فرد در حسابش پول یا اعتبار کافی نداشته باشد از او می خواهند که حسابش را تکمیل کند. ولی مشهورترین کارت های اعتباری در سطح ملی و سپس بین المللی زمانی شکل گرفتند که بانک ها به این نتیجه رسیدند که لازم است سیستم های مالشان را به هم متصل کنند تا مردم عادی به راحتی بتوانند با کارت اعتباری از همه جا خرید کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد عابدی شمس آبادی |   1399/05/10 13:27:22   |
0     0
اطلاعات از طریق شبکه‌های کامپیوتری و اینترنت تحت عنوان تجارت الکترونیکی (Electronic commerce) شناخته می‌شود از مزیت‌های تجارت الکترونیک می توان به کمک موثر به جهانی شدن تجارت، رفع محدودیت های زمانی و مکانی، تسریع در فرایند مبادله، دسترسی سریع و آسان به اطلاعات و تخصیص بهینه
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد عابدی شمس آبادی |   1399/05/10 13:27:51   |
0     0
مهم خبری، کلیه رویدادهای خبری مرتبط و به تفکیک هر ماه ارائه شده است. . هوای بازار" را داشته باشید تا بهترین فرصت ها را انتخاب کنید .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics