تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

پرسش های بنیادین برای سرمایه گذاران

آموختن سرمایه گذاری یکی از رموز اصلی زندگی است و افراد موفق اغلب سرمایه گذاران ماهرند. خوشبختانه برای این آموزش ها نیازی به دانشگاه و حضور در کلاس های تخصصی ندارید. سرمایه گذاری حتی به تحصیلات کامل هم نیازی ندارد شما فقط باید درکی درست از ماهیت کسب و کارها داشته باشید و با اعتماد به نفس برنامه ریزی کنید.

 این فرایند در اصول خود بسیار ساده است و به سادگی میتوانید در انجام آن ماهر شوید. در اینجا برخی ز چالش های مهم پیش روی هر سرمایه گذار را به شما معرفی می کنیم. این پرسش های کلیدی به ویژه برای کسانی که به تازگی سرمایه گذاری را آغاز کرده اند، اهمیت زیادی دارد. اگر پاسخی متناسب و درست به این پرسش ها بدهید، روند امور با سهولت بیشتری پیش خواهد رفت از این رو خواندن نکات زیر را به تمام کسانی که در فکر ورود به عرصه سرمایه گذاری اند. توصیه می کنیم.

 

چرا سرمایه گذاری ترسناک است؟

سرمایه گذاری برای بسیاری از ما کاری هراس آور و نگران کننده است. تصور عمومی آن است که مشارکت در این فرایند می تواند بسیار پیچیده و زیان آور باشد. به همین جهت، تعداد افراد و خانواده هایی که وارد فرایند سرمایه گذاری می شوند، در مقایسه با کل جمعیت بسیار محدودند. این رویکرد باعث می شود پس اندازهای این خانواده ها بی استفاده بماند و یا در نهایت، وارد عرصه هایی چون خرید مسکن شوند. در حالی که با انتخاب ابزارهای مناسب سرمایه گذاری و اندکی مطالعه و تحقیق، به سادگی می توان از بازارهای مالی برای ثروت افزایی استفاده کرد. البته نمی توان اهمیت آموزش را در این زمینه انکار کرد با این حال، نباید از ترس کمبود تخصص کافی، کل این فرایند را کنار بگذارید. امروزه منابع آموزشی بسیاری در دسترس ما قرار دارد که با کمترین هزینه، اصول سرمایه گذاری را آموزش میدهند اگر تصمیم بگیرید، سایر مسائل با اندکی پشتکار و برنامه ریزی برطرف خواهد شد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

هدف از سرمایه گذاری چیست؟

انسان ها اهداف متنوعی را در زندگی دنبال می کنند و بدین جهت نمی توان با یک رویکرد مشخص از هدف سرمایه گذاری سخن گفت با این حال، نگرش بسیاری از ما به سرمایه گذاری در چارچوب مشترک شکل گرفته است. هدف ما از ورود به بازار سرمایه این است که پول خود را در مسیری درست به جریان بیندازیم؛ به نحوی پول برای ما کار کند. با آنکه نباید در این گرایش افراط کرد، اما ثروت باعث باز شدن در بچه های تازهای پیش روی ما خواهد شد و با آزاد کردن زمان و انرژی، شکوفایی بیشتر شخصی و جمعی را به همراه خواهد داشت. به علاوه سرمایه گذاری راهی برای اطمینان از آینده است. هیچ یک از ما نمی توانیم تا پایان زندگی به کار ادامه دهیم و با تحلیل قوای جسمانی، نیاز به استراحت خواهیم داشت. طبیعی است که ثروت و سرمایه گذاری های قدیمی در اینجا به یاری ما خواهند آمد با پول ناشی از سرمایه و ثروت خود می توانیم آینده فرزندانمان را تضمین کنیم و در روزهای پیری زندگی راحتی را سپری نماییم.

 

در چه چیزی باید سرمایه گذاری کرد؟

انتخاب کالای سرمایه ای و بازار هدف نیز همیشه دغدغه سرمایه گذاران بوده است. در کشور ما انواع مختلفی از این کالاها وجود دارد که از میان آنها می توان به حساب های بانکی، اوراق مشارکت، سهام شرکتهای بورسی، صندوقهای سرمایه گذاری و بازارهای ی چون طلا و ارز اشاره کرد. در کنار این موارد، برخی کالاهای عمومی مانند مسکن نیز در کنار کاربرد برای زندگی، از سوی برخی افراد به عنوان نوعی سرمایه گذاری تلقی می شوند که البته در سال های اخیر به دلیل رکود این بازار، با اقبال چندانی مواجه نشده است. انتخاب میان این گزینه ها و متنوع ساختن سبد سرمایه از جمله گام های ضروری در این فرایند است که باید با دقت و وسواسی خاص دنبال شود .

 

انواع مختلفی از این کالاها وجود دارد که از میان آنها می توان به حساب های بانکی، اوراق مشارکت، سهام شرکتهای بورسی، صندوقهای سرمایه گذاری و بازارهای ی چون طلا و ارز اشاره کرد. در کنار این موارد، برخی کالاهای عمومی مانند مسکن نیز در کنار کاربرد برای زندگی، از سوی برخی افراد به عنوان نوعی سرمایه گذاری تلقی می شوند که البته در سال های اخیر به دلیل رکود این بازار، با اقبال چندانی مواجه نشده است. انتخاب میان این گزینه ها و متنوع ساختن سبد سرمایه از جمله گام های ضروری در این فرایند است که باید با دقت و وسواسی خاص دنبال شود.

 

آیا باید بدهیها را باز گردانم یا سرمایه گذاری کنم؟

ممکن است با بودجه بندی و صرفه جویی، موفق به پس انداز مبالغی پول شده باشید. در چنین شرایطی بی درنگ این سؤال پیش خواهد آمد که بدهیها باید در اولویت قرار گیرند یا سرمایه گذاری؟ البته پاسخ دادن به این پرسش به صورت مطلق دشوار است، با این حال قاعدة کلی، ما را به بازپرداخت بدهیها تشویق می کند.

 

زیرا پس از باز گرداندن این مبالغ فشار مالی، کمتر خواهد شد و می توانیم با اطمینان بیشتری اقدام به سرمایه گذاری کنیم. البته در این میان استثنا هم وجود دارد. برای مثال، اگر بدهی شما به طور کلی بدون بهره است و توانایی برای باز پرداخت اقساط ماهانه آن را دارید، میتوانید همزمان به خرید کالاهای سرمایه ای هم فکر کنید.

 

تفاوت سرمایه گذاری و پس انداز

پیش از آغاز سرمایه گذاری باید درباره برخی موارد مطمئن شوید. از ثبات شغلی خود اطمینان حاصل کنید، پوشش بیمه مناسب تهیه نمایید، بدهیها را پرداخت کرده یا دست کم کنترل کنید و صندوقی را برای موارد اضطراری در نظر بگیرید این آماده سازی اولیه به خوبی تفاوت پس انداز با سرمایه گذاری و اولویت اولی بر دومی را نشان می دهد. به راستی اگر پیش از تهیه پس انداز کافی در سرمایه گذاری شکست بخورید، چه عاملی شما و خانواده تان را از بحران نجات خواهد داد؟

 

دو استراتژی اصلی برای سرمایه گذاری

البته استراتژی های سرمایه گذاری در سطح تخصصی بسیار متنوع اند و نمی توان آنها را دردو قالب ساده خلاصه کرد. در اینجا فقط به دو رویکرد اصلی برای سرمایه گذاران غیر حرفه ای اشاره کرده ایم. افرادی که در کنار شغل و حرفه خاص خود، بخشی از پول های پس انداز شده را وارد عرصه سرمایه گذاری می کنند تا آینده را تضمین نمایند. این دو استراتژی به طور عمده براساس نگاه بلند مدت طراحی شده اند؛ زیرا بهترین شیوه برای سرمایه گذاری همین نوع نگاه است در استراتژی نخست، شما میتوانید با خرید اوراق مشارکت و افتتاح حساب های بانکی پول خود را به جریان بیندازید. این ابزارها فوق العاده کم ریسک اند و می توانند به شما برای آینده ای مطمئن بدون استرس های مرتبط با ریسک سرمایه کمک کنند. در کنار این دو نمونه صندوقهای سرمایه گذاری نیز ابزارهای کم ریسک دیگری هستند که به شما امکان سرمایه گذاری همراه با آرامش را می دهند. البته ریسک سرمایه در این صندوق ها بیشتر از منابع با سود ثابت است. اما به سبب مدیریت این صندوق ها از سوی افراد آگاه و متخصص، امکان ضرر و زیان کمتر است؛ هرچند نمی توان این ریسک را سراسر نادیده گرفت دومین استراتژی به طور کلی گزینه پر ریسک ترین است؛ اما اگر نگاه شما به بازه های طولانی مدت معطوف باشد، با ریسک اندکی مواجه خواهید شد. مطابق این پیشنهاد شما میتوانید سهامی خاص را در بازار انتخاب کنید و آن را با هدف نگهداری یک یا چند سال خریداری نمایید شرکتهای انتخابی باید به لحاظ شرایط مالی تولید و عوامل بنیادی قوی باشند و پول شما ظرف مدت مورد نظر، افزایش دهند. این فرایند انتخاب حدودی انتخاب تا مالی نیاز دارد. به علاوه انتخاب سهام، هرچند کم ریسک، به هر حال بیشتر از استراتژی نخست با خطر همراه است. البته در مقابل، سود انتظاری از این سرمایه گذاری ها نیز بیشتر خواهد بود به شما توصیه می کنیم در صورت تمایل به این استراتژی، استفاده از مشاوره تخصصی و آموزش دانش مالی را جدی بگیرید.

 

در نهایت همه چیز به شناخت شما از وضعیت جاری و ویژگیهای شخصیتی تان وابسته است اگر ریسک پذیری بیشتری دارید، می توانید وارد بازارهای پرخطر شوید و سود بیشتری به دست آورید. در مقابل، گزینه های کم ریسک، هرچند سود کمتری به همراه دارنده اطمینان و آرامش خاطر را به شما هدیه می دهند. انتخاب با شماست .

منبع خبر: تولید محتوای حَسمان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

ادمین سواد مالی . |   1399/01/01 12:08:53   |
3     0
امروزه "سواد مالی" و سرمایه گذاری یکی از مهمترین مهارت هایی است که هر فردی در هر سن و سالی بایستی آنها را آموزش ببیند. در مطلب آموزشی فوق با عنوان "پرسش های بنیادین برای سرمایه گذاران" سعی بر تشریح این موضوع شده است.

-از نظر شما آیا باید در ابتدا بدهی ها را بازگرداند یا باید سرمایه گذاری کرد؟!
- در چه چیزی باید سرمایه گذاری کرد؟!
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Mona |   1399/03/01 12:15:31   |
قبل از هرچیزی شناخت و پرس و جو از بازاری که فرد میخواهد در آن سرمایه گذاری کند مهم است دوم آنکه اگربدهی ها را باز گرداند با خیال آسوده و راحت تری میتوان سرمایه گذاری کردولی اگر بدهی ما بدون بهره باشدمیتوان همزمان با آن سرمایه گذاری کرد
زهرا افتخاری |   1399/03/03 19:34:33   |
به نظر من گاهی اوقات ما میتوانیم بدهیها را به تاخیر بیندازیم...و پول بیشتری را در فرایند سرمایه گذاری وارد کنیم و از سود سرمایه گذاریها بدهیهای خود را بپردازیم...البته اگر سرمایه گذاریهای ما آگاهانه باشد.
در طلا سکه ارز سهام اورابدهی اوراق مشارکت...هر کس به میزان سرمایه دانش و درجه ریسک پذیری میتواند در بازارهای مختلف سرمایه گذاری کند.
مسعود زارع بیدکی |   1399/03/07 09:43:51   |
رای پرداخت بدهی ها ...بستگی به شرایط بازار دارد .
که اگر مهلتی برای بدهی است با سرمایه گذاری موفق و
سود آور که از آن حاصل میشود بدهی های خود را پرداخت 
کند.سرمایه گزاری در بورس گزینه مناسبی است.
فرزانه جنتی |   1399/03/09 14:57:58   |
اگر بدهی دارای بهره باشد بهتر است اول بدهی را بدهیم که هیالمان هم ایوده باشد ولی اگر بدون بهرست و میتوان آن را به طور ماهیانه و اقساطی داد میتوان در کنارش سرمایه گذاری هم کرد
در بازار طلا و مسکن و بورس البته با شناخت و علم کافی
مرتضی ندافی |   1399/03/21 03:18:01   |
مهمترین نکته ای که میتوان در یک فکر و ایده اقتصادی مطرح کرد این است که شخص باید مطالبات و اسناد دریافتی را زودتر وصول کند و بدهی ها و اسناد پرداختنی را دیر تر پرداخت کن همین امر سبب سرمایه گذاری زودتر وبیشتر و کسب سود میشود
سرمایه گذاری را میتوان در تمام بازار های مالی انجام داد اما هر شخص یاید توانایی و سواد و دانش خود را در هر یک از بازار ها بسنجد هرکدام منطبق تر بود را انتخاب کند اعم از بازار بورس، طلا ،مسکن، ارز،ماشین
الناز بهروزی |   1399/03/22 03:09:09   |
در این مواقع مدیریت مهم ترین نقش را دارد اینکه بدهی ها را دیرتر پرداخت کنیم تا با همین مبلغ هم بتوانیم سرمایه گذاری کرده و اندکی سود داشته باشیم در شرایط تورمی به ویژه اهمیت دارد
در هر بازاری که شخص مهارت و تخصص و سواد آن را دارد یا قصد دارد یاد بگیرد
محدثه دهقان طزرجانی |   1399/04/13 20:37:27   |
ابتدا بدهی ها رو پرداخت کند تا با خیال راحت به ادامه ی کارش برسد، و بعد از آن میتواند در میدان های اقتصادی مختلف سرمایه گذاری کند
مهدی رضایی بیداخویدی |   1399/04/17 11:34:21   |
بدهی یه دین است قبل از هر سرمایه گذاری باید بدهی خود را پرداخ کنیم به دو علت
۱) شاید در سرمایه گذاری ضرر کردیم و نتوانستیم دین خود را ادا کنیم
۲) از لحاظ اخلاقی و اینکه طرف حساب ما اگر حقیقی باشد چه بسا بتواند همانند ما و چه بسا بهتر از ما سرمایه گذاری کند و منفعت کند

سرمایه گذاری بسته به انتظار ما از بازده و قدرت ریسک پذیری ما متفاوت است
از سپرده بانکی تا مسکن و بورس و سکه و ...
علیرضا آزاد |   1399/04/26 11:18:42   |
اگر سعی کنیم ابتدا بدهی خود را پرداخت کنیم،خیالمان آسوده تر است و دغدغه بازگرداندن پول را نداریم و با خیال راحت تری در بازارهای دیگر سرمایه گذاری میکنیم.
سرمایه گذاری در بورس،مسکن،طلا و سکه و....
محمدصالح شکیبا |   1399/04/26 15:07:37   |
به نظر من اگر بازار تورم داشته باشد مثل الان کشور ما.می توانیم اول سرمایه گذاری کنیم و با سودی که از سرمایه گذاری به دست می آوریم بدهی هارا پرداخت کنیم.در این حالت هم اصل پول داریم و هم بدهی مان پرداخت شده.البته سرمایه گذاری که میکنیم باید دقیق و با برنامه ریزی باشد و همه احتمالات در آن در نظر گرفته شود.
به میزان پولی که داریم و شرایط بازار بستگی دارد. در بازار طلا و سهام می توانیم سرمایه گذاری کنیم چون نقدینگی و سود آن نسبت به بقیه بازار ها بیشتر می باشد.
حسین فتوحی اردکانی |   1399/04/26 18:28:25   |
پرداخت بدهی ها و همچنین سرمایه گذاری بسیار مهم اند به طوری که می توانند زندگی افراد را تحت تاثیر قرار دهند اینکه در ابتدا بدهی ها را بازگرداند یا باید سرمایه گذاری کرد بستگی به شرایط افراد دارد. گاهی ممکن است افراد حتی با ایجاد بدهی، قرض کردن و وام اقدام به سرمایه گذاری نمایند. در برخی موارد ممکن است با توجه به شرایط پرداخت بدهی ها در اولویت قرار گیرد.
اینکه در چه چیزی سرمایه گذاری کنیم هم بستگی به روحیه افراد و همچنین ریسک پذیری آنها دارد. سرمایه گذاری در اوراق مشارکت و سپرده های کوتاه و بلند بانکی تقریبا بدون ریسک می باشند در مقابل سرمایه گذاری در بورس ریسک بیشتری دارد
مهدی کاظمی |   1399/04/27 14:07:36   |
باید سرمایه گداری کرد
در بورس طلا وملک
پوریا گراشی |   1399/04/28 12:46:24   |
قبل از هرچیزی شناخت و پرس و جو از بازاری که فرد میخواهد در آن سرمایه گذاری کند مهم است دوم آنکه اگربدهی ها را باز گرداند با خیال آسوده و راحت تری میتوان سرمایه گذاری کردولی اگر بدهی ما بدون بهره باشدمیتوان همزمان با آن سرمایه گذاری کرد
مرجان السادات خداپرست |   1399/04/29 19:57:54   |
اگر بدهی ما بدون بهره باشد و مبلغ قابل توجهی نباشد میتوان
اول سرمایه گذاری کرد.
برای سرمایه گذاری ابتدا باید تحقیق و بررسی کرد و با افراد
متخصص مشورت کرد که چه بازاری برای سرمایه گذاری مناسب
است .بازار طلا ،سکه،بورس....
صادق زاده ربیعی |   1399/04/30 13:43:37   |
قبل از هرچیزی شناخت و پرس و جو از بازاری که فرد میخواهد در آن سرمایه گذاری کند مهم است دوم آنکه اگربدهی ها را باز گرداند با خیال آسوده و راحت تری میتوان سرمایه گذاری کردولی اگر بدهی ما بدون بهره باشدمیتوان همزمان با آن سرمایه گذاری کرد
وحید احمد باریکزهی |   1399/04/30 16:33:29   |
اگر بدهی دارای بهره باشد اول بهتر است بدهی خود را پرداخت کنیم
با توجه به شرایط تورمی بازار سرمایه گذاری در هر بازاری با سود همراه است
مهدیه السادات موسوی |   1399/04/30 21:49:07   |
اگر بدهی دارای بهره باشد بهتر است که زود پرداخت کرد ولی اگر بی بهره باشد میتوان بدهی را به طور قسطی ماهانه پرداخت کرد
درچیزی سرمایه گذاری کنیم ک دران سود داشته باشیم مانند طلا زمین
مرجان عباسی نسب |   1399/04/30 23:13:24   |
نمیشه در تمام زندگی نگاه منافع را داشته باشی ، در اولیت باید اخلاقیات انسانی را در نظر گرفت . اگر بدهی به شخصی داشته باشی و لیکن بجای پرداخت قرض بخواهی اول سرمایه گذاری کنی خلاف اخلاق است . متاسفانه در بازار امروز شاهد این هستیم که کارفرمایان حقوق کارگران خود را ماه ها پرداخت نمیکنن و بجای اون پول صرف خرید مواردی میکنند که براشون سود اور باشد.
محمد پوراکبری |   1399/04/31 18:26:15   |
بنظر من اگر راه مطمئنی را برای سرمایه گزاری و کسب سود سراغ داریم باید این ریسک را بکنیم و پرداخت بدهی را عقب بی اندازیم تا با سود حاصل از سرمایه گزاری ان را پرداخت نماییم ولی در صورتی ک سردرگم هستیم خیر ، چرا ک ممکن است میزان بدهی خود را فقط افزایش دهیم .
بستگی به شرایط اقتصادی جامعه و وضعیت بازار دارد ، گاهی بازار بورس ، گاهی بازار طلا و سکه ، ارز و گاهی ملک و زمین . از نظر من کم ریسک ترین این ها سرمایه گزاری کردن در سکه و طلاست ک البته برای گرفتن نتیجه ب زمان نیاز داریم .
نجمه السادات زارع |   1399/05/02 13:19:37   |
سرمایه گذاری را میتوان در تمام بازار های مالی انجام داد اما هر شخص یاید توانایی و سواد و دانش خود را در هر یک از بازار ها بسنجد هرکدام منطبق تر بود را انتخاب کند اعم از بازار بورس، طلا ،مسکن، ارز،ماشین
به نظر من اگر بازار تورم داشته باشد مثل الان کشور ما.می توانیم اول سرمایه گذاری کنیم و با سودی که از سرمایه گذاری به دست می آوریم بدهی هارا پرداخت کنیم.در این حالت هم اصل پول داریم و هم بدهی مان پرداخت شده.البته سرمایه گذاری که میکنیم باید دقیق و با برنامه ریزی باشد و همه احتمالات در آن در نظر گرفته شود.
مهدیه گلشائیان |   1399/05/02 20:08:32   |
به منظور کاهش فشار مالی ابتدا باید بدهی ها را برگرداند تا بتوانیم با ارامش خاطر سرمایه گذاری کنیم.
طلاوسکه،مسکن وزمین و...
مریم دهقان بنادکی |   1399/05/03 13:29:14   |
پرداخت بدهی ها و همچنین سرمایه گذاری بسیار مهم اند به طوری که می توانند زندگی افراد را تحت تاثیر قرار دهند اینکه در ابتدا بدهی ها را بازگرداند یا باید سرمایه گذاری کرد بستگی به شرایط افراد دارد. سرمایه گذاری در بورس .زمین
محمد حسین بخت جو |   1399/05/03 18:16:49   |
ما میتوانیم در عین انکار بدهی ها سرمایه گذاری کنیم و با سود سرمایه گذاری بدهی های معوق را پرداخت کنیم
در کاری که روی آن تسلط و استعداد کافی داشته باشیم و مطالعه روی آن داشته باشیم
سعید دامگی علی آباد |   1399/05/10 10:08:10   |
راه مطمئنی را برای سرمایه گزاری و کسب سود سراغ داریم باید این ریسک را بکنیم و پرداخت بدهی را عقب بی اندازیم تا با سود حاصل از سرمایه گزاری ان را پرداخت نماییم ولی در صورتی ک سردرگم هستیم خیر ، چرا ک ممکن است میزان بدهی خود را فقط افزایش دهیم .
که باان می توانیم ارزش پول خودرابالاببریم.
محمد رحیمی |   1399/05/11 19:32:31   |
اگر فشار از سمت بدهکاران هنوز کم است اول سرمایه گذاری ولی در غیر اینصورت اول بدهی
اول ملک دوم ملک سوم بورس
مبینادشتی |   1399/05/18 21:25:37   |
سرمایه گذاری در اوراق مشارکت و سپرده های کوتاه و بلند بانکی تقریبا بدون ریسک می باشند در مقابل سرمایه گذاری در بورس ریسک بیشتری دارد
سارا محمودآبادی |   1399/05/21 20:01:00   |
گاهی میتوان بدهی ها را به تعویق انداخت و در سرمایه گذاری سود کرد و سپس بدهی ها را پرداخت کرد
در زمین،طلا،بورس
محمد مهدی کمالی |   1399/06/06 11:29:02   |
ابتدا باید بدهی بازگرداند .
در چند بازار و چیز هایی که احتمال می دهیم سود زیاد و ریسک کم تری داشته باید و اصل سرمایه حفظ شود .
دهقان |   1399/02/18 12:14:43   |
0     0
پرداخت بدهی ها و همچنین سرمایه گذاری بسیار مهم اند به طوری که می توانند زندگی افراد را تحت تاثیر قرار دهند اینکه در ابتدا بدهی ها را بازگرداند یا باید سرمایه گذاری کرد بستگی به شرایط افراد دارد. گاهی ممکن است افراد حتی با ایجاد بدهی، قرض کردن و وام اقدام به سرمایه گذاری نمایند. در برخی موارد ممکن است با توجه به شرایط پرداخت بدهی ها در اولویت قرار گیرد.
اینکه در چه چیزی سرمایه گذاری کنیم هم بستگی به روحیه افراد و همچنین ریسک پذیری آنها دارد. سرمایه گذاری در اوراق مشارکت و سپرده های کوتاه و بلند بانکی تقریبا بدون ریسک می باشند در مقابل سرمایه گذاری در بورس ریسک بیشتری دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
شاوردی |   1399/02/20 10:01:23   |
0     0
به نظرم می توان ایتدا سرمایه گذاری کرد و با سود سرمایه گذاری بدهی های خود را پرداخت کرد.
راه های سرمایه گذاری طلا ارز بورس
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
تشکری |   1399/02/27 10:54:13   |
0     0
به نظر من برای سرمایه‌ گذاری در بورس نیاز است تا اطلاعات کافی درباره روش‌های سرمایه‌گذاری، بازارها و ابزارهای مختلف کسب کرد و جستجوی اخبار و اطلاعات به‌تنهایی برای انجام یک سرمایه گذاری هوشمندانه در بازار بورس کافی نیست. این اطلاعات باید موردبررسی قرار گیرد تا وضعیت بازار و سهام به‌درستی ارزیابی شود و افراد انتخاب‌های بهتری در فرآیند تصمیم‌گیری خود داشته باشند. در این راستا تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال دو بازوی قدرتمند دستیابی به بهترین نگرش نسبت به وضعیت کلی بازار جهت تصمیم‌گیری بهتر است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
zahra azodi |   1399/02/28 20:00:50   |
0     0
سرمایه گذاری زمانی ترسناک است که ما از بازاری که برای سرمایه گذاری انتخاب کرده ایم آگاهی نداشته باشیم مثلا برای کسی که تا به حال برخوردی با بازار بورس نداشته باشد قاعدتا برای سرمایه گذاری این بازار را انتخاب نخواهد کرد زیرا هم اطلاعاتی در مورد این بازار ندارد و هم ریسکی که در این بازار شامل حال فرد می شود شخص را دچار ترس می کند و باعث خواهدشد به بازار دیگری روی آورد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دهقان |   1399/02/29 23:00:35   |
0     0
بستگی به شرایط بازار و سواد مالی دارد
در حال حاضر بورس بهترین گزینه است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محبوبه سرخیان |   1399/03/01 12:42:54   |
0     0
برای پرداخت بدهی ها ...بستگی به شرایط بازار دارد .
که اگر مهلتی برای بدهی است با سرمایه گذاری موفق و
سود آور که از آن حاصل میشود بدهی های خود را پرداخت
کند.
سرمایه گذاری در بورس .زمین به نظرم خوب است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدی سامعی |   1399/03/01 15:01:36   |
0     0
تسویه بدهی یا ایجاد سرمایه گذاری بستگی به شرایط زمانی و مقدار نرخ بهره و تورم دارد که در موقعیت های مختلف می توان تصمیمات مختلفی گرفت . انتخاب نوع سرمایه گذاری هم بستگی به شرایط دارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرضیه انتظارقائم |   1399/03/02 17:41:48   |
0     0
واژه سرمایه گذاری می‌تواند دامنه وسیعی از فعالیت‌ها را شامل شود. این واژه می‌تواند شامل سرمایه گذاری در گواهی سپرده، اوراق قرضه، سهام عادی یا صندوق‌های مشترک سرمایه گذاری باشد. اگرچه کسانی که به صورت حرف‌های به سرمایه گذاری می‌پردازند از دارایی‌های دیگری، از قبیل گواهی خرید، برگ اختیار خرید و فروش سهام و دارایی‌های مشهود مانند طلا و اشیاء قیمتی برای انجام سرمایه گذاری نیز استفاده می‌کنند. سرمایه گذاری می‌تواند دارای درجات مختلف ریسک‌پذیری باشد و هر فردی، خواه شخصی با تحصیلات دانشگاهی و خواه یک شهروند عادی، می‌تواند با توجه به شرایط خود از تصمیمات سرمایه گذاری استفاده کند.
سرمایه گذاری عبارت است از تبدیل وجوه مالی به یک یا چند نوع دارایی که برای مدتی در زمان آتی نگهداری خواهد شد؛ بنابراین مستلزم مدیریت ثروت سرمایه گذاران است. این ثروت شامل مجموع درآمد فعلی و ارزش فعلی درآمدهای آتی است؛ بنابراین ارزش فعلی و مفهوم بهره مرکب می‌تواند نقش مهمی را در این فرایند داشته باشد.
هدف سرمایه گذاران معمولا، رشد و توسعه سرمایه خود و بهره مندی از منافع آن در آینده، هست. آن ها معمولا ممکن است سرمایه خود را به مدت طولانی و طی سال‌ها و دهه‌ها نگه داشته و از سود دهی آن بهره ببرند. البته سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف دارای تعابیر مختلفی است. برای مثال، در اقتصاد شرکت ها، شامل ایجاد و تامین سرمایه اولیه و یا افزایش سرمایه در شرکت‌ها است که در انتظار پیشرفت کسب و کار و سود بیشتر است. هر چقدر سرمایه یک شرکت بیشتر باشد، بهتر می‌توان فعالیت‌ها را توسعه داده و در نتیجه به سود و درآمد بیشتری دست پیدا کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سارازارع منشادی |   1399/03/02 23:49:33   |
0     0
بهترین گزینه برای سرمایه گذاری بورس وطلا می باشد.
که باان می توانیم ارزش پول خودرابالاببریم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
fatemeh tak |   1399/03/03 01:59:51   |
0     0
اگر چه به این سوال نباید به طور مطلق جواب داد و مورد به مورد ممکن است تفاوت داشته باشد اما در نگاه کلی الویت با بازپرداخت بدهی هاست مگر اینکه بدهی ها شامل سود نشود و بتوان ان را با اقساط ماهانه بدون بهره تسویه نمود و در کنار ان پس انداز یا سرمایه گذاری انجام داد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید حسین بخشایش |   1399/03/04 11:08:31   |
0     0
اصول کار ابتدا با پس انداز شروع میشود و سپس از منابع پس اندازی میتوان سرمایه گذاری کرد تا اینکه ریسک سرمایه گذاری کاهش یابد . بسته به میزان تحمل ریسک شما پس از پس انداز از اولویت سرمایه گذاری کم ریسک شروع که به تبع بازده کمتر نصیب شما شده و با تمرین و مطالعه به سوی سرمایه گذاری پر ریسک که همراه خود بازده بیشتر می اورد حرکت کنیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا دهقان |   1399/03/04 15:07:17   |
0     0
به نظرم بازپرداخت بدهیها
استراتژی نخست، میتوانیم با خرید اوراق مشارکت و افتتاح حساب های بانکی پول خود را به جریان بیندازید. این ابزارها فوق العاده کم ریسک اند و می توانند برای آینده ای مطمئن بدون استرس های مرتبط با ریسک سرمایه کمک کنند. در کنار این دو نمونه صندوقهای سرمایه گذاری نیز ابزارهای کم ریسک دیگری هستند که به شما امکان سرمایه گذاری همراه با آرامش را می دهند. البته ریسک سرمایه در این صندوق ها بیشتر از منابع با سود ثابت است. اما به سبب مدیریت این صندوق ها از سوی افراد آگاه و متخصص، امکان ضرر و زیان کمتر است؛ هرچند نمی توان این ریسک را سراسر نادیده گرفت دومین استراتژی به طور کلی گزینه پر ریسک ترین است؛ اما اگر نگاه به بازه های طولانی مدت معطوف باشد، با ریسک اندکی مواجه خواهیم شد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین علی پناه |   1399/03/04 15:46:25   |
0     0
جواب قاطعی نمی توان به این پرسش داد چرا که باید شرایط بازار، نوع بدهی کوتاه یا بلند مدت ، بدهی ناشی از سرمایه گذاری یا بدهی ناشی از عوامل دیگر را بررسی کرد ولی از نگاه رویکرد ترازنامه ای اگر بخواهیم صحبت نمایم ابتدا بایستی بدهی ها تسویه گردد البته با لحاظ شرایط آن ولی از دیدگاه بازار بورس و سرمایه میتوان موقعیت بدهی و بازار سرمایه را بررسی و در نهایت نسبت به تسویه بدهی یا سرمایه گذاری تصمیم گیری کرد. سرمایه گذاری ابتدا" نیاز به اطلاعات ، تخصص ، سرمایه ، آینده نگری و شرایط جامعه و تورم در نظر گرفت که اگر جمیع جهات مساعد بود میتوان در چند حوزه با ریسک کم و مطمئن سرمایه گذاری کرد و یا پرتفوی سرمایه گذاری تلفیقی را خریداری نمود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
آزاده السادات تراب زاده بافقی |   1399/03/05 03:25:24   |
0     0
هر قرضی که پرداخت شود، همانند پیشرفت در کار است. هر پولی که شما برای پرداخت بدهی صرف می‌کنید، می‌توانست جای دیگری خرج شود؛ بنابراین، نه تنها می‌توانید از هدر رفتن پول‌تان جلوگیری کنید، بلکه در واقع از این کار سود می‌برید. راحتی و آرامش حاصل از مقروض نبودن بسیار ارزشمند است. اگر نگرانی ناشی از پرداخت ماهانه بدهی نباشد، شما خواب راحت‌تری خواهید داشت، و پرداخت هر بدهی، نگرانی و ناراحتی شما را کاهش می‌دهد. اگر بدهی‌هایتان را کاهش دهید، دیگر نگران افزایش مخارج ماهانه نیستید و می‌توانید پول بیش‌تری را پس‌انداز یا سرمایه‌گذاری نمایید. در واقع، با این کار میزان استرس مالی شما به‌طور قابل توجهی کاهش می‌یابد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا سلیمانی |   1399/03/08 09:20:49   |
0     0
اگر اقدام به باز پرداخت بدهیها کنیم ، فشار مالی کمتر خواهد شدو میتوانیم با اطمینان بیشتر و آسودگی خاطر سرمایه گذاری کنیم.
ولی استثناعاتی هم وجود دارد. برای مثال اگر بدهی شما به صورت قسطی اشت و باید ماهانه اقدام به پرداخت آن کنید میتوانید علاوه بر پرداخت بدهی در قسمتی دیگر نیز سرمایه گذاری کنید.
پرداخت بدهی باعث میشود که برای برنامه ریزی آینده هیچ گونه نگرانی و دغدغه های مالی را نداشته باشیم و با هدفمندی کامل سرمایه گذاری کنیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
احمد واحدیان اردکانی |   1399/03/10 21:10:00   |
0     0
اگر به درستی کار خود را انجام دهید، به کار بردن اهرم یک راه فوق العاده برای مدیریت جریان نقدینگی و به دست آوردن ثروت است. بسیاری از میلیاردرها یک وام می گیرند و سهام می خرند. با این حال، شما باید کاری را انجام دهید که به شما آرامش می دهد. اگر فکر می کنید که ریسک پذیری پایینی دارید، رو آوردن به سود تضمینی تسویه همه بدهی های تان یک راهکار بسیار مناسب و بدون دغدغه است. اگر شما فرد ریسک پذیری هستید که علاقه مند به برداشتن سنگ های بزرگ و بازده های اهرمی هستید، می توانید دست به کارهای بزرگ پر ریسک بزنید.فقط به یاد داشته باشید که قوانین مالیاتی پیچیده اند و اگر چیزی برای یک فرد معاف از مالیات باشد، لزوما همان چیز نمی تواند برای فردی با درآمد و دارایی های متفاوت معاف از مالیات باشد. قبل از هر تصمیمی با یک مشاور مالیاتی صحبت کنید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد سجاد حجتی پور |   1399/03/23 01:45:23   |
0     0
به نظر من گاهی اوقات ما میتوانیم بدهیها را به تاخیر بیندازیم...و پول بیشتری را در فرایند سرمایه گذاری وارد کنیم و از سود سرمایه گذاریها بدهیهای خود را بپردازیم...البته اگر سرمایه گذاریهای ما آگاهانه باشد.اینکه در چه چیزی سرمایه گذاری کنیم هم بستگی به روحیه افراد و همچنین ریسک پذیری آنها دارد. سرمایه گذاری در اوراق مشارکت و سپرده های کوتاه و بلند بانکی تقریبا بدون ریسک می باشند در مقابل سرمایه گذاری در بورس ریسک بیشتری دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
mrz |   1399/03/24 20:29:50   |
0     0
مهمترین نکته ای که میتوان در یک فکر و ایده اقتصادی مطرح کرد این است که شخص باید مطالبات و اسناد دریافتی را زودتر وصول کند و بدهی ها و اسناد پرداختنی را دیر تر پرداخت کن همین امر سبب سرمایه گذاری زودتر وبیشتر و کسب سود میشود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید سرایانی |   1399/03/25 15:01:35   |
0     0
الویت پرداخت بدهی ها یا سرمایه گذاری بستگی به شرایط دارد. اگر فرصتی برای پرداخت بدهی وجود دارد قطعا سرمایه گذاری مطمئن فرصت کسب سود را فراهم می کند. سرمایه گذاری هم باید با بینش و تبحر مالی و سنجش شرایط حال و آتی بازار صورت پذیرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا ابراهیمی |   1399/03/25 17:31:11   |
0     0
به نظر من گاهی اوقات ما میتوانیم بدهیها را به تاخیر بیندازیم...و پول بیشتری را در فرایند سرمایه گذاری وارد کنیم و از سود سرمایه گذاریها بدهیهای خود را بپردازیم...البته اگر سرمایه گذاریهای ما آگاهانه باشد.
مهمترین نکته ای که میتوان در یک فکر و ایده اقتصادی مطرح کرد این است که شخص باید مطالبات و اسناد دریافتی را زودتر وصول کند و بدهی ها و اسناد پرداختنی را دیر تر پرداخت کن همین امر سبب سرمایه گذاری زودتر وبیشتر و کسب سود میشود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد پری زاد |   1399/03/25 22:10:41   |
0     0
می توان در چندین بازار مختلف مثل طلا، ارز و مسکن و بورس سرمایه‌گذاری کرد.
به نظرم ابتدا بدهی باید پرداخت گردد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حشمت الله اسدی زیدابادی |   1399/03/26 07:19:29   |
0     0
بعضی مواقع بدهیها را می توان دیرتر پرداخت نمود.و آن را در بخش های گوناگون سرمایه گذاری نمودو از سود سرمایه گذاریها بدهیهارا تسویه کرد. در ضمن با تشکیل پرتفوی می توان ریسک سرمایه گذاری را کاهش داد.
د
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رویا زیلوباف |   1399/03/27 11:42:21   |
0     0
پرداخت بدهی بستگی به شرایط بازار دارد .
اگر بدهی دارای بهره باشد بهتر است اول بدهی را بدهیم که خیالمان اسوده باشد ولی اگر بدون بهرست و میتوان آن را به طور ماهیانه و اقساطی داد میتوان در کنارش سرمایه گذاری هم کرد
در بازار طلا و مسکن و بورس البته با شناخت و علم کافی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Morteaza Poursoleiman |   1399/03/30 11:17:54   |
0     0
از نظر شما آیا باید در ابتدا بدهی ها را بازگرداند یا باید سرمایه گذاری کرد؟!
بستگی به شرایط دارد. چنانچه بدهی بهره بالایی نداشته و بتوان آنرا به تعویق انداخت، می توان آیا سرمایه گذاری مناسب کرد و پس از بدست آوردن سود بدهی را پرداخت کرد
- در چه چیزی باید سرمایه گذاری کرد؟! در بازارهایی که شناخته شده اند و امتان خود را پس داده اند. پس از کسب مهارت میتوان در بازارهای با ریسک بالاتر و در نتیجه سود بیشتر هم سرمایه گذاری کرد
برای مثال بازار ملک و زمین اصولا بازده داشته و در طولانی مدت ضرری ندارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعیده دهقان |   1399/04/01 00:01:50   |
0     0
برای انجام یک سرمایه گذاری موفق باید اهداف خود را هماهنگ و در راستای راهبرد اتخاذ شده تعریف نمایید. توجه به این نکته که تحقق اهداف مختلف به بازه‌های زمانی متفاوتی نیاز دارند، از اهمیت بسیاری برخوردار است.
هنگامی که قصد سرمایه گذاری در بازارهای مختلف و اتخاذ راهبردی مناسب در این حوزه را دارید، باید در ابتدا به ظرفیت‌های خود توجه کنیم. پشتوانه مالی و مدیریتی از جمله فاکتورهای لازم برای اتخاذ راهبردی مناسب در سرمایه گذاری به شمار می‌روند. بدین ترتیب می‌توان میزان کلی سود و خطرات احتمالی پیش رو در این مسیر را مورد ارزیابی قرار داده و سپس اقدام به سرمایه گذاری کرد.
اگر روش سرمایه‌گذاری که در پیش‌گرفته‌اید یک سرمایه‌گذاری بلندمدت است، تعین اهدافی که در سرمایه گذاری‌های کوتاه مدت کاربرد دارند نمی‌تواند سود چندانی را برای شما به ارمغان بیاورد. البته عکس این مطلب نیز صادق است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین یزدی یوسفی |   1399/04/06 00:09:58   |
0     0
در طلا سکه ارز سهام اورابدهی اوراق مشارکت...هر کس به میزان سرمایه دانش و درجه ریسک پذیری میتواند در بازارهای مختلف سرمایه گذاری کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا صالحی نیا |   1399/04/06 02:35:00   |
0     0
بنظر من اول باید سرمایه گذاری نمود تا بتوان با سود حاصل از آن هزینه های خود را پرداخت کنیم ( البته سرمایه گذاری کوتاه مدت) زیرا هم دارای سود هست هم مبلغ اولیه که خودمان سرمایه گذاری کردیم
در بازار سهام ( البته سهام دارای سود)
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدعلی حسینی |   1399/04/06 19:48:29   |
0     0
در شرایط تورمی بهترین کار ایجاد بدهی و استقراض و سرمایه گذاری می باشد چون تورم داراییها را چند برابر کرده و مبالغ بدهی را می پوشاند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح اله خزاعی |   1399/04/07 13:12:08   |
0     0
ببینین اگه من 100 تومن بدهی داشته باشم و 100 تومن پول داشته باشم هیچ موقع تمامی بدهی ام را تسویه نخواهم کرد. موضوع رو بررسی می کنم و بدهی ای که میتونم تا چند صباحی نگهش دارم و پرداختش نکنم رو باهاش سرمایه گذاری می کنم و سود آن بدهی خود را پرداخت می کنم. تا زمانی که دیگه امکان نگهداری و تعویقش وجود نداشته باشه .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
afkhami |   1399/04/08 20:02:15   |
0     0
برای پرداخت بدهی ها ...بستگی به شرایط بازار دارد .
که اگر مهلتی برای بدهی است با سرمایه گذاری موفق و
سود آور که از آن حاصل میشود بدهی های خود را پرداخت
کند.
در بازار طلا و مسکن و بورس البته با شناخت و علم کافی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا دوستی |   1399/04/10 17:33:28   |
0     0
گاهی اوقات ما می توانیم بدهی ها را به تاخیر بیندازیم و پول بیشتری را سرمایه گذاری کنیم و از سود سرمایه گذاری ها بدهی های خود را بپردازیم .
بازارهای طلا و مسکن و بورس با علم کافی بازار های مناسبی هستند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل |   1399/04/14 12:56:18   |
0     0
اگر بدهی دارای بهره باشد بهتر است اول بدهی را بدهیم که هیالمان هم ایوده باشد ولی اگر بدون بهرست و میتوان آن را به طور ماهیانه و اقساطی داد میتوان در کنارش سرمایه گذاری هم کرد.
در بازار طلا و مسکن و بورس البته با شناخت و علم کافی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
معصومه یاری علی ابادی |   1399/04/14 19:21:28   |
0     0
قبل از سرمایه گذاری باید مقداری از بدهی های خودرا پرداخت کرده وپس انداز داشته باشیم تا اگر در سرمایه گذاری ضرر کردیم پشتوانه ای داشته باشیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Hamidreza Mirmohammadi |   1399/04/14 20:22:21   |
0     0
پرداخت بدهی بستگی به شرایط بازارردارندهرقرضی که پرداخت شود همانند پیشرفت در کار است هر پولی که شما برای پرداخت بدهی صرف کنید می توانست جای دیگر خرج شود به همین دلیل است که جای خودراجابه جا می کند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
معصومه یاری علی ابادی |   1399/04/15 05:28:46   |
0     0
سرمایه گذاری بستگی به پولی که ما داریم دارد اگر پولی که از راه وام بدست اوردیم یا احتیاجات زندگی باشد نمی توانیم برای سرمایه گذاری استفاده کرد پولی که بیکاری که در دست ماست می توانیم با ان سرمایه گذاری کنیم که اگر سود شامل ما نشدبه مشکلی برخورد نکنیم بستگی به میزان ریسکی که می پذیریم می توانیم سرمایه گذاری کنیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا کبیری |   1399/04/16 22:11:19   |
0     0
می توان در چندین بازار مختلف مثل طلا، ارز و مسکن و بورس سرمایه‌گذاری کرد.
به نظرم ابتدا بدهی باید پرداخت گردد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا حاجی زاده |   1399/04/16 23:16:03   |
0     0
پرداخت بدهی ها و همچنین سرمایه گذاری بسیار مهم اند به طوری که می توانند زندگی افراد را تحت تاثیر قرار دهند اینکه در ابتدا بدهی ها را بازگرداند یا باید سرمایه گذاری کرد بستگی به شرایط افراد دارد. گاهی ممکن است افراد حتی با ایجاد بدهی، قرض کردن و وام اقدام به سرمایه گذاری نمایند. در برخی موارد ممکن است با توجه به شرایط پرداخت بدهی ها در اولویت قرار گیرد.
اینکه در چه چیزی سرمایه گذاری کنیم هم بستگی به روحیه افراد و همچنین ریسک پذیری آنها دارد. سرمایه گذاری در اوراق مشارکت و سپرده های کوتاه و بلند بانکی تقریبا بدون ریسک می باشند در مقابل سرمایه گذاری در بورس ریسک بیشتری دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
لعیا حیدری |   1399/04/16 23:16:15   |
0     0
پرداخت بدهی ها و سرمایه گذاری بسیار مهم هستند و می توانند زندگی افراد را تحت تاثیر قرار دهند اینکه در ابتدا بدهی ها را بازگرداند یا باید سرمایه گذاری کرد بستگی به شرایط افراد دارد. گاهی ممکن است افراد حتی با ایجاد بدهی، قرض کردن و وام اقدام به سرمایه گذاری نمایند. در برخی موارد ممکن است با توجه به شرایط پرداخت بدهی ها در اولویت قرار گیرد.
در فعالیتهای پر بازده و کم ریسک . سرمایه گذاری در سهام های سوده در بورس
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سمیرا |   1399/04/17 15:41:03   |
0     0
برای پرداخت بدهی ها ...بستگی به شرایط بازار دارد .که اگر مهلتی برای بدهی است با سرمایه گذاری موفق وسود آور که از آن حاصل میشود بدهی های خود را پرداخت کند.سرمایه گزاری در بورس گزینه مناسبی است. از طریق بهزهر طلا و بورس و...
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سپیده دهقان |   1399/04/18 02:09:41   |
0     0
می توان در چندین بازار مختلف مثل طلا، ارز و مسکن و بورس سرمایه‌گذاری کرد.
به نظرم ابتدا بدهی باید پرداخت گردد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سپیده دهقان |   1399/04/18 02:10:18   |
0     0
پرداخت بدهی ها و همچنین سرمایه گذاری بسیار مهم اند به طوری که می توانند زندگی افراد را تحت تاثیر قرار دهند اینکه در ابتدا بدهی ها را بازگرداند یا باید سرمایه گذاری کرد بستگی به شرایط افراد دارد. گاهی ممکن است افراد حتی با ایجاد بدهی، قرض کردن و وام اقدام به سرمایه گذاری نمایند. در برخی موارد ممکن است با توجه به شرایط پرداخت بدهی ها در اولویت قرار گیرد.
اینکه در چه چیزی سرمایه گذاری کنیم هم بستگی به روحیه افراد و همچنین ریسک پذیری آنها دارد. سرمایه گذاری در اوراق مشارکت و سپرده های کوتاه و بلند بانکی تقریبا بدون ریسک می باشند در مقابل سرمایه گذاری در بورس ریسک بیشتری دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه مستانی |   1399/04/18 15:46:46   |
0     0
برای پرداخت بدهی ها بستگی به شرایط بازار دارد .
اینکه در چه چیزی سرمایه گذاری کنیم هم بستگی به روحیه افراد و همچنین ریسک پذیری آنها دارد. سرمایه گذاری در اوراق مشارکت و سپرده های کوتاه و بلند بانکی تقریبا بدون ریسک می باشند در مقابل سرمایه گذاری در بورس ریسک بیشتری دارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
behzad hajihoseini |   1399/04/19 10:31:05   |
0     0
تسویه بدهی یا ایجاد سرمایه گذاری بستگی به شرایط زمانی و مقدار نرخ بهره و تورم دارد که در موقعیت های مختلف می توان تصمیمات مختلفی گرفت . انتخاب نوع سرمایه گذاری هم بستگی به شرایط دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ریحانه زارع |   1399/04/19 11:56:59   |
0     0
اگر بدهی زیاد و دارای بهره باشد باید آن را پرداخت کرد زیرا پس از باز گرداندن این مبالغ فشار مالی، کمتر خواهد شد و می توانیم با اطمینان بیشتری اقدام به سرمایه گذاری کنیم ولی استثنا هم وجود دارد اگر بدهی شما به طور کلی بدون بهره است و توانایی برای باز پرداخت اقساط ماهانه آن را دارید میتوانید همزمان به خرید کالاهای سرمایه ای هم فکر کنید.
در طلا سکه ارز سهام اورابدهی اوراق مشارکت هر کس به میزان سرمایه دانش و درجه ریسک پذیری میتواند در بازارهای مختلف سرمایه گذاری کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جمال سالاری |   1399/04/19 19:30:33   |
0     0
بازگرداندن بدهی بستگی به بازار دارد ولی در کل بدون بدهی انسان تمرکز بیشتری خواهد داشت .
سرمایه گذاری با دید بلند مدت و در سهام بنیادی بهتر از اوراق و بانک و .. است .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه جعفری |   1399/04/20 08:56:08   |
0     0
انواع مختلفی از این کالاها وجود دارد که از میان آنها می توان به حساب های بانکی، اوراق مشارکت، سهام شرکتهای بورسی، صندوقهای سرمایه گذاری و بازارهای ی چون طلا و ارز اشاره کرد. در کنار این موارد، برخی کالاهای عمومی مانند مسکن نیز در کنار کاربرد برای زندگی، از سوی برخی افراد به عنوان نوعی سرمایه گذاری تلقی می شوند .شما میتوانید با خرید اوراق مشارکت و افتتاح حساب های بانکی پول خود را به جریان بیندازید. این ابزارها فوق العاده کم ریسک اند و می توانند به شما برای آینده ای مطمئن بدون استرس های مرتبط با ریسک سرمایه کمک کنند. در کنار این دو نمونه صندوقهای سرمایه گذاری نیز ابزارهای کم ریسک دیگری هستند که به شما امکان سرمایه گذاری همراه با آرامش را می دهند. مابایدایتدابدکنیم اراپرداخت کنیم تاباخیال راحت به سرمایه گذاری بپردازیم وبدون هیچ گونه استرس و نگرانی ازفشارمالی که ممکن است به وجودبیاید پول یا سهام خورا سرمایه گذاری کنیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضازارعیان |   1399/04/21 14:37:13   |
0     0
برای پرداخت بدهی ها ...بستگی به شرایط بازار دارد .
که اگر مهلتی برای بدهی است با سرمایه گذاری موفق و
سود آور که از آن حاصل میشود بدهی های خود را پرداخت
کند.سرمایه گذاری در بورس .زمین به نظرم خوب است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح الله بخشی |   1399/04/22 00:56:30   |
0     0
ابتدا باید سرمایه گذاری کرد..
در بازاری که ریسک کمتر و سود بیشتر نسبت به بقیه بازار ها داشته باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید گلزارفر |   1399/04/23 13:02:43   |
0     0
به نظر من گاهی اوقات ما میتوانیم بدهیها را به تاخیر بیندازیم...و پول بیشتری را در فرایند سرمایه گذاری وارد کنیم و از سود سرمایه گذاریها بدهیهای خود را بپردازیم...البته اگر سرمایه گذاریهای ما آگاهانه باشد.
در طلا سکه ارز سهام اورابدهی اوراق مشارکت...هر کس به میزان سرمایه دانش و درجه ریسک پذیری میتواند در بازارهای مختلف سرمایه گذاری کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید گلزارفر |   1399/04/23 15:02:03   |
0     0
به نظر من بعضی وقت ها ما میتوانیم بدهیها را به تاخیر بیندازیم...و پول بیشتری را در فرایند سرمایه گذاری وارد کنیم و از سود سرمایه گذاریها بدهیهای خود را بپردازیم...البته اگر سرمایه گذاریهای ما آگاهانه باشد.
در بازاری که با آگاهی و علم و تجربه اقدام گردد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مژگان محمدی یزدی |   1399/04/23 21:11:13   |
0     0
اگر توانایی پرداخت بدهی وجود داشته باشد بهتر است اول بدهی رو پرداخت کند و بعد برای سرمایه گذاری اقدام کنددر غیر اینصورت میتوان برای پرداخت بدهیها ابتدا سرمایه گذاری کرد و از سود حاصل از آن بدهیها را پرداخت کرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زینب دریس |   1399/04/25 17:49:07   |
0     0
سرمایه گذاری خطرناک است زیر ریسک است که ما اطلاعات از آن بازار نداشته
باشیم ودر آن بازار سرمایه گذاری کنیم سپس ما باید ابزارها واطلاعات کافی داشته باشیم تا بتوانیم بهترین تصمیم گیری را انجام دهیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نغمه لطف محمدی |   1399/04/25 17:52:09   |
0     0
پس از باز گرداندن این مبالغ فشار مالی، کمتر خواهد شد و می توانیم با اطمینان بیشتری اقدام به سرمایه گذاری کنیم. البته در این میان استثنا هم وجود دارد. اگر بدهی شما به طور کلی بدون بهره است و توانایی برای باز پرداخت اقساط ماهانه آن را دارید میتوانید همزمان به خرید کالاهای سرمایه ای هم فکر کنید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مطهره صولتی |   1399/04/25 19:48:01   |
0     0
به نظر من اگر بازار تورم داشته باشد مثل الان کشور ما.می توانیم اول سرمایه گذاری کنیم و با سودی که از سرمایه گذاری به دست می آوریم بدهی هارا پرداخت کنیم.در این حالت هم اصل پول داریم و هم بدهی مان پرداخت شده.البته سرمایه گذاری که میکنیم باید دقیق و با برنامه ریزی باشد و همه احتمالات در آن در نظر گرفته شود.
به میزان پولی که داریم و شرایط بازار بستگی دارد. در بازار طلا و سهام می توانیم سرمایه گذاری کنیم چون نقدینگی و سود آن نسبت به بقیه بازار ها بیشتر می باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدرضا مرادی مزرعه نو |   1399/04/26 13:53:20   |
0     0
سرمایه گذاری زمانی ترسناک است که ما از بازاری که برای سرمایه گذاری انتخاب کرده ایم آگاهی نداشته باشیم
سرمایه گذاری هم باید با بینش و تبحر مالی و سنجش شرایط حال و آتی بازار صورت پذیرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهلا زارع |   1399/04/26 15:26:37   |
0     0
برای پرداخت بدهی ها بستگی به شرایط بازار دارد .
اینکه در چه چیزی سرمایه گذاری کنیم هم بستگی به روحیه افراد و همچنین ریسک پذیری آنها دارد. سرمایه گذاری در اوراق مشارکت و سپرده های کوتاه و بلند بانکی تقریبا بدون ریسک می باشند در مقابل سرمایه گذاری در بورس ریسک بیشتری دارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدسعید حسینی منش |   1399/04/26 18:02:55   |
0     0
پرداخت بدیهی ها و بعد تحقیق در بازار ها ، با توجه به بودجه ای که داریم سرمایه گذاری کنیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید جمال الدین طباطبایی مزرعه نو |   1399/04/26 18:33:51   |
0     0
همانگونه که بیان شد همه چیز به شناخت شما از وضعیت جاری و ویژگیهای شخصیتی تان وابسته است اگر ریسک پذیری بیشتری دارید، می توانید وارد بازارهای پرخطر شوید و سود بیشتری به دست آورید. در مقابل، گزینه های کم ریسک، هرچند سود کمتری به همراه دارنده اطمینان و آرامش خاطر را به شما هدیه می دهند. انتخاب با شماست .
به نظر ما میتوانیم بدهیها را به تاخیر بیندازیم و پول بیشتری را در فرایند سرمایه گذاری وارد کنیم و از سود سرمایه گذاریها بدهیهای خود را بپردازیم البته اگر سرمایه گذاریهای ما آگاهانه باشد.
مانند سرمایه گذاریهای زیادی که در بورس اوراق بهادار صورت می گیرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علی دهقانیزاده |   1399/04/27 13:22:36   |
0     0
اگر بدهیها دولتی باش می توان تا چند ماه به تاخیر انداخت و با آن پول سرمایه گذاری نمود و از سود حاصل از سرمایه گذاری اصل پول و سود آن را به بانک پرداخت کرد ولی در صورت استقراض های شخصی به ریسک آن نمی ارزد ... در هر صورت سرمایه گذاری در هر بازاری باید با مقدار کم شروع شود و با مطالعه و مشاوره
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ولی نامجو |   1399/04/27 13:50:51   |
0     0
به نظر سرمایه گذاری زمانی معنی پیدا میکند که شخص فارغ از مخارج زندگی وبدون هیچ دغدغه فکری وپولی این کار را انجام دهد .مسلما زمانی که شما بدهی داشته باشید سرمایه گذاری پرریسک دغدغه فکری شمارا افزایش میدهد.اما سرمایه گذاری بدون ریسک درعین بدهی به شرط رعایت اخلاق(مثلا کسب اجازه طلبکار)میتواند گره گشا باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جواد زارع |   1399/04/27 15:31:49   |
0     0
بورس و بازار سرمایه حوزه گسترده‌ای است و بسته به میزان آشنایی و تجربه‌ای که در این زمینه دارید، ممکن است سوالات و ابهامات مختلفی برای‌تان ایجاد شود. فهرست ۲۰ مورد از سوالات پر تکرار بورس و پاسخ‌های آن‌ها را شامل می‌شود.

۱- برای سرمایه‌گذاری در بورس چه مبلغی لازم است؟
حداقل سرمایه‌ای که می‌توانید با آن وارد بورس شوید ۵۰۰ هزار تومان است و سهام شرکت‌های مختلف را خریداری کنید. سود یا زیانی که با آن مواجه می‌شوید به صورت درصدی محاسبه خواهد شد. طبیعتا هر چه سرمایه بیشتری وارد بورس کنید، میزان سود یا زیان‌تان نیز بیشتر می‌شود.

۲- چه کسانی می‌توانند در بازار بورس سرمایه‌گذاری کنند؟
هر کسی با هر سن و مدرک تحصیلی می‌تواند در این بازار به معامله بپردازد. کافی است کد بورسی داشته باشید. کدی که شناسه شما در سازمان بورس و اوراق بهادار محسوب می‌شود. کارگزاری‌ها با دریافت مدارک و طی مراحل خاصی، کد بورسی را به صورت رایگان برای کاربران خود صادر می‌کنند. تنها هزینه‌ای که لازم است پرداخت کنید، مربوط به ثبت نام در سامانه سجام است.

۳- کارگزاری چیست؟
کارگزاری‌ها شرکت‌هایی هستند که به عنوان واسطه میان مردم و سازمان بورس هستند. همان طور که بانک‌های مختلف، مورد تایید بانک مرکزی قرار می‌گیرند و مردم برای انجام امور بانکی به آن‌ها مراجعه می‌کنند، لازم است برای بهره مندی از خدمات سرمایه گذاری بورسی از طریق کارگزاری ها اقدام شود. کارگزاری‌ها نیز مورد تایید سازمان بورس و اوراق بهادار قرار می‌گیرند و به این ترتیب، مردم معاملات خود را به واسطه آن‌ها انجام می‌دهند. در قبال این خدمات، کارگزاری ها از معاملات سرمایه گذاران درصدی تحت عنوان کارمزد اخذ می کنند. کارمزد کارگزاری ها برای معاملات سهام برابر است با ۰.۰۰۳۸ برای خرید و ۰.۰۰۳۸ برای فروش.

۴- آیا می‌توان هم‌زمان از خدمات چند کارگزاری استفاده کرد؟
بله، می توانید در دو یا چند کارگزاری حساب معاملاتی داشته باشید و در همه آن‌ها خرید انجام دهید. با این حال، امکان فروش سهام فقط در یک کارگزاری وجود دارد که به آن کارگزار ناظر گفته می‌شود.

۵- کارگزار ناظر چیست؟
مدتی است که سامانه جدیدی برای معاملات راه‌اندازی شده و هر یک از نمادهای معاملاتی را زیر نظر یک کارگزار قرار داده است. به این کارگزار، کارگزار ناظر گفته می‌شود. با این شرایط، سهام هر نماد معاملاتی فقط از طریق کارگزار ناظر به فروش می‌رسد. البته برای خرید می‌توان از طریق همه کارگزارها اقدام کرد. ممکن است برای نمادهای معاملاتی مختلف، کارگزارهای مختلف داشته باشید.

۶- معاملات بورس در چه زمانی انجام می‌شود؟
معاملات سازمان بورس و اوراق بهادار از شنبه تا چهارشنبه و در ساعت‌های ۹ صبح تا ۱۲:۳۰ ظهر انجام می‌شود. البته بازار از ساعت ۸:۳۰ باز می‌شود و می‌توانید سفارش‌های خود را وارد کنید؛ اما معاملات از ساعت ۹ آغاز می‌شوند. این روند در تمامی روزهای سال، به غیر از پنج‌شنبه و جمعه و تعطیلات رسمی ادامه دارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
کیانوش بمانی نژاد |   1399/04/28 16:16:44   |
0     0
بستگی به افراد و شرایط مالی آنها دارد که چگونه در این زمینه تصمیم گیری کنند.
فعالیت های پر بازده و کم ریسک . سرمایه گذاری در سهام های سوده در بورس
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد خوشنام |   1399/04/28 22:24:23   |
0     0
ابتدا بدهی ها را پرداخت کندتا با خیال راحت به ادامه کارش برسد و بعد از آن می‌تواند در میدان های اقتصادی مختلف سرمایه گذاری کند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد فاطمی |   1399/04/29 12:35:00   |
0     0
بیمه تامین اجتماعی،بیمه ای برای حمایت از بیکاران،بازنشستگان و... و همچنین کسانی که مشغول کارهایی از جمله کارگری،کارمندی و....
صاحب کار موظف است که آنها را بیمه کند که در مواقعی که اتفاقی افتاد بیمه خسارت آنها را بدهد که پرداخت مبلغ بیمه 23 درصد برعهده کارفرما و 7 درصد برعهده کارگر است و از حقوق فرد کسر میگردد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضا مظفری دهشیری |   1399/04/29 17:25:29   |
0     0
پرداخت بدهی ها و همچنین سرمایه گذاری بسیار مهم اند به طوری که می توانند زندگی افراد را تحت تاثیر قرار دهند اینکه در ابتدا بدهی ها را بازگرداند یا باید سرمایه گذاری کرد بستگی به شرایط افراد دارد. گاهی ممکن است افراد حتی با ایجاد بدهی، قرض کردن و وام اقدام به سرمایه گذاری نمایند. در برخی موارد ممکن است با توجه به شرایط پرداخت بدهی ها در اولویت قرار گیرد.
در بازاری که با آگاهی و علم و تجربه اقدام گردد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه زارعی |   1399/04/29 20:48:58   |
0     0
سرمایه گذاری عبارت است از تبدیل وجوه مالی به یک یا چند نوع دارایی که برای مدتی در زمان آتی نگهداری خواهد شد؛ بنابراین مستلزم مدیریت ثروت سرمایه گذاران است. این ثروت شامل مجموع درآمد فعلی و ارزش فعلی درآمدهای آتی است؛ بنابراین ارزش فعلی و مفهوم بهره مرکب می‌تواند نقش مهمی را در این فرایند داشته باشد.
هدف سرمایه گذاران معمولا، رشد و توسعه سرمایه خود و بهره مندی از منافع آن در آینده، هست. آن ها معمولا ممکن است سرمایه خود را به مدت طولانی و طی سال‌ها و دهه‌ها نگه داشته و از سود دهی آن بهره ببرند. البته سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف دارای تعابیر مختلفی است. برای مثال، در اقتصاد شرکت ها، شامل ایجاد و تامین سرمایه اولیه و یا افزایش سرمایه در شرکت‌ها است که در انتظار پیشرفت کسب و کار و سود بیشتر است. هر چقدر سرمایه یک شرکت بیشتر باشد، بهتر می‌توان فعالیت‌ها را توسعه داده و در نتیجه به سود و درآمد بیشتری دست پیدا کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
افسانه محمدى ساغندى |   1399/04/30 01:09:30   |
0     0
در صورتى که بدهى داراى سود است بهتر است اول بدهى را پرداخت کرد وسپس سرمایه گذارى کرد ولى اگر بدهى بدون بهره است بهتر است سرمایه گذارى کنیم وسود سرمایه را براى پرداخت بدهى قرار دهیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
پوریا سلیمانی چالی |   1399/04/30 13:12:10   |
0     0
بستگی به نوع بدهی و با بهره یا بدون بهره بودن آن میتوان انتخاب کرد که اول بدهی ها را پرداخت کرد یا سرمایه گذاری کرد.
در تمام زمینه ها میتوان سرمایه گذاری کرد تنها باید به ریسک و سوددهی آنها توجه داشت و بهترین گزینه برای سرمایه گذاری را انتخاب کرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهین خواجوی |   1399/04/30 16:10:30   |
0     0
اگر بدهی دارای بهره بالا باشد ابتدا باید بدهی رو تسویه کرد ولی اگر برای بدهی مهلت داشته باشیم و فاقد بهره یا بهره کم باشد می‌شود با سرمایه گذاری صحیح سود خوبی بدست آوریم و از محل سود بدهی را پرداخت نماییم
_بازار بورس، بازار طلا
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد زارع |   1399/04/30 20:20:15   |
0     0
یکی از پرسش های بنیادین ضریب بتا است.
ضریب بتا β معیاری است که با استفاده از داده‌های آماری و تاریخی به دست می‌آیند. این معیار میزان ریسک سیستماتیکی را نشان می‌دهد که هر سرمایه‌گذار با خرید سهم در تناسب با ریسک کل بازار قبول می‌کند. بتای هر سهم نشان می‌دهد که آن سهم نسبت به بازار چقدر نوسان دارد و در واقع نشان می‌دهد که نوسان‌های بازار چقدر و با چه شدتی روی سهم مورد نظر تاثیر می‌گذارند. بتای بازار با عدد یک نشان داده می‌شود. اگر بتای یک سهم کمتر از یک باشد، آن سهم نسبت به بازار نوسان کمتر و اگر بیشتر از یک باشد نسبت به بازار نوسان بیشتری دارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
sajad zare |   1399/04/31 00:09:47   |
0     0
همانگونه که بیان شد همه چیز به شناخت شما از وضعیت جاری و ویژگیهای شخصیتی تان وابسته است اگر ریسک پذیری بیشتری دارید، می توانید وارد بازارهای پرخطر شوید و سود بیشتری به دست آورید. در مقابل، گزینه های کم ریسک، هرچند سود کمتری به همراه دارنده اطمینان و آرامش خاطر را به شما هدیه می دهند. انتخاب با شماست .
به نظر ما میتوانیم بدهیها را به تاخیر بیندازیم و پول بیشتری را در فرایند سرمایه گذاری وارد کنیم و از سود سرمایه گذاریها بدهیهای خود را بپردازیم البته اگر سرمایه گذاریهای ما آگاهانه باشد.
مانند سرمایه گذاریهای زیادی که در بورس اوراق بهادار صورت می گیرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مسعودتاجیک |   1399/04/31 22:10:58   |
0     0
سرمایه گذاری را میتوان در تمام بازار های مالی انجام داد اما هر شخص یاید توانایی و سواد و دانش خود را در هر یک از بازار ها بسنجد هرکدام منطبق تر بود را انتخاب کند اعم از بازار بورس، طلا ،مسکن، ارز،ماشین
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
درویشی |   1399/05/01 17:24:50   |
0     0
بستگی به نوع بدهی دارد که اگر به تاخیر بیندازیم در بازار های دیگر سرمایه گذاری کنیم مقرون به صرفه مب باشد
در بورس و طلا مسکن
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بیتا ناظمی |   1399/05/02 21:11:11   |
0     0
بنظر من اگر راه مطمئنی را برای سرمایه گزاری و کسب سود سراغ داریم باید این ریسک را بکنیم و پرداخت بدهی را عقب بی اندازیم تا با سود حاصل از سرمایه گزاری ان را پرداخت نماییم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فرزانه توحیدفر |   1399/05/03 20:15:16   |
0     0
در طلا سکه ارز سهام اورابدهی اوراق مشارکت...هر کس به میزان سرمایه دانش و درجه ریسک پذیری میتواند در بازارهای مختلف سرمایه گذاری کند.و همچنین با در نظر گرفتن تورم که در سطح جامعه هست باید اینکار را انجام داد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیده بنت الهدی مرتضوی |   1399/05/06 02:50:28   |
0     0
اگر برای باید بهره بپردازیم بهتر است اول بدهی را پرداخت کنیم ولی اگر بتوانیم بدهی ها را به صورت اقساطی بپردازیم،بهتر است سرمایه گذاری کنیم ،تا باسود بدست آمده هم به منافعی برسیم و هم بدهی های خود را پرداخت کنیم.
میتوانیم در بازار بورس،طلا و سکه،زمین و ساختمان سرمایه گذاری کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهروز باستانی اله آبادی |   1399/05/06 17:03:24   |
0     0
میتوان سرمایه گذاری کرد و با سود سرمایه گذاری بدهی را پرداخت کرد
راههای سرمایه گذاری از طریق طلا سکه،بورس
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سمانه دهقان منشادی |   1399/05/07 15:01:53   |
0     0
بدهی که دارای سود است بهتر است اول بدهی پرداخت کنیم
سپس سرمایه گذاری کنیم در صورتی که بدهی بدون بهره باشد بهتر است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل شهاب |   1399/05/07 15:41:44   |
0     0
به نظر من اگر مهلتی برای پرداخت بدهی داشته باشیم بهتر است اول سرمایه گذاری کنیم تا هم بدهی ها را پرداخت کنیم هم خودمان سود داشته باشیم
در بازار هایی که شخص با دانش و سواد خود بداند که بازار پرسودی است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدعلی حسنی پور |   1399/05/07 23:01:26   |
0     0
روش تحلیل بنیادی چیه
قیمت سهم چقد می ارزه؟
شرکت کم ریسکه یا پرریسک؟
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرتضی جلالی فر |   1399/06/08 16:25:49   |
0     0
پرداخت بدهی ها و همچنین سرمایه گذاری بسیار مهم اند به طوری که می توانند زندگی افراد را تحت تاثیر قرار دهند اینکه در ابتدا بدهی ها را بازگرداند یا باید سرمایه گذاری کرد بستگی به شرایط افراد دارد. گاهی ممکن است افراد حتی با ایجاد بدهی، قرض کردن و وام اقدام به سرمایه گذاری نمایند. در برخی موارد ممکن است با توجه به شرایط پرداخت بدهی ها در اولویت قرار گیرد.
اینکه در چه چیزی سرمایه گذاری کنیم هم بستگی به روحیه افراد و همچنین ریسک پذیری آنها دارد. سرمایه گذاری در اوراق مشارکت و سپرده های کوتاه و بلند بانکی تقریبا بدون ریسک می باشند در مقابل سرمایه گذاری در بورس ریسک بیشتری دارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics