تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

چرا پس‌انداز گزینه مناسبی نیست؟

همان طور که قدرت به پایان می رسد ثروت شما هم اگر به فکر پروراندن آن نباشید نیز بالاخره روزی به پایان می رسد.

فرض کنید شما از مرغ خود، دارای چند تخم مرغ شده اید اگر همه تخم مرغ را بپزید و بخورید دیگر دارای هیچ تخم مرغی نخواهید بود اگر بخشی از همان تخم مرغ را نگه دارید ممکن است با گذار زمان و در آینده بلندمدت آن تخم مرغ خراب شود و نتوانید از ان استفاده کنید.  اما اگر از مجموع تخم مرغ های خود بخشی را خورده و بخش دیگری را برای جوجه شدن، منظور نمایید، پس از مدتی شما دارای زیادی مرغ و تخم مرغ خواهید بود.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

برای پول هم دقیقا همین اتفاق می افتد به دلایل زیر صرفا پس انداز همه پول گزینه مناسبی برای مدیریت پول و افزایش ثروت نمی باشد.

 

تورم : پس‌انداز کردن پول‌هایتان راه مناسبی برای حفظ ارزش آن در برابر تورم نیست. قدرت خرید هر پولی که پس‌انداز می‌کنید، در زیر فشار مداوم تورم از بین می‌رود. قلکتان نمی‌تواند از آن محافظت کند. پس در آخر روز، پولتان قدرت خرید کمتری دارد؛ اما سرمایه‌گذاری، حتی با دریافت یک سود ناچیز، سپری هرچند کوچک در برابر لشکر تورم دارد و می‌تواند قدرت خریدتان را تا حدودی حفظ کند.

 

اهداف : صرف‌نظر از اهداف مادی که در زندگی به دست می‌آورید، سرمایه‌گذاری قطعی‌ترین مسیر برای دست‌یابی به آن‌هاست. هر ماجراجویی یک عامل ریسک دارد که در سرمایه‌گذاری هم صادق است. هنگامی‌که ماجراجویی را آغاز می‌کنید، شما باید ریسک‌هایتان را ارزیابی کرده و آن‌ها در برابر دست آورد‌ها مقایسه کنید. معمولا سودهای زیاد، ریسک‌های بزرگ‌تری می‌طلبد. شما در جوانی ریسک‌های بزرگ‌تری می‌توانید متقبل شوید، زیرا پتانسیل دستاوردتان بسیار زیاد است. سرمایه‌گذاران میانسال به بالا باید ریسک‌های کوچکتر و مطمئن‌تری را انتخاب کنند.

 

کیفیت زندگی : سرمایه‌گذاری می‌تواند کیفیت زندگی‌تان را ارتقاء دهد. شاید بگویید به مادیات اهمیت نمی‌دهید، اما فقر و فلاکت هم هدف جالبی نیست. کیفیت زندگی ارتباط مستقیم با سلامتی و زندگی سالم‌تر دارد. پس اگر به مادیات اهمیت نمی‌دهید، حداقل به فکر سلامتی‌تان باشید.

 

ساخت آینده : همه ما تلاش می‌کنیم زندگی بهتری به فرزندانمان بدهیم تا خودمان. این ویژگی در خون ماست. سرمایه‌گذاری راه‌های مطمئن‌تری برای ایجاد فرصت‌های بیشتر در زندگی فرزندانتان به شما می‌دهد. همیشه انتخاب یک سرمایه‌گذاری هوشمندانه کار سخت و پیچیده‌ای است ولی انتخاب یک مشاور مناسب و یک نهاد مالی معتبر می‌تواند یاری‌رسان ما باشد.

 

منبع خبر: تولید محتوای حَسمان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

fatemeh pourghasemi |   1399/04/23 18:28:37   |
0     0
مهم‌ترین مزیتی که سرمایه‌گذاری نسبت به پس‌انداز دارد، مرکب شدن سود است. به این معنا که سرمایه‌گذاری مجدد و عدم برداشت از سود سرمایه‌گذاری باعث می‌شود به سود شما هم سود تعلق بگیرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا غنی زاده زارچ |   1399/04/24 17:55:58   |
0     0
پس انداز گزینه مناسبی نیست زیرا در اثر گذشت زمان و تورم ارزش خود را کم کم از دست می دهد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics