تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

مسکن: فرصت بهینه، راهنمای خرید، سرمایه گذاری و رکود و رونق بازار

امروزه فقط کار کردن و کسب درآمد پاسخگوی نیازهای زندگی نیست بلکه برای به دست آوردن ثروت بیشتر، سرمایه‌گذاری لازم است که با توجه به روند رو به رشد تورم و همزمان با آن کاهش ارزش پول، سرمایه‌گذاری حتی اگر به افزایش دارایی منجر نشود دست کم می‌تواند جلوی کاهش ارزش سرمایه را بگیرد. سرمایه گذاری در مسکن و زمین یک سرمایه گذاری واقعی است که هدف آن تولید کالا و خدمات با هدف افزایش ثروت است. ورود به بازار مسکن و سرمایه گذاری در این بازار در نظر عموم یکی از راهکارهای پر سود و افزایش درآمد است، اما اگر کمی با دقت به این مسئله نگاه کنیم متوجه می شویم که همانقدر که بازار مسکن می تواند منجر به افزایش درآمد باشد و یک سرمایه گذاری خوب تلقی شود، به همان اندازه نیز می تواند ریسک بالایی برای سرمایه شخص داشته باشد! از آنجاییکه بی سوادی مالی موجب شود تا بسیاری از مردم قربانی وام های بزرگ، وام های مسکن پر خطر،کلاهبرداری و نرخ های بسیار بالای بهره شوند و به نوبه خود منجر به کاهش اعتبار، ورشکستگی یا مصادره اموال گردد بنابراین سواد و دانش مالی درگاه ورودی همه بازارها به خصوص مسکن نیز می باشد. برای مثال مزایا و معایب نرخ های بهره ی ثابت و متغیر در وام مسکن، مفاهیمی هستند که اگر از مهارتهای سواد مالی برخوردار باشید، آسان تر می توانید آن ها را درک کنید و تصمیم های آگاهانه تری بگیرید. در این گزارش ویژه به مروری بر تازه های منتشر شده در رسانه های معتبر کشور در ارتباط با بازار مسکن پرداخته می شود. با رصد کردن روزانه محتوای ارائه شده، در جریان آخرین رخدادها و سیر موضوعات مرتبط قرار گرفته و برای تصمیم گیری و مدیریت ریسک های احتمالی در زمینه موضوعات مالی مرتبط با بازار مسکن در جهت موفقیت مالی و شغلی خود گام بردارید. در قسمت مروری برعناوین مهم خبری، کلیه رویدادهای خبری مرتبط و به تفکیک هر ماه ارائه شده است.

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1400/04/31: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/11/30: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/08/25: 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/06/31:  

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/05/31: 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/04/31: 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/03/31: 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/02/31: 

 


 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/01/31: 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/12/29: 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/11/30: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/7/30: 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/6/31: 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/5/31: 

 

نگاهی به خدمات در پورتال تیم متفکران

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/4/31: 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/2/31: 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/1/31: 

این موضوع خبری مرتبط با محتوای دوره مجازی" مدیریت ریسک بانکی" در وب سایت انتخاب برتر محصولات، خدمات و بازار حسابداری، مالی و سرمایه گذاری ویژه علاقه مندان به سرمایه گذاری در بازار بانک می باشد. در صورت علاقه مندی به یادگیری کامل این مبحث، بعد از پیش ثبت نام دوره مذکور و تایید مدیر سایت، با دیگر اعضای تیم در دوره آموزشی شرکت کنید.

شایان ذکر است جهت اطلاع رسانی زمان ثبت نام نهایی دوره، نیاز به اطلاعات تماس شما می باشد؛ خواهشمند است در میزکار خود اطلاعات تماس خود را تکمیل نمایید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مروری عناوین مهم خبری تا 1397/10/30: 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/9/30: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/6/30: 

 

 

 

 

 

 

این موضوع خبری مرتبط با محتوای دوره مجازی" مدیریت ریسک بانکی" در وب سایت انتخاب برتر محصولات، خدمات و بازار حسابداری، مالی و سرمایه گذاری ویژه علاقه مندان به سرمایه گذاری در بازار بانک می باشد. در صورت علاقه مندی به یادگیری کامل این مبحث، بعد از پیش ثبت نام دوره مذکور و تایید مدیر سایت، با دیگر اعضای تیم در دوره آموزشی شرکت کنید.

شایان ذکر است جهت اطلاع رسانی زمان ثبت نام نهایی دوره، نیاز به اطلاعات تماس شما می باشد؛ خواهشمند است در میزکار خود اطلاعات تماس خود را تکمیل نمایید.

 

منبع خبر: جمعی از نویسندگان تیم
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

افسانه محمدی ساغندی |   1398/05/08 12:54:56   |
0     0
مسکن یکی از دغدغه های بزرگ امروز مردم است که با اقتصادکنونی مشکلات فراوانی برای مردم فراهم ساخته ودولت در این راستا راهکار های پیشنهاد کرده که یکی از آنها وام مسکن هست
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعید میرجلیلی |   1398/05/09 08:26:16   |
0     0
نیاز به مسکن با ازدواج شتاب پیدا نمی کند، بلکه طلاق نیز تعداد متقاضیان مسکن را افزایش می‌دهد.به ازای هر چهار مورد طلاق، یک تقاضا برای مسکن در کشور افزوده می‌شود و موضوع دیگری که بر رشد تقاضا در بازار تاثیر مثبت دارد، توجه به نوسازی بافت‌های فرسوده است. بازسازی این بافت‌ها در شرایطی محقق می‌شود که ساکنان آن بتوانند سرپناه مناسب دیگری برای مدتی موقت و تا زمان نوسازی داشته باشند. تمامی این عوامل در کنار کاهش تولید مسکن در سال‌های گذشته، موجب آن شده اند تا علاوه بر افزایش تراکم خانوار در واحدهای مسکونی، شاهد افزایش اجاره بها و قیمت فروش مسکن در کشور باشیم و این امر در کلان شهرها بیشتر احساس می‌شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
وحیده اثنی عشریه |   1398/05/09 19:41:17   |
0     0
قیمت مسکن در سال 98 افزایش می یابد کارشناسان معتقدند با توجه به کاهش قیمتقدرت خرید خانوارها در پی جهش قیمت مسکن در سال جاری سال اینده عدم رشد قیمت و رکود غیر تورمی مسکن را شاهد خواهیم بود .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسن دستان |   1398/05/10 11:08:49   |
0     0
مسکن سهم قابل توجهی از کل بودجه خانوار را به خود اختصاص می‌دهد. کاهش فشار هزینه‌های زندگی خانوارها، به ویژه خانوارهای کم درآمد و جوانان که بیش از ۵۰ درصد درآمد آنها را بخود اختصاص می‌دهد، باید دغدغه سیاست‌گذار باشد. ممانعت از شکل‌گیری فرصت رانت و سوداگری در بازار مسکن ضمن تثبیت بازار مسکن و کمک به تامین مسکن گروه‌های هدف، درآمدهای اتفاقی قابل توجهی را که عاید گروه‌های محدودی می‌شود، کاهش می‌دهد و فاصله طبقاتی و شکافی درآمدی را تقلیل می‌دهد. پس کنترل شوک‌های بازار مسکن تکمیل‌کننده روش‌های یارانه‌ای و مالیاتی دولت در بهبود توزیع درآمد و کاهش شکاف طبقاتی خواهد بود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعیده دهقان |   1398/05/10 15:11:16   |
0     0
بررسی وضعیت مسکن از دو بعد اقتصادی و اجتماعی حائز اهمیت است. مسکن از دیدگاه اقتصادی، یک کالای اقتصادی است و سرمایه‌گذاری در بخش مسکن به‌طور مستقیم اشتغال و درآمد ملی را تحت تأثیر قرار می­دهد. همچنین مسکن از دیدگاه اجتماعی برآورد کننده یک نیاز اجتماعی است؛ بنابراین بررسی تحولات بخش مسکن و سیاست‌ها و رویکردهای اتخاذشده مربوط به آن می‌تواند تبیین‌کننده وضعیت و راهنمای عاملین بخش مزبور باشد. عواملی که بر قیمت مسکن تأثیرگذار هستند به همان میزان که برای خانواده‌ها مهم هستند، برای برنامه‌ریزان شهری، سازندگان، حرفه­های مربوط به دادوستد املاک و تأمین­کنندگان منابع مالی نیز دارای اهمیت است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
abbas ramazanpanah |   1398/05/11 09:42:59   |
0     0
بایدشرکتهای تخصصی در زمینه اجاره مسکن و خرید مسکن و ساخت آن در کشور وجود داشته باشند که مخصوصا در زمینه اجاره هنوز راه کارهای قانونی جود ندارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدیه قانع |   1398/05/12 23:51:37   |
0     0
یکی از مشکلات وام مسکن مبلغ کم آن نسبت به قیمت مسکن است بگونه ای که وام های فعلی درصد ناچیزی از ارزش مسکن تشکیل میدهد به همین دلیل خیلی از افراد متقاضی وام مسکن نیستند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدیه السادات حیدری |   1398/05/17 10:48:06   |
0     0
برای سرمایه گذاری در بازار مسکن ابتدا باید سه فاکتور
بازدهی انتظاری
ریسک
نقدشوندگی
را بررسی و با توجه به سبک زندگی و اقتصاد کشور بهترین گزینه را انتخاب کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدسعید حسینی منش |   1398/05/17 20:22:53   |
0     0
اغلب کارشناسان معتقدند که در سال جاری تلاطم قیمتی بازار مسکن فروکش می‌کند و این موضوع می‌تواند چشم‌انداز روشن‌تری به سازندگان مسکن بدهد؛ از سوی دیگر دولت طرح احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را در دستور کار قرار داده که در صورت اجرا می‌تواند رونق نسبی در اشتغال و ساخت و ساز ایجاد کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فائزه جهانشاهی افشار |   1398/05/17 20:52:42   |
0     0
مردمی که اندوخته مالی اندک یا متوسطی دارند می‌خواهند آن را در جایی مطمئن سرمایه‌گذاری کنند تا همین پس‌انداز کم از دستشان نرود. بازارهای جذاب سرمایه‌گذاری در ماه‌های گذشته عموماً دلار و سکه بود البته مسکن هم سهم قابل توجهی در سرمایه گذاری‌های خرد مردم داشت. سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن ریسک کمتری از بازارهای دیگر دارد اما نکته این است که بازدهی آن مانند دلار یا طلا و سکه بازدهی سریعی نیست و سودآوری در مسکن گاهی به زمانی چند ساله نیاز دارد. افزایش بیش از 80 درصدی قیمت مسکن در یک سال این بازار را برای سرمایه‌گذاری جذاب کرده است اما مردم می‌خواهند از سرمایه گذاریشان مطمئن باشند. مسکن همیشه دارایی مطمئنی بوده اما در این شرایط، نوسان بازارها سرمایه‌گذاران خرد را دچار تردید کرده و با توجه به قیمت بالای مسکن آنها این سؤال را دارند که در این شرایط خرید مسکن باز هم ریسک کمتری دارد یا نه؟ این تردید بیشتر از تجربه چند سال گذشته ناشی می‌شود که با جهش قیمت مسکن در سال 91 این بازار وارد رکود 5 ساله شد و خواب سرمایه افزایش یافت.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرااسلامی |   1398/05/24 20:02:48   |
0     0
برای سرمایه گذاری در بازار مسکن ابتدا باید سه فاکتور

بازدهی انتظاری
ریسک
نقدشوندگی
را بررسی و با توجه به سبک زندگی و اقتصاد کشور بهترین گزینه را انتخاب کرد. حالا مزایای سرمایه‌گذاری در املاک به نسبت سایر حوزه‌ها چیست؟ در ادامه به این سوال مهم و بنیادی سرمایه‌گذاری در املاک پاسخ می‌دهیم:
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرتضی باغستانی |   1398/05/27 07:16:15   |
0     0
در خصوص خرید خانه باید این دو موضوع را از هم منفک کنیم که خرید خانه برای سرمایه‌گذاری است یا نیاز واقعی. اگر قصد خرید خانه برای نیاز است هر موقع که توان خرید یا موقعیت فراهم شود باید اقدام کرد ولی در ارتباط با تقاضای سرمایه ای یا برای حفظ قدرت و ارزش نقدینگی بحث روش‌های جایگزین یا آلترناتیو‌های مختلف مطرح می‌شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ندازارع شحنه |   1399/02/28 15:21:46   |
0     0
رهن برای فردی که اجاره می کند بهتر است چون پایان زمان قرار داد اصل پول را بدون کم و کاستی یا هزینه می گیرد.
در حالی که گرفتن اجاره برای اجاره دهنده بهتر است چون ماهانه مبلغی پول گرفته و این پول را حتی اگر پس انداز نکند و خرج هم بکند پایان زمان قرار داد نباید پس بدهد و از آن استفاده کرده است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ندازارع شحنه |   1399/02/28 15:58:31   |
0     0
بررسی ها نشان داده است که خرید خانه بهتر است چون ضرر مالی یا استهلاک شامل آن نمی‌شود و خرید ملک بیشتر توسعه می‌شود.
اما امروزه خرید ماشین هم خوبه چون با توجه باشرایط اقتصادی و وضع مملکت ما نرخ ماشین هم دارای روند صعودی بوده و اگر کسانی که ماشین خریدند هم ضرر نکردند و همین ماشین جبران کرده است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
fatemeh pourghasemi |   1399/04/23 19:36:35   |
0     0
باید این نکته را ذکر کرد که نمی توان به طور کلی نتیجه گرفت که کدام گزینه خوب است و کدام خوب نیست. برای مثال رهن خوب است یا اجاره خوب نیست. بلکه هر روش معایب و مزایایی دارد که هر فردی بسته به توانایی پرداخت خود ان را برمی گزیند.
برای مثال اشخاصی که وجه نقد زیادی در دست دارند ولی حقوق ماهیانه آن ها اندک است بهتر است از روش رهن کامل استفاده نمایند تا کمتر تحت فشار قرار گیرند.
برعکس اشخاصی که قدرت پرداخت ماهیانه بیشتری دارند ولی پول نقد زیادی در دست ندارند بهتر است از به دنبال منازل اجاره ای باشند و در نهایت اشخاصی نیز که هم حقوق ماهیانه و هم وجه نقد در دسترسشان متوسط است بهتر است به دنبال موارد رهن و اجاره به صورت ترکیبی باشند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
fatemeh pourghasemi |   1399/04/24 13:01:11   |
0     0
وقتی بحث از خرید اول خونه یا ماشین به میان می‌آید، طبیعتاً به این خاطر است که خرید خانه و خرید ماشین هر دو جز تحرکات اقتصادی بزرگ و قابل توجهی است که بدون شک جفت آن‌ها در کیفیت و رفاه زندگی تان تاثیرات چشمگیر و قابل توجهی را در پی خواهند داشت
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
fatemeh pourghasemi |   1399/04/24 13:09:51   |
0     0
در طول ۲۷ سال گذشته که آمارهای سیستماتیک و منظم بخش مسکن ارائه شده، میانگین تورم عمومی سالیانه ۱۹.۵ درصد، متوسط رشد سالیانه قیمت مسکن ۲۴ درصد و میانگین رشد اجاره بها ۲۱.۵ درصد بوده است.اعداد مذکور توضیح می‌دهد که ۸۰ درصد افزایش قیمت مسکن به تورم عمومی بستگی دارد که اگر کنترل شود رشد قیمت مسکن نیز کنترل خواهد شد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مریم بیکی |   1399/04/26 18:23:30   |
0     0
در این اوضاع اقتصادی که ارزش پول کم میشه و تورم هم رفته بالا بهترین راه اینه که سرمایه گذاری کرد مثلا سرمایه گذاری در زمین یا خانه میتونه تا حدودی خوب باشه و بهترین راه حل باشه اما اگر دراین زمینه سواد مالی مربوطه را نداشته باشیم بازممکن است دچار کلاه برداری و هزینه ی زیاد بهره را متحمل بشیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جواد زارع |   1399/04/27 15:16:10   |
0     0
شما بدون اینکه یک واحد مسکونی را بخرید، می‌توانید آن را به طرق مختلف در اختیار داشته باشید. این روش‌ها عبارت‌اند از رهن و اجاره. رهن به این معناست که مستأجر مبلغی را به موجر تحویل می‌دهد و در ازای آن، از واحد مسکونی موردنظر برای مدت‌زمان مشخصی استفاده می‌کند. گفتنی است، این مبلغ تا پایان قرارداد نزد موجر باقی می‌ماند و پس از اتمام قرارداد به صورت کامل به مستأجر برگردانده می‌شود.

اجاره نیز به این معناست که مستاجر در ازای استفاده از واحد مسکونی موردنظر، ماهانه به موجر اجاره می‌پردازد. در تعریفی تخصصی‌تر می‌توان گفت که اجاره عقدی است که به موجب آن مستاجر مالک منافع عین مستاجره می‌شود. گفتنی است، اجاره دهنده را موجر و اجاره‌کننده را مستاجر و مورد اجاره را عین مستاجره می‌نامند.

رهن و اجاره هم یک فرمول ترکیبی برای پرداخت بهای یک واحد مسکونی است. به این معنا که مبلغی را به عنوان پول پیش یا رهن به موجر می‌پردازید و به علاوه، ماهانه مبلغی را به عنوان اجاره پرداخت می‌کنید. البته در این شیوه، فرد مالک واحد مسکونی نمی‌شود، بلکه فقط از آن در مدت معلوم که معمولا یک سال است، استفاده می‌کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد زارع |   1399/04/29 18:09:32   |
0     0
مهم‌ترین مزیت روش رهن و اجاره این است که مزایای هر دو روشی که در بالا گفته شد، در آن جمع شده است.
در این روش، ماه به ماه مبلغی را به موجر می‌پردازیم و یک اهرم فشار برای انجام کارهای منزل داریم.
از یک سو، مبلغ هنگفتی را نپرداخته‌ایم و از طرفی پولی که دست موجر داریم مجدد به ما بازمی‌گردد.
مزیت دیگر این است که در این روش انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به روش‌های دیگر وجود دارد و مستاجر قدرت چانه‌زنی بیشتری برای تبدیل رهن و اجاره به یکدیگر دارد.
معایب رهن و اجاره
احتمال عدم تطابق مبلغ رهن و اجاره با توانایی پرداخت مستاجر
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ارزو پوراکبرزاده |   1399/04/29 21:21:10   |
0     0
باعرض سلام
به‌عنوان سرمایه‌گذار و فعال بازار سرمایه‌ بهتر از هر کسی می‌دانید که در دوره رکود اقتصادی باید محتاط باشید. با نظارت درست بازار و در نظر گرفتن چشم‌انداز شرکت‌ها اما با هوشیاری می‌توان فرصت‌‌های مناسب برای خرید دارایی‌های باکیفیت را غنیمت شمرد.

به‌گفته بسیاری از بزرگان بازار سرمایه، هرچند در دوره کسادی اقتصاد، شرایط برای سرمایه‌گذاران بسیار سخت است، اما عمدتا بهترین‌ فرصت‌ها و بعضا بالاترین بازدهی‌ها هم در همین دوران نصیب برخی می‌شود.

اما در این دوران باید نگران کدام شرکت‌ها بود؟

کدام سهام در دوره رکود اقتصادی بالاترین ریسک را دارند؟سهام شرکت‌هایی که بدهی‌هایشان نسبت به حقوق صاحبان سهام بیشتر است.سهام دوره‌ایسهامی که ارزش ذاتی آنها صفر است و تنها به‌دلیل خوش‌بینیِ برخی، ارزش اسمی آنها در بازار افزایش یافته است.

از آنجا که احتمال ورشکستگی شرکت‌ها در هر سه دسته بسیار بالاست، بنابراین خرید سهام آنها در دوران رکود بسیار پرریسک و خطرناک است.

در مقابل، اگر از آن دسته سرمایه‌گذارانی هستید که قصد دارید، حتی در دوره رکود اقتصادی دوام بیاورید و رشد کنید، در شرکت‌های باکیفیت، با صورت‌های مالیِ قوی، بدهیِ کم و گردش مالی بالا سرمایه‌گذاری کنید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Fatemeh shayegh |   1399/04/31 09:09:26   |
0     0
0 0
باعرض سلام
به‌عنوان سرمایه‌گذار و فعال بازار سرمایه‌ بهتر از هر کسی می‌دانید که در دوره رکود اقتصادی باید محتاط باشید. با نظارت درست بازار و در نظر گرفتن چشم‌انداز شرکت‌ها اما با هوشیاری می‌توان فرصت‌‌های مناسب برای خرید دارایی‌های باکیفیت را غنیمت شمرد.

به‌گفته بسیاری از بزرگان بازار سرمایه، هرچند در دوره کسادی اقتصاد، شرایط برای سرمایه‌گذاران بسیار سخت است، اما عمدتا بهترین‌ فرصت‌ها و بعضا بالاترین بازدهی‌ها هم در همین دوران نصیب برخی می‌شود.

اما در این دوران باید نگران کدام شرکت‌ها بود؟

کدام سهام در دوره رکود اقتصادی بالاترین ریسک را دارند؟سهام شرکت‌هایی که بدهی‌هایشان نسبت به حقوق صاحبان سهام بیشتر است.سهام دوره‌ایسهامی که ارزش ذاتی آنها صفر است و تنها به‌دلیل خوش‌بینیِ برخی، ارزش اسمی آنها در بازار افزایش یافته است.

از آنجا که احتمال ورشکستگی شرکت‌ها در هر سه دسته بسیار بالاست، بنابراین خرید سهام آنها در دوران رکود بسیار پرریسک و خطرناک است.

در مقابل، اگر از آن دسته سرمایه‌گذارانی هستید که قصد دارید، حتی در دوره رکود اقتصادی دوام بیاورید و رشد کنید، در شرکت‌های باکیفیت، با صورت‌های مالیِ قوی، بدهیِ کم و گردش مالی بالا سرمایه‌گذاری کنید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فائزه |   1399/04/31 11:57:45   |
0     0
اول خانه بخریم

مهم ترین نیاز هر ادمی داشتن یک سقف و خانه است و ماشین و وسیله نقلیه را می توان با استفاده از حمل و نقل شهری با کمترین هزینه استفاده کرد اما داشتن خانه بسیاری از هزینه های زندگی را کاهش و ارامش و اسایش بیشتری را برایمان فراهم میکند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فائزه |   1399/05/01 12:41:27   |
0     0
از آنجاییکه بی سوادی مالی موجب شود تا بسیاری از مردم قربانی وام های بزرگ، وام های مسکن پر خطر،کلاهبرداری و نرخ های بسیار بالای بهره شوند و به نوبه خود منجر به کاهش اعتبار، ورشکستگی یا مصادره اموال گردد بنابراین سواد و دانش مالی درگاه ورودی همه بازارها به خصوص مسکن نیز می باشد. برای مثال مزایا و معایب نرخ های بهره ی ثابت و متغیر در وام مسکن، مفاهیمی هستند که اگر از مهارتهای سواد مالی برخوردار باشید، آسان تر می توانید آن ها را درک کنید و تصمیم های آگاهانه تری بگیرید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فائزه |   1399/05/01 16:18:02   |
0     0
سرمایه گذاری در مسکن و زمین یک سرمایه گذاری واقعی است که هدف آن تولید کالا و خدمات با هدف افزایش ثروت است. ورود به بازار مسکن و سرمایه گذاری در این بازار در نظر عموم یکی از راهکارهای پر سود و افزایش درآمد است، اما اگر کمی با دقت به این مسئله نگاه کنیم متوجه می شویم که همانقدر که بازار مسکن می تواند منجر به افزایش درآمد باشد و یک سرمایه گذاری خوب تلقی شود، به همان اندازه نیز می تواند ریسک بالایی برای سرمایه شخص داشته باشد! از آنجاییکه بی سوادی مالی موجب شود تا بسیاری از مردم قربانی وام های بزرگ، وام های مسکن پر خطر،کلاهبرداری و نرخ های بسیار بالای بهره شوند و به نوبه خود منجر به کاهش اعتبار، ورشکستگی یا مصادره اموال گردد بنابراین سواد و دانش مالی درگاه ورودی همه بازارها به خصوص مسکن نیز می باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فائزه |   1399/05/01 23:00:58   |
0     0
رهن به این معناست که مستأجر مبلغی را به موجر تحویل می‌دهد و در ازای آن، از واحد مسکونی موردنظر برای مدت‌زمان مشخصی استفاده می‌کند. گفتنی است، این مبلغ تا پایان قرارداد نزد موجر باقی می‌ماند و پس از اتمام قرارداد به صورت کامل به مستأجر برگردانده می‌شود.

اجاره نیز به این معناست که مستاجر در ازای استفاده از واحد مسکونی موردنظر، ماهانه به موجر اجاره می‌پردازد. در تعریفی تخصصی‌تر می‌توان گفت که اجاره عقدی است که به موجب آن مستاجر مالک منافع عین مستاجره می‌شود. گفتنی است، اجاره دهنده را موجر و اجاره‌کننده را مستاجر و مورد اجاره را عین مستاجره می‌نامند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نادر گندمکار |   1399/05/03 20:50:54   |
0     0
همزمان با آن کاهش ارزش پول، سرمایه‌گذاری حتی اگر به افزایش دارایی منجر نشود دست کم می‌تواند جلوی کاهش ارزش سرمایه را بگیرد. سرمایه گذاری در مسکن و زمین یک سرمایه گذاری واقعی است که هدف آن تولید کالا و خدمات با هدف افزایش ثروت است. ورود به بازار مسکن و سرمایه گذاری در این بازار در نظر عموم یکی از راهکارهای پر سود و افزایش درآمد است، اما اگر کمی با دقت به این مسئله نگاه کنیم متوجه می شویم که همانقدر که بازار مسکن می تواند منجر به افزایش درآمد باشد و یک سرمایه گذاری خوب تلقی شود، به همان اندازه نیز می تواند ریسک بالایی برای سرمایه شخص داشته باشد! از آنجاییکه بی سوادی مالی موجب شود تا بسیاری از مردم قربانی وام های بزرگ، وام های مسکن پر خطر،کلاهبرداری و نرخ های بسیار بالای بهره شوند و به نوبه خود منجر به کاهش اعتبار، ورشکستگی یا مصادره اموال گردد بنابراین سواد و دانش مالی درگاه ورودی همه بازارها به خصوص مسکن نیز می باشد. برای مثال مزایا و معایب نرخ های بهره ی ثابت و متغیر در وام مسکن، مفاهیمی هستند که اگر از مهارتهای سواد مالی برخوردار باشید، آسان تر می توانید آن ها را درک کنید و تصمیم های آگاهانه تری بگیرید. در این گزارش ویژه به مروری بر تازه های منتشر شده در رسانه های معتبر کشور در ارتباط با بازار مسکن پرداخته می شود. با رصد کردن روزانه محتوای ارائه شده، در جریان آخرین رخدادها و سیر موضوعات مرتبط قرار گرفته و برای تصمیم گیری و مدیریت ریسک های احتمالی در زمینه موضوعات مالی مرتبط با بازار مسکن در جهت موفقیت مالی و شغلی خود گام بردارید. در قسمت مروری برعناوین مهم خبری، کلیه رویدادهای خبری مرتبط و به تفکیک هر ماه ارائه شده است.

سالی مبهم درپی سالی عجیب برای بازار مسکن
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
یوسف موحدی فر |   1399/05/06 07:11:00   |
0     0
به نظر بندخ رهن بهتر است و دولت باید توجه بیشتری به بخش مسکن و رهن و کرایه داشته باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
یوسف موحدی فر |   1399/05/06 10:12:27   |
0     0
بسته به نیاز هر فرد دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
یوسف موحدی فر |   1399/05/06 10:27:26   |
0     0
اولین و مهم‌ترین پارامتر اثرگذار بر بازار مسکن در حال حاضر، موضوع شیوع ویروس کرونا است. کرونا افراد را خانه‌نشین کرده و فعالیت‌های اقتصادی بسیاری را زمین‌گیر کرده است و حتی عرضه فایل در بازار مسکن تا مرز توقف پیش رفته است. این اثر به‌صورت شدید و کوتاه‌مدت در بازار مسکن قابل اندازه‌گیری است و قطعا می‌تواند به شکل کاهش معاملات و به دنبال آن کاهش قیمت بروز پیدا کند یا دست‌کم از رشد دوباره قیمت مسکن جلوگیری کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضا زارع شاهی |   1399/05/07 21:39:44   |
0     0
در این اوضاع اقتصادی که ارزش پول کم میشه و تورم هم رفته بالا بهترین راه اینه که سرمایه گذاری کرد مثلا سرمایه گذاری در زمین یا خانه میتونه تا حدودی خوب باشه و بهترین راه حل باشه اما اگر دراین زمینه سواد مالی مربوطه را نداشته باشیم بازممکن است دچار کلاه برداری و هزینه ی زیاد بهره را متحمل بشیم

سرمایه گذاری در مسکن و زمین یک سرمایه گذاری واقعی است که هدف آن تولید کالا و خدمات با هدف افزایش ثروت است. ورود به بازار مسکن و سرمایه گذاری در این بازار در نظر عموم یکی از راهکارهای پر سود و افزایش درآمد است، اما اگر کمی با دقت به این مسئله نگاه کنیم متوجه می شویم که همانقدر که بازار مسکن می تواند منجر به افزایش درآمد باشد و یک سرمایه گذاری خوب تلقی شود، به همان اندازه نیز می تواند ریسک بالایی برای سرمایه شخص داشته باشد!
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضا زارع شاهی |   1399/05/07 22:14:40   |
0     0
اول خانه بخریم

مهم ترین نیاز هر ادمی داشتن یک سقف و خانه است و ماشین و وسیله نقلیه را می توان با استفاده از حمل و نقل شهری با کمترین هزینه استفاده کرد اما داشتن خانه بسیاری از هزینه های زندگی را کاهش و ارامش و اسایش بیشتری را برایمان فراهم میکند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضا زارع شاهی |   1399/05/07 22:16:52   |
0     0
برای سرمایه گذاری در بازار مسکن ابتدا باید سه فاکتور
بازدهی انتظاری
ریسک
نقدشوندگی
را بررسی و با توجه به سبک زندگی و اقتصاد کشور بهترین گزینه را انتخاب کرد.

در این اوضاع اقتصادی که ارزش پول کم میشه و تورم هم رفته بالا بهترین راه اینه که سرمایه گذاری کرد مثلا سرمایه گذاری در زمین یا خانه میتونه تا حدودی خوب باشه و بهترین راه حل باشه اما اگر دراین زمینه سواد مالی مربوطه را نداشته باشیم بازممکن است دچار کلاه برداری و هزینه ی زیاد بهره را متحمل بشیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدعلی حسنی پور |   1399/05/07 23:15:53   |
0     0
می‌توان گفت که خرید خانه و رویای صاحب خانه شدن و مالکیت بر یک ملک شخصی و کاملاً در اختیار، رویایی ست که سودای آن همیشه و در هر سنی همراه ما خواهد بود.

اگر تا کنون صاحب خانه شخصی خودتان نشده باشید، اهمیت این مسئله را به خوبی درک و لمس خواهید کرد. از طرفی داشتن شرایط رفاهی مطلوب و آسایش بخش مانند داشتن یک ماشین از هر نظر خوب و دلخواه که در عین رفاه بخشیدن به زندگی‌تان، حس مالکیت و در آن واحد کمی لوکس بودن را به شما القاء می‌کند نیز همیشه گزینه و رویایی وسوسه‌انگیز بوده است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدعلی حسنی پور |   1399/05/07 23:21:46   |
0     0
ریشه تورم ناشی از رشد نقدینگی است و رشد نقدینگی از عدم انضباط پولی و مالی نشأت می گیرد. اگر ما بتوانیم فقط همین اقدام یعنی رشد نقدینگی را کنترل کنیم افزایش قیمت همه کالاها از جمله مسکن متوقف یا کند خواهد شد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا فرمانی |   1399/05/09 13:28:24   |
0     0
ریشه تورم ناشی از رشد نقدینگی است و رشد نقدینگی از عدم انضباط پولی و مالی نشأت می گیرد. اگر ما بتوانیم فقط همین اقدام یعنی رشد نقدینگی را کنترل کنیم افزایش قیمت همه کالاها از جمله مسکن متوقف یا کند خواهد شد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا فرمانی |   1399/05/09 13:52:29   |
0     0
مهم‌ترین مزیت روش رهن و اجاره این است که مزایای هر دو روشی که در بالا گفته شد، در آن جمع شده است.
در این روش، ماه به ماه مبلغی را به موجر می‌پردازیم و یک اهرم فشار برای انجام کارهای منزل داریم.
از یک سو، مبلغ هنگفتی را نپرداخته‌ایم و از طرفی پولی که دست موجر داریم مجدد به ما بازمی‌گردد.
مزیت دیگر این است که در این روش انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به روش‌های دیگر وجود دارد و مستاجر قدرت چانه‌زنی بیشتری برای تبدیل رهن و اجاره به یکدیگر دارد.
معایب رهن و اجاره
احتمال عدم تطابق مبلغ رهن و اجاره با توانایی پرداخت مستاجر
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا فرمانی |   1399/05/09 13:53:31   |
0     0
نیاز به مسکن با ازدواج شتاب پیدا نمی کند، بلکه طلاق نیز تعداد متقاضیان مسکن را افزایش می‌دهد.به ازای هر چهار مورد طلاق، یک تقاضا برای مسکن در کشور افزوده می‌شود و موضوع دیگری که بر رشد تقاضا در بازار تاثیر مثبت دارد، توجه به نوسازی بافت‌های فرسوده است. بازسازی این بافت‌ها در شرایطی محقق می‌شود که ساکنان آن بتوانند سرپناه مناسب دیگری برای مدتی موقت و تا زمان نوسازی داشته باشند. تمامی این عوامل در کنار کاهش تولید مسکن در سال‌های گذشته، موجب آن شده اند تا علاوه بر افزایش تراکم خانوار در واحدهای مسکونی، شاهد افزایش اجاره بها و قیمت فروش مسکن در کشور باشیم و این امر در کلان شهرها بیشتر احساس می‌شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد عابدی شمس آبادی |   1399/05/10 12:53:21   |
0     0
تمام کالاها و موارد مصرفی در زندگی سرمایه است و استفاده صحیح از آنها پس‌انداز محسوب می‌شود. چون با مصرف درست دیرتر خراب می‌شود و ما مجبور نیستیم که بابت آن مبلغی را پرداخت کنیم، در نتیجه، هزینه‌ای را که می‌خواهیم برای تعمیر یا خرید دوباره در نظر بگیریم می‌توانیم پس‌انداز کنیم و با پول پس‌انداز شده می‌توانیم یا سرمایه‌گذاری کنیم یا در بانک پس‌انداز داشته باشششیم
پاسخ
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد عابدی شمس آبادی |   1399/05/10 13:16:12   |
0     0
امروزه فقط کار کردن و کسب درآمد پاسخگوی نیازهای زندگی نیست بلکه برای به دست آوردن ثروت بیشتر، سرمایه‌گذاری لازم است که با توجه به روند رو به رشد تورم و همزمان با آن کاهش ارزش پول، سرمایه‌گذاری حتی اگر به افزایش دارایی منجر نشود دست کم می‌تواند جلوی کاهش ارزش سرمایه را بگیرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد عابدی شمس آبادی |   1399/05/10 13:18:27   |
0     0
تواند منجر به افزایش درآمد باشد و یک سرمایه گذاری خوب تلقی شود، به همان اندازه نیز می تواند ریسک بالایی برای سرمایه شخص داشته باشد! از آنجاییکه بی سوادی مالی موجب شود تا بسیاری از مردم قربانی وام های بزرگ، وام های مسکن پر خطر،کلاهبرداری و نرخ های بسیار بالای بهره شوند و به نوبه خود منجر به کاهش اعتبار، ورشکستگی یا مصادره اموال گردد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد عابدی شمس آبادی |   1399/05/10 13:19:27   |
0     0
ارتباط با بازار مسکن پرداخته می شود. با رصد کردن روزانه محتوای ارائه شده، در جریان آخرین رخدادها و سیر موضوعات مرتبط قرار گرفته و برای تصمیم گیری و مدیریت ریسک های احتمالی در زمینه موضوعات مالی مرتبط با بازار مسکن در جهت موفقیت مالی و شغلی خود گام بردارید. در قسمت مروری برعناوین مهم خبری، کلیه رویدادهای خبری مرتبط و به تفکیک هر ماه ارائه شده
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا فتحی |   1399/05/13 12:11:42   |
0     0
1. چگونه درآمد خود را بودجه بندی کنید
شما به خوبی می آموزید که چه زمانی خرج کرده، چه وقت صرفه جویی نموده و به چه شکلی بدهی های خود را تسویه و بخشی از درآمد خود را پس انداز کنید. در واقع بودجه بندی اولین گامی است که شما باید در راستای درک صحیح مدیریت پول بردارید.

2. چگونه بدهی های خود را مدیریت کنید
فردی که از دانش مالی بالایی برخوردار است می داند که به چه شکلی قرض یا وام بگیرد و در ادامه نیز به چه شکلی آن را پس بدهد. به عنوان مثال زمانی که شما سواد مالی بالایی داشته باشید، در زمان گرفتن وام می توانید متوجه نقش مهم نرخ بهره و شرایط وام های مختلف شده و به راحتی آنها را با یکدیگر مقایسه کنید.

3. چگونه بخشی از درآمد خود را پس انداز کنید
یک راه بسیار مناسب برای جلوگیری از نیاز به قرض یا وام گرفتن، پس انداز کردن است. فردی که سواد مالی بالایی دارد می تواند هزینه های خود را به شکلی مدیریت کند که بخشی از آن پس انداز شده و در مواقع اضطراری مورد استفاده قرار بگیرد.

4. برای دوران بازنشستگی برنامه ریزی کنید
در کنار پس انداز برای مواقع اضطراری شما باید بتوانید به صورت همزمان برای بلند مدت و برای دوران بازنشتگی خود نیز پس انداز داشته باشید. چیزی که می تواند در این زمینه به شما کمک کند، داشتن سواد مالی است.

دانش آموزان آموزه‌های بسیاری در موارد گوناگون را توسط خانواده و مدرسه کسب می‌کنند. مربیان هم همواره در کنار آنان تلاش می‌کنند تا طیف گسترده‌ای از مطالعات را در برنامه درسی آنان جای دهند و آنان را برای زندگی آینده آماده کنند. با این وجود یک مولفه اصلی در زندگی وجود دارد که دانش آموزان اطلاعات کافی‌ در رابطه با آن در طول تحصیل کسب نمی‌کنند و آن هوش مالی یا سواد اقتصادی است.

سواد مالی چیست
5 مولفه سواد مالی
ثابت شده است دانش‌آموزانی که این هوش و دانش را کسب کنند در بزرگسالی به مراتب زندگی اقتصادی بهتر و چشمگیرتری نسبت به دیگران خواهند داشت. این دوره ها تاثیر مستقیمی بر توانایی آنان در تصمیم گیری‌های مالی دارد و به آنان کمک می‌کند تا تصمیمات عاقلانه‌ای داشته باشند. بعلاوه، آن دسته از دانش آموزانی که دوره‌های مالی شخصی را بگذرانند، احتمال بیشتری نسبت به سایرین برای نحوه پس انداز و بودجه بندی درست و هوشمندانه دارند و توانایی سرمایه گذاری کردن را پیدا خواهند کرد.

برای اینکه سواد مالی را به دانش آموزان خود آموزش دهید لازم است آنان را با پنج مفهوم اصلی زیر که برای بهبود سواد مالی موثر است آشنا کنید. به آنان اطمینان دهید که با تمرین مداوم می‌توانند تسلط کافی بر این موضوعات پیدا کنند و یادگیری این آموزه‌ها در طول کل عمرشان مفید خواهد بود.

1. بودجه بندی
بودجه بندی
یکی از ارکان سواد مالی داشتن برنامه‌ای است که به آن متعهد باشید و بر اساس آن، درآمدها و هزینه‌هایتان را کنترل کنید. بودجه بندی و حفظ آن، از جمله راه‌های کنترل منابع مالی است. در دنیای امروز با گسترش اینترنت و وب سایت‌ها و برنامه‌های فعال در این حوزه، ساده‌ترین راه برای ایجاد بودجه بندی متناسب با درآمد و نیازهایتان استفاده از سایت‌هایی چون Mint.com است که به شما کمک می‌کند تا درآمد و مخارج خود را مدیریت کنید. به لطف این ابزارهای کاربرپسند، اکنون عموم افراد می توانند پیگیر امور مالی و هزینه‌های زندگی خود بوده و در صورت استفاده صحیح از آنها بتوانند باعث بهبود کیفیت شرایط اقتصادی و زندگی خود شوند.

بدون پیگیری بودجه و داشتن یک برنامه مالی صحیح بسیار دشوار است که به درآمد و مخارج خود نظم دهید و پاسخگو باشید که درآمد خود را در ماه صرف چه مواردی می‌کنید و چگونه می‌توانید آن را کنترل کنید. بنابراین تسلط بر مبانی بودجه بندی تا جای ممکن برای افراد تازه واردی که قصد دارند هوش مالی را فرا گیرند لازم است.

2. درک نرخ بهره
درک نرخ بهره
اگرچه ممکن است شما با مفاهیم ریاضی آشنا باشید اما لازم است آن را در جنبه‌های دیگر مانند محاسبه نرخ بهره هم درک کنید. زیرا می‌تواند به شما در صرفه جویی بیشتر کمک کند. شما هنگام وام گرفتن با دانستن و محاسبه نرخ بهره وام متوجه خواهید شد که چه مقدار پول را در چه مدت زمانی علاوه بر اصل پول باید بپردازید. بی شک این موضوع در تصمیم گیری‌های مالی شما تاثیر گذار خواهد بود و می‌تواند به شما کمک کند که چه منابع پولی را به زندگی خود اضافه کنید و از اضافه کردن کدام یک صرف نظر کنید. دانش آموزان خود را با این مفاهیم ریاضی آشنا و از ابتدای راه به آنان آموزش داده و برای زندگی آینده آنها را آماده کنید.

3. اولویت بندی صرفه جویی
اولویت بندی صرفه جویی در سواد مالی
بدیهی است که صرفه جویی یک جنبه مهم و ضروری‌ برای حفظ وضعیت مالی و دستیابی به خواسته‌های بزرگتر است اما اکثر دانش‌آموزان این جنبه را به آن اندازه که باید در اولویت قرار نمی‌دهند و اطلاعات درستی در رابطه با اهمیت آن ندارند. برای بزرگسالان، نادیده گرفتن مواردی مانند مستمری پس از بازنشستگی به دلیل آنکه بسیار دور به نظر می‌رسد بسیار آسان است اما یادگیری زود هنگام پس انداز می‌تواند به همه ما در کسب دانش، تمرین و مجموعه مهارت‌هایی که در کل زندگی خود استفاده خواهیم کرد کمک کند.

مبتدیان می‌توانند برای یادگیری این مفهوم و اجرای آن، پس انداز را با ساده‌ترین حالت ممکن شروع کنند. مانند پس انداز پول برای خرید کالایی که همیشه قصد داشتند آن را داشته باشند. رسیدن به هدف، آنان را تشویق خواهد کرد که از برخی خواسته هایشان بگذرند و با صرفه جویی پول خود را پس انداز کنند. این تمرین، صبر و کوشش زیادی را می‌طلبد اما نگران نباشید زیرا درس‌های بزرگی برای آنها خواهد داشت.

4. تله چرخه اعتبار – بدهی
تله بدهی
از دست دادن اعتبار مالی بسیار آسان‌تر از به دست آوردن دوباره آن پول است. بسیاری از دانش‌آموزان این موضوع را نمی‌دانند و درک صحیحی از این موضوع ندارند که بازیابی اعتبار مالی چقدر دشوار است، تازه قبل از اینکه خیلی دیر شود! به همین دلیل کسب دانش در مورد بدهی قبل از اینکه حتی برایشان پیش بیاید بسیار حائز اهمیت است.

اعتبار اگر به درستی مدیریت شود می تواند ابزاری مفیدی برای رسیدن به یک زندگی ایده‌آل باشد. تصمیم گیری‌های عجولانه در هنگام جوانی می‌تواند هزینه‌های بسیار سنگینی حتی تا دوران میانسالی داشته باشد بنابراین لازم است که در اسرع وقت مفاهیم و ابزارهای مالی را به طور کامل فرا گیرید.

5. ایمنی و مشکلات سرقت اطلاعات
سرقت اطلاعات
در عصر حاضر اهمیت معضل سرقت اطلاعات با دیجیتالی و اینترنتی شدن همه چیز روز به روز درحال افزایش است. اکنون اطلاعات مالی شما نسبت به کلاهبرداری آسیب پذیرتر از هر زمان دیگر است. برای جلوگیری از فاش شدن اطلاعات محرمانه خود، لازم است اقدامات پیشگیرانه برای حفاظت از رمز عبور و محدود کردن میزان اطلاعاتی که به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته می‌شود صورت دهید که این اقدامات باعث حفظ حساب‌های شما و مانع از بوجود آمدن خسارت می شود. برای اینکه از چنین تهدیدهایی ایمن بمانید، روش‌های محافظت از آن را آموزش ببینید و به بهترین نحو ممکن از سرمایه ها و اطلاعات مالی خود محافظت کنید.،
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا فتحی |   1399/05/14 11:55:28   |
0     0
1. چگونه درآمد خود را بودجه بندی کنید
شما به خوبی می آموزید که چه زمانی خرج کرده، چه وقت صرفه جویی نموده و به چه شکلی بدهی های خود را تسویه و بخشی از درآمد خود را پس انداز کنید. در واقع بودجه بندی اولین گامی است که شما باید در راستای درک صحیح مدیریت پول بردارید.

2. چگونه بدهی های خود را مدیریت کنید
فردی که از دانش مالی بالایی برخوردار است می داند که به چه شکلی قرض یا وام بگیرد و در ادامه نیز به چه شکلی آن را پس بدهد. به عنوان مثال زمانی که شما سواد مالی بالایی داشته باشید، در زمان گرفتن وام می توانید متوجه نقش مهم نرخ بهره و شرایط وام های مختلف شده و به راحتی آنها را با یکدیگر مقایسه کنید.

3. چگونه بخشی از درآمد خود را پس انداز کنید
یک راه بسیار مناسب برای جلوگیری از نیاز به قرض یا وام گرفتن، پس انداز کردن است. فردی که سواد مالی بالایی دارد می تواند هزینه های خود را به شکلی مدیریت کند که بخشی از آن پس انداز شده و در مواقع اضطراری مورد استفاده قرار بگیرد.

4. برای دوران بازنشستگی برنامه ریزی کنید
در کنار پس انداز برای مواقع اضطراری شما باید بتوانید به صورت همزمان برای بلند مدت و برای دوران بازنشتگی خود نیز پس انداز داشته باشید. چیزی که می تواند در این زمینه به شما کمک کند، داشتن سواد مالی است.

دانش آموزان آموزه‌های بسیاری در موارد گوناگون را توسط خانواده و مدرسه کسب می‌کنند. مربیان هم همواره در کنار آنان تلاش می‌کنند تا طیف گسترده‌ای از مطالعات را در برنامه درسی آنان جای دهند و آنان را برای زندگی آینده آماده کنند. با این وجود یک مولفه اصلی در زندگی وجود دارد که دانش آموزان اطلاعات کافی‌ در رابطه با آن در طول تحصیل کسب نمی‌کنند و آن هوش مالی یا سواد اقتصادی است.

سواد مالی چیست
5 مولفه سواد مالی
ثابت شده است دانش‌آموزانی که این هوش و دانش را کسب کنند در بزرگسالی به مراتب زندگی اقتصادی بهتر و چشمگیرتری نسبت به دیگران خواهند داشت. این دوره ها تاثیر مستقیمی بر توانایی آنان در تصمیم گیری‌های مالی دارد و به آنان کمک می‌کند تا تصمیمات عاقلانه‌ای داشته باشند. بعلاوه، آن دسته از دانش آموزانی که دوره‌های مالی شخصی را بگذرانند، احتمال بیشتری نسبت به سایرین برای نحوه پس انداز و بودجه بندی درست و هوشمندانه دارند و توانایی سرمایه گذاری کردن را پیدا خواهند کرد.

برای اینکه سواد مالی را به دانش آموزان خود آموزش دهید لازم است آنان را با پنج مفهوم اصلی زیر که برای بهبود سواد مالی موثر است آشنا کنید. به آنان اطمینان دهید که با تمرین مداوم می‌توانند تسلط کافی بر این موضوعات پیدا کنند و یادگیری این آموزه‌ها در طول کل عمرشان مفید خواهد بود.

1. بودجه بندی
بودجه بندی
یکی از ارکان سواد مالی داشتن برنامه‌ای است که به آن متعهد باشید و بر اساس آن، درآمدها و هزینه‌هایتان را کنترل کنید. بودجه بندی و حفظ آن، از جمله راه‌های کنترل منابع مالی است. در دنیای امروز با گسترش اینترنت و وب سایت‌ها و برنامه‌های فعال در این حوزه، ساده‌ترین راه برای ایجاد بودجه بندی متناسب با درآمد و نیازهایتان استفاده از سایت‌هایی چون Mint.com است که به شما کمک می‌کند تا درآمد و مخارج خود را مدیریت کنید. به لطف این ابزارهای کاربرپسند، اکنون عموم افراد می توانند پیگیر امور مالی و هزینه‌های زندگی خود بوده و در صورت استفاده صحیح از آنها بتوانند باعث بهبود کیفیت شرایط اقتصادی و زندگی خود شوند.

بدون پیگیری بودجه و داشتن یک برنامه مالی صحیح بسیار دشوار است که به درآمد و مخارج خود نظم دهید و پاسخگو باشید که درآمد خود را در ماه صرف چه مواردی می‌کنید و چگونه می‌توانید آن را کنترل کنید. بنابراین تسلط بر مبانی بودجه بندی تا جای ممکن برای افراد تازه واردی که قصد دارند هوش مالی را فرا گیرند لازم است.

2. درک نرخ بهره
درک نرخ بهره
اگرچه ممکن است شما با مفاهیم ریاضی آشنا باشید اما لازم است آن را در جنبه‌های دیگر مانند محاسبه نرخ بهره هم درک کنید. زیرا می‌تواند به شما در صرفه جویی بیشتر کمک کند. شما هنگام وام گرفتن با دانستن و محاسبه نرخ بهره وام متوجه خواهید شد که چه مقدار پول را در چه مدت زمانی علاوه بر اصل پول باید بپردازید. بی شک این موضوع در تصمیم گیری‌های مالی شما تاثیر گذار خواهد بود و می‌تواند به شما کمک کند که چه منابع پولی را به زندگی خود اضافه کنید و از اضافه کردن کدام یک صرف نظر کنید. دانش آموزان خود را با این مفاهیم ریاضی آشنا و از ابتدای راه به آنان آموزش داده و برای زندگی آینده آنها را آماده کنید.

3. اولویت بندی صرفه جویی
اولویت بندی صرفه جویی در سواد مالی
بدیهی است که صرفه جویی یک جنبه مهم و ضروری‌ برای حفظ وضعیت مالی و دستیابی به خواسته‌های بزرگتر است اما اکثر دانش‌آموزان این جنبه را به آن اندازه که باید در اولویت قرار نمی‌دهند و اطلاعات درستی در رابطه با اهمیت آن ندارند. برای بزرگسالان، نادیده گرفتن مواردی مانند مستمری پس از بازنشستگی به دلیل آنکه بسیار دور به نظر می‌رسد بسیار آسان است اما یادگیری زود هنگام پس انداز می‌تواند به همه ما در کسب دانش، تمرین و مجموعه مهارت‌هایی که در کل زندگی خود استفاده خواهیم کرد کمک کند.

مبتدیان می‌توانند برای یادگیری این مفهوم و اجرای آن، پس انداز را با ساده‌ترین حالت ممکن شروع کنند. مانند پس انداز پول برای خرید کالایی که همیشه قصد داشتند آن را داشته باشند. رسیدن به هدف، آنان را تشویق خواهد کرد که از برخی خواسته هایشان بگذرند و با صرفه جویی پول خود را پس انداز کنند. این تمرین، صبر و کوشش زیادی را می‌طلبد اما نگران نباشید زیرا درس‌های بزرگی برای آنها خواهد داشت.

4. تله چرخه اعتبار – بدهی
تله بدهی
از دست دادن اعتبار مالی بسیار آسان‌تر از به دست آوردن دوباره آن پول است. بسیاری از دانش‌آموزان این موضوع را نمی‌دانند و درک صحیحی از این موضوع ندارند که بازیابی اعتبار مالی چقدر دشوار است، تازه قبل از اینکه خیلی دیر شود! به همین دلیل کسب دانش در مورد بدهی قبل از اینکه حتی برایشان پیش بیاید بسیار حائز اهمیت است.

اعتبار اگر به درستی مدیریت شود می تواند ابزاری مفیدی برای رسیدن به یک زندگی ایده‌آل باشد. تصمیم گیری‌های عجولانه در هنگام جوانی می‌تواند هزینه‌های بسیار سنگینی حتی تا دوران میانسالی داشته باشد بنابراین لازم است که در اسرع وقت مفاهیم و ابزارهای مالی را به طور کامل فرا گیرید.

5. ایمنی و مشکلات سرقت اطلاعات
سرقت اطلاعات
در عصر حاضر اهمیت معضل سرقت اطلاعات با دیجیتالی و اینترنتی شدن همه چیز روز به روز درحال افزایش است. اکنون اطلاعات مالی شما نسبت به کلاهبرداری آسیب پذیرتر از هر زمان دیگر است. برای جلوگیری از فاش شدن اطلاعات محرمانه خود، لازم است اقدامات پیشگیرانه برای حفاظت از رمز عبور و محدود کردن میزان اطلاعاتی که به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته می‌شود صورت دهید که این اقدامات باعث حفظ حساب‌های شما و مانع از بوجود آمدن خسارت می شود. برای اینکه از چنین تهدیدهایی ایمن بمانید، روش‌های محافظت از آن را آموزش ببینید و به بهترین نحو ممکن از سرمایه ها و اطلاعات مالی خود محافظت کنید...
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا فتحی |   1399/05/14 11:56:43   |
0     0
1. چگونه درآمد خود را بودجه بندی کنید
شما به خوبی می آموزید که چه زمانی خرج کرده، چه وقت صرفه جویی نموده و به چه شکلی بدهی های خود را تسویه و بخشی از درآمد خود را پس انداز کنید. در واقع بودجه بندی اولین گامی است که شما باید در راستای درک صحیح مدیریت پول بردارید.

2. چگونه بدهی های خود را مدیریت کنید
فردی که از دانش مالی بالایی برخوردار است می داند که به چه شکلی قرض یا وام بگیرد و در ادامه نیز به چه شکلی آن را پس بدهد. به عنوان مثال زمانی که شما سواد مالی بالایی داشته باشید، در زمان گرفتن وام می توانید متوجه نقش مهم نرخ بهره و شرایط وام های مختلف شده و به راحتی آنها را با یکدیگر مقایسه کنید.

3. چگونه بخشی از درآمد خود را پس انداز کنید
یک راه بسیار مناسب برای جلوگیری از نیاز به قرض یا وام گرفتن، پس انداز کردن است. فردی که سواد مالی بالایی دارد می تواند هزینه های خود را به شکلی مدیریت کند که بخشی از آن پس انداز شده و در مواقع اضطراری مورد استفاده قرار بگیرد.

4. برای دوران بازنشستگی برنامه ریزی کنید
در کنار پس انداز برای مواقع اضطراری شما باید بتوانید به صورت همزمان برای بلند مدت و برای دوران بازنشتگی خود نیز پس انداز داشته باشید. چیزی که می تواند در این زمینه به شما کمک کند، داشتن سواد مالی است.

دانش آموزان آموزه‌های بسیاری در موارد گوناگون را توسط خانواده و مدرسه کسب می‌کنند. مربیان هم همواره در کنار آنان تلاش می‌کنند تا طیف گسترده‌ای از مطالعات را در برنامه درسی آنان جای دهند و آنان را برای زندگی آینده آماده کنند. با این وجود یک مولفه اصلی در زندگی وجود دارد که دانش آموزان اطلاعات کافی‌ در رابطه با آن در طول تحصیل کسب نمی‌کنند و آن هوش مالی یا سواد اقتصادی است.

سواد مالی چیست
5 مولفه سواد مالی
ثابت شده است دانش‌آموزانی که این هوش و دانش را کسب کنند در بزرگسالی به مراتب زندگی اقتصادی بهتر و چشمگیرتری نسبت به دیگران خواهند داشت. این دوره ها تاثیر مستقیمی بر توانایی آنان در تصمیم گیری‌های مالی دارد و به آنان کمک می‌کند تا تصمیمات عاقلانه‌ای داشته باشند. بعلاوه، آن دسته از دانش آموزانی که دوره‌های مالی شخصی را بگذرانند، احتمال بیشتری نسبت به سایرین برای نحوه پس انداز و بودجه بندی درست و هوشمندانه دارند و توانایی سرمایه گذاری کردن را پیدا خواهند کرد.

برای اینکه سواد مالی را به دانش آموزان خود آموزش دهید لازم است آنان را با پنج مفهوم اصلی زیر که برای بهبود سواد مالی موثر است آشنا کنید. به آنان اطمینان دهید که با تمرین مداوم می‌توانند تسلط کافی بر این موضوعات پیدا کنند و یادگیری این آموزه‌ها در طول کل عمرشان مفید خواهد بود.

1. بودجه بندی
بودجه بندی
یکی از ارکان سواد مالی داشتن برنامه‌ای است که به آن متعهد باشید و بر اساس آن، درآمدها و هزینه‌هایتان را کنترل کنید. بودجه بندی و حفظ آن، از جمله راه‌های کنترل منابع مالی است. در دنیای امروز با گسترش اینترنت و وب سایت‌ها و برنامه‌های فعال در این حوزه، ساده‌ترین راه برای ایجاد بودجه بندی متناسب با درآمد و نیازهایتان استفاده از سایت‌هایی چون Mint.com است که به شما کمک می‌کند تا درآمد و مخارج خود را مدیریت کنید. به لطف این ابزارهای کاربرپسند، اکنون عموم افراد می توانند پیگیر امور مالی و هزینه‌های زندگی خود بوده و در صورت استفاده صحیح از آنها بتوانند باعث بهبود کیفیت شرایط اقتصادی و زندگی خود شوند.

بدون پیگیری بودجه و داشتن یک برنامه مالی صحیح بسیار دشوار است که به درآمد و مخارج خود نظم دهید و پاسخگو باشید که درآمد خود را در ماه صرف چه مواردی می‌کنید و چگونه می‌توانید آن را کنترل کنید. بنابراین تسلط بر مبانی بودجه بندی تا جای ممکن برای افراد تازه واردی که قصد دارند هوش مالی را فرا گیرند لازم است.

2. درک نرخ بهره
درک نرخ بهره
اگرچه ممکن است شما با مفاهیم ریاضی آشنا باشید اما لازم است آن را در جنبه‌های دیگر مانند محاسبه نرخ بهره هم درک کنید. زیرا می‌تواند به شما در صرفه جویی بیشتر کمک کند. شما هنگام وام گرفتن با دانستن و محاسبه نرخ بهره وام متوجه خواهید شد که چه مقدار پول را در چه مدت زمانی علاوه بر اصل پول باید بپردازید. بی شک این موضوع در تصمیم گیری‌های مالی شما تاثیر گذار خواهد بود و می‌تواند به شما کمک کند که چه منابع پولی را به زندگی خود اضافه کنید و از اضافه کردن کدام یک صرف نظر کنید. دانش آموزان خود را با این مفاهیم ریاضی آشنا و از ابتدای راه به آنان آموزش داده و برای زندگی آینده آنها را آماده کنید.

3. اولویت بندی صرفه جویی
اولویت بندی صرفه جویی در سواد مالی
بدیهی است که صرفه جویی یک جنبه مهم و ضروری‌ برای حفظ وضعیت مالی و دستیابی به خواسته‌های بزرگتر است اما اکثر دانش‌آموزان این جنبه را به آن اندازه که باید در اولویت قرار نمی‌دهند و اطلاعات درستی در رابطه با اهمیت آن ندارند. برای بزرگسالان، نادیده گرفتن مواردی مانند مستمری پس از بازنشستگی به دلیل آنکه بسیار دور به نظر می‌رسد بسیار آسان است اما یادگیری زود هنگام پس انداز می‌تواند به همه ما در کسب دانش، تمرین و مجموعه مهارت‌هایی که در کل زندگی خود استفاده خواهیم کرد کمک کند.

مبتدیان می‌توانند برای یادگیری این مفهوم و اجرای آن، پس انداز را با ساده‌ترین حالت ممکن شروع کنند. مانند پس انداز پول برای خرید کالایی که همیشه قصد داشتند آن را داشته باشند. رسیدن به هدف، آنان را تشویق خواهد کرد که از برخی خواسته هایشان بگذرند و با صرفه جویی پول خود را پس انداز کنند. این تمرین، صبر و کوشش زیادی را می‌طلبد اما نگران نباشید زیرا درس‌های بزرگی برای آنها خواهد داشت.

4. تله چرخه اعتبار – بدهی
تله بدهی
از دست دادن اعتبار مالی بسیار آسان‌تر از به دست آوردن دوباره آن پول است. بسیاری از دانش‌آموزان این موضوع را نمی‌دانند و درک صحیحی از این موضوع ندارند که بازیابی اعتبار مالی چقدر دشوار است، تازه قبل از اینکه خیلی دیر شود! به همین دلیل کسب دانش در مورد بدهی قبل از اینکه حتی برایشان پیش بیاید بسیار حائز اهمیت است.

اعتبار اگر به درستی مدیریت شود می تواند ابزاری مفیدی برای رسیدن به یک زندگی ایده‌آل باشد. تصمیم گیری‌های عجولانه در هنگام جوانی می‌تواند هزینه‌های بسیار سنگینی حتی تا دوران میانسالی داشته باشد بنابراین لازم است که در اسرع وقت مفاهیم و ابزارهای مالی را به طور کامل فرا گیرید.

5. ایمنی و مشکلات سرقت اطلاعات
سرقت اطلاعات
در عصر حاضر اهمیت معضل سرقت اطلاعات با دیجیتالی و اینترنتی شدن همه چیز روز به روز درحال افزایش است. اکنون اطلاعات مالی شما نسبت به کلاهبرداری آسیب پذیرتر از هر زمان دیگر است. برای جلوگیری از فاش شدن اطلاعات محرمانه خود، لازم است اقدامات پیشگیرانه برای حفاظت از رمز عبور و محدود کردن میزان اطلاعاتی که به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته می‌شود صورت دهید که این اقدامات باعث حفظ حساب‌های شما و مانع از بوجود آمدن خسارت می شود. برای اینکه از چنین تهدیدهایی ایمن بمانید، روش‌های محافظت از آن را آموزش ببینید و به بهترین نحو ممکن از سرمایه ها و اطلاعات مالی خود محافظت کنید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics