تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

اسکیت و اسکوتر

راهنمای خریداسکیت و اسکوتر

         نکات ضروری اولیه برای خرید اسکیت :

  • توجه داشته باشید که حتماً اسکیت باید اندازه پایتان باشد و معمولاً سایز آن با سایز کفش ورزشی شما متناسب است. از خرید اسکیت بزرگتر از پایتان جداً خودداری نمایید.
  • هنگام بعد از ظهر برای خرید اقدام کنید چون پا به اندازه کافی ورم دارد و کفشی که در ساعات انتهایی روز خریداری می‌نمایید با اندازه‌ واقعی پای شما مطابقت بیشتری دارد.
  • حتماً اسکیت را قبل از خرید به پا کنید؛ شما باید در آن احساس راحتی داشته باشید. پا در داخل اسکیت نباید جایی برای عقب و جلو رفتن داشته باشد و باید کاملاً اندازه بوده و تنگ هم نباشد.
  • اگر قصد دارید ورزش اسکیت را تفریحی شروع کنید از خرید اسکیتهای ارزان قیمت چشم پوشی کنید.
  • اکثر فروشگاه‌ها از اسکیت‌هایی پر شده که تنها از تکنولوژی پوسته سخت استفاده می‌کنند. تولیدکنندگان این نوع اسکیت‌ها از پلاستیک ارزان قیمت در چکمه و فریم استفاده می‌کنند، این اسکیت‌ها قادر نیستند از قوزک و مچ پا حمایت کنند همچنین دارای بلبرینگ‌هایی با کیفیت پایین هستند و چرخهایشان فاقد توپی می‌باشند که در نتیجه این اسکیتها خوب چرخش نمی‌کنند. شما با یک جفت اسکیت خوب می‌توانید سال‌ها و در هر مکانی که زمینی هموار داشته باشد اسکیت کنید.

 

نکات ضروری ثانویه برای خرید اسکیت :

  •  در هنگام خرید اسکیت مطمئن شوید مارک مورد نظر شما به‌درستی بر روی جنس نوشته شده باشد. به‌عنوان مثال، Rollerblade  شکل صحیح این مارک است اما جنس تقلبی آن ممکن است به این شکل نوشته شده باشد: Rolerblade یا Rollerblad.
  • اگر قصد دارید یک اسکیت تخصصی بخرید و به قهرمانی فکر می‌کنید، باید قبل از خرید رشته خود را انتخاب کرده و با توجه به نوع رشته که یکی از موارد نمایشی(Figure)، سرعت (Speed)، هاکی (Hockey)، فری استایل، اسکیتهای ماراتون و بدن سازی (Fitness)، اگرسی(Aggressive)  است، اسکیت تخصصی آن را خریداری کنید. اسکیتی را انتخاب نمایید که در حد سطح کاری شما است.

 

  • عده‌ای برای شروع، اول اسکیت تفریحی و فیتنس کار می‌کنند و بعد از گذراندن دوره‌های پایه رشته تخصصی خود را انتخاب می‌کنند این افراد نیز بهتر است از ابتدا تکلیف خود را مشخص کنند چون مثلاً برای رشته نمایشی بهتر است اسکیت تفریحی‌ای خریداری کنند که پوسته نرم داشته باشد و قطر چرخ‌های آن کم باشد و اسکیت قابلیت راکر شدن داشته باشد تا بعد از شروع رشته نمایشی و تعویض اسکیت زیاد با مشکل مواجه نشوند.

 

 

نکات خرید اسکوتر :

هنگام خرید این وسیله ابتدا به جنس بدنه توجه کنید. جنس آهنی خیلی سنگین است و اسکوترسواری با آن خسته‌کننده است. بهترین جنس برای اسکوتر آلومینیوم و کربن است. در هنگام خرید توجه داشته باشید اسکوتر انتخابی‌تان دارای ترمز و زنگ باشد که اگر ترمزش از نوع لنتی باشد مطمئن‌تر است. رنگ‌های روشن و بازتابنده را انتخاب کنید که اسکوتر و اسکوترسوار هر دو در محیط‌های تاریک دیده شوند. خرید اسکوترهای چهارچرخ نسبت به اسکوترهای دوچرخ منطقی‌تر است؛ چرا که حتی اگر قیمت‌شان کمی بالاتر باشد ولی هنگام استفاده، فرد خیلی راحت‌تر می‌تواند تعادل خود را روی این وسیله حفظ کند. قبل از رفتن به بازار روی وسیله‌ای که قصد خریدش را دارید حسابی تحقیق کنید. از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا باخبر باشید؛ مثلا اینکه اسکوتر مورد نظر تا چند کیلو وزن را می‌تواند تحمل کند؟ فاصله 2محور چرخ جلو و عقبش چقدر است؟ فرمانش از چه نوع است و آیا قابلیت تنظیم شدن دارد یا نه؟ و آخرین مورد که شاید مهم‌ترین مورد هم باشد این است که قطر چرخ و جنس آن از چه موادی است؟! چرا که اگر جنس چرخ‌ها ژله‌ای و قطرش هم زیاد باشد، هم دیرتر خراب می‌شود و هم به‌دلیل اینکه چرخ‌ها اصطکاک بیشتری با زمین دارند سواری با آنها مطمئن‌تر و آسان‌تر است.

منبع خبر:
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics